-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #29649 üzenetére
Ok, legyen, de attól még gondolom az R6-od árát te sem adnád értük.
Drakoo
Felejtsd el.
100k körül nézz Yamaha Jog-ot, Honda Dio-t, Aprilia Scarabeo-t, Piaggio Liberty-t, esetleg Honda Lead-et."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #29639 üzenetére
"...ennek alapnak kellene lennie a jogsihoz!"
Ha benne lett volna a "kiképzésben" hidd el vígan mentem volna rá."Ha megborítasz egy félmillás motort..."
Egyrészt van benne igazság. Másrészt ha választani kell hogy erre vagy valami értelmesebb felszerelésre (normális bukó, gerincvédő stb.) költi az ember az összeget, akkor nem biztos hogy ez lesz az elsődleges.A linket ismét köszönöm! Fékezésről nem volt benne szó...esésről viszont igen.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #29654 üzenetére
Van több része is, valamelyikben tuti fékezgetnek. Persze, a passzív biztonság is nagyon fontos (protektorok, sisak, stb.), szóval egyáltalán nem mondom, hogy azok helyett lenne érdemes vezetéstechnikai tréningre menni, hanem azok mellett. Mondjuk nekem az az alapelvem, hogy "nem kell elesni" (ahogy a videóban mondják: a gumis része legyen a motornak alul), ehhez viszont erősen hozzájön, hogy az ember képbe legyen, mi, miért, hogyan történik a motoron. Nyáron simán felülök egy szál bukóban+a(z elmaradhatatlan) gerincprotektorban a gépre. Ha nem vagyok balfasz, ez magában nem baj. Persze ha más balfaszságát nem tudod kivédeni, akkor meg nagyon jó lenne, ha fullos szerkóban ültél volna a gépen. Ezt nem lehet előre tudni. Viszont ha valaki B jogsival ráül a robogóra, és halvány fingja sincs a dolog dinamikájáról, valószínűleg fullos szerkóban is nagyobb veszélyben van (ön- és köz-), mint mondjuk egy rutinosabb motoros rövidgatyában.
[ Szerkesztve ]
-
alba-regia
aktív tag
Piaggio Liberty 50-nek (T2) van valami gyengéje, ill. amire jobban oda kellene figyelni?
-
SzlobiG
félisten
válasz alba-regia #29656 üzenetére
Alapdolgokra érdemes 1. hsz-ba minden lényeges infó.
-
akos3
addikt
válasz alba-regia #29656 üzenetére
nincs sok panasz azokra
-
Drakoo
tag
Köszönöm szépen a válaszokat !! Én is így gondoltam amúgy is jön a tél XD Nincs kedvem Terminátort játszani (élő szövet fém vázon ) XD
A modern mũvészetet épp olyan nehéz megérteni, mint a cselekményt követni a betũlevesben.
-
kpal
veterán
AEROX 2013 láttátok ? szépek lesznek!
-
Motaba78
őstag
válasz Tothgera30 #29666 üzenetére
csak a levegős china, a vizes ugyanaz a minarelli mint ami pl. a malagutiba, benellibe, aeroxba stb van.
Nekem volt Mala F12 Ducati replikám, már az új kasztnis.
Sőt a vizes fekvő minarelli blokk másolata van az új vizes motowell magnet rs, crogen márkákba, a héten láttam mondom de ismerős, a vizes rész felőli blokk.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Motaba78 #29667 üzenetére
Nekem valami olyasmit magyarázott a kereskedő hogy nem olaszba fogják gyártani, hanem kínában, és elvileg 2007-től vagy 08-től már a vizes F12-esebe is kínában gyártott blokk van. Ennek nem árt utána nézni. Bár attól még az új Aerox nem tetszik, a hátulja pláne nem, olyan kíni motoros, bár nekem a Benelli 49X ugrott be róla, de ott a stílushoz jól megy. Itt pedig az eleje szinte változatlan, a hátulja meg korcs. Szóval itt sem mondanám azt hogy "Yamaha minőség", inkább egy szép Vespa .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #29666 üzenetére
Nem láttam a hsz.-od, de komolyan én is kínai feelinget éreztem első látásra.
Az a púpos hátsó ülés szvsz kifejezetten ronda. A régi vonalvezetése sokkal szebb volt.
Naked verzióban megcsinálták azt, amit minden 2. tini lebont vásárlás után.. szerintem semmi nagy cucc nem történt, sőt, amondó vagyok, h a régi sokkal szebb volt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
alba-regia
aktív tag
Tegnap beszereztem egy Piaggio Liberty 50 2T-t. Szerkezeti állapota jó, gyári fényezés, az idomokon csak a használatból eredő apróbb karcok vannak. 24.000 km van benne óra szerint, ami valósnak tűnik az állapotából kiindulva. Elsőre indul, egyenletesen, szépen húz, nem imbolyog. Eddig kb. 40 km-t mentem vele.
Az alapjárat egyenletes, de nekem alacsonynak tűnik, szinte meg lehet számolni. Ha esetleg állítani kell, mit és hol bontsak rajta, és melyik csavaron tehetem ezt meg (gondolom kettő van ezen is a karburátoron).
Elvileg nemrég voltak cserélve a görgők, ill. a hajtóműolaj. Ez utóbbi eléggé frissnek tűnik, rózsaszínes színű. Ennek ellenére érdemes lecserélni? Gyertya valami NGK van benne, a típusát nem néztem, mivel nem szedtem ki. Az akkumulátor 4 Ah-s, ami számomra kicsinek tűnik, de az eddig szerzett információim szerint ez a gyári előírás.
Óra szerint alattam 75-öt megy, különösebb erőlködés nélkül (kb. 96-98 kg lehetek). GPS-szel ma megmértem, óra szerint 70-nél 60-62 a valós sebesség.
A futóműve keménynek tűnik, legalábbis a Vespa PK50-emhez képest (ami egy limbó hintó puha rugózással). Ezeknek ilyen kemény a futóműve, vagy lengéscsillapító csere lesz belőle?
Ha esetleg valakinek van hozzá használati útmutatója, szívesen venném, ha el tudná küldeni (csak 4T angolt találtam a neten). Fórumokból annyi infót kiderítettem, hogy szintetikus 2T olajat ajánlanak hozzá a legtöbben. Korábban az Apriliámhoz Repsolt használtam, ill. a Motulokkal (ezzel főleg 4T tapasztalatom van) vagyok még megelégedve, gondolom ezek itt is jók lesznek.
-
akos3
addikt
válasz alba-regia #29670 üzenetére
Képek alapján tényleg szép, remélem nem lesz vele bajod
Kb. ennyit mennek ezek, reális a csalás amit mértél.
elég bele a 4 Ah-s aksi (nekem volt robogom amiben csak 3-as volt)
Hajtóműolajat a saját megnyugtatásod érdekében lecserélheted, de ha tényelg úgy látod, h szép/új, akkor én hagynám.
én is full szintetikus olajat ajánlok (repsolt és castrolt is használtam, nem éreztem nagy különbséget)
ja, és sztem nincs baja, ezek elég pattogósak szoktak lenni nagyrészt. (persze ettől még lehet cserés a dolog, de ha mást nem érzel akkor az ilyen) -
Criton
veterán
válasz alba-regia #29670 üzenetére
Szerintem teljesen jó ez a motor, jó vételt csináltál vele
[ Szerkesztve ]
-
piki24
csendes tag
válasz alba-regia #29672 üzenetére
Nagyon szivesen!
-
barack1997
senior tag
Sziasztok! Yamaha JOG 3KJ Artistic Spec.-be gyárilag miylen gyertya való ? Esetleg aki tudna nekem linkelni egy netes/letölthető kézikönyvet, azt nagyon megköszönném
-
alba-regia
aktív tag
Rámértem az akkura digit. multiméterrel. Meglepődtem, mivel 18 V-os feszültséget mért. El is kezdtem tapogatni, h túlmelegedett-e, ill. meg is ijedtem, hogy elszállt a fesszabályzó. Szerencsére nincs ilyen gond, mivel hasonló értéket produkált az autó akkuját megmérve is. Valaki tapasztalt már ilyet multiméterrel, esetleg merül benne az elem? Eddig emlékeim szerint olyan 13,5 V-ot mért az akksiknál. Elnézést, hogy ebben a topicban teszem fel a kérdést, de jobb alternatívát nem találtam, és hátha van itt valakinek hasonló tapasztalata.
-
piki24
csendes tag
válasz alba-regia #29679 üzenetére
Mérd meg egy másik müszerrel is valoszinü a müszer rossz ha az auto is ugyan annyit mutat.
Egyik ismerösöm járt igy az MZ-vel már majdnem nekiállt cserélgetni a cuccot és a müszere volt rossz. -
félisten
válasz alba-regia #29679 üzenetére
méréshatár,típus jó? DCV 20V-ig. Nekem 13.xx-et mutat.
-
moszka
tag
-
alba-regia
aktív tag
Egyenáram, 20V-ig a beállítás. Azért csodálkozom, mert eddig jól mért, legalábbis a 13,5 V körüli feszültség rendben van, de a 18 V az már sok lenne. Még jó, hogy nem kezdtem el rögtön hiba után kutatni a robogóban. Lehet, hogy attól van, hogy a multiméterben merül az elem, másra nem tudok gondolni.
A hibakeresésről jut eszembe: egyik évben Erdélyben, a hegyek között, a lakatlan semmi közepén a földúton leállt alattam az egyéves V-Stromom. Négyen voltunk, a többiek is visszafordultak. Ülés le, elkezdtük nézegetni a biztosítékokat, mind jó volt. Már majdnem a burkolatot kezdtük el bontani, amikor a legidősebb motoros visszarakta ON állásba a piros vészleállítót. Kb. annyi volt, hogy véletlenül hozzáért az ujjam a vészleállítóhoz az egyenletlen terepen, mi meg mindenféle összeesküvés elméletre gyanakodtunk a számítógépvezérlésben. Sokszor a legegyszerűbb megoldást nem látjuk. Egyébként a DL-lel azóta is meg vagyok elégedve.
-
moszka
tag
-
runner 125
nagyúr
válasz alba-regia #29685 üzenetére
Qrva jó vételt csináltál így első blikkre. Futása szinte tuti fix. Nem volt tekergetve.
Gratula hozzá, tényleg szép. Egy ilyenre én is rámozdulnék, ha ezt a kategóriát keresném."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ZozzHUN
addikt
Kérem a szerelő lelkű emberek figyelmét egy percre. A Honda CB 125 RS elsőtől a negyedik fokozatig gyönyörűen megy, négyesben 10.000-es fordulaton megy 100-al, ötösbe átdobom, akárhogyan tekerem a gázkart lassul, ez bármilyen fordulatszámon így van. Ötlet? Mintha eltűnne a motor ereje.
-
busman
addikt
Scarabeoba jó lesz ez? Viszonylag occsóé lenne...2.5K
[link]I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
félisten
Nem úsztam meg kellett még olaj a gépbe. A legkisebb emelkedőn is pislákolt a lámpa. 10 fok van és mehetek a Thökölyre meg a parlamenthez, de inkább mint bkv.
Tegnap tankoltam, alapból 1000-ről indult az óra kérdezi probléma e? Mondom nem ha a vége nem ennyivel lesz több. Talán utoljára tankoltam tele. Picivel több mint 7 liter ment bele valósan, azaz csoda, hogy odaértem a kúthoz. Fura is volt már aznap reggel mert fulladtam meg máshogy húzott.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tothgera30 #29695 üzenetére
Ez a csaj neve? Végül is megéri!
-
kpal
veterán
Lehet hülye kérdés lesz. A 100 cm³ is Aerox az gyárilag ekkora ? És rendszám kell-e rá ?
-
félisten
Ma amúgy a D. György úton együtt haladtam egy rendőr busszal.... ami 70-el ment. BE is nézem hozzájuk. Nem zavarta őket a dolog. A közel 100Km ma is megvolt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000