-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
Wayteq XRider ! - Most, hogy csesztetem a szoftverét vettem észre,hogy nincs is a kijelző összekarcolva. Van rajta egy nagyon patentül rátett fólia és csak azt karcolta össze a stylus.
Megvan már lassan egy éve és csak ezt az egy hibát róttam fel neki. Jól végződő user error.
Bogyó bá': Most nem tudom lemerjem-e venni.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
tboldi
nagyúr
-
TommyNagz
senior tag
Ha 0 és 10 között lesz a reggeli hőmérséklet, akkor nekem erre a hétre még marad. Aki meg ezt művelte ezzel a szgény trophy-val....kezét lábát törném el.
encapsulation dot1q
-
imibogyo
veterán
Végre megtörténtek az előkészületek a karburátor-szinkronizáló-alkalmatosság megépítéséhez. Meg vannak a csövek, a toldók, a faanyag és még a fehér festék is. Már csak össze kellene raknom. De ez az egy szabadnapom volt a héten, szóval jövő hétre fog csúszni a dolog, de legkorábban is e vasárnapra...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Lomha 8V #75866 üzenetére
Hidraulika olajat javasoltak. Az jó nem? Azt olvastam, hogy vészhelyzet esetén ha be is jut a blokkba az olaj, akkor is a füstölésen kívül nagy kárt nem okoz (persze ezt el akarnám kerülni, ha egy mód van rá).
Meg készültem biztonsági megoldásokkal is.
Egyrészt kivezetésenként 5 méter csövet hagytam rá hosszban, tehát valószínűleg lenne időm "lekapni" a csöveket a blokkról, ha elindulna a blokk felé az olaj.Másik alternatíva, hogy a kivezetésekre rakok egy-egy a csövekhez képest átmérőben jóval nagyobb "tartályt", amiben nagyon lelassulna a folyadék, tehát megint csak lenne időm "lelőni" a rendszert.
De a végső megoldás valószínűleg inkább az lesz, hogy a blokk előtt lesz majd négy kis csap (csak nekem az 5 méteres csövek végén és nem a manométereknél), így ha elindul a folyadék, akkor egy pillanat alatt elzárhatom mind a négy csövet, mire odaérne a folyadék a blokkhoz.
-
polimorf
tag
válasz #79335424 #75867 üzenetére
Fő a születésszabályozás mi?
Nehogy úgy legyen mint bidámbidáméknál.
Aztán meg mit is csinálnék a sok mini xRiderrel?(Ez csak azéé volt, hogy legyen már egy kis tudományosan komoly téma is a topicban )
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
nyogo83
senior tag
-
imibogyo
veterán
válasz demars #75870 üzenetére
+(#75871) Lomha 8V: Köszi az infót! Lehet rosszul emlékeztem amúgy, de nekem ez maradt meg. Nem tudom mi volt abban, amit láttam működés közben.
(#75872) nyogo83: Köszi neked is! Néztem már ezt a fajta megoldást is régebben. De ez egy kicsit bonyolultabb, persze biztonságosabb is... De ehhez még kellene szereznem plusz "T"-ket, egyforma méretű üvegeket, gumidugókat stb... Az alapabb kiépítéshez már mindenem megvan.
-
runner 125
nagyúr
válasz demars #75854 üzenetére
Gáz lenne, ha ezt valaki itt nem ismerné fel..
A fekete VFR-es cimborám garázsában kettő ilyen is áll, mindkettő régi szürke forgalmis... Ennél ugyan picit jobb állapotúak, de szintúgy felújításra várnak, bár mindig mondom neki, h amennyit melózik, azokból max nyugdíjas korára lesznek OT-s gépek.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#79335424
törölt tag
válasz runner 125 #75876 üzenetére
Nekem már csak a forgalmija van meg (valahol) egy 150/2 -nek. Abban az a kunszt, hogy az én nevem van benne mint első, és egyetlen tulaj. Kár, hogy a gép már nincs meg hozzá.
-
Chrys_
addikt
válasz runner 125 #75876 üzenetére
Miért is lenne gáz? Nekem csak egy MZ, semmi több. Sosem volt hozzá közöm, és őszintén szólva nem is tetszik.
-
#79335424
törölt tag
válasz Chrys_ #75878 üzenetére
Mert része a motoros történelemnek. Nekem sem volt közöm egy régi Triumph -hoz, vagy egy Indian Chief -hez, de ettől még felismerem őket. Nekem élmény volt élőben látni ITT egy négyhengeres Henderson -t, vagy ITTegy Hispano Suisa -t. Tudtad, hogy azt a "csúnya" Trophy -t azért hívják így, mert hatszor nyert a hatnapos Trophy -n? Vagy azt, hogy már akkor létezett belőle egy Wankel tárcsás verzió, ami egyébként a világ első Wankel motorkerékpárja, kb. húsz évvel a Norton Commander előtt?
[ Szerkesztve ]
-
Francia91
veterán
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Francia91 #75880 üzenetére
Hát nagy respect, hogy mz-vel nekivágtál. Én pont a végén olvasható szívás miatt nem mertem volna vele nekivágni. Mindig van ezekkel valami. Mondjuk ejnye bejnye, hogy drága szülővárosom, Kézdivásárhely-t, kihagytátok. Pedig Szent-Anna tótól alig pár km. Én gyerekkoromban kerékpárral jártam fel a tóhoz fürdeni a barátokkal. Mondjuk nem is értem,hogy voltam akkora állat...ma már neki se indulnék cangával.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Francia91
veterán
válasz V.Stryker #75881 üzenetére
Leírtam, hogy mi volt a probléma. Ha jobban odafigyelek a karburálásra, akkor semmi gond nincs. Januárban lesz második éve, hogy MZ-zek, kell még tapasztalat, hogy mikor milyen jelre figyeljek. Arról nem beszélve, hogy a karburálás majdnem külön művészet
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Francia91 #75882 üzenetére
Akkor jobban bírod, mint én. Másfél évig viseltem el a hülyeségeit a 125-ösnek.
Legtöbbször az elektromos rendszerben lakó és időnként zavart okozó szellemmel gyűlt meg a bajom (megszakító, gyújtótrafó 2x, feszszabályzó, oxidált vezetékek és saruk, kiégő izzók, zárlatos duda...).
[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
válasz #79335424 #75879 üzenetére
Nem mindenkit érdekelnek ezek a régi vasak, szóval erős volt az a kifejezés. Nem tudtam, hogy versenyeztek vele, de igazából mindegy is ebből a szempontból. És még most is ronda szvsz
Gyerekként láttam sokat, de nekem az a kis piros motor Romet sokkal jobban bejött bárminél. Csak sosem volt lehetőségem motorra ülni sajnos. -
#79335424
törölt tag
válasz Chrys_ #75887 üzenetére
Ha lett volna olyanod, akkor hamar elszálltak volna a rózsaszín álmaid. Állandó gumihiány, eltörő kuplung, és fékkar, elszálló fokozatrögzítés, átforgó fékkulcs, stb. A váltókarja fix állású, egy nutba akadó golyó tartja. Egy ideig. Aztán fogsz egy gumipókot, és az egyik végét a tank alatti blokktartóhoz, a másikat meg a váltókarhoz rögzíted. Egyesben nyomvatartod a váltókart, aztán csak felengeded, hogy a gumipók felhúzza kettesbe. Üres nincs, indítás tolással. Predom Dezamet. Ez volt a kuplungdeklin. Egy életre megjegyeztem.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #75888 üzenetére
Szerintem ez is, mint minden, az állapottól a használattól, a karbantartástól és magától a gyártói szórástól is nagyon függött. A váltó tényleg hagyott kívánnivalót maga után, de a lyuggatott lemezt meggörbítve "lefelé", hogy jobban felfeszüljön a görgőre, számomra bőven használható volt.
Én gyerekként 6 éven át nyúztam egyet. Tökéletes állapotra hoztuk a gépet édesapámmal (neki volt a 250-es MZ-je ugye, tehát volt tapasztalat szerelésben ), lényegében újraépítettük az egész motort (persze én csak takarítottam / festettem a motort, meg apróságokat végeztem rajta gyerekként (új hátsó lámpa készítés), de azért megvolt az "én csináltam" érzés). Ilyesmi állapotban volt, amikor eladtam (sajnos nem saját fotó, ekkor még nem készültek), de ugyanilyen patika állapotú volt...
A 6 év alatt erős saccal mintegy 12.000 Km-t tettem bele. És ez szerintem kisgyerekként és csak faluban, földúton használat mellett szerintem elég soknak tekinthető (heti 50 Km nagyságrendileg, volt hogy elmentem egészen Pilisig az erdei utakon (ez tőlünk olyan 24 Km-re volt egy irányba), komolyabb bajom mégsem volt vele (mármint volt, de nem sűrűn sok apróság, hanem ritkán de akkor nagy).
Az alapvető újraépítést követően egyszer rászorult egy komolyabb generálra a 3. évben (főtengely, csapszeg, teljes gyújtás csere, váltó csere) és egyszer egy extra hengerfej + dugattyú + csapszeg csere is bejátszott 1 évre rá (kicsit túltoltam na..., de minden adott volt a javításhoz). Alapvetően tehát rendben volt a motor az idő nagy részében és ezek az alkatrészek / javítások akkoriban "filléres" dolgok voltak. Legalábbis ahonnan én szereztem a pótalkatrészeket (szakibá), mindig meg tudtuk oldani csere-berével / "csere-munkával" / vagy szimplán csak olcsón....
Ez persze egy mai motor karbantartási igénye mellett tényleg vicces (lényegében két blokkot használtam el 6 év alatt), de hát na, ezek nem voltak azért svájci órák. De kibírható volt abszolút és én nagyon szerettem. De ez nagyon motor függő volt. Haverom a Kadet-tal (lényegében ugyanaz a blokk) rengeteget szívott, pedig kívülről az is szép állapotban volt.
-
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #75892 üzenetére
Én sem 6 voltam, hanem 6 éven át használtam. 10-16 éves koromban nyúztam, csak még jogsi nélkül... Persze ettől még nem volt olyan aktív a használatom, mint neked. Kapott azért elég sok mindent, de alapvetően ésszel használtam. Csak néha elkapott a kamaszos hév...
A Simsonomat is szerettem. Mondjuk ezt nem újítottam fel annyira... A nyereg bőrözésért is elnézést kérek. 16-17 évesen ennyire tellett. Még mindig jobb volt, mint szakadtan nézni (ja és ekkor lett meg a jogsim, tehát a Simsonnal már rendesen forgalomban résztvevő egyén voltam).
[ Szerkesztve ]
-
Francia91
veterán
válasz tboldi #75886 üzenetére
Gyári elektronikus gyújtásom van (Hall jeladós), új gyújtóegységgel, így gyújtásbajom abszolut nincs
Fesz.szabályzó elektronikus, egyedi gyártásó, azzal sincs gondom . A motor kábelezése pedig ellenőrizve, totál rendben van"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
tboldi
nagyúr
válasz Francia91 #75894 üzenetére
A végén már én is cseréltem elektronikusra.
De az is érdekes sztori, hogy hogyan lett a 400 Ft-os ollórugóból (ez húzza vissza "középre" a váltókart) 40000 Ft-os generál.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
De jó, hogy már téliesítve volt a motor (vz 800). Emelőn, letakarítva utolsó csavarig, lánc lekenve, karbik leengedve, üzemanyagtartály feltöltve, kipufogók ledugózva, akksi melegbe behozva és CTEK-kel feltöltve, üzemanyagcsap elzárva.
Kisütött a nap ugye, nem számít, hogy meleg nem volt, fullra beöltözve, de így is fázott a kezem és a lábfejem, két nap alatt 400km karikát beletoltam, viszont holnap tényleg újra téliesítem ígérem, nincs az a pénz, hogy idén újra elővegyem... Azért sem, mert sikerült majdnem elperecelnem olyan 150 méterre a házunktól. Eszembe nem jutott, hogy a kislány aki az úttest mellett állt, nem pórázon tartja a kiskutyáját, persze, hogy kiszaladt és egyenesen neki az első keréknek. Az volt a mák, hogy nem teljes testtel ért a kerék elé, csak a feje, ezért kicsapta oldalra a kutyust, az vonyított egyet, de szerencsére semmi baja nem lett és én sem estem el. Kicsit beszitált, de sikerült ellenkormányzással egyenesbe hozni. Igazából akkor rontottam volna el ha vészfékezek az elsővel, de szerencsére már a nap végén volt és "rutinból ment"
Visszasétáltam, hogy jól leszúrjam, de pont addigra ért haza az anyukája, akinek elmeséltem mi történt, ezután Ő szúrta le elég keményen. Idén már nem veszem újra elő az biztos. A kislány cuki volt azt mondta azért nem köti meg, mert úgy sajnálja nézni, hogy szegényke porázon van. Mondtam neki, hogy ha 10cm-rel előbbre szalad, akkor elpusztult volna én meg lehet kitörtem volna a nyakamat. Úgyhogy jobb a kutyusnak pórázon kerten kívül. Anyukája csak bólogatott és mondogatta Neki, látod kislányom ezerszer elmondtam, hogy blabla.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Sikeres forgalmi vizsga, pedig két húzós helyzetem is volt (egyik sem az én hibám).
Egyszer nem akarták megadni az elsőbbségemet, pedig már bent voltam a kanyarban, egyszer meg egy kisteherautós gondolta úgy, hogy neki fontos dolog letolni az útról a tanulójelzéses motorost...Sztem majd rendszeresítek egy szamurájkardot a ninjámra, hogy az ilyeneknek levágjam a pöcsét.
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #75897 üzenetére
Ez minden napos, pár ezer km után ezeket már rutinból fogod megoldani.
-
kcsa
veterán
válasz CyberPunk666 #75897 üzenetére
A kisteherautós az alap, sejtem az indokokat, de sokszor ők a legnagyobb gyökerek a mindennapokban.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mike- #75898 üzenetére
Tudom, hogy sajnos ez mindennapos, de egy narancssárga T jelzésű mellényben lévő motorossal megcsinálni, hogy teherautóval beszorítom a parkoló autók mellé szorosan, mindezt a záróvonalon + járműforgalomtól elzárt területen való átgázolással előzni tilos részen azért tényleg az a szint, amit nem lehet nagyon fokozni.
Már csak saját magára gondolna az idiótája, hogy akár lehet, hogy egy izgulós tanuló van kint, éppen életében először motorozik forgalomban, ha pedig az autója alatt köt ki, akkor azért pár évet el lehet tölteni a sitten.
Mindezt ráadásul egy hivatásos sofőr (kisteherautó, céges jelzésekkel).
Azért ez egy magasabb szintje a hülyeségnek, mert az ilyen nem egy anyuka hordja a gyereket iskolába és nem figyel, hanem százával darálja a kilométereket és közben közveszélyes, szánt szándékkal...Oktatójárművet, legyen az autó vagy motor, ép elmével rendelkező ember óvatosan fog megközelíteni, mert bármi történhet. Félrenyomja a gombot, elront valamit, kiszámíthatatlan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest