Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    válasz #79335424 #75888 üzenetére

    Szerintem ez is, mint minden, az állapottól a használattól, a karbantartástól és magától a gyártói szórástól is nagyon függött. A váltó tényleg hagyott kívánnivalót maga után, de a lyuggatott lemezt meggörbítve "lefelé", hogy jobban felfeszüljön a görgőre, számomra bőven használható volt.

    Én gyerekként 6 éven át nyúztam egyet. Tökéletes állapotra hoztuk a gépet édesapámmal (neki volt a 250-es MZ-je ugye, tehát volt tapasztalat szerelésben ;] :P ), lényegében újraépítettük az egész motort (persze én csak takarítottam / festettem a motort, meg apróságokat végeztem rajta gyerekként (új hátsó lámpa készítés), de azért megvolt az "én csináltam" érzés). Ilyesmi állapotban volt, amikor eladtam (sajnos nem saját fotó, ekkor még nem készültek), de ugyanilyen patika állapotú volt...

    A 6 év alatt erős saccal mintegy 12.000 Km-t tettem bele. És ez szerintem kisgyerekként és csak faluban, földúton használat mellett szerintem elég soknak tekinthető (heti 50 Km nagyságrendileg, volt hogy elmentem egészen Pilisig az erdei utakon (ez tőlünk olyan 24 Km-re volt egy irányba), komolyabb bajom mégsem volt vele (mármint volt, de nem sűrűn sok apróság, hanem ritkán de akkor nagy).

    Az alapvető újraépítést követően egyszer rászorult egy komolyabb generálra a 3. évben (főtengely, csapszeg, teljes gyújtás csere, váltó csere) és egyszer egy extra hengerfej + dugattyú + csapszeg csere is bejátszott 1 évre rá (kicsit túltoltam na..., de minden adott volt a javításhoz). Alapvetően tehát rendben volt a motor az idő nagy részében és ezek az alkatrészek / javítások akkoriban "filléres" dolgok voltak. Legalábbis ahonnan én szereztem a pótalkatrészeket (szakibá), mindig meg tudtuk oldani csere-berével / "csere-munkával" / vagy szimplán csak olcsón.... :K

    Ez persze egy mai motor karbantartási igénye mellett tényleg vicces (lényegében két blokkot használtam el 6 év alatt), de hát na, ezek nem voltak azért svájci órák. De kibírható volt abszolút és én nagyon szerettem. De ez nagyon motor függő volt. Haverom a Kadet-tal (lényegében ugyanaz a blokk) rengeteget szívott, pedig kívülről az is szép állapotban volt. :K

Új hozzászólás Aktív témák