-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
chopin42
őstag
Szevasztok! Elég noob kérdés, de mostanság melyik a megbízható bolt garancia szempontjából? Gondolok itt pl pcx, aqua, ipon stb...Gyakorlatilag mindről olvastam rosszat/jót. Most melyiktől érdemes venni? (pcx-től vennék egy két cuccot, de lehet beva chip, blue stb...). Régen iponról pl hallotam, hogy híresen rossz a garannciáztatás náluk, ráadásul vidékről rendelek majd...pclandról dettó olvastam ilyet, annó 8 éve pedig náluk rakattam össze a gépet.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Amit leszűrtem (itt és máshol is, egyesítve az olvasottakat):
-fogyasztóvédelem nem (nagyon) segít, hiába fenyegetőznék
-mindegy, hol vásárolok, legyen az magyar vagy külföldi székhelyű, lehet jó vagy rossz, napfüggő, mikor gariztat jól/rosszul
-azokat a boltokat keresni, ahol sok ezer hozzászólásból csak elenyésző panaszos (1-3%), és az is néha a vásárló butasága/hülyesége
-azokat kerülni, ahol SOKAN ugyanarra panaszkodnak (ügyfélszolgálat pl)
Nagyjából ennyi lenne?
Ez volna Magyarország? Külföldi cégekkel gariztatni egyszerűbb, bár sok a postaköltség, de gyorsan megcsinálják? Vagy 7 év garanciás tápra egy évet "vállalnak"? Így vegyen gépet az ember...Csak reménykedhetem, hogy egyik alkatrészem sem gyári hibás...Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Nem kimondottan garanciális probléma, remélem nem gond, nem igazán tudom, hol kérdezhetném meg, lényeg: Compkertől rendelnék tápot, személyes átvételre, készpénzes fizetéssel. Egy haverom venné át, ugyanis vidéki vagyok, rendszeres időközönként jár, így ingyen lenne a szállítás. Ilyenkor a számlát/garancialevelet a saját nevemre kapom, vagy annak a nevére kell rendelnem mindenképp, aki átveszi? Másképp: a boltnak mindegy ki veszi át, vagy igazolnia kell, hogy az én megbízottam/én vagyok? Remélem érthető, köszönöm!
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz BornToBePuli #17544 üzenetére
Ennyi? Ilyen egyszerű? Köszönöm!
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Ez is egy fura kérdés: 3 év papíros gari egy megbízhatónak (tűnő) phs-hoz, vagy 3 év papíros alza gari, de egy ph-s eladó nevére? Melyikkel járhatok jobban? (az első lehetőségnél olyasfajta papírt kapok, mint amilyet Lec szokott írni).
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Üdv! Remélem jó helyre írok: több mint egy hete rendeltem a compkertől egy evga g3 550 tápot. 28210 Ft+kértem garifutárt, összesen 29k, mind ez 3 év garival ( a gyár 7 évet vállal, mindegy, egy bolt sem ad rá ennyit...gáz). Elvileg keddre érkezett volna meg, de mikor nagy nehezen elértem őket telefonon, közölték, hogy elnézést, de sajnos nem érkezett meg, csak még nem kaptam e-mailt, majd holnap vagy csütörtökön. Nos szombat van, azóta érdeklődtem, talán jövő hét lett belőle...
Nem is ez a nagyobb gond, hanem az, hogy a honlapon időközben olcsóbb lett (28050), s a honlapjukon ugyanúgy 2 munkanapot ír, mint amikor én rendeltem (átvehető kedd 15 órától). Kérdésemre, hogy akkor én is olcsóbban kapom-e meg, az a válasz jött, hogy: "Az ár , a cégünk és Ön között létrejött szerződésben feltüntetett ár szerint fogjuk teljesíteni a megrendelését , függetlenül, hogy időközben lefelé vagy felfelé változik az ár"...
Most nem is az a pár száz forint idegesít, hanem a hozzáállás: késnek, nem szólnak, tovább késnek, majd olcsóbban hirdetik a cuccot, ugyanazokkal a feltételekkel, s engem lekoppintanak.
Ez jogos részükről? Mármint hogy nem csökkentenek árat. Plusz mennyi késés fér bele?
Köszönöm, elnézést, ha túl hosszú lett...Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Szevasztok! Most vettem egy Toshiba p300 1tb wichestert a vizesektől (aqua). Oem. Még nem bontottam ki. Ami egyből feltűnt: Csak egy év garancát adtak rá. Elvileg 2 év jár gyárilag. A garanciajegyen nem szerepel semmilyen márkaszerviz elérhetőség, sem gyári garanciajegy. Megpróbálnám beregisztrálni a Toshibánál, nem találja a szériaszámot. Mit tegyek, hogy megkapjam a 2 év gyári garanciát? (így, vagy úgy). Egyelőre nem szereznék elállni, buknám a postát, plusz vehetnék másikat...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Írok holnap egy kedves levelet. A gond az, hogy OEM cuccot kaptam (antisztatikus zacsiban van a cucc). A honlapon is oem-ként volt feltüntetve. Mindegy, lehet, hogy kibontom, ha működik, lehet, hogy le kéne szrnom. A gond az, hogy a 2 év gyári sem valami acélos, de ennyi pénzért...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #17695 üzenetére
Aquás történet: ügyfélszolgálat kissé lassacskán, de készséggel reagált. Kissé noszogatni ugyan kellett őket, de hétfői átvétel után pénteken visszakaptam a pénzt. Egy dologra figyeljen mindenki: toshiba p300 náluk csak 1 év garis, és sehogy nem intézhető el, hogy meglegyen a kettő. Szerencsére apróról meg tudtam venni, extra megbízható embertől 3(!) év garanciával
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz athomi #17809 üzenetére
Ennyit arról a boltról...két betűt kicserélni, annyit is ér. Amit eddig ott néztem, egy nagy kalap (előző mondat) volt. Kb csalás, átverés, amit csináltak. Indoklás nélkül állj el, elvileg azt lehet (bár én még amatőr vagyok, amiket olvastam, abban párszor talán leírták, a 14 napos elállásnál NEM KELL indokolni). Ha kötekednek, jegyzőkönyv, békéltető testület. Kár, hogy nem ellenőrizted a dolgot, mert amit leírtál, kb megelőzhetted volna, ha az áruházban kicsit jobban megnézed, mit adnak a kezedbe. Ez is milyen már, hogy nem engedik elvinni a kirakott dobozt...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Üdv! A következő történt:
Tegnap rendeltem online a Media Markt webshopjából egy huawei p smart telefont. Személyes átvételre kértem a helyi üzletükbe, utánvéttel. Az egy kis mellékes adalék, hogy másik telefont akartak odaadni, majd némi keresgélés után a "hölgy" megtalálta a helyes készüléket. Azért idéztem, mert most jön a lényeg:
Meglett a cucc, állok a pénztárnál, hogy kifizessem. Írja apapírokat, megkérdem a garanicát, stb, ellenőrzöm, hogy tényleg jó cuccot adott oda. Majd fizetés közben mondja, hogy ha bármi lenne vele, 3 napon belül cserélik, stb. Nézek egy nagyot, majd hozzáteszem: "illetve 14 napon belül bármi indok nélkül elállhatok a vásárlástól". Azt mondja erre a "hölgy", hogy az csak házhoz szállításnál van, mondom neki, hogy az kizárt. Erre megkérdi a kolléganőjét, hogy akkor 3 vagy 14 nap, azt mondja az is, hogy 3. Mondom oké, a törvény eszközét bevetem ha kelleni fog, de remélhetőleg nem lesz rá szükség...majd elmegyek.
Szóval, ha online rendelek valamit bárhonnan, a fent nevezett boltot is beleértve, ha személyes átvétel, ha utánvét 14, napig elállhatok. Kérdés: nekem van igazam, vagy nekik? Szóval 3 napom van, vagy 14?
Bocs, ha hosszú lett, csak kicsit fel....tam magam...
Ami érdekes, hogy már vettem onnan egy egeret, hasonlóan: online rendel, személyesen átvesz, majd mivel nem vált be, visszavittem, és szó nélkül visszaadták a pénzt. Rá is kérdeztem előzetesen, hogy 14 nap-e? Akkor még igen volt a válasz, és működött is. Hogy is van ez? Egérre jó, telefonra nem?Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #18456 üzenetére
Közben itt megtaláltam: [Elállási jog hiánya]. Az utolsó bekezdés alapján nekem van igazam, jól gondolom? 2 e-mail jött, a második értesített, hogy a termék átvehető 5 napon belül.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Akkor csak jól tudtam, remélem nem kell visszavinnem, illetve nem kell szórakozni majd a békéltetővel...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
-
chopin42
őstag
Lehet, off, de álljon itt pozitív példaként:
Vettem egy Dell p2417h monitort apróról, jelentősen olcsóbban. Pixelhibás lett, a 3 nap pixelgarancia letelte után. Dellnél még 2020-ig garis a monitor.
Felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, ahol rendkívül készségesen, és végig pozitívan álltak a problémához. Fotókat kértek a hibáról, amik elég rosszak lettek, de így is belementek a cserébe, ami már másnapra itt lett volna Hollandiából!
Mára kértem a kiszállítást, Ups futárral küldték, hozta, ahogy megbeszéltük. Átlag futár tapasztalatimnál 100x jobb volt. Tehát se garanciajegy, se papír, semmi egyéb, elég volt a service tag, és hoztak egy újat.
Üröm az örömben, hogy ez a monitor sem tökéletes, de ez az én formám. Alig észrevehető hibája van. Jeleztem, és ha kell, ezt is cserélik elbírálás után!!
Szóval így kéne működnie minden ügyfél szolgálatnak és cégnek, mert ezzel szereztek egy újabb vásárlót.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Amúgy gyárilag csomagolt, karcmentes, új cucc volt. Dobozból kivéve nem láttam semmi hibát. tápkábel nem volt a dobozban, az maradt nálam, plusz a papírok a régi és az új cuccból is, cd-vel, mindennel együtt. Erre direkt megkért az ügyintéző. A garancia pedig az eredeti és az új cucc s/n számával és service tagjával együtt megy tovább, szóval nem hinném, hogy bárki megkapja, amit elvisznek, mivel a matrica és egyéb dolgok hozzám szólítják továbbra is. Ettől függetlenül azért rá fogok erre kérdezni, plusz nagyon megnézem, mit kapok.
Mellesleg hány bontott/újracsomagolt cuccot adnak el Magyarországon? Nem egy esetet olvastam itt is, hogy hetekig tartó garanciáztatásból vagy "hibátlan", de ütött kopott cucc jött, vagy nem találtak hibát, esetleg a szerviz "véletlenül" leejtette, persze tagadják.
Amit fentebb írtam mindenesetre tartom, az ügyfélszolgálat példaértékű. Az, hogy maga az anyacég mit küld, az más kérdés, de az, hogy ups express szállítással jött, az nem arra utal, hogy az ügyfél az utolsó.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Az ügyintéző is jelezte, hogy előfordulhat, hogy javítottat kap az ember (panelcserés monitort). De akkor is az eredeti service taggel megy tovább a dolog, tehát ha bedöglik, akkor mehet nyugodtan vissza gariba. Panelcserénél amúgy is új a monitor lényegi része.
Ha valaki megszívta a dellel, az elég szomorú. Mindenesetre számomra továbbra is csillagos 5-ös a garanciáztatásuk.
Nem akartam hosszú eszmecserét, csak leírtam a pozitív tapasztalatom, remélem más is hasonló pozitív tapasztalattal gazdagodik.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz #72042496 #18823 üzenetére
Ez az Euronics/MM/stb "garancia" plusz ilyen történet. Annyiba kerül kb, mint a javítás, ha meg kuka a telefon, akkor lásd saját sztorid...
Nekem szerencsém volt, mosógép egyszer csak megállt, kijöttek, bemérték, és elindult, azóta sincs baja....(kopp-kopp)Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz rednifegnar #18861 üzenetére
Kaptál második e-mailt arról, hogy átvehető? Mert arról kell kapnod, ahogy arról is, hogy visszaigazolják a rendelésed. Mert ha igen, az a törvény alapján létrejött szerződésnek tekinthető, akármit is állítanak. Bár amit linkelek, az átvétel napját jelöli meg online vásárlás után, mint az elállás kezdeti időpontja. Szóval még ez a feltétel sem kötelező. A törvény egyértelműen kimondja, hogy az online vásárlás függetlenül az átvétel mikéntjétől a 14 nap törvényi hatálya alá esik.
Ezt olvasd át alaposan, és járj el e-szerint. Itt szinte ugyan ez van leírva. Lényeg: ők NEM találhatnak ki olyasmit, ami eltér a törvénytől, és téged hátrányosan érint. Márpedig amilyen e-mailt küldtél, abból kiderül, hogy bepróbálkoznak a "ez nem rendelés, nincs érvényes szerződés, bla bla", ami hátrányos megkülönböztetés.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz Hegyirabló #19027 üzenetére
Senkinek semmi köze, de azért idejössz segítséget kérni. Akkor az egészhez mégis mi közünk van?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz Hegyirabló #19030 üzenetére
Sok sikert. Ne felejts majd el mégy egy scannelt győzelmi határozatot a neveddel együtt feltölteni ide.Mivel annyira nagyszerű vagy, ezentúl minden kérdésemmel hozzád fordulok, oké? Ja nem, nem akarom én, a tudatlan pórnép egyik névtelen tagja húzni a drága idődet, az itteni tudatlanok is tudtak eddig segíteni...amiben kellett. Szerencsére szinte semmi ügyem nem volt, legalábbis nem akartam még egy bankot sem lenyomni, elég volt bemennem, és szépen megbeszélni mindent az ügyintézővel. Illetve a piros MMműszaki áruházban sem tudtak lehúzni, mivel kedvesen tájékoztattam őket a jogban foglalt kötelezettségeikről, bár nem tetszett nekik.
Mindazonáltal örülök, hogy senkit nem akartál megbántani, a fő, hogy nem voltál sem lekezelő, sem fölényeskedő.
Béke[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Kb amilyen sztorikat olvasok itt, az alapján a garancia Mo.-n olyan, mint a kórház...Bár onnan hazajutsz, nem úgy, mint a cuccod a szervizből De a "javítás" kb hasonlóan alapos.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz Sev!er #19573 üzenetére
Hmm...404, biztató
Ha van lehetőséged, állj el a vásárlástól, és pénz vissza. Minden e-mail legyen meg, hogy szükség esetén tudj bizonyítani, illetve a nálad lévő cuccokat fotózd le, kártyát, számlát, látható jelzésekkel. Őrizd meg, amíg nem lesz nálad a pénz....Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Üdv!
Van egy videokártyám, hozzá alzás számlamásolat. Ph eladótól vettem, a számlán egy megszűnőben lévő cég szerepel.
Kérdésem: ha én bemegyek az alzához gariztatni a cuccot, elhajtanak? Vagy esetleg pénz vissza opció esetén van gáz? Adásvételi persze nem volt...
Érdekelne a dolog, mert nem mindegy, hogy adom tovább, ha esetleg arra kerülne sor...Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Nos olvasom az utóbbiakat. Ma megint felhívtam alzát, van-e gari a gpu-ra? Számla sorszáma bediktál, céges vásárlás, cég megszűnt (megbízható ph eladó, ugyebár...), számla a kezemben, cucc a gépben. Kérdezősködik kicsit, majd megtalálja, 36 hó, x időtől. Átküldje-e a számlát? Mondom ja, illetve tudom-e garanciáztatni így, hogy a cég már nem létezik, és azt mondta, persze, hozzam be, számlával, és mehet a menet, ha szükséges.
Szóval, ha mondjuk megszűnik a cég, aminek a nevén a számla van, attól a gari érvényes? Általánosságban kérdem.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
válasz MaxxDamage #19655 üzenetére
Ez érdekel engem is, ha megszűnt a cég, ami a számlán szerepel, és én beviszem a cumót, akkor nekem is intézkedniük kéne, nem? Alzás ügyintéző legalábbis telefonban ezt mondta, illetve elküldte az eredeti számlát is.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen SSD-t vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Autós topik
- Battlefield 3
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Futás, futópályák
- Yettel topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- Eversolo DMP-A8 streamer,dac,előerősítő
- 10m Analóg összekötő kábel, Silver Line KáCsa KCS-200, csatlakozóval
- Patriot Viper 4 Blackout 16GB (2x8GB) DDR4 4400MHz (8 év Garancia)
- Toshiba Satellite Pro R50 C-sorozat , Intel Core i5-5005U 2,00 GHz, 4 GB, 500GB eladó!
- Fanatec ClubSport Pedals V3 + brake performance kit