-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roachy
senior tag
válasz Serius1974 #34850 üzenetére
Nem elképzelhetetlen, de azért meglepő lenne. A magyar Nikon szervíz, nem az a rugalmas fajta...
-
Roachy
senior tag
válasz Salex1 #34863 üzenetére
Az a Tamron egy nagyon jó kis lencse. Ha sokat használnod kézből, kevés fénynél, akkor jól jön a vr, ellenkező esetben abszolút nélkülözhető. Nem ismerem az 55-300-at, de tuti hogy sokkal szebb képe van a 70-200-nak.
Bár ha ezt veszed akkor jócskán messze kerülsz a nagylátó-alap tartománytól, pláne dx szorzó mellett. És amit írtál témákat, szerintem nem igazán vennéd hasznát egy ilyen nagy tele zoomnak, max csillag fotózásnál, ahhoz viszont meg igazából kevés. Ha fényerős zoomra vágysz, akkor inkább egy jó 24-70 (vagy 28-70) f2.8-ra gyűjtenék a helyedben. -
Roachy
senior tag
válasz Alien13 #34889 üzenetére
Nem ismerem az említett coolpix gépet, de dslr videózásnál általában három dolgot tudsz állítani ami a fényerőre hatással van. Blende, iso érzékenység és zársebesség. Az utóbbi azért erősen korlátozott, hiszen ahogyan már fentebb írták 1mp alatt több expozíció is történik. Magyarán 25 képkocka/másodperc mellet, értelemszerűen a leghosszabb záridő amit elérhetsz 1/25-öd mp. Ha az iso-val és blendével elérhető értékek mellett is sötét a kép, akkor külső fényforrás kell.
-
Roachy
senior tag
válasz subidu #34916 üzenetére
Nem könnyű összehasonlítani őket, de ha nem nézzük a full frame és dx közti különbséget, a D500 egy igazi profi, míg a D750 inkább egy félprofi gép. De még ez sem ilyen egyértelmű, mert bizonyos dolgokban a D500 fejlettebb, más területen a D750 többet tud.
Én a D500-at választanám. -
Roachy
senior tag
válasz subidu #34927 üzenetére
Nem ismerem a te obidat még sosem használtam, de akkor is 2 különböző optikáról van szó, ráadásul a rekeszérték sem azonos. És az a Tamron tényleg kegyetlen jó. Akárcsak a D500, amit volt is alkalmam pár órát tesztelni.
Illetve ilyen tág rekesznél egyértelmű, hogy az FX vázzal készült kép szebbnek, jobbnak hat, mélységélesség és a dinamika miatt. -
Roachy
senior tag
válasz mik-oca #34933 üzenetére
Félreértés ne essék, én is a 750-et venném magamnak, hiszen mégiscsak full frame és amúgy is FX rendszerem van. De ha nem vesszük a szenzorméret közti különbséget, akkor a D500 gyakorlatilag a második legkomolyabb gép a Nikonnál. Egy "mini D5", hiszen ugyanaz az AF szenzor és processzor van benne. Magnézium ötvözet váz és az átlagnál nagyobb strapabírásu zárszerkezet.
-
Roachy
senior tag
válasz randras_83 #34960 üzenetére
Ezt nem tudtam. Nyilván az átalakítás ad akkor igazi végeredményt, de én régen használtam ilyen adaptert és ott is volt rendes végtelen. Inkább azzal volt a baj, ami adott esetben előny is lehet, hogy nem volt igazi élesség, sokkal lágyabb képek készültek vele. Még egy D200-hoz használtam pár régebbi obit.
-
Roachy
senior tag
-
Roachy
senior tag
válasz flash- #34966 üzenetére
Én a Fotológust ajánlom. Nem a legolcsóbb, de nekem megéri. Kitűnő minőséget produkálnak, korrekt megbízható cég. Régóta oda járok.
Lightroom: Nincsenek általános beállítások, mindig az adott képtől függ. Próbálgatni kell mi, mit csinál a képpel és addig állítgatni, amíg a megfelelő eredményt kapod.
[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz randras_83 #34965 üzenetére
Na igen, a Zenit tökéletes vas alá.
-
Roachy
senior tag
válasz total90 #35002 üzenetére
Ne haragudj, de elég nagy ostobaságokat írogatsz.
