Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
PuMbA #134293 üzenetére
Azért ez nem akkor nagy kioltás, "csak" kb -8 dB. Fülre egyébként sweepnél simán hallani, egyáltalán nem tűnik el. A magastartományi furcsaság biztos a pozícionálás miatt van, hisz el is tér a két mérésnél. Meg nem is igazán törődtem azzal, hogy halálpontosan a hova mutasson a mikrofon, mert csak a mélyet akartam korrekciózni.
-
válasz
PuMbA #129371 üzenetére
A cégeknek mostanában küszködniük kell, hogy olyat prezentáljanak, amivel kihagyhatatlanná varázsolják a cuccaikat a felhasználók szemében
Ezért vannak ilyenek.
Ma, amikor minden vsárlás előtt egyszerűen csekkolhatod a vásárlói értékeléseket, elég lenne jól megcsinálni valamit a bullshit helyett. Csak ahhoz elmélyült tudás kell. -
FJC
senior tag
válasz
PuMbA #128894 üzenetére
Szerintem ez nagyrészt mítosz...
Nem, kell semmi különleges, sem az RCA, sem a Balanced elektronika megvalósításához (szinte ugyan az a kettő, csak az egyik duplán van).
A hallható különbség pedig szinte lehetetlen, valaminek nagyon szarnak kell lennie hozzá...
Az RCA simán hozza (hozhatja) a 120 dB jel/zajt, torzításban pedig kisebb lehet mint a balanced, a sávszélesség ugyan az... -
válasz
PuMbA #128880 üzenetére
Azért fontos, hogy ott stúdió monitorokról van szó, ahol az RCA kimenet simán lehet gagyibb, ilyesmi. Nálam pl Swissonic V8 XLR-en jó, de RCA-n katasztrófa volt. Az Eve SC208 meg mindkettőn jó. A DAC egy Topping E70 volt, ami azért nem gagyi.
Tehát, ha a balanced használata ilyen különbséget hoz, az semmiképp se az unbalanced hibája, hanem egyszerűen csak rossz / gyengébb implementáció. A balanced mindössze csak a passzív zajcsökkentésről szól, semmi másról. Ha mégis, akkor az anomália, egyéb okra visszavezethető.
Azonban stúdió monitoroknál a balanced mégis nagyon erősen ajánlott, pont az anomáliák miatt, mert a balancedhez képest az unbalanceddel nagyobb esély a problémákra, valószínűleg a spórolás miatt, mert nem szokás RCA-val használni.
TLDR: ha van egy jól működő unbalanced rendszered, akkor a balancedre váltás SEMMIT nem fog hozni.
-
turho
addikt
válasz
PuMbA #128142 üzenetére
De ha a Wiim is pl. veszi a fáradtságot, hogy kompenzálja a szinteket, akkor ez valamelyest elkerülhető, nem?
Vagy pl. a korábban berakott PEQ beállításaimat át kellene variálnom úgy, hogy ugyanez a görbe legnagyobb csúccsal pont 0-ra kerüljön?
(És akkor még felmerült egy apró kérdés: Wiim Homeban azt mégis hogyan?vagy ki az aki megmondja a frankót, hogy a görbémhez mit állítsak még. Szeretnék minimális torzításnövekedést és nem nagyon leromlott felbontást, jel-zaj viszonyt...)
-
FJC
senior tag
válasz
PuMbA #128144 üzenetére
A Wiim equ-ból indult a beszélgetés. Abban a gyártó szerint az állítható hang limit az equ előtt van. Tehát, ha azt leveszed először a szükséges mértékben, akkor nem lesz torzítás.
Egyszer lehet hogy kimérem...
A Wiim -ben, ha akarsz egy mély vágást csinálni (hangszóró kímélés okán) a polc szűrőt tudod csak használni.Az eq APO kép csak illusztráció.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
PuMbA #126872 üzenetére
pokróc is megteszi?
btw, rájöttem hogy lehet egymásrarakni a REWen a grafikonokat:
magenta: előtte, Audyssey XT32 setup
zöld: utánaKonklúzió: Messze nem tökéletes, de látszik, hogy azért bőven hatalmas potenciál van itt.
Egyetlen probléma, hogy gyakorlatilag minden állítás között egyenként legalább három pozícióban kéne mérni mi történik, de tippre ki tudom szépíteni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
PuMbA #126865 üzenetére
egyebkent azt neztem, hogy annyira nem veszes a helyzet, a harom nagyobb beszakadast sikerult tegnap korrigalni, hetvegen pedig finomhangolok.
avl: koszi: fizikai resze nagyon regen volt, de a "Giber biblia" (aka Fizika mérnököknek) itt a polcon és valaha levizsgáztam belőle.
gyakorlatilag a hangfalakat nagyon nem lehet tologatni nálam. egy teljesen funkcionális nappaliról beszélünk, ami mellesleg privát moziként is funkcionál. tetejében hátul két pár 9 kilós Klipsch RP160M van, amik magukban is elég fejvakarósak elrejteni.
igazábl hétvégén még az is jön, hogy csinálnom kell egy másodlagos hangbeállítást a projektorvászon + függöny esetre is megnézni, hogy úgy mekkora a különbség.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
PuMbA #126853 üzenetére
Psychoacoustic simitassal
1/6 smoothingahogy nezem a subok kicsit tul vannak erositve es meg lehetne mit javitani. viszont ahogy nezem talan egy fokkal jobb a helyzet, aztan majd meg ugyis finomitok.
Pl 100nal kene +3, 2500nal -3, esetleg meg 150nel es 250nel mondjuk +3, aztan kb a tobbi egyenletes maradna. Esetleg meg ramenni az 1900 es a 4000 korulire mondjuk +2 es +3al.
Mondjuk kb 15 eve nem eqztam szoftverrel, szoval ha rosszul latom, akkor szoljatok.
-
denesdr
addikt
válasz
PuMbA #125648 üzenetére
Az nem feltétlenül probléma, de a történethez hozzátartozik, hogy a linkelt oldalon látható tesztekben a mélyátvitelt közeltéri technikával mérik, szóval amit ott látunk az nem a hangfalak valódi (hanem csak közelítő) átvitele, mert a grafikonok nem tartalmazzák mélysávban fellépő a baffle step veszteséget. Szobába berakva hangfalakat megint más mélyátvitelt fogunk kapni, amit elhelyezéssel és/vagy EQ-val amúgyis érdemes korrigálni.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
PuMbA #125570 üzenetére
Igen, ha simán feltekered a hangerőt, akkor is ezt fogod mérni. Ezért szeretem az extrém érzékeny hangfalakat, mert azoknál ez a probléma nagyon limitáltan jelentkezik. A 98 dB/W-os JBL-ek például lényegében meg se éreznek +10-es filtereket, de még a valóságban inkább 90-es Klipsch-ek is boldogan tűrik a +6-os global maxot.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
PuMbA #125565 üzenetére
Ez a cikk is az ezer éve helyt nem álló hamis konklúzióra jut, az itt említett problémák EQ APO-nál nincsenek jelen. Persze, ha REW-ből exportálsz IIR PEQ-kat, ott igen, viszont a graphic EQ-nak nincs mellékhatása. De még a REW-módinak is van olyan megoldása, ahol a behozott fáziskép csatornánként konzisztens, ha előre beállítod az Fc/Q értékeket, és csak a "calculate gains" gombot nyomod minden csatornára.
Volt egy sokkal helyesebb Toole-cikk arról, hogy mit is lehet vele javítani, illetve mit nem, de az is abból a korból van, amikor mezei per-channel EQ-k voltak csak, így például olyan dolgokat is a lehetetlen kategóriába sorol, amiket egy MSO vagy ART megold.
-
nLali
őstag
-
PuMbA
titán
válasz
PuMbA #125204 üzenetére
És azért is fontos lehet sztereó esetén külön mérni, mert az egyik hangfalad simán mást tud produkálni, ha nem szimmetrikusan vannak elhelyezve a szobában. Itt az egyik mérésem:
Ha csak a hangfalak között mérek egyben, akkor az alsó tartományban található nagy különbségből semmi se látszik és ugyanolyan sima mérést kapok, mint itt 200Hz felett
-
BIGi75
senior tag
válasz
PuMbA #124789 üzenetére
Engem a fejhallgatós topikban tereltek rá anno a Topping-ra. 150-250 Ohm-os fejeseim miatt gondoltam jobb lehet, mint egy Fiio BTR5, amivel hajtottam őket, és ott biztattak a cserére. Kicsit megbántam. Kiváló cucc a Topping, ne értse félre senki, mind építési minőségben mind hangban, ez nem kérdés, csak úgy érzem alig kaptam valami pluszt 100k-ért. Azóta is többet megy a Fiio, hozom/viszem, a PC-n meg ellennék az SB Omnival, 600 Ohm-ig jó, de ha már megvettem használgatom. Mindezt csak azert írtam le, mert ha dolgozik a hifibogár könnyen terelhető az ember egy kis biztatással és néhány (így utólag számomra) túlzónak tűnő kijelentéssel. Ne vedd magadra kérlek, inkább általános gondolatnak szántam, csak a tapasztalataidat osztottad meg, ahogy én is.
#124791 +1 -
BIGi75
senior tag
válasz
PuMbA #124782 üzenetére
"95%, hogy lényegesen jobb lenne a hangzás egy jó DAC-kal", erre a lóra nekem nem sikerült felülnöm, pedig megpróbáltam. Alaplapit csak azért engedtem el, mert hallottam egérmozgatásra zizegni. Lett egy Soundblaster Omni, és egy Asus Xonar U5. Gyakolatilag annyi változással, hogy nincs zizegés. Aztán lépjünk DAC-ban címszóval Topping DX3 Pro. Magas tartományban mintha hallani vélnék valamit, hogy szebb, picit talán részletezőbb, de vakon csak tippelgetnék melyik szól. "Lényegesen jobb hangot" DAC-cserétől én még nem hallottam. Perpill most egy Yamaha RXA830 DAC-ja analogizál, és nem rosszabb, mint a Topping, így utóbbit csak füleshez használom. Tudom, nem ezek a csúcs DAC-ok, de ezeknél komolyabb DAC-ra a fentiek alapján én pont úgy nem vágyakozom, mint egy 300k-s tapkábelre.
-
PuMbA
titán
válasz
PuMbA #124780 üzenetére
Azt még hozzáteszem, hogy 95%, hogy lényegesen jobb lenne a hangzás egy jó DAC-kal, mert az alaplapi hangkeltők nagy része részlettelen, mosott hangot ad.
Online rendelés esetén 15 napon belül vissza tudsz küldeni, mondjuk egy SU-1-et vagy Topping E30 II-t magyar boltból, szóval nincs benne rizikó, hogy kipróbálod, de kérdezz rá a boltban.
Külföldről meg 80 USD-ért megrendelheted, ami 28 ezer Ft szállítással és vámmal, ami annyira baráti ajánlat...ha érdekel valamennyire a hangzás, ilyen kis összeget bevállalni semmiség.
-
VoidXs
Topikgazda
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
PuMbA #123448 üzenetére
+1RME ADI2 DAC-ban vagy miben .. AK4493 van, E30 vonal. Az kivétel.
Amúgy egyetértek, rengeteg a túlárazott középszerû cucc arany áron, amik a mai Toppingok fényében ipari hulladékok (csak a fülünknek belefér). És nem vagyok Topping-buzi meg elfogult, csak basszus, jók, na. Ennyi.
-
válasz
PuMbA #123446 üzenetére
Meg nemcsak mosott, de valahogy V karakterűnek tűnik. De utoljára Motu UltraLite MK5, Benchmark DAC1 meg Topping E70 mellett hallgattam, ezek tök más kategóriák, 3-5x áron. Ezt a hármat hasonlítgattuk anno, aztán próbából betettük a Focusrite Scarlett Solo 3rd gent is, de csak hangos PFÚJ felkiáltással tudtam jellemezni. De ettől még az árához képest nem biztos, hogy szar.
-
válasz
PuMbA #123288 üzenetére
Hm, az nekem nem tetszene.
KRK Rokit 10-3 G3-mal pont ez volt a bajom, hogy ez a 2-4-6 KHz tartomány sok volt, míg az 500-1500 meg alig. Adam A7X-nél meg kicsit fordítva, habár a közép ott alapból visszafogott, mert ugye kicsit V. Az Eve SC208 meg tök neutrálisnak tűnik, habár közelről megöl a 2-4 kHz, de van bőven 500-1500 is.
-
Joe123
senior tag
válasz
PuMbA #122813 üzenetére
Bár én olyan mélységben nem értek hozzá, csak tippelek, hogy az aktív váltás miatt a JBL-jeidnél eleve jóval kevesebb a fázishiba, mint sok nevetségesen túlárazott passzív hifi motyónál. Az akusztika mellett emiatt is jobb lehet a térábrázolása. Plusz a mérései alapján eléggé kiegyenlítetten szól - szemben sok hifis cuccal.
-
avl
senior tag
válasz
PuMbA #122799 üzenetére
"Ezek szerintem nagyon rossz demó felvételek" ->
ugye ez - persze minden másnál is - a megítélés nézöpont kérdése
nekik jó demóanyag, mert nem nagy kihívás (általában)
aki a képességeket szeretné megtudni, az meg sok szereplös (hangban kórus, hangszerben nagyzenekar, sok hangszer), ezért is még nagyobb dinamikájú, tér szempontjából is nagyobb (50 zenész vs. 1 helye, helyméretigénye), no meg általa (pl. saját cuccán sokszor hallott) ismert, stb. zenékkel szeretné
-
kutyek
senior tag
válasz
PuMbA #122801 üzenetére
Ugyanazzal a zenei anyaggal mondjuk problémás összehasonlítani a térérzetet stereo VS fejhallgató esetén. Elvileg a fejhallgató alkalmatlan a sztereó felvételek térérzetének közvetlen visszaadására*, ehhez binaurális mix szükséges. Olyanokkal viszont nagyon durva teret lehet "megjeleníteni" (ld. pl. barbershop). Sztereó anyag fejhallgatós fogyasztásához crossfeed megoldásokkal (van hw és sw alapú is) érdemes próbálkozni.
* Az elérhető zenék közel 100%-a sztereó mix, ami olyan felállást feltételez, ahol mindkét csatorna hangja eljut mindkét fülbe - természetesen a bal csatorna a bal fülbe, a jobb csatorna a jobb fülbe jóval előbb jut el (direktben VS visszaverődés(ek) után). A hallásunk elsősorban ezekből az időkülönbségekből "számítja ki" a hangok forrásának irányát, vagyis ebből képezi le a teret. Fejhallgatóban viszont a bal csatorna csak a bal, a jobb csatorna csak a jobb fülbe jut el, ezzel lényegében "becsapja" a hallásunk természetes algoritmusát, és hamis "extra" térérzetet teremt. Ez profin is kezelhető (adott szoba-fül kombinációval felvett binaurális IR-rel kell konvolválni a sztereó anyagot, de ez nagyon körülményes).
-
fererencz89
őstag
válasz
PuMbA #122801 üzenetére
Értem. Csak én, ha valaki "brutális teret" emleget, akkor nem a viszonylag pontos térábrázolásra gondolok, hanem a "mű terességre".
Pedig biztos el voltak húzva 1+m-re a hátsó falaktól a dobozok a són, most ez a vesszőparipa.VoidXs:
A zengés is ide tartozik, de elsősorban azokra a készülékekre gondoltam, amik valami hibájuknál fogva fokozzák a "térhatást". Ide tartozik még a kókány doboz is. -
fererencz89
őstag
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
PuMbA #122633 üzenetére
Akkor Audiophonics ad hozzá ? Vagy hol láttam ?
Bocs akkor, pont a napokban nézegettem náluk, lehet behaluztam.
Igen, meg drágább is az XLR. (Nagy tételben nyilván szemmel látható mértékű ez is, legalábbis vackot nem tesz rá).
Amúgy szvsz semmi gond a TRS-el, az is "csak egy csati" mint minden más.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
PuMbA #122631 üzenetére
Az E50 úgy tudom átalakítóval is jön gyárilag, TRS -> XLR. Egyébként igen, balanced, 3 ér.
Az E30-okhoz:
- E30 (1. kiadás)
- E30 II (2. kiadás, 2db AK4493S-el)
- E30 II Lite (3. kiadás, 1db AK4493S-el)Az E30 II Lite-ot mintha az eredeti E30 alatt láttam volna árazva picivel, vagy pont akörül. Ha a költség szempont nagyon. Bármelyikkel jól jár.
Még piribb pénznél D10s.
De amúgy az E50 zseniálisan van pozicionálva E30 és E70 közé.
Kéne egy E40 (E30 II XLR)
Vinném, mint cukrot.
-
denesdr
addikt
válasz
PuMbA #122330 üzenetére
Azért egy jól levezetett vakteszt tud érdekes meglepetéseket okozni.
Jártam már én is úgy, hogy egy előtte jelentősnek vélt különbséget nem hallottam meg vakteszt alatt, pedig izadtam rendesen, hogy meghalljam, de hiába.
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy mindenki vakteszteljen orrba-szájba, de a "nem kell vakteszt, mert bárki meghallja" lehet kicsit más aspektusba kerülne esetenként. -
Saughassy
aktív tag
válasz
PuMbA #121454 üzenetére
Azert ebben vitatkoznek, bar kicsit zavaros hogy valojaban mit allitott az idezet es mit te.
Szoval inkabb csak leirom:
Van amit nem tudsz szamokkal, kottafejekkel kifejezni: a dög, a stenk egy nagyon is érzékelhető valami a zenében, amikor azt mondod, hogy "ennek van huzasa". Ez nyilvan a javareszt a zene/zenesz fuggvenye, de azert a technika is ki tudja herelni a jo a eloadast.Peldaul van egy (na jo, 3
JBL Playlist 150em, amik objektiven hallgatva nyilvan eleg tavol allnak a hifitol, viszont ezt a bizonyos dögöt nagyon jól el(ő) tudják adni, ha ott bújkál a zenében. Biztos szet lehetne analizalni hogy milyen EQ, milyen torzitas es milyen gorbe adja, de megis rengeteg alsopolcos cuccbol hianyolom ezt. Es ugye a minta hatalmas, mert ezzel a kategoriaval van tele mostanaban minden is.
-
-
fererencz89
őstag
válasz
PuMbA #121271 üzenetére
...a fali visszaverődések ugyanazok lesznek és összeadódnak egy giga hullámmá vagy kioltás miatt eltűnnek frekvenciák.
De eszerint nem inkább a reflexiós pontoktól kellene mérni a távolságokat (és viszonyítani egymáshoz őket)? Nem pedig a dobozok konkrét faltól való távolságához (falakra merőleges távolságok). Mert akkor saccra 80cm a hátsó faltól, 100cm az oldalsótól. Majd be jön a képletbe a visszaverődések után megtett utak aránya is. Ha jól gondolom.
REW szoba szimulációja nem mindenható, de jól sejteti az eredményt.
-
ktommy91
addikt
válasz
PuMbA #121200 üzenetére
Simán lehet jobb, bkercso is a jól szűrt kapcsira esküszik. Csak kérdés, hogy háromszor olyan jó-e... Ilyen tápom volt a Loxjie D10-hez(én hülye eladtam vele, mert az utód D30-ban volt táp)... Na, ott hatalmas különbség volt, persze az alapból az USB-n kapta a tápot.
Ha sikerül találnom valakit, akinek van oszcilloszkópja, akkor megnézem hogy a valóságban mit tud. -
ktommy91
addikt
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
PuMbA #120913 üzenetére
Vámoltatni lehet így is, úgy is. Jó az, ha az eladó eleve olyan módozat szerint adja fel, hogy kifizeti, célországi áfával együtt, így nem itthon kell egy DHL-nek vagy akárminek is megállítania, hogy fizess kisgyerek (amivel semmi gond, csak lassítja a folyamatot), hanem jön az ajtódig végig szépen.
-
válasz
PuMbA #120697 üzenetére
Ja izé, a Motu UltraLite MK5 pont nem ilyen volt, habár nem mondanám magashiányosnak, inkább úgy éreztem, hogy több a közép. A Topping E70 állítólag magashiányos kicsit, de én épp az ellenkezőjét hallottam.
Lehet csak zenével jön ki a magaskiemelés, mert a sima szinusszal tényleg lineáris.
Vagy valami pszichoakusztikai jelenség. Pl ugye a dinamika hiányát nagyobb hangerőnek érezzük. Esetleg simán placebo vagy lehet tényleg jobb, de nem tudjuk megfogalmazni és az agyunk placebózik valami bullshitet...
-
válasz
PuMbA #120694 üzenetére
Ugye, hogy ugye?
Nem hiszem, hogy a mérés bukta, hanem egyszerűen pszichoakusztikai jelenség. Jobb DAC-okat én mindig úgy hallottam, hogy több a magas, szóval lehet tényleg csak tisztább. Nyilván persze messze nem hoz annyit, mint egy akusztikai kezelés. Habár utóbbit meghálálja egy jó DAC. Látom te is észrevetted a tranziens képességet, hogy "jobb az attack", nekem ez az, ami mindent visz.
-
válasz
PuMbA #120688 üzenetére
A digitális hangerőállítással szerintem nincs baj, eleve már a hangfalaimnak is van egy alapzaja. Ráadásul azokban is DSP van, azaz van még egy plusz digitális hangerőállítás, azaz elvileg csak max hangerőn kéne kijönnie belől a maximumnak, de akkor meg halláskárosodásom lesz, meg a szomszédok se örülnének.
Egyébként meg USB-n a Topping E50 és E70 tud kommunikálni 32 biten is, meg habár különböző típusú, de ugyanúgy 32 bites DAC chipeket használ mindkét DAC. Miközben mérés szerint kb 20-22 valós bitet tudnak ideális körülmények között, mi meg hallgatjuk rajta a "szar" 16 bites CD minőséget.
-
válasz
PuMbA #120686 üzenetére
Fejhallgató erősítőt tudsz tenni az RCA kimenetre, s az ugye váltható, hogy az XLR, RCA vagy mindkettő szóljon. Hangerőt én távirányítóval állítok, és egész okosan működik, mert rövid nyomásra 0.5 decibel, hosszabbra gyorsan állít hangerőt. A manual szerint a Topping E50 kijelzője az E70-ével megegyezően ugyanúgy beállítható automatikusra (L-A beállítás), ami fixen közepes fényerő és 30 másodperc inaktivitás után kikapcsol. Itt az inaktivitás azt jelenti, hogy megnyomsz-e rajta gombot vagy használod a távirányítót. Tehát ha szól rajta valami, akkor nem ébred fel a kijelző. De az USB felirat viszont folyamatosan világít, de csak minimum fényerőn, így nem annyira zavaró.
Maga a kijelző az E70-en valami LED háttérvilágítású valaminek tűnik, szóval nem OLED. Utóbbi a Lindy LDAC Pro DAC-omban OLED van, s hát pár év alatt szépen kiégett, elhalványodott, mert a hülye gyártó nem tett bele automatikus kijelző kikapcsolást. A Motu okosabb volt, mert habár UltraLite MK5 is OLED, de ott még képernyőkímélő pingpong animáció is van...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- ROG STRIX B760-F GAMING WIFI - Garancia! 2026.06.12
- Bontatlan ÚJ IPAD PRO M1 M2 M4 11 12,9 Wi-Fi és 5g cellular 128--512GB DEÁK TÉRNÉL Azonnal Átvehető.
- Bomba ár! Lenovo Miix 720-12IKB : i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- HP 763838-B21 Workload Accelerator 3.2TB (SanDisk SX300) PCIe SSD 3 db eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest