-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
-
6030D
Ármester
A hétvégi megerősítésről elfelejtettem írni... Szóval ugye páran már megmondtuk, hogy a matek szerint lehet 1x hajtással is értelmes sebességet menni aszfalton, csak a montis nem akar úgy pörgetni, ahogy az outisnak illene.
2 óra tekerés, 30-as átlag: 32-es tányér elöl, hátul váltogatva a 10-12-14 kerekeken, 83-as pedálfordulattal. És 90 felett lenne a fain.
Ez nyilván szélárnyék, csak jelezném, hogy nem kell hajtáscsere, hogy valaki elérje a tartós 30-at. Nyilván aki sokat használja így (700-1000 km/hó), annak hamar elkopnak a kicsik, de ő meg nem fog mászni annyit terepen, szóval berak előre egy 36-38 tányért és boldog. Szerintem.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
varsam
őstag
29mm belső szélességű felnire milyen széles tubeless szalagot érdemes tenni?
Illetve melyik márkát ajánljátok?
Lötyinek a Muc-Off No Puncture Hassle Tubeless Sealant néztem ki[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Vasárnap végre igazán élesben is kiróbáltam az új elektromos csodát. Tulajdonképpen azt kell mondanom, hogy még jobb, mint amire számítottam. Tartottam a kezelhetőségről, vagy mit tudok vele megcsinálni, de úgy tűnik a félelmeim alaptalanok voltak. Annyi, hogy szinkronban kell lenni a bringával és nem ellene küzdeni, akkor nagyon kezes gép, mindent meg tudtam vele csinálni, amit az akkusztikus géppel.
Nem csak élveztem, de dupla annyi szintet is mentem mint máskor.Csináltam is egy rövid videó dokumentációt a lejtőzésről: [link]
-
TomMusic
őstag
válasz sebgutkopf #210455 üzenetére
Mivel csináltad a videót? Illetve hogy rögzítetted a kamerát?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #210254 üzenetére
Nekem simán engedte, hogy checkbox-okat pipálgassak még a bringa mellé és azokat a bringa dobozába a szervíz box-ba bele is teszik. Ezt csinálta a YT és a Canyon is. Mondjuk egyik esetben se pedált rendeltem pluszba, mert olyan nem volt, ami nekem tetszett (pót váltófület, meg pót váz csapágy szettet, tubeless set).
Azóta változott volna? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #210273 üzenetére
Mostanában mindenkivel a Kevélyen lehet összefutni. Aki télen bringázik ott van. Lassan úgy érzem "örök barátságok" köttetnek ott télen bringások között.
-
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #210455 üzenetére
Hát a videót nézvén eléggé félelmetesnek tűnik. Nem kicsit veszélyes elemekkel tele tűzdelt az a pálya. Bár lehet így gyorsabbnak tűnik...
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #210457 üzenetére
YT FAQ
Can I purchase other products in addition to the bike?
At the moment the pre-ordering system can only process one single bike at a time, therefore it is not possible to add other items to a pre-order. If you need to purchase accessories or spares, please make a separate order for those items.https://barbieripnk.hu/
-
szimpláncsak
tag
válasz sebgutkopf #210455 üzenetére
0:40-ig néztem. Kikerülni azt a jó kis ugratót, elég amatőr.... Szerintem én minden ugratót kikerülnék
MPowerPH : El is kelt. Csak nem meg is vetted?Más: Integrált hajtáshoz milyen zsír ajánlott? Múlthéten szétszedtem, hogy kicsit megtakarítsam. Volt otthon kerékpáros zsírnak árult cucc, az van ráírva, hogy -10 és +110Cfok között jó, szóval most az van benne. Az más kérdés, hogy most csináltam ilyet először, természetesen youtube videót sem néztem, mert hát biztos nem lehet olyan nehéz. Aztán 5 perc szenvedés után jöttem rá, hogy először a hajtókar két csavarját kéne meglazítani utána kéne az odafogató menetes részt kitekerni
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #210461 üzenetére
nekem egyfajta zsír van itthon, eddig azzal kentem mindent, ezzel: [link]
persze lehet hiba volt, majd kiderül a többiek hozzászólásából -
őstag
válasz MPowerPH #210432 üzenetére
picit DIY módszer, de fel kell lógatni a féket (leszedve a bringáról, ha lehetséges, mert nincs áthúzva a vázon) úgy, hogy lehetőség szerint az egész fékcső függőlegesen lógjon, és a nyereg ne érjen a földig
ha ez megvan, akkor a féknyeregtől kezdve el kell kezdeni ütögetni apró ütésekkel (nem kézzel, hanem valami keményebb tárggyal) hátha a bubi megindul
a féknyeregnél az ütögetős módszert nem árt egyébként más, nem a bringára rögzített helyzetnek megfelelő szögben is elvégezni
tudom, hogy elsőre prosztó módszernek tűnik, de általában működik“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz TomMusic #210456 üzenetére
Hero 10 (4k 50fps) és chesty a rögzítés.
Sisakra rögzített kamera megöli a sebesség érzetet az max arra jó, hogy meg lehet tanulni mirre megy a nyom, viszont már arra is alkalmatlan, hogy megállapítsd mekkora egy egy akadály mérete (letörés, ugró stb...) és nehézségi szintje, mert annyira messze van a talajtól. Általában amit sisakról megnéz az ember nyomot az a valóságban sokkal sokkal nehezebb. Chestivel jobb a helzet, de a valóság még így is nehezebb, nem látni a meredekséget, és a méretek megítéséle itt se evidens. -
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #210459 üzenetére
Van néhány hely ahol nagy önuralom kell, hogy ne rángassa a féket az ember, mert kell a sebesség. Egyébként ez a perspektíva adja a legvalóság közelibb sebesség érzetet. Amikor ott vagy akkor meg először még durvábbnak tűnik a tempó, ami elég relatív mivel élőben a sebesség érzetet még tovább növeli, hogy mennyire szűk egyes helyeken a nyom. Nem egyszer koccoltam már le kormányvéggel fát, szerencsére nem szemből és nem verte ki a kezemből a kormányt, hanem a bringa mozgatása közben én toltam neki egy-egy fának az meg jelezte, hogy ne tovább..
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #210462 üzenetére
Kb.
De inkább azt, hogy nem kell egyből nemet mondani egy 1x hajtásos montira a hétvégi tekerésekhez, azért mert sok benne az aszfalt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #210453 üzenetére
A szalag szerintem szinte mindegy, én egy ideje kínait használok. Ami kényes téma az a szelep és a tej, ezekre figyelj, különben a végén úgy jársz, mint többen is a topikban: sz*r tejet veszel, ami nem teszi a dolgát és elkeseredsz, hogy nem jó a tubeless. Én ezt a mucoff tejet nem merném bevállalni, de ezek valszeg rendben vannak: [link] [link] [link] , ha nem félsz a vágásos defekttől, akkor stan's.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
-
őstag
válasz woodworm #210469 üzenetére
menet közbeni levegősödés / fékkar beesés esetében általában nem jut el a túlfolyóba a buborék
sok olyan része van egyébként a fékeknek, amik úgy helyezkednek el, hogy a kerékpárra szerelve esélytelen a bubi túlfolyóig eljutása“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #210458 üzenetére
Csak el ne üssetek lefelé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #210463 üzenetére
HeJes...kivétel a kazettatest (ha arra adod a fejed, hogy szétszedd) mert oda valami vékonyabb, puhább zsír illik ami nem akadályozza a reteszelést.
#210461 szimpláncsak...mit szeretnél ott a csapágyak menetén (ha menetesek) és a hajtókarok nútjain kívül kenni?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #210464 üzenetére
Mar megcsinaltam. Nem hirtelen esik be, folyamat csokken a fekhatas, ennek kellett 200km. Egyszer kell kilegteleniteni rendesen. Tegnap kiprobaltam egy uj modszert, es nagyon jol mukodott a legtelenitesre. Vakumot kepezve a rendszerben a levego szepen tavozott felul, alul meg sem kellett nyitnom.
Brutalisan eros az MT7, Code RSC -hez kepest ha jok a gumik, akkor 30% -ot is nyerhetsz. Es melle jol is adagolhato, nem Shimano on-off.f4lcon: Mar van jobb modszer is. Nekem meg a regi Maguras legtelenito szettem van. Az egyik fecskendot meg kell furni a 35 -os vonalnal. Dugattyukat vissza kell nyomni, felul kinyitni, fecskendobe olajat, majd felfele huzva vakumot kepzel a rendszerben, a levego szepen kivandorol az olaj fole. Ha elered a furt lyukat, a vakum megszunik, a levego helyere pedig beszivja a folyadekot.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #210475 üzenetére
magát az átmenő tengelyt kívülről, meg a lezárókupakot, nem? én ez alapján csináltam (de gyárilag is kenve volt a tengely): [link]
csak nem kell rá túl sokat kenni (kevesebbet, mint a videón), mert akkor befeszül a tengely és nem pörög szabadon.kazettatestet még nem szedtem szét
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #210477 üzenetére
Azért kérdeztem, oda meglehetősen kevés kell...de kell, mert a tányéron kívül már tulajdonképp csak a tengely tud berágódni ott ahol felfexik a csapágyakon és akkor kidobós az egész.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #210480 üzenetére
nem, aki fórumozik, az alap, hogy mind erős. ezért is érzem, hogy kicsit kilógok.
Ringman: elsősorban MTB-re értem, a régi trekkingemen még én is nézegettem, mit lehetne venni 48 helyett nagyobbat, mert akkor még én is erős voltam
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #210471 üzenetére
Végül ezt a Joe's tejet rendeltem.
Meg még pár dolgot.... -
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #210482 üzenetére
A sok mugli mikor idejön mind erősek, harmincat röhögve tartják elengedett kézzel, montival, felfelé, és miközben panaszkodnak, hogy nekik a nagyobb lánckerekek hátul teljesen fölöslegesek, érdeklődnek hogyan lehetne még nagyobb tányért előre felszerelni...aztán idővel és sok kilométerrel később kiokosodnak, elgyengülnek, kezdik tisztelni a 25km/h átlagokat is és elindulnak ellenkező irányba, vagyis a kisebb és egyetlen tányér felé elöl...Ere mondhatjuk azt, hogy többet ésszel mint erővel.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
Azok az áttételek az erőseknek vannak. Akik a 300km gravel versenyen 32-es átlaggal mennek. Nekem a CX gépen elől 40, míg hátul 10-44 van. Ez most ok. Ha több kellene mászni, akkor tolom. Majd a montin lesz mászósabb áttétel. Én elől 46-36, hátul 11-28 kombóval vettem. Majd lett 40 elől 11-34-gyel. Majd 11-40 és most 10-44. Ez már tuti nekem.
Mindenkinek magához kell belőni. Ezzel a 44-es hátsóval sikerült még jobban az erőmhöz igazítani az áttételt. Egy erősebb ember simán elcsavargatná a 36-ost is. Nekem az sok. Látom a wattmérőn, hogy jobb így. Kisebb teljesítménnyel tudok mászni. Nem fingatom ki magam annyira. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #210486 üzenetére
Nekem elöl 48-as van már jó rég. Egyszer kipróbáltam a 44-est, de kevés volt sík aszfalton.
Hátul viszont szeretnék nagyobbat a küllők oldalán. Sokkal.
Én mondjuk speciális eset vagyok, alacsony fordulaton tekerek, a középcsapágyat szoktam hamar kinyírni. -
TomMusic
őstag
válasz sebgutkopf #210466 üzenetére
Köszi!
Néha jó lenne egy-egy ride-ot rögzíteni, de heroin árban vannak a GoPro-k. Főleg a Hero 10Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
szimpláncsak
tag
válasz 6030D #210470 üzenetére
Attól is függ, hogy milyen terepen Síkon bőven elég, de ha mondjuk aszfalton lefelé gurulva bele szeretnél tekerni, már érezheted kevésnek. Persze ez a "túra" elenyésző része Így, hogy lassan 1 éve van a MTB mellett cyclocross (amit igazából országútiként használok), már én is gondolkoztam, hogy váltsak a MTB-on 1x rendszerre. Végülis csak meg kell várnom, hogy hátul cserés legyen a sor . Sor, hátsóváltó, váltókar, meg egy narrow wide tányér előre. Tavaly kellett volna meglépnem amikor cserés volt a hajtókar . Csak akkor még nem volt a képben, hogy lesz aszfaltos bicaj.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #210490 üzenetére
Most is tubeless megyek, amióta van, azóta nem volt defektem... Igaz, hátul DH casing gumival megyek. Csak ezt még egy szerelő csinálta, nem tudom mit tett bele.
Most sima EXO-s gumikat vettem/rendeltem, majd kiderül ezek hogy bírják.
Hogy szokták amúgy? Régi külső/belső gumit bereszelni a lötyibe, plusz tömítésnek?Végül előre DHR II lesz, EXO Maxxterra, hátul Dissector, szintén EXO Maxxterra, 29x2.4 méret mindkettő.
Illetve jön még egy Bell Super DH bukó, Leatt Body Tee 3DF AirFit Lite protektor ing, Ergon GA2 Fat markolat, kicsit bevásároltam
-
eddie1978
aktív tag
válasz Ringman #210491 üzenetére
Egyetértek. Átlagnak sok lehet. Például én sosem tudtam kihasználni az országúti 53-39 áttételt. Kevés vagyok hozzá. Ha lenne országútim, azon biztosan 46-36 lenne. Ismerősöm is fitnessen 50-ről ment le 46-ra.
Az emelkedővel semmi baj nincsen. Sokan, régebben én is, a sebességet akarja tartani és nem a terhelést. Mióta jártam edzésre és elmagyarázták hogyan érdemes az erőt beosztani, illetve megvettem a wattmérőt próbálom tartani felfelé is a síkkal megegyező terhelést. Persze nem menő visszaváltani és lassabban feltekerni. Nem érdekel már. Nem versenyzek én senkivel. Fontosabb, hogy ne lőjem el a gyufákat feleslegesen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #210496 üzenetére
Szerintem is sokkal inkább a csapásszámot kell állandó szinten tartani mintsem a sebességet...nem mintha utóbbi egyáltalán lehetne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #210466 üzenetére
Milyen a mellkas pántod?
Én valami elég gagyit vettem, és sajnos olyan is, nagyon mocorog rajta a kamera. Hozzáadva, hogy csak egy lamax 9.1, hát nem túl minőségiek a felvételeim. Nameg a látószög is nagyon kicsi, többek között az is sokkal jobb a gopronál.'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ANNO 1800
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Filmvilág
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest