Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hermanyi
addikt
válasz rob210 #88449 üzenetére
melyikben annyi ?
Alkudni alkudtam igaz nem sokat mert igy sem volt drága a piacon lévőkhöz képest , igaz nem is a legolcsóbb De gyorsan kellett autó .forceberg kaptam egy kisebb listát , Efektive fogyó kopó alkatrészek , és a lista sem hosszú. Töbre számítottam őszintén megmondom.
Amúgy nálam az a felfogás, hogy az autó van értem és nem én ő érte . Persze amit kell és amikór kell azt megkapja .Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
dik
őstag
válasz hermanyi #88440 üzenetére
Aha hoppi a cejg befér meg minden is a lényeg megvan... Bár a has magasága lehetne komolyabb... Jó lesz ez, pár peca lesz benne elképzelhető... Rob megmondta a frankót nem egy elveszett történet így nagy baj nem lehet... Akit meg nem vágnak át vásárlásnál valamilyen szinten az hazudik... Na jó biztosan van egy réteg akit nem, de azoknak meg nem szabad hinni...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
rob210
Topikgazda
válasz hozsoltika67 #88452 üzenetére
Ezek szerint a kor fog előbb bekövetkezni tehát ha letelik az 5 év.
Renault power
-
johnny576
csendes tag
Sziasztok.
Huhogó hangot hallok gyújtás ráadása után amikor kapcsol az AC. Hosszabb állásnál jobban jelentkezik. Több gyújtásráadáson keresztül is, viszont akkor fokozatosan csökken. Mintha hallanám a benzint közlekedni a csőben. Előfordul, hogy többet kell indítózni, de nem mindig. Benzinszűrő kb 1 éves Purflux. Szivárgást, tömítetlenséget nem látok/érzek. Benzinszag a tankbetöltő körül előfordul. Menet közben nincs semmi tünet. Szerintetek mi lehet ez? Jó lenne megoldani, mert mintha romlana a helyzet, nem szeretném megvárni mire otthagy valahol. (Üzemanyag rendszernél még az van, hogy lassan lehet tankolni, mert lekattan a pisztoly.)Megane 1 FL, 1,6 16V
-
fmadam
újonc
Sziasztok!
Napi 2x20 km külvárosi ingázásra szeretnék autót vásárolni 3millió környékén. Ketten utaznánk benne, próbáltunk Fiestát, Swiftet, Corsát, Jazzt, Sanderot is, de végül a Clio IV volt a legszimpatikusabb versenyző. A szívó 1.2-es motorral mennyire problémás, vehető? (Tudom, hogy lomha. Nekünk nem probléma).
Vásárlás előtt mire érdemes figyelni? Van valami ismert típushibája? Szelephézagot ezeknél is állítani kell időnként? Első szerviz alatt mit érdemes cseréltetni, megcsináltatni?
Köszönöm a válaszokat előre is! -
angyalpc2
aktív tag
Kíváncsiságból, Clio2-nek mennyi lehet a vontatható maximum súly? ráfutófékes utánfutó esetén? Benzines 1.2 Saját tömeg 980kg
Nincs vonóhorgom így nincs beleírva se a papírba...
Másnak biztos bele van írva. -
-
rob210
Topikgazda
válasz fmadam #88460 üzenetére
Ha megfogadod a tanácsom megfogadod, ha nem nem.
Ne a 4es clio tetszetős külseje (szép formaterv), hanem a racionális döntés befolyásolja a vásárlásotokat!Egy 3 as clió grandtour 1.2 tce motorral klasszisokkal élhetőbb mint egy 4 es clio 1.2 szívó motorral.
2012es utolsó szériást kell venni jól felszereltet.
Szép állapotban 2millió körül van.
Marad egy milliótok a javításokra, átírásra akármire, nyugodtan hátradőlhettek, és ha olyan a helyzet akkor sem képeztek forgalmi akadályt egy kigyorsításkor!Renault power
-
files32
tag
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Ugyanezt mondták a o.9 Tce-re, amikor jött az 1.0 Tce. Kevesebb alkatrész, egyszerűbb motor.
-
Dyno
veterán
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Szerintem ott a H5ft kódú 1197cm3-s motorra gondoltak, Robi pedig az 1149cm3-s D4ft-re ami a d4f turbósított változata, nincs közvetlen befecskendezés, nincs nyúlós lánc.
D4ft már nem volt iv-es Clioban, csak szívó motorként.
-
Gombinyó
őstag
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Amiről Robi beszél a clio 3ban az nagyjából az az 1.2 szívó motor turbósítva, 101 lóerővel, mint a clio 4ben a 73 lóerős szívó 1.2. A nevét leszámítva semmi köze a rettegett 1.2 tce-hez, amire te gondolsz. Az már az újabb modellekben volt, Megane 4, Qashqai, Kadjar, stb.
Amúgy, ha Clio 4, akkor 1.2 szívó vagy 1.5 dci. Nem találkoztam a 65k km alatt hibájával, amíg nálam volt. -
tordaitibi
veterán
Sziasztok.
5 éves hagyományos rádiós Stepway.
Valaki elmondaná hogyan kell a rádión lévő USB aljzatot telefontöltésre használni? 3 USB madzaggal és 3 telefonnal kipróbálva, pillanatra bevillan a telefonokon a töltés és 1 pillanat múlva a töltés megszűnik.
Mindhárom telefon mindhárom madzaggal simán tölt számítógépről laptopról powerbankról széklábról bármiről amibe 5V van.
Vagy ez az aljzat nem való erre? -
LamerGyuri
senior tag
válasz tordaitibi #88474 üzenetére
Az az aljzat nem telefontöltésre való: pendrive, microSD kártyaolvasó és hasonlók. 500mA terhelhetőséggel, hogy az általad is elkövetett, hasonló "user error" miatt ne égjen szénné a rádió
Peace
Neked a szivargyújtós töltőaljzatok lesznek a barátaid, ott általában 1-2 amper már van, ami elég töltésre.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
tordaitibi
veterán
válasz LamerGyuri #88475 üzenetére
Ez így oké de egy laptop USB2 port is pontosan 500mA terhelhetőségű és vígan tölt.
Köszi a választ. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #88465 üzenetére
Igen mert ők a 4 es clio 12 tce motorját köpdösték!
Az egy láncos motor telis tele konstrukciós hibával.
De a 3as clióban egy szíjas motor van ugyan az a szívó motor, mint amiből a 4 es clió 73 lovas motorja van, csak tettek rá egy turbót , hogy menjen is.
Nem is értem ezt a motort miért nem vitték tovább, mert ez egy iszonyat jól sikerült motor.
Tudod, van némi rálátásom, és amikor az öreg 1.6 os szívó benzin megane-t le kellett/ le akartam, (mert a mai napig kutya baja) cserélni, akkor ez a motor és a clio grandtour karosszériája volt az ár érték bajnok!
A mai napig nem bántam meg, hogy lecseréltem és elengedtem a 6 sebességes megane 3 at.
Majd 600/700ezerrel drágább lett volna, menetteljesítményben kb. ugyan az.
Fogyasztásban sokkal jobb, kicsit szűkösebb mint a megane ez tény.
De ha én a 190es magasságommal be tudok ülni magam mögé akkor az legyen elég másnak is
Ami nagy előnye az pedig a fenntarthatóság, sokkal olcsóbb hozzá egy vezérlés szett, vagy bármi amit cserélni kell rajta.
-illetve nem 2 dolog van amiben drágább, az egyik a turbó, mert az a meganeon nincs, a másik a kuplung.
Az a meganehoz 74ezer ehhez 116ezer. (pedig egyébként ugyan az a hidrós rendszer.)Egyszóval a két TCE nem ugyan az!!!
Én a D4F es 16 szelepes vasblokkos tce-t istenítem! Aminek 2012ben leálltak a gyártásával.Renault power
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #88464 üzenetére
Pedig azért annyira nem rossz, pont a TC-n volt most "fröcsögés" erről.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/03/27/ongyilkos-motorok-ha-ezt-venned-vigyazz-skoda-octavia-tsi-lancos-motor-renault-capture-tce/
Bezzeg a prince motor vagy a PSA olaj szíjjas 1.2 pure tech , vagy a az első szériás ford 1.0 ecoboost. mhh nyamiD4Ft 1149cc (ez egyébként a régi szíjas szívóra épül), H4Bt 898 cc, H4Jt 1397 cc H5Ft, 1197/1198 cc, (abból is több fajta HRA0 (72.2 x 83.1), HR12 (78 x 83.6), HRA2 (72.2 x 73.1)) és szoftver frissített is van. A legújabbak: H5Ht Mercedes-Benz M282, 1332 cc, H4Dt/H5D, 999 cc, + a GT M5Pt 1618 cc, RS M5Pt 1797 cc
Meg még egy csomó 400-as kód meg Teljesítmény szint TCE 100-115-120-125-130https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engines#H
https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan
google Translate
[link]
[link]1-2 dolgot nem tudott még nekem megmondani soha senki, hogy mi van ha LPG-vel van üzemeltetve, és kevesebb a kartergáz, lerakódó trugyi olaj, Vagy kartergáz lecsapatóval. Akkor is letapadnak a gyűrűk? Akkor is van ilyen probléma? Vagy akkor meg a hengerfej megy szét?
A lánccal meg nem tudsz mit csinálni 100e km, ennyit bír, csak nagyobb a szerelés bontás.
Viszont kilyukadt szeleptányér több videó is van 1.2 és 0.9 TCE-reől YT-onA másik az amit nem tudott megmondani senki, hogy 2018-től(vagy 2016?) több változtatás is volt, (lásd: HRA0 (72.2 x 83.1), HR12 (78 x 83.6), HRA2 (72.2 x 73.1)) mik a pontos változtatások ? Hogyan befolyásolták a problémákat?
H4Bt, 898 cc Clio 4(PH1 vagy 2, de nem túl koros) sztory, mikor már hajtottma be a márkaszervizben, a parkolóban fel volt a Clio 4 motorháztető hajtva vizsgálták (kora reggel) Leültem, elindítottuk a saját kocsim folyamatát, aztán jönnek be a szerelők:
Egyik henger szökőkút(vagy gejzír) másikban nincs nyomás(kompresszió) harmadik talán...Nyilván hengerfejtömítés
Van akinek semmi baja nincs vele, szerintem ez pusztán beszállítói anyagminőségtől függ.Egy biztos, a D, K és F széria szintje sose fog visszajönni. Kényes technikák lettek.
Ez legalább javítható, majd nézd meg az elektromosakat. 200e után kuka akkus gazdasági TC-ket.1.6SCE szívó?...az meg fogyaszt, cserébe nyomaték szegény ...clio-ba SCe75 H4D turbó nélkül
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz angyalpc2 #88479 üzenetére
Alapvetően amit nem tudsz, hogy 2-es 3-as henger között reped a blokk/hengerfej páros közül valami.
Van már rá javítási technológia, (hüvelyezés) potom 460ezer forint.
Kell a halálnak egy ilyen csoda.
A vezérlése is rohadt drága.
Mert ezeken már két okos lánckerék van (lóerő függő), ha azokat nem cseréled, kuka az új vezérlés.
Ha kialakul a vezérmű koherencia, akkor azonnal vezcsere és fájóan zsebbenyúlós a dolog.
Az enyémhez 37ezer a vezérlés ehhez 320ezer.
Miről beszéljünk még ???Renault power
-
dugo_
veterán
válasz hozsoltika67 #88482 üzenetére
Pedig leírta:
https://logout.hu/tema/nagy_renault_topic/hsz_88382-88382.htmlVagy-vagy, amelyiket előbb eléred.
-
rob210
Topikgazda
válasz hozsoltika67 #88482 üzenetére
Na akkor nem értesz.
Vagy ez vagy az.
Tehát ha eléri a 100km-ert 3 hónap alatt akkor csere.
Ha nem mész az 5 év alatt csak 10ezer kilómétert akkot 5 évesen csere.
így érthető?
Ez nem és, hanem vagy vagy 5 év vagy 100ezer.Renault power
-
hermanyi
addikt
válasz rob210 #88485 üzenetére
Szia láttam nálam is állítottad a szerviz számlálót . Kérdés nálam is 100 a vezérlés vagy kevesebb . az 5 év az vicc kategória , mert ahhoz nem vennék autót .
Én nem szeretem a gyári előírásokat ,olaj 10 ezrenként mondhat bárki bármit ártani nem ártok vele az autónak . Vezérlés a fő kérdés .Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
diablo1984
veterán
válasz hermanyi #88492 üzenetére
5 év vagy 100e km, nincs abban semmi ördögtől való, az 5 év a szíj öregedéséhez köthető, így ha 100ezret nem mentek vele, de eléri az 5 évet cserélni kell, mert avasodhat, berepedezhet a szíj rajta. Nem hitvita, igaz elszakadhat 2 hónaposan is, vagy akár pár naposan is, de van rá példám, hogy fater anno megvette az első(és máig egyetlen) passatját, jó kis 1,9 tdi-t, 10 éve volt már meg neki, ment vele vagy 40 ezret(ünneplős autó volt), mikor megkérdeztem, hogy mikor volt vezérléscsere rajta, azt mondta hogy mikor vette, de alig használja, nem kopik el. Elmagyaráztam neki, hogy könnyen kuka lehet a motor, ha szakad a szíj, utána pár hétre cseréltette vízpumpával, hosszbordással, mindennel. De a régi szíjon nem látszódott még semmi, de szerintem az is bármelyik pillanatos is lehetett volna.....
-
hermanyi
addikt
válasz diablo1984 #88493 üzenetére
Nálam 5 évet nem bír ki ,hogy ne legyen 100 ezer benne . Tavaly előtt a Mutyiba 6 olajcserém volt 10 ezenként . De Mutyinál én 70 ezrenként cseréltem vezérlést is .
Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
rob210
Topikgazda
válasz hermanyi #88492 üzenetére
Olaj 10e úgy korrekt.
Nulláztam igen, hiszen cseréltünk mindent.
Ha 20ezerre ér olajcsere.
S vezérlés 5év vagy 100e. Ha ràmhallgatsz.
Ha sokat mész és évente belerakod a 100e-t akkor évente.
Van egy srác 2 évente jár hozzàm vezérléscserére, mert sokat megy.
Már 4szer cseréltem neki vezérlést most 423ezer van a kocsiban , pont tegnap beszéltem vele.Renault power
-
hermanyi
addikt
válasz rob210 #88495 üzenetére
Ok köszi .
Mutyiba 670 lett mire hajlandó voltam megszabadulni tőle
Remélem ez is kibírja addig .
Már csak nyomatékot kell belerakni ,mert kissé erőtlennek tűink az előzőhez képest Alacsonyabb ford számon. De majd megszokom .Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
-
hermanyi
addikt
válasz rob210 #88497 üzenetére
Ha van ford szám (1500) onnan már rendes közlekedő edény , nem sértésként írom ,majd megszokom . De a Mutyi igaz 1.9jtd de papíron kisebb nyomaték ugyan ennyi paci ,de lentebbről kezdett el dolgozni .
Azok a szar gumik még az idei évet ki kell bírják . csak jövőre tervezek rá venni frisseket .
Egyenlőre 4 db lemezfelni akarok venni a téli garnitúrához . Amúgy a trabant is megforgatja a kerekeket pedig ott csak 26 paci vandiablo1984
Arra a futás teljesítményre nem biztos ,hogy tartanék saját autót . Én idén vettem a scenicet valamikor március elején és azota mentem vele 3000 km ert , és most még vissza is van fogva ,mert nem mindig ezzel megyek melóba .[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Wise (ex-TransferWise)
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- OLED TV topic
- PlayStation 5
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest