-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
SZATA
senior tag
Fújás előtt, ugye megcsiszolod?! A felnitisztító az kevés. Gondolom van rajta rozsda is. Fújás előtt célszerű por- és zsírtalanítani is, utóbbit valami hígítós ronggyal.
Én is most csinálom a téliket, úgy, hogy a gumi le van szedve. Ez a csiszolás egy szar meló, több napon keresztül nyomtam. Én cinkes alapozót és matt akril fekete sprayt vettem hozzá. Remélem így majd kibír 2-3 szezont.[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Hali!
1 hetes garázsos tárolás miatt le akarom kötni az aksit.
- Elég egyik kábelt (melyiket) vagy mindkettőt kell, de akkor melyikkel kezdjem?
- Nem veszi zokon az elektronika vagy a riasztó (gyári) a lekötés / visszarakást?
A gyári füzeteim megvannak, gondolom abba minden kód benne van. -
SZATA
senior tag
válasz rob210 #19482 üzenetére
Én laikusként úgy gondolom, hogy a 8V-s motoroknak pont a pályán jöhet ki az előnye, hogy kevesebbet pörög, viszont van benne erő. A 16V-sek meg talán jobban gyorsulnak. A haver 20 év körüli Twingoja 6,5 körül szokott enni, bár abba lehet vak valamennyi országút is és nem nyomja annyira.
-
SZATA
senior tag
válasz rob210 #19474 üzenetére
M3 Bp-Debrecen-Bp. A tartomány felső harmadában lehet (még nem tankoltam, csak saccra). Szerintem nekem a gumi is megdobja.
Érdekes, hogy milyen alacsonynak írja a menetzaját, pedig nekem sokkal hangosabbnak tűnik mint a téli. A téli gumim is jól tapad, még a vezetéstechnikai pályán is megdicsérték, nem azért halk mert nincs rajta minta.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Autópálya tempónál (~130 km/h) mi számít átlagos, vagy jó fogyasztásnak egy 1.2 16V motornak? (Clio, 2001-es, 80e km, egy személy, üresen). Utána elmondom mennyi lett kb. az enyém.
-
SZATA
senior tag
Guruk, létezhet olyan, hogy a melegre jön elő a trafó vagy valami gyengesége? Most, hogy bejött a jó idő, alig érezhetően bár, de előjött, hogy néha kihagy alapjárat. Tavaly is a hűvösebb beálltával múlt el. Meg ma délután, hazafelé menet, indításkor kicsit "kattogósabb" volt a motor hangja.
-
SZATA
senior tag
Rakott már valaki LED izzót a helyzetjelző helyére? Kiégett az egyik, és ha már cserélni kell, akkor gondoltam lehetne ledes. Mire kell figyelni, az elektronikába bezavarhat (nincs kiégett izzó visszajelző rendszer benne), méret, stb?
Például ilyenre gondoltam: -
SZATA
senior tag
válasz FerNandor #18401 üzenetére
Szűrő/olajcsere: Júniusban jár le a Clio műszakija, előtte el akarom vinni szerelőhöz átnézetni meg egy pár apróság miatt. Tavaly májusban volt olaj és szűrőcsere. Érdemes most is lecseréltetni, 6-7000 km lesz benne akkorra. A váltóolajat mikor érdemes cserélni, 12 éves, ~80 ezer km és nem tudom volt-e már cserélve. Fékfolyadékot gondolom csak tárcsa/betétcserekor.
-
-
SZATA
senior tag
Ebben tudnáltok segíteni? A céltopikban nem sok eredményre jutottam. Főleg a hely érdekelne Bp-en ahol érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz rob210 #15686 üzenetére
Autóvillamosságihoz vigyem, vagy egy jobb maszek autószerelőnek is van ehhez műszere? Azért is érdekes, mert a Renaultnál most van akciós "gyári" aksi 13-ért.
3+ éves alsó kategóriás Exide van benne, de gondolom a városozás miatti gyakori indítás ezt is megviseli. Hallottam mostanában ezek minden előjel nélkül halnak meg. Nem mint régen, hogy kicsit nehezebben viszi azt egyik nap csak elfogy.(#15685) FerNandor: Nekem eddig nem tűnt fel, hogy égett volna.
(#15684) tresh: Köszi, valamit majd lépek. -
SZATA
senior tag
Hí!
Ha gyújtás ráadása útján nem, csak indítás után alszik el az akksi ikon a műszerfalon, akkor az a gyengeségére utal? Pöccre indul, de mértek már kisebb indító áramot/kapacitást. -
SZATA
senior tag
Hi!
Jó ötlet és nagyon tuti lett a "szaknévsor"! -
SZATA
senior tag
Hi!
Pénteken megint előjött a nyöszörgés. Hülye kérdés: beázhat valami ott a kuplung / kinyomócsapágy környékén? Autómosóból álltam ki, akkor volt a legdurvább. azóta megszűnt.Ma reggeli újabb meglepetés: Indítás után nem aludt el a sárga spirálos visszajelző. 8 km után megálltam 10 percre, és mikor indultam már rendben volt. Más nem égett mellette, csak az. Benzinesen ez mitől lehet, mert még a könyv sem írja?!
Kösz! -
SZATA
senior tag
Nna, ma nekem is nyikkant a kinyomócsapágyam? Két alkalommal induláskor és egyszer 2>3 váltáskor adott egy rövid sivító, nyikkanó hangot. Pedig ma nem is volt nagyon hideg
78.000 km van benne (a futás nagyon valósnak tűnik), valószínűleg ilyen téren még nem nyúltak hozzá. Nem túl korai ez, bár gondolom kis autó lévén főleg városban használták, ott meg gyakori a váltás?! -
SZATA
senior tag
Ha már ennyire téma a vezérlés csere: a nyáron 73000-nél cseréltettem szíjakat görgők és pumpa nélkül. Hülyeséget csináltam, h kihagytam ezeket? Azért tettem így, mert nem sokat futott, csak az év telt, a szerelő is egyetértett. 2006-ban 25000-nél volt vezérléscsere a gyári szervizkönyv szerint. (2001-es D4F712)
-
SZATA
senior tag
-
SZATA
senior tag
válasz rob210 #14763 üzenetére
Köszi a választ! Az ajtóban, vagy az ajtónál a kasztnin lévő gumira gondolsz? Nem tudom, hogy az elsőnek is kéder e a neve.
A kasztnin lévőt pont most kezeltem le ősszel. Ha az ajtónál beengedi a vizet, az az ablakemelőnél csapódhat le páraként? Az ajtóban találtam két vízelvezetőt az alsó hátsó élénél. Az van rajta összesen, lehet azt kellene egy kicsit megdolgozni dróttal?Mennyire nehéz leszedni a kárpitot, eléggé béna/bátortalan vagyok.
-
SZATA
senior tag
Mitől fagyhat be a Clio első ablakemelője?
Elindul és kb 1 cm-t megy le, de azután megáll, én meg nem erőltetem. Valószínűleg bepárásodik és az megfagy benne. Ősszel is volt, hogy kívül száraz az ablak és környéke, de ha le fel húzom, akkor vizes lesz.
Van az ajtóban valami vízkivezető lyuk, az tömődhetett el, vagy mi baja? -
SZATA
senior tag
Hali, BÚÉK!
Adott egy 2001-es Clio II/2 gyári riasztóval. Hogy tudom úgy bezárni a központi zárat, hogy közben bent ülök és az ultrahangos érzékelők miatt ne szólaljon meg a riasztó?
Rossz környéken várakoztam álló motorral és tele volt az autó cumóval. Megnyomtam a lakat gombot, bezárt, de egy idő után elkezdett pittyogni, majd beriasztott. Az még előfordulhatott, hogy az egyik ajtó nem volt 100%-osan becsukva. -
SZATA
senior tag
válasz FerNandor #14064 üzenetére
A hagyományos trikóval az a baj, hogy elfedi ez oldallégzsákot. Ezért nem vettem, pedig akartam. Viszont amit MMA linkelt elsőre ez előbb az tuti, olcsó és még közel is van. Már csak valami Clioba való szőnyeg kellene.
Szerk.: Ja, most látom, hogy elfogyott a másik szín is amit néztem.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Igen, erre tippeltem, hogy nem olcsó/egyszerű aztán szerelés után kérdéses mennyire lesz "tökéletes" a végeredmény. Jobb lenne venni egy másik klímásat, csak hát nem szívesen válok meg ettől, mert nem könnyen találok megint egy ennyire egyben lévő megkímélt modellt ilyen kevés – valósnak tűnő – futással. Rájönne még az illeték + papírozás is.
Megoldásként egyelőre marad a fóliázás. -
-
SZATA
senior tag
+ rob210:
Biztos igazatok van, tisztában voltam, h ezzel a szettel többet fogyaszt mint a gyárival, de nem kezdenék másikat keresni, mert biztos negatív szaldóval jönnék ki, különösen ha belefutok egy szar használtba. Most úgyis megy fel a téli.Valóban 195/50/15 van rajta.
Valamit elütöttél ugyan azt irtad 2x (12659). Mi helyett vesznek ilyet, vagy mit vesznek ehelyett? -
SZATA
senior tag
Hi!
Clio II ph2 (2001) és Thalia (2004):
Találkoztatok már olyan problémával, hogy főleg ezekben az esős időkben nagyon bejön a menetzaj az ajtóknál. Talán a bal hátsóra gyanakszom, olyan, mintha le lenne húzva az ablak, hallom ahogy fröcskölik kerekek a vizet.
Ajtótömítés csere, kezelés, póttömítés, stb.?Mennyire elfogadható egy 7,4-es átlagfogyasztás egy 1.2 16V ClioII ph2 (2001) autónál? Olaj, szűrők fél éve cserélve, 90%-ban városban használtam, 195-ös gumikon, normál tempóban. Belefér ennyi, vagy kezdjem el keresni Zoltánt egy kis pucolásra, ellenőrzésre?
-
SZATA
senior tag
Elvittem a Cliot a szerelőhöz. Most csak egy hibakód olvasásra volt ideje, vagy ott lehetett volna hagyni további "tesztelésre" 2-3 napra, ami nekem nem volt jó.
Azt mondta, h a fordulatszám jeladóval volt vmi hiba, de az sem aktuális hiba, hanem eltárolt. Még vmi sebesség nem megfelelő hibát is mutatott, de azt nem tudta mire vélni.
Mondta, h használjam, ha előjön vigyem vissza azonnal újbóli kiolvasásra. Ha cserélni kell, 10e Ft + munkadíj.
Említettem neki a néha jelentkező kicsit egyenetlen, kimaradó alapjáratot, de majd az előbbivel együtt megnézi v megjavul a cserével.Ami viszont meg nem tetszik, h tegnap tankoltam és az eddigiekhez képest fél literrel nőtt a fogyi, pedig most kis vidék is volt. Már az előző is magasabb volt kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Az a lényeg kiderült mi a gond, most már okosabbak vagyunk ezzel is. Biztos érzékelte, h csökken az akkufeszültség és vmi "szabotázsnak" gondolhatta.
Én holnap viszem a Cliot szervizbe a nem indulás miatt, ami szerencsére azóta nem jött elő.
Az ablaktörlős dolgon én is meglepődtem tegnap, pedig előtte nap olvastam pont. A sebességérzékelős az autó sebességét érzékeli és ahhoz mérten állít (mint a rádió)? Ez alapfunkció, vagy csak opcionális mert a könyvből nem derült ki egyértelműen. Az esőérzékelő az egy másik extra?
-
SZATA
senior tag
Hi!
Alig indult ma este a Cliom. Már vasárnap jelentkeztek az első jelek, de ma durvább lett.
Tekeri rendesen, de nem akarja elkapni. Vasárnap másodszorra indult el egy pár másodperc tekerés után, ma harmadszorra és hosszabb tekerés után. Hétfőn és ma délelőtt is többször simán indult és vasárnap előtt sem csinált még ilyet.
Májusban volt motorolaj, szűrő, szíj csere + ellenőrzés, gyertya hézag állítás.Mi lehet a baja? (Clio II ph2 1.2 16V)
-
SZATA
senior tag
válasz Nordik #12006 üzenetére
Milyen időközönként vagy km után kell a váltóban olajat cserélni? (Clio II ph2 1.2 16V)
AMD Power:
Milyen tünetei voltak a kuplung problémának, elfogyásnak.
Az enyémben még csak 75e Km van (hihetően), de nem vagyok vele túl elégedett. Jó, hogy nem egy VW váltó / kuplung, de a 21 éves kopott kuplungú Golf2 jobban tetszett, bár ebben a motor karakterisztikája is közrejátszott. -
SZATA
senior tag
Kulcskérdésem van:
Ma megadta magát a Clio kulcsa. Nyomom a gombot, de az nem kattan és nem rúg vissza, hanem bent ragad és az ajtó nem nyílik. Természetesen a pótkulcs 50km-re.
Szétszedtem és a mikrokapcsoló volt szétesve.
Van egy kis téglalap, aminek a belsejében van egy üreg, az üreg 20%-át hosszúságban kitölti egy kis érintkező. Találtam a kulcsban két akkora homorú fém lapocskát, amekkora az üreg. Gondoltam úgy működik a kapcsoló, hogy a bütyke mikor megnyomja, a két fém lap összepattan és akkor zárja az áramkört.
Próbáltam összerakni. Annyira sikerült, hogy az ajtót ki tudom nyitni, de akkor is érintkezik néha az egész (pislákol, villog a LED) amikor nem kellene, és az immobilizer nem old ki, indításnál világít középen a műszerfalon a piros LED. (Az elemet is cseréltem, ha már szédszettem, meg gyenge is volt. A szerelés közben ki volt véve.)Ha a távirányító működik, az immo miért nem? Hol lehet megjavíttatni ezt, vagy mit lehet vele kezdeni?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Voltam ma az Újpesti Renault-ban az ajtónyitás érzékelő miatt. Tegnap odatelefonáltam, h ma jövök.
Simán lekapták a polcról az alkatrészt már számlázták volna. Lelassítottam őket, h legalább az árról meg a beszerelésről mondjanak vmit. 5460 Ft volt, és a munkafelvevő srác a parkolóban 2 perc alatt kicserélte (ingyen). Nem volt egyszerű kiszedni, mert mint kiderült, már régebben le volt ez törve és úgy volt visszadrótozva + egy fém füllel kiékelve.
Elégedett vagyok, szerintem ez egy korrekt ár és szolgáltatás volt.Más, amit már régebben akartam kérdezni: A Clio II ph2-nek a motorházfedele tényleg alu
Van rajta két kis pöttynyi benyomódás egymástól 1 cm-re, ahol lejött a festék. Telibe nem akarom fényeztetni, mert olyan mint egy kavicsfelverődés, csak nem a felületen, hanem be is horpadt. Mert ha nem rozsdál akkor elfér rajta – egyelőre.Kár, h nincs egy normális Clio fórum. A Clio club halott, az indexen is pangás van.
-
SZATA
senior tag
Sziasztok!
Egy 2001-es Clio II ph. 2-m van. A hétvégén vettem észre takarítás közben, h a bal első ajtó nyitásérzékelőjének a menete valószínűleg el van törve, ezért nem marad fixen a helyén és a por/nedvesség védő kupak sem áll stabilan rajta.
Volt már vkinek ilyen gondja, mennyire bonyolult, drága ezt cserélni, lehet egyáltalán kapni?
Kösz!
Új hozzászólás Aktív témák
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Üveg tolóajtó RS 120 85x205 cm
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával