-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
Megpróbáltam értékelhető módon befotózni az olajbetöltő nyílás alá: [link]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #4401 üzenetére
Ahogy degec mondta mindig
CSAKATSI !!!!!! CSAKAGYÁRI!!! no tuning no babra..
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4401 üzenetére
Nyomtam rá egy upvote-ot.
-
kemalboy01
tag
Sziasztok!
Lassan esedékes az olajcsere 2002es e46 m54b22 motorkódú autómban.Milyen konkrèt olajat tudtok javasolni? 15-20e km-t megyek évente.liqui moly vagy motult preferálnám.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Motion_Blur #4401 üzenetére
Hihetetlen, hogy a japók nem gondolták azt hogy valaki egyszer majd a csavarhúzóbiteket fogja tölcsérrel beönteni a betöltőnyíláson
Asszem itt még nem volt. [link]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
kemalboy01
tag
válasz kemalboy01 #4405 üzenetére
5w40 castrol van benne ,de nagyon eszi 1l/1000km kb. (218e km van a motorban)
A gépkőnyven annyi találtam hogy longlife minősítésű legyen és acea a3
5w30 40 50 megengedett -
Richard!
addikt
válasz kemalboy01 #4408 üzenetére
Az okát tudjuk, hogy miért eszi?
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
Hebron71
újonc
Az olaj és szűrőcsere miatt is, de úgy általában is kérdezem: szerintetek van- e értelme a garanciaidőn túli márkaszervízben történő szervizelésnek?
Én Suzuki Vitarás vagyok, de talán ez esetben ez mindegy is. A Suzuki Wagon R, Ignis, Swift korábbi típusainak ismert váltóproblémái, és a tény, hogy a probléma a tulajokon ragadt, gondolkodtattak el...Köszönöm, ha indoklást is írtok.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #4412 üzenetére
A gyári olaja nem egy nagy durranás azt nem erőltetném.
#nincsbennetarcsi
-
Hebron71
újonc
A gyári olaja Eneos Premium Ultra 0w20 Ecstar ruhába öltöztetve... Miért nem találod elég jónak?
Az igaz, hogy érdekes módon egy Lukoil Genesis Premium FE 0w20 - szal jóval selymesebb a motor járása minden tartományban, mint az Eneossal...
Januártól kerül be Magyarországra az Eneos Sustina 0w20, nna az nagy durranás lesz... Közelében tudomásom szerint csak a Castrol Edge Professional H 0w20 jár jelenleg, legalábbis viszkozítási index tekintetében.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hebron71 #4414 üzenetére
Eneos régen jó volt, most már közel sem olyan jók. Lemaradtak a fejlesztésben, reméljük felzárkóznak.
Castrol Edge Professional H 0w20? Tényleg jó a viszkozitási indexe de az csak egy érték a sok fontos közül. Se a HTHS, se TBN számról nem írnak semmit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Hebron71
újonc
+ A Sustina 0w20 kénmentes motorolaj, a premium 0w20- nál tudomásom szerint jelentősebb molybdéntartalommal.
-
Hebron71
újonc
https://www.eneos-olaj.hu/az-eneos-sustina-elonyei
-
hroberto
veterán
Üdv Urak!
ACEA C2-es olaj kell az autómba (Alfa Giulietta 1.6 JTDm 2), de C3-ast adtak a boltban. Itthon vettem észre.
Visszavigyem, vagy nyugodtan beletehetem?
Fuchs olaj, túl sokat erről sem hallottam.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Dare2Live
nagyúr
0w20nak HTHS szokott más lenni mint 2.6 max 2.7?
Ami feltünt, hogy kép szerint nincs meg az SN+. Márpedig akinek direkt befecekendezéses turbos motorja van annak SN+ ajánlott.
NOACK is picit magas, állítólag a szelep kokszosodás fő okozója.
más nagyon nem tűnt fel.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Hebron71
újonc
A C3 betakarja a C2 követelményszintjét, de azért ezt erősítse meg más is...
-
Hebron71
újonc
Hát pontosan ez az...
A magasabb HTHS miatti csapágyvédelem miatt mozdulnék el én is - lásd eredeti kérdésemet - az Eneos Sustina 5w30 SN C3 felé 0w20- ról /+ ugye ott vannak még a Sustina egyedi tulajdonságai./
Jobb hidegindítási védelem /0w20/ kontra jobb csapágyvédelem / Sustina 5w30 SN C3 /... Valahogy választási kényszert érez az ember... Az én esetemben pl. a Vitara gépkönyve egyébként megengedi a 0w20 mellett az 5w30 / + a 10w30, 10w40 de ez nálam nem fog bekövetkezni... / használatát is, sőt melegebb égövre ugyanebbe a motorba az 5w30 az elsődleges ajánlás.
/Az igazi az lett volna, ha az Eneos nem vonja ki az európai piacról a Sustina 5w30 SN RC Ilsac GF 5- öt. Nem dilemmáznék egy pillanatot sem, azt önteném bele./
Bár, hogy most megjelent a Mobil 1 ESP LV 0w30 meglehetősen hasonló műszaki tulajdonságokkal mint a korábbi Sustina 5w30 SN RC Ilsac gf-5 / itt leginkább a 40 és 100 fokos kinematikai viszkozításra gondolok, de jó a viszkozítási indexe is: 180 /, gondolkodóba estem. Nyilván e két kiváló olaj a w30 viszkozítási osztály alsó tartományába tartozik, kategóriájukban szinte "versenyezhetnek" akár a 0w20 osztállyal is.
És akkor van még egy érdekesség , a szintén új Mobil Super 3000 F 0w30. Na, az meg még durvábban közelíti 0w20 osztályt, kirívó 204-es viszkozítási index- el, 44,7 a 40 fokos ill. 9,6 a 100 fokos viszkozítási mutatóval. Érdemes esetleg ezeket megnéznetek. Csak ezek azok az olajok, amelyekre 0w20- ról esetleg váltanék, átlagos w30- ra soha.
Szóval Eneos Sustina 5w30 SN C3 /ez azért kicsit "sajnos" vastagabb olaj/, Mobil 1 ESP LV 0w30, ill. Mobil Super 3000 Formula F 0w30 kontra 0w20, figyelemmel a jobb csapágyvédelemre. /is... /
Tisztelettel várom hozzászólásotokat. /Neduddki fórumtársat én is hiányolom... /
-
Hebron71
újonc
Melyik olajról beszélünk pontosan? SN + - ról hallottam, SN/RC + - ról még nem...
Az SN + nem nekem fontos, az enyém szívóbenzines. -
polonic
félisten
Én keresek full szintetikus C4-es RN0720-as olajat. Motult, Shellt találtam egyelőre.
Van még más?
Még a most használt LM olja is hidrokrakkolt. Gondoltam most már egy full szintetikusra váltok.
Esetleg lenne 0W-s olajból ilyen minősítésű? Ezt sem nagyon találtam. -
Qru
MODERÁTOR
Nem tudja valaki, hogy a Motul Eco-Nergy 5W30 az ILSAC-GF4-nek megfelelő olaj? A dobozára nincs ráírva.
Amit eddig használtam olajat (Motul X-Clean FE 5W30) azt sajnos kivezették. Van ugyen utódja az EFE de az annyira nem szimpi...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Hebron71 #4433 üzenetére
melyik az ajanlott viszkozitas gepkonyv szerint? az valo bele.
én szigorú imo ha 0w20 engedelyezett akkor hidegoldalon 0ast raknek bele. pl ha 5w30 az ajánlott de 0w20 is engedelyezett akkor 0w30at.
es persze abbol minnel jobbat gf-5 SN meglegyen es ha van acea/gyari ajanlas az is.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Hebron71
újonc
Motul 8100 Eco Lite 5w30 az, ami API SN Ilsac GF 5.
+ Ford M2C 929 A /Ilsac GF 4/ ill. Ford M2C 946 A /Ilsac GF 5/ minősítése is van, tehát v. színű, hogy az A5B5- öt is tudja. Mindenképpen könnyű futású olaj, jobb minősítésekkel mint a Nergy.
Az Eco Nergy a maga API SL besorolásával sz. tem szinte biztos nem tudja az Ilsac GF 4-et. Talán a GF 3- at.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #4442 üzenetére
Nem (feltételnül) azt akarok csak nem láttam feltüntetve sehol a dobozán. Látatlanban meg nem öntök bele semmit (és jól tettem mert nem GF4-es mint írták előtted).
Sima mezei MPI-s szívóbenzin, csak semmi faxni. De nyilván sz@rt se akarok bele tenni.GF4 vagy API SM-es 5W30 kell bele a gépkönyv szerint (vagy jobb természetesen).
Hebron71: Köszi, akkor az ECO-N kukázva. Az Eco-Lite akkor szóba jöhet és esetleg az Eco-Clean is?
#nincsbennetarcsi
-
Hebron71
újonc
válasz Dare2Live #4440 üzenetére
Köszi, és egyetértek. Persze teljesen értelmetlennek tartom a 10w30, 10w40- nek még a megemlítését is. Ennyit a gépkönyv "szentségéről". Ha egy gk. - ba mondjuk 0w20 az ajánlott, akkor nem lehet a 10w40 megengedett, legfeljebb talán szaharai körülmények között, de azt meg külön kellene jelölni...
-
sutszi
veterán
Olaj és szűrő csere képekben... Kb 1 évig voltak használatban a ledobott cuccok.
Levegő szűrő:Az új pollenszűrőnél tesóm megkérdezte, hogy koszosat vettél eleve:
Nem volt biztos, hogy elég lesz a 4L ezért vettem még pluszba 1L-t. Végül elég lett így meg sem bontottam. Tarcsiba jó lesz.
Eddig kb 150-200km-t mentem a csere óta. Különösebb dolgot nem vettem észre. Jól muszikál a motor...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Hebron71
újonc
Az API SN megléte miatt az Eco Clean is jó, de az Eco Lite magasabb minősítésű az Ilsac GF 5 miatt. Az Eco Lite 5w30 amolyan "direkt benzines" motorolaj, ahogy azt a dexos 1 minősítése is mutatja. Sőt! A Motul a Lite- ot már SN Plusszos olajként definiálja.
4L 9900.- ft most akcióban, és az nagyon baba.
/Árúkereső.../ -
8
senior tag
Az új fejlesztésű Mobil Super 3000 Formula F 0w30 és a Castrol Edge Professional A5 0W-30 közül melyiket választanátok inkább és miért?
(kb egy árban tudom beszerezni tehát az nem tényező, A5/B5 szükséges gépkönyv szerint, japán dízel, 290e km)50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
A Mobil-t, hidegen vékonyabb, így előbb felépül a kenés (44,7 vs 56), a viszkozitási indexe sokkal-sokkal jobb (204 vs 158), így sokkal stabilabb olajról van szó és sokkal alacsonyabb a szulfáthamu tartalma is (1,11 vs 0,77). Valamint tudja a ACEA C2 szabványt is (többek között az alacsony szulfáthamu tartalma miatt) ami kimondottan korszerű (katalizátoros/DPF-es) autókhoz való előírás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Hebron71
újonc
A Mobil Super 3000 Formula F 0w30- cal Castrolban w30- as osztályban a Castrol Magnatec Stop-Start 0w30 D versenyezhet, ami a Ford dízelmotorjaihoz lett fejlesztve, ennek megfelelő szabványa van, ACEA besorolása nincs, saccra C2 lehet.
Na ott is komoly viszkozítási mutatók vannak...
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Amazon
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Napelem
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Parfüm topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...