-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
spammer
veterán
A jótállási jegyen:
Jótállás időtartama: 2 év szervizben
Nem helyszíni, oké, értem.
Most vettem észre hogy az iponos gari/szállítólevélen 12 hónapot írnak a gépre, pedig hivatalosan 2 év a gari
Találtam helyben Lenovo szervizpartnert. Ha garanciális ügyintézésem van, akkor is kell bevizsgálási díjat fizetnem? Mert 4000 Ft.-ot írnak a honlapjukon, de miért kellene fizetnem, ha egyszer garanciális időn belül romlott el? (Ha nincs semmi baja, vagy nem garanciális eset, akkor nyilván okés, de egyébként nem hiszem, hogy felszámolhatnának akármit is)
Ennél még az is olcsóbb ha futárral vitetem oda-vissza.„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."
-
Gyuri27
félisten
Igazából ez sem korrekt, de törvényesnek se nevezném.
A hibás teljesítés az nagyker és kisker között is ugyanazt jelenti. Ergo ott is a szerződés előtti állapot kell visszaállitani. Valamint a nagykertől bunkóság a gyártóval takarózni (hiszen ők állnak velül kapcsolatban, így csak ők tudnák őket megszorongatni).
Meg mint már irtam ne a gyártó döntse el mit kapok.Amd - Radeon - Ryzen
-
pcguru1
őstag
Sajnos nem uj 1,5 éves de 36hónap gari van rá,ezért mondták hogy kikuldik valahova külföldre és ott csinálják meg vagy cserélik ki nem tudom.Igazábol az érdekelne hogy ez kb mennyi idöbe telik
Egy szép napon, mint a köd, a parancs elillan, És több ezer rendőr rájön, hogy velünk van. SZEBB JÖVŐT!
-
sasa311
veterán
Ez természetesen baromság, amit írsz. Tudni kéne értelmezni a jogszabály szövegét.
Az 1 év kötelező jótállás mondat elég triviális, nincs is mit magyarázni rajta. Ezt csupán azt jelenti, hogy 1 évnél kevesebb garit akkor sem lehet adni, ha piros hó esik.
A (4)-ből pedig nem tudom hogy bányásztad ki, hogy bármit kötelező jelleggel el kéne bárkinek fogadnia. Ez a bekezdés pont azt jelenti, hogyha a gyártó pl. 3 év garanciát vállal a termékre akkor azt az importőr / nagyker / kisker köteles lenne továbbadni. De azon már rég túljutottunk, hogy ezt az estek nagyrészében leredukálják 1 évre.A hibás teljesítés résznél nézelődj, azt javaslom.
És nem érdemes semmiféle gyártónak semmiféle feltételeit elolvasni. A Magyar Köztársaság rendeleteit kell elolvasni és minden kereskedésnek betartani. Máskülönben a termék nem forgalmazható itthon, ennyire pofon egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
PTK 305 (1)
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
És ezzel azt hiszem nyugodtan le is lehet zárni az eszmefuttatást. A Kingstonnak, az Intelnek, sőt, még a Bözsi néni PC gyárának is MAGYARORSZÁGON csakis a MAGYAR jogszabályokhoz kell igazodnia. Adhatnak ők ki bármilyen sajtpapírt, hogy mit vállalnak ez senkit nem kell, hogy érdekeljen. Meg van a lehetősége a Kingstonnak is arra, hogy 1 év kötelező jótállás vállaljon a termékeire, senki nem szólna hozzájuk egy rossz szót sem. De ha 2-3-10-100 évet vállalnak akkor azt a magyar jogszabályok betartásával kell vállalniuk, ha Magyarországon forgalmazzák.
Ezt normálisabb gyártók pl. úgy hidalják át, hogy különböző országokban ugyan arra a termékre különböző garanciális feltételeket vállalnak. Pl. a Fujitsu Siemens monitoromra itthon 2 év teljeskörű garancia van, ha a Németeknél vettem volna 3 év volna, mert ott olyanok a jogi körülmények, míg a teljes afrikai régióban 1 év... Hangsúlyozom ugyan arra a termékre.
Szerintem te ott vagy elcsúszva a dolgokkal, hogy a gyártó valóban 3 év garanciát vállal, de a magyar importőr rohadék és kihasználva az erőfölényét a kiskerrel szemben azt mondja, hogy én csak 1 év kötelező jótállást vállalok, a többit meg boxoljátok le az anyavállalattal Tinbuktuban. Ez önmagában az importőr részéről nem legális húzás de megteszik nagyon sokszor. A kisker nem tud mit tenni vele, a végfelhasználó pláne nem és a kisker szív a végén a garanciáztatással, mert a kiskert megb@ssza a fogyvéd ha nem tartja be a PTK-t. Azt meg tökéletesen elhiszem, hogy a Kingston gyár a világ végén telibesajnálja a magyar jogszabályokat és küldd "valamit" garanciába.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
A ikötelező jótállás és az azon felül vállalt jótállás-ra ugyan azok a feltételek vonatkoznak.
PTK. 306. § 1/a Javítást vagy cserét kérhet meghibásodás esetén a fogyasztó. A javítás ugye egy egyértelmű definíció, a csere pedig a magyar jogban cserét jelent ugyan olyan termékre.Tehát ha a termék nem javítható (nem kizárt, hogy nem az) és a piacon létezik a termék addig cserélni kell ugyan olyanra, vagy pénzt visszaadni. A gyártónak a törvényhozók meghagyták a kiskaput, úgymint:
"...kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen...."
Tehát ha a gyártó már nem gyártja az adott terméket egyáltalán akkor beszélhetünk arról, amit te írsz., hogy elkezdünk egyezkedni és a gyár küldd "valamit" (ami általában amúgy jobb szokott lenni mint a garizandó termék) Amíg a gyár termékpalettáján szerepel a termék addig nem elfogadható semmiféle kifogás.
Ez a tényállás.
Megjegyzem szerintem ez az egyik legelcseszettebb törvény, mert nem igazán jó a fogyasztónak sem, a kereskedőnek meg kifejezetten rossz, de ez van, ezt kell szeretni.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Számít garancia szempontjából?
Drágább cuccokat, mint a PC alkatrészek, ráadásul a user error teljesen kiszűrhetetlen a gyári anyaghibáktól az esetek 99%-ában a termékek sajátossága miatt.
Mégis mindent garizunk polcról vagy ha ez nem menne és a helyettesítő termék sem megfelelő a vevőnek akkor visszaadjuk a pénzét és viszont látás.
De senkit nem váratunk heteket, pláne nem mutogatunk másra, hogy a kínai Xin Yun Huan még nem küldött nekünk új terméket gariba - majd küld később, én meg adok a polcról egy újat. Amit meg a kis ferdeszemű küld 2 hónappal később azt odateszem a polcra és kész.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Brutális eb
addikt
Rossz a jogszabály.
Forrdított esetben nekem kelett fél évet küzdenem az igazamért.Panni net lemondva már távol tőlem. Voda vicc! Nordtelekom korlátozza a p2p forgalmat,!Ice dsl trükközik a sávszélességgel.T-kábelnet?Próba hónap után jön a szekventálás vigyázz velük.Digi most még rendben.
-
Vasinger!
nagyúr
Hát ami azt illeti a bolt csak a vonalkódot tudja ami rá van ragasztva, mert az van a garijegyen is. Szóval a terméken lévő 2 db azonosító ami nem egyezik meg a vonalkóddal, azt meg nem tudja, mert nem bontották ki előtte.
De továbbra se értem miért van rajta 2 ilyen azonosító a terméken. És szerintem mindkettő valósnak tűnik.
-
dethroner
veterán
Nem azt mondtam hogy jobb lenne ha csak a törvény által kötelező 1 évet vállalnák. Ebben az esetben szerintem sokkal kisebb lenne a kereslet a bőven 10 ezer felett lévő csaptelepre, ha ugyanannyi garanciát kapna a vevő mint a legolcsóbb tesco csapra
Az én meglátásom arra vonatkozott, hogy ők leírják, sem a javítás időtartamával nem hosszabbodik a garancia idő, sőt szerintük a csere sem befolyásolja a garancia időt. Ami meg nem így van, nekem is volt már termék, ami garancia időn belül elromlott, másikra cserélték és a garancia idő újra indult.
Én így gondoltam[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
"Viszont ezen a cserén mindig elgondolkodok, mi a jobb.
Azonnal kicseréli egy újra, de nem indul újra a garancia, vagy megjavítja, és nő 1-2 héttel a gar."Ilyen esetben nincs helye a VAGY szónak. A törvény szerint kijavítani, ekkor a javítás idejével hosszabbodik a garancia ideje, vagy csere, ekkor viszont előröl indul a garancia idő.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
masterful87
senior tag
Már először is rosszul írtam, természetesen a boltba vittem vissza!
Mellesleg a Digital Planetben vettem, ami nem tudom mióta, de megszűnt! A kelenföldi pályaudvaron már valamilyen más számtech bolt van, de az alkalmazottak között volt ismerős arc.
Ugyanakkor a DP-nek és a Notebookzone-nak közös a tulaja, telefonon mondták, hogy a Vahor utca 6-ba mehetek. Ott elpanaszoltam, hogy ez már csak két hónapot bírt, és megint egy hónapot várhatok rá, nem lehetne inkább pénzt vissza, vagy akár levásárolni?! Hátra ment megkérdezte a nagykutyát, de sajnos nem engedte a boltot. Megemlítette azt is, hogy ők is tovább adják a disztribútornak, és ha ők tudnak cserét adni, akkor azt kapok...Talán ha már a kezembe lesz az új, felvetem hogy van egy eladó, zsír új készülékem, én meg választanék valami mást.
Köszöntem a segítségeket!
-
Ragnar95
nagyúr
Flottakezelőtől lízingelt. De mostmár nem csak a gond megoldása a lényeg, hanem hogy következményei legyenek a szerviz részére a hanyag, nemtörődöm hozzáállásuknak....
Privátot privátba, fórumtémát fórumba. Aki ezt nem képes betartani, ne csodálkozzon, ha nem kap privátra választ.
-
asdf_
veterán
Azt szokták még eljátszani, van alkatrész, de többe kerül, mintha egy új hűtőt vennél.
Jajj, ilyen volt nekem is, lenovo notebookba cpu cooler (venti+borda+rajta levo heatpipe, termeszetesen amugy csak ventillator kellett volna, mert egy darab vas, meg a heatpipe, az nem szokott elromlani, de csak kulon a ventit persze nem lehet megvenni), no ez kerult valami ropke otven-hatvan nettoba egy 4-5 eves notebookhoz.
-
giigz
veterán
Még gari időn belül van most, viszont nekem már nem kell az a vga, mert nem tudok vele semmit kezdeni, és az még 8.700 Ft volt akkor, most meg jó ha 3.000-ért el tudnám adni.
Tehát úgy járnék a legjobban, ha a pénzt visszakapnám, de nekem az is teljesen tökéletes, ha levásárolhatom.
Tehát akkor ha hétfőn bemegyek, és azt mondom, hogy a pénzt kérem vissza, vagy levásárolom, akkor engedelmeskedniük kell nekem? Mert az egy dolog, hogy jövőhét végére megjön a cserekártya, de már ugye bőven túl vagyunk az 1 hónapon, tehát ha jól veszem ki, akkor ha megjön, ha nem, én döntök.
-
Attix82
őstag
Csak akkor, ha még az elején van. Mert pl azt nem tudják mikor is lett átadva az ügyfélnek, csak a gyártási időt tudják megnézni. A számla vagy a jótállás jegyen van feltüntetve mikor is lett átadva a vevőnek és onnantól indul a gari.
PL ha már 1.5 év eltelt és akkor viszed be papírok nélkül, akkor már kérhetik, hogy bizonyítsd mikor is vetted, mert nem biztos, hogy még a jótállás vonatkozik rá, hanem csak korlátozott gari. De ha Te a boltba a gyártás után vásároltad 8 hónappal , akkor még a jótállás vonatkozik.
Tehát ha a gyári számból azt olvassák ki, hogy 1+ éve legyártották, akkor már kellenek ezek a papírok, ha nem akkor ugye egyértelmű, hogy fiatalabb lehet 1 évnél.
[ Szerkesztve ]
-
wolfman
veterán
2db Sandisk sansa Clip Zip-et küldtem vissza nekik. Vártam 3 hetet, rákérdeztem
- Ja, igen. Készen vannak. Hová küldjük?
Csak közben annyi közbejött, hogy nem Clip Zip-et akartak adni, hanem Clip+-t. Mondom nekem az nem jó, adjanak azt amit vettem. Most várunk a szervizre. MIÉRT??? Vegye le a polcról és adja ide, várjanak ők, ne a vásárló!„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
turorudi
aktív tag
Köszönöm. És még egy hasonló kérdés.
Telekomos internet előfizetés mellé rendeltem notebookot, majd az előfizetés meghosszabbításkor egy másikat. Mindkettő elromlott garanciális időn belül. Az első egy Acer volt, azt az Acer support hozta vitte egy héten belül (pedig Csehországban szervizelték) úgy, hogy napi jelentést küldtek arról, hogy mi a helyzet a géppel és földrajzilag hol tart.
A HP-val ez sajnos nem működik, nekem kell elvinnem egy szervizbe és a garanciát ott érvényesíthetem. A Telekom ügyfélszolgálat elutasítja, hogy náluk adjam le, pedig nekem az megfelelőbb lenne. Miért nem adhatom le egy T-ponton, mikor tőlük vásároltam? -
#51736960
törölt tag
egy régi compaq házat használok pont ezért, cirka 30 kiló üresen
amúgy igazad van, még ha vállalnák a cserét, akkor se élnék vele, mert addig gép nélkül maradnék...
csak valahogy az háborít fel, hogy egy az egyben kijelentik, hogy nem cserélnek egy hibás terméket, mert az "nem kiemelkedő minőség"... (hab a tortán, hogy a termék Intel)na mindegy, befejeztem, kidühöngtem magam
viszont legközelebb ha bármit veszek, inkább lemegyek a számtech bolta a szomszéd utcába, ahol mondjuk egy ezressel drágább ez a proci mint a pcx-ben, viszont sokkal segítőkészebbek, ha bármi ilyen gond előfordul... -
bigobert
tag
Egy számlám van, amin 36 hó garancia szerepel. Ettől tartok én is, hogy ez még "nem elég". A kártya a funkcióját el tudná látni, ha az idegrendszerem bírná. Én viszont egy alapvetően csendes eszközt vásároltam. Gyenge érv, ugye?
(#12429) optikus Pont az általad leírt huzavona miatt nem küldtem el még el. Biztos vagyok benne, hogy így "intéződne". A másik oldalról viszont csak meg kellene próbálni, mert ha én nyúlok hozzá, bukom a még meglévő 1,5 év garit.
Ezt már csak viccből kérdezem, de az ugye nem hat meg senkit, hogy ráfizetnék jobbra?
Így az is kérdés, hogy használtan ki venné meg? Maradnak a nagyothallók, a kohász üzemben dolgozók, és azok, akiknek a tápja már úgyis cicceg.
-
313313
addikt
Én is lestem csak, az bizony tény, hogy aznapi pecsét volt a garanciajegyen, amikor láttam a készüléket. A pecsét meg Pesti volt...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-