Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Időközben a Micro Four Thirds koncepció szép lassan kézzelfogható rendszerré érett.
Egészen pontosan 10 váz és 18 objektív az elmúlt 2 év termése. De ami talán ennél is fontosabb, hogy azóta idehaza is többen használjuk is ezt a rendszert. Így aztán talán érdemes lenne ezt a topikot feléleszteni és az Olympus-os és Panasonic-os tapasztalatokat itt egy helyen megosztani, megvitatni egymással. -
FEDman
addikt
Kezdjük az alapoknál!
-
FEDman
addikt
Első kérdés ami most felmerült, hogy az mFT világában hogyan működik a szenzor stabi?
Gondolok itt speciálisan arra hogy DSLR-eknél a tükör miatt a szenzor stabi hatását nem láthatjuk a keresőben, ez világos. No de mi van itt ahol nincs tükör?? Elvileg szerintem itt más a helyzet, de gyakorlatban még sose próbáltam. -
FEDman
addikt
válasz Dare2Live #10 üzenetére
Kicsit talán butácskára sikeredett az elnevezés, valójában az MSC egyszerűen csak a halk gyorsabb AF motort jelent.
Parci itteni blogjában szerintem megtalálod azt a bizonyos írást.
Amúgy vagyunk itt páran akik a komplett CanoNikon felszerelését lecserélte mFT-re, többek között én is. -
FEDman
addikt
Na, gondolom akkor így nem fog kiderülni Oly-nál milyen a keresőkép stabilizálás közben.
Pedig hasznos tudna lenni, ha lenne olyan módja is amikor a keresőképet is stabilizálja. Például ha egy hosszabb manuális telét puszilsz fel konverterrel a vázra.
Személyes tapasztalatom 135mm-es obival van. Belenagyítás nélkül még kellemesen lehet kézzel élességet állítani, de belenagyítva kézből már elég remegős a kép. Még működik a dolog, de mondjuk 4-5 kv után, vagy egy hosszabb obinál már gondba lennék.
Ilyen esetekben az MF-hez is nagyon jó lenne a stabilizált keresőkép..Bár ezek után nekem már az is kérdéses, hogy ha Oly mFT-re nem rendszer obit konverterezel fel akkor megmarad e egyáltalán a stabi? Elvileg simán mehetne, de ugyanilyen egyszerűen le is tilthatja az Oly ezt a funkciót ha nem érez magán rendszer obit.
Nem értem miért írsz mindig Off-ben mikor itt az E-PL1-est tapasztalataiddal abszolut hasznos és 100% On vagy!
-
FEDman
addikt
Nincs Oly-m, hogy ezt ki tudjam próbálni. De jó hogy ezt mondtad, utánanéztem, tényleg lehet a Pen-eknél állítani a gyújtótávolságot a stabihoz. Viszont ha rendszer obi van fent akkor ezt biztos nem kell állítani, mert ilyen esetben kommunikál a váz az obival és így aztán biztos automatikusan állítja ezt. E logikát követve akkor ez a funkció a nem rendszer obiknak szól, így aztán elvileg mennie kell a stabinak az épp aktuálisan használt obitól függetlenül.
-
FEDman
addikt
Egy kis szavazósálmodozós!
-
FEDman
addikt
Ami azt illeti én is csak első látásra örültem annak, hogy ilyen hosszú a lista.
Egy ilyen szavazásnak jó esetben az az értelme, hogy jelezze a gyártók felé mire van leginkább igény. Viszont azzal, hogy így szétapróztak a lehetőségeket kicsit talán csalóka lehet a végeredmény.
Konkrétan például klasszikus fix portré obiból van a listában 14 féle, őrület!
Így aztán valószínű hiába akar szerintem a nagytöbbség ilyen obit, a listában az első fix portré obi csak a 9. -
FEDman
addikt
Szinte az összes MF 50-es szépen teljesít. Én konkrétan egy öregecske Canon FD 50/1,4 SSC-t használok. Nem csodafegyver, de nekem teljesen bevált!
Nyitva F/1,4-en nagyon lágy és bokeh CA is van gazdagon. F/1,8 viszont drasztikusan megjön a kontraszt, javul a kép és itt már tökéletesen használható minden helyzetben. F/2 pedig a saját mércémmel mérve eléri az optimumát. A kontraszt élesség remek, de ami számomra a legfontosabb, a bokeh itt a legszebb, legpuhább.Úgy általában kontrasztban elmarad kicsit a modern 20-astól, de egy kis plusz kontraszttal könnyen korrigálható.
Személyes kedvencem a témában V. Nokton 50/1,5! Ahogy néztem már nyitva is meglepően kontrasztos képe van, ami azért nem jellemző a hasonló kategóriás obikra.
Sajnos már leállították a gyártását és elég ritkán találkozni vele idehaza. Ha meg néha felbukkan akkor meg mindig sajnálom rá a pénzt.Madgienek van Jupiter-3 ami akármennyire is mutat a Noktonnal rokonságot, karakterre pont az ellenkezője. Ahogy elnéztem korának megfelelően nagyon lágyrajzú, de erről Madgie biztos többet tud majd mondani.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
A PanaLeica 25/1,4 a maga kategóriájában egy kiemelkedően jó üveg, már f/1,4-es rekeszen is a konkurenciát megalázóan kontrasztos, éles képe van.
És most itt az mFT-s Voigtlander 25/0,95 és egy teszt ahol összevetik a két obit f/1,4-es rekeszen.
-
FEDman
addikt
Te írtad egyszer találóan, hogy a kis Jupi már gyakorlatilag nem rajzol, hanem fest!
Jaja, a kis 20-as nálam se nagyon akar lekerülni a vázról. Nem lenne butaság, ha Pana kihozna egy kompaktot 43-as szenzorral fixen beépített 20/1,7-essel, amit kikapcsolt állapotban be is tudna húzni. Nagyon laza lenne és ráadásul az esetek többségében nekem ez is bőven elég lenne.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Itt a Canon Eos-mFT adapter manuális változata. Itt nem pöcsöltek elektronikával, belevágtak az adapterbe egy komplett blende szerkezetet!
Ráadásul ahogy nézem nem is akármilyet, rengeteg lamellából áll, szép kört formázó. Ma már ilyeneket még az L-es lencsékbe se nagyon tesznek. -
FEDman
addikt
(szobában kevés fény mellett)
-
FEDman
addikt
GH2 - G1 magas iso összevetés Raw-ban, LR3-al konvertálva.
Azért 43-as lapkán is elég jól elvan az a 16Mpixel..
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Az Olympus ZD 50/2 egy bitang jó üveg és az ára is teljesen korrekt! Legalábbis 43-as DSLR-e..
Mikro43-ra már nem ilyen egyértelmű a helyzet. Pana G1/GF1/GH1 vázakkal egyáltalán nincs AF. Az újabb Pana vázakon és az Oly PEN-eken meg ugyan van AF, de olyan lassú hogy akkor már inkább MF.
Ha meg nincs normális AF akkor meg már egy régi manuális 50-es obihoz képest szerintem értelmetlenül sokba kerül egy ZD 50/2 + a méregdrága gyári konverter.
Jövőre ígér az Oly egy mFT-s 50-es makrót..
(Mercutio: Igen, szerintem a ZD 25/2,8-al kevered, azért nem szoktak úgy lelkesedni.)
-
FEDman
addikt
GH2 teszt. A zajszűretlen magas iso-s ACR konverziók elég meggyőzők.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
A GH2 pont hogy az első Pana modell ami pontos iso értékekkel dolgozik.
A visszalépés relatív, igazából az eddig modellek voltak messze érzékenyebbek a megszokottnál és úgy általában a konkurenciához képest.
A GH2 emiatt tényleg kevésbé érzékeny adott iso-n mint az elődei, de a többi márkához képest nincs visszalépés, sőt most állt vissza a Pana a nagyátlag szintjére.Abban amúgy igazad van, hogy emiatt valójában nem akkora az előnye a GH2-nek, mint elsőre tűnik, de ezzel együtt is a GH2 az egyik legjobb jel/zaj aránnyal rendelkező 43 szenzoros gép.
-
FEDman
addikt
Emiatt vallja szinte mindenki, hogy az Oly sokkal többet tud hozni ugyanabból a szenzorból, pedig valójába csak a Pana hozta magát értelmetlen hátrányba a túllött érzékenységével.
Eddig..Itt van egy saját összevetésem:
iso800 f/5,6 1/25s volt az expo mindkét váznál:
A Panasonic kerek 1 EV értékkel érzékenyebb, na most ebből vett vissza kicsit a Pana a GH2-nél.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Annyira azért nem kell sajnálni a DXO-t. Korábban egy GH1 Raw-al összevetettem a DXO-t a LR-al és az adoba program semmivel se rosszabb, sőt!
Annyi a különbség, hogy a DXO-hoz nagyon érteni se kell mert automatikusan nagyon ügyesen zajszűr. Ezzel szemben a LR-ban nincs ilyen automatika. Viszont ha az ember egyszer ráérez a zajszűrőjére akkor legalább olyan jó vagy akár jobb eredményt is ki lehet keverni a LR-al.
Max kicsit melósabb.Most is csak azért vetettem be a DXO-t, mert még nincs meg a GH2-höz szükséges legújjabb LR verzió.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz SpongyaBob #78 üzenetére
Igen, lesz AF.
Csak hát a 20/1,7 mellett szerintem nem sok értelme van. Képminőségre nagyon hasonló a kettő. Az fél FÉ plusz fényerő meg nem ér annyit, hogy emiatt sokszorosára nőjjön az obi mérete és súlya. A különbség brutális.
Egy pöttyet hazavágja micro koncepcióját.
Az árakban is van egy pici difi.
Plusz állítólag hamarosan érkezik a Pana microra fejlesztett 25/1,4-e.
-
FEDman
addikt
A 20-as akkora kb mint az adapter.
Súlyban konkrétan 5x a különbség.
20/1,7 - 100g
25/1,4 - 510g -
FEDman
addikt
válasz SpongyaBob #81 üzenetére
Piszok jó üveg mindkettő. Dpreview fórumon van egy csóka akinek volt egyszerre mindkettő. Öszevetette a kettőt és tényleg nagyon egy szinten vannak képminőségben. El is adta később a PanaLeicát.
A történethez persze hozzátartozik, hogy ő akkor már kizárólag csak micro vázat használt.
43-as E-620-ra nincs jobb a PanaLeicánál. -
FEDman
addikt
Egy példa arra, hogy a LR zajszűrője is mennyire jó.
A dcresource oldalon szokás, hogy a lekonvertált Raw-okat zajszűrik NeatImage-el.
-GH2 teszt-Az itt szereplő GH2-es iso6400-as képet zajszűrtem LR-al:
Össze lehet vetni a kizárólag zajszűrésre specializálódott NeatImage eredményével.
Aki esetleg nem tudna elvonatkoztatni a sok Mpixeltől annak itt ez az iso6400-as kép LR-ban zajszűrve és 2Mp-re leméretezve:
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz SpongyaBob #85 üzenetére
Nem, szerintem jobb!
Csak rá kell érezni a kezelésére.Hasonlísd össze az előbb belinkelt tesztben szereplő NI-es eredményt az én cop-ommal.
-
FEDman
addikt
válasz SpongyaBob #88 üzenetére
Elég durva a GH2 szenzora.
(frissítettem az előző hozzászólásomat, betettem a szűretlen croppot is)
-
FEDman
addikt
A legfontosabb, hogy a zajszűrést és az élesítést nem lehet külön kezelni! Szerencsére erre már az Adobe is rájött.
A zajszűrés ugyanis élesség vesztéssel, az élesítés pedig a zaj növekedésével jár. Ezt a kettőt kell egyensúlyba hozni.
Szerintem a jó zajszűrés megtartja az élességet, max a részletek csökkenek. (erre jó a sok Mp-el)
Mindehhez az kell, hogy pl úgy élesíts, hogy az lehetőleg ne dobja meg a zajt. LR-ban élesítésnél lehet állítani, hogy mennyire apró részleteket élesítsen. Ebből kell annyira visszavenni, hogy a szemcsézetet már túl kicsinek lássa, így azt kihagyva inkább csak az éleket élesítse.Rengeteg dolgon múlik, hogy mikor hogy kell tologatni a csúszkákat, de azért mondok egy durva alapot amiből kiindulhatsz.
LR3-ban az élesítést (Amount) húzd fel kb 80-ra. Így jó zajos képet kapsz, de nem kell megijedni.
Még mindig az élesítésnél maradva állítsd a detail-t 7-re, majd ezután ráhúzhatod szépen a zajszűrést (Luminance) ahogy érzed és már kész is. Érdemes egy kis szemcsézetet azért bennehagyni.Ha nagyon zajos a kép és az utolsó fázisnál (Luminance) ráhúzásánál ronda csomós marad a zaj jellege akkor a luminance csúszka alatti detail-ból kell addig visszavenni míg a csomók eltünnek.
Kb ennyi.
-
FEDman
addikt
Úgy látom nem igazán jött át a mondandóm lényege.
Ilyen esetben én se azért húzom rá a plusz élesítést, mert elégedetlen lennék az élességgel! Ahogy írtam a zajszűrés élességvesztéssel jár és ezzel ezt kompenzálom csak.Hasonlítsd össze megint ezeket.
Ezt is úgy zajszűrtem ahogy az előbb leírtam, ugyanaz a brutálisnak tűnő élesítés van rajta. Mégse lett élesebb mint az eredeti szűretlen nyers verzió, max csak ezzel szinten tartottam az eredeti élességet.Erre mondom, hogy ki kell egyensúlyozni a zajszűrést az élesítéssel.
-
FEDman
addikt
Nem kell azt annyira sajnálni, jó dolog a DXO, de a LR3 mégjobb!
Ha meg ff konverzió akkor arra azt tudom mondani, hogy LR3!
De komolyan, nagyon eltalálták azt a programot. Leginkább a színzajszűrése zseniális és meglepő módon ff konverziónál is pont a színzajszűrése miatt szeretem.
Magas iso-n, de akár alacsony iso-n is ha az ember nagyon megcibálja a csatornákat akkor könnyen becsomósodik a zaj. Ilyenkor ff mellett is ha ráhúzod a színzajszűrést akkor kibogozza a csomókat és szép egyenletes filmszerű szemcsézetet csinál, imádom!
Majd ha lesz egy kis időm beszűrok ide erre egy példát.
(LR-ba már alapból van pár B&W preset, többek között a filmes érában meszokott színszűrők is. De ami mégjobb, hogy ha mégis ráveszed magad és magad kikeversz valami szépet azt te is elmentheted magadnak egy saját presetbe.)
-
FEDman
addikt
Bűvül a család!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Helios M44M-4
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Sony A6000 ! 3600 EXPO! Legacélabb Szürke Legszebb Szín KIT 18-50mm Obi + Helios 44-2 58/2