Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 5. nap: Dark and Darker:: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- Bleach: Rebirth of Souls - Középpontban Shinji Hirako
- PlayStationre is megjelent a Venture to the Vile
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Path of Exile 2
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Indiana Jones and the Great Circle teszt
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 5. nap: Dark and Darker:: Legendary Status
- Assetto Corsa
- Delta Force (2024)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ToBeY
nagyúr
Ma reggel kiírta az fogkeféhez tartozó app,hogy frimware-t kéne frissíteni a fogkefén.
Azért nem semmi hol tart a technika,már egy "sima" fogkefén is szoftver van amit frissíteni kell. -
erdey_a
addikt
nézem 24 új hozzászólás, mondom biztos megint a pin@ a téma, erre a szar elektromos kocsikon rugóztok.
hát nincs jobb dolgotok?Vérboci
-
szőröscica
addikt
Én megvárnék valami tesztet is, tudom, hogy ezek gyártói híresztelések, de ennél kb. bármi is kevesebbet fogyasztana, óriási öngól lenne, ha valóban 10 literes fogyasztással hoznák ki ezt az autót.
Egyébként a koncepció tökéletesen élhető, és sajnálom, hogy kevés autógyártó alkalmazza. Pl. az Amperám is ilyen range extenderes elektromos autó 150 lóerős villanymotorral, ahol a 86 lóerős benzinmotor szinte kizárólag áramot termel (itt annyival komplexebb a dolog, hogy bizonyos üzemállapotokban bolygóművön keresztül közvetlenül is tudja hajtani a kerekeket).
Ultra praktikus, tavasztól őszig napi 60-70km kijön csak villanyból, van hogy 1000km-eken át sincs szükség benzinre. Az elmúlt 80 ezer km-en 2.1l/100km az átlagom, ami praktikusan azt jelenti, hogy a megtett táv legalább 2/3-át tisztán elektromosan autóztam, de sosem volt hatótávparám.
És hogy ez miért jobb egy klasszikus PHEV-nél? Mert hűt, fűt, maximális teljesítménnyel gyorsít villanyról, nem indul be hidegen padlógázra a benzinmotor. Csak akkor indul, ha kéred vagy ha lemerült az akku. Mivel konstans fordulaton jár, talán jobban optimalizálható, kevesebbet is fogyaszthat.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
Főleg, hogy az a 100 hivatalosan is csak 85, ha meg hideg van, vagy van benne egy domb, akkor csak 50, ha meg fel kell gyorsítani röviden autópálytempóra, akkor meg max 30.
Én próbáltam a voll electric MX30-at autópályán is, kb 3 mp-enként lépegetett lefelé a töltöttségjelző %-os értéke 130-nál. Tudom, nem kell olyan gyorsan menni. Amúgy kb 60-70 km-t mentem vele (olyan egy órát volt nálam), szóltak is, hogy nincs teljesen feltöltve, kb 50%-on volt amikor megkaptam, 20% körül vittem vissza. Pedig azt a 130-at max egy percet forszíroztam, inkább visszaengedtem 110-re autópályán is, de amúgy is csak valami 5-6 km volt pálya. Voltam vele városban is, de teljesen jól lehetett haladni, dugó sem volt, a közutak nagy része meg 60-80 korlátos, ahol használtam. És ez valami 500 km-t tud egy feltöltéssel a hivatalos adatok szerint. Szóval engem nagyon nem győzött meg az elektromos autózás eddig. Másik a Mini dealerem volt, akivel beszélgettünk, akkor már egy ideje elektromos Minit hajtott, kb 2x50 km volt neki a munkába járás, de ha egy napot kihagyott a töltéssel, másnap már fosott, hogy beér-e vele dolgozni, meg lekapcsolgatott neki a fűtés-klíma, hogy spóroljon az autó, úgyhogy inkább mindennap rádugta töltőre (nyilván nem otthon töltötte, hanem a Mini szalonban). Ezzel együtt tavaly asszem 23% volt a Mininél az elektromos+hibrid részesedés, szóval azért van, akinek beválik. Nyilván, aki csak helyben használja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
"Nem tudom, kinek vagyok kollegaja, "
Nem értem ezt mire írtad."Nyilvanvalo kene legyen, hogy ez az auto nem valo napi 300-600 km-re, es felesleges is olyan autohoz hasonlitani, ami viszont arra valo."
Ha folyamatosan elektromosan akarja valaki használni az autót ott az EV. Ha néha városon kívülre is merészékedik ott van pl a PHEV. (Városon belül az is tud közel annyit, mint ez.)"Ahogy a droid irta, nem akarok feltetlenul meggyozni senkit, de jozan paraszti esszel egy nagy tomegu akksit cipelni szerinted mi ertelme van, ha nem toltod fel?"
És ez fordítva is igaz, minek cipelni egy motort és a hozzá tartozó üzemanyagot, ha nem használod? Ha elektromos autó kell (mert többnyire városon belül van használva), akkor azt kell venni és megússza az ember a benzinmotor+benzin felesleges cipelését (cserébe kap bazi nagy akkut, amivel sokkal többet mehet mint ezzel és súlyban kb hasonló), ha vegyes használatra kell (város+városon kívül is) akkor meg PHEV, vagy hagyományos.Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #85287 üzenetére
Wankelnek amugy sok elonye van a konnyebbsegen felul is, pl. kisebb a helyigeny, kiengyensulyozottabb jaras, stb.
A range extenderrel, mint koncepcioval az a baj, hogy mivel a kozlekedeshez tartosan nem hasznalsz 30 loeronel tobbet (atlagosan, tehat gyorsitasnal nyilvan igen, lassitasnal meg epp semennyit, magasabb sebesseg tartasahoz kb ennyit), az akkut bufferkent hasznalva egy 30 loeros motor pont eleg energiat termel, hogy kvazi barmeddig eljuss. (Nyilvan kicsit leegyszerusitve a kerdest)A problema az, hogy ha ezt normal benzinesben megepited mondjuk 3-4 hengeresre, akkor iszonyat nagy lesz nehez lesz ehhez a wankelhez kepest, ha pedig megcsinalod 1-2 hengeresre, akkor valami kegyetlen csettegot fogsz kapni, aminek a beindulasa utan idegbajt kapnak a belterben, vagy raksz bele kiegyensulyozotengelyeket, mindenfele csoda bakokat, zajszigetelest, ami megint extra tomeg meg koltseg.
Same rules apply!
-
lenox
veterán
válasz parandroid #85287 üzenetére
Hat a 2-ben nem ertunk egyet, szerintem kisebb tomegu a wankel es marketing szempontbol is jobban hangzik. Abban egyeterthetunk, hogy erdemes minimalizalni a range extender hasznalatat. Amugy ilyen (kozvetlen befecskendezesu) wankel meg nem volt, es azt is ketlem hogy lesz majd olyan egyeb valtozat, amivel kozvetlenul ossze lehet hasonlitani.
-
parandroid
félisten
Na, megyünk valahova, kettőből két kérdésben egyetértünk:
1. miert nem raktak bele nagyobb akksit
2. miert nem normal motor van a wankel helyettSzerény értelmi képességeimmel kb ezt a két dolgot nem értem én sem. A második kérdést meg ne bagatellizáljuk el, mert van egy olyan gyanúm, hogy annyival nem könnyebb a wankel, mint amennyire kevésbé hatékony ebben az üzemben. Persze ezkb 1-2 hónap múlva fog kiderülni, amikor végre hozzá is lehet majd férni az autóhoz, és nem csak kiválasztott kevesek próbálgathatják, fél órára, zárt pályán.
Amúgy az a vicc, hogy amit kaptam prospektust, abban az van, hogy februártól kapható, de még a szaksajtó jelentős része is csak hallomásból ismeri.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
lenox
veterán
válasz parandroid #85284 üzenetére
Szerintem ezt rajtuk kene szamon kerned, en pont leszarom, mennyire igaz vagy nem.
Miert akkora otlet azon gondolkozni, hogy a range extender mennyit fogyaszt? Nem tok nyilvanvalo, hogy akkor van ertelme ilyet autot hasznalni, ha a range extendert csak ritkan hasznalod, a maradek idoben viszont a nem hasznalt alkatresz tomege a legfontosabb? Sokkal inkabb azt kerdojeleznem meg, hogy miert nem raktak bele nagyobb akksit, minthogy miert nem normal motor van a wankel helyett.
-
lenox
veterán
Meg fogsz lepodni, ugyanugy, ahogy a 7, egyreszt benne van ez is a prospektusban, masreszt oda van irva, hogy milyen szabvany szerint.
Ahogy a droid irta, nem akarok feltetlenul meggyozni senkit, de jozan paraszti esszel egy nagy tomegu akksit cipelni szerinted mi ertelme van, ha nem toltod fel? Nem tudom, kinek vagyok kollegaja, akinek igen az legalabb mernok, es annak logikus, hogy ez tok hulyeseg.
