-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
válasz jlaudio #39002 üzenetére
lehet dioptriát állítani a keresőn, szóval szemüveg nélkül is tudnád jól használni ha az úgy megfelel neked hogy amíg fotózol addig felhajtod a szemüveget a homlokodra vagy ahogy jól esik
azzal ami pirosan be van karikázva
btw hanyas szemüveget hordasz?
[ Szerkesztve ]
-
Viperator
őstag
válasz jlaudio #39012 üzenetére
Ezekre nem gondoltál, pl LCD változatú vagy kereső változatú (rengeteg választék van, lehet keresni)
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
-
Byk01
senior tag
válasz jlaudio #39012 üzenetére
Ha FF méretre számítjuk át, akkor a D7200-é 0,626x-es, a D500-é 0,667x-es, a D610-é pedig 0,7x-es nagyítású. És csak hogy honnan indulunk: a D5600-é 0,546x-es nagyítású.
Bál@ A D7200 0.94x-es. Ráadásul ez nem mutat semmit a D610 0,7x-esével összehasonlítva, ugyanis ezek a számok a képérzékelőhöz képest vannak megadva, amik nem egyező méretűek.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Dare2Live
nagyúr
válasz jlaudio #39012 üzenetére
FF D610 keresője jóval, tényleg jóval nagyobb mint egy D7200/D500é.
Menj be MMbe rakd egymás mellé a kettőt és rakd szemed elé. Nagy a difi. A probléma evvel az, hogy ha D610 be belenéztél onnan kehés bármely APSC gép keresője és ez eléggé nagy lökést ad D610 irányába.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
mikrofon
addikt
válasz jlaudio #39067 üzenetére
az ára az csak egyik rossz szerintem a másik az a méret, igen nagy és brutálisan nehéz... Még a méret és a súly egy dolog, de ha hozzáveszem, hogy igen rövid, tehát az én esetemben csak bentre használható, akkor nekem már nem nagyon éri meg. Ill. még egy problémám van vele az pedig, hogy semmilyen obi nincs a 35-70-es tartomány környékén. Ha lenne egy ilyen párja, akkor az igen jó lenne.....
Méretben meg még ami még nagyobb és már igazi táskanehezék, de jó lehet minőségre eléggé, az a sigma 50-100/1.8
@Viperator: köszi, ha úgy adódik akkor megfogadom, de most előbb váz kellene....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz jlaudio #39072 üzenetére
Igen kicsit félreérthetően írtam. Amit hiányoltam az az, hogy 35-50 között nincs semmi... De persze ez nem nagy hiányosság...
A stabin én is gondolkodtam... Annak ellenére, hogy azt olvastam több helyen, hogy a mostani vázak + az obi F1,8 fényereje miatt simán használható még a 50-100 is stabi nélkül. T ha nem statikus témákat fotóz az ember akkor amúgy is törekszik a nagyobb záridőre. Ha statikus akkor meg állvány segíthet....
Nem tudom....Viszont tegnap megszereztem a induló szettemet D500 + 18-140 + 70-300VR. Amíg összegyűjtök egy 18-35/1.8-ra, addig nagyon jó lesz szerintem. Meg ahhoz is hogy kitapasztaljam és megismerjem a vázat.
Első tapasztalatom az volt, hogy whaaooo... Brutálisan nagy és nehéz az MFT milc vonalhoz képest. De abszolút használható, jól kézben tartható, kényelmes... AF és ISO kezelés az csodálatos. A tükörhang pedig már nagyon hiányzott. -
Zotya21
senior tag
válasz jlaudio #39444 üzenetére
bezzeg a sony mi
a g master obikkal meg a zeissel ami fél-1 milió ft
a többi meg ott is gáz
de a szar fókusz engem is idegesít, nevetséges
a másik meg a videó közben nem állítható rekesz a nikonnál, egy vicc
nah meg a fókuszmotorok amik videóban csattognak, miközbe egy telefonba kussol a fókusz meg az olcsóbb kompakt gépekben ismegveszel 100-200 ért egy obit aztán nem lehet vele videózni csak külső mikrofonnal mert a fókuszmotor zaja bent lesz
nikon 35mm f1.8 dx en még manuál módba is csiszol a fókuszgyűrű
[ Szerkesztve ]
https://500px.com/slayer_art
-
mazsi70
senior tag
válasz jlaudio #39444 üzenetére
A Nikon és a Canon nagyon benézte, ha nem hoznak ki hamar valami jó milcet ami versenyképes lehet a FF Sony A9 és A7-el illetve a Fuji XT-2 vel APSC-n akkor lassan de biztosan eltünnek a piacról.
Kétlem ,hogy eltűnne a piacról a Canon-Nikon .
Véleményem szerint a Sony meg a Fuji a qva drága obikkal nézte be a piacot ,de nagyon .Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
OPiiPO
addikt
válasz jlaudio #39444 üzenetére
"A Nikon és a Canon nagyon benézte, ha nem hoznak ki hamar valami jó milcet ami versenyképes lehet a FF Sony A9 és A7-el illetve a Fuji XT-2 vel APSC-n akkor lassan de biztosan eltünnek a piacról."
- nem valószínű hogy a tükörnélküliség lenne a kiút, a MILC konstrukció nem váltotta be a piaci reményeket. A MILC szektorban is csökkennek az eladások, hasonlóan a DSLR szektorhoz. Az viszont lehetséges, hogy lesz cég, amely nem éli túl az évtizedet.[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Viperator
őstag
válasz jlaudio #40436 üzenetére
Ha elviszed a Camera Kft-hez vázzal együtt kalibráltatni és tökéletes lesz! Lehet találni használtan és még érvényes garanciával rendelkező obit is!
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Viperator
őstag
-
Viperator
őstag
válasz jlaudio #40452 üzenetére
Már többször leírtam, hogy az obit (kizárólag csak az obit, a Camera Kft is megmondta) kell kalibráltatni a vázhoz képes! Hogy ha más vázon lesz, ott gond lesz. Ezért csak egyfajta vázzal jó lesz az obi, mert ehhez az egyfajta vázhoz van kalibrálva. Ha garanciális még, ingyen megcsinálja a Camera Kft és jól!
(Nikon - Sigma konfliktus van, ezért ilyen fókuszhibásak a Sigma objektívek, kalibrálással megoldható)
[ Szerkesztve ]
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
veterán
válasz jlaudio #40883 üzenetére
Felhasználási terület kérdése. Ultranagylátót jellemzően tájképre vesz az ember (szerintem! lehet vele vitatkozni) - ott pedig úgyis bőszen rekeszelni fogsz, hogy legyen elég mély DOF.
Állványon, vagy tűző napon persze nem gond... de ha kézből lősz, akkor kicsit is vacakabb fényviszonyok között már nagyon nem mindegy, hogy ha már úgyis elveszted a fényerő előnyét, van-e stabi vagy sem.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Throme
veterán
válasz jlaudio #40920 üzenetére
Én már a nikon rendszeremhez nem veszek obit. Elég az ami van, amire nekem kell.
Még ez a sigma 17-50 C lehetett volna a kivétel...17-70 jó obinak tűnik, de a vége már nem fényerős. Most nem emlékszem meddig tart az f2.8, de kb egy 18-105 obi 24-70mm szakaszával összehasonlítva talán 0,5Fé-vel jobb, ennyit meg elbír a szenzorban lévő tartalék, és mondjuk a 24Mp-ről 12 Mp-re leméretezés.
Átfogásban viszont jobb a 18-105.
Ami igaz az igaz, dokkolni a nikkor obit nem lehet, míg a sigma 17-70 C-t igen, és ez nagy előny a sigma oldalán, főleg, ha belépő tükröst használ az ember. Ezért is várnám a C-s 17-50-et, bár nekem AF tuningos vázam van.Nem értjük a sigmát, de ők tudják.... még a tamron-ban lehetne bízni, mert ők is elkezdték a dokkolós játékot, és ha véletlen felújítanák a 17-50 VC-t dokkolósra, és optikailag jobbra, akkor lenne verseny, és ösztönzés a sigma számára...
Addig meg szép lassan mindenki átáll milcre, hogy a fókusz problémáktól megszabaduljon....
-
Throme
veterán
válasz jlaudio #41211 üzenetére
A kérdező munkára akarja majd használni a cumót. Az ok, hogy jó obi a fontos, és a váz lehet szerényebb, viszont számolni kell azzal is, ha esküvőzik, és az általad használt 5100 + art obival jelenik meg, akkor nem biztos, hogy sok munkája lesz....hiába fasza obi az art...
A képekről sokan nem mondják meg mivel készült, de az említett esküvő témakörben inkább működik a sztereotípia, vagyis batár, kattogós gép = profizmus.Sokan sok mindent ajánlottak már neki, de itt a fórumon ki él a fotózásból, ki profi (tudásban, és munka szinten) fotós?
Saját aspektusból adott ajánlásokkal nem biztos, hogy előrébb lesz.Az az elmélet, hogy ki akarja hagyni az összes technikai lépcsőt, mert nem akar bukni a vásárlásokkal, és majd jól megtanulja kezelési útmutatóból, meg könyvekből a szakmát (nem hobbi szinten), az nem tudom mennyire kivitelezhető....
-
#50440192
törölt tag
válasz jlaudio #41211 üzenetére
Köszönöm a hozzászólásod és a biztatást!
A FF vázat csupán azért gondoltam már első lépcsőben meglépni, hogy viszonylag hosszabb távra tervezhessek vele, és obik terén is FX formátumhoz rendezkedhessek be. Ne kelljen a kivágással stb... stb... számolnom plusz szűk térben jobban használható plusz ISO plusz stb stb...
Érdekes, hogy azt mondod, nem lehet megállapítani melyik kép készült FF vázzal mert, nekem nem egy esetben sikerült.
Igaz némi könnyebbséget jelentett, hogy az adott fotós munkáinak megtekintése előtt tudtam, hogy rendelkezik FF és APS-C szenzoros géppel is. De azt nem tudtam előre, hogy melyik kép melyik konkrét géppel készült és így is jó párat meg tudtam különböztetni. Hozzáteszem nem a minőségük miatt!
Ugyan ez igaz Canon vs. Nikon fotókra. Ha tudom hogy az adott galériában mindkét rendszerrel készültek képek, és nincsenek nagymértékben utómunkázva, akkor azért vannak jelek amikből el lehet dönteni.
Igen közben arra is rájöttem (a vázak után eljutottam odáig, hogy obi teszteket nézzek), hogy jó váz+belépő vagy alsó közép kategóriás obi kombinációval nem nagyon leszek kisegítve a minőség tekintetében.
-
Throme
veterán
válasz jlaudio #41231 üzenetére
"csak a saját példámat emlitettem"
"Én amatőr vagyok és az is maradok, a képeimért nem kapok pénzt csak a saját magam örömére fotózgatok, a spórolt pénzemen vásárolgatok ezt azt a hobbimhoz, ezért talán máshogy látom a dolgokat,"
Itt a lényeg!!
A kérdezőnek nem biztos, hogy a fórumozók (magamat is beleértve) tudnak segíteni, inkább egy fotózásból élő emberke tudna, aki vágja miről van szó, a technikai ismeretek mellett.
Ezért írtam hogy vigyázni kell az ajánlgatással.
El is hiszem, hogy zavar van a fejében, ahogy írta is.szvsz
[ Szerkesztve ]
-
rekid
addikt
válasz jlaudio #41263 üzenetére
Nem véletlenül használnak a profik felső kategóriás haladó vagy profi vázat. (Jó szerszámmal sokkal jobb és könnyebb dolgozni.)
Akkor használnak aps-c gépet amikor jól jön a másfeles gyutáv.. ennyi. Nézd meg valahogy mindig kisül, hogy az apc-s gép is high-end kategóriás. (Pl. a csóka csak elmondja, hogy egy a7rii mellet a croppos egy a6500 amit magával visz.. pedig ő nem sony nagykövet. ) A rengeteg youtube blogger valamelyik 5d markkal bohóckodik.
A kompozíció valóban nem a technikától lesz jó, de az hatalmas ámítás, hogy a technika nem számít. Szinén rengeteg pro fotós vs gagyi gép videó van fenn, valahogy sohasem akkor készülnek a díjnyertes képek..
Amúgy a 7200 alig 90 grammal könnyebb egy d610-nél..Gyáva népnek nincs hazája!
-
Throme
veterán
válasz jlaudio #41270 üzenetére
Bocs, de világosan leírta mi kell neki. Nikon FF.
Nem aps-c, nem canon, nem milc.Csak aztán mindenki leírta neki, hogy a saját aspektusából a kérdezőnek mire van szüksége, meg mit kéne csinálnia, úgy hogy közben nem is érdekli, hogy a kérdező mit akar, de nem is tudja, mert itt munkáról van szó, és azt itt senki nem csinál fényképezővel, hivatás szerűen.
Lehet gyártani a hsz-eket. Végül is én is azt teszem
-
marcitp
őstag
válasz jlaudio #41273 üzenetére
Egyébként ezt nem értem... ha új gépet vesz, és az írt elánnal esik neki a dolgoknak, miért amortizálná le, mire belejön? nem cukorból vannak.
Ha van szeme hozzá, pár tízezer expóra majdcsak belejön... 100-150e kattintás nem olyan sok ezeknek a gépeknek, a zárcsere meg kifizethető azért, főleg ha pénz is jön a fotóból.
Persze csak szerintem, meg így olvastam a neten.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/131261609@N06/
-
rekid
addikt
válasz jlaudio #41270 üzenetére
A kérdező azt írta, hogy fokozatosan -évek alatt- állna át a fotózásból megélésre. Ami azt kell, hogy jelentse hogy az átállási időszak alatt meg kell tudnia keresni a későbbi drágább alap objektívjei árát. Ha ez nem megy akkor nem szabad teljesen átállni és csak fotózásból megélni.
Persze, hogy jobb a 7200 fókuszrendszere a d610 2013-as a másik meg 15-ös. De igazad van ennél nagyobb eltérések vannak a tömeget illetően.
(#41274) marcitp : +1
[ Szerkesztve ]
Gyáva népnek nincs hazája!
-
Throme
veterán
válasz jlaudio #41273 üzenetére
Én értem miket írtok, azt is, hogy miért írjátok, nem engem kell meggyőzni!
Csak értsétek meg, hogy leírta mit akar, akkor felesleges ajánlani mást, hiába van mindenkinek ilyen olyan ismerőse, aki akár "szmenával" vagy "praktikával", vagy akár mobillal végig tud faszán fotózni esküvőt, és emellett photography az illető... (egyébként ezt is írta, hogy nem esküvőről van szó ).
Viszont Te nem érted, mikor ezt írod:
"Értem én, hogy munkára kell csak ahoz előbb meg kell tanulni a szakmát"
A kérdező gép nélkül tanulja a szakmát a kezelési útmutatóból, mert az is elhangzott, igaz nem tőle, hogy abból lehet megtanulni a szakmát. Én is tanulok ám itt a fórumon sokat!
Gépet még csak a kezébe se vesz, majd ha kitanulta a szakmát vesz egy FF nikon vázat.
Más a sorrend[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz jlaudio #41273 üzenetére
Nem könnyű egy ilyen gépet leamortizálni, főleg úgy hogy ne lehetne javítani.
Azért megnézném annak a profi esküvőfotósnak a munkáit aki dx vázzal dolgozik. 2 oka lehet rá, vagy az a másodgépe, vagy nincs pénze fx-re. Az utóbbi viszont már mérce is lehet, a jobbik esetben egy nagyon tehetséges pályakezdő, akinek még nem jött össze rá, rosszabbik esetben egy nem túl tehetséges fotós, aki csak vegetál a munkájával.
A profik a profiknak szánt fx gépekkel dolgoznak és leginkább az esküvőfotósok (vagy mellette van dx, de abból is inkább a D500), 1-2 különc kivételtől eltekintve.
És nem azért, mert egy dx-el ne tudnának jó fotót csinálni, hanem azért mert egy profi ff géppel sokkal több a lehetőség, ergo még jobb képek készülhetnek, jobb az ergonómia, strapabíróbb, időjárásállóbb, gyorsabb, biztonságosabb és a képek is jobban vághatóak, nem beszélve a szebb mélységélességről és a jobb dinamikáról.
Persze hogy az elsődleges maga a fotós és csak utána jön a technika. És egy jó fotós egy lyukkamerával is jobb képet készít mint az átlag egy D5-el. De a fekete-fehér igazság az, hogy egy jó fotós kezében egy komolyabb géppel sokkal jobb képek születhetnek, mint egy alsóbb kategóriás géppel. Igen is számít egy szint fölött, hogy mivel dolgozik az ember.
Az én véleményem az, hogy egy amatőr is jobban jár full frame vázzal, ha van rá keret.
És abból sem lesz hátrány, ha egy full kezdő fx vázon tanulja a fotózást. Ha belefér a költségvetésbe, akkor miért ne. Csak akkor éri hátrány, ha mégsem jönne be a fotózás és kénytelen eladni a felszerelést, mert akkor lehet egy nagyobb anyagi bukta. Persze ezt is le lehet redukálni minimálisra, ha használt cuccokat vesz.
Ezért én nem tartom feltétlenül jó ötletnek egy új D610 vásárlását. Már régi is eléggé, szóval simán lehet, hogy a közeljövőben jön az utód, akkor meg még nagyobb bukta lesz.
Ha megvan az elszántság, ami mellé neadjisten még tehetség is társul, akkor az égvilágon semmi gond nincs ha rögtön ugrik pár lépcsőt, még ha a nulláról is indul. Még jobb is mintha croppos vázzal kezdi, sok nyűgtől megmenti magát, mert pl nem kell átszoknia az ff-re amikor lecseréli. Márpedig ha profi lesz, biztosan lecseréli.
Volt itt egy fotóriporteres példa aki D7xxx-el dolgozik egy újságnak. Nem tudom milyen újságnak fotózik, de ott biztos nincsenek szélsőséges helyzetek. Pl egy story magazinnak lehet ilyen géppel is dolgozni, mert egy celeb partit végig lehet vele nyomni. De ha terepre kell vele menni, ott már kevés lesz.
Használatiból nyilván nem lehet megtanulni fotózni, de teljesen mellőzni sem szabad. Ahogy már volt róla szó, rengeteg gépspecifikus dolgot onnan lehet megismerni, ami viszont a tanulást is serkenti.[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz jlaudio #42209 üzenetére
,,de nem hinném, hogy feltétlenül el kéne adjam a Nikon rendszeremet csak azért, mert a MILC-ek jobbak lennének?" ne is tedd, ahhoz azért még több innovációt kell nyújtani a MILCeknek.
Az a baj, hogy túl régóta nincs rálátásom a piacra, ugyanis csak 2017 novemberében kezdtem el keresni a számomra legjobb vázat/rendszert -szóval simán lehet, hogy sok hülyeséget hordok össze. DE! Mondják, hogy a MILC a jövő meg innováció így innováció úgy, de csak azt látom, hogy pl a Sony A7, A7II stb már ~2014-ben megjelentek. (nem ma volt) Nem tudom, hogy akkoriban mekkorát robbantak, de nem hinném, hogy tömegesen dobták volna el az emberek a tükrös gépeket. Viszont az hétszentség, hogy sok ,,profit" megvettek kilóra: [link] mondjuk ezt a koszos körmű mangalicát spec pont nem bírom, de vannak mások is. Szóval a MILC a jövő, de mikor jön el ez a jövő ITTHON is? Ezen kívül a Canikon szándékosan nem ad ki értelmes konkurenciát a Sonynak? Mi az oka? Lehet, hogy szimplán nem akarják azt csinálni a meglévő tükrös ügyfelekkel mint a Sony? - kis túlzással lenullázták a tükrös ügyfeleik felszerelésének értékét -
Én könnyű helyzetben vagyok, nem kötődöm meglévő felszereléssel egyik rendszerhez sem, így teljes nyugalommal állhatok a vásárláshoz, bármit választhatok, nem kell a használt felszerelésem eladni. Ja bocs, mégsem, ha könnyű helyzetben lennék már rég vettem volna valamit Marad a fórum olvasgatás (mindegyik) tesztek és akciók keresése, számolgatás kb maximum még 1 hónapig -akkor viszont már mindenképpen kell vennem valamit-
Jelenleg nálam a Nikon vezet, de az a legnagyobb bajom vele, hogy nem látom mi lesz 3-4 év múlva. Sem magam miatt (ki tudja mit hoz a jövő mit fogok fotózni, ahhoz mi lesz a legjobb számomra), sem a gyártó konzervatív, lassú lépései miatt. Nem akarok abba a hibába esni, hogy 3-4 év múlva akarok egy jobb gépet márkán belül és nehéz lesz olyat találni, amibe jelentős újítást vittek volna. Itt van példának a 7200 vs. 7500. Pár dologban többet ad az újabb, de van visszalépés is.
-
sasquach
csendes tag
válasz jlaudio #42209 üzenetére
Hát én is szemezgetek a Fuji X-T2-vel, jelenleg D5100-am van. De, ezt érdemes elolvasni.
Autofocus is one of the X-T2's most dramatically improved aspects, particularly in terms of continuous autofocus. The camera's Zone and Wide/Tracking modes are competitive with many of its contemporaries (the Nikon D500 stands out as significantly better). However, this performance isn't maintained with all lenses and it also dips significantly as light levels fall or when face detection is enabled, so you won't always gain its full capability.
The ability to shoot at eight frames per second with this autofocus makes the X-T2 pretty competitive against similarly priced cameras. Adding the 'Power Booster Grip' unlocks the ability to shoot at 11 frames per second but also raises the price to that of the Nikon D500, which is unequivocally a better sports camera (thanks both to its autofocus and lack of viewfinder lag when continuous shooting). We'd suggest buying it for the battery life extension, rather than the increased performance.
És ha még azt is megnézem. hogy mennyi az áruk az e-infin-en, akkor mindenképpen jobban járok a Nikon-nal. Már meg vannak a jó kis obijaim, nem kell őket lecserélni vagy eladni.
Az eglobalon van fekete is az olcsóbb 1025,99 Euro,
[ Szerkesztve ]
-
sasquach
csendes tag
válasz jlaudio #42252 üzenetére
Én a kivárás mellett döntöttem...
X-H1, X-T2, X-T20 és az X-E3 is ugyanazt a Fuji szenzort tartalmazza. Ahogy megnéztem a specifikációkat tényleg olyan különbségek vannak, amit én, mint amatőr nem biztos, hogy ki tudnék használni. Persze a fogás/ergonómia sem utolsó szempont. Az EVF milyen felbontást tud és hol van...
Nekem a méret lenne a lényeg, lehet elég lenne az X-E3-is. Bár nem fogtam, így nehéz dönteni... Majd talán egyszer megnézem és majd akkor eldöntöm, hogy mi lesz. Lehet a BlackFriday-on az Eglobalcentral vagy az E-infin olyat mond, hogy nem tudok ellenállni.
Obi tekintetben viszont lehet lesz megoldás, hogy ne kelljen cserélni a meglévő Nikon obikat és az AF is működjön.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz jlaudio #42252 üzenetére
Nagy csodák nincsenek. Aps-c szenzoros, keresős váz nem tud sokkal kisebb lenni, mint egy belépő nikon. A nikon ducibb lesz a tükörakna miatt, de sokkal nehezebb nem, mert az akna jó része levegő, a műanyag, ami körbeveszi az nem nehéz. A tükör se egy batár valami....
Budget szinten meg olcsón ki lehet jönni alap nikkor/3rd party-val itt is. Tami 18-200 VC, Tami 70-300 VC, vagy nikon 55-200/300 VR, 70-300 VR AF-P, nikon fix 35 vagy 50.
Ezzel szépen el lehet indulni és sokaknak bőven elég a tudásához mérten... (nem érdekel ha ezen valaki most besértődött ).Tudom...tudom b-f fókusz... a felsorolt obikból igazából a fix 35/50-nél fordulhat elő igazán ilyen probléma, sötét obiknál kevésbé észrevehető, ha van is...
Én még 0-ról kezdőknek se tartanám elvetendőnek a canikont, vagy nem tartanám tuti befutónak a milc-et...
Emiatt nem hiszem, hogy nagyon a kardodba kéne dőlnöd, hogy nem váltottál fujira...
Sonysok is a kb 3 még megfizethető obin felül már adaptereznek canonra...mindegy, úgy sincs igazam...
-
Throme
veterán
válasz jlaudio #43425 üzenetére
Ez mondjuk egy jelentős különbség lesz (és most félretéve az etikát), hogy a sony egyedüliként a próbálkozásaiért is zsebelt pénzt (hagyta a vásárlóknak tesztelni a gépet), amit most a nikon nem fog tudni nagyon megtenni, mert ott a versenytárs, pláne, hogy most a canon is belép a buliba.
Ez biznisz, sony élt a lehetősséggel (annyi mindenbe belebukott már "szegény"). Legalább a nikon nem húzhatja a dolgot el mondjuk a 3-dik generációig, mert hamarabb megunják a népek... szvszEngem mondjuk az FF árak sosem érintettek, nem is fognak, de kússzon le ez a tendencia APS-C-re. Ez se lesz könnyű dolog, mert ott nem csak a sony-t kell leküzdeni....
Jó lesz ez!
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz jlaudio #43447 üzenetére
Még csak a gépekre találtam spekulációt, ami azért engem elszomorít:
Pricing:
The 45MP model will be around $4,000/€4,000 in a kit with the 24-70mm lens.
The 25MP model will be under $3,000/€3,000 (also with a lens).Ez nagyjából azt jelentené, hogy itthon a kisebb felbontású lesz kittel kb 1M Ft..
Reméljük kamu, és a 24MP váz nyit max 2k €-n, Sony a73 árban. -
Throme
veterán
válasz jlaudio #43504 üzenetére
Koncepciót tekintve eltérnek az FF és az aps-c bajonetteknél. Ha lehet hinni ennek a hirnek, akkor az aps-c-n marad a mostani bajonett, így a váz "ducisága" megmarad, de nem kell adapterezni az obikat, míg az FF-nél fordított a szitu, új bajonett, hogy kisebb legyen a váz mélysége, és adapter a régi obikhoz.
Mindent egybevéve pozitívnak tartom a nikon milc irányba történő elmozdulását. Remélem komolyabb lesz, mint a nikon 1.Nekem van másodgépnek egy kis pana milcem. Szeretem, de nem fogom fejleszteni a rendszert, mert a nikon jobban bejön, de családi megmozdulásoknál most nem pálya a nagy pakk.
Milc területen nem is tudom merre mozdulnék aps-c szenzoros gépeket tekintve...
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Kerékpársportok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PDF topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...