-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hegyirabló
veterán
Sziasztok!
Hitelre vettem egy tévét, ami elég hamar bekrepált. Ha mondjuk nem kérem a cserét, hanem elállok a vételtől, akkor mi történik a hitelszerződéssel?
Köszi!
Aquila non captat muscas.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hegyirabló #19001 üzenetére
Mennyi idő az az "elég hamar"? Ha személyes vásárlás, akkor 3 napig kérhetsz cserét, elállni nem állhatsz el. Ha online vásárlás, akkor 14 napon belül elállhatsz indok nélkül. Ha egyik sem, akkor nem állhatsz el semmiképpen, hanem javítást kötelező elfogadnod. Vannak esetek, amikor a szervizek nem javítanak, pl. ha Sony tv és kijelző hiba, akkor elsősorban felajánlanak egy új készüléket, ha nem felel meg akkor csereutalvány=pénz vissza lesz.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Hegyirabló
veterán
válasz Lackooo84 #19002 üzenetére
Szia!
Köszönöm, hogy válaszoltál, de ha megnézed, nem a kérdésre tetted.
Mert az az volt, hogy mi lesz a hitelszerződéssel. Persze én sem adtam elegendő információt.
Jelen helyzet szerint kedden megkapom a csereutalványt az áruhiteles készülékemre, amire még egy fillér törlesztést sem fizettem ki, mert annyira hamar tönkrement, hogy el sem jutottam odáig. Azt viszont nem akarom elhinni, és nem is így emlékszem, hogy köteles vagyok elhozni tőlük egy új tévét, és nem mondhatom azt, hogy ez így nem kell nekem. Mondjuk mert megingott a bizalmam a típusban. Tehát az a kérdés, hogy ők rám erőszakolhatnak egy új tévét, akaratom ellenére?
Aquila non captat muscas.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hegyirabló #19003 üzenetére
Jelen helyzetben a jogszabály szerint javítás-csere-vételár vissza a sorrend. A bolt/szerviz dönt, neked nincs jogod követelni a vételárat, ha mondjuk ők javítják, vagy cserélik. A bolt jófejségből visszaadhatja a pénzt esetleg.
A hitelre nem tudok mit mondani, nem ismerem a szerződés részleteit.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #19003 üzenetére
Jogszabaly szerint a keszulek cserejevel az elado eleget tesz jotallasi kotelezettsegenek, ha ugyanolyat tud adni, mint amilyened volt. Tehat elvileg vagy bevaltaod, vagy nem valtod be, ebbol a kettobol tudsz valasztani. Ha joarc az elado, akkor onkent, a jogszabalytol a fogyaszto reszere kedvezoen elterhet attol, hogy csereli a keszuleket, es enged elallni. Hogy a hitellel mi lesz, az jo kerdes, ezugyben celszeru lenne talan a hitelszerzodes nalad levo, altalad alairt peldanyat elolvasni. Hatalalmasat csodalkoznek, ha nem lenne benne.
[ Szerkesztve ]
-
Hegyirabló
veterán
Értem, köszönöm mindenkinek!
Aquila non captat muscas.
-
#72042496
törölt tag
válasz #72042496 #18837 üzenetére
A héten végül sikeresen zárult, amiről itt korábban írtam:
A Media Markt írásban válaszolt a panaszomra, kérte, vegyem fel a kapcsolatot a Cardif biztosítóval. A biztosítóval megbeszéltek szerint újra leadtam a Media Marktban a telefont. Pár nappal ezután hívtak a Cardiftól, kiállították a csereutalványt, elküldték egyszerre mailben, én pedig annyival olcsóbban vettem egy másik készüléket a Media Marktban.
[ Szerkesztve ]
-
Hegyirabló
veterán
válasz Hegyirabló #19006 üzenetére
Sziasztok!
Érdekes (legalább is számomra) fejlemény alakult ki az áruház és köztem. Kicserélik a hibás tévét, csak hogy nincs ugyanaz a típus. Ráfizetéssel árban a legközelebbi készülék 100 ezer forint plusz lenne, ennyit nem akarok ráfizetni. Mit lehet tenni ilyenkor?
Köszönöm!
Aquila non captat muscas.
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #19008 üzenetére
Szerintem meg mindig a hitelszerzodesben irtak dontik ezt el. Ha hitel nelkuli lenne a vasarlas, akkor a vasarlaskori osszeg jarna vissza, ha nem tudjak ugyanolyanra cserelni, mint ameghibasodott.
-
Hegyirabló
veterán
De nem fizettem még egy fillért sem nekik, mert hamarabb tönkrement a tévé, mint hogy eljutottam volna az első havi törlesztésig. De azért az érdekes lenne, hogy van egy hitelszerződésem, amit fizetek a semmire, mert ugyanazt a készüléket nem tudják adni, ráfizetni nem akarok (erre gondolom nem is kényszeríthetnek). Biztos, hogy van erre valami jogszabály, csak akkor be kell ismerni, hogy ezt itt ebben a topikban nem tudja senki, hogy mi az. Nem? Egyébként a hitelszerződésben nincs semmi olyan, hogy mi a teendő, ha a termék elromlik, és nem tudják cserélni. Ezt nem is a hitelszerződés dolga rögzíteni. A hitelszerződés a hitel és annak pénzügyi feltételeit rögzíti. Nem? Úgy hogy most akár csodálkozhatsz is egy hatalmasat, mert hogy nincs benne.
Egyébként meg a kérdésnek semmi köze a hitelszerződéshez immáron. A kérdés ugyanis az, hogy ha nem tudják ugyanazt a terméket adni, drágábbat én nem akarok, akkor mi a teendő. Ez a kérdés ugyanúgy felmerülhetne akkor is, ha készpénzben egyenlítettem ki a vételárat. Nem?
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #19010 üzenetére
Ha keszpenzben fizettel volna, akkor visszajarna a vasarlas osszege, mint irtam. Az eladonak javitania kell, ha ezt nem tud, akkor cserelni (azonosra!), ha ezt sem, akkor vissza kell adja a penzt. Te onkent belemehetsz, hogy mast, szebbet, nagyobbat vasarolsz ugyanott, es rafizetsz, de ez a te onkentes dontesed, nem vagy kotelezheto ra. Es azert celzok itt a hitelszerzodesre, mert autonal pl. ha totalkarra torod/torik alattad az autot, akkor mivel maga az auto volt a fedezet targya, az meg megsemmisult, ha jol remlik, azonnali, egyosszegbeni fizetesi kotelezettseg all be a hitel fennmarado reszere. Nyilvan ez csak egy kis vacak aruhitel, de azert tv-nel is bele lehet szaladni 6-7-800 ezres vasarlasi osszegbe siman, tehat nem feltetlen evidens, hogy nincs errol valami irva benne. Aztan ha az egvilagon semmi nincs benne, akkor akar az is lehet, hogy mivel nem tudnak azonosra cserelni, penz jar vissza, ha volt onreszed, akkor az neked, a tobbi a banknak, es neked kell kijarni a hitelszerzodes megszunteteseet (az onreszt van esely, hogy majd csak ennek lezongorazasa utan kapod vissza, ha volt a hitellel kapcsolatosan osszeg, mondjuk folyosaitasi dij, vagy ido elott megszuntetesi dij, akkor az az osszeg meg buko lesz sanszosan). Ha tenyleg semmi nincs a hitelszerzodesben errol, akkor hivjad fel oket/menj be hozzajuk, biztos van kialakult rutin ra, hiszen mind a 14 napos elallast, mind a jotallasi idon beluli javithatatlansagot+cserelhetetlenseget menedzselni kell valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
qqzs
őstag
válasz Hegyirabló #19010 üzenetére
Szerintem kene foglalkoznod a hiteleddel is mert ha nem szolsz nekik ok csak varjak majd az elso reszletet.
[ Szerkesztve ]
Eladó: GTS450
-
bullseye
addikt
Úgy rémlik ha sem javítás sem csere nem játszik, akkor a pénzvisszafizetés a vásárlás előtti állapot visszaállítása. Ha a hitel a vásárlással járt együtt, és nem korábban vetted fel, akkor ez arra is vonatkozhat.
Ez ugyan elállás, de elég hasonló lehet (meg erről azért lehet, hogy mégis valaki hivatalosat kéne megkérdezni, nem minket...)
"Mi lesz a sorsa a fogyasztási kölcsönszerződésnek a szerződéstől való elállás esetén?
A fogyasztóknak nyújtott hitelről szóló 2009. évi CLXII. törvény (Fhtv.) 22. § (1) bekezdésének rendelkezése szerint a fogyasztó - az Európai Unió kötelező jogi aktusának átültetése céljából elfogadott - jogszabályi rendelkezésen alapuló elállási jogának gyakorlása egy termék értékesítésére vagy szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés tekintetében a kapcsolt hitelszerződést is felbontja. Ebből adódóan a 2011/83/EK irányelvnek való megfelelést szolgáló, a rendelet szerinti 14 napon belül a fogyasztó által megtett elállási nyilatkozat felbontja nem csak azt a távollévők között megkötött szerződést, amelyre az elállási nyilatkozat irányul, hanem automatikusan a járulékos szerződést, így a kapcsolt hitelszerződést is. Fontos megemlíteni, hogy a fogyasztó a vállalkozásnak a járulékos szerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni.
Javasolt-e a szerződéstől való elállásról a hitelintézetet (bankot) is értesíteni?
Igen, a hitelintézet külön tájékoztatása gyorsíthatja a szerződéskötés előtti állapot visszaállítását és hozzájárulhat az esetleges jogviták elkerüléséhez."
http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/elallasi-jog.html
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
őstag
válasz Hegyirabló #19010 üzenetére
én azt javasolnám, hogy hívd fel a hitelcéget, ahonnan felvetted a és kérdezd meg...
elképzelhetőnek tartom hogy a tv nem is fedezete a hitelnek jelen esetben és készpénzben jár neked vissza a vételár, a hitelt pedig fizetned kell, vagy a kondíciós lista alapján fizetendő díjak megfizetése mellett (ha vannak ilyenek) egyben visszafizetedmásik eset hogy visszautalják a vételárat a hitelcégnek
egyszerűbb lenne telefonálnod mint itt találgatni, mert ez inkább üzletszabályzati kérdés, és azt sem írtad le hogy honnan vetted fel a hitel (legalábbis nem láttam)
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Indian74
senior tag
Sziasztok!Még mindig a HTC telefonommal kapcsolatban érdeklődnék.
Azóta megjavították,de Romániában csinálták meg.
Ezek szerint szürke importos telefont eladhat,és oda vissza is küldheti szervizeltetni??
De ami furább,csomó mindent kicseréltek benne a szervizlap szerint,de még mindig rossz,ugyan azok a hibák meg maradtak,plusz a videofelvétel csúnyán akad,kB 1-2 perc után,annyira hogy élvezhetetlen,visszanézni is.
Ha most megint visszaküldetném,max avval a kis különbözőséggel hogy leadó pontba vinném (talán úgy gyorsabb),megint várhatnék kb 30 napot???
Ezek semmit sem csináltak a telefonommal,csak ráírtak valami,vagy ennyire egy pocsék telefon.NAGYPAPA
-
Hegyirabló
veterán
Először is köszönök minden választ!
A fogyasztóvédelmi problémám annyiban tetőzik, hogy kétszer is voltam a banknál, a szerződéskötéstől számított 14 napon belül, azzal, hogy inkább elállnék a hiteltől, és kifizetem egyben a tévét. Mindkétszer elhajtottak, hogy ezt nem lehet. Utólag tudtam meg, hogy ezzel jogszabályt sértettek, mert bármilyen hiteltől el lehet állni indoklás nélkül 14 napon belül. Írtam egy levelet a banknak, hogy találjunk ki valamit, és ne kelljen az MNB-t belevonni ebbe, kaptak tavaly elég bírságot így is. Kíváncsi vagyok, hogy mit írnak erre, közben meg egyeztetek a műszaki áruházzal is.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hegyirabló #19017 üzenetére
De ugye nem szóban próbáltál elállni, hanem írásban? Mármint még anno 14 napon belül...
The Truth is out there...
-
Hegyirabló
veterán
válasz Lackooo84 #19018 üzenetére
Bementem, és azt mondtam, hogy szeretnék elállni. Erre egy normális helyen azt kellene mondani, hogy "Akkor tessék leírni ezt!", nem pedig azt, hogy "Hát azt nem lehet!" (<-- kétszer is). Nem baj, majd megbeszéljük ezt az MNB békéltetőtestületében, de nem gondolom, hogy eljut odáig, mert inkább megszüntetik a hitelt, mint kockáztassanak egy bírságot.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hegyirabló #19019 üzenetére
Az a baj, hogy ha ez csak szóban hangzott el, így nem lesz rá bizonyítékod, és sajnos a tapasztalatok alapján simán le fogják tagadni azt is, hogy ott jártál. Írásban kellett volna benyújtani, azzal nem zavartak volna el, mert nem tehetik meg.
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
-
bullseye
addikt
válasz Hegyirabló #19023 üzenetére
Amennyiben a titok hang vagy videófelvétel, amit engedélyük nélkül készítettél, akkor lehet, hogy te leszel nagyobb bajban.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Hegyirabló
veterán
válasz bullseye #19024 üzenetére
Húú, most aztán megijedtem.
Ettől én nem aggódok, 1 millió 200 ezres fogyasztóvédelmi eljárást is nyertem már a világ egyik legnagyobb vállalata ellen, bárkivel bármiben fogadok, hogy lenyomom ezt a bankot is, mint a bélyeget.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
őstag
válasz Hegyirabló #19023 üzenetére
tuti hogy ezzel töltik az idejüket hogy utánad nyomoznak a fórumon
cryptot minden termékemért elfogadom
-
chopin42
őstag
válasz Hegyirabló #19027 üzenetére
Senkinek semmi köze, de azért idejössz segítséget kérni. Akkor az egészhez mégis mi közünk van?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Hegyirabló
veterán
válasz chopin42 #19028 üzenetére
Hát nagy segítséget nem tudtatok adni. Azt is lefogadom, hogy egymagam több sikert értem el fogyasztóvédelemben, mint ez az egész topik együttvéve. Folyamatos mellébeszélés, meg nem a kérdésre válaszolás, abban nagy ez a topik. Amúgy pedig ne aggódjál, el fogom tudni ezt intézni magam, is, a műszaki áruház egyik regionális vezetőjével már kapcsolatban vagyok, a bankot is lenyomom, ahogy kell, mint ahogy azt már írtam is.
Veled sem fogok vitázni, mint írtam, nem vagyunk egy szinten.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hegyirabló #19030 üzenetére
Aztabetyárúristenit... Ha ilyen felsőbbrendű keményfa-szú (tudod a rovar ) vagy, miért ide a pórnéptől jössz segítséget kérni?
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Hegyirabló
veterán
válasz Lackooo84 #19031 üzenetére
Érted? Hát nem lehet mindenki proli.
Fáj az igazság, mi?
Szerk: Hát, csak nyertem egy 1 millió 200 ezres eljárást a világ egyik legnagyobb vállalata ellen. És ez csak az egyik. Privát üzenetben hozzám jártak itt az emberek, hogy segítsek nekik úgy elbánni például a szolgáltatójával, ahogy én bántam el. Te mit tudsz felmutatni? Terítsél, hány megnyert fogyasztóvédelmi ügyed volt eddig?
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz Hegyirabló #19032 üzenetére
Mindazonáltal ha valakit megbántottam, elnézését kérem!
Aquila non captat muscas.
-
asdf_
veterán
Ha mindenaron pocsmeregetes kell, akkor en egy 60 millios GVH birsagot tudok felmutatni, de nem ertem az ezzel valo arcoskodast, leven a birsag osszegere a bejelentonek az egvilagon semmi rahatasa nincs, tehat magan a tenyen kivul, hogy bejelentest tett az ember, az egvilagon semmi nem mulik mulik rajta es azon, hogy mekkora faszagyerek vagy sem, ebbol adodoan ezzel mellet verni is ertelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Hegyirabló #19032 üzenetére
Nekem elég annyi, hogy még soha nem hajtottak el sehonnan és nem húztak le, és mindig sikeresen éltem a fogyasztói jogaimmal. (plusz még Honor 8-at is kaptam )
The Truth is out there...
-
őstag
válasz Hegyirabló #19032 üzenetére
azért egy jótanácsot mégis adok:
majd akkor prolizz másokat ha egy sz@ros tv-t meg tudsz venni kp-ra[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
chopin42
őstag
válasz Hegyirabló #19030 üzenetére
Sok sikert. Ne felejts majd el mégy egy scannelt győzelmi határozatot a neveddel együtt feltölteni ide.Mivel annyira nagyszerű vagy, ezentúl minden kérdésemmel hozzád fordulok, oké? Ja nem, nem akarom én, a tudatlan pórnép egyik névtelen tagja húzni a drága idődet, az itteni tudatlanok is tudtak eddig segíteni...amiben kellett. Szerencsére szinte semmi ügyem nem volt, legalábbis nem akartam még egy bankot sem lenyomni, elég volt bemennem, és szépen megbeszélni mindent az ügyintézővel. Illetve a piros MMműszaki áruházban sem tudtak lehúzni, mivel kedvesen tájékoztattam őket a jogban foglalt kötelezettségeikről, bár nem tetszett nekik.
Mindazonáltal örülök, hogy senkit nem akartál megbántani, a fő, hogy nem voltál sem lekezelő, sem fölényeskedő.
Béke[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
G@ben
addikt
Egy termék esetében, ha a garancia (jótállás, szavatosság, nevezzük, ahogy akarjuk) már rég lejárt, de most derült ki, hogy gyári hibás, amit maga a gyár is elismer, kérhetek-e bármi cserét, kompenzálást, stb?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
prime_adam
aktív tag
Nekem is lenne kicsit hasonló kérdésem, bár ez inkább tervezési hiba. A logi MX master egerénél a gesture gomb hajlamos beragadni és emiatt elszáll a kurzor is. Sokaknak van hasonló problémája, elvileg tervezésnél szúrták el. Fél éve lejárt a gari rajta és most jelentkezett a hiba (vásárláskor nem tudtam róla). Szerintetek van esély valamit tenni az ügy érdekében vagy marad a házi gányolás, hogy ne kelljen megint 20-30at költeni egy egérre?
UI: Ptk. 308/A még él, nem tudom ez a probléma mennyire sorolható be ide.
-
GZoli7
senior tag
válasz prime_adam #19043 üzenetére
A Logi régebben elég korrekt volt ilyen ügyekben, egy levelet megérne.
Jogszabály szerint 2 év után sok mindent nem tudunk tenni. -
asdf_
veterán
A bolt nyilvan szettarja a karjat, mert nem tud mit csinalni es mivel gari + szavatossag is lejart, jogi kapaszkodod sincs. Ha a gyarto elismerte a gyari hibat, akkor nala kell jelentkezni, plusz pont, ha van papirod rola, hogy ezzel a hibaval amugy probaltad gariztatni a termeket, de elhajtottak. Normalis esetben a gyari/konstrukcios/visszahivasos termeket teljesen fuggetlenul javitjak attol, hogy garis-e meg vagy sem, lasd a 10+ eves Takata légzsákok, meg Apple-nek is volt kismillió 2-3 évvel a bejelentés előtt gyártott termékre vonatkozó visszahívása, mert hiába gyártanak 10+ éve számítógépet és telefont, még mindig nem tanulták meg, hogyan is kell azt..
-
G@ben
addikt
Kizárt, hogy találok ilyet. A váznyakban félre van marva minimálisan a csapágycsészének a furata, így ferdén áll a teleszkóp. Ha van is ilyen sorozatos hiba, azt 5-ből 1 ember veszi észre (ezért is tartott sokáig a hibakeresés, mert a különböző szervizek sem vették észre), de sajnos én érzékeny vagyok az ilyenre.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Windows 11
- Cyberpunk 2077
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...