Nyilvanvalo kene legyen, hogy ez az auto nem valo napi 300-600 km-re, es felesleges is olyan autohoz hasonlitani, ami viszont arra valo. -
parandroid
félisten
Mazda 1l/100km.
Ezen az alapon bármelyik másik konnektoros hibrid 0l/100km. Amíg ki nem ürül az akku. Ez olyan 50 km, ha reálisan nézzük. Legyen 70, nagylelkű vagyok. Utána bármi más hibrid 6-8l/100 km, Mazda wankel 10-11l /100km. A gyári adat szerint, ami diplomatikusan fogalmazva többnyire túlzóan optimista. Még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy ez miért akkora ötlet. Tisztán elektromosan meg el lehet autózni bármelyik konnektoros hibriddel. Csak ne menj messze. De ehhez meg olyan mindegy, hogy wankel, vagy sem. Szóval jó poén, meg minden, de mégis miben jobb egy konnektoros hibridnél? Már azon túl, hogy ha lemeríted, kurva sokat eszik benzinből?
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
addikt
válasz parandroid #85279 üzenetére
Igen, a hibrides összehasonlítás sokkal jobb lett volna. (bár ott szerintem lényegesen jobban kijöttek volna a problémák. Pl Honda CR-V PHEV, 1600kg, 7 liter körüli fogyasztás, 9ms körüli gyorsulás, csak megnyitottam egy prospektust találomra)
Egyébként ha jól emlékszem a Hona vagy a Toyota már jó pár évvel ezelőtt mutatott be hasonló megoldást. Ott talán 1000ccm-es 3 hengeres motor töltötte az akkut, az autó full elektromos volt és valami 1000km rémlik mint hatótáv, de nem tudok róla, hogy hogy végül sorozatgyártásba került-e. (akku+benzin)
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
parandroid
félisten
Ez azért lehet, mert a kolléga nem meggyőzni akart, hanem rámutatni, hogy buta vagy hozzá. Amúgy spoiler: kb senki nem érti, mit akart a mazda ezzel a projekttel, amiben a tesztek/hírek egyetértenek, azaz, hogy ez egy tök érdekes koncepció, csak nem derül ki, hogy mire való. Már azok, akik nem szó szerint kopipésztellték a mazda europe propagandaszagú közleményét. De biztos jó sokat eladnak majd belőle, és kiderül, hogy mekkora ötlet volt. Addigra meg majd mi is felnövünk hozzá.
Mondjuk annyi még, hogy hagyományos benzinessel tényleg nem érdemes hasonlítani, egy hibriddel már inkább (akár konnektoros, akár nem).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
Elengedem a témát. (Azt hittem megértem miért jó ez, de nem sikerült.)
Nem értem ezt a konstrukciót, számomra csak egy kísérlet, prototípus.
Ez az autó nehezebb, ugyanannyit fogyaszt mint egy hagyományos benzines, kevesebbet lehet velem autózni, drágább mint egy hagyományos benzines, ugyanúgy szennyezi a környezetet.[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
lenox
veterán
Hat lehet ugyanazokat a koroket futni. 1800 kg, nem 1400, hasonlitsuk mar olyan motor fogyasztasahoz, ami 1800 kg-os autot 9 sec alatt tud 100-ra gyorsitani; ha ugyanazt az energiat betoltod egy akksiba es utana kiveszed, lesz veszteseg, tehat tobbet kell betolteni, mint amennyit ki tudsz venni; nem az a mondas, hogy ne toltsd fel, es fogyaszd el az uzemanyagot, hanem hogy szepen toltsd fel mindig, es az uzemanyagot csak kiveteles esetben hasznald fel; 50 l az az 55l.
-
addikt
Igen, de van akku, meg az ahhoz tartozó elektronika, ami jelenleg drágább (legalábbis drágábban adják) mint a váltót és kiegészítőit.
Én nem vagyok az elektromos autók ellen, de ez a konstrukció ebben a formában szerintem még elég kezdetleges. (Ha lenne pénzem valószínűleg PHEV-t vennék)
#85275 emvy: ez igaz, de akkor ennek a megoldásnak végülis mi értelme van? Ugyanúgy van benne benzin motor, ugyanannyit fogyaszt mit egy hagyományos autó, cserébe valószínűleg drágább lesz mint egy sima benzines autó.
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
félisten
> Nekem ezzel a megoldással csak annyi a problémám, hogy ebben a konstrukcióban a benzines motor csak az akkut tölti, amihez szerintem sokkal kevesebb energia kell mint egy 1400kg-os autó mozgatásához.
Hat valahogy ez fura -- vegul az osszes energia az auto mozgatasara fog forditodni.
while (!sleep) sheep++;
-
addikt
Gondolom az okosokkal részben rám is céloztál.
Igen, a Wankel motor teljes működésével nem vagyok tisztában.
Nekem ezzel a megoldással csak annyi a problémám, hogy ebben a konstrukcióban a benzines motor csak az akkut tölti, amihez szerintem sokkal kevesebb energia kell mint egy 1400kg-os autó mozgatásához. Ennek fényében írtam, hogy túl sok benzint fogyaszt. (Az akku töltéséhez egyenletes fordulatszám szükséges amit szerintem baromi jól lehet optimalizálni, és így lecsökkenthető a fogyasztás. Úgy tudom a Wankelnek elvileg ez lenne az egyik előnye, hogy ő állandó fordulatszámon szeret dolgozni.)És nem azt írtam, hogy a Wankelt cseréljék le és sima motorra. Hanem annak nem látom értelmét, hogy benzines motorral töltünk egy akkut, és annak örülünk ugyanakkor fogyasztás mellett kevesebbet lehet autózni. (Ráadásul drágább az egész autó, és úgy tudom a Wankel motor megbízhatósága sem volt az utóbbi időben kiemelkedő ezért is állítottak le a gyártást.)
Szerintem úgy lenne értelme a dolgonak, hogy vagy kevesebbet fogyaszt a benzinmotor az akku töltéséhez és ugyanakkora a hatótáv mint ha csak benzinmotor lenne a kocsiban, vagy ugyanannyi benzin fogyasztás mellett sokkal nagyobb hatótávot lehet megtenni.
A jelenlegi esetben a benzinmotoros akku töltés konstrukció szerintem se nem környezetbarát, se nem olcsó (a megbízhatóság meg majd kiderül). Kb egy prototipusnak tudom elképzeni, hogy innen indul a fejlesztés, optimalizálás és 1-2 év múlva kijön a végleges ami 55l benzin elfogyasztása után 1000-1100km-t megy.Nem okoskodni akartam, csak a saját meglátásomat írtam le.
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
lenox
veterán
válasz fokukac #85267 üzenetére
Szerintem csak egy helyen megy benne az eges, de a rotor mindharom oldalan van anyag a mukodes kulonbozo fazisaban.
Azt se lattak at az okosok, hogy ezzel a motorral aramot termelnek, tehat amikor a sokkal nehezebb motort ajanlgattak helyette, ami kevesebbet fogyaszt direkt hajtasnal, akkor kifelejtettek, hogy az aramtermeles, elterolas, ujrafelhasznalasnak nem 100% a hatasfoka, tehat a nehezebb es nagyobb motorjuk is tobbet fogyasztana ennel a felhasznalasnal, de vegul is mindegy, ez ugyis mar csak az ennedik dolog. -
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #85262 üzenetére
Ez. És mindenre ez van, ha autót veszel, az adózott pénzedből fizetsz vagyonszerzési illetéket.
Aztan lesz belőle propaganda meg stadion.Same rules apply!
-
szőröscica
addikt
válasz Winner_hun #85269 üzenetére
Nem tudjuk meg, erre nem akarunk alapozni.
-
Winner_hun
titán
válasz concret_hp #85264 üzenetére
Mintha írta volna, hogy gyerekvállalás is cél pár éven belül.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
nagyúr
mivel harmadszorra írod le, hadd reagáljak már.
Szóval nem a köbcentitől függ a fogyasztás, hanem az autó tömegétől, amit gyorsítani kell, továbbá a légellenállás és a gördülési ellenállás is bejátszik még.
Egy motornak teljesítménye van.Illetve láthatólag az sincs meg hogy a wankelben egyszerre két helyen megy az égés, tehát igazából kettővel kell szorozni köbcentit... az 1,3-as rx8 valami 210 lóerő volt....
mindegy, én a wankelséget nem értem, hogy minek, mert azzal rengeteg baj van, eszi az olajat, meg amúgy egy benzintemető, meg nem is túl tartós.
Kb. az rá a magyarázat, hogy kicsi.De amúgy nem tartom ördögtől valónak azt, hogy elektromos hajtás mellé legyen még egy benzinmotor is, ha az egy hatékonyabb működést tesz lehetővé. Én a wankelt nem értem ebben az esetben.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz szőröscica #85262 üzenetére
bizony. és nem kapsz érte semmit.
amúgy régen (20+ éve) úgy volt, hogy 4 millióig 2%, az a fölötti részre pedig 4%.
aztán az ingatlanárak jócskán túlnőtték ezt a határt, többen nehezményezték, hogy miért nem nő vele az értékhatár is, majd kb. 10 éve a kormányunk huszárvágással megoldotta ezt is, eltörölték az értékhatárt, a teljes értékre 4%, ami eléggé világbajnok érték.Annyi, hogy ha már van ingatlanod, és eladod és veszel másikat, akkor csak a kettő árkülönbözete között kell fizetni. persze ez akkor is rablás.
De aki először vesz életében ingatlant, és pech-jére ezt akkor teszi, amikor az átlag-lakás 60 millió, a jó lakás pedig 100, az nem járt túl jól..Pleased to meet you - hope you guess my name
-
concret_hp
addikt
válasz Winner_hun #85263 üzenetére
csak nem biztos, hogy mindenki akar csokot igényelni...
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Winner_hun
titán
válasz szőröscica #85262 üzenetére
CSOK-ot igényelve nincs az az illeték.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
szőröscica
addikt
Ez az ingatlan vasarlaskori illetek mekkora egy rablas. Az adozott jovedelembol vett, afat tartalmazo ingatlan vasarlasa utan meg a semmiert fizessunk 4%-ot….
-
NoLF
veterán
válasz erdey_a #85256 üzenetére
a régi wankelek azért jellemzően nem a folyamatos fordszámtartományban való működésre voltak tervezve, inkább a sportosság igényeit kielégítendő - a régebbiek egyébként jobban bírták sokkal még megfújva is, mint az rx-8ba került hibás konstrukció... anno a repülőgépekbe sem hiszem, hogy azért tervezték őket, mert nem megbízhatóak többnyire
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Vismajor01
addikt
Lifehack:
Ha hitelkártyával akarsz valamit venni, apróról kérd foxpost utánvéttel és a terminálon tudsz kártyával fizetniSamsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
lenox
veterán
Nyilvan mar azt se erted, hogy wankelt sima motorhoz nem ccm-en keresztul kell hasonlitani, meg azt se, hogy ezt az autot arra terveztek, hogy elvetve menjen uzemanyagrol. Ok, nem erted, es szerinted pazarlas, ez van. Ettol a te megoldasod joval nehezebb lenne, amivel szarabb elektromos hatotav erheto el, szerintem megegyezhetunk, hogy ez lehetett szempont a mazdanal.
-
addikt
Nem teljesen értem, mi az összefüggés a két hsz között.
Én arról beszélek, hogy 55 liter üzemanyag elhasználásával 800ccm-es motor tud 510km-et menni, az 1400ccm-es (ami kb 1,75 akkora mint a 800ccm-es) meg 600km-et megy. Tehát a 800ccm-es motor kicsit sem nevezhető hatékonynak. Ez így pazarlás a szememben.[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
parandroid
félisten
Én attól tartok, hogy azt az 500 km-t is erősen ideális körülmények között számolták (hátszél, lejtő, behajtott tükrök, sofőr előtte elment kakikálni, ilyesmik). Ugyanezen modell elektromos változatára kb 1,5x akkora hatótáv van megadva, mint amit amúgy mondjuk éves átlagban tud menni egy töltéssel. Innét kezdve az a matek is jól hangzik, de vajon igaz-e?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
Én a motor hatékonyságával kapcsolatban írtam, amit parandroid is feszegetett.
Egy 800ccm motor ami csak elektromos áramot termel, ne fogyasszon már annyit amennyit egy másfélszer akkora motor eszik ami az egész autót viszi.
Az a kicsi motor számomra akkor lenne elfogadható fogyasztású ha legalább 1000km-re elegendő elektromos energiát tudna termelni.Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- TCL LCD és LED TV-k
- Parfüm topik
- Tea
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Path of Exile 2
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 15 Pro max
- HÚHA MSI Cyborg 14 Hordozható Gamer Tervező laptop -20% i7-13620HS 10Mag 16GB/512 RTX 4060 8GB 144Hz
- Ultimate előfizetés akár 2100 Ft/hó áron? Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- SilverStone SFX 450W Moduláris Tápegység
- SilverStone SFX 800W Titanium Moduláris Tápegység
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest