Új hozzászólás Aktív témák
-
Warter
őstag
válasz jjeahh #30349 üzenetére
Akkor ezt most még egyszer és legalább egy "normális" objektívet tekerjünk már rá.
schawo: egy 14-es panával ami nem egy nagy obi már egyiknél se kisebb, kitobival meg már nem is érdemes méricskélni. A nem valódit a valódi kompakt ellentettjeként mondtam, de ezt a részt már túl beszéltük.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Warter #30354 üzenetére
14-es 17-es palacsintával 54mm a vastagsága, 20-assal 59mm. Tehát pár milliméterrel vastagabb, mint a többi, de a teljes befoglaló méretet figyelembe véve még mindig fenntartom, hogy kisebb, mint a legtöbb csúcskompakt. A váztest kisebb és vékonyabb, de az objektív hosszabb rajta picit. [link]
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jjeahh
nagyúr
válasz Warter #30354 üzenetére
lx7, x20 meg pár kompakt obija behúzott állapotban első blikkre van akkora mint pana 20, ami "normális" obi
e-pm2 pana 20-al vs legkisebb csúcskompakt
lx7, x20
mindegy na, a lényeg az, hogy már tizedmilimétereken vitázunk, holott sztem az e-pm2 a d90-hez képest nagyon kompakt még 45-ös olyval is, a pana 20-al meg csúcskompaktok méretével vetekszik, sőt néhányat el is ver...na meg a kompaktok obija sem kicsi használat közben...[link] [link]Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Danniel
tag
-
FEDman
addikt
Most már egyre biztosabbnak látszik, hogy a Pana tényleg egy teljesen új fejlesztésű saját szenzort alkalmazott a GX7-ben és ez nem a GH3-ban használt vélhetően Sony szenzor.
No de mire képes ez az új szenzor? Szokásomhoz híven nekiestem a tesztképeknek, hogy ezt kiderítsem.
Most épp LR-ban nézegetek pár GX7 Raw fájlt.
És hát ö...
érdekes...
-
HÁZIGAZDA
válasz schawo #30364 üzenetére
azért ezt nem olyan nehéz ám megfejteni, gondolom javult picit a jel/zaj arány, azaz kicsit jobb magas iso-n, kicsit jobb a dinamika stb. eddig is versenyképes volt a pana 16-os lapkája, a sony-é persze még jobbabb, úgyhogy talán most nincs már érdemi különbség köztük.
engem a nem várt érdekesség érdekel jobban...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
madgie
titán
válasz FEDman #30368 üzenetére
Van még hasonló, egy raklap képet lőttem a családról, holnapra le kéne adni, de még csak a harmadánál járok a feldolgozásnak (és szoknom kell ráadásul az új oprendszert, könnyes búcsút vettem a vindóztú')
szerk: nálatok rendben vannak a színek? Nálam a Chrome embertelenül veres bőrszínt csinál ezeken a képeken (miközben képnézegetőben jók):
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Mercutio_ #30372 üzenetére
Ja, egy Mini. NAS+PC helyett lesz/van. Annyit eszik nyugiban, mint a mostani NAS-om, de elég erős a képek feldolgozásához (i5-3210M, SSD, majd még plusz RAM). Amolyan apró mindenes, játszani meg már úgysem játszottam a PC-n.
n.andras74: a kalibráció alap (van egy i1d2-m), elég brutál színtere van az U2711-emnek, pont ez a baja a Chrome-nak, meg pár hasonló színtér-buta programoknak
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz n.andras74 #30374 üzenetére
Hát, én iPhone és iPad mellett is agyfaszt kapok a Mac-től... Lehet, hogy csak szokás kérdése, de a jelenlegi géppark mellett nem lenne előrelépés (htpc és asus ux32vd i7,ips fhd)
-
madgie
titán
válasz rbalint88 #30376 üzenetére
Nekem akár egy Linux is baba volna, de a Win-nél az UI méretezés együtt jár a Win8-cal, amitől meg én kapok agyf@szt (csempe, nyócbites szintű színmegoldások, stb)... de Lightroom meg csak Win/Mac-re van, tehát ezek maradtak.
szerk: az iPad+iPhone duó nálam is játszik, oszt tök jól beillik oda az OS X (pl. beírom a telefonba, miko' mi a dógom, oszt az oprendszer is szól, ha a gépnél kushadok)
[ Szerkesztve ]
-
need
addikt
válasz FEDman #30378 üzenetére
a 2 kocka sajt után amit megevett..hasra vágtam magamat hogy legyek 1 kicsit az Ő perspektívájában..
oda jött hozzám majd bele nyalt a fülembe..és elment..!nagyon szép ez a vizsla..
[ Szerkesztve ]
D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
-
Mercutio_
félisten
20 éve láttam az elsőt, haver szedte össze mert valami barom kirakta az út mellé, rögtön yoda ugrott be róla Az a blöki olyat tudott, hogy pár hét után kezdett büdös lenni, a fürdést viszont bár élvezte, de hullott tőle a szőre, és persze lelkes volt + fújtatott mint egy gozmozdony mindenki imádta csak simogatás után kezet kellett mosni
FEDmanálatok se tenném fel a ma divatos kérdést, hogy '' ti cicások vagytok vagy kutyások? ''
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
FEDman
addikt
Azt hiszem azon nem fogunk összeveszni, hogy a Panasonic a GX7-est most nagyon eltalálta. Szinte mindent belepakoltak és szinte minden ott is van ahol lennie kell. Nem könnyű érdemben belekötni. Viszont az utóbbi időben igencsak elharapódzott az a közhangulat, miszerint jó szenzort csak a Sony tud.
Viszont a GX7 nagyon úgy fest hogy tényleg egy új saját fejlesztésű Panasonic lapkát kapott. Azaz ha valamin mégis elbukhat ez a típus akkor az a szenzor!Így nem is csoda, hogy az első adandó alkalommal ráraboltam az első elérhető Raw fájlokra.
Jobb híján a képeket az ephotozine-ról húztam le. Ez a teszt ábra zajteszthez finoman szólva nem ideális, különösen Jpeg-ben nem, hisz egy ilyen ábrán egy ügyes zajszűrés még egy gyengébb szenzorból is ki tud hozni egész elfogadhatót. Nem is értem miért ezt használják.
No mindegy, Raw-ban LR-mal zajszűrés nélkül azért ez is több mint a semmi.Ezen felül a 3 vizsgált váz 3 különféle képességű obival lett tesztelve, ami szintén nem a legszerencsésebb, úgyhogy érdemes csak a zajra koncentrálni.
Az se segíti a korrekt összevetést, hogy a GX7 még 0.3 firmware-rel rendelkezett, azaz ez még egy nem gyártás érett darab és lehet majd ezen még csiszolnak. No meg ahogy az fel is merült, még a LR se támogatja ezt a típust. Hogy akkor hogy?
Madgietől tanultam, hogy ilyenkor ha az ember nem bír várni ( és ugye nem bír! ) akkor akár át is lehet verni egy trükkel a LR-ot, hogy mégis megegye a vizsgálni kívánt Raw fájlokat. Ez konkrétan annyit tesz, hogy át kell írni Raw fájlok Exif-jében a típust egy régebbi modellre. Jelen esetben a GX7-et átírtam GF6-ra és így a "buta" LR máris meg is ette.No de akkor lássuk a medvét, 4 vázat néztem végig (GX7, GH3, E-P5, G6) mindegyiket alap érzékenységen, iso6400-on és max iso25,600-on. Tudom van aki ez utóbbitól falra mászik, mondván minek ekkora iso, de szerintem ha használja az ember ha nem, akkor is érdemes azért erre is vetni egy pillantást. Egyrészt kíváncsiságból, másrészt meg ad egyfajta támpontot arra nézve, hogy a kevésbé magas érzékenységeken mennyi tartalék van még a szenzorban.
Az elsőn hamar túl leszünk. Alap iso-n az árnyékokban, a feketékben már a G6 – E-M5 között is jelentéktelen volt különbség, még szét pusholt képeket pixelkukkolva is. Az egyetlen különbség itt abban nyilvánult meg eddig is, hogy a Sony lapkás m43 vázaknak itt picit több tartalékuk volt a csúcsfényekben. Ezt azonban ezeken a képeken nem lehet leellenőrizni.
Az árnyékokban mutatott zajban meg mivel semmi különbség, így erről ábrát se készítettem.Jöhet tehát az iso6400!
Na itt már előjönnek a különbségek. A képeket LR-ban konvertáltam alap beállítások mellett 0 zajszűréssel, csak az alap színzaj szűrés ment. A Panás képeken el volt csúszva kicsit a WB, ezeknél ráböktem a pipettával a szürkére. És az se mellékes, hogy a képek nagyjából 3000K azaz műfény mellett készültek, azaz könyörtelen zajteszthez tökéletes.A különbség nem drámai, de a G6-hoz képest nem is kérdéses az előrelépés.
Nézzük ugyanezt iso25.600-on
Upsz..
Na itt már ordít a különbség. És leginkább dinamikában van nagy különbség, de ehhez nézzük meg ugyanazt a teljes képen:
Jól látszik, hogy ezen az érzékenységen a G5 esetében a dinamika alulról teljesen elfogyott, elszabadul a kék csatorna a zaj megeszi a feketéket amik betompulnak, ettől az egész kép bemattul és még a színek is eltorzulnak.
Ennyi azt hiszem elég is ahhoz hogy nyugtázzuk, a G6-hoz képest (az eddigi legjobb Pana szenzor) előrelépett a GX7. No de gondolom mindenki sokkal inkább arra kíváncsi, hogy a Sony szenzoros vázakhoz képest hogyan teljesít.
Ehhez az E-P5 és a GH3 vázakat választottam.
Sajnos a Olympusos képek kicsit túlexponáltak, ez kis hátrányt jelent zajban a Pana vázakra nézve, de azért nagyságrendileg szerintem a lényeg így is látszik.Kezdjük megint iso6400-on.
Na itt én nem mennék bele a szőrszálhasogatásban, hogy melyik jobb/rosszabb a másiknál egy hangyányival. Ez szerintem lényegében azonos színt. Gyakorlati szempontból nézve ezen az érzékenységben azonos teljesítményt nyújt ez a 3 váz.
Menjünk hát tovább, jöjjön az iso25.600
Na itt már van különbség! Ehhez szerintem érdemes megint ezt teljes képen is megnézni:
Jól látszik, hogy itt még a Sony szenzoros gépek is felteszik a kezüket és elszállnak a feketék, eldobja a kontrasztot, alulról elfogy a dinamika.
Ellenben ami engem itt most nagyon meglepett, hogy a GX7 még ezen az extrém érzékenységen is tartja magát. Még mindig értelmezhető a dinamika, tartja a feketéket, a színeket.És ez egy m43 fényképezőgép iso25.600 mellett, szinte el se hiszem.
De persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a különbségek minimálisak. Azaz a Pana nem csodát tett, csupán csak bebizonyította végre, hogy jó szenzort jelenleg nem egyedül és kizárólag csak a Sony tud összerakni.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz FEDman #30385 üzenetére
nehéz megítélni ezekből a képekből, hogy nincs-e valami erősebb/nyakatekertebb zajszűrés az új lapkán már raw-ban is. ezzel együtt annyi szerintem kapásból látszik, hogy a szenzoron sem fog elcsúszni ez a váz. tényleg mindent tud, amit tudnia kell. kivéve az új oly 5-axis stabit, csak hogy legyen mindig valami
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
madgie
titán
válasz FEDman #30385 üzenetére
Izóhuszonötetehaccá' és ilyen, ezen úgy eldőlök, mint a kölök
Ígérem többet nem képelek ma
MLaca: neb@ssz! ez még egy képért kiált, csak a "glória" miatt (ez jár neked ). M Zuiko 45/1.8, semmi "pées buhera", csak a poén-flare kedvéért, egyébként kuka kép:
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Az hogy a NEX-7 utód marad 24Mp-en nekem még nem mond önmagában semmit. Persze a pixelsűrűség stimmel, de ennyi erővel lehetne a G3-amban is Sony szenzor.
Mindenesetre azon gondolkoztam már, hogy mi értelme volt az egy szál GH3-ba Sony szenzort tenni, ha most meg visszatérnek a saját lapkákhoz?
Ilyen szempontból akár még logikusabb volna az a forgatókönyv, hogy valójában ahogy mondod a GX7 is Sony szenzort kapott, csak már egy újabb generációst.Mondjuk nekem ezek az adatok:
GH3 max expo: 60 minutes
GX7 max expo: 120 secondsElég erősen azt üzenik nekem, hogy a GX7 lapkája nem a Sonytól érkezik.
Ehh, hát ebbe bele lehet őrülni!
Na mindegy, akkor mindebből az egyetlen érdemi infó az hogy a GX7 és az E-M5 szenzora nem azonos.
Azt meg hogy kitől származik akkor ezentúl mellőzöm, a lényeg úgyis csak az, hogy melyik hogyan teljesít.[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz FEDman #30399 üzenetére
nem véletlenül... ezzel együtt mostanra minden gyártó azt kommunikálja a részvényeseinek, hogy kiszórják a gagyi kompaktokat és jobban rámennek a csúcskompaktokra. szóval az lx-7/p7700/rx100 és társainál csak jobb gépek jönnek, és velük az én időm is
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Eredeti játékok OFF topik
- Windows 11
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Posta, csomagküldés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- További aktív témák...