-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dluinet #4846 üzenetére
Kevés konkrét dolgot találok, Aral oldalát böngészve a kénmentes dízel a 10 ppm szabvány szerint, a kőolaj <5%-os, az alacsony kéntartalmú nyersolaj 0,5-1%. A prémium gázolajukról találtam PDF-et, jellemzően 2-5 ppm értéket ír. Mondjuk nem tudom, 0,001% max szabványos kéntartalommal mennyire tud jelentős lenni a különbség. MOL oldalán találtam leírást, ott csak a szabvány szerinti max 10 ppm van megadva.
-
DJ. Ru$y
félisten
Ebben a témában mit javasolnátok? Maradnék a Castrolnál az 5W40-es olajjal, ha megfelelő.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
i-sti
senior tag
-
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Adott egy maxi robogó, melynél hajtóműolajat szeretnék cserélni. Egy Aprilia robogóról van szó, de Yamaha is szerelte ugyan ilyen blokkal két motortípusát. A manual szerint a blokkra hajtómű olajként, az Aprilia 75W90-et ír, míg a Yamaha 85W140-et. Én csak SAE 75W-85 API GL4-et látok a kiskönyvében. Mi lehet a különbség?
Vásároltam hozzá Mannol Extra Getriebeoel GL-5 LS 75W-90-et, ezt önthetem bele?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #4864 üzenetére
A motoros topikban szerintem több sikerrel jársz, főleg persuader fórumtárssal.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4864 üzenetére
A hajtóműolajnál nincs akkora szabad mozgástér. A 75W90 jónak tűnik, de a GL5-el vigyáznék.
Gyakorlatilag a GL4 és a GL5 szabvány van ma használatban. Szintetikus/részszintetikus olajok.
A GL5 EP ( extreme pressure) adalékai agresszívabbak, nagyobb nyomástűrő képessége van, de a színesfémeket korrodálja.
Amelyik olajnál feltüntetik hogy GL4-hez is jó, ott az adalék kevésbé agresszív, az alapolaj a jobb minőségű ( full szintetikus).
Elvileg itt írják, [link] de én gyanúsan olcsónak találom.
Papírforma szerint jó. Ha az enyém lenne a robogó, nézelődnék más ( ismertebb) márka után, és elég a GL4.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Pedig ahogy írtad is, a GL-4 szabványnak is megfelel, tehát nincs benne olyan adalék mely károsítaná a GL-4 specifikációnak megfelelő alkatrészeket. Árban nem tudok nyilatkozni, mivel ha hivatalosan robogó hajtóműolajat veszek (kb. 150ml-t), akkor 2500-3000Ft-os összeget látok a címkén, és a poén hogy sok esetben fel sem tüntetik a viszkozitást. Márka iránti félelmeid eloszlatása ügyében szerintem a Mannol elég korrekt, és minőségi gyártó. Persze nem az alap termékeiket vásárolom, de már autóban kétszer is cseréltem (Energy Formula PD 5W-40) és teljesen elégedett vagyok vele. De már ez ügyben felvettem a kapcsolatot persuader fórumtárssal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4868 üzenetére
4T motorolajként ismerem, szerintem elfogadható, ( nem volt még vele gond) de érdemes előbb cserélni.
Egy ismerős műhelyben komplett (kézi) váltót kellett cserélni a Mannol olaj miatt, azóta onnan ez a márka száműzve van. Néhány éves a történet, pontos részletekre nem emlékszem. ( lehetett más is az okozó, de erősen az olajra gyanakodtak)
A GL5 olajban jóval több a kén és foszfor, azok a réz/bronz, puhafémeket zabálják.
Minél jobb minőségű egy GL4 olaj, annál inkább nincs benne kén és foszfor. Ennek ára van...
-
Tothgera30
Ármester
Kezdem a végéről a válaszadást. Úgy tudom réz és bronz alkatrészek nincsenek benne, úgy tudom hogy körülbelül ennyi alkatrészből áll a hajtómű rész. Az általad leírt történet kicsit sántít, lehet itt az is hogy (ami kimaradt a történetből) hogy soha nem cseréltek benne előtte olajat (sok gyártó ír élettartam garanciás olajat), vagy nem töltötték fel az előírt mennyiségre. Motorolajat pedig maximum 10 ezer km-enként szoktuk cserélni, így biztosan megfelelő lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4870 üzenetére
Ha nincs hypoid fogazás, 90W fölé semmiképp ne menj.
Itt nem igazán látni bronz, puhafém alkatrészt. Valamiért mégis a GL4 előírás maradt...Az élettartam feltöltésű olaj - számomra - nem létezik.
Fogalmazzunk pontosan. Nem az én történetem sántít.
Hogy biztosat tudjunk, tudni kellene a váltó előéletét, olajcsere előtti állapotát, típusát, gyártóművi előírást az olajhoz és ehhez képest mit tettek bele.
Én azt írtam le, hogy szerintük az olaj okozta a hibát. Ha sántít valami, az az ő történetük.
Ha nem felejtem el, utánakérdezek náluk, hátha emlékeznek még rá.Ezt találtam, ha még érdekel: [link] tehát ezt ajánlja: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Találtam egy hasonló szétszerelős videót, itt jól látni a végáttétel részt. Hyploid fogazásról nem tudok, pedig volt már egy pár robogóm. Tényleg, pontosan fogalmazva az ő történetük. Mivel minden szerelő másra esküszik, ezért én az ilyen véleményekre annyira nem adok. Mivel nem SR-ről van szó, csak olyat linkeltem, ezért gondolom hogy hasonló lehet a final drive. Ez nagyobb köbcentis robogó, bár gondolom nem kap több terhelést.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #4872 üzenetére
Nincs difi, nincs szinkron, szvsz kis túlzással kb mindegy, csak legyen olaj benne
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4872 üzenetére
Nem tudom mennyi idő alatt megy bele nálad a 10.000 km, max sűrűbben cseréled az olajat.
Robogókhoz ( sokhoz) nem volt szerencsém. Az olaj leengedése, és egy fecskendővel való utántöltése biztos nem gond.
Halkan jegyzem meg, ha nincs nagy nyomaték (pl gyengébb 2T) - szerintem - egy sima motorolaj is megteszi, azok a GL3 szintet tudják.
A szerelők, hogy melyik olajra esküsznek, az részben a tapasztalat, részben az anyagiak ( amelyikhez olcsóbban hozzájut) határozzák meg. Döntsd el mikor-kinél melyik.
A Mannolról tömeges negatív visszajelzésről nem tudok. Egy-két - számomra nem szavahihető userről igen. Azt direkt nem is írtam.
Egyszerűen éltem a gyanuperrel, hogy ha egy olaj tudja a GL4/GL5 szintet, azt nem adalékkal, hanem kiváló minőségű alapolajjal lehet - tudomásom szerint - elérni. Ahhoz képest az ára nagyon olcsó.
Mivel nincs bronzpersely a gépedbe, ( golyós, tűgörgős csapágy ) szinkrongyűrű meg pláne, így nem lehet gondod.
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #4873 üzenetére
Sejtettem, hiszen sokan nem is tudják hogy olajat is kellene benne cserélni. Még kattogok hogy a (Yamaha féle) 85W140-es specifikáció miért tér el, mert sehol máshol nem láttam ilyen leírást.
#4874 csiga8: 9-10 ezer km nagyjából egy év alatt megy bele (Astra ST, 1.6), így legalább kap levegő, pollen,- olajszűrőt, motorolajat. Heti szinten naponta megy 5-6km-t, és kétszer 80-100km-t, illetve évi két-három esetben hosszabb autópályás utazások is becsúsznak.
Itt nem kell fecskendőt használni, alul csavar leeresztő, felül tölcsérrel simán feltölthető.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
freaghill
őstag
Előző (és első) olajcserénél a Specific LL került bele. Van esetleg valami indok amellett, hogy most az X-Clean EFE-t vegyem, vagy sem?
Vagy akár a gyári olajat hasonló árban?
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz freaghill #4880 üzenetére
Hetente lejársz egy szudáni sivatagi versenypályára, ahol 45 fokos levegőnél a 85 fokos aszfalton másfél órán keresztül nem engeded 4000 alá esni a fordulatot másodikban-harmadikban...
Mert az, hogy nyáron 35 fokban leautózol egyenletes tempóval a horvát tengerpartra 3000-3500 körül, az nem az.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
freaghill
őstag
Köszi srácok, megrendeltem zsu-ról.
-
bul07
nagyúr
válasz K Norbi #4886 üzenetére
Vagy keverve a Mobil meg a Castrol, csak a költséghatékonyság jegyébe
A cső végén úgyse látni hogy melyik hordóból jön[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Doki16
addikt
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy milyen olajat vegyek a kocsimba? Kia vonalon nagyon elvagyok veszve, hogy vannak-e szabványok amik előírtak.
Kia Rio, Dizel 1.5 CRDi, 2008, 1493 ccm, 81 KW / 110 LE, motorkód: D4FA
Előre is köszi a választA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
C0d3r
addikt
Oil Grades and Capacities (pdf)
Rio 2005 2011 JB 1.5 U Diesel 5.3 API CH-4 / ACEA B4 5W30[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
Olajleszívóval van valakinek tapasztalata? (amivel a nívópálca helyén lehet leszívni az olajat cserekor)
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- Azonnali játékos kérdések órája
- Háztartási gépek
- Synology NAS
- Okos Otthon / Smart Home
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- További aktív témák...