-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Egy kis feszültségoldó mindenkinek!
Csatornáján a többi.Akinek nem inge... Csak azok az ércelődések jutnak mindig eszembe, hogy megnézem azt, hogy 4L alatt fog fogyasztani, majd megjön a 4,5L-es fogyasztás, stb..
A második bekezdést teljesen elfogadom és próbálok ezen hozzáállásomon változtatni, hogy 0 tapasztalattal ne próbáljak valamit leszarozni, pl. automataváltós autó stb..
Sajnálom, hogy fáj, hogy én kizárólag pár embernek fogadom el a szavát, mert ők értenek hozzá abban amibe mások csak rosszindulatúan beleszólnak, lásd a fenti példát, de lehetne sorolni..
Nem firtatom, hogy motorozás terén van élettapasztalatod bőven én ennek az ellenkezőjét nem állítottam!
Leginkább azért nem fogadtam el most sem a sisakos oktatást a többiektől, mert tudom, hogy sokan nagyon rosszindulatúan válaszolnak és én már nem tudom megkülönböztetni (leszámítva azon emberek gondolatait, akikben hiszek ezen a fórumon és tanítottak sokat) kik segítő szándékkal és kik csak cukkolni írnak be nekem.Ennyi, ez nem az irányodba történt bántás volt, nem kell megsértődni!
Én mindenkinek megadom és megadtam a tiszteletet azt hiszem soha nem személyeskedtem senkivel se itt.
Van ez a szokásom, hogy kijelentek dolgokat 0 tapasztalattal, amin változtatni szeretnék csak sokszor nehéz, mert én sem a saját fejemből találom azokat ki hanem más tapasztalatait olvasva adom tovább más tapasztalatait.Lényegében ennyi, ezen nem kell senkinek felkapni a vizet!
Ez egy vélemény, ok, tovább kell menni és figyelmen kívül hagyni.Huh, először pár sort akartam csak írni, erre lett egy egész regény.
undefined
-
derrik
őstag
válasz mumtaz #60800 üzenetére
Egyébként megy max 65....nekem elég. És nem iszik 2 Iityinél többet.
Csak mikor kicsit d mászik az alapjárat akkor forog a kerék.
Valamint elég nehezen áll vissza alapjárata.
Ez különben milyen alkatrész a karburátoron?https://drive.google.com/file/d/0ByJ1KdOoMfq-LXZ1dl9scG85Wlk/view?usp=docslist_api
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz ludsimon #60801 üzenetére
Sajnálom, hogy fáj, hogy én kizárólag pár embernek fogadom el a szavát, mert ők értenek hozzá abban amibe mások csak rosszindulatúan beleszólnak, lásd a fenti példát, de lehetne sorolni..
Biztos lehetsz benne, hogy nem faj neki. Csak magaddal szursz ki, ha ennyire leszukited az informacioforrast, amit elfogadsz.
Holnap reggel amugy is kezdodik elorol minden, szoval elpocsekolt ido az egesz.
-
Pete55555
addikt
válasz ludsimon #60801 üzenetére
én kizárólag pár embernek fogadom el a szavát, mert ők értenek hozzá
Akkor f*sznak jársz ide? Írj nekik privátban, probléma megoldva. Másnak meg te még inkább ne adj tanácsot, mert ha valaki, akkor a te tanácsaidat nem biztos, hogy meg kell fogadni.
Leginkább azért nem fogadtam el most sem a sisakos oktatást a többiektől, mert tudom, hogy sokan nagyon rosszindulatúan válaszolnak
Ok - és okozat. Érdekes módon csak veled beszélünk így...
De ha azt mondom, hogy vegyél 30-50.000-ért sisakot, mert az jobban védi a fejedet, kényelmesebb...stb, nehogy elhidd, mert biztos rosszat akarok neked......Szeretem leracsniztatni...
-
Den
veterán
A félrértések elkerülése véget
Nem azt mondom, hogy
- az olcsó de szabványos sisakok maximális védelmet nyújtanak
- nem éri meg drágábbat venni mert a drágább nem jobb tartósabb,vagy nem biztonságosabb
- ha van rá pénz akkor sem éri meg robogóra is drágább sisakot venni.Csak annyit, hogy ha valakinek szűk a keret és az összes motorra szánható pénzből is csak egy 100k körüli vas jön ki, akkor nem tragédia ha nem nyes le a keretből 30k-t sisakra és vesz inkább egy 70-ezres romot, mert már a 100k is necces egy robeszért, innen már nem nagyon kell lefele menni. Akkor jó lesz az olcsó sisak, egy szezon alatt úgyis szétmegy, utána meg biztos jobbat vesz, de addig sem kell az életéért rettegni, mert az _elegséges_minimum védelem megvan.
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Természetesen nem így gondoltam. Ezek a pontszerű erőhatások árulkodóak lehetnek (lehet ilyen is, de nem életszerű). Úgy gondoltam, hogy valamivel kitöltjük (mondjuk memóriahab szerű dologgal), amin látszódik a lenyomat egy darabig, ha van, esetleg giroszkópot bele. És padkának, egyenes felületnek vágjuk... Komolyabb videót szeretnék, mint ezek a kalapáccsal csapkodjuk üresen dolgok. Bár azért ez is árulkodó... Az autó sem biztos, hogy nagy felület, és a villanyoszlopnak is van sarka...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #60801 üzenetére
Úgy gondolom, erre kéne nekem is válaszolnom.
Én is mondtam, hogy 4+L lesz a fogyasztás, szerintem ezeket rám érted... Van a családban 2db 2T gép, plusz nekem is volt egy... 3.5-3.8 körül alakul gyári szettel a fogyasztás. Örülök, hogy neked nem, kevesebb CO2 kerül a levegőbe. Ettől függetlenül abban nem vagyok biztos, ha az én vezetési stílusommal meghajtanám a gépet városban nem lenne az 4 fölött... (4T 180 is 4-et kajál alattam, igaz 0-100 benne van rendesen).
Többször felajánlottam a személyes találkozókat, hogy lásd, nem a levegőbe beszélek (te nem éltél vele). Bár csak 22 éves vagyok, a harmadik motoromat koptatom, és a családi "flottáról" is meséltem már (Simson, Yamaha, Kymco, 1500ccm Suzuki+ Majesty) ja és ott van a PUG ami részben enyém, részben haveromé, közös befektetés...
Ha egy kicsit nagyobb tapasztalatod lesz, be fogod látni, hogy mi is tapasztalatból írtunk... Nem kell egyezni a véleménynek, személy szerint azt élvezem, amikor itt van vita, mert nem minden embernek ugyanaz jön be,(pl ha bukót fogok venni nézni fogom a pro-kontrát, amit itt leírtunk)... Az élet túl rövid ahhoz, hogy minden motorom legyen, ami itt a fórumon megfordul, minden kesztyűt kipróbáljak... stb. Ezért meghallgatom mindenki véleményét. Igen, még a tiédet is, amennyiben nem egy netes oldalon olvasott dolgot böfögsz vissza, hanem valódi tapasztalatot. (Amit a Libertyvel kapcsolatban írtál érdekelt is.)
Aláírom, nem vagyok szakértő, de hülye sem vagyok teljesen a dolgokhoz. Azért vettem magamra, mert akkor kezdted el ezt, amikor elküldtelek a búsba... Ha visszamegyek Bp-re (1 hét múlva) akkor továbbra is áll a találkozó lehetősége, Majában most nincs tompító, meghallgathatod élőben. DigitXT ( Naná) Lehella, Brogyi, kcsa és még sokan mások tudják, hogyan szól...
www.dongosofor.hu
-
#68036352
törölt tag
Az mitől lehet, hogy hómérsékletfüggő a végsebességem? Amikor vettem ezt a halálgyár robogót 40fok volt, ment 75-öt óra szerint alattam. Jött az esős rossz hideg idő, azóta csak 60at ment, már kezdtem azt hinni hogy valami szét hullott, de most hogy újra jobb idő van, megint 65-70et megy. Mondjuk több sebből vérzik szegény motor, de ez ami most a leginkább izgat.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Én is így tudom.
De végig se olvastad mit írt:"Amikor vettem ezt a halálgyár robogót 40fok volt, ment 75-öt óra szerint alattam. Jött az esős rossz hideg idő, azóta csak 60at ment, már kezdtem azt hinni hogy valami szét hullott, de most hogy újra jobb idő van, megint 65-70et megy. Mondjuk több sebből vérzik szegény motor, de ez ami most a leginkább izgat."
Most nem 40 fok van, és nem 18C fok, hanem 25-28C.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Redneck
veterán
Ez volt nekem is a múltkor. Ha meleg időben állítja be az ember a karbit akkor nem lehet hogy 10-15 fokkal alacsonyabb, párásabb időben máshogy viselkedik a paripa?
Den írta pár napja nekem:
"Én inkább a benzin levegő keverékre tippelnék. A meleg levegő ritkább, ugyanakkora térfogatban kevesebb benne az oxigén, tehát ugyanannyi benzint adagolva dúsul a keverék. Persze ez minimális, nem tudom utcai motornál az a plusz tíz fok okozhat-e érezhető változást, de versenymotoroknál régen a hőmérsékletet és a páratartalmat is figyelembe vették hangolásnál."Az enyém mindenképp érzékeny rá. Melegben jobban megy, ha rosszabbra fordul az idő, mindenképp karbit kell hozzá állítani.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
félisten
válasz Redneck #60819 üzenetére
Elkepzelheto, hogy eleve kicsit kevesebbet kap a mocid es ez kompenzalodik mikor meleg van. En meg ezen a jogon nyilvan nem tapasztalhattam a kulonbseget, majd osszel/telen kiderul. Az autom viszont erezhetoen lelkesebb, mikor 16-20 fokok vannak, mint a 35 fokban es ez eddig minden autommal igy volt. Lehet ezek a kis 50-es blokkok nem annyira erzekenyek ra.
(#60821) ludsimon
Van ez a szokásom, hogy kijelentek dolgokat 0 tapasztalattal, amin változtatni szeretnék csak sokszor nehéz, mert én sem a saját fejemből találom azokat ki hanem más tapasztalatait olvasva adom tovább más tapasztalatait.
Ez attól függ melegben vagay hidegbn van beállítva...
Akkor ez utobbi most kinek a tapasztalata? Mert hogy nem a tied az biztos. De mindegy, nem is erdekel mar, csak az agyvize forr fel az embernek. Mondtam, hogy ma kezdodik minden elorol.
[ Szerkesztve ]
-
#68036352
törölt tag
Karbis igen. Nekem is azért fura, kezdő motoros vagyok, eddig minden autóm jobban ment hidegben, locsoltam is az intercoolert vizzel mindig. Valami zörög is a hajtásban, mintha egy láncot húznék magam után De ez eddig is megvolt, nem most jött elő.
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #60813 üzenetére
Az aerox is karbis. De 20 fokban is és 40 fokban is túllendül a 80-as óráján. Ekkora eltérés nem normális (gondolkodjunk már mielőtt leírunk valamit) (no offense), nem is lehetne az (ugye arról lenne szó, hogy a levegő hőmérséklet változásával változik a sűrűsége (kg/m^3) így az egységnyi térfogatba eső oxigén mennyisége is változik de ez a változás 20°C (1,2041) és 35°C (1,1455) között kb 5% ). A jelenségnek van megoldása is, tudtommal ezért van a fűtött karbi, ilyenkor a vízhűtéses motornál 2 cső viszi-hozza a vizet a karbi motor felőli torkához (léghűtéses motornál passz). 1-2 km/h végsebességben beleférhet, de ennyi nem. Bele kellene nézni a karbiba, milyen fúvókák vannak benne egyebek, meg jól át kellenes mosni meg fújni kompresszorrral, és utána beállítani.
-
Den
veterán
Az elmélet teljesen korrekt, hideg levegőben több az oxigén (sűrűbb a levegő), több benzint lehet elégetni benne, tehát belsőégésű motor hidegben nagyobb teljesítményre képes. Az autódon érzed is, mert egy zárt hurkú befecskendező van rajta, a lambda szonda méri a kipufogógáz oxigén tartalmát, és az ecu ez alapaján (is) szabályozza az afr-t. Tehát hidegben a több oxigénhez több benzint adagol
A karbinál viszont nincs visszacsatolás, Az fixen beállitott paraméterekkel működik, nem érzékeli a változásokat, adott gázállásnál, és fordulatszámnál mindig ugyanannyi benzint adagol a levegőhöz, akármtilyen is a levegő sűrűsége, páratartalma, stb..
Tehát előfordulhat, hogy bár a hidegebb leveegő nagyobb teljesítményt tenne lehetővé, de mivel magasabb hőmérsékletmen lett ideálisra hangolva a motor, alacsonyabb hőmérsékleten elmászik az afr, és teljesítménynövekedés helyett pont csökkenés lép fel.
De nem hiszem, hogy jelen esetben a 10kmh sebességkülönbség csak ezzel magyarázható lenne, legalábbis ilyen kis motornál, ennyire extrém hőmérséklet érzékenységgel nem találkoztam.
www.simson4t.hu
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #60826 üzenetére
"A jelenségnek van megoldása is, tudtommal ezért van a fűtött karbi, ilyenkor a vízhűtéses motornál 2 cső viszi-hozza a vizet a karbi motor felőli torkához (léghűtéses motornál passz). 1-2 km/h végsebességben beleférhet, de ennyi nem. Bele kellene nézni a karbiba, milyen fúvókák vannak benne egyebek, meg jól át kellenes mosni meg fújni kompresszorrral, és utána beállítani."
Hol itt a cáfolás?
-
Den
veterán
válasz golyani #60823 üzenetére
Kis mociknál, elektromos karbifűtés szokott lenni, de eddig még csak a helyét láttam, fűtőpatron egyikben sem volt. Szerintem sem valószínű 10kmh különbség csak a hőmérséklet miatt. A motor viselkedésében észrevehető, de ekkora eltérést nem valószínű hogy okoz.
(btw 5% oxigénmenyiség eltérés nem sok de ha az afr valamelyik szélső érték közelében van, ez elég jelentősen megváltoztathatja a motor viselkedését)www.simson4t.hu
-
golyani
addikt
válasz ludsimon #60831 üzenetére
Persze, mert ki tudja kicsoda, milyen karbit rakott fel a robeszra és abba mekkora főfúvókát rakott. Ezért kell kitakarítani, mert lehet tiszta retek (nem látom, de általános ajánlat), utána megnézni mi merre hány méter és ha kell (nem kötelező, opcionális) akkor cserélni. Szóval nem cáfoltam meg magam, csak a te olvasatodban.
Ahogy Den is írta kihegyezett dolgokban 5% is jelentős tud lenni. De egy hétköznapi közlekedésre tervezett, gyártott eszköznél ez nem feltétlenül az. Közben találtam egy másik forrást amibe leírták szépen h 1°C emelkedésre 0,07%-ot csökken az levegő oxigén tartalma. Tehát korrigálom magam 15°C különbség az 1,05% oxigén koncentrációbeli változást jelent. Jó ebbe még beleszól a páratartalom is de az is max 0,5-1% (35°C-on). Tehát összességében max 2% körül lehet a difi csupán a levegő hőmérsékletét figyelembe véve.
10 éve nyúzom az aeroxot, új korától végig saját kezűleg szervizelve, haveri körben is van/volt más kismotor, így egy hangyányi tapasznyalatom van. Plusz mérnökként még érdekel is a dolog. Ha meg valamit nem értek/tudom, akkor utána nézek és csak akkor kezdek magyarázni ha az illető tényleg tévedett (mert amúgy szeretek belekötni az élő fába is, de ok nélkül nem teszem).
-
félisten
Koszonom szepen a reszletes elmeleti "oktatast" , szeretek ilyeneket olvasni. Dizelem van amugy, adagolos meg, viszont mar computeres vezerlesu, legtomegmerovel, egr szeleppel, intercoolerrel stb stb.
Azt nem is en vetettem fel a kerdezonek, hogy ez okozza a sebessegkulonbseget. Redneck irasara reagaltam, hogy a karbi beallitasa miatt mukodhet melegben optimalisan.
[ Szerkesztve ]
-
-
derrik
őstag
Köszi akkor nem babrálom.......de továbbra sem tudom miért megy fel néha az alapjárat, és el kezd forogni a hátsó kerék. Majd 2-3x meg rángatva a gázkart beáll az alapjárat.
-a most bele tett 7g varó görgő nem hogy nem nagy hanem mondhatni ideális. Itt azt Írták nekem hogy 6,5 a gyári
-Valamint a tanács szerint akkor lehet hogy a kontraszt rugó, ami most ugyan gyári de szín szerint mi lenne a következő erősség???
...bár ezeket mind megvárom mert veszek bele egy Nakaru variátort és azzal kellene össze lőni a cuccot -
mumtaz
senior tag
Én inkább együtt hatásra gondoltam. Lehet, hogy ugye hidegben a sűrűbb levegő ÉS a varió okoz együttesen teljesítményváltozást.
Mármint arra gondolok - persze saját kútfőből csak feltételezés alapon -, hogy mondjuk az ékszíjnak is megvan a maga optimális hőmérséklete, ahol jobban tapad, mint az autóguminak is. És mondjuk lehet, hogy, ha túl hideg, akkor nem tapad meg, ahogyan túl meleg állapotban sem.
Nem lehetséges, hogy a karbi beállításai mellett ez is közre játszik? Bár gondolom, hogy a többletlevegő miatt elvileg a motor jobban melegszik és ez a főtengelyen keresztül átadódhat az ékszíjnak is.
Bakker. Annyi itt a változó, hogy már műszerrel kellene mérni a különbségeket. Szegény blokk ki sem látszanak a szenzorok és kábelek bozótjából.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Redneck
veterán
1 hete betolással indítok, nincs indexem, sem önindítóm és a hátsólámpám folyamatosan világít.
Kiderült hogy a biztosíték, amit múlt héten megnéztünk (igaz este sötétben) úgyhogy hétfőig várnom kell a cserével.
A hátsó lámpa hidraulikus kapcsolója rossz, úgyhogy azt is cserélni kell, az első teleszkópokba pedig új rugókat kell vegyek.A motor egyébként szépen megy, megint jó neki hogy meleg van.
Jövő héten ha minden igaz lesz GoPro kamera nálam úgyhogy fel tudom venni hogy megy.
Szerk:
Azért elég vicces hogy nappal nem néztem meg újra, és egy 30 Ft-os 7,5A biztosíték miatt izmoztam egész héten. Saját kárán tanul az ember...[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
#68036352
törölt tag
Véletlen betévedtem valami robogótuning webshop-ba, és láttam hogy van gyertya alá rakható hőfok mérő léghűtéses mocikhoz, ennek van valami értelme? Nyilván, borzalmasan széthegyezett versenymotornál gondolom igen, de utcára?
Illetve, kezdtem megnyugodni, mert mindenki azzal riogatott, hogy Italjethez nem lesz semmi alkatrész, és a morini blokk szar úgy ahogy van. Viszont minden van hozzá henger kipufogó, görgő, szíj minden. Idomok nincsenek, abba bele törődtem hogy csúnya marad örökre, de a kérdés még az volna, hogy ilyen szilentek, meg ilyesmik létező dolgok? 65 felett remeg az egész, azt mondták blokk szilent. Ilyesmiket lehet kapni hozzá? -
Redneck
veterán
válasz ludsimon #60842 üzenetére
Itthon kopogtattak már valakinél youtube videó miatt amin gyorshajtott? A videó miatt kérdezem, mert ugye az bizonyíték lehet...
Szerk:
Majd megcsinálom pályán, forgalomtól elzárt területen, a műszerfalra fókuszálva. Mert ugye gyorshajtani nem szoktam.Lauda:
Egyébként mi van ha a kékek 80-100 km/h-val letrafiznak? Rendszám nincs.Szerk2:
Hozzátenném a forgalom tempójában szoktam menni, nem szerepelek és csak akkor megyek a belsőbe, ha tudom hogy onnan tudok az áhított irányba menni..[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
kcsa
veterán
-
félisten
válasz korcsillio #60849 üzenetére
En is szoktam bunozni. Mondjuk piroson nem szoktam atmenni, stop tablakat eszre se szoktam venni, zarovonalat sem, meg atmegyek neha a kozeli parkon is, alkalomadtan jardan is motorozom, szoval nekem annyira nem hianyzik a rendszam.
[ Szerkesztve ]