-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #210486 üzenetére
Ne is mond. En azt hittem, hogy keves lesz a 32 -es tanyer elol. Most mar ott vagyok, orulok, hogy nekem hatul 52T, mert neha hianyzik a 30 -as elol. En meg meg 34 -est akartam.
Azert a jo kis 2-3 tanyeros rendszerek lefedtek mindent is.Irtatok anno a tejeket. Melyik az, amelyik jo kisebb lyukak, vagasok eltomitesere?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #210501 üzenetére
Vittoria Universal, Maxalami, kék Bontrager elvileg nagyon jó, dicsérik mindenhol, ezek tömítik a kisebb vágásokat is. Stan's, Schwalbe is jó szúrásos defektekre, vágásoknál nem garantált. Stan's-nak van vágásokra is jó Race verziója, de drága.
Tányér: azt ki lehet kalkulátorokkal számolni, hogy a 2x-3x rendszer áttétele kb minek felel meg 1x-en, nekem ha nem vagyok formában, télen havas emelkedőn kéne a 32T elöl, nyáron, ősszel, amikor tuti formában vagyok, bőven elég a 34T, még azzal sem használnám túl gyakran hátul a nagy tányérokat. Tavaly rájöttem, hogy még a laza sziklás köves, gyökeres 20%-os emelkedőkön sem váltok a legkönnyebb fokozatra, szal... . 25%-os felfelén mondjuk már kell nekem is a könnyű fokozat, ami 1x-en elöl 32T, hátul 50T-nek felelne meg kb.Because: a hajtókart fel nem merném rakni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Hasaggymeg #210486 üzenetére
Nem is az, hogy mennyire vagy erős, inkább hogy mire használod. Ha valaki nem mászik vele 5%-os emelkedőnél nagyobbat, és azt is úton (itt mindegy is, hogy földút, gravel, vagy ilyen-olyan aszfalt), és azt is csak a tekerés töredéke alatt, akkor arra bőven elég a 11-12x hátsó sor egy nagyobb tányérral is elöl, cserébe nem fogy el síkon 30 fölött sem. Azért egy ingázós bringát tipikusan nem terepen mászni használ a többség, ellenben néha nem árt, ha oda tud lépni neki.
Tényleg azon múlik, hogy mindenki nemcsak az erejének, hanem a felhasználásnak is megfelelő áttételeket találjon.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TomMusic
őstag
A fogaskereket bekenni takarítás után kenőanyaggal lehet nem is rossz ötlet: kb. [3:10-től].
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #210493 üzenetére
32/10-be 54-ig bele lehet tekerni. Biztos jó lehet tartósan 60-70-es tempót menni lefelé, tekerve, montival, nekem nem sokszor hiányzik. Annyi, hogy hosszú lejtőn 40-ezni mondjuk nem baj, ha nem 100-zal pörög a láb, de ez megint olyan, hogy kevesen jönnek le maxon pörgetve mondjuk egy Dobogókő-Pomázt, montival.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #210508 üzenetére
Nézted a többi videóját? Hát nem csapja össze, az tuti
[Például].Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
bardi
aktív tag
válasz 6030D #210507 üzenetére
Én outival egyszer tudtam majdnem 70-nel menni, de még akkor se használtam a legnagyobb áttételt. Az 50/11-nek szerintem ott annyi értelme van, hogy normál esetben úgyse ott mész, és egyenesen fut a lánc.
Dobogókőről Esztergom irányába amúgy a 30/11 már olyan áttétel, hogy az autósok fognak feltartani, akarva se tudnál gyorsabban menni. Legalábbis montival, outi virsligumit én nem merném úgy döntögetni, mint a terepgumit aszfalton, pedig amúgy papíron jobb. Amíg tapad.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #210501 üzenetére
Nekem a sima Stan's van tavaly március óta mert azt ajánlották itt (főleg jjeahh) eddig télen-nyáron kifogástalan, nulla defekttel... pedig aztán megyek tövisesben eleget, 2021 évben márciusig kilenc (9!) defektem volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #210514 üzenetére
Ja, szmötyik, szálak, golyócskák, mindegyik gyártó másképp oldja meg. A Race-ben és az előbb felsorolt tejekben is van elvileg, ezért a vágást könnyebben tömítik, a sima stan's tejben nincs semmi, az állagra pont olyan, mint a házi tej. Szúrásos defektekre persze így is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vans?
őstag
sziasztok,
nem tudom, mennyire illik a topikba a kerdesem, de azert feltennem.
Augusztustol bolcsibe fog jarni a kislanyom, ahova szallitani kellene. Ezt biciklivel szeretnem abszolvalni idosporolas celjabol (gyalog kb. 2x2x10 perc lenne, de akkor gyalog kene munkaba is menni...). Egy montit hasznalok, amire nem szeretnek csomagtartot, es erre gyerekulest.
Van esetleg valakinek tapasztalata utanfutoval? Milyet erdemes venni?
Tudom, hogy otthon eleg ritka, nalunk sokan hasznaljak. Eleg dombos itt a kornyek, szoval combokat meg novesztenem kell hozza.
Mennyire nehez esetleg a fel/leszereles? Adott esetben tobb biciklivel is hasznalnank.koszi
hábm bábm
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #210507 üzenetére
Ha költség6ékonyságot nézném le kellene szereljem a 10, illegte 51-es lánckereket is, így csak azért cipelni még ennél is nagyobb áttételeket, hogy egy évben 2x beletekerj lefelé enyhén szólva is túlzás, ugyanakkkor egy nagyon gyötrelmes mászás végén is nyeregben maradni, vagy éppen átlendülni valami nagyobb akadályon hátsó 51-esen nekem sokkal többet ér mint esetleg 50km/h körül még beletekerni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #210518 üzenetére
Én a magam részére inkább a mászó áttételre szavazok mintsem a lejtőzősre.
Ámulok mennyire ügyesek és bátrak sokan. Erdőben fák között egy kacskaringós single trail-en 60-as tempóval zúzni lefelé. Nekem a 60+ az még aszfalton is elég. Velence Mély utca ha megvan valakinek. Ott el tudtam érni a 60-70 körüli tempót még a 46-11 áttéttel. Ezt fák között… Kizárt hogy valaha is bevállalnám. Maximális -
szkink
aktív tag
Ha lehetek pofátlan nincs valakinek Bike-Discount-os kupon kódja amire nincs szüksége?
-
eddie1978
aktív tag
válasz Jester01 #210521 üzenetére
Úgy szoktam, ha arra járok, hogy Mély utca fel teljesen a kilátóig. Ott még a murváson is felmegyek a CX géppel. Majd visszafele legurulok. Persze az enyhe balos-jobbosban már fékeznem kell. Mostanában ez már ritka. Inkább felmegyek a púpokra be az erdőbe. Vagy vonattal Balaton irányába felvidékre terepezni. Bakony. Ilyesmik. Most keresem össztelós XC élettársamat. Kiegészíteni a CX gépet.
-
őstag
válasz MPowerPH #210476 üzenetére
próbáltam vákum géppel is, de az ütögetés a megoldás
Fox Fit cartrigde-hez is van Andreani gép, a profik mégis kézzel légtelenítenek
nem ismerem a Magura fékeket annyira, de a Shimano-nak van olyan féke, amiben bármit csinálsz, megszorul a bubi a féknyeregben (még a one-way-bleed előtti korszakból)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #210519 üzenetére
Én ha egy 1-től 5-ig terjedő skálán 2,5 ös nehézségű erdei ösvényen, ahol már 300x lementem, megeresztem 30km/h-val már kábé határaimat súrolom.
#210525eddie1978...olyan 6 hónap után cseréltem kereket úgy, hogy a gumikban levő kezdeti ~100-100ml Stan's-ra töltöttem újabb ~30-30ml-t guminként és felfújtam, így most is a tavaly márciusi, na meg a +30ml szeptemberivel járok...1-előre faxán műxik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #210518 üzenetére
Én má' leszedtem a kicsiket
[kép] volt itthon, ezzel; Surly Singlespeed Spacer KitMás miatt.
Ez az egyik barkács freecoaster.
Ide dobva a láncot "nem tekeredik hátra felé" a pedál hátra menetkor. Triálos trükkökhöz montin... amúgy nem jött be... újra kell tanulni a bringázást a visszafelézéshez, ez nem nagy segítség.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #210527 üzenetére
Tehát 5-ös nehézségűn 60-al mész
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
6030D
Ármester
-
-
Jester01
veterán
válasz 6030D #210530 üzenetére
De megvan még ... ilyen ismeretlen valakik vannak rajta mint Dina Márton meg Valter Attila Mondjuk bolondok napján csinálták.
Jester
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #210531 üzenetére
Viccet félretéve, én eddig szerintem csak nyílegyenes atomra belátható aszfalton mertem 60-al menni.
Terepen nem is tudom mennyivel megyek mert nem merek az órára nézni
Talán 30-40 között.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TomMusic #210533 üzenetére
Legtöbb ~74km/h volt... 26“ városi gumikkal... sisak nélkül. Aszfalton, természetesen, ilyennel mérve. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #210527 üzenetére
Nálam ez úgy műkszik, hogy ha vannak laza kavicsok, kövek, avar vagy nyomvájú, ott belassulok. Ha ilyenek nincsenek, de nehéz a terep, pl nagyon köves-sziklás és durván ráz, az annyira nem akadályoz a száguldozásban . Szal ha csúszik, az a halálom, ha ráz, nem zavar, sőt, azt szeretem. De hihetetlen mennyire sok múlik a gumikon, a maxxisokkal jóval gyorsabb vagyok nyomvájúkon és száraz laza terepen, a nobbyval meg a sarat imádom. Az endurósok azokkal az agresszív gumikkal nem csoda, hogy xc-s fejjel felfoghatatlan tempót mennek lefelé, sokkal nagyobb a tapadásuk, persze síkon és emelkedőn fordul a kocka
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #210476 üzenetére
A vákumozást a légtelenítésnél szerintem minden márkánál alkalmazzuk, akár a fékkar, akár a féktest oldalán (Shimano-nál kékkarnál nem). Annyi különbséggel, hogy a fecskendőt nem fúrogatjuk, legyen zárt a rendszer teljesen, eleve olajfelesleggel a fecskendőkben kezdünk neki a légtelenítésnek.
Fékerő: egy bizonyos fékerő túl a gyakorlatban már nincs jelentősége a nagyobb fékerőnek a bringán, az már maximum csak műszerrel mutatható ki. A korlát vagy a tapadás lesz, vagy első keréknél a kormányon átfordulás lehetősége. A különbség talán annyi hogy ehhez eltéri erőre van szükség a fékkaron attól függően, hogy mely gyártó mennyi rásegítést, illetve milyen dugattyú áttételt használ.
Azt látom, hogy az mt7-et elsősorban a triálosok és képzett dirt-ösök szeretik, mert abban nagyon jó az mt7, hogy hirtelen nagy fékerővel gyorsan első kerékre lehet állítani a bringát és már jöhetnek is az első keréken egyensúlyozós trükkök, vagy épp egy akadályon fixen azonnal egy helyben megállítja a gépet.
Az hogy jobban adagolható a shimano-nál és közben ilyen erős, az nagyon jó tulajdonsága. Ha megoldanák ezt a levegős és a minden esésnél ropiként törő fékkar problematikát (ez hívta életre a Shigura rendszert), simán lehetne a legnépszerűbb fék más szakágakban is.
Már többször kacérkodtam a kirpóbálásával, szóval nem vagyok a márka ellenlábasa. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #210536 üzenetére
Biztos sokat számít a gumi is, de mint azt jó néhány őrült videója is bizonyítja a neten (tanyabájkkal vagy éppen outival déházás stb.), leginkább vakmerőségen és tudáson múlik mennyire is engeded neki lefele...nálam mind2 hiányzik, előbbi volt, de az idő és néhány baleset alatt elkopott, utóbbi meg nem is nagyon volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #210484 üzenetére
Remélem neked jobban beválik.
Tavaj egy ilyet dobtam ki még benne legalább 6 dl tejjel, mert elegem lettt belőle, hogy egyszerűen semmit sem tömített be tartósan csak arra volt elég, hogy a pálya aljára leérjek valahogy és betegyek egy belsőt, 1,1 bar fölötti nyomást nem tudott megtartani és lassan ugyan, de a kerékre terhelve, megmozdítva szinte folyamatosan szivárgott.Korábban volt Stans azzal sose volt gondom azt rendesen elhasználtam. Most a kék Bontragert használom (abban van sok kis fekete gumi szemcse), eddig gond nélkül, bár lehet azóta nem volt defektem, vagy csak nem tudok róla.
-
sebgutkopf
őstag
válasz TomMusic #210492 üzenetére
Egyik Black friday akciót kivártam én is, elég jelentős volt az árkülönbség. Vicc kategória, hogy ugyan annyiért most még a hero 9-et akarják eladni.
Egyébként ha jó felvételre vágysz a beugró egy haszált hero 7, ami töredéke árban a 10-nek. Onnantól van hypersmooth stabi, és már elég nagy a felbontás és képkocka szám is. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #210539 üzenetére
Ez a Stan's egyértelműen kiemelkedik a tömegből, egyik legnépszerűbb, ha nem A legnépszerűbb tömítő tej.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #210539 üzenetére
Arra a Bontragerre ügyesen felhívtam a figyelmét az egész topiknak, aztán amire én is rendelni akartam, már nem szállították Romániába . Sebaj, majd kipróbálom a Vittoria Universalt vagy a Maxalamit, visszajelzések, reviewek szerint azok is jók és 6-7mm-ig tömítik a vágásokat. A Stan's nekem is bevált szúrásos defektre, de amikor lett egy 3-4mm vágás a gumimon, azt nem fogta meg.
Hasaggymeg: ennyi év után azért biztos neked is van annyi
tudásodtapasztalatod, hogy ha kezdő montisokkal tekernél egy kört feltűnne mennyivel gyorsabb vagy náluk lefelé is. Én is nagyon óvatos vagyok a lefeléken, gyakorlatilag a leglassabb vagyok a haveri körömben (felfelé úgyis utolérem őket ), de még így is többször szembesültem azzal, hogy újonc montisoknak esélyük sincs lejtőkön ellenem. Tavaly, vagy tavalyelőtt is egyik kezdő haverom próbálta tartani a tempót és akkorát esett, hogy máig fáj a válla.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #210541 üzenetére
Az egy elég biztos választás. Viszonylag gyorsan szilárdul és amikor beleszárad egy hártya szerű bevonatot képez. Valószínű a defektet is ezért tudja megfogni, mert időben "megalvad".
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #210543 üzenetére
Egyik nap írtad a gumiszélességet, én ugye próbálgatom ugyanabban a bicóban a 2,25-ösök mellett a 2,8-asokat is, és ég és föld. Gondolom a 2,4 meg a kettő közé esne
A ducibb nagyon nagy téves biztonságérzetet ad - mármint komolyan, sokkal kevésbé zavar vele a laza kő, meg ezek, aztán a keskennyel hogy eltaknyoltam utána ősszel... az arany középút szerintem is valahol 2,4 körül lehet, ha könnyűt is akarsz. (A Schwalbe nem akar végre kiadni ilyen méreteket?)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #210546 üzenetére
De: [link] . Én tartok a 2.4"-től, mert hát...
- 1 szett oldalfal védelmes gumi minimum 70-80 eur, ha nem tetszik, ennyit bukok rajta
- valszeg jobban tapad, de biztos jobban is csillapít, ami nem biztos tetszene, mert szeretem ha ráz és küzdeni kell. Ugyanakkor tapadásból sosem elég...
- nekem még elöl is van váltóm és legkönnyebb fokozaton lehet beleérne a gumiba
- nehezebb az oldalfalvédelmes 2.35-2.4" gumi, mint a 2.25", mondjuk 750g alatt akad néhány, nekem ez a felső határ súlyban. Ikon, Forekaster beleférne, Racing Ray/Ralph szintén.
- aszfalton lehet lassabb (?)Szerintem majd a következő bringámon, ami már 1x12 lesz és csak terepezésre lesz használva, kipróbálom, addig maradok a kíváncsisággal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #210535 üzenetére
Most hogy mondod, nekem is 74 a max (viccen kívül!) amit mutatott az óra. De lehetséges hogy valamit benézett az óra, szóval azt nem tartom hivatalos értéknek.
A Janihegyen lévő Erzsébet-kilátótól lefelé az aszfalton azon a pár méteres szakaszon viszont gyorsan fel lehet gyorsulni 60 fölé. Csak addigra pont elfogy az út
sebgutkopf #210540
Köszi!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz TomMusic #210548 üzenetére
Itt felénk vannak 25-30km lejtők is, csak merészség és technikai tudás kérdése mennyire ereszted el a féket. A mágneses órák szoktak hülyeséget mérni és utólag nem tudhatod valójában mennyivel gurultál. A gps-es órák is mérnek néha marhaságokat, de olyankor a strava-n analysis fülön látható, hogy alacsony sebességről hirtelen túlságosan magasra ugrik, majd vissza, na az hiba. Amikor látod, hogy fokozatosan vetted fel a sebességet és ugyanúgy folyamatosan csökken, akkor valszeg tényleg annyival gurultál. Nekem 77km/h volt a max nemrég mtb-vel, de lehetne itt gyorsabban is menni: [link] . És ez még semmi, ismerősöm merev xc-vel terepen ment 99.7km/h tempót elvileg .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #210549 üzenetére
Atyaég
Errefelé sajnos nincsenek hosszú lejtők terepen.
Vagy lehet vannak, csak benézem az elágazást.
De több km-en át tartó valószínűleg nincs, főelg mert a Pilis legmagasabb pontja is "csak" 756m. Bár mikor mászni kell, elég az.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest