-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzmany
őstag
válasz Topiccsendőr #29047 üzenetére
sorry, biztos vagyok benne, hogy nem vagy jós, igy nem azt akartam megtudni, hogy konkrétan melyik alkatrész fog elromlani egy injektoros robogóban.
Annyit lett volna a kérdésem lényege, hogy az eddigi tapasztalatok alapján melyek azok az alkatrészek, amelyek cseréje gyakrabban előfordul.Nem érzem magam balgának, a kérdéseim sem tekinthetőek annak. Egyszerűen nem értek a robogókhoz, ezért kérdeztem. Udvariasan, és mindig megköszönve a segitséget, ezzel is ellensúlyozva a hozzá nem értésem.
Ez utóbbi válaszodban árnyalatnyi lenézés érződött számomra. Ha úgy érzed, hogy Neked igy kell érzékeltetni egy kezdővel a hozzáértésed, akkor megkérlek inkább hagyjuk...
Megköszönöm eddigi válaszaid, de én inkább átnézek egy másik robogós fórumba, ahol toleránsabb választ kaphatok.® visions created with passion
-
Topiccsendőr
addikt
válasz horvathkrisz #29049 üzenetére
morininek 30 e km környékén már a főtengelycsapágya is gatya, nem kell egyből szarrámennie az injektornak. ami meg fog történni 30 e alatt kb 2x. szóval lehet rá költeni, de az alacsonyabb benzinköltséggel kb egálban van egy karbissal.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
moszka
tag
válasz barack1997 #29055 üzenetére
De az morini ditech.
Suliban is van egy srácnak sr-be. Órába 16e km de mire beindítja kell neki pár próbálkozás. Csörög zörög
kőbalta
-
vicces
addikt
hát nekem is ezt mondta egy szervizes ember, hogy csak is kizárólag a karbisra törekedjünk, mert az "egyszerű" és az injektorosra nagyon sokat lazán rá lehet költeni, ha baj van vele. a legközelebbi aprillia kereskedésben hallgattam mindezt. én váci vagyok..
:)
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #29048 üzenetére
1,5 év alatt mennyit raktál bele? 2500-at? Az nem használat.
Nekem ez a véleményem a PJ 50 technikáról, pláne h Egü-ék szerelője szerint is problémásak.
Azt az egyet aláírom, h a Piaggio problémamentesebb, de kb. azt amit megspórol az ember benzinen, egy komolyabb hiba esetén nem kicsit veri rá alkatrészben, sőt.
Kb.-re számolva a fenti adatokkal 2500km alatt olyan 11.000FT-nyi benzint spóroltál meg.S, akkor nézzük, h mi mennyibe kerül hozzá.
Injektor 75.050FT
Benzincső 8.465FT
Benzinszűrő 4.840FT
Vertex dugattyú 15.030FT
PJ gyertya 3.990FT
Fojtószelep 50.050FTPlusz munkadíj.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ZozzHUN
addikt
válasz runner 125 #29059 üzenetére
Én ezek után ha kocsit fogok venni, az is biztos karburátoros lesz
-
runner 125
nagyúr
válasz ZozzHUN #29060 üzenetére
Remélem irónia, de most 50ccm, 2 ütem, injektorról volt szó.
Nekem is volt 500-as Nexus-om, ami szintúgy injektoros volt, mint ahogy a mai nagymotorok 99%-a, de az már más kategória.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #29059 üzenetére
A 6 alkatrész nagy része egy karburátoros motorba is kell, ha meghibásodik. A többit pedig a tulajok kifejtik, akik nem levegőbe beszélnek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #29059 üzenetére
Ebbol egyedul az injektor a huzos, a tobbit azert annyira nem kell venni.
Meg aki megveszi a gyari benzincsovet 8 papirert... Nevetseges ar egy csoert.
Fojtoszelep... Ez most a szenzor, vagy az egesz fojtoszelephaz cakk pakk? Valszeg igen.
A dugattyu nem tetel, karbisba is tudsz venni ennyiert.
Dragabb technologia, teny, de ezt inkabb tesztelni kellene, h mennyi az alkatreszek kifutasa, utana tudnank mondani, h mi eri meg, meg mi nem.
Amigy is azert csinaltak a befecs ketutemet, mert az egyre szigorodo karosanyagkibocsajtas szabalyzas mar nem teszi lehetove a karbis ketutemet.
Ket alternativa van: ditech, vagy a tetulassu 49 ccm 4t.
Nagyobb erot kapsz, jobb karosanyagkibocsatast, meg a 4t nel is.
Ezert van letjogosultsaga.
Nalunk, ahol mas orszagokbol kidobott, szar motorokkal jarunk, nincs sok ertelme, csak ha televan valaki. Nalunk meg szabalyzas sincs, h mi mehet meg mi nem az utakon.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
moszka
tag
-
Tothgera30
Ármester
válasz moszka #29064 üzenetére
Dugó, szűrő, cső. Azokból is a legdrágább. Persze ha gond van, én is minőségit veszek, hogy sokáig bírja, de ilyen problémám egyhamar nem lesz. Meg hát évi 1000-1500km-beleteker az ember, az nem futás, pár év múlva visszatérünk erre a vitára.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
moszka
tag
válasz Tothgera30 #29065 üzenetére
Na ez az. Az a futás szinte lófütty. Nekem ~3hó alatt belement majd 4e km
kőbalta
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #29062 üzenetére
Karbisra:
Benzincső 490FT/méter.
Benzinszűrő 450FT
Gyertya (Champion) 945FT
Dugattyú (Vertex) 9.990
17,5 karbi 22.720FT (de a legritkább esetben kell komplett karbit cserélni, általában 4-5k-s felújítószett megoldja a problémát.)+ munkadíj.
De való igaz, "nagy része" kell rá, csak van ami 10-ed, és van ami negyed annyi.
persuader
Hjah, pontos összehasonlítást valóban akkor kapnánk, ha 1-1 komolyabban használt, valós adatokkal bíró karbis - injektoros gépet hasonlítanánk össze, beleértve a fogyi különbséget, és az esetleges szervizeket, de ez kb kivitelezhetetlen.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #29068 üzenetére
Na igen, de 30000 km re vetitve boven belefer akar 3 injektorfej is a benzinpenzbol a karbishoz kepest. Na ez sem mindegy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #29068 üzenetére
Képes Robogó Magazinban anno volt SR Factory tartós teszt, ott nem tudom mi jött ki végeredményben. Bár nem vagyok oda az SR-ekért, többen csak odáig látnak, ha injektoros 50-est keresnek. Bár régebben ezt is olvastam, azért nem rossz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
canniball
nagyúr
canniball is back...ezúttal a B125 innenső oldaláról.
Két kérdés:
1. Azt írja az elő post:
"Ha, legalább 2 éve birtokolsz B jogosítványt, akkor itt már nincs az úgynevezett "tanuló, kezdő sofőr időszak", úgyhogy 2 személlyel hivatalosan lehet utazni a 125-ös robogón/motorkékerpáron."
Ezzel szemben nekem úgy rémlik olyan papírt írattak alá velem hogy 2 évig nem vihetek utast. Változott esetleg a szabályozás az első hsz. átgyúrása óta vagy engem csal meg az emlékezetem?
2. Van esetleg valakinek tapasztalata (ha szabad ebben a kategóriában ilyen jelzőket használni) túra/naked kivitelű kismotorral (mint amilyen pl. a Yamaha YBR125 vagy a Honda GC125 stb.)? Engem az említett Yamaha egy példányán oktattak és egy esetben amikor kijutottunk a városból meglepődve tapasztaltam hogy valahol 70km/h környékén megállt a motor tudása - ezekben tényleg csak ennyi van avagy az adott masinának lehet valami nyavalyája (meggyötörték a tanulók etc.)?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #29069 üzenetére
Ok, számoljunk.
Rákerestem az SR-ekre, Street verzióból újonnan 499.900 FT-ért lehet venni, természetesen karbis Pigi blokkal (csontra az a blokk van az "új" verzióban is)
Sajna ebből már injektorosat nem találtam, csak az új verzióból, aminek az új ára 629.900 FT.Tegyük fel, h nagyjából 1 litert spórolunk a befecsivel, 430FT/l-rel számolva, 30.000km alatt az injektornak hála 129.000FT-nyi üzemanyagot spóroltunk, - király.
Legyünk optimisták, és mondjuk azt, hogy ezen idő alatt sem az injektoros, sem a karbis verzióval nem volt motorikus probléma, csak a kötelező szervizeket végezték rajtuk. (Ez egyébként még nem is álomszerű. Normális használattal a 30.000-et tudnia kell mindkettőnek megbontás nélkül.)
Az-az, az új árakat figyelembe véve, 30.000 km alatt, csontra ugyanott vagyunk, mint ha karbist vettünk volna olcsóbban.
S, ugye itt fentebb hangzott el, h 30.000 után jöhet egy komolyabb felújítás. Míg ez a befecsinél, minőségi munkával, problémás alkatrészek cseréjével alaphangon 150k. (és akkor még munkadíjra sokat nem számoltunk), addig a karbisnál legyen 50k.Ahhoz, h megint egyenlőre jöjjön ki a Di-tech előnye, újabb 30.000km-t kellene beleraknunk - persze probléma nélkül, amire valljuk be, sokkal kevesebb az esély, mint egy karbisnál.
(Nagyon egyszerű; lemerül az akksi, már bszhatjuk az egészet, remek ok az erős bosszankodásra.)Ennek fényében én továbbra is kitartok amellett, h a befecsi még mindig nem akkor biznisz, mint ahogy sokan hiszik. Pláne úgy, h pár ezer km használat alatt bárminemű tapasztalati konklúziót levonni balgaság.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz canniball #29071 üzenetére
Ennek megpróbálok utánajárni.
Amikor írtam az eslő hsz.-t, még így működött a hatályos jogszabály szerint.Nem tartom egyébként elképzelhetetlennek, h pont a B125 bevezetése miatt, az 'autósból lett motorosoktól' megvonták ezt a jogot, s csak 2 év eltelte után szállíthatnak utast.
Ami szerintem abszolút jogos.Az YBR és a pl. a CBF 125 gyakorlatilag elnyűhetetlen motor.
Nem az erejükről híresek, viszont roppant tartósak, és tényleg keveset esznek. Más részből ahogy látod, gyakorlatilag új olasz 50-es árban meg lehet venni őket.
Végsebességet illetően 100-at tudnia kell mindkettőnek, annak valami problémája lehetett.
Ha, bírod a sok váltást, akkor jó vétel lehet mindkettő. De, ha nagyon belejössz a motorozásba, szvsz max 1 éven belül kicsi lesz és le fogod cserélni nagyobbra. Ebből fakadóan szerintem nézz használtat, ha bejönnek ezek a mocik.mod.
Fentebbire még:
Pirivben kaptam a linket, h márpedig náluk csak 570 a befecsis verzió.
Valóban, jó reklámfogás, csak kár, h egy árva darabja nincs neki ennyiért.
Aki nem hiszi, csörgesse meg.. és kérdezz meg h miből mennyit adott el, és ő melyiket ajánlja.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #29073 üzenetére
Én nemrég tettem le az A korlátlant, és nekem az rémlik, hogyha a B-s jogsid már több mint 2 éves, és csinálsz egy A-t, akkor már szállíthatsz utast motorral.
Emléxem, hogy az oktatóm még ezen volt kibukva, hogy fogalma sincs mi köze van a kettőnek egymáshoz, megint barmok hozzák a szabályokat. -
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #29073 üzenetére
Lehet vinni utast B125-el is letétel után azt viszont nem tudom, hogy B-s jogsinak hány éve kell hogy legyen ehhez. Én direkt rákérdeztem erre hogy vihetek-e.
(#29071) canniball Mennek ezek 120-at is.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz AndrewTdi #29074 üzenetére
Na jah, csak az A nem B125.
..én is egyetértek ezzel, szerintem is baromság alapul venni az autó jogsit. Tök más motorozni és autózni, én tuti, h minden motorossal váratnék 2 évet, h utast vigyen.SzlobiG
Ha, még él a régi szabályozás, akkor elvileg 2 év ugyanúgy. Ha, 2 éves B jogsid van, akkor a B125-öt lerakva elvileg ugyanúgy vihetsz utast.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
horvathkrisz
addikt
válasz runner 125 #29073 üzenetére
Mit jelent az hogy "replika" robogó?
szerk.:
én pl azért injektorost vettem, mert:-nem félek kipróválni az új technológiát, sőt, kifejezetten örülök neki hogy ilyenem van
-2.5 literből megáll
-erősebb a motor a karbis testvéréhez képestA fogyasztásáról: nem azért zsibbadok ezen mert olcsóbban kijövök vele, egyszerűen ahol lehet próbálom védeni a környezetet. Többek között emiatt cseréltem ki szinte az egész lakásban led-re az energiatakarékos izzókat.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #29076 üzenetére
Én nem kötném időhöz. hanem 2 személlyel is kelljen vizsgázni.
-
Uzmany
őstag
válasz horvathkrisz #29077 üzenetére
" A replika jövetele ismételten azt jelenti, hogy egy híres-neves versenygép utcai változatait mi is, az utcán motorozók is élvezhetjük.
A magyar piacra már megérkezett Aprilia SR50-es modell méltán már nagy érdeklődésre tett szert, a márka kedvelői körében.Évről - évre találkozhattunk ilyen úgynevezett replikákkal, amik mindig is a figyelem központjába kerültek, ahogy megjelentek a piacon.
A motor a már ismert Aprilia SR50Lc testében bújik meg. Eredetileg, az Aprilia ezt a modelljét 1992-ben mutatta be a nagyközönségnek, ami azóta is töretlenül sikeres.
A robogók között is első karakterében és sportosságában. Az Aprilia új modellje az SR50R SBK Replika fényezésében megegyezik a Max Biaggi 2009-es motorjának fényezésével."® visions created with passion
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #29077 üzenetére
Akkor szokás elnevezni így a szériamotort/robogót, ha pl. valamelyik GP csapat fényezését kapja meg.
AndrewTdi
Megnézném akkor 10-ből hányan mennek át elsőre.
Azért a végén a 8-asokat megtenni két személlyel nem kis szopó ám, pláne a lassú folyosón végighaladni, nem beszélve arról, h motornál az utast is meg kell tanítani "helyezkedni". Lehet hülyén hangzik, de elsőre - legalábbis eddigi tapasztalataim alapján - mindenki úgy ült fel mögém, mint egy cementesszák. S, ezt nagyon észreveszed te is, iszonyú zavaró tud lenni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #29072 üzenetére
Sztm 2 litert meg tudsz vele sporolni/ 100. A 70 es malossi eszik 1 lityoval kevesebbet.
De igazad van hajszalnyi a kulonbseg, nekunk ide ebbe a csoro orszagba nincs letjogosultsaga.
A vetelarat egyaltalan nem kalkulaltam bele, csak a fenntartast.
260 e nel mar nem annyira gaz.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #29076 üzenetére
Ja nekem az megvan vagy 6éve ezért nem is mondták, hogy kell a 2év.
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #29080 üzenetére
INkább kiegészítő vizsga lehetne.
Egyébként a cementeszsák még jó, mert ráddől és felveszi a mozgásod. -
canniball
nagyúr
válasz runner 125 #29073 üzenetére
"Ennek megpróbálok utánajárni."
Ne vedd fixnek amit írtam, amikor a papírokat az orrom alá dugták csak átfutottam őket, én balga már azt tervezgettem hogy egy hónap múlva kezemben a friss jogsival már kezdhetek is paripát vadászni , ráadásul különösen szita agyam van."Végsebességet illetően 100-at tudnia kell mindkettőnek, annak valami problémája lehetett."
Megnyugtató ezt olvasni, relatíve gyakran járok pl. az M2-n és nem hiszem hogy ott életbiztosítás lenne az a 70-es tempó."De, ha nagyon belejössz a motorozásba, szvsz max 1 éven belül kicsi lesz és le fogod cserélni nagyobbra. Ebből fakadóan szerintem nézz használtat, ha bejönnek ezek a mocik."
Legfőképpen nem ebből, hanem az anyagiakból adódóan csak használtban gondolkodhatok.
Amúgy talált-süllyedt: eleve úgy voltam vele hogy ha tényleg megtetszik a motorozás akkor jövőre megyek A1->A-ra...persze Murphy megint közbeszólt, így ha azon az úton haladnak a dolgok akkor ez a B125 kvázi ablakon kidobott pénzzé válik.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz SzlobiG #29075 üzenetére
Kb. ezt a videót láttam szintén a YT-on egy YBR125-tel. Belekalkuláltam hogy lehet egy tizenéves-hatvan kilós srác "hason fekve" vezeti a motort és hogy az a pörgés hosszabb távon biztosan nem tesz jót a gépnek; így arra jutottam hogy velem (cca. 176cm és 90+kg) is kényelmes fordulaton elpötyög 90-nel. Ehhez képest volt lelombozó az imént vázolt tapasztalat.
AndrewTdi!
Tudom és érint; bár nem a korhatár hanem az hogy megszűnik az A1->A kategória; ezért is írtam hogy kidobott pénzzé lesz amit most belefeccöltem. Ha ezt előre tudtam volna eleve A-ra megyek.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #29081 üzenetére
A joval kevesebb motorolaj felhasznalast se szamoltuk bele.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
canniball
nagyúr
válasz runner 125 #29073 üzenetére
Most látom csak hogy linkeket is adtál, ezeknek az áraknak kb. a fele az ami a keret lenne, annyiért pedig eddig leginkább csak futár-motort láttam, azt meg inkább kihagyom. De nem sürgős a dolog, már úgyis nyakunkon a tél, talán majd a "holt szezonban" akad valaki aki "akciós áron" is megválna a kétkerekűjétől.
AndrewTdi!
Az OK, de ezzel számolva is túl nagynak tűnt a szakadék a 120 és a 70 között.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Matthew
senior tag
Sziasztok!
Egyenlőre még csak tervben van de lehet leraknám ezt a B125-öt és vennék egy 125-ös robogót. A kényelem miatt nagyobb kerekűeket nézegetek, megakadt ezen a motoron a szemem.
Tudnátok mondani a típusról néhány szót, illetve konkrétan ez a darab is érdekelne, hogy mit gondoltok róla. Robogó ügyben igencsak laikus vagyok így minden infó érdekel.Köszi!
-
SzlobiG
félisten
Széjjel áztam ma.
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #29096 üzenetére
Nem csak nem akarok lerohadni vhol és azt írják 10év alatt megeszi a benya a tankban lévő csöveket ez meg ugye már több mint 10éves tuti nem volt cserélve, így inkább vettem 3m csövet azt kicserélem mindenhol.
-
moszka
tag
-
ZozzHUN
addikt
Szénné áztam én is, de a Choi Nori-m vezérműtengely csere után gyönyörűen ment
Amúgy elvileg szerdán megy vizsgára a CB 125 RS, képet csináltam már, de még nem tudtam gépre rakni.
-
Matthew
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...