Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#31733248 #109471 üzenetére
2T nel jellemzo a 160 as henger, rotax 122 es 123.
Loerot nem sokat hoz, 10% alatti novekedes, inkabb nyomatek lesz nagyobb alsobb fordulatszamon.
[link]
Itt a sracok elegge szenvedtek, van a polini hengerszett melle egy 300€ jolly kipuff, egy belsorotoros programozhato gyujtas ~250€. Nagyobb torokatmeroju karburator.
~30 loero hatso kereken az mar igy is 170 km/h vegsebesseg kornyeke, szoval panaszra igy sincs ok.
Valoszinuleg hatekonyabban el lehet kolteni ezt a penzt egy gyari hengerrel, ami jol elo van keszitve es egy RSA masolat ablakai vannak, mert annak negyzetes a furat loket aranya, es itt nagyon ugy nez ki, hogy a toltetcsere, es a vezerles a legnagyobb akadaly, nem a kobcenti.egy 4T 125 hoz merve, a 2T mindig elonyben lesz, 4T nel big bore kittel sem vagy soha a nyomaban ezekenek a szamoknak, pedig ezek a szamok nem igazan jok az elkoltott penzhez kepest, de a valosag az ez.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Eltomitette a sok olajkoksz. Arra tudok gondolni, hogy folyekony trutyi volt es ahogy egett ki a nyelgaz miatt, megszilardult, mert alapjaraton is fustolt sokaig, mintha rengeteg olajat kapna.
Ilyenkor szokott "negyutemuzni" egy ketutemu, azaz minden masodik fotengelyfordulatnal gyullad be a keverek. Amikor ezt csinalta akkor mar gondoltom, hogy valami akadalyozza a toltetcseret.
Ha a szekunderlevego meg fel van szerelve a kipufogora (2T) akkor sokkal tovabb birja a kipufogo, de ha rovid tavokra hasznaljak, kisgazzal, es lekotik a szeklevegot akkor telemegy es ez lesz 10 000 km utan. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Topiccsendőr #108183 üzenetére
Ugy nez ki, meglett a hiba. A kipufogo.
Mai proban bementunk 1:10 ala, amire amugy legeloszor szamitottunk, miutan a totalbike ezzel a blokkal 1:11.081 et ment, egy aprilia SR el.
Sajnos az 1:08 nem lett meg, 2 tized hijjan, sok motort kellett kerulgetni, de a tempo megvan hozza, utcai gumival.
Persze ennek a kimaxolasa az 1:06 lenne, ehhez legalabb ket nap edzesre lenne szukseg(em), hogy a finomsagok is be legyenek tanulva, de vegul kijelenthetjuk, hogy nem lett rossz valasztas az area. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #109372 üzenetére
A konstans fordulatszam es az egy henger nincs osszefuggesben.
A konstrukciotol fugg minden, nem a hengerszamtol. A 125 4T egyhengeres motorokat is vegig nyelen hasznaljak, mert gyengek. Eletuk legnagyobb reszet a fordulatszamkorlatozas kozeleben elik le.Abban van valami, hogy minel nagyobb a loketterfogatod, annal inkabb problemas lesz a nagy fordulatszam az 1 hengernel, az alternalo tomegek novekedese miatt, ami nagyon nagy problema ebben az esetben. a gyulladasi kesedelem nagy furat es rovid loketnel megint problema nagy fordulaton.
Egy 11 000 forgo 1 hengeres bmw nel 8500 nal van a 130km/h.
Az olajfogyasztas konstrukcio kerdese, a fordulatszam miatt valoban novekedhet, de ha a gyuru elofeszitettsege, es a dugattyu furatai ugy vannak kikepezve, akkor ilyen fordulatszamon is lehet kis olajfogyasztas, de a motoriparban lattunk rosszul gyartott dugattyu miatt japan gyartonal 1.2l olajfogyasztast fordulaton hasznalatnal. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zsolti_20 #109360 üzenetére
Nem pontosan.
Irtam hogy szelsosegesen fogalmazva. Arra celoztam, hogy ha egy motornak mondjuk 10 000 nel van a nyomatekmaximuma, akkor odaig nem forgatod el, mert autos 3000 hez vagy szokva, es ugy hiszed, erolkodik a motor? Ez alatt azert kisebb a nyomatek, ami a fotengelyen ebred, mert rosszabb a motor gazcsereje. Ha egy ilyen motort 2-3000 kozott hasznalsz, azzal meg tudod novelni az elettartamat, valoban, mert alig hasznalsz valamit a teljesitmenyebol. Ezen az elven barmit meg tudsz kimelni ezzel a modszerrel, de nem fog felrobbanni, ha normalisan, nyomatekcsucs kozeleben hasznalod. Ettol nem kell felni.
Ilyen esetben en mar azon gondolkodnek, hogy egy olyan kevesebb hengeres motor kellene, ami eleve alacsony fordulaton nagyobb nyomatekot termel, igy nem bantja a lelkemet a magas fordulatszam.
nyugodtan lehet hasznalni az egesz fordulatszamtartomanyt. Ki van fizetve. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
gergo5991 #109358 üzenetére
Erolkodes belso egesu motornal nincs. Nagyon rosszak ezek a biologiai hasonlatok.
Ha nagy fordulatra van tervezve, es nagy fordulaton hasznalod, akkor hamarabb lesz tomitetlen szelep pl, mert olyan erossegu szeleprugo van benne, ami elbirja ezt a fordulatot. Valamennyire kimelheted alacsony fordulattal, de eleve a rugok erossege miatt van ez. A forgattyusmechaniumussal a legritkabban van baj. Ha meg nem ott hasznalja az ember, ahol a legnagyobb nyomatek all a rendelkezesre, akkor az szelsosegesen fogalmazva pazarlas, hiszen alul a legrosszabb a gazcsereje es a fajlagos fogyasztasa. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zsolti_20 #109352 üzenetére
Nemreg mentem duke 390 el.
Jo fek, jo futomu, alul viszonylag erosnek erezheto, felul azert elfogy, de nekem eleg rossz a hasonlitasi alapom. Es a legjobb, hogy nem raz a motor. lcd muszerfal, az anyamat is be tudom rajta allitani. 175 centi felett erosen ki kell probalni, mert kicsinek tunik, nekem epp jo, de alacsony vagyok.
Szoval duke. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zolee5016 #109348 üzenetére
En nem csodalkozom, de mint mondtam, a motorok nem nemetorszagban lesznek romok altalaban, hanem amikor mar itt vannak.
Amugy nem tudom mi a terv ezzel a korrupcio fele terelgetessel, hogy ha van egy utangyartott dobod, az voros poszto, meg akkor is, ha be van jegyezve a forgalmiba, vagy ha van melle abe papirod.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zolee5016 #109333 üzenetére
20 motorbol 10?
Ennyire azert nem lattam rossznak a helyzetet, gondolom a hatosagi szemlen romoknak olyan motort neveznek aminek el van kopva a gumija, vagy a lanc szakaszosan nyult, es nem gyari kipufogo van rajta
Mert vazat nem fognak merni, co hc-t ugyancsak nem, amit meg tuv on neznek motornal is. Az meg milyen eljaras, hogy autonal a friss muszakit elfogadjak, de mindenfele kozlemeny nelkul motoron nem?a reszecskeszuro kiutott autokkal is kene valami ilyen kezdemenyezes, nagyon idegesito ez a sok premium negykereku kazan.
Ez a 6 eves gumi sem harmonizal a muszaki vizsga kovetelmenyekkel, nagyon furcsa, hogy szemlen egy masik rendeletet kell figyelembe venni, vagy mi van itt?
1000-2000 euros savban azert valasztanam elobb a behozatalt, mert tenyleg dobbenetes szarragas van itthon ebben a savban. milyen postok vannak egy fb marka csoportban, vagy markaforumon? Ha barmilyen alkatreszt kell venni, ott olyan brainstorming van, hogy hogyan lehetne ezt elkerulni, es a panaszaradat. Szoval a hatosagi szemle utan lesznek ezek a motorok egyre szarabbak...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#45302528 #109325 üzenetére
Evi 6-8000 motort hoznak be kulfoldrol, magyarorszagi hasznaltmotor kinalat tulnyomo tobbsege eleve kulfoldi hasznalt motor. Szerintem rossz allapotban vannak altalanossagban a motorok, mint nemetorszagban, ahonnan altalaban jonnek (az en izlesemnek nem megfelelo allapotban - inkabb ugy mondanam, mert totalis motorkar, a legritkabban fordul elo), de nem annyira, amennyire felnek az emberek a tobb tulajdonostol, vagy a sok km tol. Ezek semmit nem arulnak el egy motor allapotarol, es nem elvarhatoak ebben az arsavban ezek a kivanalmak.
Az orat biztosan tekergetik.
Nemet kereskedesek kulon exportra adnak el motorokat, gari nelkul, ami nem tudom mennyire van lepapirozva es mennyire szabalyos. (most kulonoskepp ebben az arsavban ertendo minden pelda) sok evre letett, az etanolos benzin miatt nem indithato karburatoros motorokat- ez nagyon jellemzo. Ez amolyan zsakbamacska, ha nincs atnezve rendesen, de nagyon olcson lehet venni nagyon jo motorokat ilyen okbol. Tobbszor kellett a kezemre csapnom, hogy ne tegyem tele a melygarazst egy-egy gyongyszemmel. De tenyleg baromi jo dolgok vannak.Hogy miert nem csinaljak meg ok maguk? Egy karburatortisztitas, tuszelep, feszek, membran csere melle ha szelephezagot kell allitani, akkor mar a motor aranal vannak szervizkoltsegben. Ez megsporolhato egy magyar/ bolgar/ roman muhellyel. Termeszetesen a magyar roman bolgar kollegak nem fognak oem alkatreszeket beszerelni, ha a tervben amugy nem szereplo hiba elojon. Epp ezert nekem szimpatikusabb lenne egy felkeszitetlen, kulfoldi motort megvenni, az osszes szamlaval, szervizkonyvvel, de az eredeti km ora allassal. Mivel a magyar piac ezt a km szamot nem tudna feldolgozni, ezert addig marad a tekergetes, amig fel nem vilagosul nepunk.
A tovabbi olcsosagi faktor a csuszasserules, amit korabban kifejtettem, hogy egyaltalan nem baj, csak ne probaljak szakszerutlenul eltuntetni a nyomait, esetenkent meg nagyobb karokat okozva ezzel.
Valoszinusitem, hogy javareszt keresni akarnak ezek az emberek ezeken a motorokon es itt az igenytelenseg, gatlastalansag merteke szab hatart, meddig mennek el, de altalanositani nem altalanositanek, mert vettem mar olaszbol behozott serulesmentes motort neppertol.
Ha nem ertenek hozza, akkor vmi hozzaertovel mennek nezni motort, hogy milyen koltsegekre szamithatok. Amugy elso motornal nem mondanek le ekkora kinalatrol, hogy behozott, nem behozott, mert igy nincs kinalat, amibol valogatni tudnek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tamás9x #109287 üzenetére
Igen, ezt a kompresszioviszony emelessel tudod elerni, sztm a karbicsere ilyennel nem jar. Azzal csak jobban kiporog, de fickosabb nem lesz. De ahany motor, annyi fele tapasztalat. En szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.
Vagy dugattyu cserevel (ha gyartanak hozza nagyobb kompresszioju dugattyut, ami magasabb), vagy hengerfejbol kell levenni, es megnezni, mekkora helye van a szelepeknek, a dugattyutetotol merve, amikor a szeleptanyer a legkozelebb van hozza. Mivel nagy fordulaton minden nyulik: a hajtorud, a dugattyu, akar a loket 1% aval is. Igy ami alapjaraton jo, az nagy fordulaton beleerhet a szelepbe.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tamás9x #109264 üzenetére
Huh, hat az a ket szelep, himbaval, nem a legjobb tuningalap
Azt a hattyunyak szivocsovet nyilegyenesse kellene tenni, a kompresszioviszonyt feljebb vinni, azzal azonnal erezheto javulast ersz el, a karbihoz kepest sokkal nagyobbat, utana mar csak a vezermutengely csere marad, es nagyjabol elerted a hatarokat. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tamás9x #109258 üzenetére
A powerjet esetunkben a szivotorokba benzin spricceles, siktolattyus karbival?
A 19 rol 24 re emeles elmeletileg hozhat akar kicsit erezheto teljesitmenyvaltozast. Hogy a teljesitmenyvaltozasnak milyen az iranya, az jo kerdes. Alacsony fordulaton valoszinusitem, hogy rosszabb lesz, felul pedig jobban kiforoghat.
Itt megintcsak kerdes, mi lesz a szuk keresztmetszet? A gyujtas, es amugy is korlatozott max fordulat? A legszurohaz terfogata? A legszuro ellenallasa? A szivoszelepek es a szivocsatorna merete? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #109133 üzenetére
eegen... epp a pride ra sietek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito- #109130 üzenetére
Es meg abba bele sem kezdtem, hogy ebben a 35 fokban en hogy vagyok feloltozve az ereggyen, szoval szivesen
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csoki46 #109066 üzenetére
Ha minden be van jegyezve, es minden szakvelemeny megvan a megvaltoztatott alkatreszekrol akkor legalisan is kaphat rendszamot.
Igazi szarul nez ki, a felni, valami autofelni lehet, ezzel is sulyt novelve, az elso lampa is a kommersz tomegszarok polcarol lett leveve. Az igenyesen megepitve jelen esetben azt takarhatja, hogy nem fog szethullani azonnal, de itt semmi igenyest nem latok. Kinai fekkar, rokoko kormanymarkolat, kormanykiemeles, ahelyett, hogy normalis kormanyt rakott volna ra, az a plexi is sokaig fog tartani a dekliben, amin keresztul lathatod, hogyan bssza ossze olajjal a kuplung.
Mar maga a hatso felni csere nemetorszagban egy 400€-s vizsgalatot von maga utan, ahol letesztelik, mi tortenik vegsebessegnel vele, ott egy kicsit komolyabban kezelik ezt. Es meg van par alkatresz ezen kivul... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
baboss #109053 üzenetére
Ennyire rosszak a kompresszioertekek? Legutobb a szaki a karburatort jelolte meg, mint hibaforras. Remelem nem az volt, hogy megvetette veled, beszerelte, majd azt mondta hogy: hat ez nem lett jobb
emre
Feltoltenem felszint, nem eszterbazisu olajjal (az jobban birja az allast), es ovnam a paratol. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Gaboman #109024 üzenetére
Igen, az rxv eleg betegagy volt, jopar tomitest valtoztattak a modell elete soran, amik eleg fontos helyeken szolgaltak fontos celokat, generatornal a fotengelyszimering, ami a hajtorudak olajellatasat gyengitette, ha rossz volt, es olajpumpahaz szimmering. Hengerfejtomitest is megvaltoztattak, az ontvenyeket is, de meg az inditomotor attetelet is. A vege fele mar DLC bevonatot kapott a szeleptoke is.
Ezeket ha csak a motorok felen gariban cserelte, az is eleg nagy ervagas lehetett az aprilianak.
A vegere ezekkel az intezkedesekkel javitottak az elettartamon. -
Topiccsendőr
addikt
Rovid utanaolvasas utan...
Ez a blokk csak europaban 25 loeros, amugy 40. 12%- al nagyobb a tehetetlensege a kuplungnak a crossmotorhoz kepest. Ez nem nagy kulonbseg. Mit okoz ez? Minel kissebb a tehetetlensege a forgattyusmechanizmusnak, annal inkabb szetveri az alkatreszeket az egyhengereseknel jelen levo nagy nyomatekcsucs, vagy annak valtozasai a fotengelyen. Ez szedi szet a fotengelyt, csapagyakat, a kuplung szegecseket, a valtot, a lancot, de meg a gumit is. Erre talaltak ki a big bang et a tobbhengeres motoroknal, hogy kisimitsa ezeket, es kevesebb stressz erje az alkatreszeket, de ott a cel legfokepp a gumi kimelese volt. Nem hiaba ilyen a szervizigenye, sok kulonbseg nincs a kihegyezettebb valtozat es ekozott. A kompresszioviszony lett visszaveve, amugy a 12 szazalek az szinte semmi. Kb, nem raz annyira a motor.Emlekszunk az rxv450 re? Korulbelul ugyanez a tomeg, es ugyanez a loero volt alapbol. A loero talan meg kevesebb volt ennel is. Hogy alapveto volt, hogy mindenki kinyitja, hogy az osszes loerot megkapja? Az volt.
En ugy veszem ki, hogy az eu karosanyag kibocsatas miatt nem fognak egy uj vezerlest, uj blokkot kifejleszteni egy szuk eu piacra. siman lefojtjak, es marad a 40 lovas szervizigenye, vagy egy picit meghosszabbitva sacckabera.
A tuzeloanyagtank titanotvozet.
A rugostagok messze minosegiek egy dual-sport hoz kepest. 128.8kg-os teletankolt tomeg nem keves, de biztos jobban viselkedik, mint egy 15-20 eves motor. Mar csak a sulyelosztasa, a futomuve miatt.
Egyaltalan nem lehet egy lapon emliteni valami regi szarral.
kezeljuk helyen ezeket a dolgokat, nem vitazok. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Bogyó bá' #108988 üzenetére
Ha vissza akarod allitani az eredeti allapotot, valoszinuleg tulleped a legtobb esetben ezt a hatart. Bar egy 50% os arnal eleg nehez nem nyeresegesre kihozni.
De epp ezert nem kell visszaallitani az eredeti allapotot, csak muszakilag legyen jo. Hasznalni kell, olcson venni egy jobb kategoriaba tartozo motort. En ezt tennem, ha a motorozas a fontos. egy kezdo motoros amugy is kovet el hibakat, eldol, stb. Miert kell ehhez egy serulesmentes motor? Hogy o doljon el vele eloszor?
Amugy a hasznalt motorok 90% ban serultek mar. Az, hogy nehez eszrevenni, vagy nincs tudomasa a legtobb embernek errol, es nyugodtabb a lelke igy, attol meg meghempergozott az a motor is amin ez nem latszik mar.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #108983 üzenetére
Ahhoz, hogy uj hengerfej kelljen, nagyon nagy hibanak kell lennie. De meg a nagy hibakat is meg lehet oldani altalaban, szoval ez lenne a legutolso, amit vennek. Peldaul ha egy pajtalelet hyosung hengerfejet arulnanak 1000 km el, amit egy papa zsirozott le, hogy jo lesz meg valamikorra, es az unokajanak csak fogja a port, fillerekert eltekozolja. Az ugy oke.
En a sztorit ugy ertelmezem, hogy gandalf vesztesegprobazta a hengert. Ugye ilyenkor gyertyafuraton keresztul megfujja (kompressziomeres ellentete) es latja egy mutaton, hogy fotengelyfoktol fuggoen mikor, hol szokik a levego. Ebbol kovetkeztetni lehet szeleptomotetlensegre, vagy gyuru-hengerhibara.
Ha gandalf azt mondta ezek utan, hogy marni kell a szelepfeszket, az szeleptomitetlenseg egyertelmuen. -> gepmuhelyt szaros bottal piszkalni, hogy ugyan megis miert nem lett elvegezve a felujitas. Ki vitte el gepmuhelybe? Gandalf, vagy te?
Ugy veszem ki a sztoribol, hogy a szelepek hozzaertek a dugattyuhoz. A szelepek ellenorizve lettek, hogy egyenesek-e? Egy ilyen utkozest akar ki is tudnak mozogni, gs 500 nal en is talalkoztam ilyennel, en ezutan mindent kimertem, szelepvezetot, szelepszarat, szeleptanyer utest. Miutan megbizonyosodtam, hogy minden egyenes, utana kezdtem osszerakni vele a blokkot. Ha nem tortent meg, megint ki nem csinalta meg? Gandalf, vagy a muhely?
Szemre nem rossz a hengerfej, gondolom a szeleptanyerok nincsenek megegve, nincsenek kiszelesedve a tomitofeluletek, ranezesre.
Szoval ezzel gandalf nyilatkozatabol kovetkeztetve, a gepmuhelyben hozza sem nyultak.
Az elulso henger kompresszioerteke mekkora? Mekkora a kulonbseg a hatso hengerhez kepest? Ezek attol fuggetlenul, hogy megkaptad-e infokent, meg lettek merve?Amugy tovabbra is az az allaspontom, hogy neked errol az egeszrol nem kell tudnod. Nem kell ezzel foglalkoznod.
En ezek utan ezt a szezont temetnem, es kernek gandalftol egy konkret idopontot, emlekeztetve, hogy hany honapra van valamilyen szar kifogasa. Mondjon egy konkret idopontot, mikor lesz kesz. Utana elvinnem onnan a picsaba, es forumrol megszerelnem magam. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Agostino #108974 üzenetére
keves penzbol is lehet jo motort venni, ha nem vagy valogatos. pl ismerosi korben ennyi penzert vettek csuszasserult shiver 750 est. vannak bajai, de ahogy a gazdaja tette, enis motoroznek vele egy szezont, es telen megvennem ra, amit nagyon kell. azt hiszem az ilyen motortol itt a topicban menekulnenek az emberek, de mar a masodik szezonon van tul, es nem robbant fel a srac. tipikus magyar ganyolasi nyomok vannak rajta, ossze-vissza csavarok, ki nem cserelt szelepfedel-tomites, ami miatt kis olajpara veszi korul a fedelet... semmi megoldhatatlan, vagy eletveszelyes.
mentem vele kakucsringen is, rohadtjo motor.en, ha ennyi penzt szanok egy motorra, a kulseje lenne az utolso, amivel foglalkoznek. ennyi penzert egyaltalan nem baj, ha foldet ert egy motor.
termeszetesen en azert gondolkodok igy, mert en szet tudom szedni, meg tudom javitani a megvasarolt motort, (gyakorlatilag az utolso 5 motorom errol szolt, igy lehet ez mar beteges) mig ha ezzel nem szeretnek szarakodni, akkor valaki masnak adnam le a munkat, ami sok penz es ido lenne, ismerve a szakembereket. tehat tokeletesen megertem azokat, akik menekulnek az ilyen motoroktol, mert csak a munkadij, amit meg tudsz sporolni ezeken, illetve a lelked bekejet nyered vissza, ha te csinalod meg, mert te biztos nem fogod atkurni magad, es normalis csavart fogsz oda rakni, ahova az valo, vagy kicsereled a 30e forintos tomitest is, mert nem akarod ujra szetszedni 2km utan.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #108972 üzenetére
meg kellene tudni, miert megy vissza gepmuhelybe a hfej. ha a nyomasveszteseg proban a szelepek tomitettsegevel van baj, akkor pedig csiszolas lesz belole.
ha gandalf szerint ujra kellett volna marni a szelepfeszket, akkor egyertelmuen szeleptomitettsegi problema van. kerdes, miert igy kaptad meg a gepmuhelybol?
bontott hfejet nem ajanlom, valszeg ugyanazt el kell vele jatszanod, mint a mostanival, hacsak nem bizonyithatoan kevesebb km van benne, vagy valaki garanciat nem vallal a bontott alkatreszre, hogy jo. egy kulfoldi alkatreszben meg van bizodalmam, de magyarorszagon meg a szart is el akarjak adni.elso korben ki kellene deriteni, hogy miert jon vissza a gepmuhelybol ugy egy alkatresz, hogy a szelepek tomitetlenek maradnak, utana miert megy vissza, es miert nincs egyertelmuen meghatarozva a hiba. meg neked miert kell ezen gondolkodni, miert nem csinaljak meg neked anelkul, hogy te oldanal meg barmilyen problemat, amit nem neked kellene.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #108820 üzenetére
A Yamahának van a "gyári" olaja, a Yamalube, amit nem tudom melyik gyártóval címkéztetnek maguknak. Viszont a márkaszervizek ezeket töltik bele. Ez belőle a zászlóshajó, ez a legjobb olajuk és ez is csak API SL.
Erre meg reagalni akartam.
Amikor elhoztam a motoromat, azonnal szelepet allitottam, 21 e km nel. 11 szelepnel volt kisebb mar hezag, amit allitani kellett, sokadjara bebizonyosodott, hogy a 40 ezres manualban megadott intervallum tarthatatlan.
Amikor levettem a fojtoszelephazat, ugyanez a latvany fogadott.
Markaszervizben, nemetorszagban szervizelt motor.Ha utananezel a feljebb levo api besorolasu olajoknal pontosan a lerakodaskepzest probaltak kezelni, meg megannyi mas tulajdonsaggal egyutt.
Ez eleg sok tipusnal problema, utananeztem. Es egy jobb olajjal biztos vagyok benne, hogy elkerulheto.
40 ezernel fogom legkozelebb levenni megint a fojtoszelephazat, majd meglatjuk mi lett a 300V hatasa.Hogy ez okoz e valamit teljesitmenycsokkenesen kivul? Meg az is lehet. A felhasznalo erezni fogja? Csak ha fekpadra viszi a motort. Garancialis idot kibirja? Ha nem versenypalyan nyelezi, biztosan. Ha meg versenypalyan van hasznalva a motor, garancialis kerdeseknel mindenki felteszi a kezet, hogy ez nem arra van.
vajon a mernokoknek milyen nyomos indokuk volt 100 Nm t irni egy lanckerekcsavarra, amikor az a csavar nem bir el meg 80 at sem, es kb kevesebb, mint a fele lenne a helyes meghuzasi nyomateka.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #108830 üzenetére
Az api oldalan azt irja, hogy technikailag elavult amikor nem all rendelkezesre a teszt metodus, hogy ellenorizheto legyen az olaj teljesitmenye.
Hogyan ellenorzi az api a forgalomban levo elavult sg es sh olajokat?40 ezres szelepallhezagallitast sem vennem szentirasnak nagy fordulatu motornal. 20 000 nel mar allitani kell hezagot. Az olajcsereperiodus, amit egyertelmuen lehetetlen egysegesen meghatarozni, sem komolyan veheto dolog, az is le van irva.
Irj nekik emailt, de ne magyaroknak.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #108820 üzenetére
A minosegbeli kulonbseget atlatod, akkor azt is lattad eddig, hogy milyen problemakkal nem tud mit kezdeni egy ennyire regi olaj. Ezek utan akkor a tulaggodas reszet meg azelott megvalaszoltad magadnak, hogy en ennyit irtam volna.
Innentol ha tul sok a szoveg megint, akkor lepj tovabb a * -zott reszre.
A masik kerdesedre, azaz hogy a manual miert ezt irja.
Mar az elso soraimban ott volt, hogy pontosan ezt a reszet nem ertem, ugyanis hogy adnanak garanciat egy olyan olaj hasznalatahoz, amit az api nem fog ellenorizni, mivel mar ilyen olaj nem certifikalhato. Remelem igy mar vilagos, hogy miert irtam a tobbi reszet a hsznek.Tehat mikor jon ki ujabb kategoria?
Amikor nem tudja az olaj teljesiteni egy motor megvaltozott igenyeit.A motorkerekpar motorok nem sokat valtoztak az utobbi idoben, az autokhoz kepest egyszeruek, ugyanugy szivocso befecskendezesuek, ha igy nezzuk, keves ujdonsag van, amit egy regi olajnak teljesiteni kell, hiszen a keverekkepzes akkor karburatorral tortent, most meg injektorral. A kompressziviszony ment fel megjobban, es a fordulatszam. Igy valamennyi ertelme lenne annak, hogy megelegszik az api sg vel, hiszen semmilyen uj igenye nincs a motornak.
Nincs egy olyan kaliberu hibajelenseg, mint pl autoknal az LSPI, ami miatt az uj api sp-re lett szukseg.
Es akkor mi valtozott? A kornyezetvedelmi eloirasok biztosan. Mar emiatt is hogy lehet ilyen elavult olajat ajanlani? A foszfor es cinktartalom es meg jopar manapsag szabalyozott elem biztosan mas ebben az olajban. Mi valtozott meg? A tuzeloanyag. Az etanol hatasait sem tudja kezelni. Es amit egyfolytaban valtoztattak, az a lerakodaskepzes merteke.
Az elasztomerek hasznalata is megvaltozott a motorokban azota, tomitesek, szimeringek.Egy manualban leirnak sok hulyeseget. A yamaha mernokgardaja peldaul, akik biztosan tobbet tudnak nalam, leirjak, hogy a szeleptokeket molibdendiszulfid olajjal kenegesd, ami egy nikkel szilicium karbid hengerbevonat eseten karosithatja a hengerfalat. Megis ott van, es garanciat vallalnak ra. Az ugyanolyan hengerbevonattal rendelkezo BMW egyenesen tiltja ilyen anyagok hasznalatat, felkialtojellel, felkoverrel szedve.
A bmw es a Ducati sem nagyon fejlodott ilyen szempontbol, azok is szivocsobefecskendezesuek.
A bmw s 1000rr api sl-t ad meg, a panigale api sm-et olajnak.* nem tudom
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #108817 üzenetére
Tulaggodva???
Vegyuk sorra.
Mas hiba is van manualokban, pl 100Nm-el siman lehuzat olyan csavarokat, amit maximum 30-al kell. Hogy miert ajanljak az sg olajat? Vagy hiba, vagy valami azsiai piacon nem elerheto ugyanaz az olaj, ami nalunk termeszetes? Nem tudom.Ezt az olajat nem ajanlhatjak, mert technikailag elavult, a teszt metodusok is megvaltoztak, azaz nem lehet certifikalni api sg olajat, es nem felelne meg a legtobb szabalyozasnak es igenynek, ami jelenleg hatalyban van.
Maga a Jaso is ugyanolyan aktualitasban, mint az api szabvany, van belole T903 1998, 2006, 2011, 2016.
Ez sincs feltuntetve, hogy akkor melyik legyen.Miert, hogyan lesz uj api, vagy barmilyen specifikacio?
Ezt a jarmugyartok kerelmezik altalaban, uj fejlesztesu, mas igenyu motoroknal, vagy uj kornyezetvedelmi szabalyzasoknal, alatamasztva, hogy az olajnal milyen teljesitmenyvaltozasra van szukseg, ami mar nem egyezik egy mar meglevo kategoriaban foglaltakkal, vagy az eddigi kategoriaknal hasznalt teszt metodus nem alkalmas ennek a teljesitmenyvaltozasnak a meresere.
Mivel tamasztjak ala? Peldaul tapasztalati uton gyujtott adatokkal, hogy miert nem alkalmas a jelenlegi kategoria olaja az uj fejlesztesu motorokban, ott milyen problema lepett fel a jelenlegi olaj miatt. (!)Ezutan elbiraljak az uj specifikacio bevezeteset a kovetkezo kerdesek figyelembevetelevel:
Mi a javasolt valtoztatas, es miert van ra szukseg?
Az adatok alatamasztjak az igenyt?
Mikor van szuksege a piacnak az uj specifikaciora?
Mi lesz a potencialis hatasa a motorokra?
a fogyasztokra?
A kornyezetre?
Hogyan fog hatni a valtoztatas az eddigi api kategoriakra?
Milyen tesztek szuksegesek az ujonnan szukseges tulajdonsagok meresehez?
Esetleg rendelkezesre all egy uj tesztmetodus? Ha nem, mennyi ido kifejleszteni azt?Ezek a specifikaciok nem tulaggodasbol szuletnek, hanem mindig valamilyen uj igeny kielegitesere.
Nezzunk csak nehany feltetelezest, ok okozati viszonyban.
Az api sg olaj sok tulajdonsagat mas tesztmetodussal vizsgaltak, mint az api sn nel. Tobbek kozott a habosodast is. Illetve a lerakodaskepzest.
Ez miert baj?
Nezzuk, mi lesz egy palyahasznalatnal, jol felmelegitett allapotban egy 200 lovas R1 nel, 13 000 fordulaton.
A dugattyukat alulrol spriccelo olaj, egy nagy kod lesz a kartelban. Rengeteg levegot old magaban. Ez az olaj lemegy a teknobe. A siklocsapagyaknal a nagy nyomas es homerseklet hatasara ez az oldott levego elvalik az olajtol, azaz habosodik. A siklocsapagy abban a pillanatban beall.
Ha turazol a motorral, nem fog kijonni. Ha hatarhelyzetben van, akkor viszont szetszedes utan azt allapitja meg a szerelo, hogy nem kapott olajat a csapagy. Az olajpumpa jo, az olaj jo. Minden jo. Megse jo.Aztan a nagyaranyu kartelgazvisszavezetesbol egy sg olaj a szivoszelepeken mit csinalhat?
Csodalkozunk, ha ilyen meglepi fogadVajon mit csinal egy elavult olaj a nikkel szilicium karbid hengerbevonattal, hiszen olyan anyagok lehetnek benne, ami meg akkor nem okozott problemat egy vashuvelyes henger eseteben.
Kornyezetvedelmi eloirasokrol akkor meg nem is beszeltunk.
A benzin joval nagyobb etanoltartalmara is reagalniuk kellett. -
Topiccsendőr
addikt
2x olyan jo olaj... mar definialni is nehez, ezt hogyan kell erteni. Az api certifikacional elvegzett tribologiai vizsgalatokot duplaannyit kell elbirnia mindenbol? Olyan nincs. Amit linkeltel, az az api sl-t tudja. A 4x annyiba kerulo top olaj pedig tulteljesiti a jelenlegi api sn szabvanyt, ami a te altalad favorizalt olajtol 2 vel van mar arrebb.
Innentol kezdve a hasznalat modja szerint kell valasztani olajat. Ha A bol B be mennek az olcso motorommal, kozuton, a mannolt vennem. Ha a sportmotorommal neha versenypalyat meglatogatva, nemet autopalyan tobbszor tiz percekig 270 felett mennek, biztosan a 4x annyiba kerulo olajat valasztanam, hacsak nem szeretnem, hogy a kikonyoklo hajtorud miatt kieso olaj a hatsokerekemet osszebassza, engem meg a tuzoltok szedjenek ossze 1 hektaron szerteszet darabokban.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajaki #108804 üzenetére
A mol es motul csak olajmarkak, ha a korabban emlitett mol olajtipusra es az 5100 asra gondolsz, ezek mind api sl szabvanynak felelnek meg. Minosegben nincs kozottuk kulonbseg, vagy olyan csekely, hogy a felhasznalo szamara erzekelhetetlen.
Barmilyen markaju olajat rakhatsz bele, ha a jaso szabvanyt a gepkonyv szerint valasztod meg.
Tokmindegy mi van benne. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajaki #108792 üzenetére
Vezlancot nem fogod hallani. Ha hallod, az motorfeken lesz elteveszthetetlenul hangos.
Vastagabb olajtol valoszinusitem nem lesz puhabb a valto, eleve a lamellak kozott marado nagyobb viszkozitassal rendelkezo olaj nagyobb elenallasa miatt.A kuplung "puhasaga" amivel a fokozatvaltas finomsagat fejezzuk ki, attol fugg, hogy milyen jaso szabvanynak felel meg az olaj, MA vagy MA2-nek, milyen a viszkozitasa eppen az olajnak, es mennyire kopott barmi a valtonal.
Milyen a lamellak olajellatasa, hogyan lett megtervezve, pengeelen a lamellak vedelmet, vagy a valtas finomsagat szem elott tartva, ugyanis az egyik a masik karara megy.Harom ertekkel szoktak jellemezni az MA, MA 2 ot pl. DFI - ez a szam fogja jelolni, hogyan viheto at az ero a tengelykapcsolon csuszas kozben, SFI- mekkora ero viheto at a kuplungra zart allapotban csuszasig STI- mennyi ideig csuszik a kuplung a kuplungkar elengedese utan.
Ha ez a mol-nal mas, akkor lesz kulonbseg barmiben, de ez nem csak a viszkozitas kerdese.
50 es olajat kb 40 fokos kornyezeti homerseklet felett ajanlja a gyarto bele emlekeim szerint. Nem fog semmi tortenni, h azt rakod bele, de a magasabb melegoldali viszkozitas magaval huzza a hidegoldali viszkozitast is, ami ugyancsak magasabb lesz. Azaz hideginditasoknal surubb lesz az olaj, egy ugyanolyan hidegoldali, de higabb melegoldali viszkozitasu olajjal szemben.
Hogy az a 10-20 centistokes mit szamit, amig hideg az olaj, azt senki nem tudja megmondani, de nem gondolnam egy embetolto alatt manifesztalodo problemanak.
Ha egy hohullamban dugoban lennel, akkor jol johet a nagyobb melegoldali viszkozitas, de ennek sincs gyakorlati haszna egy masfajta kornyezetben, pl versenypalyan, ahol barmilyen vastagsagu olajat tehetsz bele, akar 60 ast, ugyanolyan hig lesz, mint a 30 as olaj, tehat elmeletileg a vastagabb olaj sem rendelkezik a kozszajon forgo vedelmezo tulajdosaggal. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
baboss #108698 üzenetére
Tehat a vakuumos tolozar van kikopva. Gondolom a hiba akkor az, hogy hiaba nyitod meg a fojtoszelepet, a tolozarak lent maradnak, igy olyan, mintha nem is huznal gazt. A dusulast nem ertem. Fojtoszelep utan tobbet rant fel, de tolozar zarva marad, es megeteti?
A muanyag tolozar van elkopva, vagy az alu feszek?
Nehany karburatoron ez egy betet, amit lehet cserelni. Ezek szerint ez nem olyan.
A bontott alkatreszekkel vigyazz, ugyanazok a bajok jellemzoek rajuk, mint amit le akarsz cserelni. Valahogy beszeld le veluk azt, hogy ha ugyanugy viselkedik, akkor visszaviszed nekik.A kompressziot pedig jo lett volna megtudni, hogy van-e baj a szelephezagokkal...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #108659 üzenetére
Neztem regi ama superbike versenyt, ahol z1000, cbx1000, es ilyen nakaedekkel mentek.
Bar a cbx 1000 akkoriban nem volt versenykepes (meg maskor sem), igy azert ugy nez ki, mint ami azt csinalja a tobbiekkel, mint a viking a hableannyal. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pocee #108650 üzenetére
Az tenyleg tiszteletremelto
En is nagyon gondolkodtam egy ideig egy 2T 250 esen (bar otthon a ket RS 125 osszloketterfogatra megvan) , de a kepen szereplo rgv250 piaci erteke kb az en r1 esemmel van egy szinten. Ebbol a penzbol 2 darab TL1000R t veszek, ami nagyon hasonlit az RGV500 ra, es a vaz tervezesenel azt vettek alapul. Szoval ennyit nem vagyok hajlando 30 eves 250 esert adni, igy.
Hahun van egy rg250 ha nem lennek benne masik motorprojektben, talan belevagnek, sztm 1 millio alatt ki lehet hozni, ha szerencses az ember. Kar, hogy sorketto, nem V2, mint az RGV, de olcso. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pocee #108648 üzenetére
Szoktam enis latni etzket es simsonokat, bar ugy orultem, hogy vegre megszabadultam a latvanyuktol, ezek a nyugatnemetek meg elkezdtek kultkent kezelni, amikor nekik aztan semmi kozuk nem volt hozza. Valszeg azert lelkesek.
Hala istennek mifelenk ilyenekkel jarnak:Az a jolly cso 800 € rajta.
Van meg egy masik ficko, az rg gamma 500 al szokott jonni, az 4 hengeres 2T, ha esetleg valakinek nem mond semmit a nev. Es ezek itt jarnak kozottunk.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
baboss #108587 üzenetére
a szelepek biztosan nem kopognak, ugyanis ha 3 evig hozza sem volt nyulva, akkor mar nincs hezag, ami hangot adhatna ki, es mindig nyitva van.
nem az en dolgom, igy tobbet nem foglalkozok ezzel a reszevel, de szerinted egy olyan blokk, ami kozel azonos koru, nem rendelkezik ugyanolyan hibaval, mint ami epp a tiedben van? egy 550 zephyrben 9 ala nem mehet a kompot amugy sem.
tenyleg olcsobb egy egesz blokkot venni, mint szelephezagot merni, esetleg beallitani, kompressziot merni? ha meg nem egett el a szelep a karbantartas hianya miatt...en egy alatetet sem vennek addig, amig nem tudom, mit kell kicserelni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
BlackPriest #108572 üzenetére
Igen, a regebbieken igy volt, de nekem van egy oem ledes, es utangyartott ledes is, mindkettoben gyarilag van ellenallas, csak felrakod es kesz.
-
Topiccsendőr
addikt
Annyit hozzatennek, hogy veletlenul sem rendelnek kereskedesbol, mert horror penzert aruljak, inkabb ellatogatnek a jofogas vagy mas aprohirdetes oldalra, mert aki lecsereli vmi utangyartott ledes, szerintuk esztetikusabb indexre, az 5 ezerert szabadulni akar tole, mig gyari ara sokszor ennek a 3-4x ese.
-
Topiccsendőr
addikt
A 10 bol 2 hezag kisebb lett, azt irtad. Ez azt jelenti, hogy a gyar altal megadott legalso szelephezagertek ala csokkent 1000 km alatt? Mert az nagyon nem jo.
A gepmuhelyes becsiszolja a szelepeket a szelepulekbe, azoknak igy eleve illeszkedniuk kell a felujitas utan. Ha nem ilkeszkednenek, a kompresszio rossz lenne a motorban. Ha ennyit kopott ennyi ido utan, akkor a szelepek nem birjak a koszorulest, nem felujithatoak.A kovetkezo 1000 km en megint tul nagy kopas lesz, akkor uj szelepekkel kell vegrehajtani a felujitast valoszinuleg.
Szoval mindenkepp ellenorizd megint. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
BlackPriest #108439 üzenetére
Arra tokeletes
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
BlackPriest #108435 üzenetére
A drz blokkja szerintem eleg jo, nagyon jo motor, de nem a legjobb megoldas (szerintem) terepre. Utcara tokeletes. egyreszt a sulya miatt es hogy az a suly hol van. Haveri korben mindig cserelunk motorokat. Amikor mentem vele, nekem nagyon nem tetszett az, amit az elso kerekevel muvelt. (Teljesen Illegalis krossz gumival) Homokban, sarban szamomra kezelhetetlen volt, es sokat szenvedett vele a haverom is, ami miatt elso szezon utan lecserelte. egy elmeletileg elavultabb ttr 600 lett az utod, ami jobban viselkedett terepen a drz nel, ami szamomra erthetetlen. De tenyleg sokkal nagyobbat lehetett vele menni.
Ki kell probalni, addig az ember nem gondolna, hogy mi mit tud. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #108422 üzenetére
Nem ugy emlekszem az f4 re, mint valami nagyon kemeny futomuvu motor. Szerintem tekerd le az osszeset, mast nem tudsz. Nem tudom mennyire tudod puhitani, mert kb 2006 ig egy japan motornal hiaba tekergeted azokat, erezheto valtozas nem nagyon lesz, en legalabbis igy tapasztaltam.
Ahhoz, hogy kenyelmes legyen ilyen szempontbol szerintem el kell menni himbilimbi iranyba. Altalaban a japan nakedek ilyenek gyarilag, (mondjuk a nem japan shiver is) puha a rugo elol, viszont simit mindent. Ez akadalykent jelentkezik ha kicsit gyorsabban, lenduletesebben akarsz menni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #108420 üzenetére
az f4 blokk bizonyos fordulatszamon rettentoen raz egyebkent, azt en is megfigyeltem, de csak olyan 5000 kornyeken. ezen tul mar kisimul.
Ha ennyire razza a fejed, ott valamilyen kisulyozatlansag van a hatterben, vagy a fotengely tul nagyot ut. ennyire nem szabadna raznia, ezt szerintem nem tudod mar semmivel ellensulyozni. erre lenne a kormanyok vegen a suly pl. ha zseles ulessel kell, akkor ott valami nagyon nincs rendben.
megy minden hengered? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geller72 #108416 üzenetére
nem pontosan ertem azt, amit leirtal, de a nyomatekgorbe ennek ellenere nem egyenes...
barhol barmit talalsz, az ilyen, nem egyenes.
inkabb arra lennek kivancsi, hogy az elejen miert 100% es miert esik be a nyomatek. az indokod szerint igy szabalyozzak.
de nem azert mert egyszeruen a fordszam novekedessel mar alig lesz feszultseg, a korabban emlitett torveny miatt? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geller72 #108402 üzenetére
az elektromos motor lent tol nagyot, de eddig csak olyan nyomatekgorbet lattam ami mindig lefele mutat a fordulatszam novekedesevel. lasd lent. ha jol emlekszem elektrotechbol ugy tanitottak, hogy Faraday- Lenz torvenye miatt nem is lehet egyenes.
ha szabalyzoval megcsinaljak egyenesre, akkor eleg sokat veszitenek lent vele. -
Topiccsendőr
addikt
En meg arra is kivancsi lettem volna, hogy a csucsfordulatszam kozeleben hogyan gyengul a villanymotor, illetve egy nyomatekgorbet igazan kozolhettek volna, mert a fordulat novekedesevel a nyomateka elmeletileg kisebb.
dellfanboy
Ennek en sem mernek egy koveret huzni.
Az exc 300 elso sebessegben 10% tobb nyomatekot tud a kis lanckereken, de annak 161 a vegsebessege, es meg ugy is igazan eroteljes. Ennek meg 120 a vege. Szerinted mit csinal nyelen? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Topiccsendőr #108348 üzenetére
2005 os exc 300 as a manual alapjan
primer attetel: 26:72
1. sebesseg: 14:28
2. sebesseg: 16:26
nyomatek: 39.8Nma tengelyen:
elso sebessegfokozatban 220,4 Nm
masodik sebessegben 179 Nmszoval elso sebessegben egy 300 as exc nagyobb nyomatekkal rendelkezik a kihajtotengelyen, mint a videoban mutatott villanymotor.
A vaktasokkal persze egyre nagyobb elonyhoz jut, mivel egyre kevesebb kesz a benzinmotor nyomateka.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #108347 üzenetére
Abban egyetertek, hogy a villanymotor azonnal tudja a nyomatekot, mig benzinmotorral neked csusztatnod kell a kuplungot a nyomatekcsucson, hogy ugyanazt elerd. kicsit furcsa volt a haromszoros nyomatek ugyanannyi loero, mert olyan nem lehet.
Biztosan a villanymotor tengelyere ertik, ami esetunkben a szekunder hajtas hajtotengelye, ezert benzinmotornal a valto utani, kihajtotengely nyomatekot kell nezd, amit ki lehet szamolni.
Meg regebben szamoltuk ki itt egy benzines es elektromos ktm hatso kerek nyomatekait.
Termeszetesen ezzel most semmit nem erunk, csak szemleltetni szeretnem, hogy ne a fotengely adatokkal hasonlitsd ossze a hajtotengely adatokat, mert ugy hibasan kovetkeztetsz az erejere.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #108309 üzenetére
Megneztem a videot. Ahogy igy el tudom donteni, direkt hajtas van a hatso lanckerekhez, tehat ezt a nyomatekerteket egy belsoegesu motor kihajtotengelyen ebredo nyomatekertekhez kellene hasonlitani, nem a fotengelyen ebredo nyomatekertekhez. szoval nekem itt nem jott ki a matek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #108308 üzenetére
Annak kellene utananezni, hogy ez a nyomatek hol ebred. Szerintem itt vannak a felreertesek. Ha loeroben megegyezeik, nem lehet erosebb egy ugyanolyan loeros hagyomanyos motornal, csak valami karan. Pl vegsebesseg. Azaz ha ugyanugy leattetelezel egy hagyomanyos motort, az is kb tudja azt.
Ha az elso lanckereken, azaz a kihajtason ebred, ez egyaltalan nem nagy ertek.
Egy belsoegesu motor fotengelyen ebred az a nyomatek, amit megadnak az adatlapon. A valtotengely kihajtason mar egyaltalan nem ez a szam van, a hatso kereken meg 1000 Nm feletti mar a szam. Ha visszaszamolnank hatso kerekre, nem lenne nagy kulonbseg valoszinuleg. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #108306 üzenetére
Ha 50 lovas, de 3x akkora a nyomateka, akkor a vegsebessege lesz rettenetesen kicsi. Hasznalhatatlanul kicsi. Kulonben nem jon ki az 50 lo.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #108223 üzenetére
Sokkal jobb volt, mert ki tudott porogni, de nem volt kanyarsebesseg, az eleje miatt. Ezert mehettek el az egyenesben.
az edzeshez kepest, amikor te nem voltal, 15 ala nem tudtunk bemenni, mert ugyanolyan szar volt a kanyarsebesseg, es nem porgott ki a rossz sulyu gorgo es puha kontraszrugo miatt. A szabadedzesen ez sikerult, daralo elso kerekkel, mert jol dolgozott a variator, es porgott rendesen a motor. Mindenki javult 1 mp-t, csak a motorero miatt, erre tisztan emlekszem.
-
Topiccsendőr
addikt
Amikor 1:14-:12 volt a legjobb idonk, akkor a 19. hely lotavolban volt, mielott szetlazult a lengescsillapito, voltunk a 22. helyen is. mivel mi alig alltunk ki tankolni. mi lett volna, ha eros a motor es 1:08-:06 okat megyunk? Azzal a top 15 be befertunk volna. Az egyik mz kupas ismerosom is ott volt, ok a regebbi, 99 kg-os minarelli blokkos sr-el :08-:06 os idokkel az 5. hely es 8. hely kozott pattogtak.
Igy meg a piaggio blokkos, nalunk nehezebb 108 kg-os sr-ek is eloztek.Ulespozicio nagyjabol rendben volt, de en nem vagyok magas. ki lehet birni, de ez a robogo szerintem amugy is jo ilyen szempontbol.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Jakab66[hun] #108185 üzenetére
Jok. tomitetlen fotengely szimeringnel siman elkevesell, csuklik gazadasra, vagy befullad bizonyos fordulaton. Leszedett legszuronel tovabb kellett volna romlania ennek is.
-
Topiccsendőr
addikt
Nagy elmeny volt, kar hogy a belefeccolt munka ellenere szenvedes volt vegig, 1:10 ala akartunk bemenni, amihez tenyleg jol beallitottuk a variatort, es meglett volna ezzel a robogoval konnyeden. Mar a kecskemeti probanapunkon jol belemrakta a parat ezzel az elso kerek pattogassal, tobbszor esesbol loktem vissza magam, utana egyaltalan nem biztam a robogoban, meg akkor sem, amikor mar jobb lett. Szoval ez s resze igy annyira nekem nem gyere be. Mivel erre a hibara rajottunk, a csapagy csere utan eleg nagy javulast lehet elerni vele.
Kb reggel 6 kor adtuk fel, akkor en kiprobaltam egy masik cdi -t, a benzinpumpat lecsekkoltam, a hengert leszedtem... szoval ott eleg alaposan belemasztunk.
A kipufogot most Geresicsek fogjak megvizsgalni. En csak arra tudok jelenleg gondolni.
A motor ugy viselkedett, mintha rengeteget kapna, ennek ellenere a gyertyakep alapjan inkabb szegenynek tunt, es nem reagalt arra sem ha legszuro nelkul nyeleztem. Nem fulladt, es nem porgott jobban, ugyanazt csinalta.
A hengeren a honolas meg megvolt, a dugattyu nem volt meghuzva sem. Oszinte 10e km es gyari henger. Egy kis rendellenes fenyesedes volt csapszeg iranyban, ami fura, mert a terhelt sikban kellene kopnia mindennek, de az is jo allapotban volt.
En szetteszem jelenleg a kezem, de ezt a hibat csak egyszer kell megtalalni, utana eleg utokepes lesz a robogo. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #108175 üzenetére
Azt elfelejtettem meg mondani, hogy vegul nem az elso futomu baja miatt kellett feladnunk - ezt kicsereltuk a gyari, de rossz csillapitasu rugostagra, amivel a kanyarsebesseg nemigen valtozott erdekes mod - hanem mert annyira elgyengult a motor, hogy 55 lett a vegsebessege, igy ki kellett tobbszor allnom. A henger-dugo allapota jo volt.
Ugyanez a titokzatos dolog okozta a folyamatos gyengulest.
Elozo nap be lett allitva a tokeletes, eleg magas fordulatszam a gorgokkel, es mas kontraszrugoval, tokeletesen viselkedett, volt ereje. Szabadedzes utan mar nem tudott kiporogni, es folyamatosan gyengult. Hat kivancsi vagyok mi lesz ez. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #108160 üzenetére
Nem nagyon akarok belemenni megint, amugy is geresicsnek cimezted, de egy ket dolgot pontositanek, utoljara.
Valoban igazad volt az elso futomu kockazataban, de esetunkben nem az altalad korabban vazolt forgatokonyv miatt tortent, ami tortent. Az imbolygasunk a hatso szilent miatt volt, ezt csereltuk, elmult az imbolygas. az elso kerek elpattogasa a csapagy logasa miatt volt. A csapagyat atforditottuk egy nem kopott reszere, ezert sokat enyhult a jelenseg. hogy egy hasonlattal eljek, ez a hiba, ami fennall, ugyanolyan, mintha egy hagyomanyos elso teleszkopos robogonal nem cserelnel kerekcsapagyat, es logna a kereked. Ezt a csapagyat ki kellett volna cserelnunk, ez egy kopo-fogyo alkatresz, nem bonyolult, nem erzekeny resze az elso lengo villanak, nem tervezesi hiba. Ez egy szimpla gorgos csapagy, amit barhol megkapsz.
A vadonatuj utangyartott elso teleszkop pedig egy szar volt, ami szetesett. Kicsavarodott a menetes kromszar a felso szembol, a kontraanya ellenere. Bitubo-t is lehet hozza rendelni, ami belefert volna a tb24 szabalyrendszerebe, de az 4 het szallitas volt, el kellett vetnunk.
A motor gyengesege pedig nagy valoszinuseg szerint jelenleg a tul kis keresztmetszetu kipufogotol van, ezt nemsokara csekkolni fogjuk. A verseny soran egyre inkabb tele lett, ezert gyengult folyamatosan. A vegen mar negyutemuzott, meg terheletlen allapotban is. Megneztuk a gyertyat, cdi t, a karburalast, benzinpumpat, a hengert, a dugattyut, nincs akkora merteku kopas, ami ezt eredmenyezne. Nincs koze a tomegehez, egy yamaha aerox 97 kg.
A mi robogonk 106 teletankolva. 9 kg a kulonbseg. Nem ez a baj. Raadasul hatalmas kanyarsebessege van a robogonknak, mert nem er le semmi.
Sajnos nem keszultunk fel a versenyre, ez teljes mertekben a mi hibank, es nem a robogoe.Koszonjuk az elismerest.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #108148 üzenetére
Azt azert hozzatennem, hogy a tobbi gyors motor erosebb, de kanyarban utban vannak, illetve szar iven is mennek a celegyenes utan, mert erobol megoldjak. Az area baromi jo kanyarban.
Ha erosebb lenne, tehat annyira, mint az ugyanilyen blokkos sr, 1.10 ala be lehet vinni boven.
Valoban sok problemank volt, de ezt nem ennek a modell szamlajara irnam. Masik motort vettunk volna, azt is a 0 rol ujra kell epiteni a versenyre futomu szempontjabol, barmilyen legyen.Runner:
Az elso villahoz tennek hozza ezt-azt.
Az elso kerek eldaralast vegul az elso lengovillatengely csapagya okozta. Szimpla 6203 as szabvany csapagy. Most meg kellett nezni. Tehat a lengovillatengely ezen a csapagyon van. Ezt is ki kellett volna cserelni a kezdetekkor, mint minden futomuelemet. Csak nagyon nehezen lehetett eszrevenni a csapagy logasat, ami forszirozott temponal nem engedett 1 15 ala bemenni. Aztan ezt is sikerult megoldani felig-meddig, igy gyorsulni tudtunk. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #107846 üzenetére
az abran lathatod, hogy 3 ponton van felfuggesztve, nagyon egyszeru konstrukcio. ugyanugy, mint a robogok hatulja. ebbol a harom pontbol ketto a rugostag teteje es laba. egyetlen forgaspontja van. nem tud kikopni a rugostag alja-teteje. vagy ha igen, az egy gumidarab egy persellyel. egyetlen egy tengely van, ami kopni tud, meg nem szedtem szet, de nem tunik raketatudomanynak, barmikor helyreallithato. egy préselt lemez van a kormanycsonel, es egy ontottvas lengovilla van egy tengellyel felfuggesztve. szogegyszeru, tenyleg nem ebbe kotnek bele, hanem a hatuljaba azzal a nagy szilenttel. a vekonyabbik osszekoto az a feknyereg konzol tartoja. ha az eltorik, az elso feknek lesz annyi, kormanyozhato marad, nem teljesen ertem, mi tortent az ismerossel. itt a hatso fek is legalabb annyit fekez, mint az elso.
szerintem valami fuggocsapszegessel keverik altalaban, hogy ennyire felnek tole. de ez egy sima lengovilla, ami elol van.van szilent hozza, csak tobb het, mire ideer. valszeg senki nem tud ennyi penzt egy gumidarabra kolteni, aki robogozik, ezert nem is tartjak raktaron. erre mar nincs idonk.
egy ugyanilyen aru olajos villas robogonal darabokra kellene szedni a villat, es kromszarat venni, vagy csinaltatni, amire nincs idonk. nem biztos, hogy a legjobb valasztas, most hogy ennyien mondjak, mar kezdem en is elhinni, de majd meglatjuk az idoeredmenyeket, amik a jelenlegi allapotaban eleg rosszak.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest