-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #74353 üzenetére
Vmit nem értek. Túl kezdő vagyok még.
Akárhány esős-kelős videót nézek, ha közúton elindul a gép hátulja kanyarban, akkor az esetek többségében low slide lesz belőle.
Ezek a srácok itt meg konkrétan driftelnek méghozzá offroad, ami eleve csúszós aszfalt után.
Ezt hogy a fenébe csinálják esés nélkül?
Láttam már streetfighter onroad driftelést is motorral, de ha jól figyeltem ott inkább első kerékre helyezik a testsúlyt. Itt viszont normál üléspozíció van vagy kiállva és nagy sebességgel.
Értem én, h ellenkormányzás, de miért nem dől el a motor?
Ha én most kimennék az útra és kanyar közben húznék egy erős gázt, akkor vagy lemegyek az útról, vagy megelőz a hátsó kerék. Nem?
Vagy ez amolyan pengeélen táncolás, mint a blokkolás nélküli maximális fékerő megtalálása: vagy sikerül, vagy nem?Lehet le kéne tolnom pár kört azon a hülye amcsi ovál dirt pályán, amin ilyen elbaszott motorokkal driftelnek körbe-körbe és megérteném.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
Akinek bőr cucca van, mivel ápolja?
Sikerült vennem kétrészes probiker speed rucit, jó állapotban (használt). Lekentem méhviasszal, miután áttöröltem. Beissza ezt a szert, vagy marad ilyen sikamlós?Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz demars #74407 üzenetére
Én ezt a ruhához kaptam. (3 dobozzal mert jó fejek voltak)
már 3 éve ezzel ápolom.
Minden ápolás után mintha új lenne kb. Nagyonjó cucc..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
PoLizei
aktív tag
válasz demars #74407 üzenetére
A méhviaszos ápolók jók. A fölösleget elvileg le léne törölni, de tavaszig beissza, én ilyenkor nem szoktam.
Most vettem a Lidlben egy barna flakonos bőrápolót 6-700 Ft környékén, méhviasz szaga van ennek is, de egy hígabb, folyékony anyag. A balzsamok biztos jobbak, de ezt meg gyorsan föl lehet mázolni a ruhára évente többször is. Meglátjuk, nagyon szar nem lehet.
Szépen lezsíroztam vele a bűrt, így idén már csak a bélelt textilt fogom használniP*L****
-
runner 125
nagyúr
válasz demars #74407 üzenetére
Amit autóbőrre, Autoglym bőrápoló. Ruhára is frankó.
Teasüti
Nyilvánvaló, h a 2 tesztpilóta nem most ült először enduron, az egész mozgásukból látszik h cross, enduro motorokhoz vannak szokva. Az ember egyensúlyérzéke, rekacióideje ilyen motorok mellett csak javul.
Mivel nem vagyok ekkora motoros, így én is csak tippelni tudok. Véleményem szerint többtényezős, egyik fontos dolog a folyamatos ellenkormányzás és emellett szinte biztos vagyok benne h a gáz - hátsó fék kombóval is játszanak. Ha túltolná a fenekét, kicsit rátapos, s máris tudja szabályozni a kitörés mértékét.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #74406 üzenetére
Huhh, hol is kezdjem...
Közúton és terepen gyorsan menni pont akkora különbség motorral, mint autóval: más gép, és más gumi való hozzá.
Általában 3 féle képpen "driftelésnek":
- gázzal,
- fékkel,
- sodródással.
Elsőnél a súlypontot előre helyezik, hogy ne álljon kerékre a motor, és gázzal szabályozzák, hogy mennyire csússzon ki a hátulja. Ezt pl. 1-esben lehet gyakorolni egészen kis tempónál is, minden komolyabb veszély nélkül. Olyan jó móka, mint hátsókerekes autóval driftelni.
Másodiknál a hátsó fékkel szabályozzák a csúszást. Ez olyan, mint autónál a kézifékes, csak épp a lábbal finomabban szabályozható a fékerő. Aki gyerekként biciklizett, az ismeri az alapokat...
Harmadik a cinkesebb. Ez már komoly rutint igényel, vagy szerencsét (nekem eddig szerencsém volt ilyen esetben, és sosem előre megfontoltan jött létre a szitu! ). Ilyenkor egyszerűen az történik, hogy a lendület (ami ugye a tömeg x sebesség) viszi a motort. Ha már megindul, akkor korrigálni kuplunggal, vagy gázzal lehet. A három közül ez szerintem a "pengeélen táncolás".
Mindenkinek csak ajánlani tudom a Hungaroringi Dirt képzést, ami 15eFr, ők adják a motort, és ahol az első két esetet kicsiben lehet (kell) gyakorolni! Mindenkinek megéri, mert olyan tapasztalatokat lehet szerezni, amik egy-egy váratlanul csúszós szakaszon (gázolaj a körforgalomban pl.) megmenthetik a motorost az eséstől, tehát akkor is hasznos reflexek épülhetnek be, ha sosem mész le terepre amúgy...
A StreetFighter show-kat, és a salakmotorozást ne keverjük ide, mert az mindkettő speciális eset, speciális technikával és gumikkal.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #74412 üzenetére
Nehogy megpróbáld ezt aszfalton, pláne ne kezdőként, mert baj lesz belőle!
Én terepezésről, murvás talajról beszéltem végig, hiszen a videó is arról szól!
Kezdőként (és haladónak is szezonkezdetkor) ezt a videót tudom javasolni inkább!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
dellfanboy
senior tag
válasz Teasüti #74414 üzenetére
0 motort kell osszetorni hogy megtanulj elsokerekezni, bar nem definialtad mit ertesz wheelie alatt mert ha a
holtpont koruli rendszam karcolasa cel, akkor ajalnaltos epiteni egy gepet.
ha csak siman a power wheelie-re gondolsz az eleg hamar osszejohet. persze ha nem fakezu
de egy jo tanacs hatsofek-en legyen mindig a labad. es erdemes eloszor az elso telo berugoztatasaval felkapni, gazzal +sulypont athelyezessel megtalalni a holtpontot, majd ha tul jonne fekeznieladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Tarill
őstag
Akit érdekel a tankpad csere, a maradék ragasztót nekem lakkbenzin hígító hozta le, féktisztító, petróleum nem oldotta. Szépen letakarítottam a tankot csilli villi zsírtalan erre felragasztottam ferdén az újat biztos ami biztos 3-at rendeltem ebayről a 2. Már jó lett
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Pont pár napja volt téma a bukógomba, noh ezért nem fogok felrakni, mert az állóhelyzetben való eldőlésen kívül másra kb. nem való.
VFR owners fb csoportba postolta tegnap egy tag:Megléte ellenére gyakorlatilag minden elem sérült a bal oldalán. Orridom, oldalidom, tank, hátsó idom, kuplungkar..
mod.
Tegnap gurultunk egy lightosat, reméljük még idén nem az utolsót. Velem, gesztenyefesztivál.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dellfanboy
senior tag
válasz runner 125 #74424 üzenetére
az a cobra matrica elegge bejon
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Grillo
senior tag
válasz dellfanboy #74425 üzenetére
Szerintem amiatt sérült. Ha G.I. Joe-s lett volna rajta, az megvédi.
Egyébként mennyire sérült volna jobban gomba nélkül?
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #74424 üzenetére
Hát ez kb. semmi... Karcok. Ha az oldalára esett volna a gomba helyett, akkor darabokból szedték volna össze azt az oldalt...
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #74424 üzenetére
Nekemegyszer a bukógomba konkrétan széttépte a blokktartó váznyúlványt és szétnyírta a blokk menetet amibe bele volt tekerve. Na az volt szívás De pár 10esből megoldottuk.
Ennek ellenére van bukógomba most is a gixxeren. Pl most a kakucsos pofára eséskor is nagyon sokat fogott a merev lábtartóval együtt. Szívás bukógombával akkor van amikor tempósabb esésnél megakad valamiben, és nem törik könnyebben mint a amibe bele van tekerve. Ez csak tervezés kérdése. Nem kell gagyi bukógombát használni
[ Szerkesztve ]
-
mrhero
tag
válasz runner 125 #74424 üzenetére
Plusz lehet, hogy a váznak se tett jót.. :/
A dobozos kolléga rendszámával mi történt? -
canniball
nagyúr
válasz runner 125 #74424 üzenetére
De egyrészt az álló helyzetben való eldőléskor sokat segít, ha nem lenne már vehettem volna új hűtőt. Másrészt ahogy a többiek említették: ha nem lett volna ennél sok nagyobb lett volna a baj, könnyen törnek azok az idomok...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
runner 125
nagyúr
Nem értek egyet. Láttam már jó néhány elcsúszós videót, motort, de én is csúsztam annó aszfalton (nem ezzel, gomba nélkül, 60-nal) nem törött egyik idom sem, csak horzsolódott.
Max. nagyobb felületen dörzsöli ki az aszfalt, de tök mind1, mert sem ebből, sem egy törött idomból nem lehet gyári idomot kreálni.Egy bukógomba szerepe az én olvasatomban egy olyan jellegű védelem, aminél max a kormányvég, kuplung/fékkar sérül és ér le. Ehelyett szinte az összes gombával szerelt motornál ugyanúgy kb. lyukasra kopik minden elem.
mrhero
Még reggel hagyta el valamerre.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #74433 üzenetére
60km/h-s csúszásnál hogy idom ne törjön egy 250kg-os motornál, szvsz elképzelhetetlen. Vagy legalábbis emberfeletti szerencse kell hozzá. Ismerős motorja (~200kg) csak eldőlt a kertben, és már törött az idom....
A másik pedig, hogyha a súly az idomot nyomja meg, ott nagyon könnyen törik akár az idom, akár a tartója, akár mindkettő. Az pedig nem mindegy, hogy kis horzsolást kap az idom, amit ki is lehet javítani, vagy szanaszét törik a felszín alatt, ami már nem csupán esztétikai probléma. A tank kérdése ugyanez, sok motornál gomba nélkül egyből horpad a tank oldala, aztán lehet tákolni, itt a képeden is látszik, csak a fényezésen kell igazítani picit, ami sokkal kisebb és tisztább munka.
A védelem, amiről beszélsz, nem a gomba dolga, hanem a különböző bukókereteké. A gomba egy minimális védelmet adó eszköz, cserébe minimálisan rontja csak a motor megjelenését.Nem az a feladata, hogy tetszőleges esésnél megvédjen mindent, hanem hogy sokféle esésnél csökkentse a bekövetkező károkat azáltal, hogy kisebb esésnél vagy felborulásnál jó eséllyel nem fog vele leérni a tank, vagy a váz, vagy nem fog ropira törni az oldalidom.
-
félisten
válasz runner 125 #74424 üzenetére
Én ehhez annyit fűznék hozzá, hogy motor alakjától is sok függ. Anno egy olasz ismerős mondta az ernőre, hogy csak gombával vagy csővel, mert megsemmisül esésnél. Tank, oldalidom a cső miatt maradt életben, az meg hab volt a tortára, hogy a rossz úton csúszás közben szétverte alul/oldalt és elment a teknő a túlvilágra. Annyira megnéztem, hogy ha a hátsó kerék tengelyére van szerelve valami eltartó toldás akkor harmad ennyi dolog sérül meg. Na, de majd a következőnél orvosoljuk ezt. Egy GS500 sokkal jobban bírta az eséseket. Szempont nekem egy motornál mi van ha dől/esik. CSak egy plus elem ami matt alig akad motor amit megvennék.
Szerk: Ernőre a gomba csak dőlést orvosol, tapasztalat.Villáskulcs készlethez: A 13-tól induló lidli akcióban lesz dugókulcs készlet ricsirecsegővel 74XX-ért. Azzal is szemezek.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
demars
addikt
válasz runner 125 #74424 üzenetére
Dolgoztam szombaton, igy vasárnapra tolódott sok itthoni dolog. De több ismerősöm ment Velembe, szép hely. Készülünk mi is oda majd.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
félisten
Én az imént láttam egy patent motort, még a gázt is meghúzhattam rajta. Ez a titan dob.
demars! Az enyémnek neki merek állni egy parkolóban is az út szélén, mert nem idegen.
[ Szerkesztve ]
-
-
demars
addikt
válasz Teasüti #74445 üzenetére
Az ok, a cső toldásra gondoltam, ha veszek egy dobot ami tetszik, meg jó a hangja azt össze kell hozni a kipuf csővel. Na ezt is úgy lenne jó megoldani, hogy egyszerű legyen a csere.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
maximilian4
addikt
Kéne nekem egy olyan 1000 ccm körüli motor, ami fizikai paramétereiben "kicsi", rövidebb tengelytáv, alacsonyabb üléspozició jellemzi. Kategória szupersport, sport, sportos naked. Ha van valakinek ötlete azt szívesen meghallgatom.
Maxi
-
runner 125
nagyúr
válasz maximilian4 #74448 üzenetére
AndrewTDI Z1000-esével nyáron mentem, a VFR-hez képest rendesen kicsi motor. Fordulékony, rövidebb a tengelytáv, stb. De szerintem bármelyik 1000-es naked bike "kis méretű".
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ezek a Samsung Galaxy A35 és Galaxy A55 magyar árai
- No Rest for the Wicked
- HBO Max & OD topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Napelem
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...