Igenis van ilyen elvárás. Nem a legjobb ötlet egy esküvőn megjelenni pl egy MILC-el, még ha végeredmény tökéletes is lesz, mert komolytalannak tűnsz. Ahogyan egy bankár is, ha begurul a parkolóba egy Dacia Logan-el. Persze nem ez az elsődleges ok amiért pro gépet veszünk, hanem az átlagon felüli strapabírás és egyéb szolgáltatások.
Nem rég voltam Nikon pro workshopon, ahol pont a D500 és a D5 volt a téma. A D500 bizony profi gép. Fentebb is írtam már, a D5 "kistesója". Ugyanaz az AF rendszer és processzor, magnézium ötvözet váz, stb. Ezt csak egy pro gép kapja meg.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz total90 #35008 üzenetére
Még szerencse, hogy egyedül vagy a véleményeddel és az is, hogy a nikon.de-n is pro kategória a D500.
Az a baj, hogy neked van egy téves véleményed, miközben a tények gyökeresen ellent mondanak. Talán be kéne ismerni, hogy tévedtél és nem egy ostobasághoz ragaszkodni. -
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35014 üzenetére
Én speciel nagyon utálnám, ha a megrendelő utómunkázná az én általam készített képeket. Raw fotót csak indokolt esetben adok ki a kezemből.
[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35019 üzenetére
Nem, szerintem ez inkább olyan, ha már a szakácsos példával jössz, hogy a szakács odaadja a tökéletes hozzávalókat, majd a vendégnek kéne megfőzni belőle az ételt. Amikor készítek egy képet én tudom, mit szeretnék, milyen legyen a végeredmény. Nekem az utómunka szerves és elválaszthatatlan része a fotózásnak. Vannak persze kivételek, pl tárgyfotózás webshopra, ahol megcsinálom a képeket, és a képszerkesztő az aki végül megmunkálja őket.
[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
Egyikkel sem tudsz mellé lőni, én azt gondolom döntsön az ár. Ha a Tamron újabb esetleg és még garis is, akkor talán érdemesebb azt választani. Mind a kettő brutál jó. Ha nagyon szigorú akarok lenni, akkor összességében a Nikon egy picit azért jobb. De nem annyival, mint amennyivel drágább (új árakat nézve).
-
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35141 üzenetére
Szerintem nincs igazad, mert ö kimondottan Nikon gépekről kérdezett és nem általánosságban. És az is hülyeség, hogy ilyesmi témára nem Nikon vonalon indulnál el. Ettől függetlenül az 50D is(!) jó választás. De most Nikon gépekről volt szó.
-
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35150 üzenetére
Kis szerencsével ~220 ezerből, D300, 80-200 f2,8, és valami kitobi. Ez még ütősebb kombó az általad írtnál. Ok lehet egy picit nagyobb szerencse kell hozzá, de simán összejöhet.
Kénytelen vagyok ismételni magamat, mivel ő kimondottan Nikon gépekről kérdezett a Nikon topikban, ezért jó helyre írta a kérdését.
A témához választunk fényképezőgépet és hozzá rendszert, nem pedig a márka választ témát.
Nos ez tök hülyeség! Ennek akkor lenne egy kicsi értelme, ha korlátlan pénzmaggal rendelkeznénk. De még akkor sem. -
Roachy
senior tag
válasz r.levente75 #35155 üzenetére
Szerintem, ha nem lősz állandóan sorozat felvételt, akkor az extreme tökéletesen megteszi.
-
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35157 üzenetére
Nem vitatkozom veled, teljesen igazad van. Vegyen Canont, a Nikon sz@r. Szerintem töröljük is ezt a topikot.
Tény, az a Canon 70-200 egy igen csak jól sikerült darab, de azt erős túlzásnak tartom, hogy egyetlen optika döntsön a rendszerről.
A Nikon vs Canon téma örök és soha nem lesz végeredmény. Mindkét márka minden feladat megoldására tökéletesen alkalmas.
Nüansznyi különbségek vannak mostanra. Régebben még kicsit tágabb volt ez, de ez már rég nem így van.
Szerintem aki most ismerkedik a dslr-ekkel, menjen el egy boltba, fogdossa, próbálgassa őket, nézzen bele a menübe, és amelyik szimpatikusabb neki a mellett döntsön. Nem mellesleg, ha nem akar komolyabban foglalkozni a fotózással, akkor már nem is csak a Nikon és Canon jöhet szóba mint reális alternatíva.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35180 üzenetére
Meghajlok a tapasztalatod előtt.
Akkor elmondom miért nincs értelme veled vitatkoznom.
Szerintem kezdőként, teljesen felesleges az a 70-200. Pláne köré építeni a szettet.
Nagyon beszűkíti majd a témákat. Mivel ég és föld lesz a különbség közte és a mellé vásárolt kitobi között, bele fog esni abba a csapdába, hogy mindent azzal szeretne majd fotózni.
Én azt gondolom, első körben kell egy ultrazoom optika, és mellé egy fix, nagy fényerejű 50 vagy 85. Ezzel a kombóval minden téma le van fedve amit írt és tanulásra ösztönzi.
És ez a válaszom is egyben erre a kérdésre:
De ha otthon a saját kutyusról csinálsz fotót, oda alkalmas lehet kiváló képek készítéséhez akár egy nagy fényerejű fix 50mm-es obi is ugye?
Aztán ha ráérzett az ízére és szeretne tovább fejlődni, jöhetnek a komolyabb lencsék is.
Ezért a te általad javasolt 70-200-ra nem akarok és nem is tudok valós alternatívát ajánlani.
Viszont ha az elsődleges szempont a minél kitűnőbb minőségű F1 fotók, akkor tökéletes a te ajánlásod.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35182 üzenetére
De ajánlottam. Akármilyen váz (nem kell, hogy Nikon legyen ), egy ultrazoom és egy fix. Majd később lehet fejleszteni, ha van hozzá kedv, olyan irányba amibe csak jól esik.
De rögtön 70-200-al kezdeni fölösleges (kivéve ha az F1 a fő téma).
Ez van, én így gondolom még akkor is, ha ez neked nem tetszik. Bocsi!
Nem hülyéztelek le! Sőt, teljes mértékben egyet értek veled abban, hogy az imádott Canon optikád tényleg bitang jó darab és nincs valós megfelelője Nikon vonalon.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
Tényleg azt gondoljátok, hogy elengedhetetlen a tele zoom?
Nem lenne racionálisabb egy mindenes ultrazoom és egy fix?
Kompaktról tér át dslr-re. Így is el fog ájulni a különbségtől. Megmaradhat a kompaktnál megszokott kényelem, hogy nem kell témánként optikát váltani. De a lehetőség is adott a fixszel, hogy igazán minőségi képek is készülhessenek. És egy ilyen fix a legalkalmasabb amúgy is a tanulásra, ha még jobban beleszeretne a fotózásba.
És ha ez megtörténik, jöhetnek a speckóbb lencsék, az igényeinek megfelelően.
Ha viszont megelégszik azzal, hogy a kompakt lehetőségeinél jóval többet tud kihozni a képekből, de ennél többet nem áldozna rá (idő, pénz), akkor is van egy jó kis szettje.
Nem mellesleg az eredeti kérdés sem arról szólt, hogy melyik a legjobb telezoom F1 fotózására, ami egy váz mellé még belefér a keretbe, hanem elsősorban pár Nikon gépvázról érdeklődött.
Az más kérdés, hogy én azt gondoltam, valamiért már konkrétan letette a voksát a Nikon márka mellett. Úgy látszik Matyi kolléga arra ráérzett, hogy nem így van és a kérdésnek jobb helye lenne a másik topikban. De ez a 70-200 fétis szerintem túlzás.
He-he! Most nézem, ott még választ sem kapott tegnap este óta. Itt viszont nem kicsit pörög a téma. Lehet mégis itt van jó helyen a kérdés.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz matyi012345 #35192 üzenetére
Az AF csak kényelmi extra. Nem attól lesz jó, vagy rossz egy kép. Rengeteg helyzet van, amikor kézzel sokkal gyorsabb és pontosabb az élesség állítás. Sőt, van amikor kifejezetten zavaró az AF. Akár F1 fotózásakor is adódhat ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz N.GÁBOR #35197 üzenetére
de a belinkelt kutyás képeknél is ennek a nagytesóját használták
Viszont Full Frame vázzal. Mivel te DX vázat veszel, ott a 70-200 már ~105-300-nak felel meg, ami már erősen tele tartomány. Magyarán cropos váznál ugyanilyen képeket, azonos fókusz távolság mellett, csak messzebbről tudsz csinálni.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz tvamos #35200 üzenetére
Abszolút így gondolom én is! Ez volt az én eredeti javaslatom is.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Így építsd a billentyűzeted!
- Stellar Blade
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...