Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz hermanyi #89300 üzenetére
A pálya és városi dugóhúzó, a két dolog, ami lényegesen meg tudja dobni a fogyasztást. + a téli hidegben az első 5-8km.
(#89301) t.imi : Én a 280-as átlagárat keveslem. Mikortól nézted?
+ ha pontosak akarunk lenni, akkor kéne valami jó adatbázis az árakról, mert az sem mindegy, hogy épp melyik olcsóbb a másiknál 5-10%-kal. Most pl. a GO 2%-kal olcsóbb a benzinnél.(#89302) vzsryl: A népeket a padló-satu hozzáállásról kéne lehozni valahogy... valahogy a többség szeret széthajtani mindent
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #89303 üzenetére
A tapasztalataim alapján a fogyasztást két dolog tudja igazán növelni:
1. Városi használat, simán képes másfélszeres szorzóra az országúthoz képest.
2. Nagy tempó (130 feletti, tehát illegális). Elmehet itt is fél liter felett pluszban a semmire.Sokáig figyeltem a fogyasztásbeli különbséget a sportos és a nyugodt vezetés között, de kb hibahatáron belül maradt, max pár deci. A nagy gáz - nagy fék kombót inkább a biztonság miatt kerülném, illetve a motor és fékberendezés tartósságán is javít, ha ésszel használják őket.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
t.imi
addikt
válasz forceberg #89303 üzenetére
Csak vettem egy perhas átlag számot, 400e 10 év alatt is majdnem sok Nekem. Azért is írtam, hogy legyünk lóvaginák. Akár 400ft is lehetne...
Nav oldalon fent ha a visszamenőleg X évre a mindenkori hivatalos üzemanyag ár. '14-ig.[link]Eléggé nagy a szórás.
Sok sok éve hagytam abba a taxizást.
Akkor volt kollégám, aki 12-14 literrel járt nappal/éjjel wv polo 1.4, sokda felicia 1.3MPI-vel, én 6-7 között az utóbbival. Átlagban 7-9 között jött ki az többségnek a skoda.
Szóval eléggé láb függő ez az egész. Ő a másik véglet. -
Thom!
veterán
1.6SCE 2017
500km 1*100km autópálya, 2*150km autóút, többi város, klímával 6,3L
Ha betartom mindenhol a seb.határt szerintem 6L alá betudod menni, de nem foglalkozom vele.. dízel se fog tudni 4,5L alá bemenni ez 100%.. -
mdav88
aktív tag
Sziasztok,
Tudom a választ, de azért rákérdezek...
1,5dci (110le de kisebb autóban a 90le is kérdéses) rövidtávozást mennyire preferálja? Ovijárat, helyi bevásárlás lenne a cél, kb 20km sugarú körben mozogva általában. Évi 5e km.
Tudom, hívjak taxit.
Mindezt kérdezem annak tükrében, hogy egy tce vagy más turbós benzinmotor, de még igazából egy sima szívó sem igazán szereti ezt az üzemet, és abban a méretben, amiben nekünk kéne, a 10-12éves autók (dízelhiszit előttiek) zömében ezekkel a motorokkal kerültek piacra.
Harmadik út a tisztán elektromos üzem, de ennyi pénzt nem akarok városi autóban parkoltatni, nagyon hosszú évek mire a különbözet megtérül.
-
forceberg
veterán
válasz mdav88 #89307 üzenetére
Pl. a M3 90LE, amiben elvileg nem kettőstömegű a lendkerék, EURO5-től viszont mind részecskeszűrős, de ha nincs szétqrva a motor, a szűrő is bírja. Időnként jó lenne vele elmenni egy hosszabb körre.
Lassabban melegszik télen, de 2 km-en a benzines sem melgszik be. Ha nincs meg sosem egyben a legalább 20-25 perces üzem, akkor gyakori olajcsere kell, mert nem tud az olaj kitisztulni, így jobban leépül.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz Somatom #89311 üzenetére
Nézd pont te kérdezed meg ezt aki nap mint nap látja, hogy kint erre nem tartanak fent emberek autót, pedig megtehetnék.
Igaz kint van bérautó szolgáltatás ami nagyon jól működik is.
Amúgy meg elindul gyalog.
Én se megyek kocsival a sarki boltba ami 1.1km van.
Lesétálom. Az a köcsög evolúció rakott a seggem alá két lábat.
De tudom 2-3 gyerekkel ezt nem lehet megcsinálni.Most cinikus leszek bocsánat senkit nem akarok magamra hargítani, de nem a lóf@szt nem.
Engem se vitt senki sehova gyerekkoromba kocsival, meg szerintem sokunkat a korosztályomból, mégis mindenhova odaértünk, mindehol ott voltunk ahova menni kellett.Aztán beül a kocsiba a 2 gyerekkel és 35percig ül a dugóban ami alatt a két gyerek vonyítva ordít és kihullik a haja.
Gyalog 10 perc lenne .....A fejekben kéne rendet tenni azzal van a baj.
Ha tehetem én is biciklivel, meg gyalog megyek.
De mondjuk én vagyok olyan elvetemült, hogy csak úgy kikapcsolódás képpen elmegyek futni is heti 2x5km-ert, mert jót tesz, jól esik, és kell!Renault power
-
forceberg
veterán
-
t.imi
addikt
válasz rob210 #89313 üzenetére
+1
Mama vagy plusz én haza tudunk menni a piacról pakkokkal. 2.1km.
Mindig akad megoldás mindenre. Mert az idő, a kényelem, a spórolás, a megtehetem, neki is van.
Nem is tudom, szüleim, rokonok 40'-60' években hogy a bánatban oldották meg 6-12 gyerekkel ezeket.
Orvosok 50km, ruha 20-50km-re. Bót a faluban valahol. Ha volt
Nézd meg Budakeszit reggel.
Futás az a nagyon gyorsan sétálni(?)
Olvastam róla valahol.
Utána 10 perc zuhany, csomó piszkos ruha + a mosógép + mosópor + áram.
Csak ésszelÉn vennék egy Swiftet 1-2-öt.
Helyben nem kell jobb - szerintem - maxi alacsony fenntartási költségek.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz rob210 #89313 üzenetére
Nem magam miatt kérdeztem. Tudod, hogy itthon nem nagyon használom az autót. Roller, bringa, motor. Azokkal jobban szeretek közlekedni, mint autóval. De, nekem nincs gyerekem. Nem tudom, hogyan oldanám meg a közlekedésemet két, ovis gyerekkel. Igen, látom, hogy nyugaton ez hogy megy. Reggelente jön értük egy kisbusz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #89283 üzenetére
Tiszta sor egy 1.6 TCE 205 Le-vel nem fog 1.5 Dci fogyasztást produkálni. [link] Krúzolgatva 6-6,5liter tartható. Taposva, hajtva nyilván nem ennyi lesz, a hangja miatt meg úgy is nyomni akarja a zember.
Igazándiból arra lettem volna kíváncsi, hogy mi a technikai különbség a 165 és a 205 Le közt?
Sőt a clio 4 RS-ben is ez a motor van az ott 220Le Csak a turbó nyomás a különbség? vagy más belső mechanikai elemek is különböznek jelentősen?
Valamint az EDC és a 4 control hiba faktora érdekelne...esetleg javítási költségei...nyilván nem olcsó.Valamint ez a 4control mennyit számít a kormányzásban, parkolásnál?
Pl egy Clio2 10,30m (többnek tűnik)
A Magane 4 alap 11,3m
Kérdés, a 4control mennyit szorít le ebből az alaphoz képest? mondjuk 10,5?
Talismannál is opció volt és csak 1 adatot találtam, de az 10,8m kevesebb mint a Megane?
-
mycso
Topikgazda
válasz angyalpc2 #89318 üzenetére
1.6 tce, talismanban 150 és és 200 lóval van, én itt a motor technikai különbségéről nem tudok nyilatkozni (utána kellene néznem külföldi fórumokon).
Ami biztos, hogy az EDC váltó (kuplung) ezeknél alul van méretezve.
A 150 olvasókkal nem igazán szokott baj lenni, a 200 lovasokban vagy már széthullott vagy szét fog, ahogy hallom sokszor a csere után is ismét szét illik (de ez változó, valakinél megoldja a kuplung csere)
4 control nem problémás, egész kevés hibáról hallok (igazából egy komolyabbról hallottam eddig). Engem nem is a parkolás része fogott meg, hanem inkább a menetközbeni.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #89313 üzenetére
Nos, a helyzet az, hogy nem kényelmes.
3 gyerekkel kisvárosban nekünk 5p az iskola/óvoda grupp. Dugó nélkül. Sétálva bő fél óra. Szívesen a hátadra akasztanám a másodikos/harmadikos iskolatáskát, hidd el nem lennél boldog. Gondold el szerencsétlen 8 évest.Igen, változott a világ. Ennek ellenére amikor csak tehetjük mellőzzük az autóhasználatot és bringával vagy gyalog megyünk. Vannak olyan osztálytársak, akikért tudom hogy 500méteres körből jönnek autóval, na az gáz. A lényeg, hogy nem derogál lábusszal menni. Másszóval köszönöm az életviteli tanácsadást, de leginkább a dci lelkivilága érdekelt volna
Hogy ON is legyek az offos témában, mondjuk havi szinten megjáratva hosszabb távon már működőképes lehet? Éves olajcsere periódus alap, ezt minden autóm megkapja, ilyen esetben érdemes lenne félévre csökkenteni az időtartamot?
-
mycso
Topikgazda
válasz mdav88 #89320 üzenetére
Szerintem is engedje el mindenki ezt a témát, mert egyikünk ilyen, a másikuk olyan, ebben nem lesz egyezés. Én pl. még sz@rni is autóval járok,viszont ettő se többnek, se kevesebbnek nem érzem magam. (egyszerűen így gyorsabb és így kényelmesebb).
Autóra visszatérve, ahogy már fentebb írta valaki, talán valami kisköbcentis szívóbenzinest néznék erre a felhasználásra.
Dci-nél a sűrűbb olaj csere és a havi kikormolás ugyan segíthet, de mondjuk ez a kuplung/lendkerék párost nem védi meg. Esetleg kalkulálni kell vele, hogy beeshet egy párszázas szerviz.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz mdav88 #89320 üzenetére
2 gyerek van a családban nem azért habzik a szám mert sose csináltam velük végig a sétatúrát.
Igaz volt olyan is amikor én vittem a két táskát, mert valóban nehéz volt.Hogy on is legyek 🤣
Erre a felhasználásra akkor sem javaslom az 1.5dcit, ha euro 4es, ha euro5 akkor pedig tényleg felejtsd el!Elsavasodik az olaj ledugul az egr, a pipa, az üzemanyagrendszerben is pára keletkezik.
Folyamatosan szívni fogsz vele .
De mivel már azt is megtanultam, hogy senkit nem tisztem megtéríteni.
Azt veszel amit akarsz, de a javasoltak közé szakmai szemmel nem tenném be!!![ Szerkesztve ]
Renault power
-
mdav88
aktív tag
válasz rob210 #89322 üzenetére
Köszönöm az egyenes választ, akkor elengedtem a témát.
Jelenlegi Scenic2 1.6 jól működik ezen a távon, de lassan 20. évét tapossa, és fiatalításra gondoltam. + talán egy csepp fogyasztást is meg lehetne spórolni egy "modernebb" motorral.Másik téma, hogy a családi utazóautót is cserélnénk majd ősszel, oda a 2015 után ScenicIII 1.6dci 131le vagy az Opel Zafira tourer 1.6cdti-2.0cdti(frissített) lenne a célkitűzés nagyja 4m forintig.
Ez sem fut sokat, de hosszabb távokon használjuk jellemzően. Megbízható erőforrás z 1.6 dci 150-200e futott km után?
-
angyalpc2
aktív tag
válasz mdav88 #89307 üzenetére
Én pont így használom, szívó 1.2 benzin. 1km-ig bicikli gyalog gyorsabb mint kiállni a garázsból, meg vissza.
Voltak, vannak dízeles kollégáim, még nyáron csak csak. De tél időszakban, be se melegszik a motor, tartós 15km távon se 0 fok körül vagy alatt. Van aki 5km-t megy 1.9dci-vel...hát. Mindig elcsodálkoznak mellettem ülve, hogy 5km után már meleget fúj a kis benzin..nyáron meg 1-2km után üzem meleg 70 fok felett.
(nah ezt akarom cserélni 205le gt-re nincs benne puncimágnes..persze változna a 15km táv is hamarosan..) -
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Képek alapján vélemény? [link] árban eléggé a lista alját foglalja el.
Ma elmentünk megnézni, az eladó nem túl segítőkész. Elektromos szervizkönyvét hol lehet lekérni, bármelyik Renault szalonba? Igazából nem tudott rá válaszolni. Az első szerviz van beírva 29000km-nél. A szélvédő lehetett cserélve, mert a matricán lehet látni, nyilván ez nem lenne baj. A motortér ki van fújva szilikonnal. Amúgy kívül belül szép állapotban van.
Viszont beindítás után égve maradt a szervízkulcs lámpa plusz a start stop rendszert egyből inaktiválta. Nála ez hibamentes autó, ha akarok vihetek szerelőt aki feldugja a gépet neki, de Ő nem viszi sehova. Motor úgy járt ahogy kell,de mivel nem túl szimpatikus a tulaj így ott is hagytuk Őt, próbakört sem mentünk. Apósoméknak kellene autót venni. -
angyalpc2
aktív tag
Ok köszi
Azért kérdezem, mert kéne valami puncimágnes
A napi távjaimhoz jól jönne valami erősebb cucc(mint a mostani) , biztonságosabb kasztni.
(Volvo S60 V40 C5(hidró) Talisman 4C is sorban van, de mind "nagy" kocsi, én meg nehezen parkolok főleg ha túl szűk hely (Pest), szóval a nagy kocsik hát...)
Ezért gondoltam a 4controlos kocsikra, EDC is jól jönne, városban is könnyebb vele. (amit kuplungolni kell egy egy pesti út vagy dugó során, rendesen fárasztó) Nem kellene nekem 205Le, de csak ebbe raktak 4controlt meg edc-t is, simán visszafolytatnám 120-140-re "ECo" módra.
Létezik 1.33 140Le GT line is, de abban nincs 4C, ezért kérdezem mennyit számít parkolásnál a 4C? Ha semennyit vagy nem érezhető, akkor elengedem a vonalat..
A fogyasztást LPG-vel oldanám meg. Ez javítana a koromképződésen is. Mellé jól is nézne ki. Egy színház vagy buli előtt is meg lehet vele állni. Nem taposnám én...sőt kifejezetten szabály sebességhatár követő vagyok, de ez minden, nekem csak a külalak és a 4C miatt kellene
Lehet hülye vagyok. -
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #89328 üzenetére
Semmi hibátlan szerelés , minden forog.
Egyszerűen szar a conti.
Nincs kidörzsölődés nincs darálék.
Fogtamagát és elcsattant.
Tök száraz a 2 hónapos szíj.
Viszont tényleg minden ki volt cserélve, becsülettel.
Nem én cseréltem, de ha én csináltam volna is elcsattan, csak ugye nálam egy alapszabály van contit soha. Csak a tulaj felelősségére .
A hengerfej elég szarul járt.Renault power
-
t.imi
addikt
válasz kisgyerek85 #89325 üzenetére
Már 2019-ben sem adtak ki semmi infót szervizben nekem, csak tulaj jelenlétében az ő kérdésére, vagy ha megveszed és mutatod az adásvételit.
A mai gdpr fasság miatt ez még szigorúbb lehet.
Aki ilyen korrektül áll hozzá, tuti hagynám a túróba.Rob210, részvétem a tulajnak
-
mycso
Topikgazda
válasz angyalpc2 #89326 üzenetére
Igazából, aki először vezet 4 control autót, azoknak általában a parkolás, szűk helyen forgolódás szokott tetszeni.
Nekem lehet ez már azért nem tűnik fel, mert régóta ilyen autót használok (a laguna is az volt, meg most a talisman is az).
Ha Miskolc környékén jársz, összefuthatunk, kipróbálhatod.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
zeon.hu
nagyúr
Grand Scenic 2-höz honnan lehetne bontott (de esetleg jó állapotú) jobb első lámpát szerezni?
Olyan kéne, aki el is küldi postán/futárral.
Sajnos nálunk (Hajdú-Bihar) sehol nincs.#?*@&!
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #89334 üzenetére
Tizenéve dolgoztam olyan gépekkel, ahol rengeteg ilyen szíjas időzített hajtás volt. Nem sok, de volt pár szíj szakadásunk is, valahogy akkoriban az volt a jellemző, hogy a szíj egyik oldala felől kezdett beszakadni.
+ amire jutottunk, hogy gyakran nem az alámenéskor azonal, hanem csak később szakadt a szíj, ezért nem látszott a bordáskerekeken, mert a sérülés és a szakadás között eltelt idő elkoptatta a nyomokat.A legjobb az volt, amikor a "mélységesen szakmai" vezetés kitalálta, hogy ne cseréljük időre(üzemóra) a szíjakat, hanem csak akkor, ha cserésnek látjuk karbantartáskor. Gondolhatod...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
zeon.hu
nagyúr
-
szebe
addikt
Azt hittem van általánosan bevált márka.
Amúgy K4M 74kw
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #89327 üzenetére
Hát Rob
saját friss kép
65e km 7 év már volt valami fura hangja kérdeztem is korábban itt, de nem tudtam mi az, nem is mindig jött elő, szíj feszes volt...pont mindig takarásban volt ez a 3-4 ujjnyi szakasz.
Márkát nem tudom, de nem renault, mert le van kopva. A gyári Renault 78e km-t bírt és az félre van téve a cikkszám miatt és bár repedezett, de az ennyire nem ment szét.
Kés simán elvágta, inkább le lett szedve, mielőtt szét darabol mindent a cseréig.
Most már csak az a kérdés, hogy a generátor és a vezérmű szíj is ilyen e...De morgó huhogó hang megszűnt. más hangja lett az alapjáratnak.
Ez már nem most lett ilyen...megyek is lottót venniHa már Conti szídás...számomra is óriási csalódás bármiről legyen szó, kocsi gumi, kerékpár gumi. Valamikor az ultra prémium volt, ma egyes termékei jó ha a középkategóra alsó szegmense, a névből élnek. Nem tudom mit csináltak, de a keleti(román) gyártásaik alapanyagaik az ócska szarba avanzsáltak. Téli nyári guminál is vissza hallom másoktól, hogy szar vagy legalább is nem hozza azt mint amit elvárnánk tőle árban. Tesztekre lehet nyugati gyártású jó cuccokat adnak és NR1-2 mindig, de a tömeg meg keleti ócska. Nálam 4 garnítura conti után (egyre romló tapasztalat) ucsó évét futja a nyári, a téli TS860 4 éves 7mm profilallal kuka, életveszélyes szinten kemény. Hol van már a TS800 minősége...
[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #89327 üzenetére
Bónusz videó hanggal
https://www.facebook.com/watch/?v=250585758964760 -
t.imi
addikt
Cserélném az olajat.
Nézegetem a szűrőket, nem tudom mennyire pontos a kauffer leírása, ezt vettem észre.
Elkerülő szelep nyitási nyomás: 1 ill 2 bar
Ez jobb, ha magasabb nyomáson nyit?
Ufi, Mann W79, 2 bar
Mann W7032 1 bar
Bosch 2.5 barCsak zárójelben. Januárban volt cserélve, eddig szépen számlált, meg is voltam lepődve.
17e volt cseréig 700km ezelőtt.
Újra jött a kamaz hang 1-2 napig hegyekben gyorsításoknál, tegnap spontán végiglapoztam a fedcompot, lett belőle 1200km olajcseréig. Ennek 360 kilométere.
Esedékes, tehát nem gond.
Mi a cerka tudja ennyire befolyásolni az olajcsere periódust?kisgyerek85 #89338 az lehet a legolcsóbb megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
Fényszóró polírozás házilag megoldható?
Van itthon nedves csiszoló papír és színtelen lakk is.
A lámpabúra felső része van bemattulva./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- ÓRIÁSI Philips Hue csomag - Hue Go, Iris Black, Play Bar, Light Strip V4 stb...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó 3 szobás lakás Bp. 11. kerületben Őrmezőn!
- HONEYWELL HR92EE rádió frekvenciás radiátor termosztát 3db
- Quad Lock iPhone 14 Pro MAG tok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest