-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Hali!
Adott a helyzet, Malaguti F15ös gépem fejleszteném Aprilia Area 51-re, az utóbbival annyi a baj hogy gyűrű törött a motorja és felszántotta a hengerfalat. Mennyi esély van rá hogy a forgattyúsházba bármi is belekerült? Igazából nem is tudom hogy ilyenre van-e esély, inkább ha a tűgörgő robban szét akkor mennek a darabok mindenfelé. Kérdés hogy meg merjem-e venni, az F15-ről pedig átpakolnám rá a dolgaimat (70es Trophy, 21es Mikuni, Reverse, stb.). Kipuffot viszont nem tudom rá lehet-e majd rakni, gyakorlatilag mindkettő minarelli fekvő vizes blokkos, de a webáruházak nem hoznak semmit a kipuff megegyezésére.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz stufen2 #11207 üzenetére
Köszönöm a hozzászólásod, csak az a baj nemtudom miről beszélsz, szerintem olvasd el újra a hozzászólásomat
Egyébként el lerozzant lelakott F15-t cserélnék le, meguntam a sok hibát ami előjött rajta. Elég sokat kellene rákölteni hogy újra szép és jó legyen rajta minden.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Sziasztok!
Van egy 50ccm-s supermotom. Van aki úgy ismeri cross/enduro. Normális, hogy az első teleszkóp kerék kilökődésnél koppan? Ilyenkor majd kitépi a kezemből a kormányt a vas. Úgy hallottam kétféle teleszkóp létezik, egyik mindkettő irányba csillapítós, másik pedig csak egy irányba, ha a kerék befelé nyomódik. Hol az igazság?
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Beszart a mocim
Minarelli AM6-os blokkra épül, olyat produkál, hogy elgyengül. Még jó hogy sikerült hazaérnem vele. Először csak azt vettem észre, hogy 6-ban teligázra elgyengült. Visszaváltva ment tovább, majd újra elgyengült. Pár száz méterre a lakástól van egy nagyobb emelkedő, na ott már alig ment fel 1-ben is. Ki mire tippel? Szokásos dolgokat a napokban át fogom nézni (légszűrő, karbi, gyertya). Falsot szívna, vagy nem kap elég benzint?
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #58990 üzenetére
Mitől lenne keményen zsebbenyúlós? Volt megragadós robogóm, annak teljesen más volt a hangja. Ez csak elgyengül. Itt azért simán lehet fals levegő, legutóbbi szerelésnél mintha el lett volna repedve a szívócső a karbi és a blokk között. Reménykedek, hogy itt szív falsot. Majd hétvégén megnézem a gyertyát is, azzal is lehet baj, ha rossz a hőértéke, remélem.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Hali!
Egy hete írtam, menet közben erejét elvesztő AM6 blokkos supermoto.
Ma szétszedtem, levettem a hengerfejet, a dugón semmi extrát nem láttam. Gyertyán volt valami fura darab, talán valami koksz, letakarítottam. Ami érdekességet találtam, a hengerfejről le volt esve a termosztát, bele a henger vízterébe. Na ezt kivettem. Vissza sajnos nem tudtam rakni, mert a két tartó csavar a hengerfejen szétporladt. Karbit nagyjából megtakarítottam, légszűrőt szintén. Kipróbáltam, ment, de majd este megyek egy nagyobb kört vele.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Motor elgyengülést lehet arra kenni, hogy termosztát nélküli vizes motorban magas volt a gyertya hőértéke? Ezt magyarázná a gyertyán lévő lerakódás is.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #59366 üzenetére
Ne haragudj de ezt most nem értem. Az alap probléma, hogy elgyengült a motor. Kerestem hibát, de csak lerakódást találtam a gyertyán, illetve kiesett termosztátot. Kivettem teljesen a termosztátot, raktam bele kisebb hőértékű gyertyát, azóta nem jelentkezett az elgyengülés. Nincs itt szó kiégetésről. Szerintem termosztát nélkül nem ér el a henger magasabb hőmérsékletet, így az égéstér is hidegebb. Ehhez meg szerintem magas volt a gyertya hőértéke.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Megvolt a próbaút, nem produkált a motor semmilyen erőelvesztős tünetet, úgy tűnik szerencsére csak a gyertyával volt a gond.
Egyébként így néz ki a motorom.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz szentkuti11 #59401 üzenetére
Azért nem mindegy, gyári, vagy már legalább a folytásoktól megszabadított példány. Enyémbe még benne van a kipufogógáz visszavezetés, de első lánckerék módosítással viszi a 80-t. Menne ez gyorsabban is, de sajnos van rajtam súlyfölösleg rendesen (100kg vagyok ). Nekem van egy Malaguti F15-ös gépem is elég szépen megpöckölve (70es henger, 21-es karbi, Giannelli Reverse, sport kuplung és váltó), de nem visz rá a lélek, hogy visszaüljek rá. Nekem bejött. Már megvan 4 éve, mármint a Keeway. Rendőrök előszeretettel állítgatnak meg, kb. senki nem hiszi el, hogy 50es.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #59651 üzenetére
Ezt a kínzás dolgot nem értem. Robogót eleve a hajtáslánc miatt nem lehet kínozni. Az, hogy 9000rpm helyett csak 8000 rpm-en használod, ne hidd azt, hogy kíméled. Kb semmivel nem fog jobban kopni 10%-al magasabb fordulaton. 2T-nél 4T-vel ellentétben nem alacsony fordulatszámon kell használni, hanem az optimális fordulatszám tartományban. Ha ettől eltérsz, szerintem sokkal jobban terheled a motort. Ha túl van pörgetve a motor, túl magas a fordulatszám, itt sem lesz sok baj, mivel a 2T elgyengül. Nyugodtan lehet nyelezni, ezek a gyári 12-es 17.5 csodakarburátorok erre vannak kitalálva.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz huszi.gyb #59661 üzenetére
Igen, ezt én sem értem, sok helyen írják, hogy 10e km-nél dugócsere, 20 fölött meg már fúrni kell. Én mocim 7 éves, van benne kb. 13e km, most szedtem le a hengerfejet, alig mozgott benne a dugó keresztirányba, úgyhogy nem hiszem hogy nagyon kellene cserélni benne dugót mostanság. Nemhiszem, hogy egy kínai koppintós minarelli blokkban alu henger lenne, nicasil réteggel .
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #59669 üzenetére
Egyébként a maximális sebesség tartásához, egy tuningolt robogónál nem szokott kelleni nyélgáz. Lassan megjön a kedvem a robogómhoz, hogy áthozzam após garázsából a sajátomba Esetleg ha valakit érdekel, rakhatok fel róla képet fénykorából
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #59740 üzenetére
Te mindenen parázol? Mit szóljak Én? Auchanos bevásárlás után kiálltam mélygarázsból autóval, menet közben elkezdett kopogni a bal első keréknél valami. Kb olyan hangja volt, mintha kettétört volna a féltengely, és a kasznihoz vágódott volna minden kerékmegfordulásnál a törött darab. Nagy nehezen hazavánszorogtam 5km-ről, aztán netről olvasgatva féltengely csukló szokott így kinyiffanni. De ez is szigorúan akkor, ha a gumiharang már egy ideje ki van szakadva. Az enyém viszont sérülésmentes volt. Fura. Szerelőmmel már le is beszéltem mikor vigyem megnézésre. Aztán lett fél óra szabadidőm, gyorsan megemeltem az autót, megnéztem mi van a kerékkel. Há baszki, szerintem a hipermarket mélygarázsában valaki kitekerte mind a négy anyát a kereken. Még jó hogy menet közben nem esett le a kerék. Meghúzás után eltűntek a kattogó hangok is.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
A szörnyű, hogy ez pár utcányira történt tőlem, én is simán szoktam arra járni.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
-
őstag
válasz korcsillio #59818 üzenetére
Ha 20 kiló vagy, és raksz még rá kipufogót, ovarrange variót, akkor van rá esélyed.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Továbbra sem érzek semmilyen ellentmondást a két mondatban. Mindkettőben az van, hogy nem lehet betolni robogót. Mindegy, váltsunk témát. Inkább segítsetek abban, hogyan tudnám az 5 éve be nem indított Malagutim felújítani Kipufogót kellene kiégetni, tiszta olaj kívülről a hangtompító után, biztos hogy belül tele van szmötyivel. Illetve van-e arra valamilyen módszer, hogy a forgattyúsházból kihalásszak gyűrű darabokat szétszedés nélkül? Sajnos történt vele kisebb baleset . Azóta került rá egy használt henger, elmentem vele kb 300km-t, nem jött fel gyűrűdarab. Merjem majd így tovább használni? Garázsom van, de blokkszéthúzóm nincsen. Ja igen, ma hoztam haza egy kombi Volvóban, épphogy belefért eldöntve. Na ilyen szállítást sem fogok legközelebb alkalmazni. Hát amit kellett legózni, hogy beleférjen.
Malaguti F15höz senkinek nincsen pótalkatrész, futómű, kaszni elemek eladóba?
Ilyen volt fénykorában.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz huszi.gyb #59924 üzenetére
Első vagy hátsó? Asszem hátsó kellene. Írhatnál majd méretet, márkát és irányárat is.
dzso22: Köszönöm a tippet, nem hallottam erről a módszerről, de nagyon jó!!!
Én winyó mágnessel masszíroztam a blokk alját, hátha valami kijön a blokknál.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
-
őstag
válasz Redneck #60008 üzenetére
Ugye azt vágjátok, hogy a váltóban vannak görgők amiknél teljesen normális ha egy picit zörögnek? Ugye ez adódhat a minimális kopásból is.
A blokkszéthúzó felajánlást köszönöm, de nekem egy ilyen művelet több hét, egyszerre soha nincsen fél óránál több időm motort szerelni.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz Redneck #60354 üzenetére
Nekem is AM6 blokkos gépem van, mi van a tiédbe, hogy utazóba 100at tud? Érd és Százhalombatta között, az M6-ossal párhuzamosan Érd felé van egy szép nagy leejtő, egyszer próbáltam ott tolni neki, de olyan 90 körül halálfélelmem volt, kb. az áttétel ennyit tudott. Egyenesbe 75-80nál többet az enyém nem nagyon megy.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
A 22. kerületben ingyen tuningot osztogatnak a Shell benzinkúton!
Váltós motorom van, fura volt, hogy 4-ben húzatva nem érte el a 60-t, pedig úgy rémlett régen 60-nál raktam fel ötbe. Idővel a motor kopására fogtam az egészet. Tegnap este jöttem rá, mikor messziről nézegettem a motort. A hátsó kerék lapos volt, nem látványosan, de látszódott
Benzinkúton fújtam a hátsó kerékbe, mindössze 1bar nyomás volt benne, felfújtam 3bárra. Azóta 10-15km/h-val nőtt a végsebességem És természetesen 60 fölé megy a sebességmérő mostmár 4-ben
Ezt hívják ingyentuningnak.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Fú olyan jót nevettem ezen a vákumos benzincsapon Benzincsapnak tényleg nulla köze a túlfogyasztáshoz. Az csak arra szolgál, ha szar a karbiban a tűszelep, akkor álló helyzetben ne öntse el a motort a benya. Lehet az én supermotom is azért nyeli be a 4 litert mert menet közben nem zárogatom el a kézi nyitású benzincsapot?
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
-
őstag
Minek vesz valaki 600ccm-s motort, ha úgy közlekedik vele, mint egy 50ccm-s robogó? Akinek meg probléma a 6 literes fogyasztás, az járjon biciklivel Az a 7.5 másodperces gyorsulás, nem egy nagy dolog, könnyű megszokni, az autóm 8on van 100on.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #60587 üzenetére
A maximális gyorsulást nem, viszont én élményautózom vele, nem érdekel a fogyasztás. Nem fogok nagypapásan vezetni, hogy 100km-n másfél literrel kevesebbet fogyasszon. Én ezért vettem ilyen vasat. 1800rpm-n leadja a max. nyomatékát, nem szeretem kitaposni a belét magas fordulatszámmal.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #60589 üzenetére
Szerinted Budapesten kívül nincsen autóút? Kicsit cső látásod van, bár ezt már tudjuk mindannyian. És ne magadból indulj ki, egy átlagos család nem egy főből áll, és nem is kettőből. Itt meg kötelező "dobozt" is tartani, a gyerekek nem szeretnek otthon maradni.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
-
őstag
válasz ludsimon #60872 üzenetére
Ez hülyeség. Ha a gyári főtengely jó állapotban van, akkor egy vas 70es hengerhez nem fog kelleni új főtengely. Én évekig jártam a Malagutimmal gyári főtengellyel, 70es Pollini vashengerrel. Cserélni később csak azért kellett, mert a főtengely váltó oldalán a bordástengely szétnyíródott. Került bele egy RMS Racing tengely, semmivel nem változott a motor rezonanciára. Fogyasztás sem lesz több ha az ember nem tépi neki. Viszont aki a motorjába 70es hengert rak, nem azért teszi, hogy takarékoskodjon. Én soha nem takarékoskodtam, így kajálta be a 4-4.5 litert 100km-n. Azóta már más motort használok, az egy gyári 50es váltós, de az szintén megeszi a 4 litert. Annak is kinyomom a szemét
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #60899 üzenetére
EZ nem egy vasaló, hanem egy darab vas. Ha rendes kenést kapott a főtengely, akkor a csapágyai sem koptak szét. Nehogyazt hidd már, hogy egy főtengely 20-30ezerre van hitelesítve. Kb hasonló anyagból készül, mint az autókban a motoralkatrészek. Az is ha normálisan karban van tartva, 400-500ezer kilómétert is elmegy.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz ludsimon #60907 üzenetére
15 éve segédmotorozom, egyik gépem sem látott soha szerelőt, magam szereltem (amíg robogóm volt magam tuningoltam) őket. Azért tegyük tisztába a 70ccm kategóriát, mert nem mindegy, hogy egy Nicasilos 14 lovas üzemórás hengerről beszélünk, vagy egy Malossi/DR 70es vashengerről, ami csak 3-4 lóval tud többet, mint egy gyári folytásmentes gép. Utóbbihoz elhiszed vagy sem, nem fog kelleni 12 ezren is stabil főtengely. Sima 7-8 lóerős vas hengerhez egy stabil, jó állapotú gyári főtengely is elég. Mint írtam is előbb, én is csak azért cseréltem, mert szétnyíródott a sok szereléstől.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
Tavaly majdnem vettem egy Aeroxot, mentem vele próbakört, de volt valami a gyújtásával, mert alacsony fordulaton akadozott. Mikor kipróbáltam, akkor döbbentem rá mennyire kis testű. Akkor megfogadtam, ha visszaülök újra 50es automatára, akkor az ilyen lesz.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Windows 11
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Posta, csomagküldés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron