-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75301 üzenetére
Többiektől bocsi, kicsit hosszú lett...
Hát a sajátomról sajnos még nem tudok túl sok dolgot mondani. 87-es évjárat, tehát a legelső példányok egyike, sajnos még nem a "gömbölyített" verzió, amire amúgy kamaszként rákívántam. Ellenben kvázi ingyen kaptam, asztalos és egyéb apró munkákért, szívességekért cserébe, de mivel 7 évig állt a motor, így eléggé leharcolt, kifakult állapotban került már hozzám.
Azóta rengeteg dolgot megcsináltam rajta (elektromos kábelezés és eszközök (duda) javítása és cseréje, hibás alkatrészek cseréje, újragyártása, javítása (pl. vízpumpa dekli csonkja törött volt, újat kellett esztergálnom), teljes karburátor tisztítás és generál). Sajnos mindezek ellenére sem akart beindulni a motor 5-15 másodpercnél tovább, nekem viszont elfogyott a szabadidőm az év végére, nem tudtam több időt rászánni és amúgy is úgy éreztem hogy elakadtam (még mindig nem készültem el a karbiszinkron ellenőrző alkalmatosságommal sem), ezért odaadtam egy szerelőnek, hogy foglalkozzon vele ő tovább. Festés és egyéb kozmetikai dolgok addig feleslegesek míg nem működik a gép, így ilyen munkákkal nem is foglalkoztam.
Azért tudok véleményt mondani a típusról. 3 példánnyal is mentem már (egy "gömbölyített" 94-essel, majd ugyanezzel a motorral "túrásítva" és egy "kocka" 88-assal). De hangsúlyozom, hogy ezek csak "kölcsön motorozások" voltak, tehát pár száz kilométer tapasztalat alapján írom amit írok.
Először kezdem az egyetlen igazán nagy (és végül számomra sorsdöntőnek bizonyuló) különbséggel a gépek között. Ez pedig nem más, mint hogy a "túrásítás" (de szép...), vagyis a szélesebb, magasabb és picit hátrébb csúsztatott kormány teszi igazán helyre nálam a gépet közúton (a magasabb plexi viszont nagy no-no részemről). Ez nálam is biztosan meg lesz lépve, kivéve ha a hosszútávú, vagy pályás tapasztalat mást mutat (beszéltünk itt már erről a topikban)... Van különbség futóműben és motorban is a generációk között, vagy például ott a kombinált fékrendszer megléte, vagy nem megléte is (legtöbb dologban természetesen a későbbi példány a jobb). A későbbi generációs osztott lámpás verzióknak nagyon-nagyon jók a lámpáik, kifejezetten jól lehet velük éjszaka menni és persze látni is, ezt magam is kipróbálhattam.
A többi dologról alapvetően egységesen tudok nyilatkozni mind a két általam próbált generáció esetében. A futómű nem igazán állítható és nekem elég puha volt mind a kettőn. A motor maga majdnem 300 Kg megtankolva + ott a vezető súlya ami az én esetemben 100 Kg (+ esetleg utas + csomagok), ezért ha kicsit kanyargósabb kisebb tempójú részen próbálsz haladósan menni, akkor olyan érzésed támad mintha egy "tankkal" próbálnál keringőzni. Nem egy supermoto na. Túrázni ellenben nagyon jó és kényelmes, elég alacsony az ülés és a lábtartó is mélyen van. Hihetetlenül stabil, csendes és "szélmentes" nagyobb sebességnél is, olyan rajta 160-al menni, mint más motoron 80-al. A motorja erős (~130 LE), de nem olyan "agyeldobós" fajta. Nagyon lineáris a teljesítményleadás. Nekem anno gyengébb motorról átülve (GS500) bőven megvolt a "hűha" faktor (bár nagyon amatőr vagyok, tehát ez nem meglepő). A motor karaktere gyorsan szokható és hamar (pár óra alatt) elmúlik a "meg akar ölni" érzés még egy olyan kezdő számára is, mint én. A fékek is nagyon jók, a motor tömegéhez képest jól megfogják a gépet, nem éreztem hátrányosnak magam más motorok mellett sem. Nagyon strapabíró kiváló minőségű motor (ez egyébként az aktív tulajok véleménye, de egyetértek). Az enyémben 69.000 Km van és az indítási mizérián kívül minden más eleme jól funkcionál és lényegében gyári, de láttam már 170.000-et futott példányt is a neten, szóval hihető a dolog. A korai példányok viszont szenvedtek a gagyi vezérműlánc-feszítőtől (az enyémben ha minden igaz cserélve van), ez a későbbi példányokra (1989+) már nem annyira jellemző. De ha teheted majd a jövőben mindenképp újabb verziót keress (1993+).
Ha egyszer elkészül az enyém, akkor szívesen odaadom majd, de én is kérem az MZ-t, hadd nosztalgiázzam egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Francia91
veterán
válasz imibogyo #75304 üzenetére
Köszönöm a kimerítő válaszod
A kényelméről és megbízhatóságáról olvastam pár itthoni és külföldi fórumon. Sok helyen írták, hogy hosszabb, akár 1.000 km-es távokon is kényelmes motor mind az utasnak, mind a vezetőnek.
Valamint ott is inkább a '90-es évek második felében gyártott típusokat ajánlgatták az olvasóknakA 300 kg-os önsúly picit elgondolkodtat, de addig majd elválik még, most majd költözés és ház lesz az elsődleges dolog, amire pénz kell
Azért gondolkozok egy ideje a CBR1000F-en, mert az a túrázós fajta vagyok, még az MZ-vel is 6-700 km nem kottyan meg egy etapra sem. Tavaly is, idén is megjártam Erdélyt az MZ-vel (az ideiről most íródik a Logout cikk), és tervben van még Olaszország, Svájc, és pár szép hely. Tehát kb arra lenne használva a motor, amire való, nagy túrákra. Egy ideig agyaltam egy Suzuki GS500-ason is, de ha már veszek valamit az MZ mellé (mert az MZ marad mindenképpen), akkor nem 2-3 motor után szeretnék eljutni az ezres motorokig, amúgy sem vagyok az a hajtós féle ember.
Valamint az analóg műszerek bolondja vagyok, egyszerűen irtózom a digitális kijelzőktől motoron"Ha egyszer elkészül az enyém, akkor szívesen odaadom majd, de én is kérem az MZ-t, hadd nosztalgiázzam egy kicsit. "
Oké, lehet róla szó
Az MZ tavaly decemberben lett teljesen befejezve (komplett blokkfelújítás, Bambi csinálta), valamint elektromos rendszer rendbe lett vágva, modernizálva, meg pár cucc, ami gyárilag fekete volt, megkapta a motor ezüstös színét
Most nyáron lényegében a végére értem a csinálni való dolgoknak, télen még 2 elem felkerül a motorra, ami ritkaságnak számít, de gyári dolog (előtte javítva lesz, majd lefényezve a motor színére)[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75305 üzenetére
most majd költözés és ház lesz az elsődleges dolog, amire pénz kell
Át tudom érezni. Ugyanebben a cipőben járok. Most vettünk pár hónapja egy építési telket és úgy volt, hogy építkezésbe vágunk, de most végül mégis használt ház lesz, mert szembejött velünk "az álom" egy használt ház személyében és ilyen kedvező áron (8 M) nem hagyjuk ott. Szóval a műhely és motor projektem megint tolódik egy kicsit. De legalább már látom az alagút végét, az új telekre (2600 m2 - ) csont nélkül rá fog férni a közel 150 m2-es műhely. Arról nem is beszélve, hogy az építkezésen megspórolt pénz mehet majd ezekbe a projektekbe, mert a házon végzendő felújítási munkákat úgyis magam végzem így a teljes felújítással is meg fogunk állni úgy 13-15 M körül.Bár tudom, hogy az MZ sem egy izomgép, de szerintem a GS500-at hamar megunnád. Nekem legalábbis nem tartott sokáig. Az MZ a maga "elmaradottságában" is sokkal érdekesebb motor. Persze ez szigorúan magánvélemény és mivel érzelmi szálak kötnek faterom 250-eséhez, ezért abszolút nem elfogulatlan.
télen még 2 elem felkerül a motorra, ami ritkaságnak számít, de gyári dolog
Csak nem egy gyári lábvédő és egy csomagtartó rendszer?[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #75298 üzenetére
Nos a haveroknak nyár végn megígértem hogy jövőre euroringen is toljuk, de jelen pillanatban nem annyira vagyok lelkes. Reméljük tavaszra jobban alakulnak a dolgok és akkor lehet motorozunk megint.
-
Francia91
veterán
válasz imibogyo #75306 üzenetére
Az MZ-nek feeling-je van, még ha csak 21 lóerős is
Tudod, mennyien megnézték Erdélyben a két MZ-t?Nem lábvédő, és nem csomagtartó rendszer (az már megvan)
Egy féktárcsaburkolat (ami a török gyártás során került az MZ-re, itthon alig találni, 1 évembe telt, mire felleltem egyet), valamint volt egy lámpaidomom is a motoron, de áprilisban ez szépen eltört, mert egy autós úgy gondolta, hogy azért a 1,5 méterért lecsapja a kanyart, csak arra nem gondolt, hogy szemben éppen jöhet valaki... Én meg jöttem, kénytelen voltam ráfékezni a kanyarban, különben a szélvédőjében kötök ki. Helyette az árokban kötöttem ki, és a lámpaidom is eltört (több más dologgal együtt). Jelenleg ilyen lámpaidomot sem tudok szerezni, talán az eltört lesz meghegesztetve hozzáértő emberrel, aztán kerül vissza a motorraA lámpaidomra sokan pislognak, mert nem tudják, hogy ilyen volt gyárilag is az MZ-ken, de csak a '90-es modelleken, és ugyebár pont abban az évben zárt be a gyár, így nem sok MZ jött ki ilyen lámpaidommal
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #74581 üzenetére
Mióta belinkelted ezt a Motty AFR autotune cikket, azóta csikálja a fantáziám a dolog, viszont ahogy Te is írtad, már megszűnt a cég.
A célom az volna, hogy jövőre a sima légszűrőt K&N sportszűrőre, a gyári kipufogót valami pofás kipufogóra cerélném (ráadásul 1 henger + két egymástól független kipufogóm van, ami gondolom tovább bonyolítja a dolgot). Nem akarok igazán extra teljesítményt (persze az sosem árt), csak azt szeretném, hogy a megváltoztatott rendszer ne "rontson" az összképen, ne menjen az élettartam rovására!
Sajnos tök homály vagyok a témához, ezért is lett volna jó egy ilyen automata rendszer.Mit érdemes keresni? Merre érdemes indulni?
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #75310 üzenetére
Este meglesem, köszi!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75308 üzenetére
Ahh... Figyelmetlen voltam. Pedig még a cikkedet is olvastam...
Amúgy akiknek valamilyen okból kimaradt a közvetlenebb és "tömeges" MZ tapasztalat, azok nem is tudhatnak ilyeneket szerintem. Ezek tényleg nem túl elterjedt dolgok, manapság meg pláne nem. Még restaurált gépeken is ritkán láthatóak a gyári fejidomok, féktárcsaburkolatról pedig aztán tényleg alig-alig lehet egy két képet találni. Nekem is inkább csak gyerekkori emlékeim vannak erről (fateromén sem volt egyik sem).
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz yodamastah #75310 üzenetére
150-200eft-ot nem fog kifizetni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #75313 üzenetére
Annyit nem is, de ezt találtam:
APRILIA PEGASO (2005-2006) POWER COMMANDER IIIUSB INJEKTORVEZÉRLŐ - DYNOJET
HA ez KELL ahhoz, hogy egy jobb(?) levegőszűrővel, és egy jobb kipufogóval problémamentesen együtt tudjon élni a motor, akkor ennyit még megér szerintem. Kérdés, hogy kell-e egyáltalán? Mi történik, ha nem veszek ilyet? Stb.
Nem akadékoskodok, csak tényleg nem értek ehhez, és még nem kezdtem el utánaolvasni a dolognak!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #75314 üzenetére
Plusz kb. 60k a padolása. Az autotune rendszerrel már 200k fölött kell mindennel együtt kalkulálni.
Agyaltam rajta én is, még teljes egészében nem vetettem el, de 200k-t a motor árához mérten is soknak tartok, pedig VFR club-on jókat írnak róla."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Geresics #75314 üzenetére
Ahhoz még sport légszűrőt is illik venni. Ahogy Runner is írja + fékpadozás, sport kipuff. Inkább videózz azt ki tudom x-ni..
Runner:
Neked csak egy PW kellene meg padozni,tuti lemegy a fogyi 5 alá.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #75316 üzenetére
Erre a levegőszűrőre gondoltam: K&N AL-6505 Replacement Air Filter
A padozással az a bajom, hogy az egy adott szituációra kalibrál, ezért keresnék autotune-t, vagy mi a szöszt.
200eFt-ot nem biztos hogy megér, az fix, de tényleg nincs olcsóbb?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #75318 üzenetére
Eljön annak is az ideje. Csak szeretek úgy telefonálni valahova, hogy nem vagyok tök homály a témában, mert nem mindegy, hogy az ember tudja mit szeretne kérdezni, vagy nem, és nem mindegy, hogy értem-e a választ, vagy sem...
Gondoltam erre való egy fórum, hogy (legalább alap szinten) információkhoz jussak, ne csak meddő vitákat olvasgassak... My bad*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #75321 üzenetére
Igen, és 2009 óta jellemzően minden elektronikával kapcsolatos cucc olcsóbb és/vagy jobb lett. Bíztam benne, van valami számomra jó "utód"...
Amúgy a 150 azért már sokkal vállalhatóbb, mint a 200...
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #75316 üzenetére
A fogyit már rég leszarom, akkor egyszer kiszámoltam, megemésztettem h hajtva ennyit kér, nyilván 100-as utazóval, 6.-ban 3800-as fordulaton ez is elmegy 4,5-ből, noh de erre képes egy 125-ös robogó is, nem azért vettem.
Alapvetően a precízebb, jobb teljesítményleadás, jobb gázreakció és az alsó fordulatszám tartomány simább járása izgat, illetve úgy 10Nm nyomatéktöbbletet is ígérnek a grafikonok, ami alul nekem továbbra is hiányzik.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #75323 üzenetére
Nekem 110-es utazótempóval, egy személlyel 5l/100km, terepezésnél 5,5l/100km. Lehetne persze 4,9-et mondani, de az csak lélekben nagy különbség...
Persze fórumokon olvastam már sokszor, hogy 2 személy, 3 doboz, 4 liter. Muhaha...u.i.: mondjuk aerodinamikailag nem vagyok egy jó példa: 187cm, 100kg, megkavarodik a levegő mögöttem, és utána jön a 48 literes doboz még...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
ath
senior tag
válasz yodamastah #75307 üzenetére
publikus, hogy miért? a vállad lenne az oka? gyógyul?
-
-Mosquito-
őstag
válasz yodamastah #75321 üzenetére
Úgy tudna spórolni ha használtan venné meg a cuccokat,de erre kevés az esély ill. időbe telik.
Runner:
Szerintem inkább cserélj motort.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
ath
senior tag
válasz yodamastah #75326 üzenetére
ejnye, jobbulást! nálam sok változtatásra vár a motor, a dolgok nagyja már beszerezve vagy még épp úton. Tasitól holnap hozom el, aztán ahogy időm engedi kezdem el a bütykölést.
jó lenne minél többen minél többször pályázni, én nagyon várom a következő szezont -
V.Stryker
nagyúr
No, ma voltam dechatlonba megnézni az aláöltözőket. Mivel közben a feleségem rám bízta a gyerekmelegítő vásárlást, nem szaroztam sokat, megvettem a most akciós 1690-ért kapható aláöltözőt. Nadrágot is, felsőt is.
Mivel motorral szaladgáltam, ki is próbáltam és teljesen jó meleg, kényelmes. Igazából nem is vettem rá semmit, csak a kabát volt téli béléssel, a nadrágba még az sem és nem fáztam 100-nál sem. Biztosra állíthatom, hogy számomra kényelmesebb és jobb anyagú, mint a Lidl-ben vett pamutos aláöltöző.
Viszont a légáteresztése nem is tudom... míg középsztenderre tettem a motort, lekötöttem, leponyváztam a mélygarázsban eléggé leizzadtam és nem volt az a kellemes hűs érzés, mint a légáteresztős ruganyos fajtánál. Ennyiért szvsz jó. Mivel munkába is használom, ezért jó vételnek tartom, de napos motoros túrákhoz mindenképpen vennék egy drágább fajtát, ami légáteresztő is.Fogyasztásról kérnék tanácsot. Sajnos a hideg beálltával egyidejűleg került fel a sportkipufogó és azóta csak BP-en kavirnyáltam jóformán a motorral. Így nem tudom, hogy az eddigi 5,1 literes átlagból mitől lett már a második tankolásomra is 6,3 liter. A kipufogó nem kormos, szerintem nincs gond az égéssel, keverékkel. Nem is lett nyúlva semmihez.
Az mennyire esélyes, hogy a hideg városi kavirnyálás párosul a sportkipufogó miatti dinamikusabb, durrogtatós stílussal és az dobja így meg? Vagy valami a kipufogó miatt elment?Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #75323 üzenetére
illetve úgy 10Nm nyomatéktöbbletet is ígérnek a grafikonok, ami alul nekem továbbra is hiányzik.
Burzsuj boxert kellett volna venni.
-
-Mosquito-
őstag
válasz V.Stryker #75329 üzenetére
Kora reggel késő este próbáld ki ne ilyen melegben. Van felső ilyenem,eléggé szita - nekem-, ugye én nem hordok még bélést sem.
Kipuff.
Elment,mivel nyitottabb a rendszer. FR.szám is alacsonyabb lett gondolom, azt lehet feljebb kéne csavavarni,meg össze kéne hangolni. Hidegebb van, szivató + a hang miatt a csuklód kicsit máshogy viselkedik.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
runner 125
nagyúr
válasz tboldi #75330 üzenetére
Áh, ahhoz öregednem kell. De egy R1200GS-t 20 év múlva simán el tudnék képzelni magam alatt.
Ha már BMW, akkor a K1300S-re mozdulnék most rá, de az 1.2-es VFR még mindig racionálisabb döntés lenne.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #75326 üzenetére
Nem jó hirek. Jobbulást.
Mire motort veszek, addigra te rég gyógyult leszel, abban biztos vagyok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #75334 üzenetére
Persze, mert tökéletes használt 10 éves motort keresed
Vigyél majd valakit, aki hangra megmondja, hogy jó-e.
Milyen olajat fogsz belerakni?
-
runner 125
nagyúr
válasz Something_ #75335 üzenetére
Azt kihagytad, h ABS-es lesz-e..
persu
Jó újra itt látni.
Endurot nyomatod még? Most pont itt az "ideje", pontosabban annak egész évben megvan az ideje."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #75336 üzenetére
Van egy régi HTC Sensation-öm, fel tudom ajánlani akciókamerának :-)
-
Topiccsendőr
addikt
A legszuro es kipufogo temahoz szolnek hozza.
Ezek a valtoztatasok arra valok, hogy a kornyezetvedelmi eloirasokat teljesen kiiktasd a motorodbol. Es igy semmilyen szabalyhoz nem kell alkalmazkodni, csak a legnagyobb teljesitmenyt kell valahogy kicsalni a motorbol. mivel ha valami halk, az egyuttal fojtott is, a szuk keresztmetszet a szivo oldalon kevesbe, a kipufogo oldalon talan jobban megjelenik. ezrk a valtoztatasok alig hoznak valamit. 1-5% rol beszelunk, cserebe illegalis lesz a motor, negyedmillioert. (Arra kulon kivsncsi vagyok, hogy a gyari cuccokkal, de ugyanugy atirt ecuval is mekkora teljesitmenynovekedes jelenne meg) Maga az, hogy a gyari kipufogot lecsereled, kepes annyira kuszalni a rendszert, hogy inkabb rontasz az egeszen.Ket rendszert kell megkulonboztetnunk.
Nyilt hurkos (lambda nelkuli, elore felprogramozott map)
Szabalyzott (lambdas, tobb szenzorral, kopogas, ion, toltolevego akar)
Mindkettot agyonvagja egy vegdob csere is. A lambda nem tud utana menni. Hogy miert, nem tudom. Minel ujabb motor, annal erzekenyebb.
Mindenkepp utana kell menni valamilyen injektorvezerlovel. A motorosok 99 szazaleka nem erzi, h rosszabb lett a gazreakcio. Legutobb egy bandit k8 650 re raktuk vidsza a gyari dobot, es mar alacsony fordulaton sokkal jobb lett, nemhogy fent. Az elozo tulaj egyaltalan nem erezte. Sv 650, bmw R 1200s ezek mind keslekedo gazreakciokkal szenvedtek, de a tulajok eszre sem vettek. Csak hogy az utolso probakoroket emlitsem, amiben reszem volt.
Szerintem ez egy ertelmetlen dolog.Hgabor
Leginkabb 8 eveseket nezek, nagykobos sport 4T, de meg nem dontottem el, proba utan fogok csak. Szerencsere itt kint akar ki is berelhetek barmilyen sportmotort, igy ez a resze tavaszra fog csuszni, es utana dontok es vasarolok.Runner
Ahogy az enduros haverokkal mondjuk, ha esik az eso: igazi enduros ido van. Amikor hazajovok, akkor elmegyek egy kisebb turara, de kihozni nem hoztam semmit. Szoval az utobbi idoben egyszer sikerult az apriliaval es a yamahaval is menni, de az utcaival bepotolom.
A yamahara rafer egy revizio, akkor meg atepitem supermotova, tehat most azzal sem fogok egy ideig menni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Francia91
veterán
válasz imibogyo #75312 üzenetére
Szeretném, hogy egyedi legyen a 251-esem, a színrefújt lámpaidommal, valamint majd színrefújt féktárcsa burkolattal biztosan el is érem
A burkolat megvan, csak át kell fényeztetnem majd"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
TommyGun
őstag
Én ezeket főleg terep gépeken, túra masinákon látom, asszem a ktm adventureren africa twinen is van az újon Legalábbis utóbbi időben amiket nézegettem videokat és dagonyáztak ott volt pár modellen, lehet csak customizáció...Szerintem inkább a sár miatt rakják ezeket fel nem? Ne legyen annyira csurom szutyok dagonyában...vagy ha valami jó száraz tundrán / földúton csapatsz ezerrel ne bassza meg vmi nagyobb kavics
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
dellfanboy
senior tag
válasz TommyGun #75342 üzenetére
en ket fele gepen lattam ilen fektarcsa burkolatot:
8090-es eveg motorjai a burkoljunklemindent akkor aromvonalasabb lesz, ill. motokrossz vb, enduro vb ama sx, ott pedig gondolom a sar ellen vedekeztekeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #75315 üzenetére
Én is sokat gondolkodtam a power commander V-ön, a VFR-hez főleg a nyomatéklyuk miatt. Azt mondom egy 2,5m motornál 200k beleférhet ha tényleg annyit számít. De arra jutottam sajna nem.
Én végigolvastam az egész VFR ecu tuning topikot a vfr klubbon.
Majd fél nap volt. De minden hsz-t. És mindent összevetve arra jutottam hogy nincsen értelme.
Többen ajánlgatták a topik elején hogy ennyire jobb lett meg stb, de mindenki a saját szubjektív véleményével volt elfoglalva, padon mérve csak egykét motor lett. A régebbi power commandereket (értsd nem az 5-öst) többet kritizálták hogy nemlehet így meg úgy beállítani. Az 5-ös, ami elvileg a legújabb legjobb, az használható. Innentől a régebbiek felejtősek is. Használt meg végképp-
Volt vagy 3 ember a topikban aki végülis elment és beépíttette ago-éknál. Aztán írták a tapasztalatokat de kézzelfogható dolgokról senki nem írt, nemigazán éreznek különbsége máslett mintha itt jobb lenne cserébe ott nem... Aztán vannak azok akik visszajáró vendégek agoékhoz mert folyamat eldobja a beállításokat a rendszer. Anélkül meg mindjárt béka segge alatt van az egész addig amíg fel nem konfigurálják megint.
Ettől a fórumtól függetlenül több amcsi oldalon olvastam VFR1200 PC V-ös tapasztalatokról, és a legtöbb helyen azt írják hogy mintha ilyenebb, mintha olyanabb lenne. És hogy még állítgatni meg tesztelgetnie kell.Nah mindegy, sokat agyaltam ezen a dolgon mire arra jutottam hogy ha meg akarom szüntetni a nyomatéklyukat, akarok plusz 10nm-ert, akkor le kell cserélnem majd egy 2013- utáni verzióra.
Ánnyi.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #75338 üzenetére
Kipufogóból homologizáltat (E-betűst) szeretnék kizárólag, mert tervezek több külföldi utat (pl. Ausztriába is - ott lakik a bátyám), ezért az illegalitás számomra nem járható. Alapvetően a MIVV kipufogót nézegetem, mert tetszik ez a karbon külső. Hangját tekintve is bízom javulásban, de a DBKillert csak rendezvényeken venném ki, mert alapvetően nem szeretem, ha túl hangos egy motor... Vagy rosszul látok valamit? Ha igen, akkor szóljatok, mert (sajnos) tényleg nem kezdtem még el beleásni magam a témába...
A szűrőcsere pedig nem tudom, hogy megéri-e, mert sokat használom a motort terepen, főleg száraz (ergo poros) időben.Az auto-tunerek úgy kerültek képbe, hogy valahol (talán épp itt) olvastam, hogy ha ilyen módosítások után nem állítunk utána az injektor-térképnek, akkor az akár károsíthatja is a rendszert, pl. beégnek a szelepek, izzik a kipufogó, stb...
Ja, a motor egy 2006-os Aprilia Pegaso Trail - ez már a Yamaha-Minarelli blokkos, amiben ugyan az a motor van, mint pl. a Yamaha XT-ben...
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75339 üzenetére
Majd kérünk képeket a kész gépről!
(#75340) kcsa:
Amennyire én tudom elsődlegesen a víz, sár, felverődő homok/kavics és az úttalan utakon tapasztalható egyéb dzsuva és törmelék stb ellen voltak, de eséskor is védték valamennyire a tárcsát (elsősorban a fémek, volt valahol egy vidi, ahol a srácnak a levegőben átfordul a motor és pont az első féktárcsával veri oda egy vastag fához a gépet verseny közben, a féktárcsa alumínium takaróeleme elgörbült (végül le is törte), de a tárcsának nem lett baja és tudta folytatni a versenyt.A versenygépeken, mint például az Africa Twin-en is sokszor lehet látni, de igazából elég sok féle van belőle szinte minden terepre kicsit is alkalmas motorra és bicajra, a műanyagtól egészen a mart aluig. Szerintem jól is látszódik, hogy melyik verziónak mi az elsődleges szerepe. A tárcsa biztos valamivel jobban melegszik (fórumban ugyan nem találtam rá panaszt), de verseny közben, vagy egyedül az erdőben más szempontok is vannak.
Hátulra is szoktak rakni, de ide szinte mindig valami izmosabb strapabíró fém darabot raknak, hogy például amikor áttolod a gépet egy farönkön, vagy durván sziklás területen amin van egy kiálló ág, vagy kő, akkor abba lehetőleg ne a féktárcsa akadjon fenn, hanem ez.
SZERK.:
Itt érdemes nézni azt a bazi nagy követ ami kirepül a hátsó keréktől. Gondolom versenyszituációban, amikor egyszerre akár 30-40 versenyző is elindulhat, akkor az ilyenek ellen is véd a burkolat... 4:17-től pedig jól látszódik az említett köves/sziklás terület...[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #75345 üzenetére
Nagyobb hoterhelest kaphatnak alkatreszek a szegenykeverekes uzem hatasara, de sosem hallottam olyanrol h emiatt egett volna be szelep. Az inkabb akkor fordul elo, ha nem zar a szelep rossz hezag miatt.
Az illegalitast a kipufogogaz kibocsajtasra ertem.
Tehat osszefoglalva. Barmilyen injektorvezerlo arra valo, h az ujonnan felrakott alkatreszek altal osszeborzolt obliteshez hozzaallitsuk a rendszert.
Mivel a motorosok nagy resze azt nem erzi, ha rossz, ezert teljesen felesleges a sportlegszuro illetve a sportdob, pc.
Hagyd gyarin, ugysem ugy, es abban a fordulatszamtartomanyban hasznalod, ahol profitalnal egy nyitottabb rendszeren.
A kisebb ellenallasu legszurot nem javaslom utcai hasznalatra. Nem ugy szur, mint a gyari. Vagy ha igen, akkor nem kisebb ellenallasu.Ha csak a hang miatt cserelsz kiput, szamolj vele, h szar lesz a gazreakcio, de nem valoszinu hogy megerzed, ugyanugy, ahogy a pc beepiteset sem, mivel ezek az anomaliak leginkabb nyomatekcsucs kozeleben vannak, kvazi nyelezos uzemmodban. (Bar a bandit alacsony fordulaton is erezte)
Mindenesetre szarabb lesz a motor viselkedese tole.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Archer
őstag
Látom sok minden itt sem változott... Remélem azért mindenkinek lement sérülés nélkül a szezon (yodáról tudok).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok