-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
3,5 liter olaj fér bele, meg egy 1300 Ft-os szűrő kell hozzá.
Az évi 2× 10000Ft nem vág földhöz, főleg, hogy tegnap a gumisnál többet hagytam ott gumicserére.
Ha mannol olajat használnék és SCT szűrőt, akkor egy olajcserét megúsznék 4400 Ft-ból.
Néha elfog a gépszíj és úgy érzem, ha valaki ezen akarna spórolni, akkor jobb ha busszal jár.
Nagyon sajnálom azokat az autókat, amik 15-30 ezrenként kapnak olajat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bul07
nagyúr
Attól függ
Mennyi a város-> városi üzem
Mert az akár kétszeresen háromszorosan is ronthat az olaj állapotán(majd végig hidegen kaja a városi üzemet)Ha mondjuk falu 1Km majd országút akkor már jobb
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Qrvára nem jó ötlet. Ettől nem fog jobban menni, jobb hangja se lesz.
Suhanc koromban vettem én is, aztán rövid időn belül elajándékoztam.Ha már mindenképp levegőszűrőtyuning; barkácsolj rá Honda S2000 gyári, vagy gyári kialakítású kúpos papírszűrőt. Ettől se fog jobban menni, de veszélytelen és menőn néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz Dluinet #4206 üzenetére
Nekem (SpritMonitor szerint)
04.07.2019 83.953 Change oilMost, november elsején vagyok 90.3xx
Vagyis 4 hónap alatt 7 ezer km.
Sajnos van falusi (poros környezetben való) közlekedés de azon kívül kevés a városozás. Csúcsforgalom előtt megyek dolgozni, csúcsforgalom után jövök el.
Így tudom a legjobban védeni az idegsejtjeimetNovum Forum Siculorum
-
tboldi
nagyúr
Suhanckorú vagyok.
Amúgy a külföldi Jazz/Fit fórumokon és FB csoportokban szinte mindenki javulásról számolt be a gázreakciót illetően. Ez a legnagyobb bajom az autóval, éppenséggel ma is lefulladtam vele egy emelkedőn való elindulás során. Egyszerre szoktam nyomni a gázt és engedni a kuplungot, de mire elkezd fogni, a motor még nem pörög fel.
A WagonR-en tanultam meg vezetni, ott majdhogynem instant a gázreakció, mert egyrészt bowdenes a fojtószelep, másrészt kb. feleakkora a szívócsövek hossza, így jóval hamarabb is telik meg levegővel. Ezzel nem fulladok le emelkedőn.
----------------------------------------------------Olajcsere kész, még a szintellenőrzés és az elpakolás hátra van.
-
veterán
Tudom hogy suhanckorú vagy , ezért írtam... ha esetleg mégis más hibájából szeretnél tanulni.
De nekem is csak a magam hülyeségeiből sikerült; a 16 Voltos céges Astra F kapott eleget a pofájának, ha pl. lustának éreztem, akkor tiltáson forgattam akár álló helyben. Ezek mellett elfért a K&N szűrő. De gyorsan elajándéloztam. 😂 -
Dare2Live
nagyúr
Ipari környezetveb elterjedt az x üzemóránként csere.
Ha 90el mentél országúton 1ht az 1h üzemóra. Ha dugóban ülsz és mész 9kmet 1h alatt az is egy üzemóra.
És olajcsere elő van írva pl 800hnként. Hajtás lánc ellenörzés 4000hnál 6000hnál... majd 16000hnál kötelező csere....Elöző pldanal egyikkel 166h alatt van meg a 15.000km a másikkal 1.666h alatt van meg a 15.000km.
Gondolom innen megvan mért sokkal rosszabb a km.
És nincs 5-10perc. min fél/egy óra bármi. Ha beindítod mész 2percet az is fél/egy óra. Gép számolja.Ez lenne a tuti sztem autóknál is. Dehát nincs. Aki túlnyomo részt városozik, vontat, proso környezet... annak sztem is célszerű felezni az előírtat. Az olajcsere filléres dolog ha magadnak csinálod.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #4212 üzenetére
Reggel ezt akartam írni, de úgy döntöttem nem fárasztok vele senkit.
Az ilyen olajcsere periódus felezés, harmadolásra, általában az a válasza az embereknek, hogy a mérnökök, akik tervezték, azok jobban tudják."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4213 üzenetére
"a mérnökök, akik tervezték, azok jobban tudják."
Általában ott a gépkönyben csak el kéne olvasni.
A legszebb, hogy márkaszervíz is pl a 15.000km 1évet nyomja.
pl Kia 1.4 1.6 fokozott igénybevétel esetén nem 15.000km a csereperiódus hanem 10.000km. [link]
fokozott igénybevétel:
"Ismételt rövid távú - kevesebb mint 8
km - vezetés normál hőmérsékleten
vagy kevesebb mint 16 km - vezetés
fagyszint körüli hőmérsékleten
• Hosszú ideig álló motor vagy hosszú
távú vezetés alacsony sebességen.
• Durva, poros, sáros, burkolatlan,
kavicsos vagy sózott úton vezetés
• Sóval vagy más rozsdásodást okozó
anyagokkal fedett területen vagy nagy
hidegben való vezetés
• Vezetés nagyon poros úton
• Vezetés nagyon forgalmas területen
• Ismételt vezetés emelkedőn, lejtőn
vagy hegyi utakon
• Utánfutó húzása vagy lakókocsi ill. tető
csomagtartó használata• Járőr kocsi, taxi vezetése vagy más
kereskedelmi célú jármű vontatás
• 170 km/h feletti vezetés
• A stop-and-go gyakori használatát
igénylő vezetési körülmények"don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
i-sti
senior tag
Elértem a 7000km, itt az ideje az olajcserének.
L13Z2 az alany1) Maradjon a Mobil AFE 0W-20 (bár azon a linken amit BlackSoul adott, ahol kb minden olajat összehasonlított a srác elég gyenge eredmény kapott)
2) Próbáljam ki a Shell új Gas-to-Liquid olaját?
3) Próbáljak ki egy Ravenol UVSO olajat? 0W-20-ban relatív magas HTHS számmalNovum Forum Siculorum
-
eTrade
tag
Szerintem az a +30 fok nem kéne hogy akadály legyen egy modern autónak/hűtési rendszerének.
[link] -
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
-
Dare2Live
nagyúr
+50-60C sem.
Megfelelően kell megtervezni/méretezni, a hütést. Ahol beírják manualba, hogy pl MEAn a 0w20/5w20 nem ajánlott ott sporoltak, rosszul terveztek alúl méretezték a hűtést és ezt kompenzálják a magasabb melegoldali viszkozitással.
szerk:
videoban feltünt, hogy 0W16 100Cs minimum viszkozitása magasabb mint a 0W20é. Érdekes.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
i-sti
senior tag
Fene tudja milyen olaj kell.
Most akkor a magasabb TBN szám a jó, hogy meggátolja a savasodást, vagy kisebb érték amivel lehet hogy lesz lerakodás, de a nagyon alacsony érték sem jó.
Lásd:
Mobil1 AFE D2896 - 8,8
Ravenol ECS D2896 - 9,9Viszont itt 2 különböző szabvány szerint mérik a HTHS-t.
Mobil1 AFE D4683 - 2,7
Ravenol ECS D5481 - 2,64Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
Jól fel vannak oldva az adalékok nem ülnek ki csak úgy a modern olajokban. Ha nem hordod túl az olajat (2+ év) akkor nem fog leülepedni semmi. Természetesen a LL (long life) olajokban magsabb a TBN szám mint a normál olajokban.
Sajnos ez a tapasztalat, hogy gyártók szeretik megnehezíten az összehasonlítást azzal, hogy más szabványok szerinti értéket adnak meg...
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
A modern autónak/hűtési rendszerének már egy erős dombnak 20-30 másodperces nagyobb sebességű tolatás is kihívás.
Olyan gyorsan melegszik a víz, 20 másodperc alatt bekapcsol hűtőventilátor, de visszahűtés látványosan lassabb, mint a melegedés."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
i-sti
senior tag
"A Shell PurePlus technológia termékeinek viszkozitási, súrlódási és illékonysági jellemzői kedvezőbbek, mint a hagyományos II. és III. csoportú alapolajoké. ... Ezen olajokkal olyan motortisztaság érhető el, ami az alacsonyabb minőségi szintű alapolajokkal nem lehetséges. ... A Shell ezzel az áttörést jelentő technológiával olyan kristálytiszta alapolajat állít elő földgázból, amely mentes az ásványi alapolajok szennyeződéseitől."
Ez érdekesen hangzik.
Ugye itt a level 2 és 3 ásványi/fél-szintetikus olajokkal méri össze magát a Shell.
Holott a Ravenol alapból level 4-es PAO alapolajat használ. Ami teljes mértékben szintetikus így abban sincsenek benne a, Shell szavaival élve: "mentes az ásványi alapolajok szennyeződéseitől."Novum Forum Siculorum
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #4235 üzenetére
Én tényleg nem. Hallani lehet egy kicsit bentről is álló helyzetben. De eddig még melegedés miatt nem kapcsolt be. Hegymenet után sem, nem kímélve, 4 ezerig elforgatva.
Klíma miatt is csak álló helyzetben szokott.Nagyon kevés hőt termel ez a motor. Télen vissza is szokott hűlni, mikor nincs terhelés.
-
i-sti
senior tag
Olaj táblázatok: [link] lengyel az oldal, de a sok GoogleTáblázat az angol.
Novum Forum Siculorum
-
nagyúr
Ennek a -30'C olajtesztnek nincs sok értelem, mert a viszkozítási osztályon kívűl nem sok közös van az olajok között.
Például egy alacsonyabb HTHS olaj, aminek alacsonyabb a lobbansás pontja is, persze hogy gyorsabban fog lefojni. De ettől még lesz olyan autó amibe nem szabad beletölteni, a legfolyósabb 0W-30-at.
Pédául ebben a tesztben a Castrol Edge Professional 0W30 lett az utolsó, de lehet hogy az lenne a legerősebb a kopásvédelemben alacsony hőfokon."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
8
senior tag
Én is befotóztam az olajbeöntőn.
2.2 dízel, 280e km, 10-15e km-enként cserélek olajat
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
BlacKSouL
addikt
válasz zsolti1 #4244 üzenetére
Na ez már érdekes. Ennyire lekokszosodott vezérműtengely testet utoljára haverom 85-ös Audi 90-esében láttam, mondjuk azt ő kipofozni vette, mert állítólag sok baja volt, de miután tisztességesen kicserélt és kitisztított rajta mindent, már kitűnő 5hengeres brummogással megy az autó. De elkanyarodtam. Szóval ez milyen jármű is?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Motion_Blur #4246 üzenetére
Nem tudom egyébként milyen finom módszerek vannak ennek a hatékony de kíméletes tisztítására, videókon is csak annyit látni, hogy csavarhúzóval megkaparja, de csak a felszínt, és alig jön le a szutyok. Aztán vágás, és már kész. Más az egyszerű olajiszap, olajsár, ahol egy erősebb dörzsölés lehozza a látszólag ráépült cuccot, de ami már ráég, rákokszosodik szinte mindenre a szelepfedél alatt, azt már rongy nem viszi, és oldószer se nagyon.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4248 üzenetére
Meg gázolaj és brigéciol 1:1 arányú keveréke. Mi mindent azzal mostunk a tanfolyamon.
-
molnarpeter
nagyúr
Egyik gépet úgy vettük, hogy kiadvány összefolyt egyszer a víz és az olaj, majd így használták. Az olaj odaégett a hűtőjáratokra, kiváló hőszigetelő réteget biztosítva Ledugóz,gázolajjal feltölt, némi állás, aztán le is jött szépen. Az olajtérben fékfolyadék szóba jöhet, mint agresszív tisztító adalék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző