Hirdetés
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- World of Tanks - MMO
- Star Citizen
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz MasterMark #43999 üzenetére
Elhiszem, hogy szerinted megtévesztő lenne. Ha a jogszabály részét nézzük, köteles jeleznie , ha elhagyja a főútvonalat, tök mindegy hogyan és mily módon teszi ezt, jeleznie kell. Az elsőbbségadásra kötelezettnek pedig elsőbbséget kell adnia, ha erre kötelezi a táblája. Tehát nem hivatkozhat ilyesmire. Az a dolga, hogy elsőbbséget adjon és megvárja mit is akar az a jármű, akinek elsőbbsége van.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz MasterMark #43997 üzenetére
Azt reagáltam a kérdésedre, amit előír a jogszabály.
-
titán
válasz MasterMark #43995 üzenetére
A főútvonalról való letérést jeleznie kell.
-
-
titán
https://www.youtube.com/watch?v=Q1eQw4ycgQM
Vízrakétás triciklivel döntöget rekordokat Francois Gissy. A francia férfi háromkerekűje igen egyszerű, még rendes ülés sincs rajta. Van viszont hátul két, elöl egy kerék, jókora Brembo-fék, és persze egy tartály harmincöt liter esővízzel, ami brutális nyomással tör ki a palackból. Így nulláról százra fél másodperc alatt gyorsul, végsebessége 261 km/h [link]
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
kék teher egyenesen elhagyja a főutat, majd követi a balra kanyarodó piros szgk, aztán zöld troli, majd a motoros, akik nem a főúton érkeztek és ott volt nekik a medvesajt?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
...ja, de hát 10millió schumacher országa is vagyunk, tudnia kellett volna 1-2 kommentelő szerint azonnal reagálni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ezt bírom: fb-n egyesek a szemből érkezőt hibáztatják azonnal, miért nem próbálta elkerülni a balesetet, mert elfértek volna kényelmesen mind el lehetne venni pár embertől a jogsiját és ünnepélyesen elégetni...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
tibcsiworld
aktív tag
Kanyarodáskor ezt nehéz megállapítani, mert akkor még nem előzhetett az audis, mert még nem lehetett ott. A sáv szűkössége miatt! Ez csak a bácsi helyzetét súlyosbítja, mert igazából azt sem tudta, mit akar csinálni! Ez önmagában veszélyes tud lenni!
Megnéztem még párszor, és a bácsi mintha visszaengedne a fékből, vagy nem nyomta jobban be a pedálját. Mintha szándékosan ment volna bele az előtte haladóba! Vagy fel sem fogta, mi van, ami még veszélyesebb! 40-50-es tempónál ez nem történhetne meg! Szerintem megvolt a féktáv. A bácsi nem fékezett eléggé!
Az, hogy az előtte levő tahó, de hát belement a szemébe 1 légy, ...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz mephi666 #43981 üzenetére
Elém vágtak be így 2007-ben, egy Audi TT, nem akartam lemenni előle a sávból már, mert abból a sávból kanyarodtam balra 500m múlva, aztán, mikor a kanyarodósávba kimentem előle, bevágott elém és állóra fékezett. Szerencsére gond nélkül megálltam mögötte. Aztán elment. Nem értettem mi van, aztán kiderült, hogy mikor ment el mellettünk, a fiam beintett neki a hátsó ülésről.
Másik esetben egy román villogott mögöttem, de ott még csak két sáv volt. Pici féklámpa, nem sokkal később négysávossá válik ott az út, jobbról bejött elém, és megállt. Ott sem volt gond a megállással, kiszállt a faszi odajött, benézett, aztán visszaszállt és elment. (Nem tudom mit akart, ő szabálytalankodott, egy másik országban ráadásul... )
De mindkét esetben előzés után álltak meg előttem, itt viszont a követő autó váltott sávot.Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #43976 üzenetére
ez a büntetőfékezés ...a minist el is meszelték érte (11 hónapra ugrott a jogsi+pénzbírság), ahogy kell és itt tényleg ment a satu azonnal, audisnál pedig fékezéssel simán elkerülhető lett volna a koccanás... felvétel alapján simán kimagyarázható, csak hülye volt, hogy betétlapot nem gyűjtött be az eset után... más lenne a felállás, ha az öreg marad a külsőben, záróvonalon át elé vág az audis féktávon belül és akkor satuz (ott az öreg mehetett volna perre a felvétellel)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
rushty
őstag
1.motorfék (semmi feklampa), majd jól lefékezett és elmaradt a padlógázzal kimenekülés az ijesztő potencialis ütköztetésből (Audi) (1*)
Erre nem számított a dashcames, a fékezés olyan, hogy a második részben darált csak az ABS.
(2*)
A büntetőfekezessel nem szoktak megállni, itt se hihette el a cames ezt, ezért nem blokkol már az elején a feklampa felvillanasara.Ha a reakció nem is a legjobb, meg sávot valthatott volna, persze akkor nehéz meggyőződni róla, hogy mi van mögötte, nemhogy indexszel szabályosan. Ha nincs ott éppen zarovonal.
Szumma ez olyannak tűnik, hogy egy átlagosan mérlegelő, reagalo autós belemegy (nem tartanak képességükhöz mérten megfelelő követési távot). Kár volt akkora lendületet véve beállni az audi moge.
1*: nem csak buntetofekezes, hanem megtévesztő is azzal hogy nem villant, ráadásul nemhogy padlóval megindulna! mikor lecsökken a távolság drasztikusan, hanem ez egyszerűen megállt, ez lett a veszte, belemennek. Nem ezt akarta lol.
Hülye volt a -figyelmezteto- buntetofekezes kivitelezese. És nem volt célja törést szenvedni, tehát hülye volt a kivitelezés azzal hogy megáll felkínálja a törést a nem sportautotol.Az egész abból indulhatott ki, már pirosra váltva kanyarodik ki a cames a kereszteződésben. Audisnak jobbról derogal lassítani egy lámpás kereszteződésben, neki zöldre váltani, dudal.
Mondjuk ha így van esetlen a bekanyarodas bal sáv - jobb sávba ki, audit elenged így... Vissza bal sáv. Ám a legnagyobb hiba beszólni az ablakon mellette, erre mutogat az Audis és hülyeséget csinálva megáll maga se tudja miért áll!
Ha nem szól ki még zsörtölődve a cames ez nem történik meg, nincs megállás.[ Szerkesztve ]
Revolut meghívó pü-ben
-
amargo
addikt
Két (remélem) egyszerü kérdés következik:
- mit nevezünk buntetőfékezésnek?
- 130-nál autópályán, ha a seggembe jönnek és ráfékezek felvillantom a féklámpát, minek minősül?“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából büntetőfékezés akkor lenne, ha a bácsi nem tér át az audis sávjába...
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
amargo
addikt
Erre írtam, hogy akkor autópályán is kedvünkre büntetőfékezhetünk, de érdemben erre senki nem akar reagálni. Vajon miért?
Hova tovább pont ezen elv alapján kerdeztem rá a kettős mercére, de érdekes módon ebben is nagy a hallgatás.. fura, eddig csak terelés jött.Lauda, az a gond, hogy eddig sem írtál érdemben semmit, abból amit felvettetem.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
brd
nagyúr
válasz amargo #43972 üzenetére
Igen, az eljárást nagyjából ismerem, engem az érdekelt volna, hogyan bizonyítanak olyasmit, amelyre (vagy az ellenkezőjére) nincsen bizonyíték? Azért az problémás lenne, ha egy utastérbe berepült darázs esetén nem fékezhetnék kedvemre, csak azért, mert mögöttem a hülye nem tud közlekedni. Remélem, itt azért még nem tart a világ elhülyülése. (Félreértés ne essék, nem az Audist védem, a videón látottak/hallottak alapján erkölcsileg vastagon benne van.)
The only real valuable thing is intuition.
-
amargo
addikt
"Audis: Átsoroltam a bal oldali sávba, majd hirtelen erős szúrást éreztem a bal szememben. Úgy döntöttem megállok inkább, nem lett volna biztonságos így tovább közlekednem."
(#43971) brd: Gondolom erre vannak a szakértők, eddig is sokat voltak emlegetve a helyszínelők, tanúk vallomása, stb. A büntetőfékezőnek is bizonyítania kell, hogy jó okkal satuzott a másik előtt (emlékeim szerint a 130-al közlekedek és a gyorshajtókra ráfékezgetek esetben is felmerült annak bizonyítása, hogy nem csak a leckéztetés volt a cél). A bácsinak a reakcióideje pedig bitang lassú, de jól felmérni a helyzetet se egyszerű. Mint a kamionos esete, aki belecsattant az előtte haladóba. Ott is rengetegen azt írták, hogy direkt ment az autósba. Ellenben mind a két oldalt bizonyítani kell.
(#43969) MasterMark: Én nem mondom, hogy igazam van - ellenben már többször észrevettem, hogy páran nem következetesen írnak -, de egy fontos részlet marad ki. Az audis büntetőfékezett = közúti veszélyeztetés - igen ezt bizonyítani kell -> mind a két félnek, pereskedés is lehet, hosszú idő. Pont ez írtam, ha nem hagynak neked távolságot, tehát a féktávodba jönnek be és ott állnak meg, akkor a fizika azt fogja mondani, hogy összeütköztök. Érzésem szerint itt az audis indokolatlanul veszélyes környezetet teremtett. Mint a 130-nál a seggembe jövőre ráfékezek.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
válasz MasterMark #43966 üzenetére
Szerintem mind a két eset kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát, ami bizony büncselekmény.
Javítsatok ki, ha tévedek.
Persze erre mondta Lauda, hogy ha éppen megcsípi egy bolha az egomat, akkor ezzel semmi gond nincs, mehet a büntetőfékezés. Mert az "áldozat" úgy sem bizonyítja be az ellenkezőjét, hiszen szellemek nem léteznek, csak is jogos szándék vezethette az előtted haladót, hogy beleálljon a fékbe.Szerencsére a jog nem ennyire fekete vagy fehér és egy büntetőfékezést nem csak morálisan ítélik el.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
titán
válasz MasterMark #43966 üzenetére
Így van pontosan.
-
amargo
addikt
válasz MasterMark #43952 üzenetére
"Csak itt mindkettő érvényes, és mivel az egyértelmű hogy meg tudtál-e állni vagy nem, ezért az lesz a hibásabb"
Ki lesz a hibásabb? Aki hátul volt?Pont ezt írom, hogy a következetesség kell (ami itt hiányzik).
Ha jól értem, akkor te is azt mondod, hogy mehet a büntető fékezés 130-nál? mivel a mögöttem lévő lesz mindig a hibás.. Király!“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
MasterMark
titán
válasz Pickit3 #43963 üzenetére
Ügyesen összeollózátok a hülyeséget, és aztán "léptek".
Ott arról van szó, hogy a féktávon felül még egy plusz távolságot kell tartson. És ebben a mondatban: Nincs szükség ilyen követési távolság tartására ha az úton az előzés tilos.
Az ilyen pont erre a megnöveltre vonatkozik, amit a 2-esben leír...És nem, nem jöhet mögötted 1,5 cm-re semmi... A féktávot tartani kell, a 2-es pontban egy bővítés van, hogy egy plusz autónak ott helyet kell hagyni. A kivételek erre a plusz helyre vonatkoznak.
Na léptem.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Pickit3
aktív tag
válasz MasterMark #43961 üzenetére
A második bekezdés alá tartozik. Bár ha már megcáfolod és ami benne van a második bekezdésben... Nincs szükség ilyen követési távolság tartására ha az úton az előzés tilos. Szóval előzni tilos táblánál 1,5cm-re jöhet mögöttem egy 3,5t-nál nagyobb jármű míg nekem olyan követési távolságot kell tartanom, hogy simán meg tudjak állni?! Gondolom érted mire akarok kilyukadni. Na de léptem.
-
-
titán
válasz Pickit3 #43957 üzenetére
Megfelelő követési távolságot mindig tartani kell. Az idézett rész a megnövelt követési távolság részből való, ezt ne keverjük ide, mert csak a 3500kg illetve 7 m feletti járművekre/szerelvényre vonatkozik lkt-n kívül.
A 27/1 az mindig mindenkire vonatkozik:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
[ Szerkesztve ]
-
Pickit3
aktív tag
válasz MasterMark #43949 üzenetére
Ilyenkor nem kell féktávot tartani és nem mellesleg ez előzésre is vonatkozik. [link]
Egyértelmű az eset, a két barom az úton rendezi le az egymás közti feszkót. -
titán
válasz tibcsiworld #43955 üzenetére
A bácsi már előbb is át akart húzódni, csak észrevette, hogy előzik. Ahogy elhaladt az audi, azonnal húzódott át.
-
Elemental
addikt
válasz amargo #43948 üzenetére
Etikai oldalról közelítve neked van igazad, aki csak azért fékez be, hogy szopassa a népet az egy majom. De ha biztonságosan közlekedik valaki, akkor meg tud állni, kivéve, ha bevágnak elé fékúton belül és ott satuznak.
Én csak azt mondom, ha normálisan megy valaki, és az előtte haladó befékez, akkor meg kell tudni állni. -
MasterMark
titán
válasz amargo #43951 üzenetére
Nem. Csak itt mindkettő érvényes, és mivel az egyértelmű hogy meg tudtál-e állni vagy nem, ezért az lesz a hibásabb. Az hogy előtted miért fékezett valaki azt utólag megmondani nem nagyon lehet.
Megállíthatatlan golyó vs. elpuszíthatatlan fal esete.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
amargo
addikt
Áhhá, most akkor azt írjátok, hogy autópályán 130-nál, ha egy gyökér beér, akkor simán fékezzek rá?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
mephi666
nagyúr
válasz MasterMark #43944 üzenetére
kiugrott elé egy mókus, ami utána el is szaladt gyorsan ...múltkor amikor kis híján elcsaptam egy kutyát (ott blokkolt már a kerék is) nem volt időm a tükröt figyelgetni, hogy van-e mögöttem valaki... ha valaki ott lett volna és nem tartja a követési távolságot, tuti belém jön... és valószínűleg ő sem értette volna, miért fékezek, mert vezetőülésből nézve kitakartam volna az út jobb szélén levő kutyát
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
válasz amargo #43943 üzenetére
Tiltja az indokolatlan fékezést. Azt viszont, hogy indokolatlan volt be is kell bizonyítani.
Audis: Átsoroltam a bal oldali sávba, majd hirtelen erős szúrást éreztem a bal szememben. Úgy döntöttem megállok inkább, nem lett volna biztonságos így tovább közlekednem.
Bizonyítsa be bárki ennek az ellenkezőjét. Nem fogja tudni.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz amargo #43943 üzenetére
Az eset elég tiszta. Itt már nem arról van szó, hanem arról hogy akkor ezt hogy lehetett volna megoldani.
Mint már valaki írta "belement valami a szemébe" és kész passz. Ezen felül még mindig úgy van, hogy bármikor akármiért meg kell tudnod állnod az előtted lévő mögött.
Switch Tax
-
amargo
addikt
válasz MasterMark #43928 üzenetére
Igen.
A sok önjelölt jogász, csak azt felejti el, hogy büntető fékezést is tiltja a KRESZ.. ez pedig az volt.
Érdekes, amikor korábban a topicban valaki azt írta, hogy ilyet csinálna, akkor fújj ne csinálj ilyet, mert milyen rossz vagy és amúgy is szabálytalan. Most meg hirtelen már nem is szabálytalan.
Azért ezen gondolkozzatok már el.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
mephi666
nagyúr
másodpercek telnek el a féklámpa felvillanása és a hátsó autó érezhető lassulása közt... a féklámpa és a koccanás között kb 3 másodperc... és nem is mentek gyorsan... jól bebambult a hátsó játékos, simán meg kellett volna állnia... az audis volt a hülye, hogy továbbállt: max csak akkor hozzák ki hibásnak, ha beletolat a másikba... (nem tudom honnan indulhatott az egész: amikor kifordultak, akkor még elől volt a kamerás, de úgy látom nehezen találta meg melyik sávban is akar haladni... külsőbe megy először, húzódna a belsőbe, csak jött ott már akkor az audi, erre visszamegy a külsőbe, onnan pedig vált az audis mögé a belsőbe és jön a fékezés)
reggel egy ráfutásos esethez érkeztem: itt jöttem a balra kanyarodó sávban, előttem 2 autó... elsőből kiszáll egy 30körüli nő és csóválja a fejét, aztán kiszáll a hátsóból egy kb 10-15-el idősebb, aztán elkezdték nézegetni, hogy mi is történt... (valószínű nem lehetett komoly) vészvillogót viszont elfelejtettek kapcsolni, ha már itt ledekkoltak... gyorsan tettem rükvercbe, aztán csináltam egy y-t, mert még nem jött senki és nem akartam megvárni, hogy beálljon a sor
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
biker
nagyúr
abban az audiban (is) van vészfékasszisztens, ha padlófékezett volna, bekapcsolt volna a vészvillogó automatikusan.
Szóval nagyon messze volt a satutól, a mögötte jövő röhögve megállhatott volna, és abban se hallatszik se az abs kerregése, se a vészvillogó, tehát ő se satuzottElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Itt nem az audis a hibás, hanem a hátul érkező. Az audis átsorolt balra szabályosan, a kamerás autónak nem szabadott volna ilyen szorosan mögé átsorolni, tehát nem tartott megfelelő követési távolságot. Az audis meg ráfoghatja, hogy belement valami a szemébe. Tiszta ügy.
-
nagyúr
válasz negroo #43934 üzenetére
Hunyó nem volt, csak tahó, amiért fékezgetett a semmi közepén (a következő kanyarodási lehetőség vagy 200 méterre van onnan), de legalább megszívta, mert kb. 20%-ot amortizált az autója értékéből, és még annyi esze sem volt, hogy valami kis pénzt kapjon a bácsi biztosítójától. A konfliktus nyilván korábban kezdődött, mert a lámpa után már nyomta a cicanacis pubi a dudát a bácsira - hogy azt megelőzően mi történt, arról ugye nincs infó.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
negroo
aktív tag
Csak akkor lett volna a hunyó az audis, ha Ő elé vág és satuzik be! Így buta volt, hogy elment még a kára is megtérült volna. És még bizonyítékja is lett volna rá. Mikor fékeztem azt hittem nincs mögöttem senki és le akartam volna kanyarodni. Mekkora cunami. Tudjátok mi lesz a kecske és a kacsa keresztezik?
-
Drenadar
veterán
válasz MasterMark #43931 üzenetére
Úgy gyűlölöm mikor valaki rendeletszámokkal jön. fúj.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
27. § -a...
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására:
...
az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
...(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
Nincs ilyen mi?
Nah sziasztok
-
brd
nagyúr
Hát ebben aztán semmi 50-50 nincs. A hátulról jövő a hibás, ő váltott sávot. Ettől függetlenül az Audis valószínűleg szándékosan fékezett, de ezért max. csak a felmenőinek lehet jókat kívánni (kivéve, ha maga ellen vall).
Drenadar: Te mikor szerezted a jogsidat? Én még úgy tanultam, hogy az előttem haladó vészfékezése esetén is meg kell tudnom állni mögötte.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
Drenadar
veterán
válasz MasterMark #43928 üzenetére
Aki utána indokolatlanul le fékezett. Semmi nem volt előtte ami miatt vész fékezésre volt szükség. Ezt a KRESZ tiltja.
Persze még megfelelő követési távolságot is elő ír de erre nem lehetett számítani.[ Szerkesztve ]
-
Popes
őstag
-
szebe
addikt
válasz amargo #43924 üzenetére
Igazad van, az 50-50 túlzás. Akkor fogalmazok úgy, hogy a kamerás szerintem nem tett meg mindent az ütközés elkerülése érdekében.
Szvsz befért volna a motoros elé, hogy kikerülje a Audit."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
addikt
Kamera képe szerint xx.xx.42 a csatt, 46-kor megy el a motoros mellettük.
Miért nem kerülte ki? Helye szerintem lett volna. Záróvonal, oké, de ilyenkor inkább az...
Az Audis is megéri a pénzét. Büntetőfék? Elnézte a kút bejáratát?Nálam ez 50-50....
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
8th
addikt
-
mephi666
nagyúr
mai eset: csorgunk körforgalom felé, előttem egy autó, körforgalomban haladnak többen, erre jobbról elhúz a motoros (nem is vettem észre, hogy jön), el az előttem haladó mellett, be a körforgalomba (ott is jobbról előzött egyet) és ki az első kijáraton jobbra... ez is szabályos volt, ugye? engem is idegesít ez a "vigyázzunk a motorosokra" duma, amikor sorban ilyeneket csinálnak... ha meg valaki véletlenül úgy hajt be a körforgalomba, hogy a jobbról előzni szándékozó motorost betereli az árokba, még ő lesz felháborodva
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
stefi76
tag
Egy ma délelőtti baleset:
Szörnyű fotók a reggeli ferihegyi úti balesetről
Képek a balesetről.
A balesetnél ugyan olyan helyzetben találkozott a két autó.
A képeket látszik az is, hogy mennyit jelent a karosszéria generációk illetve tervezéseik közötti lépték biztonság terén. -
patomi
őstag
Tegnap .. Bringás úgy húzott el a lámpától induló kocsisor mellett, hogy azt hittem ennek ott lesz vège. Előttem furgon, olyan tempóval ment be mellé, hogy centiken múlott, hogy nem kente a járdaszigethez... Csomagtartón meg ott volt az üres gyerekülès. Túl oldalon(balra) meg kerékpár út. Nagyon felelőtlennek a bringások "néha".
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
addikt
Tele a hócipőm sok Pesti motorossal, egy részük megérdemelné a f*szkorbácsot.
Szituáció.
Reggeli csúcs, 1 kocsihossz/perc haladási sebesség.
Üllői úton haladnánk befelé a városba, a Határ út - Könyves Kálmán körút közötti szakaszon.
Jobbról biciklisek suhannak el ész nélkül. Balról a kocsisorok között motorosok cikáznak 2 cm-re a visszapillantó tükörtöl.Ez vajon mennyire szabályos?
Bezzeg a facebook tele van, hogy vigyázzunk a motorosokra, meg mekkora oldaltávolságot tartsunk előzéskor.
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
titán
Láttátok a 09.04 -i kékfényben a riportot a bmw-citroen balesetről? Ha nem itt megnézhetitek. A bmw-s kb 135-140-el mehetett és kész a terv a kereszteződés átépítéséről. De nézzétek meg ha érdekel. Tetszett a riport, bár abban nem értek egyet a szakértővel, hogy a járművezetők főleg a másik jármű távolságát tudják megbecsülni. Meg tudják a sebességet is, de csak nappal. A járművek sebességét a környezetéhez viszonyított mozgásával tudjuk megbecsülni, emiatt nehéz, vagy inkább lehetetlen ez éjszaka. Nappal azonban semmi probléma nincs vele.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
félisten
Az eredeti Totalcar cikkbelihez hasonló kerékpárutakat igen feltűnően kellene jelezni a keresztező autó forgalomnak. Ugyanis nagyon gyalogjárdának néz ki, zebra nincs, az egyenesen érkező autós könnyen gondolhatja azt, hogy neki van elsőbbsége még akkor is, ha észleli a kerékpárost, mert nem ritka látvány a kerékpáros a gyalogjárdán sem...
mezis
-
titán
válasz philoxenia #43911 üzenetére
Oké, részemről nincs mit hozzáfűznöm.
-
titán
válasz philoxenia #43908 üzenetére
A második bekezdésre így nem tudok reagálni. Ha lenne egy rajz, ahol pontosan lehet látni mi micsoda, kinek és milyen táblája van, az sokat segítene. Próbáltam kibogozni, lehet fáradt vagyok már, viszont butaságot nem szeretnék írni.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz philoxenia #43908 üzenetére
A kerékpársáv az úttest része, a gyalog és kerékpárút pedig az út része.
A második bekezdésre később.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Olvasd el a linkemen a törvényt. Aszerint nem az.
Amit linkeltél, bíróságon nem hozhatod elő...
A kerékpársáv az út része:
f/1.379 Kerékpársáv: az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv.
Gyalog és kerékpárút nem:
h/1.381 Gyalog- és kerékpárút: jelzőtáblával gyalog- és kerékpárútként megjelölt út, amelyen a gyalogos és a kerékpáros forgalom részére fenntartott útfelületet burkolati jellel és eltérő színű burkolattal is kijelölhető.Ezek lehetnek önálló utak.
Az előbb általam jelzett szakaszon például a kerékpárút folytatása két kerékpársáv. A Google képek még régebbi állapotot tükröz itt: [link]
Jelenleg keresztülvezetik a csatlakozó kerékpársávokra, egy gyalogátkelőhely mellett. Azonban a keresztező útnak nincs elsőbbsége, ezt tábla is jelzi.
Azaz kerékpárral meg kell állni. Gyalogosként csak a szokásos.
Tehát a jelenlegi állapotban van egy kerékpárút, két sávval, mindkét irányú kerékpárforgalommal, majd ez az út részeként folytatódik két kerékpársávban. Ahol sávonként elválasztottak nyilván az irányok.
Az, hogy egyes oldalak/portálok/oktatók saját jogértelmezést használnak, nem jelenti azt, hogy az így is van.Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
titán
válasz philoxenia #43905 üzenetére
Itt össze van foglalva szövegesen is, hogy mik az út részei, mik az úttest részei stb stb. A kerékpárút, gyalogút stb az is az út része.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz philoxenia #43905 üzenetére
Nem az a kerékpárút? Nem tudom, kérdem. Azt kérdezted melyik a kerékpárút, azért gondoltam, hogy arra célzol. Azt sem értem hogy min vagy fennakadva.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ezt nem értem, hogy mit rajzoltál?
b)378 Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
h)380 Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út.
Azaz a jelenleg hatályos törvény nem tekinti az út részének a vele párhuzamosan haladó kerékpárutat.
[ Szerkesztve ]
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
titán
válasz philoxenia #43901 üzenetére
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #43902 üzenetére
Gyere el Szolnokra és nézd meg. De tudok olyan helyet sokat, ahol út nincs egyáltalán, csak járda. Akkor az melyik út része?
Egyébként itt is itt a kerékpárút. De gondolom a KRESZ csak pesti példákkal igazolható...[ Szerkesztve ]
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
MasterMark
titán
válasz philoxenia #43901 üzenetére
Ne viccelj már. Ez kb. annyira valid, mint a moricka rajz.
Switch Tax
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest