-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3ss
veterán
dehogy baj, en nem nyertem oromom benne, sztem ez is elfer itt.
nincs ennel idegesitobb dolog, mint amikor nem konzisztens az af. amikor fotozod a dekort es 1.4-en mindenre harmat lovok, mert tudom hogy szor, hiszen amikor iso100-on fotozom a fekete olajoskannat fenyben, akkor is ide meg oda tolodik a fokuszsik, latom a mogotte meg elotte levo targyakon. minden obinal, ugy hogy fix vegtelenrol inditod mindig.
aztan bemesz ilyen meg olyan mesterseges fenyre, es mashova fokuszal, meg telen at kell kalibralnom kicsit az obikat? random fotozasok elott altalaban ralottem a fatorzsekre, targyakra parat, hogy tudjam hogy is allunk...mindezt milyen elonyert cserebe? hogyne persze
vagy amikor tablot fotozok es at kell allitanom az f2-re kalibralt 85-osomet mert f5.6-on nem tudok eles kepet loni annyit shiftel? aztan amikor atallitom, meg mindig lovok vele ekkora rekesszel is minden 5.re kicsit eletlen szemet 6d kozepso af ponttal.
ugyanez a szitu, beallitasok, ugyanott iden tablot fotozok ugyanezzel az obival sonyra adapterezve, es 1 db eletlen kepet nem lottem es meg fokuszpontokat se kell allitanomamugy nem fenekig tejfel olcsobb sony mirrorless se, pl ezeknek az a kameraknak blackout time eszreveheto dslr vagy egy xt2 fujihoz kepest, fogas is olyan amilyen, kezeles is. obiarak is, fokuszalas f8 korul is agyrem.
de az af konzisztencia az mas vilag tukroshoz kepest. arcfelismerovel megfejelve, nekem ennyi eleghttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
marcitp
őstag
válasz mikrofon #39393 üzenetére
Tokina 50-135/2,8-am van, nekem nagyon bejött DX-en, portré, család, egyebek.
Anno a Sigma 50-150/2,8-al hasonlítgatták, állítólag a Sigma élesebb a végén, gyorsabb és pontosabb az af, na meg a stabi.
Az egyik kollégának volt mindkettő, a Sigmát tartotta meg, a Tokinából egyedül a krémesebb bokeh tetszett neki jobban. Szóval szerintem tényleg alternatíva lehet portréra akár ez az 50-150/2,8 Sigma is, nem lehet rossz cucc. (a Tokinából is kiindulva (azzal van tapasztalat) , mert ugye annál meg jobb állítólag.https://www.flickr.com/photos/131261609@N06/
-
marcitp
őstag
-
Gáboromm
tag
Tudom láma vagyok, de Nem látok semmi különbséget specifikációban e két gép közt?
Miért van 100 ezer ft különbség?
https://www.arukereso.hu/digitalis-fenykepezogep-c40/nikon/d3400-18-105mm-vr-p345222780/
https://www.arukereso.hu/digitalis-fenykepezogep-c40/nikon/d7100-18-105mm-vr-vba360k001-p154710871/Eladó cuccaim, kontrollerek, játékok: http://bit.ly/2Y5nUyA
-
Byk01
senior tag
válasz Gáboromm #39410 üzenetére
A D3400 egy belépő gép kevés kezelőszervvel, gombbal. Szinten minden beállításért a menübe kell lépned. Nincs benne fókuszmotor, így csak a beépített motoros objektívekkel lesz autofókuszod (ami általában nem korlátoz nagyon, de van egy-két olyan objektív, ami olcsóbb megoldást nyújt ugyanolyan, vagy hasonló minőségbe, de beépített motor nélkül).
A D7100 sok gombbal rendelkezik, két vezérlőtárcsával, így fotózás közben a legtöbb paramétert gyorsan tudod állítani.
A végeredmény ugyanaz lesz (ha van időd), de az odáig vezető út nagyon más. Ha autós hasonlat, akkor én inkább úgy fogalmaznék, hogy Skoda Rapid fapad vs Mercedes-Benz S-Klasse. Mindkettő elvisz ugyanoda, de nem ugyanaz lesz az utazás komfortja."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
szecsgeri
tag
Fel lehet még hozni:
nagyobb, világosabb kereső, jobb autófókusz(51 pontos), jobb fogás, gépen belüli objektív kalibráció, HSS vakuszinkron, dupla memóriakártya foglalat, magnézium időjárásálló váz stb.[ Szerkesztve ]
Monumentális gondolataim manifesztációi, melyek mondatok formájában realizálódnak, limitált mentális képességeid számára nem mind akceptábilisak, így dialógusunk kontinuitása megszakad, nem jön létre az argumentumok szintézise.
-
Laby
senior tag
Sziasztok!
Bridge gépről szeretnék belépni a tükrös gépek világába, és a D7000 az amit megtudnék fizetni (használtan 90-120k), van státusz LCD kijelzője ami nekem fontos szempont, és a többi paraméterben pedig veri a hasonló árú konkurenciát.
Viszont sokat olvastam, erről a fránya fókusz hibáról 35mm-es obiknál.
Ez tényleg ennyire égető probléma, vagy csak egy felkapott téma, ami a nagyon kényes embereket zavarja, de simán együtt lehet élni vele?Kit 18-105mm, fix 50mm f1.8, és egy nagyobb tele objektívet szeretnék majd venni, ezeken is elő-elő jön/jöhet a probléma, vagy csak a 35mm-es objektívekre jellemző?
Köszi
-
veterán
válasz #65675776 #39415 üzenetére
Vagy behúz egyet használtan. Aztán vagy éppen működik azzal a vázzal és örömködés van, vagy nem - de még úgy is bármikor el tudja adni egy nem-D7k tulajnak. Sokat nem bukik vele, sőt, nullszaldóra is ki lehet hozni - ha érdekelne az a gyutáv, simán megjátszanám.
(ehh, multitaszkoltam, alattam már elmondták a tutit )
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok.
Korábban már feltettem a kérdésemet, sajnos nem kaptam választ, így tovább próbálkozom . Ezt hogyan tudom megoldani? Akár tablet-hoz akár ipad-hoz.
Köszi.
-
szacsa82
tag
Szerintetek milyen érzés lenne egy D7200 használónak D700 vázzal fotózni? Azért kérdezem, mert az előbbi mellé gondolkodok egy strapabíró második váz vételén (obik még lennének is FF-hez), és mint relatíve olcsó FF alternatíva, ez is felmerült. Tudom, hogy milyen régi, és 12MP, de a netet nézegetve mindig feltűnt, hogy mennyire dicsőítik ezt a modellt (meg hogy mennyire megéri még ma is beruházni rá). Másfelől a D7200 egy korszerű, bivaly kis APSC szenzor, tartok tőle, hogy hozzászokva ez utóbbi, bár FF, csalódás lenne. A D600 esetleg jobb választás lenne? Mint árban összemérhető opció - az olajfoltproblémától most tekintsünk el... Mit gondoltok?
https://www.flickr.com/gp/147950305@N06/2VsXP4
-
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Csütörtökön férfi hajat fogok fotózni és ehhez választottam kettő képet, hogy mégis milyen világítástechnikát alkalmazzak.
Ha jól látom, akkor túl nagy turpisság nincs a képekben. A sárga hajú férfinál a feje felett (talán egy boom állványról) világítják meg közvetlen, talán egy normál búrával vagy napfény rekfektorral.
A másik képnél én beauty dish-re gondolnék, mely a bal felső sarokból világíthatja meg, kb. 45 fokos szögben.
Itt gondolom második fényforrás nincs, amit még el tudok képzelni, hogy a modell mellett mindkét oldalt a fény visszaverődését megakadályozó eszközt (négert?) használnak.
Esetleg van még ötletetek, milyen világítástechnikát alkalmazhatnék ilyen fotózáshoz?
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
tamás87
csendes tag
Sziasztok!
Egy Nikon D60-on szeretném cserélni sérülés miatt a BEÉPÍTETT GYÁRI vakut.
Hol találok alkatrészt hozzá? Esetleg szakszervizt az országban?Előre is köszönöm a tippeket!
-
Throme
veterán
válasz tamás87 #39433 üzenetére
Első körben a nikon szervizt próbáld meg. De szoktak itt a fórumon még adni opciót.
-
rekid
addikt
-
mikrofon
addikt
Nemrég @m3ss fórumtárs írta, hogy a tükrösök hátránya a MILC-ekkel kapcsolatban többek között az arcfelismerés.
Jelentem a Nikon d500 képes arc felismerésre és nem csak előképes fotózásnál, amikor a képalkotó szenzoron történik az élesség állítás, hanem a keresőben történő fotózásnál is. Tehát a tükrös AF szenzor képes az arc érzékelésére és annak megfelelően képes automatikusan kiválasztani az AF pontokat abban az esetben ha az AF-C van kiválasztva 3D követéssel. Ráadásul nem csak az AF-et képes arc szerint vezérelni, hanem ha mátrix fénymérés van beállítva, és arcot detektál, akkor a fényt is az archoz igazítja. Természetesen mindkét beállítást a menüben kell engedélyezni.Érdekes információ még, hogy @m3ss fórumtárs írt a sigma kalibrációs problémáról is. Azt kell, hogy mondjam valós probléma. Az általam kiderített információk szerint az összes sigma ART objektív, tehát a fix és zoom is érintett a "pontatlan" AF-fel, csak mindegyik különböző mértékben. Ezért garanciális időben ingyen kalibrálják a vázhoz az obit. Azonban két dolog a kalibrálás után is fent marad.
1.: Egyrészt csak és csakis a középső AF pontra kalibrálják, csak egy AF pontra tudnak kalibrálni. Ami azt jelenti, hogy ha szélek felé haladunk a kiválasztott AF pontokkal, akkor egyre nagyobb lesz az AF hiba, azaz máshol lesz a valódi AF sík. Ez igen magas is lehet, mert a széleken 10-15%-eltérés is elképzelhető. Ennek az az oka, hogy nincs meg a Sigma-nak a kommunikációs licence a Nikon vázakkal, tehát nem tud a váz és az obi CPU kommunikálni egymással. A Nikon Af rendszere alapvetően alapul erre kommunikációra, mert bizonyos adatokat megoszt a váz az obival és az obi is a vázzal. Ennek hiánya okozza ezt a hibát. Így ezen nem lehet módosítani. Csak úgy lehet az ART-okat használni, ha az ember megszokja, hogy csak a középső AF pontot használja. Ez egyébként egy D500-as váznál pedig büntetés, hiszen az egyik legnagyobb előnye az pont az AF rendszerében rejlik. Ez egyébként nem csak a D500 vázat érinti, hanem a D7X00 sorozatot is.
2.: Csak egy vázhoz lehet az adott ART obit kalibrálni, tehát akinek két váza van az nagy eséllyel csak egyen fogja tudni használni, főleg, ha két különböző típusú is.
Még pár érdekesség ehhez a témához:
- Azért csak az újabb Nikon vázakon jelentkezik ez a probléma, mert itt lépett olyan szintre az AF rendszer, ahol a lencse görbületekből adódó AF eltérés korrekciót igényelne, de sajnos ez váz-obi kommunikáció nélkül nem megoldható
- Az előző pont okozta hátrány valójában a Nikon saját objektíveivel kapcsolatban előnyt jelent. Emiatt van az, hogy sok "régebbi" Nikon obi sokkal jobb AF teljesítményt mutat a d500-on mint a "régebbi" vázakon
- Hogy miért a Sigma ART-ok érintettek, talán azért mert
- a.: itt vannak 2-es blende alatti harmadik féltől származó lencsék, ráadásul ezeket viszonylag nagyszámban használják világszerte pl. d500-as vázon és így van elég visszajelzés
- b.: lencseprofil: pl a 18-35/1.8 lencsét a Nikon váz AF-S 18-200mm f/3.5-5.6G DX VR IF-ED lencseként ismeri fel. Érezhető, hogy mekkora görbületi hibakülönbség lehet a két lencse között, így egyértelmű, hogy miért romlik ennyire a szélek felé az AF, egyébként feltehetően a 18-35/1.8 a legérintettebb, míg a 50-100/1.8 már sokkal jobb
- c.: Sigma ART objektívekben használt sajátos lencserendszer technológia kialakítás
- A kalibrációt egyébként Sigma USB dokkolóval házilag is el lehet végezni, de borzasztó macera, és mindig csak egy adott vázra igaz. Sigma 18-35/1.8 esetén 60-120 perc gyakorlattól függően.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz mikrofon #39436 üzenetére
Lehet a d500 tudja, de a többi nem (talán a 7500 is, de nem vagyok benne biztos).
Ezt nem is nevezném akkora hátránynak. Jó dolog az arcfelismerés, szó se róla, de nem dől össze a világ, ha nincs.A további része a hsz-ednek az igazán nagy gáz.
Egyfelől jó dolog, ha már az újabb AF-ek a lencse görbületéhez vannak igazítva, viszont azzal, hogy a nikon szopatja a 3rd party gyártókat, azzal senkinek nem használ.
Én inkább maradok a széleken kissé homályosabb verziónál, de használhassak 3rd party obikat.
El fog terjedni (már terjed) az a nézet, hogy AF problémák, vagy az, hogy csak méregdrága nikkor obikkal jó a váz Af-je, napokat kell állítgatni??.... aha.. akkor irány a milc.Mondjuk én már nem veszek több vázat, majd csak akkor (esetleg) ha a nikon elmilcesedik, jelenlegi bajonettel, és APS-C szenzorral, és nem horror áron (utóbbi sajnos borítékolható, ki kell fizetni a fejlesztési költségeket...). Ha ilyen - alapból jónak mondható - AF megoldásokkal jön elő, de nem lehet rendesen 3rd party-t használni, ami olcsóbb (lehet nem minden esetben, de zömében), akkor minek?
Gyártási szórást egy szinten felül már óriási költség csökkenteni, így mindig lesz AF probléma...szvsz
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Throme #39437 üzenetére
Egyetértek. Csak azért írtam le, mert sokszor előjön ez a téma itt-ott, de eddig nem olvastam konkrétumokat. Így viszont akit érdekel, az el tudja olvasni és meg is érti mi a probléma. Valójában az a kérdés mikor jut el a Sigma oda, hogy kifizesse a kommunikációs licenc árát a nikon-nak il. akkor mennyit drágulnak az érintett obik.....
Egyébként az "csak" a második probléma, hogy a nikon objektívek drágák. Az elsődleges, hogy nincs DX-re nikon alternatíva a Sigma 18-35 és a Sigma 50-100 helyett..... Nem kellene az F1.8, elég lenne F2 vagy F2.8, de kezdődjön 16-tól és legyen benne VR. Mondjuk 16-60 és 60-100 VR DX F2.8....
-
tvamos
nagyúr
válasz mikrofon #39438 üzenetére
Pl: Nikon AF-S 17-55mm f/2.8G IF-ED DX Zoom (JAA788DA)
Van itt minden kérem tisztelettel, csak zseton legyen egy stráfkocsival![ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Throme
veterán
válasz mikrofon #39438 üzenetére
A dslr vs milc összehasonlításban az AF gondokra tényleg nincs válasz dslr-nél. Lehet enyhíteni a "fájdalmakat", de nem szüntethető meg teljesen. Ráadásul a szerényebb pénztárcájúaknak még ezt a lehetőséget se adja meg a gyártó. Vigye szervizbe... persze mindenki erre vágyik, új cucc, aztán szerviz...aha..
Én csak az obi árakat hasonlítottam össze budget szinten, hogy egy kezdő, mondjuk 10-300mm közt le legyen fedve. Főleg 3rd party obikkal kiegészítve szerintem van előnye a dslr-nek.
Szoftveresen (arcfelismerés, panoráma kép készítés), képkészítést segítő EVF (nekem jobban bejön az OVF, de sokaknak nem)..stb a másik oldalra billenti a mérleget. ezt megfejelik az AF probléma mentességgel, akkor mi marad?
És akkor ezen szívóznak, hogy a 3rd party fizessen sok licensz díjat, ha nem akar, akkor szopjon a felhasználó az olcsóbb obijával...
Még sokakban ott van, hogy ha komolyabb fotózás, akkor dslr, csak egyre csökken a számuk.Az is igaz, hogy nagyon nem izgat a nikon sorsa (max az eladhatatlan cucc, ami fájni fog). Fényképezőt mindig is fognak gyártani, legfeljebb mások
Nikon 1 milc még nem tűnik piacvezetőnek erre szarik is a 3rd party, szenvedjenek csak...pedig sok és olcsóbb obi nélkül kicsit se fognak többet eladni.
Szüksége van a canikonnak ezekre a gyártókra, én úgy gondolom...szvsz
-
mikrofon
addikt
válasz tvamos #39439 üzenetére
kár, hogy nincs benne VR ....
Az áráról ne is beszéljünk főleg, hogy már több mint tíz éves...(#39440) Throme
az lenne az igazi, ha Nikon is úgy gondolná, hogy kellenek a 3rd obik....
Azért van még pár dolog ami a dslr-ek felé nyomja a mérleget....
Az AF-problémamentesség a MILC-en is kihívás. Az igaz, hogy nincs front és back fókusz....[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz mikrofon #39441 üzenetére
Hát, ha eddig is vették az árérzékeny emberek az obikat, és venni is fogják, minek kifizetni a nikon felé a licenszet?
Nikon árpolitikának köszönhetően megélnek így is.Én pl örülnék, ha kijönne a sigma 17-50 f2.8 OS "C" verióval.
Még az is lehet, hogy dokkolót is vennék. Elmegy rá egy napom, de jó lesz. nikon verzió árát meg se merem nézni.
Ha a tami 18-200 VC hamarabb megjelent volna, akkor valszeg az lenne és nem a n18-140 (még a BF kedvezményes árnál is olcsóbb lett volna a tami... ).#39442) mikrofon: nikkor 10-20 VR olcsó? Sigma árban van, igaz egy VR-el több. Nagylátónál nekem még nem volt gondom az f4 kezdettel.
A canon 10-18, na az olcsó![ Szerkesztve ]
-
jlaudio
tag
válasz mikrofon #39436 üzenetére
A Sigma dokkolójával is problémás a kalibrálás, pláne a zoomokkal, hiába kalibrálod be pl 35mm-en a négy távolságra ha a tárgy amit fotózol pont a négy érték közzé esik akkor a fókusz nem lesz pontos...
Sajna a Nikon drágán adja az obikat, és az árához képest gyenge minőséggel, mert pl multkor 3 db 35mm f1,8 DX obit próbáltam az üzletben és mindegyik decenteres volt... Persze ezek viszonylag olcsó obik de sajna a méregdrága FX obik is elég silány minőségűek, nagyon nagy a szórás, könnyű kifogni decenteres darabot, ez azért már gáz, a Nikon minősége egyre rosszabb.
Szóval az ember lassan oda jut, hogy elege van az egészből, hogy az eredeti Nikon obik még amellett, hogy drágák még silány minőségűek is és nemigen hoznak ki DXre semmit, más gyártótól meg fókuszproblémások és akkor arról már ne is beszéljünk, hogy évek óta ugyanazokat a vázakat tákolják, kicsit nagyobb felbontás, kicsit több fókuszpont és itt az új modell
Máig sem értem, hogy élő módban miért nem lehet hisztogrammot kitenni a kijelzőre mikor ezelőtt 12 évvel a Panasonic kompaktom tudta ezt a szolgáltatást? És ez csak egy példa rá, hogy a Nikon (és a Canon is) mennyire semmibe veszi a saját vevőit.
Én már úgy vagyok vele, hogy már nem veszek semmilyen obit és a vázamat sem cserélem le másik DSLR-re, gyűjtöm a pénzt és váltok milcre, mert a Nikonból már elegem van. Pár éve a Sony hol tartott? Kullogott a nagyok után, most hol tart? A Nikon és a Canon nagyon benézte, ha nem hoznak ki hamar valami jó milcet ami versenyképes lehet a FF Sony A9 és A7-el illetve a Fuji XT-2 vel APSC-n akkor lassan de biztosan eltünnek a piacról. -
Zotya21
senior tag
válasz jlaudio #39444 üzenetére
bezzeg a sony mi
a g master obikkal meg a zeissel ami fél-1 milió ft
a többi meg ott is gáz
de a szar fókusz engem is idegesít, nevetséges
a másik meg a videó közben nem állítható rekesz a nikonnál, egy vicc
nah meg a fókuszmotorok amik videóban csattognak, miközbe egy telefonba kussol a fókusz meg az olcsóbb kompakt gépekben ismegveszel 100-200 ért egy obit aztán nem lehet vele videózni csak külső mikrofonnal mert a fókuszmotor zaja bent lesz
nikon 35mm f1.8 dx en még manuál módba is csiszol a fókuszgyűrű
[ Szerkesztve ]
https://500px.com/slayer_art
-
mikrofon
addikt
én már keresgéltem de nem találtam olyan listát, hogy milyen Nikon-F DX objektívek vannak. Nem csak a saját, hanem a harmadik gyártótól származók is.... Valami ilyesmi listára gondolnék
-
mikrofon
addikt
válasz Zotya21 #39446 üzenetére
Ugyan én nem videózok. De azt olvastam, hogy AF- P obik már teljesen csendesek..... Ill a D500-ban lehet a rekeszértéket menet közben is változtatni, még külön gombra is kiosztható a növelés és csökkentés....
Jó lesz az a Sony MILC... egyszer majd.... De nekem nem vágyik rá a fogam.... Bár irigylem az 6x00 váztulajdonosokat a sigma 18-35 és 50-100 obik miatt... De ez van..
Bocsánat nem figyeltem a szerkesztési időre....
[ Szerkesztve ]
-
-
mazsi70
senior tag
válasz jlaudio #39444 üzenetére
A Nikon és a Canon nagyon benézte, ha nem hoznak ki hamar valami jó milcet ami versenyképes lehet a FF Sony A9 és A7-el illetve a Fuji XT-2 vel APSC-n akkor lassan de biztosan eltünnek a piacról.
Kétlem ,hogy eltűnne a piacról a Canon-Nikon .
Véleményem szerint a Sony meg a Fuji a qva drága obikkal nézte be a piacot ,de nagyon .Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!