Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
válasz spiky03 #68307 üzenetére
Semennyire, nem átlátszó. Több formában rendelhető. Van amelyik olyan mint egy függöny.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
Nem jól számolsz az gain és az isco együttes hatásával. Anamorfikus nyújtásnál, maradjunk 16:9 esetén 1,33x-nél. Mondjuk vetítesz 226cm(101") széles képet 16:9 képarányba. Majd ezt kizoomolod 1,33x nagyobra a projektorod objektívjével(300cm 135"). Mérsz egy fénysűrűséget. A kapott értéket 33%-al fogja megnövelni egy anamorfikus prizma használata ugyan ekkora szélességű CinemScope formátomú vetítés esetén.
A vászon gain erősítése ettől független, tök mind1, Anamorfikus nyújtást alkalmazol vagy simán vetítesz. Hatása azonos.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #67817 üzenetére
Én is elengedem mert rajtam kívül kevesen, vagy talán senki nincs itt a fórumon aki látta a szóban forgó gépeket vagy birtokolta ha csak átmeneti időre is saját mozitermében.
Üljetek autóba Takival. Bírom a jó pékárút na meg szivesen látlak mindkettőtöket. Hozd a Kleint is aztán profilozunk egyet.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #67813 üzenetére
Vagy peldakeppen ott van Takinal a volt Runco Q750i legfenyesebb ledekkel felvertezett gepem. Dynamikus led vezerles es dynamikus gamma egy idoben. Egyes alasban 9000:1 kontraszt lathatatlanul. A valos on/off ott is 2200:1
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #67811 üzenetére
Runco ls3,ls5 gepet gondolom mar lattal?! Eleg sok van mar itt is a forumon. Dynamikus gamma es iriszvezerles van. Van olyan aki Sony xw5000 lezeres mellett birtokolja. 14eves technika meg is siman zavarba hozza a Sony es Jvc gepeket. Ott vannak a nagy Sim2 gepek. Nero 3D az uj Chrystal 4k stb.. Barco gepek mind aranylag kicsi on/off ertekkel.
de a vetitett kepukon nem a mert ertek latszik Dynablackkel.
Most akkor hogy is van ez?Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Kicsit átment cinizmusba a dolog úgy érzem...Az ilyenfajta viselkedésről mindi a Suzuki Swift tulajok jutnak az eszemben, akik brümmögtetik az 1.3-at a lámpánal és azt hiszik mivel piros a szine, hogy ferráriban ülnek
Vhiktor... Én azt állítom hogy egy sima ADL tesztábrával nem lehet helyesen mérni egy Dinamikus lézer, gamma és iriszvezérlés együttesét(Dynablackot). Ezeket az ábrákat ON/OFF kontrasztra találták ki nem másra!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #67805 üzenetére
Ezek mellett kijelented hogy semmi hatása nincs a vetített képre? Még a vak is látja műszer sem kell hozza. Gondolom irisz vezérlésel egybekötött lézer vezérléssel is foglalkozol a dynamikus gammaval karöltve?
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #67801 üzenetére
Megmértem a Panasonic RG13K gépet. Nem jól értelmezi a Dynablack az ANSI kontraszt ábrákat mivel bármilyen ADL mellett mérek 10% alatt 1980:1 ami értéket kapok.ANSI kontrasztra 154:1 amit mértem vászonről 43fl mellett. Ha ki illetve be kapcsolom a dinamikus gammát semmi hatással nincs az ábrákra, viszont lepauzált filmjelentre szemmel láthatón. Szóval ezt mérni ezekkel az ábrákkal kb lehetetlen.
Egyszer látnod kellene egy ilyen gépet és értenéd amiről sokszor beszámolok.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #67789 üzenetére
Mérek a panával mindjárt adl mérés sorozatot a moziter memben. Érdekességnek jó lesz.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz AVhelper #67785 üzenetére
2 gépet is mondok fejből ami 1000:1 ansi kontrasztal rendelkezik. Marantz VP15s1 és Runco vx22 Mindkét gépet birtokoltam.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #67784 üzenetére
Egy magas ANSI kontrasztú gép pl a Runco VX22i gépem ami ON/OFF 5200:1 kontrasztal rendelkezik, egy 9-10000:1 on/off értékkel rendelkező projektort megszorongat 1% ADL mellett, 2%-nál már egy picivel felette is van.
Az ANSI kontraszt hatalmas hatással van a vetített képre 1% ADL értékig, alatta számít jobban az ON/OFF.
Ez a Panasonic RQ13k és egy Barco Bragi is fekete szint ide-oda nevetve ver egy átlagos Sony vagy JVC gépet képi dinamikában, minőségben. Egyszerüén jobb, szebb, élettelibb, realisztikusabb a kép. Az oké hogy egy Harry Potter, Alien és társainál jobb a fekete egy Sony-JVC projektoron de ez édes kevés önmagában.
Rengeten felsőkategóriás gép megfordult a mozitermemben vagy korábban a nappalimban. Nem véletlen ,hogy DLP gép amivel vetítek pedig megtehetném ,hogy átnyergeljek JVC vagy akár Sonyra. Amíg valaki nem látott ilyen abszolut felső ligás DLP gépeket addig fogalma sincsen miről beszélek. Egy időben egy vásznon Sony vagy JVC 4K mellett meg pláne.
Ami hasonlóra produkcióra képes mint a szóban forgó Christie, Barco, Runco, Panasonic 3chip DLP gépek azok egy JVC Z1, NZ9, vagy NZ900 ,Sony GTZ380 személyében vásárolhatók meg.
Ez a Panasonic de idevehetek egy Barco gépet is Dynablack mellett vagy Runco -t is akár, megszégyenít 10000:1 on/off kontrasztú gépeket sokkal jobb vetített képpel.
Dinamikus lézer, irisz és gamma ami egy időben felel a tökéletes képért. Hogy értsd... Amikor az irisz szűkűl és kontrasztot növel a gép az fénysűrűség vesztéssel jár így a világos tartalmak elhalványodnak a vetített képen. Ezt gamma csökkentéssel(2.0-1.6 stb..) világosan tartja ráadásul színhelyesen egy algoritmus. Magyarul szinte semmit nem veszel észre ebből a jelenségből a panaszonic esetében max lézer teljesítmény mellett 9300:1 kontraszt érték-ig. Rengeteg opcio van a gamma és az iriszvezérlés finomhangolására.
Másik dolog a szintér. Hiába van egy 20fl mellett vetített kép bt2020 88% lefedettséggel... A színek luminenciája a béka segge alatt van. REC709 esetés is egy 40fl körüli vetített kép szinesebbnek látszik. A színtérnek is csak akkor van értelme ha van bőven fénysűrűség mellé párosítva.
Ezek a személyes megtapasztalásaim és a véleményem.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz AVhelper #67762 üzenetére
Számold ezt a lument ujra, 5000 felett van az egy picivel kalibraltan. Teny h 10000:1 on/off mellett 1,4fl a fekete szint. Nyilvan nem igy van hasznalva, ez csak egy opcio a kivancsi szemek szamara. Jelenleg 41-42fl mellett vetit Dci-P3 91,5% lefedetseggel es 0,8dE szinpontossaggal. Fekete szint azt hiszem igy fejbol 0,0046fl,
Dynablack remekluk vegzi a dolgat, nagyon magas ANSI kontraszt es szuper kepdinamika jellemzi.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz AVhelper #67754 üzenetére
Nalam jelenleg 144fl tekintheto meg 292cm vizszintes szelessegben Cinemascope vaszonformatumon a kivancsi szemek szamara. MadVR ToneMapping a maximalis hdr es 4k elmeny erdekeben 3Dlut kalibracioval.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Celithrandi #67620 üzenetére
Vegyunk egy Sony gepet de nem vita inditasbol hanem mert muanyag objektivet hasznal meg 5millios vetelar eseten. Hiaba 4k es amugy feltehetoleg a kepalkotas minosegben meg is tortenik, viszont az objektivnek meg is kell tudni jeleniteni a vegfelhasznalo szamara. Na ez nem tortenik meg ,legalabb is nem olyan minosegben ahogy illene. Melleteve egy jo objektivel fullHD Dlp-t… hat mit is mondjak…tiszteletet parancsol a vetitett kepe.
Sony is tud jo gepet gyartani minosegi objektivvel akar csak ami a sajat Runcodlp gepemben is szolgalatot teljesit vahy a Christie 3chip dlp vagy Barco gepekben(Konica minolta). Sony gtz380 viszont ez is 35milla.😁
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Celithrandi #67615 üzenetére
Az iriszt bukod, leteznek manualis mikroszkop iriszek, viszont ezek elhelyezese nem egyszeru. Minden valamire valo gepben 2 irisz talalhato, egy hatul a fenyut elejen ami a feny szabalyozasara szolgal, a masik az objektivben ami szinkronba allitva a hatsoval felelos a kontrasztert.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Minden gepet fel lehet turbozni kisse. Foleg a mai slager modeleket. Gondoljatok bele, van aranylag egy jo kontrasztal, szinterrel és fenyforrassal rendelkezo projektor. A kepeloallitast elvegzi becsuletesen, erre beletolnak egy hogy is fogalmazzak….olcso, hasznalhato es meg éppen nem megbotrankoztato objektivet ami amugy a jo minosegben eloallitott kepet a nező elé tarja. A megjelenitesert 100%-ban az objektiv felel. Minel nagyobb a felbontas annal fontosabba valik a minosege.
Felre ne ertsetek, nincs se idom se kedvem ilyeneket csinalni viszont csinaltam mar joparat.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz sony89 #67607 üzenetére
Üveg a jvc szemben a Sony müanyaggal.
Jvc-ben általam egy jobb objektiv.
Itt meg Péjé gepe egy jobb objektivvel.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Celithrandi #67604 üzenetére
lézerről beszéltem, nem nem esik szét csak opálosan bemattul eletlen, hőtágul stb. Ha érdekel a téma a hozzászólásaimra keress rá. Ha jól emlékszem osztottam ilyen képet pár éve.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Majd ha egyszer furdal a kíváncsiság műanyag vs minőségi optikai üveges objektív közöt....Ha lejárt a garid dugok egyet a Sony gépedbe. Nem lehet egy lapon említeni a kettőt.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Celithrandi #67592 üzenetére
Az hogy a konzumer piacra betört a lézer az rendben van. Viszont azt a lézer gépet aminek minden egyes optikai lencse tagja muanyag, a tier prizma is feltehetőleg a legalja ami az ansi kontrasztért nagyban felelős. Ezek a gépek 1000-2000uzemóra után szinte maguktól széthullanak. A fosffor kerék meghajtása is kb egy valkman motor minőségét nem éri el, a statikus foszforra meg sajnálják réz világpiaci árát.. Egy OPTOMA HD80 gép képminőségben, kontrasztban megszégyeníti DCI-P3 80% szintérlefedetségével lámpával. lézer ide vagy oda. Manapság nem igazán divat még felsőbb körökben sem a minőségi megépítettség. Sporolás van, infáció. Ami 15 éve 1-2milliós gép volt ma 8-10millió amibe kerülne. Ez mellé odalehet tenni a lézeres egymillás neve nincs mai gépeket.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #67371 üzenetére
Láttam mar ilyent sajnos, dlp eseten formatter hiba. Feher kepnel is jol lathato, egyik oldal feher masik vaj szinu. 2 chip vegzi a teljes kep eloalitasat a dmd szamara, megosztott aranyban mint ahogyan a kepen is lathatod. Lehet egyszeru memoria hiba vagy maga a chip is. Ha az automata kalibracio utan jott elo a jelenseg es el is mult akkor szerencsed van. Olyan mintha a vegpontok elcsusztak az egyik kepeloallito egyseg szamara a masikhoz kepest.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #67350 üzenetére
Rendben, lehet ebben igazad van! Eleg sok vasznat lattam, mertem, birtokoltam raadasul ugyan azzal a vetitovel neztem. Kontraszt novekedes csak gain ertek novelessel erheto el. Merteke 0,8gain vs 1.2gain kb 150:1😊
szemmel lathato elesseg beli kulonbseget csak szott illetve percoralt vs sima sik felulet kozott tapasztaltam. Az mar mas teszta h minden vaszon gyarto termeke mas RGB korrekciot kovetel.Az h 8k meg 4k minositesu jo legyen, elfogadom a velemenyedet.
Küldjel kerlek nekem 8k mintat illetve 4k darabot a repertoarodbol. Ha van merheto illetve lathato kulonbseg egy sima mint pl Hivilux anyaghoz kepes nekem nem esik nehezemre elismerni.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #67347 üzenetére
En sik feluletrol beszeltem, nem a te szurke illetve feher vaszonanyagodrol amit korommel vegighuzok(feheret)es erzem h reces.🙂 nem szott, nem perforalt a felreerteseid elkerulese vegett.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rolibratyo #67336 üzenetére
A felületes beállítás kb 5perc volt a gép konzolra való felhelyezésével együtt. Nincs teljesen derékszögben a vászonnal a projektor illetve nem a vászon közepére vetít mm pontosan. alapból trapézol amit a kép bal alsó és felső sarkában láthatód. Ez elé helyeztem be az ISCO-t. Geometria korrekció van a projektor menu rendszerében, nagyon pecizen lehet állítani. Alapból a használni kívánt lencse kalibrációkor már maga állít be alap értéket attól függően, h melyik objektív van a készülékben a választható 10db-ból.
A képen látható túpárna efektust megmértem a kedvedért, alul és felül 2,5cm amit behasal. Mivel fekete bársony flokkolt az aluminium keret ha kattintok 2egységet a zoomon ezt már cssak bármiféle korrekció nélkül is csak tesztképeken látná bárki is.A vásznam hivilux igen, egyedi gyártással kértem és 8 hét volt a gyártás idő mivel már nem létezik a White Classic gain 1.2
Az hogy ráírják 4K meg 8K ez humbuk a javából. Mitől lenne egy sík felület 4K vagy 8K kompatibilis..
Nézési távolságom 350cm
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #67334 üzenetére
Nem mertem de konnyen kiszamolhatod a maximalis feher szintbol. Oszd el 9700-al.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Teny ,hogy nem mindenki szamara gyártott termek. VIszont ha valasztani lehetne h ez vagy egy Sony illetve jvc 4k nem volna szamomra kerdes.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Hasznaltan altalad valasztott objektivvel brutto 10000€ mint egy jobb Sony vagy egy Jvc. Semmi extra. Erdemes megnezni nalam, csak h legyen egy beegett kep ahogyan egy HDR-nek illene kinezni.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rolibratyo #67309 üzenetére
Ma csinaltam egy feluletesen beallitott anamorpfikus prizmaval vetitett 2.35:1 kepet. A donor gép egy Panasonic RQ13K 5K(5120*3200) DLP projektor. Anamorfikus vetitesnel 33%-al tobb pixel van jelen a kepen, 4K eseteben 3840*2160 nem pedig 3840*1600.
A keszulek tartalmaz geometriai korrekciot, igy ha akarom nullara kiszedem a hordo(tuparna)efektus. 292cm szeles 21:9 vaszonfeluleten lathato.Tesztelesre nalam lesz egy darabig a projektor. 5120*2160 amin fogom jaratni es madVR ToneMapping felel a tokeletes HDR tartalmakert. Jelen esetben csak 180nit amin fut, viszont 900+ amit elő tudok allitani a vetitovel csak hogy lássunk egyszer egy valos HDR kepet😎🫵.
Ha valaki kivancsi hogy hol is tart most a DLP technika felso bar meg nem nativ hanem rezegtetett csucsa, azt szivesen latom egy par oras demora es szivesen valaszolok az esetleges kerdesekre.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rolibratyo #67301 üzenetére
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen prizmát vagy lencsét használsz anamorfikus nyújtáshoz?
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Rolibratyo #67301 üzenetére
Nyilván az anamorfikus nyújtás az objektív hibáit jobban felerősíti. Ha alpból valami nem tökéletes az csak felerősödik nyújtással. Szinte az összes neves gyártó prizma illetve lencse kinálata megfordult nálam, talán a Panamorf jelenlegi 4K-ra "fejlesztett" már ha azt lehet annak hívni maradt ki a pepertoáromból. Mindengyikkel volt tűpárna efektus. Egyedül az ISCO 3L aminél abszolút minimális. Minél domborúbb egy projektor utolsó lencsetagja az effektus annál erősebb. Objektíveknél a Síkdomború ragasztott lencsetag volna az optimális mint pl egyes távcsoveknél vagy csak a csigás ijjam scope lencse tagja ami xfocus365.
Az élességet szinte minden komoly prizma vagy lencsénél lehet állítani a széleknél. Prismasonic példaképpen, vagy ISCO-k de mindennek ára van. JVC x7900-al próbáltam Runco CineGlide prizmával de nevezhetjün Panamorph UH480-nak is és nem volt vele gond. Egységesen éles volt és homogén. Jobbára DLP gépekkel használtam Anamorfikus nyújtást és használok is. Magas minőségű objektívekkel szereltek így a problémák zöme is elkerült.
LCD gépekben ritka a jó objektív, ha van az 10millió körül. Dugtam én már JVC gépbe minőségi objektívet próbaképpen és engem is meglepett a minőségbeli javulás. A fotósok előnyben vannak és tudják egy jó objektív 1millánál kezdődik, viszont 3-4gépet is kiszolgál. Itt nincs az ,h elavul....ami jó az 10év múlva is jó lesz. Tök mind1 hány Mpixel mekkora felbontás stb. Ha egy üveg csiszolása tökéletes, az az is marad.
Ha lesz időm majd fotózok neked egy rácskeret teszt ábrát anamorfikusan kivetítve 2.35:1 képarányra. Az megmutatja mit tud egy ISCO
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #67284 üzenetére
ISCO IIIL amit venni kell és nem lesz torzításod. Nagyjából 1,2-1,3 millából beszerezhető kis szerencsével. Volt már nekem kb az összes anamorfius lencsém, prizmám. Tudok tippet adni ami még féláron is kiemelkedő
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #67282 üzenetére
Kétség kívül remek gép lesz. Én nekem egy nem tetszik, hogy müanyag objektívet használnak az NZ800-900 kivételével. Az NP5, NZ7-8-9 üveg objektívvel gyártott sorozat volt még. Látszik itt is hogy eléggé megdrágult a gyártás és nagyot kell faragni a végtermék árán ami így is egy sutó árával vetekszik. Nehogy valaki ebből azt olvassa ki , h a műanyag jobb mint az üveg
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #67252 üzenetére
90% BT2020 az nagyjabol 113% DCI-P3 aminek megfelel. Jelenleg nincs olyan vetito ami ezt tudja egy fenyforrassal. Csak R,G,B lezer vagy 3 db LED fenyforrassal felvertezett projektorok kepesek ekkora szinter lefedettsegre. Az utobbibol sem mindegyik.
A 290-es kis Sony az alulrol talan surolja a 90% DCI-P3-at.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz yanpec #67163 üzenetére
Akkor a tüköralagút pozició ami elmozdult. Két izzó közötti különbség valószínű, hogy utángyártott pár eurós lámpt használ..
Ha garis a gép küld vissza, ha valaki megbontja garit bukod.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz yanpec #67117 üzenetére
Szerintem ez a probléma a fény belépő szögéből adódik a tüköralagút poziciojűhoz képest. Vedd ki a lámpát a gépből, majd a lámpaházban fordíts 180 fokot az égőn. Ha változik a hiba jelenség akkor vásárolj bele egy új gyári lámpát. A lilás zöldesn inhomogenitás is ebből adódik.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz yanpec #67111 üzenetére
A hozzánemértők általban jobban értenek a tömör egyszerű fogalmazásból. 90%-ban az UV szűrés a szerepe és a hatásatól védi meg a projetor belső fénnyel érintkező alkatrészeit hosszútávon. Ha kiveszed és úgy megpróbálod a projektort semmi gond nem 10perc teszt alatt. A képen bár annyira nem látható viszont a fény homogenizáció/eloszlás nem megfelelő. Ezért 100% ban a tüköralagút a felelős. A tüköralagút egy hosszú tükör oldalú téglatest ami megegyezik a DMD chip képarányával. Szerepe a belépő fény eloszlatása a teljes DMD felületen egyenes arényban. Ezt többnyire sikerülni is szokott az optikai rendszer hatásfokának fügvényében. Ha ez az alagút párhuzamossága megváltozik az a vetített képen is egyszerű fénysűrűség méréssel analizálhazó, esetleg szemmel látható. Szóba jöhet még a 45fokos tükör ami a DMD bevilágításáért felelős de az látható galibát okozna a kép szélinél. Ha az UV a lámpaház szűrőn is látható fakulást okozott a gőzőlt rétegen, az köve hiszem hogy eljut a képalkotásig. Szóval a kör alakú fényesebb részért felelős alkatrészt a DMD és az objektív kilépő lencsetagja között keresném ha a tüköralagút ép. Tegyél fel jobb képet a hibáról mert csupán az is lehet hogy a lámpaházban az égő gyujtótornya ferdült el és a nem jó szögben lép be a fény a fényútba amit a tüköralagót már nem tud megfelelően eloszlatni.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz yanpec #67107 üzenetére
Semmi koze ennek a lampahoz illet a fentebb belinkelt uv szuro laphoz a lampahazon.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz thomasrc #67060 üzenetére
Ott hibázik az összeszerelő, h a gőzőlt uv rétegnek kívül kell lenni nem belül. ezért is égnek meg.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
D80E 4500:1 on/off kontrasztértékkel rendelkezik és dinamikusan játszik kicsit a gammával. Ha fényerővel kitudja szolgálni a vásznat garantálom h 200000ft összegért jobbat nem lehet venni.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #66618 üzenetére
Azért mert a te géped lámpás és 2db egyforma rgbrgb színkerék van bent. A lámpa fényéből színszűrő kerékkel van felerősítve a kék, piros és zöld szín különböző gőzőlt rétegekkel ami a színtérlefedettségért felel és egyben nyeli is el a fényt.
A balder az lézer fényforrással rendelkezik. Abban is van egy színkerék ami a színterlefedésért felelős és van bent sárga foszfor kerék is. A lézer kék színű ami egy sárga foszfor keréken keresztül világít át. ez a kerék félig perforált és félig sárga foszforral felvértezett. Amikor a kék lézer rávilágít a foszforra, onnan zöld fény verődik vissza. így már megvan 2 szín amiből kikeverhető az összes többi. Ez által a balder szivárványozik piros kék színben mint bármely más egy chipes dlp gép, viszont ez mellé csapódik még a foszforkerék hagyatéka egy zöld szín is.
Csak 3chipes DLP gépek nem szivárványoznak. 1Chip dlp gép is képes szivárvány mentes vetítésre, csak RGB fényforrásra van szüksége. PL ledes, lézeres megoldások. Bár ezek is villognak csak másodpercenként többszázszor ami láthatóségi tartományon kívül esik.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #66614 üzenetére
A szivarvanyozas kepfrissitesi frekvencia fugvenyeben allando es fenyerotol fuggetlen.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #66610 üzenetére
Persze ezek csucs minosegu objektivek. Annyiba kerulnek mint egy jobb 4k hazimozis gep. Folyadék kristaly (epson, sony, jvc) eseten meg csapnivalóbb a helyzet. Minel nagyobb a felbontas annal fontosabb az objektiv reszletezo kepessege, minosege. Ez minel nagyobb a vetitett kep annal fontosabba valik.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz mandju #66607 üzenetére
Maradjunk annyiban,h teszt kepen meg 350cm szeles vaszonfelulet felett es a vaszon elott 1m tavolsagbol vizsgalva. Viszont ez mar a fing reszelese. Andy szavait amit iszol, annyira nem kell szentírásnak venni, mivel rajta kivul kotve hiszem h valaki mas is 6m szeles vasznat hasznal. Te iis es en is szemmel lattuk azon a vasznon mit ertek el azok a csucs dlp gepek. Szerinrem abszolut nem tulzas ha azt mondom jobb kepet nezek itthon. Bt2020 es 4-5k ide vagy oda…Igy nem csodalkozom azon amit Andy szamodra tolmacsolt. Ezekkel az objektivekkel nem igazan kellene 4m vizszintes kepmeret fole menni. Hiaba 0,95” vagy 1,38” a felnagyittando nativ felulet, a szuk keresztmetszet az objektiv.
Mig egy 320cm szeles vaszonfeluleten 4k(4096*x)eseten egy pixel 0,78mm2 nagy, itt negyed pixel (0,178mm) konvergencia a tureshatar. 600cm szeles vaszon eseten egy pixel 1,46mm2 es tuteshatar is 0,36mm amire novekszik egyseges panelbeallitas eseten. Ami azért tudom h ritka.
Hiaba 1/1 a nezesi tavolsag mindket vaszonfelulet eseten, az elberi szem felbontasa 10megapixel a fokuszteruletben. Igy a felnagyitott kepen pillanatok alatt kiszurja a hibat.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz mandju #66601 üzenetére
Elesseg beli kulonbseg nem mondhato el 1chip es 3chip dlp kozott. Az elessegert az objektiv felelos. A konvergencia ronthat az elessegen de az mar gyari beallitason tulmutat. Magyarul hibas a gep.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz mandju #66599 üzenetére
A DC-ben látható gép a nagyteremben kapufa. Az 1chip dlpnek csak konvergencia az előnye semmi más. Cserébe fényforrásből 3 kell neki ,hogy hasonlítani lehessen egy 3chipes társához. Ellenkező esetben szivárványozik a színkerék végett és ha lézerrel van megtámogatva akkor még egy plusz zöld szín is csatlakozik a már jól megszokott piros kék szivárványozés mellé.
LCD esetén amire írtam, h Morph negatívumát látta a rezegtetésnek...az az, hogy az amúgy is gyenge optikában ékeskedő és még technologiailag sem túl rajzos LCD képe elvan mosva szószerint, így nem kell csodálkozni a végeredményen. DLP-nél ez nem így van.
Ha más 3chip DLP-t látott a DC-ben rezegtetve passz. Senki nem tudja hogyan miként volt beállítva és mivel volt forrás ugyileg megtáplálva. Értékesítőként én is azt mutatnám amit akarnék hogy lássanak.. (Ezt nem negatív értelemben kell értelmezni)
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #66592 üzenetére
Mert lcd gépet rezegtetsz és ahhoz viszonyítasz. Legyen szó epson jvc gépről. DLP az más tészta főleg a 3chipesek.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #66572 üzenetére
Gratulalok Hatalmas mazlid van! En csak azokat sajnalom akik kikuldtek a gepuket ugyanezzel a panasszal es visszakaptak 4000:1 on/off kontrasztal .
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #66565 üzenetére
Azért természetes egy vetített kép mivel a képet egy kivetített felületen nézed. Megjelenítő esetén szembe ülsz a kijelzővel és szemedbe világít.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Morph76 #66559 üzenetére
Egy high end eles objektivvel rendelkezo rezegtetett DLP kepe eg es fold ahhoz az itthon birtokolt epson es tarsaihoz kepest. En peldaul nem lattam kulonbseget egy nativ 4k dlp es rezegtetett kozott. Pedig a szememmel a tudasom reven kb 10sec alatt beazonositok egy vetitett kepi hibat. Heteken belul lesz nalam egy Panasonic 2560*1600 3chip 5k-ra rezegtetve. Ezek a gepek teljesen mas kategoriak, az objektiv tobbe kerul bele mint itt a szobanforgo gepek tobbsege. Majd beszamolok a latottakrol.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Turbo73 #65708 üzenetére
Nagyon fontos az objektiv minden projektor eseteben. Legtobbet azon tudnak sporolni a gyartok. Tipikus pelda erre a sony termekcsalad gtz380 kivetelevel. A lentebb amlitett csucs fullhd dlp csalad olyan minoseget(ugyanazt az objektivet) hasznalja mint ami a gtz380-ban illetve a mostan csúcsot jelento 4k 3chip dlp termekcsalad. Ez a minoseg mar 2009 ota letezik objektiv teren a konika minolta kinalataban.
ha mondjuk itthon belefaragnam egy Sony xw5000 4k projektorba valoszinuleg hatalmasat dobna a vetitett kepen. Hasznaltan 5-600000ft korul beszerezhetok ezek az objektivek. Uj aruk 10000€ ha highcontraszt peldant szeretnenk az majdnem a duplaja.
ezek melle helyezzunk oda egy 4k projektor vetelarat. Lathato h az objektiv tobbe erul es ez valaszt is ad a projektor kepi minosegere.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Celithrandi #65685 üzenetére
Az öszes felsorolt Mandju álltal az. A rezegtetett 4K gépek a Christie HD6k-M vagy a nagyobb lámpateljeseítménnyel bíróktól csak egy rezgő shift egységgel és lámpa helyett lézerrel gazdagabb. Felépítésben a Runco VX22i gépem is ugyan az. Képileg nem véletlen h iszonyúan jó produkcióra képesek. 13éve is már 10milla feletti árképzésük volt ami most nagyjából 30milla. láttunk rezegretettt Christie M4K rezegtetett illetve Barco Freya plus gépet egy ugyanazon a vásznon egy időben. Én nem láttam különbséget és előnyt a natív 4K gép javára felbontásban.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Celithrandi #65683 üzenetére
Hogy maradjunk a szóbanforgó márkánál 3chip dlp .. Christie M 4K RGB series, Barco Bragi, njord, Hodr, Freya stb... PANASONIC PT-RQ sorozat
1chip dlp rezegtetett fronton Sim2 Chrystal 4s, Panasonic PT-FRQ sorozat
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #65675 üzenetére
En módosítottam a szóban forgó gépeket. Alapból 2200:1 ON/OFF kontrasztal rendelkeznek. Jópár mérés és teszt alapján leméreteztem 6 méretű iriszt amit tized mm pontossággal lézerrel vágattam és tökéletesen rögzíthető a 3db gyári csavarral a helyére. Kap egy hőálló fényelnyelő bevonatot és bevetésre kész.
-30-50% fénysűrűség vesztés mellett +100-180% kontrast növekedés mérhető. Magyarúl 4400-6000:1 ON/OFF kontrasztig bezárólag. A fényerő vesztés egy 6000-10000lumenes gépnél viszont számolnunk kell a hőtermeléssel is. Túl szűkre vett irisz álltal túlmelegedik az objektív és hőtágulás hatására elességbeli problema léphet fel. Egy átlagos dedikált moziteremben nem kimondottan nagy probléma. 315cm széles hangáteresztő 0,75gaines vászonfelületen is csuklóból képesek 30-40fl fénysűrűségre. Mandju álltal említett HD14K gép is többszöri tuningolás után jóvoltamból hatalmasat domborít.. Szepiscreen 3m széles visszamérten 0,6 gain szürke vászonfelületeten 65fl fénysűrűség ecoban High mód 97fl viszont az eco sem épp a leg kevesebb. StarWars lézerkard komolyat hasít...Madvr tonemapping közbenjárásával.
Használtpiaci árúk 1,5 milla körül mozog vagy inkább felette a kívánt modifikéciók elvégzését követően. Nagyon strapabíró darabok, egy lapon csak a most futó 3chip 4K DLP modellekkel lehet említeni őket.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #65667 üzenetére
Runco es a sim2 semmivel nem hangosabb mint egy xw5000 max lezer mellett. Ezeket motiszobakba terveztek.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Christie hd6k,hd10k,hd14k-m, Barco F82,f85, Runco vx22i, vx44i, ls10,ls12,Sim2 c3x lumis.
egy chipes dlp gepek amik szinten zavarba hoznak a Sonyd.
Runco Ls3, ls5
Christie dhd775
Sim2 Nero sorozat[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Christie HD ,Barco(PJ) ,Runco , Sim2 lumis 3chip DLP projekorok bármelyikét mellé lehet tenni a Sonydnak vagy akár a nagytestvérének is. Hamar átértékeled a 4k fogalmát és képminőségbeni helye is kikörvonalazódik, helyére kerül.
Igaz nem teljesen fair a hasonlat mivel az objektív ezekben a gépekben a Sonyd új vételára felett van.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A Dynamikus irisznek csak egy parhuzamosan mukodo dinamikus gamma vezerlessel van ertelme. Ilyen gepeknel egy szukulo irisz menten emelkedik a gamma 2.0-1.8 iranyaba es ezzel egy algoritmus szinhelyesen es megegyezo fenyesseggel,luminenciaval megtartja a kepi dinamikat. Runco, Sim2, Barco felsokategorias gepekben ez megtalalhato.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Nem feltetlen az on/off kontraszt a leg zavarobb a degradalt gepeknel, bar 2000:1 nem epp acelos. A fo problema az abszolut feket szint mivolta es homogenitasa. 40% kek, 35% bibor es ezek elegye tobbnyire. Kalibralni a fekete szintet semmivel nem lehet. Ez a problema a zold panelbol ered, alul teljesit. D65 feherbol vegyel el 30% zoldet, ugyan azt a hatast fogod tapasztalni mint a fekete szintnel hardveres problemabol kifolyolag.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65247 üzenetére
Újra mértem én is a te metódusoddal a Runco VX22i gépemet. Műszer 5cm távolságra a vászontól felfelé megdontve a tesztminta kozepére irányítva.
ON/OFF kontraszt : 5200:1 black 0,0056 white : 29,3447fl (100,54nit)
ANSI kontraszt 262:1ADL Contrast Black
50% 262:1 0,1117fl
20% 730:1 0,0399fl
10% 1346:1 0,0216fl
5% 2104:1 0,0128fl
2% 3140:1 0,0748fl
1% 3896:1 0,0075flígy közelebb rakva a műszert jobban kizárjuk méréskor a szobát, láthatóan emelkedett az ANSI érték illetve 10%ADL-ig. 5% már megegyező volt a legutóbbi mérésemmel amikor a műszer 30cm távolságra helyezkedett el a vászontól.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #65303 üzenetére
Nyilvan nem Xrite hanem valami komolyabb mondjuk klein k10a vagy hasonloval mernek. Annak a muszernek nem gond a fekete, 0,00006 ertekig megmeri.
Az meg hogy ilyen magas Ansi kontrasztot mernek nagy a valoszinusege annak, hogy egy adamantium black szovettem a muszer korul kizarjak a szobat. Lattam mar ilyent forumon, szerintem igy csinaljak. Ez nem a legjobb megoldas mert a vetitett kepet is a szobaban es annak a rahatasaval nezzuk.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65290 üzenetére
Azt mondtam vagy mas modszerrel merik mint en, esetleg egy szovet dobozzal kizajak a meromuszer korul a szobat. En 200:1 ansi kontrasztnal nagyobbat meg nem mertem csont fekete szobaban 1000:1 gyari ansi erteku geppel sem.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A következő táblázatot a nemet HKV fórum JVC topikbol ragadtam ki. Minden érték vaszonról visszamért. Jól prezentalja, hogy az első 4k sorozat n7 nx9 ANSI kontrasztja alacsonyabb mint az új generaciós modelleké. Az np5 nz7 már magasabb illetve az nz8, nz9 modellek megkaptak a high contrast optika blokkot, továbbá az nz9 egy nagyfelbontású tű éles objektívet. Ezek a táblázatban is jól látható értékeket eredmenyeznek.
Nem lehet az már kijelenteni, hogy egy Epson vagy egy Sony jobb ANSI kontraszt értékben, JVC oldalon a fejlesztések ezen az oldalon is javulást hoztak.
Álltalam legjobbnak megítélt vetített LCD(dla,xsrd,lcd) kép is a JVC palettájából származik. NZ9 és a Z1 modell. Már egy 3 chipes csúcskategóriás dlp vetített kép élességés surolja alulról. 4K esetén ez elengedhetettlen követelmény ha szeretnéd látni is a felbontás nyújtotta részletgazdagságot.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65270 üzenetére
Attol fugg mit akarsz osszehasonlitani? On/off kontraszt eseten a fenysuruseg tokmindegy. Full besotetitett szobaban meg feher falak mellett is kis rahatasa van a szobanak az on/off kontrasztra. Ha ANSI kontrasztot szeretnel osszehasonlitani ott mar nagyban fugg a fenysuruseg es a szoba fényvisszaverő/elnyelo kepessegetol a kapott osszeg.
Én 116niten mertem, 0,0067 feketeszint mellett. Zozi 100nit-en az ANSI/ADL kontrasztot.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65267 üzenetére
A kontraszt ertek allando a gepeknel. Az hogy te 100nit vagy 50nit feher szint mellett vetitesz az mellett ugyanebben az aranyban emelkedik a fekete szint vagy csokken. Ha kevesebb a fenyesseg laposabb a kep es melyebb a fekete szint, ha magasabb akkor utosebb de gyengebb az abszolut fekete. Egyenes az aranyossag. Az SDR-t 100niten masterelik, ezen is kellene merni meggyozodesem szerint.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #65264 üzenetére
Van bent igazsag csak most kiragadtal 2 vegletet. Vizsgaljunk meg egy 10000:1 on/off kontrasztu Sonyt es egy 5000:1 on/off kontrasztu Dlp-t vagy lezeres JVC NZ8-9 gepeket. Foleg ugy h en meg nem mertem vaszonrol 200:1 ansi kontraszt felett egy dedikalt mozibarlangban teljesen fekete falak eseten sem. Hiaba megadott 230:1/500:1/1000:1 Ansi kontraszt a gyari specifikacioban.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65262 üzenetére
Adl melle megadott fekete szint szerintem nem releváns. Mivel az a fenyero fugvenye. Az on/off kontraszt fenyero fugvenyeben allando 99% geptipusnal. Az ANSI kontrasztra is csak ugy van hatassal ha a szobaval egyutt van merve. Igy hogy 1% Adl mellett 0,006fl a fenysuruseg vagy 0,6fl az az ertekre es a gep tudasara nezve nincs rahatassal, ellenben a szobadban lathato kepre igen!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65254 üzenetére
Azert a fekete szinthez annyit hozzatennek, hogy egy magas ANSI kontrasztu gep 1% adl jelenetektol felfele(2-3-5-10-20%)szemre es merve is melyebb fekete szintre kepes egy bevilagitott jelenet eseten. Hiaba nagyobb lcd,xsrd,dla eseten az on/off kontraszt. Az csak az abszolut fekete szintet jelenti es 1% ADL-ig es alatta lathato.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Masodikra direk a Christie 4km25 rezegtetett 4K gepet raktam be peldanak. Ez megegyezik egy Christie hd10k-m vagy 6-14k-M es a Runco vx22i belso prizma es dmd blokjaval. Kulonbseg egy shift uveg az prizma blokk es az objektiv kozott.. igy a nativ fullhd-bol 4k-t rezegtet illetve a lampa helyett lézert kapott. Nem veletlen a nagyon kozeli kepi hasonlosag.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #65177 üzenetére
Christie eclipse 6chip dlp, rosszul irtam
Viszont itt a Christie 4k 3chip dlp gep csak h ne legyen annyira elrugaszkodott a keplet. Dlp az Dlp
hiába a magas on/off kontraszt. Egy 6-7000:1 dlp a magas ansinak koszonhetoen csuklobol hozza egy csucs lcd kontrasztjat 1% adl-ig boven felette is teljseit. Egyedul az abszolut fekete szint ami az lcd mellett szol.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz mandju #65172 üzenetére
Itt meg egy 3chip dlp, Sony házimoziba szánt csúcs gépe illetve a JVC aktuális felsőkategóriás hazimozi projektora látható.
összevetett ANSI kontraszt mérési táblázat. Árazást tekintve :
christie 350.000$, Sony GTZ380 90000€, JVC NZ9 23900€
Ez elég beszédes :Here is an illustrative example; where this particular image measures 5.9% ADL:
Circa 73% of video content resides within the range 0-10% ADL; 82%
within the range 0%-15% ADL; 91%
within the range 0%-20% ADL; and 99.5% resides
within the range 0%-50% ADL (ANSI), with only 0.5% residing[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65158 üzenetére
Végre egy pozitív mért eredmény Sony lézer projektorral kapcsolatban az ország egyik legjobb és hitelesebb kalibrátorától!
Az ANSI kontraszt mérés nagyban befolyásolja a szoba, mérési környezet illetve még a műszer pozíció és távolság is a vászontól. Viszont alacsony ADL esetén egyre kevésbé szól bele a szoba főleg 1%, 2% esetén. így az ott kapott összeg full fekete terem esetén is nagyon keveset változna főként úgy, h dedikált moziszobában mért értékek ezek is.
20000:1 ON/OFF kontrasztú gépek is beesnek 1% adl esetén 5-6-8000:1 értékre az alacsony ANSI kontraszt végett. Viszont egy magas ansi kontrasztú gép (700-1000:1) sokkal kevesebbet veszít 1% ADL esetén. Még az on/off kontraszt érték felét sem!
Köszönjük a közzétételt!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65052 üzenetére
Az nz8-9 high contrast optikai blokkot kapott. bár én mérget vennék ra hogy csak egy plussz szögbe fordított polár szűrőt mint az elődei. A job objektiv az nz9 esetén rengeteget számít lcd gépeknél. Hatalmasat dob a látványon. NZ8-ban ugyan az van mint az np5 vagy n5 n7 nz7 gépekben.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65049 üzenetére
Voltam Zozival Hartbergben egy dedikált moziteremben ahol N5 amit cseréltek NZ9-re. Ha jól emlékszem szavaira fényerőben volt nagy ugrás és élességben. Amúgy az NZ9 az a gép ami egy komolyabb dlp képi világára hajaz....
Ez a lámpa lézer mizéria....személy szerint nekem tökre mind1 a fényforrás. Egy JVC NP5 ugyan azt tudja mint egy NZ7, csak más a fényforrás. Van értelme plusz 1,7millát kifizetni csak h lézered legyen? NINCSEN! Cserélsz bent 2x lámpát addigra úgy is eladod...A lámpa meg 45000ft..
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ha mandju-t megkéritek itt a fórumon...neki van ADL mérése ugyan azzal a patternekkel mint az én mérésem. JVC Z1 optimalizált szobában.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65030 üzenetére
Ez meg az én DC4 dmd-s Runco 3chip DLP gépem a sajat mozitermemben mérve.
50% ADL 196:1 (ANSI kontraszt)
20% ADL 627:1
10% ADL 1288:1
5% ADL 2064:1
2% ADL 3140:1
1% ADL 3924:1
0% ADL 5273:1 (ON/Off kontraszt)Azok a 3-400:1 Ansi mérések lcd gépek esetén nem tűnnek reálisnak. Más tehodussal mérnek mint én. Feltehetőleg készítettek egy boxot a műszer köré ami kutakarja, kizárja a szobát. Az én gépem gyári specko 1000:1 ANSI kontraszt és full optimalizált vetítési környezetben fekete falakkal 196:1
Én még nem mértem dedikált moziszobában 200:1 feletti ANSI kontraszt értéket.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Vaszonrol szinte egy JVC dla on/off kontraszt erteket nem tudsz megmerni olyan mely fekete szintel rendelkeznek tenyleges vaszonmeretre zoomolva. Csak akkor ha osszehuzod a kepet a minimalis meretre es maximalis fenyerore kapcsolod a gepet. Ilyenkor en 16000:1 korul szoktam merni teljesen nyitott iriszek menten.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz sony89 #64976 üzenetére
JVC DLA projektoroknal nincs kontraszt vesztesz csak gamma dropp. Ahogy vhiktor is mondja kalibralassal vagy az ujabb modelleknel szofveresen orvosolhato! En tulnyomoreszt Jvc gepekkel foglakozom a csucs dlp-k utan. Ezekkel nem volt gond komolyabb. X3-7-9, x30-50-70-90 gepeknel ballaszt szokott behalni illetve infra vevo. x7900-as sorozatnal meg lencse takaro elhuzo egyseg..
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Janaboy #64968 üzenetére
Ugye a kereskedők új gépekkel foglalkoznak én pedig 90%-ban a problémásokkal.
Nem tudok számokat mondani mivel az emberek 95%-nak felsem tünne ha egy gép 10000:1 értékről leereszkedik 300 uzemóra alatt 3-4000:1 környékére. A maradék 5%-az aki moziteremmel rendelkezik, avatottabb szemmel és fusztrálja valami hogy nem oke. Hozzám ezek e gépek jutnak el és én még nem mértem itthon olyan Sony legyen FullHD vagy 4K készüléket ami 5000:1 felett teljesített volna. Lámpás, lézer teljesen mind1. Lilás kékes feketes szint elegye a szürkével jó kifakultan...
Nehéz számszerűsíteni az esetet, nálam évente kb 4db...idén eddig 3-om.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ez pedig egy másik HW55es
Takarítás után 820:1 nem kalibrált on/off kontraszt és 69%-ra beszűkült színtérlefedettség.
Nagyobb színtérben rá lehetett erőlteni egy "nagyjából" színhelyeen nézhető képet Dynamikul full állású iriszvezérlés mellett 4700:1 kontraszt volt maximálisan elérhető.
Gammán ez a gép esetén sem tudtam segíteni. RS232 a ludas de az a kontraszt értéken semmit nem fog segíteni. Kalibráltan ha emlékeim nem csalnak 8-900:1 ON/OFF érték volt mérhető!Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A félreértések elkerülése végett, MINDEN hozzám kerülő degradálódott Sony projektort, minden alegységen jelölök a gépben ami közreműködik a kép előállításban és felelős a kontraszt-ért!
Annak esetére ha megkérdőjeleződne bármi álltalam mért érték, az a jelenlétemben és mérési környezetemben újra mérhető, előzetesen a gépben ellenőrzött alegységek után bárki számára! A kiszállás és járulékos dolgok a kívéncsi szemeket terhelik.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Egy Sony 270es 4k gép is volt nálam az idei évben.
Előzetes mérést és kalibrációt a tulajdonos elégedtlenségére és kérésére, Vhiktor(Tökéletes kép)aki az egyik, ha nem a legjobb és felkészültebb kalibrátora megejtett.
Az ő mérése: 2458:1 ON/OFF kontraszt érték.
Majd nem kis kavalkád után visszatért ugyan ez a készülék a Sony Supportól. A tulajdonos még mindig elégedetlen volt a látottakkal és felkeresett a garancia lejártát követően engem. Takarítás után 3800:1 on/off kontraszt értéket teljesített.
Amit egy gamma kalibrácó a Sony segédprogrammal, majd egy teljes színtér és köztes pont szabvány szerinti beállítás követett.
A végén egy maximálisan elérhető kontraszt mérés egybe kötve a szürkeskála pontosságával.
Mondhatni újkori tudása 50%-át nyújtja még a SonySupport után is viszont azt 99%-ban színhelyesen teszi.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Közben időm engedett géphez ülni. Csak hogy a szavaknak súlya is legyen a tegnapi Sony HW55es gépekkel kapcsolatban. Megosztok pár képet és mérést.
Degradáció okozta színtér fakulás, jól látható REC709-ben mérten a színtér csökkenés 67%-ra.
Majd a valós ON/OFF kontrasztérték.
A Gammát nem sikerült egy szervíz programmal a helyére tenni, mivel hiába az RS232 usb átalakítóm nem kommunikált a géppel. Viszont a gammának semmi köze a mérhető kontraszt értékhez!Ez a Sony projektor elért 666:1 értéket...
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Az ra a magyarazat h a Sony erdekeltsegek kenytelen ezt a teny tagadni, illetve kotelesek a szőnyeg alá söpörni.
Szepi0808Az ,hogy ismetelten linkelgetsz ossze vissza mindent tapasztalat, tudas hianyaban ez nem vezet sehova! A hozzaertoket megerosited a nem hozzaertesedben, a laikusokat meg teljesen osszezavarod az ertelmetlen egy embertol valo linkelgeteseddel. Ez egy szakmai forumon kritikan aluli. Magad képtelen vagy a tények ellen kallni es valos ervekkel azokat alatamasztani, csak beszelsz es ez nagyon keves. Meg a sajat mereseid is ellened vallanak.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64955 üzenetére
Az alltalam ismert dedikalt moziszobak (20-25db) kozul 3db amiben Sony teljesit szolgalatot. Ez nem veletlen, laikusok termeszetesen veszik akik nem ertenek hozza! Jvc ANSI kontrsztra reagalva. Mivel rengeteg ilyen merest vegeztem szamtalan keszulekkel es a HighEnd dlp fronton geptipustol fuggoen 30%-os Ansi kontraszt tuningot merten tudok elerni…. Kotve hiszem ha nalam valaki tapasztaltabb ezen a teren. Egy abszolut vetitesre optimalizalt full sotet tobb esetben nem festett hanem karpitozott moziteremben vaszonrol visszamerten en meg nem mertem 200:1 erteknel magasabbat olyan gepek eseten sem amik gyari parametere ANSI kontraszt teren 1000:1.
Ezek fugvenyeben persze lathato es merheto is egy alapbol gyengebb, nevesitsuk JVC vagy Sony esetleg Epson 4-500:1 gyari erteke. Ezek tobbnyire visszamerten vaszonrol mivel a vasznat nezed…egyuttesen a szobaval 100-130:1 ertekre teheto ami nagyjabol 100nit(29fl) fenysurusegig igaz 20m2 koruli helysegben.
Az hogy a JVC 110:1 a Sony pedig 130:1 kb szemre tokmindegy! Viszont egy komolyabb Dlp gep 200:1 erteke mar szembetuno kulonbseget produkal.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Mivel minden eladott gépeket nem mértem ami értékesítésre került Magyarországon nem tudok választ adni a kérdésedre. Én másodállásban foglalkozom projektorokkal, szervízelés terén és hozzám a problémás készülékek kerülnek. Ha valaki vesz tőlem készüléket az nem hirdetés útján teszi, hanem felhív egy régebbi elégedett ügyfél és megkérdezi hogy mi lenne a következő lépcső a rendelkezésre álló tőkéből. Bár a családi vállalkozásunk tevékenységi körébe tartozik, Audio Video berendezések forgalmazása és értékesítése, még nem szerződtem le senkivel. Nem ez a fő tevékenységi kör.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
90%-ban laikusok vásárolnak és a maradék 10% a hozzáértő aki mér, kalibráltat vagy kalibrál és foglalkozik a dolgokkal, netán dedikált moziszobával rendelkezik.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64918 üzenetére
Ennyire …hw55es] iden a masodik degradalt HW55es az asztalomon ami pontosan 666:1 on/off kontraszt ertekre kepes!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64906 üzenetére
Amugy tok egyszeru es pontot is tehetunk az ugyre. Te mint a Magyarorszagi Sony elso embere, kuldesz nekem egy uj xw7000 gepet. Installalom a mozitermemben ahol hovisszanyeros szellozteto rendszer is uzemel az optimalis korulmeny eloidezese vegett. Bekalibralom, jegyzokonyv meresi diagrammokat kozzeteszem es 200-uzemorankent ujra merem, majd 2ev utan visszakapod a keszuleket. En ha valami stabil es jo ugyan ugy elismerem!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest