Új hozzászólás Aktív témák

  • True

    aktív tag

    válasz True #39407 üzenetére

    Akkor szabadon... :

    Az én problémám ugye akkor kezdődött, mikor is a gyári 98-as, 15 évet szolgált Ducati gyújtótrafó bemondta az unalmast, és zárlatos lett...
    Ekkor érdeklődni kezdtem kicsit, és kiderült, hogy az egész gyújtásrészem ez a gyártmány remeke, még a gyújtás vezérlő elektronika is...
    Ergo, nem olcsó...
    Az alaplapon egyedül a gyújtótekercs kapott masszív, közel fél centi vastag műanyag borítást, melyet utólag öntenek a vasmagra felhelyezett tekercsre...
    Szerencsére a tekercs külső szigetelési védelemmel is el van látva, mielőtt műanyaggal burkolnák be, mely valamiféle vékony fehér madzag rátekerve...
    Fogtam a két korongos köszörűt, és a durva koronggal elkezdtem ledarálni a műanyagot, lesz ami lesz alapon, ha már úgy is kukába ítélte az ipar, és nem jó kedvemből kell kiadnom egy kisebb vagyont, legalább próbáljuk meg.
    Óvatosan haladtam, amíg elő nem került halványan, ez a fehér valami, (néztem ám bambán elsőre... Ez mi a rosseb.......?) mivel azt tudtam, hogy hajszál vékony rézdrótnak kell lennie benne, nagy kárt még nem tehettem...
    Amikor elértem ily módon már a tekercs feléig, lassan forgatva, mint ökröt a nyárson, merőlegesen vasfűrésszel bevágtam, majd a vágásba beleillő kis csavarhúzót helyeztem, és elkezdtem kettéfeszíteni a két oldalt.
    Darabokban kezdett lejönni, mert borzasztó kemény ez a műanyag, inkább törik mint nyalódik.
    Mikor a folyamatot a másik felén is elvégeztem, letekertem a fehér madzag maradékait, mert természetesen pár helyen sikerült belevágni/köszörülni, ezáltal már nem képzett egybefüggő bevonatot.
    Szerencsére a tekercs szálaiba nem vágtam sehol sem bele, így a két végét megtalálva, máris mutatta a kellő ellenállást a multiméteren. 0.84-0.86kOhm.
    Már csak annyi dolgom maradt, hogy a tekercsvég legbelső szálát visszaforrasszam a testpontra, a külső szálat pedig a vezérlő elektronika vörös/fekete szálára.
    Külön szigetelő bevonatot egyenlőre nem raktam rá, szerencsére nem laza a tekercs, mivel a burkolat oldal részei javarészt megmaradtak, így tesztüzemben, még hűtést is kap a tekercs...

    Majd óvatosan visszaépítettem mindent, és remegő lábbal lenyomtam a rugókart...
    Olyan szikra volt, a lovat leütné, de legalább a közel 4 órás ténykedésem eredményesen zárult, és olyan büszke voltam magamra, mint mostanában egyre ritkábban, de a vigyor még most is kicsit a szám szélén lógatja a lábát... ;]

    Szerk: Sajnos képeket nem készítettem, eléggé kétes volt a kimenetele is a dolognak, de a lényegi részek remélem, így is átmennek. :R

    [ Szerkesztve ]

    Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...

Új hozzászólás Aktív témák