-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #75347 üzenetére
Tehát, ha jól értem, akkor
1. a légszűrőt ne cseréljem sportszűrőre, különösen mivel "sokat" megyek porban, mert kevésbé szűri meg a koszt.
2. a kipufogócserétől szebb hangot, és jobb kinézetet kapok, de a motor rosszabb lesz, bár nem károsítja a motort
3. a gyártó által közölt karakterisztika - amiben minden fordulatszám-tartományban javulás látható - csak akkor igaz, ha utánaállítunk az injektortérképnekAnyagilag ez azt jelenti, hogy
1. 15eFt felesleges kiadás lenne, ráadásul ártanék vele
2. 135eFt felesleges kiadás lenne, csak szebb lenne
3. 50eFt (PC használtan) felesleges kiadás lenne
És jobban járok, ha ezt a pénzt inkább benzinre költöm.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #75338 üzenetére
Karburároros régi motornál hogy állítják hozzá a kipufogóhoz? Ezeknél is kell?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #75353 üzenetére
A karburatoros r6 nem volt erzekeny ra, de mentem egy ttr600assal, ami ugyanugy fulladt a dobtol, illetve initasi nehezsegek fordultak elo. Drz 400 nal ugyanigy inditasi nehezsegek, hirtelen nagygazra leboffenes elofordult sima nyitottab vegdobtol.
Fuvokazni kellene, esetleg emulzioscso csere is kellhet, vagy tuhelyzet valtoztatas. Ez attol fugg, hol vagja agyon, es hogyan.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
polimorf
tag
válasz Topiccsendőr #75354 üzenetére
Kezd értelmessé, hasznossá és olvashatóvá válni a topic. Pedig csak Te jöttél vissza...
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #75354 üzenetére
Ilyen technikai infók nincsenek. Amúgy két hét állás után is pöc röff volt tegnap a motor, illetve menni megy, sőt. Alapjárat ugyanott van, ugyanolyan stabil, karbishoz képest is jó, nem inog még 50rpm-et sem.
Illetve akitől van a kipuf, annak ugyanilyen motorja van, ugyanez az évjárat, csak 30ezerrel több benne a km-er és neki is ilyen kipufogó van fent. Neki viszont nem változott a fogyasztás, ugyanúgy 5,3 elmondása szerint. (Neki már egy éve fent van.)Ha lemaradtál volna... 2005 GSX-F 750-re került egy GSXR K5 Titanium gyári dob.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Kloden
senior tag
Sziasztok, tud valaki esetleg olyan céget/valakit ajánlani, ahol képesek egy motor plexiből levágni egy részt? Kb 6, interneten fellelhető ilyen cégnek írtam, de egyik sem foglalkozik ilyennel.
"Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75352 üzenetére
A kipufogócsere (végdob), akkor is "elrontja", ha mondjuk dedikáltan a típusodhoz való akrapovicsot veszel (hang miatt)
Azt gondolnám, hogy azért az csak hozzá van méretezve, nem?Vagy ott a típusválasztás nem is egyedi kipufogót jelent az adott típushoz, csal az a kompatibilis és nagyjából jó?
[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #75338 üzenetére
egy kérdésem lehetne ehhez a légszűrő/kipuff témához? nekem még régi karbis SV-m van, úgy tudom hogy a gyáritól eltérő("sport") légszűrők alap karbi beállításokkal nem hogy javítanának a motoron hanem rontanak a teljesítményen, ez érthető. de mi a helyzet a kipufogókkal egy ilyen motornál? a gyári után egy nyitott dob tud teljesítményvisszaesést okozni? ezeknél még semmiféle elektronikus szabályzás nincs aminek be tudna keverni egy másik dob.? vagy egy kipuffhoz is kéne állítani a karbikon?
-
Geresics
addikt
Azért jó látni, hogy nem csak én vagyok zöldfülű a témában!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #75356 üzenetére
Karburatoros motornal nem tud a fogyasztas novekedni attol, ha valamit lecserelsz a kipufogonal. Csak muszaki hiba okozhatja a keverekkepzesnel, vagy ha a szivotraktusnal olyan atalakitasok lesznek, ami miatt a a karburatoron athalado legoszlop lepattan, majd meg ketszer athalad a fojtoszelepen, tehat egyszer oda, egyszer vissza, ezaltal ketszer annyi benzint felveve, vagy mert jobban huzod neki.
Nincs semmi szabalyzas, es allitasi lehetoseg. Egy fuvokamereted van, ami allando, egy levegomennyiseghez.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #75362 üzenetére
Szóval akkor user error lesz.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #75359 üzenetére
Nem. A gyari dob van hozzameretezve. Barmi, ami hangosabb, az azt jelebti, hogy nyitottabb, azaz kisebb ellenallasu, meg fogja valtoztatni a gazcseret.
Termignonival van tapasztalatom, rj05 os r6 hoz adtak gyarilag, illetve r46oshoz. Ez egy nyilt hurkos rendszer. Agyonvagta. Gyari cikkszammal.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tarill #75360 üzenetére
Osszetett dolog. Kerdes mennyire nyitott a dob, es mennyire van dusitva a keverek. Egy nyitott dobtol siman nyerhetsz vegsebessegnovekedest, hozzaallitas nelkul, de a gazreakcio botranyos lesz. Nem tudsz normalisan egy kanyart bevenni nyomatekcsucs kizeleben.
Tehat minden motor tipus, gyari beallitas, es dob nyitottsag kerdese.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #75354 üzenetére
ezek szerint ha karbis motoron kicseréled a dobot és semmi rendellenes dolog nem jön elő; fulladás, kihagyások, rángat/dadog/kapkod dolog akkor az jó úgy? nem kell bántani semmit?
-
imibogyo
veterán
válasz Tarill #75360 üzenetére
ezeknél még semmiféle elektronikus szabályzás nincs aminek be tudna keverni egy másik dob.? vagy egy kipuffhoz is kéne állítani a karbikon?
Lehet, hogy működik a dolog, de nincs rá garancia. Ha jól tudom karbis motoroknál a levegőmennyiséggel és a fúvókákkal (is) kell játszani. Plusz egy kipufogócserénél módosul az úgynevezett (bocsi nem tudom magyarul a terminus technikust) "back pressure". A gyárban ezeket mindet összehangolják a gyári kipuffhoz és úgy általában az egész lánchoz. Ha bárhol belenyúlsz a rendszerbe (és nem igazítod hozzá a lánc többi elemét), akkor szinte biztosan csak rontani tudsz a motoron. Az hogy ez nagyon, vagy kevésbé észrevehető, ahogy Persu is írta, esetleg egyenesen káros-e motornak, ezek már más kérdések. Csak adott szituációra/motorra/alkatrészekre értelmezhető. Vannak biztosan általános igazságok, de mint mindig "az egész csomagot" kell nézni. De ez csak az én laikus, kevés utánaolvasáson alapuló véleményem.[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #75365 üzenetére
leírom a saját esetemet mért is kérdezek ennyit. nyáron vettem a motrom, 2001-es Sv 650, alapból egy teljesen nyitott leo vince sbk titanium végdob volt rajta, de a motort végül gyári dobbal vettem meg úgy voltam h nem kell nekem sportdob rá, 2-3 hónapig gyári dobbal mentem azt a gyerek még mindíg nem tudta eladni a dobot elég jó áron megvettem tőle, fel is raktam semmi gondom nincs is vele annyi hogy kicsit hangosnak tartom minden induláskor de menet közbe meg abszolute kultúrált a hangja, egyedül talán ezt a gázreakciós dolgot vettem észre mintha nem úgy ugrana vagy nem is tudom, semmi rendelleneset nem csinál nem fullad be meg kihagyások sincsenek de talán mintha mégse úgy ugrana mint előtte a gyári dobbal, fogyasztásom semmit nem nőtt pár tankot mentem már ezzel a dobbal is 4.6-5L között van és gyári dobbal is ugyan ennyi volt. a karbikhoz nem fogok hozzányúlni, inkább visszarakom a gyári dobot ha ezt meguntam
(#75368) imibogyo: igen határozottan azon az állásponton vagyok én is hogy amit a gyárba belőttek az úgy a jó csak néha nehéz ellenállni a "hülyeségnek"
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75364 üzenetére
Mennyire nagy meló és mennyire végzik / tudják elvégezni alaposan ezt egy szervízben?
Vagy ha más dobot akarok, akkor ezzel fizetem az árát, és ha állítanak is rajta, akkor csak kevésbé lesz rossz, de a gyári = legjobb?Pedig árulják gyárilag is ilyen akrapovics dobbal, jó kérdés, hogy azokat arra állítják be? Ilyenkor elvben úgy gondolnám, hogy a márkaszervíznek kellene rendelkeznie egy megfelelő beállítással készen, ami ahhoz a dobhoz jó, de persze nem vagyok naív, simán el tudom képzelni, hogy nincsen.
El kéne végezni a MAMI-t, csak sztem az asszony megölne, ha a heti 3 napos esti MSc mellett még a szombataimat is lefoglalnám.
Bár gondolom ha nem kezd az ember a szakmában dolgozni, akkor az is csak annyira elég, hogy ne basszanak át sehol nagyon, gyakorlat nélkül nem sokra megy a tudással.Van itt olyan, aki a MAMI-n végzett? Különösen olyan érdekelne, aki estin csinálta az 1 éveset.
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #75370 üzenetére
Lehet csak az értelmezéssel van bajom de nem a gázreakció késik, mert ahogy húzom ugrik egyből inkább mintha a nyomaték lenne kisebb a gyári dobhoz képest
-
kcsa
veterán
válasz CyberPunk666 #75371 üzenetére
A MAMI estis dologgal kapcsolatos tapasztalatok engem is érdekelnek. Ha vannak
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #75371 üzenetére
Induljnk ki abbol, hogy az aprilia mindig gyarilag az akrat kinalta kiegeszitokent a millehez. A regi mille nel epromot is csereltel a dobhoz azonnal. 05 tol pedig evo szoftvert kapott a markaszervizben, amint lecserelted a dobot. Ez vegdob, nem rendszer.
A tobbi tipusnal agohoz kell menni, mert egy nyilthurkos rendszerrel semmit nem tudsz kezdeni. Pl.Van egy co allitasi lehetoseg muszerfalrol amivel semmit nem ersz vegdobnal.
A lambdas sem megy utana, gondolom a gyarban egy excell tablat fejlesztenek, minden szenzorertekhez van egy kitoltesi tenyezo ertek, de ha ez az altaluk mert/tesztelt tartomanyon kivul van, azzal ugyanugy nem tud a lambda sem mit kezdeni, mert nincs hozza ertek. (Ez jozan paraszti felteves)
Az uj motoroknal nem tudom mi a rendszer, de utana kell allitani.
Mint mondtam a motorosok nagy szazaleka eszre sem veszi, mert nem versenypalyan mennek vele nyomatekcsucs kozeleben, ahol az adagolhatosag hatalmas szempont. Utcara meg jo az ugy.En vegeztem a mamiban, bar ket evest, de a feltevesed helytallo.
Hogy milyen interjubeszelgeteseim voltak itthon a szakmaban, hat az meg egy monty python epizodban is megallna a helyet.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75374 üzenetére
Jó, mondjuk az egy év vagy két év igazából lényegtelen, mert ugyanannyi óra van.
Ad annyi tudást, hogy az ember a legtöbb dolgot magának a saját motorján MAGABIZTOSAN meg tudja csinálni? El sem tudom képzelni, hogy komoly szintre el lehet jutni ott heti egy napban.
Iszonyatosan kevés ez az óraszám. Pláne, hogy elvileg valami 10 osztály kell talán a beiratkozáshoz, esetleg érettségi. Tehát komoly fizikai alapok nélkül kell indulni.Persze más lehetőség nincsen, és valahonnan lesznek a szerelők, a mami talán a nr 1 intézmény a témában itthon, de ennyi idő alatt drálva sem lehet értelmes mennyiségű anyagot leadni.
Nagyon érdekel a dolog és szívesen végigtolnám a MAMI-t, de azért maradnék az eredeti szakmámban inkább, ez csak hobbi.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #75375 üzenetére
Magabiztosan biztos nem tudsz majd szerelni.
Alapnak jo, de a munkaltatok kirohognekNem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75376 üzenetére
Maradok villamosmérnök, csak jó lenne hobbiként szerelgetni is.
Viszont motorszerelés közben az ember az életével játszik. Nem lehet gányolni és félvállról venni.
-
imibogyo
veterán
válasz CyberPunk666 #75377 üzenetére
Én könyvtáros vagyok és úgy szerelgetem a motort. Marok, esztergálok új alkatrészt ha kell, vagy felújítom a meglévőt stb... Szerintem, ha ahogy mondod nem veszi félvállról az ember (főleg mivel a saját testi épségeddel játszol (és jó esetben csak azzal)), akkor komoly baj nem lehet. Amúgy sem hiszem, hogy a jelenlévők nagy többsége mondjuk új fő- vagy kerék tengelyt szeretne készíteni magának, inkább csak apróbb szerelésekről van szó. Egy elektromos kábel cseréje, egy lánccsere, vagy egy fékpofa cseréje kellő odafigyeléssel (és az általam sokszor hangoztatott technika iránti alázattal) és egy kis alap tudással bőven kivitelezhető, anélkül, hogy az életeddel (vagy máséval) játszanál. Persze ez is, mint minden szigorúan magánvélemény.
Amúgy miért raktátok OFF-ba? A motorszerelés és a hozzá tartozó dolgok, szerintem nagyon is topik-ON témák.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #75376 üzenetére
Persu, más témában kérdezhetek?
A 2007-es GS500-amon a sebességváltó "üresjelző" kapcsolója 3 kontaktussal rendelkezik: a 0 ugye a visszajelző lámpához megy, a 2. és 3. fokozathoz tartozó pogácsák meg közvetlenül az ECU-ba. Ha minden igaz, akkor ez egy környezetvédelmi tiltás, mert ebben a 2 fokozatban kellemesen döglötten viselkedik a motor, nem lehet leforgatni (illetve le lehet, de annyira kelletlenül viselkedik, hogy az már szinte fáj). Amint felkapcsolok negyedikbe, azonnal "megjön az erő", virgoncan forog egész 10 ezerig. Ha jól tudom, akkor ez valamiféle környezetvédelmi tiltás, ebben a 2 fokozatban simán visszaveszi az előgyújtást.
Szóval ha ezt kikötöm (széthúzom a stekkert) lehet valami hátrányom belőle? Árthat esetleg a motornak? A környezetvédelmen kívül van más célja? Városban nemigen járok, de országúti kanyargászás, vagy kisebb sebességről kezdett előzés közben pöttyet zavaró így a motor gyengesége ebben a 2 fokozatban. (Érdekes, hogy 1.-ben nincs bekötve, sőt érintkező sem tartozik ehhez a fokozathoz.)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #75382 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz dellfanboy #75380 üzenetére
Ne is mond...
...de már vannak terveim, hogy hogyan leszek ismét látható!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
dugynok
senior tag
Múltkor szó volt a gps-es nyomkövetőkről. Most itt jó áron van, lehet rendelni. (Tudok segíteni benne)
http://banggood.com/Smart-Mini-GPS-Tracker-Anti-Lost-Anti-Theft-Vibration-Alarm-Phone-Alert-For-Bikes-p-1089233.html?utm_campaign=android-share&utm_source=www&android_share=1&_branch_match_id=305677017509312104
-
polimorf
tag
Ma motoroztam egy finom 150km-t mielőtt hétfőn leadom a jogsimat remélhetőleg kb 1 hónapra. Nem is volt hodeg, kifejezetten jólesett. Aztán szépen letakargattam a gépsárkányt a számunkra hosszú kényszerpihenőre.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
CyberPunk666
senior tag
Na, a járműkezelési vizsga megvan.
Következő héten már forgalomban megyek.Mindenki vigyázzon!
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz CyberPunk666 #75388 üzenetére
Gratula! Csak ügyesen.
Be fog fagyni a segged, de gondolom nem érdekel, csak motorozhass.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Horvi
őstag
válasz CyberPunk666 #75388 üzenetére
Grat! Csak így tovább
Öltözz melegen mert tényleg odafagysz
Hello darkness, my old friend...
-
Tarill
őstag
válasz CyberPunk666 #75388 üzenetére
grat! arra van valami időpont hogy meddig csinálhatsz motoros jogsit? az idő miatt kérdezem, idén a forgalmi vizsga belefér még?
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Tarill #75391 üzenetére
Köszönöm mindenkinek
Nov 30-ig lehet.
De függ az időtől is.
Szeretném idén megcsinálni, hogy télen safety-hungary szinte(ke)t csináljak, meg tolhassak náluk terepezés bevezetőt, hogy tudjam milyen amikor csúszik a motor .A sima bevezetőjüket megcsináltam már, az kb elég is volt a rutinpályához.
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Nem tudom volt-e már.
2017-es MT09 [link] -
polimorf
tag
válasz Tarill #75391 üzenetére
Én decemberben vizsgáztam 20cm-es hóban. A vizsgabiztos csak annyit mondott a hóra, hogy :" A jogsi nem csak nyárra szól!" (Annyi könnyitésünk volt, hogy letehettük a lábunkat) De simán vizsgáztattak minket.
Bár nálunk Szlotákiában másképp megy a vizsga. Reggel bemész a kereszvizsgára és ha sikeresen kitöltötted a tesztet azonnal mész vezetni. Tehát 1 délelőtt letudod az egészet.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Khaosz55
addikt
válasz dellfanboy #75396 üzenetére
Kawa is egy csinos példány.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok