-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz Weeman1 #60599 üzenetére
Osztrák rendőr.. Glockner környéke. 1.18mm volt a profilmlység ezt 25Eu-val díjjazta. Majd venni kellett új hátsó gumit vagy rendszám le, x helyen át lehet venni, miután gumit cseréltél. 55eft volt az 1db gumi. Itthon a 2db 65eft.
Szentendre/Dobogókő rendőri ellenőrzés.
Nincs jugusultsága vezetni azt a gépet amin ül,magyarán nincs arra jogsija. Másiknál slick gumi.. Nagyon szeretném, ha két ilyen birka jönne velem szemben és az ő hülyeségük miatt karamboloznék/esnék stb..Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Weeman1
veterán
válasz -Mosquito- #60601 üzenetére
Nem volt ám olyan vészesen megkopva,csak köcsögök voltak.
Xiaomi 11T Pro
-
mumtaz
senior tag
válasz -Mosquito- #60601 üzenetére
De azért azt is vegyük igazságnak, hogy az elfogadható profilmélység annak arányában is változik, mennyire szeretne elkaszálni a rendőr. A gumin ott a "kopásjelző". Autóval akkor is megbüntettek, amikor még a közelében sem volt a két éves gumin.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-Mosquito-
őstag
válasz Weeman1 #60602 üzenetére
Mennyi km lehetett/volt még a gumiban, repedezve volt? Fotó van?
mumtaz:
Igen ott van a kopásjelző, viszont kint sokkal jobb utak/aszfalt/szerpentinek vannak,ott lehet ~40-50%-al lerövidülhet egy gumi futásteljesítménye is. Nem a gumi éveit nézték, hanem a profilmélységet. Felmegy az ember ilyen szerpentinekre/látványutakra lent 30°C fent 0-5°C és még eshet is a hó. Ott egy szar/kopott gunival..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz Dj.Mike #60608 üzenetére
Próbáltam rákeresni a gépsárkányodra, elképzelhető, hogy BA20D izzó van benne (mint mondjuk a Yamaha Majesty 125/150/180-ban), aminek két nagy baja van: 35W-os, így elég gyenge alapból, emelt fényű meg alig található belőle (bár nekem annak idején sikerült lőnöm 2 db 45W-osat). Ellenben ha projektoros a lámpa, akkor abba elméletileg rakható xenon különösebb mellékhatás (vakítás) nélkül. Persze kérdés, hogy a 491-es elektromos rendszere elbírná-e. Esetleg nincs valami triviális baja a lámpádnak: koszos búra/foncsor, rossz magasságbeállítás, kormos (öreg) izzó?
Amúgy ilyen projektor van benne? Szerk: a projektoron a HS2 felirat gyanús.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #60610 üzenetére
A trafója nekem nem tűnik valami biztatónak a műanyag, kinyitható burkolatával.
Azért ahol tizenpárezer voltok szaladgálnak, nem baj, ha inkább véglegesre zárt.A fémházas trafó is meg tud égni, ha valami balul sül el. De nem olvad le rögtön.
Nekem jó 3 év után adta meg magát a xenon szettem a Majában. Valahogy így: -
Dj.Mike
senior tag
válasz DigitXT #60609 üzenetére
Igen hasonló a lámpám ahhoz amit linkeltél. Én is xenonra gondoltam csak ahogyan te is említetted nem tudom elbírná e a gyári elektromos rendszer. Sajna az az érzésem hogy hiába is vennék új gyári lámpát az is ugyanúgy szarul világítana. Magasságot hiába állítom mindenhogy szar a fénye.
-
DigitXT
félisten
válasz Dj.Mike #60612 üzenetére
Szóval akkor BA20D? Legalább 35W? Mert abból létezik 20/25W is (gyertya).
A xenon amúgy nem akkora durranás... A beröffentésekor rántja meg inkább az
akkut, és csak addig terheli jobban, amíg be nem melegszik, utána ugyanolyan
mint egy normál izzó. (A projektort csak a miheztartás végett linkeltem, én sem
hiszem, hogy bármit segítene, ha azt cserélnéd, kivéve ha a mostani "sérült"...)Ha bp-i lennél, lenne BA20D izzóm, meg 1 db trafóm, amivel ki lehetne próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Dj.Mike #60614 üzenetére
Aham, szóval akkor a generátorról megy. Akkor viszont a xenon "felejtős",
mert annak stabil tápfesz kell (akkuról), bár nem hiszem, hogy ne lehetne
bekötni úgy (amúgy is az a normál ügymenet), hogy tápot az akkuról kap,
a gyári lámpafoglalatról meg csak a "jelet", hogy most kell bekapcsolnia...(Létezik olyan átalakító, amivel a gyári lámpafoglalatról lehet meghajtani a
xenon trafót is, de nem igazán ajánlott, mivel a vékony vezetékezésen sok
fesz eshet, bekapcsoláskor akár túl is terhelheti: nem kapcsol stabilan.)[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #60615 üzenetére
Ha "generátoros", akkor dinamótekercses. Az meg váltóáram, amire elég nehéz relét kötni a kapcsoláshoz.
A megoldás az lehet, hogy a lámpakapcsolóról mindent le kell kötni. Be kell húzni egy szálat az akksitól és a kapcsoló másik oldalára tenni egy relét. Erre a relére szintén kötni akksiról +12V-ot és ez a relé kapcsolja a xenont. Ha két áramkörös a relé, akkor az egyik kapcsolja a xenont, a másik pedig a gyári világítás szálról a hátsó lámpát.
A a világítás gyárilag a fesszabályzóról megy, akkor van esély rá, hogy egyenáram. Akkor egyszerűbb a képlet, mert akkor csak az akksiról kell egy direkt +12V, a lámpakapcsoló egy relén keresztül kapcsolná a direkt 12V-ot a xenonnak.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Dj.Mike #60618 üzenetére
Egy autóvillamosságisnak nem pálya.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
DigitXT
félisten
válasz Dj.Mike #60620 üzenetére
Nagyon nem: kell hozzá két darab trafó is. Meg egy relé, ami az egészet indítja.
És nem mindegy, milyen teljesítményű, mert van 35W-os és 55W-os szett is.
(Én egy 50-es motort nem terhelnék 55W-os szettel.) A trafónak passzolnia kell
az izzóhoz természetesen, de ha úgyis elmész szerelőhöz, az ezeket elmondja. -
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #60621 üzenetére
Én is erősen töprengek azon, hogy az egyik fölösleges kínai xenon szettet berakom tompítottnak. Az egyetlen, ami felver agyilag az, hogy a Jetforce-on nincs lámpakapcsoló. Ha ráadod a gyújtást, akkor felkapcsol a tompított és az első és hátsó helyzetjelzők. Ami annyiból pláne idegesítő lehet, hogy nincs bewrúgókar. No meg indítózáskor lekapcsolja a tompított. Ezt a xenon nem szeretné, hogy gyújtás ráadásakor bekapcsol, majd pár másodperc múlva le az indítás idejére, majd újra fel.
Kell egy lámpakapcsolót bütykölnöm.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #60623 üzenetére
Eegen, ezt én is megtaláltam, de sanszos, hogy csak 1 db izzós szett ez is.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #60625 üzenetére
Amúgy semmi gond: akkor kettő szett kell; csak az már 30K.
Inkább vennék egy autósat, mint anno tettem a Majába: az csak
20K volt, és évekig nem volt vele gondom... Persze csak azután,
hogy rendesen bekötöttem az akkura. Előtte azért problémázott.
(Meg hát H4-es volt, és így bele se ment a BA20D foglalatba, de
ezt gyorsan kiküszöböltem, belefaragtam -> ultragáz megoldás.)Szóval visszavontam: meg kell gondolni, mit érdemes venni...
Mióta vagy Te Topikgizda?
3 napja, miért? Reményeim szerint rövidesen Den is csatlakozik.runner 125: nincs fizu... Viszont a vasakat legalább ki tudtam
szerkeszteni, mert tele volt elavult cuccal... (Eladták már rég. Én
meg átvittem a Madisont a másik topikba, mégiscsak oda való...)Egyébként, ha valaki szeretne az összefoglalóba berakni képet a
motorjáról, ezúton jelzem, hogy elküldheti nekem: motortípus/link.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz runner 125 #60627 üzenetére
Annyit kapnak?
Én a feléért is!DigitXT: Grat a ranghoz!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Dj.Mike
senior tag
Na közben megadta magát a másik izzó is az első lámpában. Még jó hogy állandóan kiégett valamelyik mikor a 35 w helyett 15 w volt benne. És még csodálkozok hogy miért nem látok vele a sötétben.
-
DigitXT
félisten
válasz Dj.Mike #60629 üzenetére
Az derék! Lehet, ha raksz bele 2 db vadiúj 35W-osat máris használható lesz.
Nekem a 45W-os ilyen volt. (Lehet, hogy még mindig azt használja huszi.gyb.)
Azért volt nehéz(kes) beszerezni, mert első körben kettő helyett egyet küldtek...
De nem volt nagy gond, mert onnan jött az első féktárcsa is, akkor bepótolták.[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz Dj.Mike #60629 üzenetére
Nem biztos hogy 35w helyett volt 15w, lehet hogy két 35 wattost nem bír el a generátor. Az egyik ügyfelünknek kicseréltük a két 25 wattost a robeszában, mert keveselte a fényt, de az erősebbekkel állandóan lemerült az akku, vissza kellett rakni a gyengébbeket.
www.simson4t.hu
-
-
mumtaz
senior tag
Száradnak az hátsó oldalidomok a Jetforce-ra. Meg jól rápacsáltam, mert vettem gyertyakábelt és pipát. A kábelt sem volt egyszerű kicserélni, de a pipát meg nem is lehetett, mert ami gyertya benne van, azon nem sapka van, hanem fix, tehét nem lehet lecsavarozni. Az új pipa meg naná, hogy nem olyan. Visszavinni ciki lenne? Rendesen boltban vettem.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
DigitXT
félisten
-
Redneck
veterán
30+ fokban sokkal jobban ment a motorom mint most. Lehetséges hogy ennyit számít neki 10 fokkal alacsonyabb hőmérséklet? Ennyivel hamarabb bemelegedett volna? Sokkal morcosabb hangja volt és jobban is húzott.
Rövid távokon megyek (10-15 km). Ez némileg elszomorít, haverom is mondta anno hogy az övé (RS 50 AM6) 15-20 km környékén kezd igazán élni, bemelegedni.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ludsimon
veterán
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #60626 üzenetére
Apriliába a képen látható kék/fehér dobozos volt. Az mindent kibírt pedig egy gagyi szett volt. Simán az izzó csatijára kötöttem/összedugtam,működött. Bezzeg a Burgikon..Ülés,idomok le aksira ráköt,dróttal behúzva vázhoz rögzítve a kábeleket a Japonál meg így működött.
Topikgazda.
Teljesen korrekt választás,sok sikert Nektek! Zűr&Zavar. Viccelek.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #60630 üzenetére
Nem, csak az egyiket használom, a másik kiégett, és ahol szoktam venni ott (citybike) csak 35W-os volt... Emeltfényűre rákérdeztem még pár helyen, ott sem volt, így nem szórakoztam tovább... Most egyelőre jó, nem is volt drága az izzó, aztán majd idővel projektoros Xenon? ( )
ludsimon: Tudtommal a 2T hidegen nagyobb teljesítményt ad le, mint melegen, csak ha hidegen szétpörgeted nem lesz hosszú életű.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Redneck
veterán
válasz ludsimon #60642 üzenetére
Hát nem tudom. Ha 30+ fokban megfogtam a blokkot akkor jó forró volt, ma viszont langyos. A hangja és az ereje is más volt. A nagy meleg előtt is ezt éreztem. Amikor nagyobb távolságot jöttem vele 30-50 km között, egy idő után morcos hangja volt és húzott mint a barom. A hűtővíz hőmérséklete nem változott számottevően.
Egyébként érdekes, a Simsonon hidegen ment jobban.
Szerk:
Az is lehet hogy elfogyott a sűrű 2T olaj amit a szerelő küldött bele, és maradt a hígabb Repsol 2T a tetején. Nem is füstöl úgy mint eddig...Szerk2:
Melegen nem tágul jobban a dugattyú és a gyűrűk? Ergo nem nagyobb a kompresszió?Szerk3:
Esetleg a magasabb hőmérsékletű levegőtől hamarabb robban a keverék?[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
-
Den
veterán
válasz Redneck #60645 üzenetére
Én inkább a benzin levegő keverékre tippelnék. A meleg levegő ritkább, ugyanakkora térfogatban kevesebb benne az oxigén, tehát ugyanannyi benzint adagolva dúsul a keverék. Persze ez minimális, nem tudom utcai motornál az a plusz tíz fok okozhat-e érezhető változást, de versenymotoroknál régen a hőmérsékletet és a páratartalmat is figyelembe vették hangolásnál.
Még egy ötletem van, a melegben kevésbé hűl a kipufogó és a rezonátorban magasabb a kipufogógáz hőmérséklete, ezért más sebességgel terjed benne a nyomáshullám, eltolódik felfelé a rezonancia frekvenciája. Szintén nem tudom hogy ez melegebb időtől érezhető-e, de versenymotoroknál használták hangolásra a rezonátor hőszigetelő bandázsolását.
A karbis dolgot le lehet ellenőrizni, ha hajszálnyival több benzint adsz neki a levegőcsavarral. Ha ettől megjón az az érzés ami a melegben volt, akkor ez a magyarázat, ha nem, akkor állítsd vissza ahogy volt.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Pete55555
addikt
Na gyerekek, ma 1 óra alatt
széné tuningoltamkicsit feljavítottam a kis Jog-omatMentem volna szerelni apámhoz, de esett az eső, így nem indultam el. Apám később telefonál, hogy hol vagyok... közben elállt az eső. Háromnegyed 7... na mindegy mondom elugrok, megvan ez hamar.
A lépések:
Végy egy ZR SuperJogot. (21e km)
Végy egy donor Z jogot. (14e km)
Cseréld ki a kuplungokat. - Na itt volt egy kis bibi, ugyanis nem ugyanolyanok. A szíjtárcsa ugyanakkora méretű, viszont a harang nagyobb a Z jogon. Semmi gond, kicseréltük a deklit is, így megoldottam egy másik kisebb problémát is, nevezetesen, hogy a berugó racsni már nem mindig kapaszkodott bele a tengelybe, el volt kopva.Ráraktuk a dekilt, beindítottam. Minden ok, semmi furcsa hang. Odahúzom neki, oké.
Jöhet a próbakör. Míg bementem a bukómért apám már került vele egy kört (bukó nélkül, mert why not?), azt mondja hú, ez ugyan jól megy! Na, mondom lássuk. És tényleg, megszűnt 30-40 között a torpanás, szépen egyenletesen gyorsul szinte végig, kicsit jobban meg is indul, és ha 20-40 között odahúzom neki, akkor nem erőlködik, hanem szépen megy. Ráadásul a régi olyan szar volt már, hogy gyakorlatilag motorfékkel mentem, ha elengedtem a gázkart, mert nem húzta vissza a pofákat a rugó, ezzel viszont szépen gurulok.1 óra alatt kicseréltem (majdnem) egyedül, úgy, hogy még a légszűrőt is meglestem, nem-e retkes. (nem)
...Szeretem leracsniztatni...
-
golyani
addikt
Izzó témára: én a sima BA20D helyett vettem halogént ilyent. Tapasztalat azt mutatja, hogy megérte a pénzt