-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz Horti94 #17700 üzenetére
Nem, mert a Dell 1 ev teljeskoru garit +2 ev korlatozott jotallast ad a notebookjaira. Igy a kicserelt alkatresz garijanak lejarta az a vasarlastol szamitott 2. ev utolso napja, vagy pedig a behelyezestol szamitott 6. honap (amelyik kesobb kovetkezik be). Penz vissza csak az elso evben lehetne -kiveve a szavatossagi esetet, ahol te bizonyitasz- de akkor is csak akkor, ha se javitani, se cserelni nem tudnak. Amig ezt a kettot igen, addig a penz visszaig nem jutunk el.
A haz torest nem ertem ebbol, milyen haz tort el? Es milyen osszefuggesben van ez a coolerrel? -
Josi
aktív tag
válasz Horti94 #17700 üzenetére
Mivel azt írtad a garancia lassan lejár így azt gyanítom már nem az 1. évben vagy.
A DELL általában 3 év garanciát vállal, de a 2. évtől az ő vállalása az iránymutató.
A pénzvisszafizetésre szerintem 0 az esélyed.[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Horti94
újonc
A hűtőnek semmi köze a házhoz, csupán igen hamar tönkrement mindegyik. A ház meg a zsanéroknál törik szét minden alkalommal, annak ellenére, hogy baromi keveset van használva. (És soha nem esett le, egy karc sincs az egész laptopon, nem oldalt, hanem középen nyitom fel)
Ezekszerint így jártam, köszönöm a segítséget minden esetre!(A laptop.hu-nál mondták hogy a hivatalos szervizben ütögessem az asztalt, mert lehetséges elvileg széria hibásnak minősíttetni valahogy, de nem tudták megmondani, hogy mire hivatkozzak)
[ Szerkesztve ]
-
Horti94
újonc
Köszönöm a tippeket, igyekszem nagyon elkeseredett arcot vágni majd, ha az meg nem jön össze, akkor meg zsanér és ház csere
-
nmy1212
tag
Sziasztok!
Van arra valami jogorvoslat, hogy hányszor lehet 1 készüléket kicserélni?
Jelenleg másodjára cserélik a telefonomat. Mikortól élhetek azzal, hogy térítsék vissza az árát? (Már ha létezik ilyen...)
Köszönöm,
Üdv!
-
pinnacle
nagyúr
Media Markt Garancia Plusz Gold-al van valakinek tapasztalata? Megérné a 8k-t+8k önrészt 2 évre, mert a kijelző csere ennél több. Csak nem tudom, milyen az eljárás, mert olvastam valahol, hogy belekötnek mindenbe. Nem eléggé vigyáztál a telefonra. Menet közben beszéltél, nem volt rajta fólia, tok.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Biztosítási feltételeket tényleg úgy értelmezhetik, ahogy akarják.
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #17695 üzenetére
Aquás történet: ügyfélszolgálat kissé lassacskán, de készséggel reagált. Kissé noszogatni ugyan kellett őket, de hétfői átvétel után pénteken visszakaptam a pénzt. Egy dologra figyeljen mindenki: toshiba p300 náluk csak 1 év garis, és sehogy nem intézhető el, hogy meglegyen a kettő. Szerencsére apróról meg tudtam venni, extra megbízható embertől 3(!) év garanciával
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
C64
őstag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha rendelek ruhát egy wbshopból és nem stimmel a méret, szeretném cseréltetni, akkor vajon joga van-e az áruháznak a csereterméket drágábban adni? Mert most az egyik webshop azzal fáraszt, hogy drágult egy hét alatt a termék amit rendeltem és a cserét csak drágábban tudják adni. Ugyanaz a termék, csak egy számmal nagyobbra csere lenne. Ez jogszerű?
Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ
-
asdf_
veterán
A hibas meret az hibas teljesites, a termek visszautjat ok alljak, es szerintem ilyenkor visszaesnek abba a pozicioba, hogy teljesitik vagy nem teljesitik a megrendelesedet.
A te nagyobb meretre cserelned az sima 14 napos elallas majd uj termek megrendelese, ha idokozben felfele ment a termek ara, akkor ertelemszeruen csak az uj aron tudod megrendelni, igy ott nem latok problemat, a felment termekarral. -
goro1000
aktív tag
Sziasztok!
Vettem a bevachiptől egy Modecom Eclipse 180 hangszórót. Szeptember 15-én pénteken kihozta a futár.
Kb használtam 30 percet utána megint hallgatni szeretem volna de már nem adott ki hangot. Azonnal írtam nekik emailt hogy tudjanak róla hogy rossz hangszórót küldtek .Rákövetkező hét kedded elvitte a futár.Azóta eltelt 14 nap és csak hitegetnek meg az ügyfélszolgálatos azt mondja hogy szervízben van.De én a 3napos cseregaranciába másikat kértem de nem küldenek.Mi a teendő ilyenkor? Forduljak a fogyasztóvédelemhez? -
Topikgazda
válasz goro1000 #17720 üzenetére
Nem futott ki az időből, mert 3 munkanapon belül jelezte a hibát. A boltnak nem lett volna szabad szervizbe küldeni a terméket, azonnal cserélnie kellett volna. A területileg illetékes járási hivatalnál lehet bejelentést tenni ez ügyben, vagy még opció a békéltető testület is.
-
mtibee2
tag
Sziasztok!
Van egy olyan garanciális ügyem, amilyenbe még nem futottam bele korábban. Megpróbálom röviden összefoglalni:
- 2016. 03. 16-án vettem egy mobilt egy webshopban 1 év garanciával
- 2017 szeptember végén meghibásodott, az LG Márkaszervize befogadta javításra a telefont
- megállapították, hogy gyárihibás, így jogosult lennék egy díjmentes szervizelésre a termék 2 éves koráig
- 2017 október eleje: felhívtak az LG-től, hogy alkatrészhiány miatt nem tudják megjavítani a telefont, ezért kiadtak egy jegyzőkönyvet, hogy cserét javasolnak, melyet az eladóval vagyok jogosult végrehajtatni
- az eladó nem hajlandó cserélni a terméket, mivel lejárt az 1 év garanciaMár írtam a Budapesti Békéltető Testülethez is, várom a válaszukat, addig is kíváncsi lennék, hogy szerintetek mi van ilyenkor? (Ha nem tévedek, akkor nekik 30 napjuk van válaszolni.) Pusztítsam el a telefont, videózzam le, és töltsem fel Youtube-ra?
Köszi:
M. Tibor -
TIT
veterán
Sziasztok!
Vettem egy iphone 6 64gb telefont ami 10 nap után bekrepált(elöször a net és hálózat ment el,aztán már be se kapcsol) A bolt javításra hajlandó bevenni mert adott 1 hó garit vagy letudnám vásárolni.
Meg lett nézve a készülék és nem eredeti hátlap van rajta és a jobb oldali gomb se működött csak ha meglett mozgatva a ház.Valószínű csúnyán szét lett ütve a telefon,vagyis totálkáros.
Mivel nincs ugyanez a készülék csak 16gb-s ill.drágább ezért nem vagyok köteles belemenni a levásárlásba,főleg,hogy a jog nem ismer levásárlást.
Vagyis kérhetem vissza a pénzt,de úgy néz ki nem hajlandó a pénzt visszaadni és bírósággal fenyeget,amiből rosszul jönne ki mert ráverem a postaköltségtől kezdve a többi kárt,mert akié a telefon külföldön él és a telefon elengedhetetlen a munkájához.
Jelentettem a kormányhivatalnál is mivel ők vették át a fogyvédelmet.
Mit tudok tenni ha nem javítható és a pénzt nem akarja visszaadni? -
rekop
senior tag
Ha kicserélik egy “normális” állapotú 16-osra akkor én elfogadnám. 6-osoknál a hátlapon rajt van az imei szám ellenőrizni kell egyezik-e a telefonban lévővel. Ha igen, akkor az eredeti van rajt, ezenfelül a touch id-t kipróbálni, hogy jól működik-e. Nyilván WiFi-t is kipróbálni, telefonhívást is csinálni vele, jó-e a hangszóró és a mikrofon. Ha minden oké, akkor nagy baj nem lehet( vagy kis pénzből orvosolható a későbbiekben).
Majd levonni a tanulságot, hogy nem vásárolunk sufni gsm-ből, mert könnyen lesz az olcsó telefonból nagy bukás, az a pár ezres amit megspórolsz nem ér ennyit.Eladó dolgaim: https://tinyurl.com/5n7jmuvj
-
rekop
senior tag
Az hogy itt is hirdet, szerintem nem garancia semmire. Tele van nepperekkel a HA. A sok pozitív már meggyőző lehet, de egy boltnak viszonylag hamar összejön.
Én kétszer “fürödtem meg” a használt iPhone-al, szerencsére minimális anyagi veszteséggel, de azóta nem kockáztatok. Csak egy személyesen is ismert eladótól vásárolok, vagy újat boltból(azt is csak hivatalos viszonteladótól a két év gari miatt)
Ha még nem tetted meg, az itteni csalós topic-ba is jelentsd az esetet, legyen nyoma a dolognak, nem árt ha kiderül az ilyesmi, és másoknak is hasznos információ lehet egy esetleges vásárlás előtt.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://tinyurl.com/5n7jmuvj
-
-
őstag
1 hó gari értelmezhetetlen fogalom
neked 6 hónap szavatosság jár, számlát kaptál?
1000 vagy akár 100.000 vélemény sem befolyásolja a jogaidathivatalosan nagyon kevesen javíthatnak iphone-t (sőt, hivatalosan nem is javítják, hanem cserélik), ilyesmit ne várj el egy sima használt telefon kereskedőtől
cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz Attix82 #17733 üzenetére
ha cégtől veszed akkor a cégnek kell ám bizonyítania, hogy nem volt meg a hiba
ezért firtatom hogy cégtől vette-e számlásan, vagypedig magánszemélytől minden papír nélkül, mert az utóbbi esetben semmit sem tud csinálnigarancia továbbra sem létező fogalom
jótállás van vagy szavatosság[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
oli321
csendes tag
Üdv!
Adott egy evga gtx 980 ftw azonban az evga német szervízébe szól a garancia,de nem tudom hogy konkrétan mire kell figyelni pl: hova kell visszaküldeni a kártyát,kell-e valamit rakni a csomagra,kell-e rövid leírás a hibáról a csomagba,előtte fel kell-e venni velük a kapcsolatot,aztán majd ők tudnak segíteni?[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz Attix82 #17740 üzenetére
Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.
Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (az eladót) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
forrás:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/151#Ki mikor mit bizonyít?
cryptot minden termékemért elfogadom
-
-
TIT
veterán
válasz LuckyL #17732 üzenetére
Kaptam+adásvételit is,azt linkeltem.
Tudom,hogy nem javítják,ezért kértem vissza a pénzt,nem vagyok köteles elfogadni a kókler szerviz munkáját használt alkatrészekből,összerakja úgy,hogy megy még 2 hétig.
Logikus,hogy amikor vettem jó volt,különben meg se veszem ha nem lehet bekapcsolni,de ez nem azt jelenti,hogy én rontottam el.
A boltnak kell bizonyítani. -
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17745 üzenetére
Én nem értem a problémádat. Ati is azt mondja, hogy 6 hónap szavatosság jár használt terméknél. Szavatosságnál pedig a vevőnek kell bizonyítania, hogy a jelentkezett hiba oka már a vásárlás pillanatában fennállt. Csak új termék vásárlására vonatkozik az, hogy a 2 év szavatosságból az első 6 hónapnál az eladón van a bizonyítási teher.
Új hozzászólás Aktív témák
- Logitech Z906
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fotók, videók mobillal
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Futás, futópályák
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- További aktív témák...