- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- EAFC 24
- GTA VI
- Alkoholista nevelde
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyNagz
senior tag
az ilyen caps lock jóska hirdetés mindig gyanús. Ehh, még csak nem is HONDA, csak HODA:
encapsulation dot1q
-
demars
addikt
Bazuka is "Honda" és kínai. Bátyám vett néhány hete, még picit foglalkozni kell vele, de megy. Az a bajom vele, hogy 4 ütemű, és úgy érzem megáll alattam. Tesóm meg oda van érte
Próbáltam lebeszélni róla, de hiába. Földes utakra jó lesz neki. Párszor perecel vele aztán átveszem tőle kocsmába járó vasnak!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
runner 125
nagyúr
válasz TommyNagz #74856 üzenetére
Kicsit kell csak gondolni, egy középkategóriás okostelefon áráért érdemes-e venni új motornak csúfolt kínai hányadékot.
180k-ért még bringából is csak egy belépő szintről beszélünk, egy jobb XT-s fully 4-500k-tól indul."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
TommyNagz
senior tag
-
félisten
Most jövök a postárol. A kátyúmtol van 50 méterre. Mit látok na mit? Csir buuu csiri bá nincs! Csak annyi maradt amihez már nagy foltot kell felszedni, de az a lyuk ami nekem mindent okozott eltűnt. Érdekes nem?
-
demars
addikt
válasz Kolondrum #74861 üzenetére
Azért ez "érdekes" és k.vára bosszantó, hogy soha semmire nincs ebben az országban pénz meg idő. De miután megtörtént a baj, egyszerre tudnak intézkedni! Felháborító és elszomorító ez a mentalitás, gondolkodásmód.
Nem autópálya szintű utakat akarok a faluk között, de basszus felénk olyanok, hogy a fél kerék eltűnik a kátyúkban. Átérünk másik megyébe és klasszisokkal jobbak az utak! Ennyit a "fényes" nyugatról. ( GYMS Megye)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
félisten
válasz TommyNagz #74862 üzenetére
Persze, patika paripámmal belementem egy kátyúba, kivette a kezemből a kormányt és tk lett a moci. Röviden.
Szerk: Biztosra veszem, hogy ez miatt lett kijavítva! Náluk ennek az egésznek nyoma van már! Most csak egy sima úthiba ami megrázza a kocsikat, de az út szintbeli hibája eltűnt. Épp nekik postáztam levelet.
TommyNagz! Hagyjuk, most íródik a történet. A lényeg, hogy ezek a ptnyk bejavították. Júúj csúnyát írtam.
Casco? Hát minek nézek én ki? Rámenne a motor ára lassan.[ Szerkesztve ]
-
KisTé
tag
válasz canniball #74854 üzenetére
A GS-t jelenlegi gondolkodásommal soha nem adom el, ezt egy ismerős mutatta, hogy nézzem meg jó lenne-e neki kezdő motornak.Mondtam neki, hogy szépen néz ki meg minden de rákerestem a google-ba az lóf.sz-t se dobott ki, felejtse el de megkérdezek másokat is. Én mindig Honda 125ös CBR-t meg CBF-eket ajánlok mindenkinek aki nem meri nagyobbal kezdeni én GS500ra ültem életemben először úgy, hogy még robogót se vezettem soha. Azóta vettem egy robogót is azt is ímádom mindegyik más élmény, ha bátrabb leszek majd meg úgy érzem kell az erő veszek egy Busát az a vége vagy van feljebb??? Nekem baromira bejön !
-
HSM
félisten
Ez a 125-ös meg nem mer nagyobbra ülni dologról nekem mindig az jut eszembe, hogy kocsinál miért nem ajánlanak kispolskit meg mopedautót kezdő vezetőknek?
Szvsz tökéletes kezdő motornak egy barátságosabb karakterű 30-50LE-s gép. És akkor ha véletlen kikeveredik egy főútra, a kamion se fogja letolni az árokba... -
CyberPunk666
senior tag
Egy autó (sima utcai) még az utcán nagynak számító lóerők mellett is jóval lomhábban reagál, mint egy motor. Nem lesz egy véletlen mozdulatból +50 km/h kb 1 másodperc alatt.
Sokkal kevésbé tudsz vele hirtelen egy pillanat alatt olyan hibát elkövetni, ahonnan nincs esély visszaszedni. Kapásból a helyben, nagyobb ütközés nélküli felborulás nem is létezik autóknál.
A nagyobb autókat a nagyobb teljesítményű motor mellett több légzsákkal és jobb gyűrődési zónával is ellátják.Persze, ha valaki hülye, akkor egy erős hátsókerekes autóval minden sarkon a belső íven oldalán lévő kerítésben fog kikötni, de ezek után élve távozik.
Szóval azért nem egy kategória a kettő szerintem.
Egyébként én egy 39 LE-s gépet tervezek venni első motornak (ninja 300).
[ Szerkesztve ]
-
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Bogyó bá' #74869 üzenetére
Mondjuk a jogsi megszerzéséhez kb semmit sem kell tudni. Akár direktben életveszélyes rossz berögződések is kialakulhatnak ott az oktatás hiánya miatt, csak találjon keresztül valahogy a pályán, meg jusson el A pontból B-be és kész, meg is van a vezetői engedély.
Senkit nem érdekel, hogy tud-e motorozni.
[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
Üdv! Sportdobért mennyire szokás cseszegetni? Nem vizsgán hanem sima közúton, raktam egy leovince kiput az sv-mre, nincs benne E betű szerintem full nyitott. Nagyon buta hangja lett attól félek kiszednek miatta vhol...
-
KisTé
tag
Igazából mindegyik felvetésben van igazság, de speciel ő még nem tette le a vizsgát és nyáron megengedtem neki, hogy vezesse a GS-t na majdnem perecelt vele és nem tudta megtartani a súlyt mázli, hogy bicajjal kísértem és elkaptam a motort a levegőbe...tudom hülyén hangzik de így volt. Na ezért keres majd kezdőnek valami könyebbet amit meg tud tartani legalább ha félrevált vagy félrefékez vagy bénázik, egy ilyen kis 125öst csak megtart majd persze nem 100nál
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #74868 üzenetére
Ott is ugyanúgy egy másodperc alatt el lehet kottázni egy kanyart, ha nincs eszénél máris a kerítésben/árokban/szembe jövőben találja magát...
A gyűrődő zóna meg kutyafüle oké, jobbak a túlélési esélyek autóban, ez nem is kétséges. Magam is úgy tartom, amíg nincs a forgalomban rutinja az embernek, addig jobb, ha inkább autót vezet, és csak utána pár év után motort.A kis 300-as Ninja szerintem tökéletes kezdeni.
(#74870) CyberPunk666: A megfelelő vezetéstechnika hiánya ugyanúgy megbüntet egy kis 125-ös motoron, mint egy nagy 600-ason. Tény, hogy a 600-assal könnyebb veszélyes tempót menni, de ott sem a tempó lesz a probléma, hanem az emberi faktor, azaz a tudás hiánya, és a nem ennek megfelelően megválasztott sebesség.
(#74872) KisTé: Ott akkor szvsz más gondok vannak. Nem könnyebb motor kell oda, mert a könnyű (140-150kg?) motor is ugyanúgy atom nehéz, ha hagyja eldőlni, és az utolsó pillanatban próbálja a bénázás után összelapátolni magát. Megfelelően kezelve meg a 200kg-os motor is könnyen megtartható. Szval a magabiztosságot, rutint érdemes megszerezni (akár vezetéstechnikai képzéssel, pl. Safety, ahol adnak alá bukókeretes motort gyakorolni, amivel annyiszor dől el, ahányszor jólesik neki) és az utána valódi biztonságot fog adni neki a motorja súlyától függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz imibogyo #74880 üzenetére
Most már csak A2-re elég a tanfolyamon, A-ra jóval nagyobb gép kell. Én meg egy 650-es Gladiuson tanultam és vizsgáztam, csak a legelső rutin órán adták alám a GS-t. Na, a Gladius az tényleg rosszindulatú egy friss jogsis számára, a GS-hez képest biztosan.
A GS nem akar egykerékre állni, nem akar megölni, nincsenek hirtelen gázreakciói, viszont ha az ember megszokja pár ezer km megtétele alatt, akkor azért elég szépen lehet azzal is motorozni. Addig meg nem kell 6000 fordulat fölé kergetni, és mindjárt csak "20 lóerő van alattad". Persze a jó gumi és a hibátlan fék / futómű alapkövetelmény.
szerk: szerintem friss jogsival, az első pár ezer km alatt leginkább a "motoros haverokat" kell kerülni nagy ívben, és mindjárt nő a túlélés esélye....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
demars
addikt
válasz Bogyó bá' #74883 üzenetére
Én első körben egy 250-es japán belpiacos géppel (honda) mentem oktatáson. Aztán átültettek egy ER5-re és azzal is vizsgáztam le. KW-ra meg volt a kis 250-s gép, jó volt menni vele, mert kicsi és fordulékony volt. De nagyon szét volt taposva a váltója és a kuplungja is ramaty volt. Meg kellett szokni vele az elindulást és a váltásokat.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Tarill #74871 üzenetére
Képet vagy vidit dobj már fel! Én is dobot keresgélek mostanában. Írtam néhány helyre, majd meglátom hol kapok jó ajánlatot.
Yoshimura dob megfogott, brutál hangja van de sajna az ára is azAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
CyberPunk666
senior tag
válasz demars #74887 üzenetére
Engem első órán egy 250-es cbf-re, aztán a másodikon meg egy 500-as cbf-re ültettek és legközelebb pedig már 650-es cbf-fel kell majd mennem
Én a 250 és az 500 között én csak annyi különbséget vettem észre, hogy amikor felállítottam egyenesbe az oldaltámasztról, akkor éreztem, hogy nehezebb, de egyébként ennyi. Nem éreztem menet közben nehezebbnek, vagy kevésbé fordulékonynak.
Viszont ezek is szörnyen le vannak harcolva. A 250-es kuplungja olyan volt, hogy volt vagy 1 mm az ahol elkezdett fogni és a kiengedés között. Mondta az oktató, hogy nem tudták beállítani ^^
Az 500-as meg sokszor nehezen vette be az üreset és felugrott kettesbe.jah meg szar volt az aksi és túráztatnom kellett a gépet, amikor egyhelyben álltam
Meg szar, hogy nem magas emberekre lövik be a váltót és a hátsó fékpedált és emiatt baromi kényelmetlen a lábfejemnek.
nem baj, majd saját motoron már be lesz állítva nekem, rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz demars #74887 üzenetére
Én mielőtt - 52 éves fejjel - tavaly jelentkeztem a korlátlanra, bő 2 év alatt egy belpiacos Honda 125-ös csopperrel már majdnem 19 ezer km-t mentem, A1-jogsival. Azzal kétszer körbe jártam Székelyföldet is, szóval az "alapok" megvoltak. Mint írtam, legelső rutin órán így egy GS500-at toltak alám, és azzal könnyű (sokkal könnyebb, mint a kis 125-össel) volt tekeregni, nyolcasozni. Második órán már a Gladius volt alattam, azzal vért izzadtam, mert nem akart szűk ívben fordulni, meg az egész túl erős, túl durva, túl darabos viselkedésű volt (V2 rulez). Azért 5 óra alatt csak megszoktam, gond nélkül levizsgáztam vele. A forgalomban már nem volt vele gondom, legfeljebb néha a nagyon szűkre vett ívek...
szerk: az oktató GS váltója szét volt tiporva, a Gladius viszont 2 éves, szinte új gép volt, hibák nélkül (váltója mint a Doxa óra). A GS-sel a nyolcasokban 1 méterrel (!) a bólyákon belül lehetett kanyarogni, a Gladiussal meg 10 centire be kellett lőni a távolságot, mert egyébként nem fordult el. Szóval ez ilyen...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vlevi
nagyúr
válasz CyberPunk666 #74889 üzenetére
Akkor nekem jó dolgom volt.
2004-ben csináltam a jogsit (már én is vén fejjel). rutinpályán pár kört kergetőztem egy 250-es Yamaha enduróval (valami ilyesféle : [link] ), aztán FZ6 [link] Az nem volt leharcolva, még bejáratva is alig, mert ez a típus akkor jött ki, akkor váltotta a fazert.
csak így nullakilométeres motorozáshoz kicsit durván nézett ki, hogy a fordulatszámmérő 15-ig van számozva [link] -
demars
addikt
válasz Bogyó bá' #74890 üzenetére
Szép helyeken jártál. Jövőre én is szeretnék jobban belehúzni. Próbálom úgy beosztani az időmet, szabadságomat, hogy minél többet tudjak túrázni mocival. Gyakorlatilag minden cuccom megvan ( ruházat, kiegészítők). Tavaszig megkapja a teljes szervizet, hogy szezon közben ilyesmivel már ne kelljen foglalkoznom.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Chrys_
addikt
válasz Bogyó bá' #74890 üzenetére
Én is ültem oktatáson GS500-n, majd jött a Gladius (még ABS nélküli, szóval egy régebbi). Persze volt bennem egy kis para a váltás előtt, de számomra éppen fordítva volt a dolog: a Gladius-t sokkal jobbnak, vezethetőbbnek éreztem a rutinpályán. És én előtte egyáltalán nem motoroztam, teljesen kezdő vagyok.
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #74883 üzenetére
Most már csak A2-re elég a tanfolyamon, A-ra jóval nagyobb gép kell.
Nem tudtam. Nem most vizsgáztam már, hanem lassan 10 éve. Akkor még simán engedtek azzal, pedig még butítva is volt 35 kW-ra (persze az oktatóé volt a motor, aztán lehet a háttérben volt fusi megegyezés a vizsgabiztosokkal, nem tudom).szerk: szerintem friss jogsival, az első pár ezer km alatt leginkább a "motoros haverokat" kell kerülni nagy ívben, és mindjárt nő a túlélés esélye...
Vagy csak a Symbi-féle leszarom tablettát kell bevenni és annyival menni, ami az adott illetőnek és motornak még biztonságérzetet ad. Én anno kezdőként így tettem (meg persze fiatal suhancként nem is volt saját motorom, így nagyon-nagyon vigyáztam a máséra). Ha a haverok rekordidőt akartak gurulni ám tegyék én meg átmentem "Mátra-néző"-be.Én a kipróbált Hayabusa-val is csak ezért nem haltam meg szerintem. Tudtam hogy nyuszi vagyok, tudtam hogy nem vagyok egy Rossi, és tisztában voltam vele, hogy a saját korlátaimat 100x előbb elérem, mint a gépét. Ezért amikor gyorsítottam egy komolyat a pályán és 240-250 környékén éreztem egy kis bizonytalanságot (magamban, nem a gépben) sőt még jó eséllyel félelmet is, akkor egyszerűen elvettem és kész. Inkább nevezzenek nyúlgerincnek, mint hogy a mentő vigyen el (jobb esetben) a túlvállalásom miatt. Én ebből nem csinálok presztízskérdést.
Ha elkészül végre az 1000F (úgy néz ki lesz belőle valami), akkor tavasszal biztosan öregurasként fogom kezdeni az (újra)ismerkedést és ugye pályán. Azért mégis csak 130 LE-ről beszélünk, az én oldalamról pedig pár év kihagyásról, amiket én tiszteletben tartok.
Ennek ellenére soha nem mondtam/mondom azt, hogy nem lehet egy akár 200 LE-s géppel is kezdőként motorozni ésszel (pusztán csak nem javaslom, ha valaki tőlem kérdezi). Természetes, hogy "szinte minden" agyban dől el, de ettől függetlenül nem tartom szerencsésnek amikor egy kezdő motorosnak azt mondja/ajánlja valaki egy ""brutális"" gépre, hogy "vedd csak meg, jó van az, csak legyél vele óvatos és nem lesz baj"...
Egy erős (és főleg pre-ABS-CBS-DFG-XQZ-HZU... stb.) géppel, mint mondjuk az 1000F is, sokkal könnyebb túltolni. Egy GS500 nem ugrik ki az ember alól még kövér gázra sem, ellenben egy például 100+ lovas gép (kisebb is) vidáman megteszi ezt egy rossz mozdulatra. És ez szerintem egy kezdőnek nagyon nem mindegy, hogy a gázmarkolat egy kis mozdulatára pár másodperc alatt +10-et, vagy +50-et ugrik a sebesség mondjuk 100-ról egy komolyabb gyorsításnál, mert ha egy picit elbambul, vagy elméri a távolságot (ami kezdőként megeshet), akkor lehet, hogy +10-nél még megáll a kamion segge előtt, plusz 50-nél meg jöhet a mentő.
Persze ez szigorúan magánvélemény, nyugodtan lehet vele nem egyetérteni (ami biztosan meg is fog történni), de én akkor is így gondolom. A többiek úgyis jönnek majd a "dehát egy 400-as, meg egy 1000-es is ugyanúgy viselkedik ugyanabban a kanyarban, ugyanannál a sebességnél" szöveggel, csak szerintem egyrészt ez ellentmond a fizikának (meg a különböző motorfajták létezésének), másrészt meg ha még tökéletesen így is lenne, akkor sem itt van az igazi különbség a gépek és a motorozásuk között, hanem inkább ott, hogy miképpen jut el ember és motor eddig az "ugyanolyan" pontig...
Mentem már ugyanazon a napon és ugyanazon a szakaszon egy 1000F-el (telitankolva és velem majd 450 Kg) és egy KTM SMC-vel is (telitankolva és velem mondjuk 250 Kg) és rohadtul nem ugyanúgy viselkedett. Lehet, hogy itt a komolyabban motorozóknak van valami anti-fizika tablettájuk, de nekem sajnos nincs és amikor az 1000F-el estem bele ugyanabba a kanyarba 80-al, amit előtte a KTM-el nagyon lazán, röhögve vettem be 10 perccel azelőtt, akkor azt hittem, hogy itt a vég, mert átcsúsztam a szembe sávba. Ha ott jött volna egy autó, vagy kamion, akkor most nem gépelek itt (valószínűleg sokak örömére ).
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz imibogyo #74894 üzenetére
Én csak arra írtam, hogy ha valaki huszonpár órányit vezet a korlátlan A jogsihozhoz egy legalább 600-as motort a tanfolyamon, akkor egy sikeres vizsga után hót' fölösleges egy GS500, Er5, CB500 (tehát bármely 40-50 lóerős, és kifejezetten jóindulatú, szelíd vas) "elé" beiktatni egy 250-est, amit egy fél szezon után már unni fog, és meg akar szabadulni tőle. Ezeknél "durvább" gépet én sem ajánlanék kezdésnek, de ennél gyengébbet sem. Ezek "nem akarnak megölni" ha ésszel hajtják őket, de jó pár év kell ahhoz, hogy az ember tényleg "kimotorozza" őket, és ne csak a technikás egyenesekben merje húzni nekik. Sőt, sokaknak (pl. nekem) akár "végleges" motornak is megfelelnek. Szerintem...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #74886 üzenetére
Nagyon rosszul hazudsz...
Egyébként ne érts félre, nem volt célom a basztatásod. De ha nem esik le, hogy te szúrtad el, akkor a következő motorod is pontosan így fogja végezni, mint ez....
(#74894) imibogyo: A videón látható eset semmi más, mint vegytiszta user error. Egy 15 lovas gép is bejátszotta volna. A csóka egyszerűen nem vette figyelembe, hogy a vatta új gépen a gumi nem fog tapadni, míg le nem koptatja a formaleválasztót róla... Gépkönyv is említi, ennél többet nem lehet tenni....
(#74895) Bogyó bá': Pontosan így látom én is.
Mondjuk nálam még a 600 sor4 gépek is beleférnek a "kezdőbarát" kategóriába, azok is amíg nem állatkodnak vele (forgatás lefele az óráról) addig hiába papíron 100LE, gyakorlatban tök ártalmatlanok, gyengusok.
Az SV blokkját már annyira nem adnám kétbalkezesek kezébe.... Pont azért, amit írtál róla. Mondjuk én pont ezt imádom benne, hogy nem az a nyugis megalszik a tejföl a számban típus, hanem menni akar, és kordában kell tartani. -
félisten
Ez alatt kb tolhatom is, vagy mehetek bicajjal, mondom járj te is arra nap mint nap. Már most tudom, hogy hátul fogok járni a külső szilágyin innentől.
Amúgy csak a több éjszakás műszak miatt akarlak téged is "megölni", de nyugi utána mondom h sorry, aztán csinálj vele amit akarsz.imibogyo! Igazából nem volt olyan sebesség amin félek rajta.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Oké, hogy az új gumi csúszik meg minden, de azért nem tűnt az a gép annyira vadul megterheltnek. Oké, hogy meghúzta a gázt, de azért nekem nem tűnt olyan durvának, a gép meg nagyon könnyen kis is csúszott alóla.
Az új gumi tényleg annyira csúszik, mint a jég? Vagy mi?Olyanról már hallottam, hogy a tesztvezetésen összetörtek egy motort, majd kiderült, hogy a szalonban lefújták a gumit szilikonnal, hogy fényesebb legyen a kirakatban....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban