-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz tvse1995 #39451 üzenetére
Akkor (ha nem akarsz B125-re menni) vegyél egy 50-es váltós gépet, szvsz az a tuti. Lehet nem tudsz vele száguldozni, de rendben lesz papírosan, gyakorlásnak az is jó és (gondolom) anyagilag is jobban jársz vele.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #39453 üzenetére
Tegye csak le az az A1/B125-öt most (30-40k HUF),
egymost már 2 éven belül léphet nagyobb kategóriára úgy, hogy nem kell KRESZ-ből újra tanfolyamra és vizsgára mennie. Így két részletben, de összesen fillérre ugyanannyiból lesz meg a korlátlan jogsija, és közben még motorozott is, legálisan.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
True
aktív tag
válasz LA1703 #39444 üzenetére
molnarpeter// Valami más lesz a bibi, mert ma ugyanúgy húztam neki amikor elkezdett fulladni, 2-3 másodpercig fullad, majd megint húz, végig nyélen tartva..?
Na ez mi..?
Gép: Aprilia Area 51, 12-es Dellorto, Ducati gyújtás, fekvő minarelli blokkal, ami vizes... És ez mind így gyári 50-es...
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
Tothgera30
Ármester
Egész jó hangja van. Hogyért' sikerült megválni tőle? Ismerős is most adta el a hasonló SR-jét (MHR Racing/Big Bore/stb.), és 400k-ért vitték el tőle, ugye mondanom sem kell hogy ennek többszörösét verte rá.
#39458 runner 125: Örült is neki, persze hogy alig akadt vevő aki vitte is, és nem sz@rért-hugyért.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #39457 üzenetére
... és össze is rakhatja a kezét, h annyit kapott érte.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AndrewTdi
addikt
Na ma elvittem BMW GS650 -es havernak a Leo kipuffot. Tompítóval szinte gyári a hangja, tompító nélkül megjön a hang.
nekem miért hangos állandóan?
írtam már Leo Vince-nek, de baxnak reagálni.
-
válasz AndrewTdi #39459 üzenetére
A tiéd hangjával simán ellennék, már csak az emberek idegesítésért is. Aljasan csendben gurulnék le reggel 5-kor, csak ott indítanám be.
Sok BMW-t látok kardánnal, ők nagyon szerelmesek bele. A hétvégi is az volt, véletlenül sem kérdezett volna meg merre menjen, így hol én hol ő előzött ki közel 50km-en keresztül. -
SirKero
őstag
válasz Brogyi #39455 üzenetére
Nem volt ez annyira "nagy" karika. Egy robesz két fő ( az asszony )
Mentünk már nagyobb ( cca 400 km ) karikát is bár azt több motorral barátokkalMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39449 üzenetére
Szerintem 10-15 000-rel az órában (minden másban 50 000) kaphatsz gépet, de fölösleges. A gatyádat ráköltheted. Ritka a megkímélt példány. A 125/50 híve sem vagyok. Egyébként gyakorló kezdő motor: Simson. 70k-ból veszel egy szépet, megtanulod, hogyan működik, szerelgeted. 4 sebességes, vállalható. Aztán onnan mehetsz fölfelé. Az összes nagy motoros ismerős lecseszett, amikor mondtam (kawa 1000ccm, Suzuki 750...) hogy nekem CSAK Simsonom van. Reakció: Mi is ott kezdtük.
www.dongosofor.hu
-
p87
senior tag
válasz Tothgera30 #39457 üzenetére
Nem egybe adtam el, úgy nagyobb bukó lett volna.
Szépen visszaalakítottam full gyárira és az alkatrészeket eladtam aprón viszonylag jó áron, már nem emlékszem pontosan de pl. 75e ért vett henger 50 ért ment el, a többi alkatrész is kb az új árának 2/3 - 3/4-ért ment el, ez viszonylag hosszab folyamat volt mire mindent eladtam, pár hónap.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39466 üzenetére
Nem biztos, hogy azonnal, nem biztos, hogy mindre kell.
Viszont HA kifogsz egy elég jót, megúszhatod. Viszont nagyobb az esélye annak, hogy valami hülye gyerek hidegen gyilkolta, mert olyan jól megy (nem egy ilyet ismerek)...
Kérdés. Ha rosszat fogsz ki, lesz türelmed/pénzed a javításokra? Egyébként szerintem kezdő motornak bőven elég egy gyengébb...
Vagy vegyél egy GSXR1300-at 50-es papírokkal
www.dongosofor.hu
-
tvse1995
senior tag
válasz canniball #39471 üzenetére
Köszönöm, megkeresem.
(#39472) SymbianOS: Mire gondolsz?
(#39473) huszi.gyb: Ha látom, hogy az én korosztályomból való idiótától van akkor kétszer is meggondolom, hogy megvegyem e.
Türelmem az meglenne, pénzem meg mindig van ha nem is végtelen mennyiségben.
Idén érettségizek úgyhogy mindenképpen lenne mit költeni rá. -
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39475 üzenetére
Itt egyet kell értenem a többiekkel. Én is fiatal vagyok, haver NSR-jét nem egyszer húztam a pirosba. Ezek a gépek erre vannak. De haverom is (hülye barom, emiatt, amúgy rendes) hidegen azt mondja, h nem pörög 1-ben 8000fölé (ott kapcsol a power szelep), nem érti miért... 2-ben ha rajta tartja a kezét a gázon 8000-nél megindul, és onnantól engedi. Na ilyen nálam nem volt, mindig melegítettem, és csak utána.
Nem lecseszésnek, vagy bárminek... De nem értem. Miért is kell 35Le egy KEZDŐ motorba? 50-es papírokkal? Mire használnád? Ha 2 személlyel túrázni, még megérteném, de ahhoz rendszám is kell. Egyedül, kezdőként szerintem bőven elég hozzá, hogy meghalj a fele ekkora erő is (tapasztalat, egyszer majdnem elszálltam az NSR-rel).
Ha a többiek nem értenek egyet, kérem jelezzék, lehet, hogy nekem (volt) elég a Simson kezdésnek. Egyébként komolyan ajánlom
SymbianOS: Szívesen. Ha van rá módod a CBF600-at próbáld ki, nekem nagyon bejött az is Nem egy kanyarfaló szvsz, de nekem tetszett.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
korpicschess
veterán
válasz huszi.gyb #39478 üzenetére
Én is szerettem a Simsont, csak kicsit gáznak éreztem azzal közlekedni akkori fejemmel. Vagyis így utólag szebbek az emlékeim. Azért estem vele (főleg a hegyen használtam ilyen földes utakon), teljesen jó volt első motornak.
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
tvse1995
senior tag
válasz huszi.gyb #39478 üzenetére
Ne értsetek félre, nem ragaszkodom én a 30+ lóerőhöz, csak nem szeretném azt, hogy egy-két hónap motorozás után már használhatatlanul gyengének érezzem a gépet. Autóval ismerem azt az érzést amikor előznél de nem tudsz és nem szeretném ha itt is ez lenne.
Egyébként legtöbbet városban használnám (nem pesti dugóban, itt nálunk Tatabányán elég szépen lehet haladni) ezen kívül pedig hétvégenként túrázgatni barátokkal (Egyikük NSR 125, másik RS 125).
[ Szerkesztve ]
-
korpicschess
veterán
válasz tvse1995 #39480 üzenetére
Azért ezek a 2 ütemű 125-ösök teljesítményben nagyon verik a 4 ütemű motorokat. Tehát sehol nem fogsz másban ilyet találni, ráadásul egy 50-eshez képest iszonyatosan megy. Nem tudom, városban engem még szerintem sosem (vagy max párszor) kerültek ki az RX-szel a kocsik.
Én nem vennék ilyen papírok nélküli, illegális, szinte tutira szarrá hajtott (125-ös létére úgy megy, mint a szemét) gépet. Nem olyan régen haver, akinek most 600-as Yamahája van, volt RS-e, igaz frissebb darab, de talán valami 600-ért adta el pár éve.
Akkor már inkább vennék 4 ütemű 125-öst, de 'akárki megmondhassa', hogy az nem 50-es..
Mondjuk szép dolog a teljesítmény. Ma viszonylag hosszabb ideig vezettem a nagyobbik kocsinkat, és hát valóban egészen más érzés volt beülni utána az ezres Micrába. Egyébként szerintem talán RX gyorsul úgy, hogyha nem pörgeted a kocsit 4-5000-ig.
Amúgy én azthiszem jól jártam az RX-szel. Végsebességre ha nem is megy sokat, de elég dinamikus, és ezidáig nem is volt problémám vele, azon kívül, hogy szar a hátsó fék... öhm. Igaz legalább ezt el lehetett várni, hogyha esztétikailag nem is volt top gép, de megkérték rendesen az árát..30 lóerő már elég/nagyon sok szvsz, főleg elsőre.
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39480 üzenetére
Így értem a választást. A váltósat megértem (nekem is jobban bejön). Nem tudom mennyiért kapsz, de 125 4T nem játszik? Talán megkíméltebb, kevesebb a digitális üzemmódban hajtott, mivel nem arra van kiélezve). Én a múltkor Sym ~250kg+én+csomagok, 15LE mentem Tatabányán, teljesen használható volt. Gyári, sima, 125ccm robogó. Így gondolom bármi 4T elmenne ott. Haverok lehet, hogy ott hagynak. De én akkor is lebeszélnélek ezekről a gépekről
Hidd el nekem. Bármekkora gépet veszel, kevés lesz 2-3 hónap után. Legyen az 1-2-10-50 vagy 100Le
Egyébként a Simsonnal nekem a mai napig szépek az emlékek. Még szívesen hajtanám, csak több vele a szopás mint a szabadidőm Ha egyszer sok pénzem lesz, felújítom teljesen. Addig áll tovább a garázsban.
Ja és még egy... Esés. Tisztában vagy vele, hogy márkaszervíz hónapok után tudott ~80k-ért idomot szerezni NSR-re (/db) bontott NEM VOLT! 3 hónapig állt haver gépe emiatt. Csak gondoltam szólok
(#39481) korpicschess Egyet értek. Nekem Simson/robogók után is soknak tűnt az NSR. Mint említettem majdnem el is szálltam egyszer. Pedig nem vagyok eszetlen típus, de szeretem a sebességet.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
korpicschess
veterán
válasz huszi.gyb #39482 üzenetére
Na azzal volt szopás rendesen... Aztán első körben mikor ránéztünk a légszűrőre, valami 30 éves elsősegély doboz volt ott a dobozban egy egér által szétrágva... Bazz. Hát 20+ év ácsorgás benzineskannaként funkcionálva nem túl nyerő.
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korpicschess #39483 üzenetére
Detto. Ez volt. Jön az állandó dugulás, és társai Napi szűrőt átneveztem heti szűrőre (csere periódus miatt ) De akkor is. Ha nem költöztem volna el itthonról, a mai napig használnám. De fél év állás, fél év hajtás (2 hetente hétvégén) nem tesz jót neki. De lehet kapni jobb állapotút, az az én hülyeségem volt, hogy ami itthon áll 20 éve azt akarom megmenteni Szóval 70-100 közt egy normális S51 4 sebességes. Én erre szavaznék. Bőven megy 60-70km/h-t több minek egy kezdő motorba? Szerintem...
www.dongosofor.hu
-
urbanjozsi
senior tag
Valaki nem tudja, hogy az ETZ-nek milyen átmérőjű a fékdugattyúja?
Máshogy közelítve a kérdést, tud-e valaki 32mm-es fékdugattyúra porvédő gumit? Egyenlőre csak gyárit találtam az SR-hez, de az mocskos drága..... -
DigitXT
félisten
válasz tvse1995 #39480 üzenetére
nem szeretném azt, hogy egy-két hónap motorozás után
Az megvan, hogy jogsi nélkül nagyon nem illik (ennyit) motorozni?már használhatatlanul gyengének érezzem
Az "A" kategóriás jogosítvány (s korlátozott variánsai) jogosítanak
fel az ilyen gépjárművek vezetésére. Haverjaidnak sincs jogsija, s
rendszám nélkül tolják, vagy mi? Ne érts félre! Én hangoztatom a
leginkább, hogy a jogsi csak egy papír - viszont meg kell csinálni.Legyen valami a kezedben, amivel kitörölheted. Kivéve balesetkor,
mert akkor igen súlyosan számítana, hogy se jogsi, se rendszám
se biztosítás. Rád vernek majd mindent. (És a 30+ lovas gépen
azt ne mondd, hogy tök szabályosan fogsz közlekedni.) Tuti nem.Egyfelől persze jó, hogy "gyakorolni" akarsz, bár mint korábban is
írtam, csak a jogsihoz az tök felesleges. Kezdőmotornak meg egy
ilyen kihegyezett mini sportmotor bőven sok -> nem áll össze...Egyébként meg nem biztos, hogy az a jobb tök kezdőként, ha van
annyi erő a segged alatt, hogy bármikor előzhetsz egyet. Könnyen
rá fogsz szokni, ahhoz meg túl sok a barom az utakon. Sajnos. -
tvse1995
senior tag
válasz DigitXT #39487 üzenetére
Naszóval: B-s jogosítványom van, vagyis lesz ha végre kiküldik.
Barátaimnak M-es és b-s jogsijuk van és smkp-ként használják a motorjaikat.
Ezt az egész "tanuló" motor dolgot megpróbálom kifejteni egy kicsit:
Nagyon kis korom óta vonzott a motorozás de szüleim eddig nem engedték ezért csak barátok robogóival, simsonjaival mentem eddig. Ezért akartam elsőre valami olyan motort ami érzésre legalább hasonlít ahhoz amit motorozásnak hívnák hátha nem is tetszik annyira mint azt gondoltam, vagy egyszerűen kényelmetlen lesz (193cm magas vagyok, sok dolog van ami a szar fiatal gerincemnek nem tetszik).Tehát meg szertnám tapasztalni, hogy milyen az egész még mielőtt még egy 100+ ezres jogsiba kezdenék.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39488 üzenetére
SIMSON!! Azzal lehet érezni, hogy mi az a motorozás. A szopóággal együtt, ez vele jár. Az olaj, a csavarhúzó... Minden szívásával, és minden szabadság érzetével együtt. Én még mindig arra szavazok. Jó állapotú, 4 sebességesre. Ha érzed a gépet, forgalom nélküli utakon már lehet hülyülni. Ha eldöntöd mi van? Max. Le kell fújni. Nem drága, ha mégse tetszik a motorozás. 3500Ft-ból megvan az éves biztosítás. Ha ne adj' Isten baleseted lenne, megmarad a jogsid, és még vagy 50-100eFt-od egy NSR-rel szemben. Az alkatrészek gyakoriságáról és árairól nem is beszélve. És akkor se legyen műszaki nélküli 30+LE-s gép az utakon. Szerintem.
www.dongosofor.hu
-
canniball
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz tvse1995 #39488 üzenetére
A motorozás jó dolog. Egy DT50-nel, egy Simsonnal, egy robogóval, bármivel. Abban nincs hiba. Azonban meglepne, ha szüleid a leírtak után "engednék", hogy papír nélkül vegyél motort, amit jogsi nélkül vezetnél. Tekintsünk el attól, hogy a B jogsival vezethetsz 5 LE körüli segédmotorokat, mivel a 30 LE nyilván nem ez a kategória, akármit is írtok rá a kamu adásvételire... Az a vicc, hogy még a B jogsi sincs a kézben, de már kockáztatnád engedély nélküli vezetéssel. Tudom én vagyok a vészmadár, és nem lesz baj. Ne legyen! De sajnos nem kizárható, s nem feltétlen rajtad múlik. Én nem mennék bele ebbe a zavaros történetbe. De ez én vagyok 30 évesen. A te életedet te alakítod.
Nekem sem volt különösebb bajom 16 évesen azzal, hogy jogsi nélkül, sisak nélkül, a motoron ketten ülve guruljunk éppen Tatabányán egy DT50 nyergében. Inkább csak izgalmasnak tűnt, hogy ne jöjjön rendőr. Utólag belegondolva elég nagy felelőtlenség volt. Amikor 17,5 évesen meglett a B jogsim, rákövetkező nyáron a nyári munkám bérének nagy részét sisakra költöttem, s utána kizárólag "legálisan" motoroztam. Noha motorom rengeteg ideig nem volt! Engem sem engedtek anno szüleim itt a nagyfaluban motorozni, ráadásul zsetonom sem volt sosem annyi, amíg nem kezdtem dolgozni egyetem végén. 26 évesen korlátlan A jogsi, aztán hadd szóljon. Elegem lett a BKV-ból egy életre. Az már más dolog, hogy aztán nem sikerült 1 éven át rendszámoztatni a 125-ös motoromat (nem kezdtem túl naggyal), így lecseréltem... Azóta is ezzel a 180-assal rohangálok a városban. Tudom, a pénz nagy úr, engem is limitált (és limitál). De azt mondom: gondold ezt végig alaposan... Sokmindent én sem csinálnék már ugyanúgy. Hátha te eleve jobban döntesz...
Btw. ezt a 180 köbcentit már régen kimotoroztam, mégis tisztában vagyok vele, hogy meghalni ezzel is ugyanúgy meg lehet. Ha 100 km/h körül leszállsz bármilyen kétkerekűről, az út széli fák nem kérdezik hány köbcenti volt, végsebesség volt-e, vagy ment volna még, csak a kanyar... Btw. ha attól félsz, hogy talán nem is akarsz majd motorozni, és bukó a 100K-s jogsi, miért nem félsz egy motort megvenni? Az még nagyobb anyagi kockázat, ha nem jön be. Inkább kérd kölcsön a haver gépét, ha odaadja. A jogsi amúgy egy életre szól.
[ Szerkesztve ]
-
LA1703
tag
válasz tvse1995 #39488 üzenetére
Ezzel az egésszel csak az a probléma, hogy írhatunk mi neked akármit te akkor is a 125/50 seg rakéta vonalon fogsz mozogni.
Pedig olvasva a válaszokat amiket kaptál, hidd el senki sem akar neked rosszat. Sőt pont, hogy segíteni szeretnének.
De se baj.
Alig várom már azt a pillanatot, amikor büszkén posztolsz majd ide, hogy milyen motort vettél és mennyire megy, meg mekkora jó vétel volt.
Onnan már nem kell sok idő és jön az újabb hsz. melynek tartalma a következő:a, nem indul, szét esett, hol találok alkatrészt, mi lehet a baja......
b, összetörtem magam is és a motort is....Ne legyen igazam, de én így látom.
http://fektigumi.hu/
-
Topiccsendőr
addikt
Csak meg kéne nézni a gyertya színét, legelőször bármihez is nyúlsz. vaktába ne mondjunk semmit.
aztán ha megtudtad, hogy sokat kap vagy keveset, lehet pucolni a légszűrőt, illetve megnézni a mikuni benzinpumpa felé vezető vákuumcső állapotát. repedezett-e, vagy hogy van elvezetve. Lecserélni átlátszóra, ha felgyűlik benne a forgattyúshzból kicsapódó olaj kevesebb benzint nyom a pumpa. ilyenkor máshogy kell elvezetni, egészen addig, amíg nulla olaj lesz benne.
ezekre kell figyelni.
ugyanezekkel a kondíciókkal nekem 82 es főfúvóka volt benne, télire lecseréltem 89 re emlékeim szerint, 7x nagyonnagy melegben talán jó. De mielőtt bármit csinálnál GYERTYA SZÍNE!
emulziós cső állapotát is meg kellene nézni, korrodált e valami az alapjárati rendszer környékén azaz karbipucolás.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rjg
őstag
válasz Kolondrum #39494 üzenetére
Ami, ha kicsit belegondolsz, teljesen normális. Én például azért nem vettem kamu 50-est, mert elég egy baleset, akár önhibából, akár nem és én álltam volna a szőnyeg szélén biztosítási csalásért, gondatlan károkozásért, csalásért, stb. Aki kicsit is előrelátó, az nem szórakozik ezzel. Ha megvan a baj, az pont elég, akkor pláne nem hiányzik senkinek a jogi, rendőrségi herce-hurca. Persze ez 18 éves fejjel belefér, de ezért vannak az embernek szülei, hogy ilyenkor jól döntsenek helyette.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
tvse1995
senior tag
válasz Kolondrum #39494 üzenetére
Érzem én is, hogy elég nagy baj lehet a dologból csak elég nehéz komolyan venni úgy, hogy körülöttem többen is sok-sok éve használják mindenféle baj nélkül így a motorjaikat.
Valószínűleg végül a pénz lesz az ami megakadályoz 125ös motor vételében mivel nagyon úgy tűnik, hogy 250ezerért csak nagyon nagy szerencsével lehet jó gépet kifogni.
-
válasz tvse1995 #39498 üzenetére
2 év alatt 3x állítottak meg mindössze, 11400km-es pályafutásom alatt. Az utóbbi 1 hónapban 2x. Való igaz, hogy nyugisabb az ember ha rendben van minden, de rengeteg ember jár papírok nélkül és valahogy mégis mennek, néha olyan motorokkal, hogy messziről látod, hogy sok száz köbcis. Jófej próbálsz lenni és téged fognak meg....ni. Pl már azért, hogy van rendszámod és van kit büntetni. Ettől függetlenül lesz rendszámom, jogsim, minden papírom.
A vizsgára az egyik tag egy kb 1000 köbcis géppel jött, hogy ő azzal vizsgázik. Lehet. Mondom trailer? - Viccelsz?! Őt sem állították meg még soha? A motor papírjai rendben voltak, csak nem vezethette. Aztán mégis kibekkelt éveket. Ja a haverja zsaru, el is felejtettem.[ Szerkesztve ]
-
wolfnet
tag
válasz tvse1995 #39498 üzenetére
ó em dzsí dehogyis. Vannak azért jó gépek. 250cc-ket nézegetem pár hete, csorgatom a nyálam. Szerintem nézz ki egy megbízható japán márkából valami 96-97 es gépet. Elérhető áron lesz, megtanulni motorozni az a legjobb. Nem kell félteni ha kicsúszik alólad, sem ha az utcán hagyod pár órára. Ha majd belejössz csinálsz egy nagyobb jogosítványt és vásárolsz egy szép gépet.
ui.: 600-as kategóriában sok sofőrnek nincs jogosítványa például. Onnan tudom, hogy hencegnek vele a gyökerek. "Ha elkezd üldözni a rendőr, nyomok neki egy hármast aztán úgy se érnek utol."
Privátban érdeklődj! :)