-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
Tarill
őstag
Üdv! Bőr vagy inkább műbőr csizmát mivel érdemes elrakás előtt lekezelni? Vagy kell egyáltalán?
-
TommyGun
őstag
Amikor ott van előtted a baj nem biztos, hogy tudsz vagy sikerül megfelelő technikával fékezni, ezt kiküszöböli az ABS, gyakorlatilag csak markolni meg taposni kell és utána már csak a kikerülésre kell koncentrálni, ABS nélkül sokkal több mindenre kellene figyelned egy veszélyes szituban, és már eleve hátrányból indúlsz több szempontból is, nem tudsz megállni olyan gyorsan mint ABSel, nem szabad blokkoltatnod, több helyen elcseszheted a fékezés technikát, etc etc, nem kérdés melyik a jobb...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
HSM
félisten
válasz TommyGun #75104 üzenetére
Igen, ezeket kiküszöböli az ABS, helyette behoz más problémákat. Lásd amit írtam.
Sajnos a motorozás ilyen sport, millió+1 dologra kell egyszerre figyelni....
Ez a "csak rá kell taposni" dolog is olyan, hogy megnézem azt, mi történik a súlypontoddal egy ilyen agyhalott vészfékezés után, és hogy lesz ebből egy határozott, jól kivitelezett kikerülés....(#75105) V.Stryker: Ne szólj bele....
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Tiltsuk ki az ABS szót innen.
-
V.Stryker
nagyúr
Szerencse, hogy a pina 4 betű.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Chrys_
addikt
Vettem szervizállványokatet a motorhoz. Kell valami csavar az első kerékhez, vagy csak a gumis részre ül fel a villa? És hátul a kis csavarfejnél emeli fel?
-
Lomha 8V
addikt
Tudtommal a 650-es Bandit-on nincs hely emelőszemnek. Kéne hozzá L alakú gumis átalakító.
-
RAiN91
őstag
3mm-es Metzeler Sportec M7 gumit érdemes venni, vagy ez már nagyon kevés, sport-túrára? Amúgy 2014-esek.
-
dellfanboy
senior tag
válasz RAiN91 #75116 üzenetére
en nem tudom mennyit sporolnal egy olyan gumival ami iden 2, jovore mar 3 eves. raadasul hasznalt ki tudja mennyire koptatta kockasra az elozo tulaj. ha csak nem ingyen van en nem adnek erte lovet
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Chrys_
addikt
válasz tboldi #75120 üzenetére
ath is ilyen adaptert mutatott. Azt nem tudom eldönteni, vajon ez eléggé megemeli-e a motor hátulját. Ennek az adapternek a síkja alacsonyabban van az állványhoz rögzítésének középpontjánál. A csavaros adapter viszont már eleve magassabban van, ami ugye jobban felemeli a gépet. Ezért gondoltam, hogy a gumírozott villás adaptert veszem hozzá, mert az is magasabbra emel.
Viszont ez meg ugye képes forogni az állványban, a hátsó emelők meg fixre csavarozhatók.[ Szerkesztve ]
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni: jó ideje agyalok egy enduro vásárlásán, persze használtban, max. 10 éveset gondoltam. Elképzeléseim: 4 ütemű, 450 ccm-es, egyhengeres motort szeretnék, pl. KTM 450 EXC, Yamaha WR 450 F. A 10 évesek kb. 800-850.000-ért mennek, ahogy néztem, akár érvényes magyar okmányokkal is. Ennél többet nem is költenék rá. Jó pár éve volt egy Yamaha XT660-R-em, de attól megváltam már, most egy sokkal könnyebb/filigránabb motort szeretnék. A legfontosabb kérdésem az lenne, hogy milyen szervizigénye van egy ilyen gépnek? Gondolok itt a bizonyos üzemóránkénti olajcserére (10-15 óra?) stb. Átlagárakat számolva mennyibe kerül egy ilyen szerviz?
Korlátlan "A" jogsim van, éppen azért lenne előnyös, ha lennének papírjai, mert ha néha pár km-t mennék vele aszfalton, ne kelljen folyton a rendőröket lesnem a hátam mögött. Faluban lakom, az udvarból egyenest rá tudnék menni vele földutakra. Abszolút hobbimotornak kellene. Amitől tartok, hogy egy 10 éves endurot ütöttek vertek az évek során és nehéz lenne egy jó állapotút találni. Köszi!"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
dellfanboy
senior tag
válasz Anubis_9 #75124 üzenetére
amit irtal azok versenyendurok es bar nincs varazsgombom de valoszinunek tartom hogy uzemszeruen hasznaltak oket. 8-9 kiloert megveheted de legyen a zsebedben tartalek ha valamit szervizelni kell.
jah meg egy jo megbizhato szerelo se art, KTM-bol tobb fut az utakon ott talan a szervizellatottsag is jobb minth a Yamahanal.
de pl. KTM-nel 3 uzemorankent van szelephezag ellenorzes/allitas,olaj,+szuro csereeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
CyberPunk666
senior tag
Javítsatok ki, ha rosszul gondolom, de az ABS az "csak" annyit csinál, hogy ha megáll a kerék fékezés közben, akkor csökkenti a fékerőt.
A tökéletes vészfékezés közben elvileg maximális erővel fékezel, amikor még nem blokkolod a kereket.Ha nem hibázol és jól fékezel, akkor az ABS nem is avatkozik közbe, nem?
Az ABS csak akkor csinál valamit, ha elrontottad a fékezést és megáll a kerék, nem?Tehát akkor segít, amikor már elrontottad a fékezést és meg kell menteni a téged (persze nyilván egy bizonyos szinti az ember is vissza tudja hozni onnan, de ez garantálja, hogy nem tolod túl).
Amennyiben te nagyon ügyesen tudsz fékezni, akkor észre sem kellene venned, hogy van abs a motoron, mert nem kapcsol be.
Rosszul gondolom?[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #75126 üzenetére
Teljesen jó fotelfizika.
"Ha nem hibázol és jól fékezel, akkor az ABS nem is avatkozik közbe, nem?"
Itt ahogy sejtetted is, ezen a ponton oszlik meg a topik véleménye. Ha így lenne, abszolút barátja lennék, csak sajnos a tapasztalataim szerint nem így van, az ABS is hibázik bizonyos körülmények vagy műszaki hiba esetén, és akkor Te hiába tudnál jól fékezni, nem fogsz tudni, mert a hárombetűs a főnök.
Leírtam anno az ezzel kapcsolatos negatív tapasztalataim: [link].Ami még idetartozik, hogy ez a "csak rántsuk be a féket, majd az ABS segít" dolognál viszont biztosan nem lesz optimális a vészfékezés, ugyanis a gumiknak is idő kell, mire összeülnek, a futóműnek is idő kell, a sofőrnek is idő kell, mire megfelelően ellen tartja az erőket, és ha ezt csinálod, se jó uralmad nem lesz a gép felett (pl. amikor a fékezés után még elkerülni is kellene), se ideális fékutad.
Az előnyét is leírtad a rendszernek, hogyha viszont túltolod a fékezést, akkor azt sem hagyja, és adott esetben ezzel megmenthet.
-
-Mike-
addikt
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #75134 üzenetére
"Na abban éppen neked van igen nagy rutinod. "
Bocs, hogy előbb gondolokozok, minthogy kipróbálnék dolgokat. Persze, lehet fordítva is, bár olyankor általában fájdalmasabb, ha valami mégsem úgy adja ki.Amúgy nem először fordul elő, hogy nem értek egyet a tömeggel. Engem túlzottan nem zavar. Értelmes érvekkel meg lehet győzni, de nem tartozik ezek közé a velem egyetértők és egyet nem értők aránya.
-
dellfanboy
senior tag
probaltad mar az ujabb kanyar ABS-eket? pl. a legujabb bomoson? ahogy a technika fejlodik ugy lesznek az abs szenzorok is egyre biztonsagosabb es felhasznalobaratabbak.
egy 10-20 evvel ezelotti motor abs-t osszehasonlitani egy tok mas autoval motoreval szerintem nem sok ertelme van.most nezem a hsz-edben auto ABS-el leirt tapasztalatokat osztottad meg. motort abs-el egyaltalan probaltad mar???
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
HSM
félisten
válasz dellfanboy #75136 üzenetére
Kocsin egyébként szerintem még könnyebb dolga van az ABS-nek... Nincs döntés, valamint 2-vel több kerék és szenzor is van.
Motor ABS-eket nem próbáltam még, de látva, hogy ugyanaz az egész technika, nincs okom azt hinni, hogy máshogy működne, más eredménnyel.
Ami ezeket a modernebb (prémium) motoros rendszereket illeti (kanyar ABS, verseny ABS, amikről olvasni lehet), elképzelhetőnek tartom hogy ezek már túlléptek a korábbi rendszerek gyerekbetegségein. Ki kéne próbálni. És nem úgy, mint a sima ABS-t népszerűsítő videókban, hogy fakezű pilóta teljes erejéből rámarkol mindkét gépen a fékre, és jé, az ABS-el állt meg hamarabb, és fel se borult... Ki gondolta volna...
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Anubis_9 #75124 üzenetére
Esetleg egy kevésbé versenygép, kevesebb szervizigénnyel: Suzuki DRZ 400 (az 50 lovas). Olcsó, egyszerű, mint a faék, és van hozzá alkatrész...
Ajánlom figyelmedbe EverRide videóját, az övéről. Egy egész sorozatot csináltak arról, hogyan alakították át a gépet a srác saját ízlése szerint...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
Motor + ABS kombó témában ez a véleményem:
A tökletes vészfékezés elméleti és gyakorlati elsajátítása után a következő a valósággal vagyunk kénytelen szembesülni:
1. Valódi vészhelyzetben vészfékezéskor nem ritka hogy pánik reakció a fékezés. Ilyenkor hiába a rutin, a sok lefutott kilóméter meg az évtizedes versenypályás múlt, az ember hajlamos a kelleténél erősebben és hirtelen rámarni a fékre. Ilyenkor nagyon rövid idő van reagálni a pofára esés elkerülésére. Nekem sikerült párszor megfogni a blokkoló első kerekes fékezést, de többnyire fekvés lett belőle.
2. A tapadási körülmények méterről méterre vátozhatnak főleg közúton. Tökéletesen végrehajtott vészfékezés közben rámész mondjuk egy zebrára vagy egy porosabb, esetleg egy hibás aszfalt részre részre és már pofára is estél.
Az utóbbi öt évben háromszor estem el a 2. pont miatt és egyszer lett kórház belőle. De volt fekvés sajnos az 1. pont miatt is. Szerencsére azokat megúsztam.
Szerintem aki azt mondja hogy motorra nem jó az ABS az vagy még nem esett el ilyen szituban, vagy nem tudja mit beszél. Még a motogp versenyzők szinte tökéletes aszfalton is viszonylag gyakran esnek blokkoló első kerékkel, hogy gondolja bárki hogy majd ő ezt jobban csinálja a dzsuvás közúton mint a top versenyzők vagy az elektronika???
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #75139 üzenetére
Szerintem egyszer régen hallotta valami valóban jó motorostól, hogy az ABS sz@r, és azóta ez maradt meg benne. Csak azt felejtette el, hogy a teljes mondat úgy hangzott: "az ABS sz@r terepen!"
Amúgy meg az elmúlt 1 évben minden kommentet elolvastam itt, és már jó ideje tudom, hogy van, aki beismeri, hogy ha az emberek 99,9%-a mondja ugyan azt, akkor lehet, hogy nem mindenki hülye, és ő mégsem helikopter, és van HSM, akiről tudjuk, hogy helikopter...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #75139 üzenetére
Az egyes pontban leírtakkal magamnak is van dolgom rendesen, hogy bevéssem az agyamba, hogy vész esetén se markoljak ész nélkül a fékre. Van, hogy jól sikerül, van, hogy kevésbé. Ez tény, folyamatosan dolgozom rajta és fejlődök. Ha valakinek ez nagyon nem megy, marad az ABS. Ezért is írtam, van akinek jobb, ha van. Ismernünk kell magunkat és korlátainkat.
A kettes pont viszont... Ha egyenesen (függőlegesen) fut a motor, akkor egy kis pornál azért jóval több kell a pofára eséshez, ugyanis a blokkolt első kerékkel is egyenesen előre csúszik olyankor (párszor sikerült blokkoljam, szval ez tapasztalat, főleg sáv közötti felfestésen, vagy poron, gondolom ezeket nem kell bemutassam). Persze, ha van kis döntés, akkor pofáraesés jön, ahogy írtad, meglehetősen hamar. Még robogón sikerült kipróbáljam sanszosan valami olajos folton. A megoldás, hogy nem döntöd meg a motort az erőteljes fékezés szakaszában.
Én egy szóval nem írtam, hogy jobb lennék a top versenyzőknél. Az elektronika viszont vak és ostoba. Gyárilag be van valamire programozva, ami vagy jó az adott szituációban, vagy nem. Legalábbis az egyszerűbb típusok, amikkel van tapasztalatom. Ez nekem nem elég jó.
Egy észrevételem viszont van, mégpedig, ha "dzsuvás" a közúton megyek, akkor azt nekem, mint motorvezetőnek kell időben észrevennem (jóval a vészhelyzet kialakulása előtt!) és időben az útviszonyoknak megfelelő sebességre kapcsolni. A robogós esetet is ezért úsztam meg karcolásokkal. Ezzel pedig a fékrendszeremtől függetlenül a legtöbb esetben megelőzhető a baj. Ha viszont úgy megyek, hogy áhh, majd az ABS megoldja, akkor a hamis biztonságérzetemmel ugyanúgy pofára eshetek, mint ABS nélkül.
Sajnálom az eséseid, de nem teljesen értem, miért vagy benne olyan biztos, hogy ABS-es motorral mind elkerülhető lett volna? És hogy miből gondolod, hogy más szituációkban pedig nem lett volna esetleg hátrányodra?
(#75140) geresics:
Volt amúgy terepes haver, de sosem beszélgettünk erről a témáról. -
Xaels
félisten
Ha tudnátok milyen a Villamoson az ABS
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-Mosquito-
őstag
Azt hiszem elő fogok fizetni a prémium előfizetésre,jó sok hülyeséget lehet itt olvasni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
félisten
Héven is van. Nézi a motor áramot, ha megáll egy hajtott tengely visszapörgeti a fék művet, ismét elindul ismét megáll ismét visszapörgeti. Oda vissza oda vissza. de kipörgésgátló nincs benne, fuu miket tud.
Itt gyorsulás kiválasztónak hívják, ez sem enged egy X motor áramot, de ha megcsúszik akkor ugye akkor megbukik a téma, teher nélkül a soros motor nem sok áramot vesz fel. Állóban 50 simán előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #75144 üzenetére
Nekem már nem jön, hogy a topikra kattintsak, mert általában 75%, hogy csak felbaszom magam.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
home98
csendes tag
Ilyen börzén már voltatok.[link]Kabát,nadrág,csizma kéne.Érdemes 300km-t utazni?
-
imibogyo
veterán
válasz V.Stryker #75147 üzenetére
De miért kell ennyire komolyan venni az egészet...
Én sem értek vele egyet, de ez van. Nekem ott kibukott egy WTF a számon, amikor leírta azt, hogy motoron még nulla tapasztalata van ABS-el, de amit "tud róla a kocsik alapján" (????), aszerint szar. És ezek után ő hozza fel a fotelfizikát. No comment. De ettől még én nem leszek ideges. Átpörgetem amit írt és annyi. Túl rövid az élet ahhoz, hogy már egy fórumozást is stresszesen végezzek...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Renpho talpmasszírozó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban