-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz dugynok #54025 üzenetére
Akkor rosszul fogalmaztam a kérdést. Szóval alakzatban haladunk. Egyszerűen leírva...egy a bal oldali, a felezővonalhoz közelebbi, keréknyomban, a következő meg a jobb oldaliban, ami az út széléhez van közel. Ez eddig stimmel.
Mondjuk én megyek a jobb oldaliban, az út szélénél...jön egy 90 fokos jobb kanyar....ezt ideális esetben úgy kéne venni, hogy ha nem is a felezővonal mellől, de legalább középre húzódva...majd behúzva a kanyar csúcspontja felé...majd megint kiengedve...mint a versenyautó...vagy nem?
Ha tartanom kell az alakzatot, akkor a jobb széléről kell kezdenem a kanyart, ami a legrosszabb. Ha ilyenkor középre húzódom, azzal miért veszélyeztetem a mögöttem lévőt, ha megfelelő követési távolságot tart? Egyébként meg magam veszélyeztetem...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
ludsimon
veterán
válasz dugynok #54175 üzenetére
Az a lényeg, hogy kilő, a többi nem számít.
Amúgy egyetértek! Akinek van rá pénze az vegye meg saját erőből.
Hitelre venni úgy, hogy a bankba van 1 millió elég nagy butaság, főleg, hogy nem lehet tudni a banki helyzeteket sem....
Nem véletlen fektetnek mostanában ingatlanba aki józanul gondolkodik és több milliója van bank(ok)ban.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Genesistibi
tag
válasz dugynok #54175 üzenetére
A hitel egyáltalán nem baromság (a deviza-s az volt!).... természetes, hogy fizetsz érte ha valamit használsz, olyan ez mint egy akármilyen bérleti díj. Személyi kölcsönt 20% körüli kamattal fel lehet venni, az azért nem olyan szörnyű és lehetővé teszi, hogy ne kelljen motor és kocsi között vacilálnod, megveheted mind2-t, ha van elég jövedelmed.
Természetesen nem szabad túlzásba vinni, addig nyújtozkodj...
A nagy cégek és országok sehol sem lennének különböző hitelek nélkül, de ez már egy másik óra.
-
Genesistibi
tag
válasz dugynok #54180 üzenetére
Szép meg jó ez a +200e, DE!! akkor 5 évig nem vettél se motort, se autót, házat stb. - csak ültél a pénzeden.
Természetesen nincs olcsóbb a kp-nél, de kevés olyan ember van a világon, aki bármit/bármikor megvehet és nem kell kölcsönben gondolkodnia. Az én szüleim, rokonaim, ismerőseim mind kölcsönökkel/hitelekkel építgették amijük van, tudták hogy sokkal többet fognak visszafizetni (ez a rendje), mint majd amit az adott dolog ér, de anélkül most is egy albérletben ülnének és egy nagy 0-juk lenne.Az "albérleti" rendszer szépen működik a nyugati országokban, csak ugye mindennek az alapja a jövedelem, az meg itt elég karcsú az lakosság kb 80%-nak.
Annyit akartam kihozni az egészből, hogyha van 1 millád és felveszel még 1 millát akkor vehetsz motort és autót egyszerre, nem kell választanod. Az az 1 milla elég az önrészekre, különböző kezdeti költségekre és ha megszorulsz pár havi részletre és közben a maradék kamatozik is (ami nevetséges összeg, de gyarapszik).
[ Szerkesztve ]
-
Genesistibi
tag
válasz dugynok #54182 üzenetére
Te nem érted az Ő álláspontját. Előrelátó = nem akarja minden megtakarított pénzét csak úgy zutty "kidobni", inkább ráfizet többet, de biztonságban tudja a mocit, a kocsit, akármit vesz!
Bocsi, de a közgazdász énem teljesen máshogy látja ezeket a dolgokat. Nem hiszem, hogy ez baj, ezért fizetnek...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz dugynok #55984 üzenetére
Ha azt gondolja, jobbra kanyarodsz, akkor sem fog beléd hajtani. Ha pedig befordul melléd jobbra, akkor sincs gond, ha jobbra húzódva vagy, hiszen elférsz mellette. Ha meg látod, hogy nagyon agresszív, vagy nem tudja mi van, jobb ha elengeded.
Persze, ki fogja dugni jobban az orrát, de az a mögötted jövő gondja lesz. A holttér elméletre csak annyit, ha nagyon peches volt a szitu, akkor pont úgy közelítették egymást, hogy ahogy közeledett a kereszteződéshez a motor, úgy mozgott előrébb az autó és holttér. Gondold végig.
Rajzoltam egyet. Nyilván nem ekkora a holttér (már nem rajzomolm emiatt újra), de remélem átmegy, mire gondolok:Egyébként ez is figyelmetlenség, ha nem figyel az autós a holtterére, de sajnos sok modern autóban akkora az A-oszlop (lásd pl. [link]), hogy komplett tornamutatvány körbenézni, azt meg gondolhatod, hány autós fogja megcsinálni... Ő autóra számít, nem kerékpárosra/motorosra, vagy akármire, ami kisebb és különben is lesz@rja....
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz dugynok #57213 üzenetére
Szabadni éppenséggel szabad táblával jelzett főúton, csak ha épp kienged valaki egy autót, akkor neki is figyelnie kell. Ez tipikusan olyan eset, ami rengeteg vitát szülhet ha baleset van. Az ügyben nem fogunk tudni igazságot tenni itt a fórumon. Az egyetlen ahogy te is írtad: baromira kell figyelnünk. Ez a legjobb tanács, nem a felelősök keresése.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
baboss
őstag
válasz dugynok #58186 üzenetére
Konkrétan ezt irták róla "Hát használhatatlan kacat, ne vedd meg kb másfélszer lehet feltölteni egy telefont azt is Q lassan"
Találtam olyat amit zeon.hu kolléga ajánlott.
XIAOMI Power Bank 10000 mAh külső akku ÚJ 6000ft.Garantáltan eredeti, hologramos dobozban,helyszínen ellenőrizhető.[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
-
HSM
félisten
válasz dugynok #59567 üzenetére
Inkább hiszek a vezetéstechnika oktatónak, mint a jogsis oktatónak. Persze, mindenkinek a maga dolga eldönteni, a következmények is őt terhelik.
Persze, értem, belédrongyol hátulról meg kutyafüle, de vészfékezésnél először is neked kéne elkerülni, hogy te belerongyolj valamibe, utána van értelme ilyesmiken gondolkozni. Amúgy ha az utolsó métereken behúzod a kuplungot megállás előtt akkor még csak le se fullad... Amúgy egy ilyen vészfékezés után azért se mész sokra a járó motorral mert jó eséllyel olyan sebességben leszel, hogy nem tudsz vele újra elindulni azonnal, akkor meg az indítón pöccintés lesz a legkisebb időveszteség...
Burt1793: Ne legyetek már ennyire fotelfizikusok... Persze, a vészfékezés is megcsúszást okozhat.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dugynok #59579 üzenetére
Csak a tanfolyamon gyakoroltam a nyáron: idén május óta már nem 24m-en hanem 12-őn kellett megállni 50km/h-ról. Nem kis feladat volt, de meg tudtam csinálni. Azóta még véletlenül sem gyakoroltam...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Yoshida
aktív tag
válasz dugynok #59579 üzenetére
Azért Persunak nem hinném hogy a kezdőknek való tréningek valók fékezés tanuláshoz
Szerintem a fizika felől megközelítve: Az első keréken minél nagyobb súly van, annál erősebbet lehet fékezni vele úgy, hogy ne blokkoljon. A hátsó fék azért kell az elején picit, mert ha megtéped az első féket, akkor előbb blokkol, minthogy a súly rámenjen. A hátsófék miatt lemegy egy kicsit az eleje, és már mire jobban ráhúzol az elsőre, addigra ott a súly, lehet lassulni durvát. Ettől a ponttól kezdve viszont az az előnyös, ha minél kisebb súly van hátul, tehát az ideális az az, ha épp nem ér le az aszfaltra a hátsó kerék. Akkor meg nincs mit fékezni hátul. Bringán is így lehet megállni, csak ott nincs ez a probléma, hogy blokkol az eleje. Csak jön fel a hátulja. (aszfalton, száraz időben)
Viszont van egy érzésem, hogy -motoron- aki profin begyakorolja az első fékezést úgy, hogy ráengedi az elsőféket, teló összeül elöl, majd ráerősít, az hamarabb megáll, mint aki elkezd a hátsóval fékezni, és utána az elsővel. Legalábbis amikor párszor próbáltam, nekem elég lassan sikerült az elejét összeültetni a hátsó fék segítségével. Be kéne gyakorolni mindkettőt, és utána fékutat nézni
HSM, valamikor?
-
HSM
félisten
válasz dugynok #59627 üzenetére
Az a mókás ebben, hogy ha sikerül beépítened a mindennapi motorozásba a tanultakat, akkor onnantól kezdve minden nap "gyakorlod".
Nekem elég sok minden megmaradt, és egy forintját sem bántam meg a két szintnek. Igaz, a tréningek után kívánt némi önfegyelmet és plusszmunkát odafigyelni és alkalmazni a tanultakat, sőt azóta is kíván, de megéri.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz dugynok #59627 üzenetére
Motor, gumi tudja amit kell csak te nem tudod. Egy vezetéstechnikai tréning kb 5 órás,lesz egy emelkedő diagramm ami a "fejlődés" majd jön a csúcs és majd a lejtmenet. Ilyenkor van az, hogy elfáradsz esetleg eldölsz, koncentráció lanyhul. Amit ott tanulsz, másnap kb 10-20%-a marad benned. Így van ahogy írod szintet kell tartani,amit ott láttál/tanultál és/vagy újabb tréningre elmenni, ahol újabb szintre lépsz. Az, hogy valaki elmegy egy tréningre az nem gyávaság, hanem egy lépés előre, hogy jobb motoros és technikája legyen. E mellett az sem baj ha rendeltetésszerűen használja motorját mert igy lesz rutinja,mondthatni minden nap, mimden méteren tanul/hatsz valamit,nem a fotelből.
Motoros rendőr oktató is karambolozott úgy, hogy hiába oktatott napi szinten,volt egy olyan szituáció ahol elékanyarodtak,tudás/tapasztalat megvolt,de mégis beköszönt a B oszlopon. TK-s motor lett. E van.
Én amikor elkezdem a szezont,aksi be pöcc-röff átnézem a világítás/kapcsolókat, motort stb. Első utam benzinkút. Ott megnézem a gumiban mennyi levegő van,"jó" idő esetén (február) ha nem taknyos az út, süt a nap akkor keresek egy gyér forgalmú helyet, ahol vész/fékezés/gyorsulást,hirtelen irányváltás gyakorlom párszor/sokszor. Próbálok vissza szokni/rázodni,mert az ember felejt el van szokva a motortól/motorozástól az ezekhez szükséges reflekszektől a mindennapi dolgoktól ami szezon közepén ez tök természetesen és magától ment.
"Nagy motorosnak tartasz" Hátőő, köszi de maradjunk annyiban, hogy nem tudok motorozni hanem csak szeretek.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz dugynok #59630 üzenetére
Nem kell a vészfékezést beépíteni a mindennapokba, de a reflexeket be lehet. Pl. azt,hogy figyelsz arra,hogy egy pillanattal előbb kicsit használd a hátsó féket és aztán erőteljesen az elsőt. Én ezzel próbálkozom, hogy ez reflex legyen. Vészfékezéskor, meg vészhelyzetben szeretném, hogy ez legyen a reflex, nem az, hogy izomból berántom az elsőt lesz ami lesz. Persze én is néha elk.rvulom, de azért próbálok figyelni. Sőt, ha nincs mögöttem nagy forgalom, seggembe egy autó, akkor ha az orrom előtt vált sárgára a lámpa, akkor szándékosan "vészfékezek" vagy próbálok valami hasonlót és pl. ezekből nagyon sokat tanultam idén, főleg azt, hogy sokkal sokkal hosszabb a féktáv még ilyenkor is, mint amit én gondoltam. És ez mindig ösztönöz a gyakorlásra, de még mindig messze vagyok attól, amit én elfogadnék magamtól.
Ha már vezetéstechnikai tréning... nagyon mennék a honda safety-re, de egyenlőre nem volt rá pénz. Nem azért mennék, mert ott két nap alatt megtanítanak motorozni és két nap után marha fasza gyerek vagyok,
mert már most is az vagyok. Hanem, hogy ott két nap alatt mutatnak olyan technikákat, amiket majd gyakorolhatok, beépíthetek a stílusomba. Aztán ki tudja...még sose voltam.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
#79335424
törölt tag
-
baboss
őstag
válasz dugynok #64008 üzenetére
Megvan a hátsó fékbetét. Az EBC katalógusban (1992-1995) évjárat szerinti betét nem volt jó hozzá, de a végén csak megtaláltuk a hozzávalót.
Ott a bolt előtt ki is cseréltem, nagyon a végét járta, talán 1mm volt még rajta. Az eladó azt monda, hogy az elsőket nem kell még cserélni, mert 50%- osak. Holnap megcsinálom az olajcserét is.[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz dugynok #64934 üzenetére
Nincs semmi értelme, nem használ neki. Majd reggel és este mehet gyalog a munkába, elég gyakran én szoktam hozni vinni. Meg lesz még más megvonás is, ezeknek sokkal több haszna van mint egy taslinak.
Most telefonált, hogy a falú végén van a barátjánál, szerencsére a másik sisak a szobájában megvan van, nem vitt utast.[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz dugynok #66223 üzenetére
Az én sávomban nem volt, max a buszsávba lehetett. Ha az én sávomba lett volna, akkor gondolom nem az orrát kapom el.
Ezt a sávfoglalás szabályt milyen címszó alatt találom meg? Habár gondolom e mellett kellett volna indexet használnia és balra néznie :-)
Itt történt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz dugynok #66228 üzenetére
Aha, aki mögöttem jött közvetlenül. Ő is mondta, hogy kifordult elém, de a rendőr nem vette jegyzőkönyvbe, csak nagy nehezen 1 óra múlva írta fel a számát.
E mellett van még egy motoros tanú és egy a szembejövő sávból.
Kíváncsi vagyok mi lesz ebből, habár 1,5 hónap múlva fogom megtudni :-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban