-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #36450 üzenetére
Tényleg a fixeket érdemes inkább választani, nem jó szó de másképp most nem tudom kifejezni a gondolataimat, zoomokkal olyan lélektelen.
Én meg mostanában azon gondolkoztam hogy nem biztos hogy jó út volt a milc, lehet hogy az x100v-nél kellet volna maradni vásárláskor. Most nézegettem és persze sehol sincs raktáron, de ahogy a híreket elnéztem mostanában nem is lesz. Állítólag ugye visszafognak a gyártásából, lehet hogy pont itt a topikban volt linkelve a hír. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #36451 üzenetére
Nem fogták vissza a gyártást, hanem nem vesznek fel friss rendelést, hogy utolérjék magukat. Aztán erre jött rá az idióta TikTok trend, amitől minden fotózásanalfabéta elkezdte felkutatni az elérhető X100-asokat (mindent ami mozdítható), használni ugyan nem tudják, de a trend az trend.
Az X100V most drágább használtan, mint amikor újonnan kapható volt.
Használt, garis X-E4 vázakat szoktam látni 300k alatt kicsivel, ráteszel egy neked kedvező fix objektívet és majdnem ugyanott vagy vele, de nem kerül annyiba és kapható.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #36452 üzenetére
Méretben és kompaktságban és kezelőszervekben nem vagyok előrébb, az xt30 se egy dslr méret, mégis sokszor itthon hagyom objektívestől-mindenestől. Az is lehet hogy megnézek egy Ricoh gr 3x-et, még inkább zsebre tehető.
-
mondomén
őstag
válasz Flashback #36458 üzenetére
Elegge szet kell szedni, sztem kevesen valasztjak ezt. Inkabb megelozni probaljak. Van ilyen feltekerheto muanyag tubus, ami akkora, mint amekkorara az optika kinyilik. Igy nem jut ra por, nem szivja be mikor kikapcsolod. Csak hat igy egybol nem zsebrevagos…
Szoval nekem se a megelozes, se a poros szenzor/nd filter nem volt szimpatikus.@lugosi
Szivesen! -
Tavasz13
újonc
Sziasztok!
Nikon D7200 (terjedelmes obi parkkal) mellé szeretnék egy kisebb gépet. Nagyon megtetszett a Fuji képi világa, mindenképp valami újat/mást szeretnék kipróbálni. Nem bánnám, ha használható lenne a jpg, már ha meg tudom állni, hogy ne szerkesszem mégis. Rengeteg teszten, fórumon végigrágtam magam és sajnos egyre magasabbra tettem a lécet, mert képminőségben nem szeretnék visszaesést és ha bejön, idővel teljesen áttérnék erre a rendszerre. Hangulattól függően használok nagylátószöget, makrót is és sporteseményeken meg telét. Mostanában a fixeket leginkább. A T2 nagyon megtetszett, de sehol nem találok megbízhatót és mivel régi kiadás félek is, hogy meddig működne (még sosem vettem használt vázat nem tudom mennyire fázhatok rá). A T3 is megfelelne, de az már 300k körül van, akkor már majdnem kijönne egy új T30-as váz.
Kezdetnek utazáshoz használnám, max. 2 obival, lehetőleg 1-el és bringán is szállítanám sokszor. A sportfotózáshoz még semmiképp nem cserélem le a Nikont, az elsőre túl sok(k) lenne. A T2/T3-nál előny, hogy cseppálló, továbbá nagyon fontos, hogy ne menüből kelljen állítgatni mindent, szeretem a dedikált gombokat, csavarokat, a T30 ilyen szempontból kicsit gyengébb ebben.
Nagyon nehéz eldönteni, hogy melyiket válasszam a 3 közül, főleg, hogy használtan se nagyon látom ezeket. Obi ötletek is érdekelnek, a fixeket jobban szeretem, de akkor megint egy zsáknyi felszereléssel rohangálnék. Nagyon sokat nem várnék vele, mert néha az az érzésem, hogy hetek alatt is csak drágulnak. -
szaboaron86
csendes tag
válasz Tavasz13 #36460 üzenetére
Én is D7200+D500 párosról jöttem pár éve. Sigma 18-35 és Tami 70200G2 volt hozzá, és sportot is fotóztam vele. T3 alá nem adnám. Az a váz lesz olyan kezelhetőségben, fogásra, gyorsaságra, és EVF minőségre hogy elégedett leszel a váltással. Sportra főleg a 1655 és az 50140 az alap nálam. Ezek hozzák gyorsaságban bőven amit kell. És még fókuszt kalibrálgatni sem kell.
-
szaboaron86
csendes tag
Ja és ne félj a teljes rendszer váltástól, nem fogsz csalódni. De ha tényleg csak egy kis szaladgálós gépet szeretnél, akkor T20 T30 valóban jó választás, mondjuk egy 1855 vagy fix 23,35-el. vagy akár az X100F
-
Tavasz13
újonc
válasz Mr.Csizmás #36461 üzenetére
Igazából erre mág nem is gondoltam, de ha jó áron találok kevés expo-val, ez is megfelel. Egyelőre ott tartok, hogy nem találok sehol a régebbi modellekből.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tavasz13 #36464 üzenetére
Lépj be Facebookon a Fujifilm adok-veszek csoportba és várj (ha kell iratkozz fel az értesítésekre). Fujiból jóval kevesebb forog a piacon, mint Sony, Nikon vagy Canon vázból és így kicsit várni kell a felbukkanó vételekre.
Ha éppen nem találsz eladó példányt, majd jön. Türelem.
-
Tavasz13
újonc
válasz szaboaron86 #36463 üzenetére
Sportra a 70-300 -at használtam, de mivel elég sötét szokott lenni, mostanában az 50/1.8 85/1.8-asra tértem át. De pont amiatt, hogy sok obim van, egyelőre párhuzamosan menne a 2 rendszer.
Amúgy igen, az X100F keltette fel a figyelmemet a Fuji iránt, de azt extrém túlárazottnak tartom. Nagyobb szabadságot látok abban, ha később más obit is használhatok.
A T2/T3 jó i lenne, ha találnék jó áron vagy egyáltalán találnék. :) A váz árától is függ melyik obit választom hozzá.@Stauffenberg: igen, igen, egy ideje már lesben állok ott.
-
jaanoo89
aktív tag
Sziasztok!
Szeretném feltérképezni a Fuji vonalat, lehetséges, hogy váltanék Olympusról. Meglepően sok decenteres objektívet fogtam ki az elmúlt években, ezt leszámítva elégedett lennék velük, de gondoltam megkérdezem, erre fele mi a helyzet objektív fronton. Ki honnan vásárol, mennyire teszteltétek az objektíveket decenterre, nagy-e az objektívek szórása élesség szempontból, vannak-e típushibák a rendszerben?
Szóval leginkább a hátrányok érdekelnek, mert az, hogy bitang jó a rendszer papíron, az látszódik, a tudatos rendszerépítés is, szimpatikus vállalat benyomását kelti a Fuji.
Kezdésnek 1.5 misi tőkém lenne beugrani, teljesen hobbifotósként, ennek ellenére az X-T5 tetszene, főleg a HI-RES mód miatt. Fő témám a tájképek lennének, illetve ilyen kis utazós, nyaralós, hegymászós szettre vágynék, tehát a csepp és porállóság fontos lenne. Videó viszont semennyire nem érdekel.
A jelenlegi objektíveim: 9-18 f/4-5.6, 25/1.8, 45/1.8 és a 60/2.8 macro. Ez utóbbira lehet meghagynám a gépet, viszont jól jönne minimum egy ekv. 35mm-es fix és valami UWA megoldás.
Minden tippet szívesen fogadok! -
lugosi
MODERÁTOR
válasz jaanoo89 #36468 üzenetére
Heló, nekem m43 is van a Fuji mellett, nekem nincs rossz tapasztalatom a Fuji saját márkás objektívekkel, de nincs nagy felszerelésem, 3 obim van. Abból az egyik az talán az egyik legrégebbi modell (23/1.4), a másik is elég régi típus (35/1.4) illetve a 18-55 kitobi, ami szintén egy régi, kipróbált típus. Az első kettőnek van új változata, nagyon dicsérik őket a tesztek. A T5 nagyon jó váz.
-
Matska
senior tag
válasz jaanoo89 #36468 üzenetére
- X-T5 - 820.000
- 10-24mm F4 WR - 300.000 ha e-infin.com-ról veszel szürkén újat, vagy mpb.com-on kicsit használtat
- 23mm F1.4 LM WR bomba áron van most vasárnapig - 265.000 Ft, de így szerintem feleslegesen van egy gyutávra 2 obi
- Fujifilm 33mm F1.4 LM WR - 300.000 szintén mpb-ről kicsit használt, vagy 40-el olcsób e-infin.com-ról, csak ott meg nincs készleten. Ugye ez lenne az, ami a mostani MFT 25mm utódja lehwtne
- Fujifilm 23/2 vagy 35/2 - kicsik, gyorsak, élesek, sterilek, 100 körül mennek használtan
- Fujifilm 50mm F2 - cuki de penge kis cucc, 100 körül általában akad használtan
- Fujifilm 90/2 - ez kicsit hosszabb mint amik most vannak neked, de érdemes megfontolniNem nagyon hallani decenteres fuji obikról, itt a csoportban felbukkant egy 10-24 még az előző (nem WR) szériából, az asszem gariba cserélve lett, de egyébként nem jellemző. A third party gyártóknál, főleg Samyang-gal voltak ilyen gondok, de mostanában talán ott sem.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Tavasz13
újonc
válasz Mr.Csizmás #36467 üzenetére
Köszi, egyelőre várok, hátha szembe jön egy T2 vagy T3 és addig is azért töprengek, hogy melyik is lenne a legjobb nekem.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Matska #36470 üzenetére
Megnéztem ezt az mpb-t, mostanában a youtuberek is nagyon promotálják. Egy 23/2-t néztem, újszerűben 400 EUR, vagyis 160 ezer (+?). Ehhez képest itthon vadi újan 180. Hát nem az az árdifferencia amiért megkockáztatok egy használtat. Pláne ha cégre veszi az ember és lejön az ÁFA, akkor újonnan még olcsóbb is. Többi obit nem néztem még, amit elsőre kerestem az nem volt.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Matska #36470 üzenetére
40MPX-en hogy mutat a 10-24 WR, a gyártó nem rakta az ajánlottak közé, miért? Gondolom a sarkok, szélek még így is szebbek lehetnek a 9-18-tól, de csak gondolom...
Így elsőre lehet az UWA-val kezdenék, meg egy pici 23/2-vel városban rohangálni illetve kevés fényhez, az ekv. 50-t szerintem elengedem, azt MFT-ben is ritkábban használtam. A 45 és 60-as macro-t megtartom, ha beválik a Fuji akkor pedig az a 90/2 nagyon érdekesnek tűnik... -
Matska
senior tag
válasz jaanoo89 #36474 üzenetére
Madgie-nak van 10-24 (igaz a nem WR de elméletileg ua. optikailag), meg T5 is, ha jár erre elmondja.
A 23/2 kifogható 100 körül használtan, a 90-es 200 felett használtan, nekem is ez a kettő van meg alulra egy Viltrox 13mm. Jól kiegészítik egymást szerintem. Bár épp a 23/2-t cserélem az új akciósra, de ugye a gyutáv marad.Lugosi: MPB témához: 23-ast pont nem ott vennék (az mindig van fent valahol aprón) de jött már onnan jó áron T2 + grip, és pl egy 10-24 WR sem tűnik rossz üzletnek onnan. Persze ki lehet várni egy hazai használtat, de nincs mindenkinek szabad fél-1 éve, amíg felbukkan.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #36472 üzenetére
Nekem is ajánlották az MPB-t, mikor X-T3 vázat kerestem és ez lett volna mind közül a legdrágább opció (de akkor euró is 430 volt, nem 395), de fontos, hogy ők bevizsgált és állapot szerint osztályozott cuccokat árulnak 6 hó jótállással, és a mellékelt fotók ténylegesen az eladó motyót ábrázolják.
Itthon 300-330k között mennek az X-T3 vázak. Az MPB-n most állapottól függően (good condition, excellent condition, like new condition) 323 és 377 ezer forint közé jön ki napi árfolyamon. A besorolás az esztétikai állapotra utal, mechanikailag mindnek kifogástalannak kell lennie.
Ha most keresnék X-T3 vázat, lehet elgondolkoznék az MPB-n, mert most a kevésbé szar EUR-HUF árfolyam mellett teljesen élhető árak vannak, akinek kell az a 6 hónap gari, korrekt összeget fizet rá magyar árakhoz képest és várni sem kell, ami fent van, azonnal kosárba tehető.
Mondom ezt a fórumtársnak is, aki éppen nézegeti őket (de az X-T2-re is lehet ránézni, de a fejlettebb AF rendszer miatt én is a T3-at ajánlanám).
Objektívből én is ránéztem néhány darabra és elég nagy a szórás, hogy van-e értelme onnan venni. A Sigma 56mm f/1.4 itthon újonnan 160k 3 év garival, ők meg 6 hónappal akarják rám sózni ugyanennyiért, de a Fujifilm XF 56mm f1.2 már 204k, ami a 6 hó garit nem nézve is egész jó ár és amúgy hegyekben áll náluk az eladó példány.
A kifutó/kifutott darabokra jobban megéri rámenni. Az éppen futó modellek viszont tényleg lehetetlen árakon vannak.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #36476 üzenetére
Hogy működik vajon náluk a garancia? Erről tudsz valamit?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #36477 üzenetére
Annyit, ami a ToS-ben le van írva. A német törvények szerint dolgozik az EU/német shop.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #36478 üzenetére
Köszi, megnéztem amit linkeltél, akkor személyes tapasztalat még nincs.
-
Dino56
csendes tag
válasz Tavasz13 #36460 üzenetére
Kedves Tavasz13! Én nemrég váltottam Nikon D800-ról Fuji T2-re. Előtte D70-től D80, 90, 7100, 7200 volt. Azt kell mondjam, leszámítva az ff-et és a 36 mpx-et a T2 pariban van a D800-zal. Ezzel nyilván nem mindenki ért egyet. A 7200-zal mindenképp. A Fuji gépek magas szerkezeti minősége és az objektívek prémium minősége szerintem a tartósság garanciája. A T2 előtt T10 és T30 volt. A T2 nagyobb (ami nálad nem előny), de ár érték arányban arra amire használni akarod jó választás.
-
madgie
titán
válasz taranis #36399 üzenetére
Eszembe jutott ez a hozzászólásod, márpedig azért, mert a Fuji HEIF fájlokkal nem stimmel valami. Mármint a fényképezőn visszanézve oké, de számítógépen nagyon nem, kontrasztos, túlhúzott, stb. Először vakaróztam, nem-e user error, de az iPhone-om HEIF-jeit szépen jeleníti meg, meg kaptam Canonon HEIF-et is, az is rendben van.
Na, mit lehet a gond? Hát ezek valamiért úgy gondolták a Fujinál, hogy a HEIF 10 bit, de azért nehogymá' szabvány BT.2020 színtér legyen, PQ karakterisztikával (ami szabvány HDR ugyi), hanem fogták, és olyan jó X-T2 videósan BT.601 Color Primaries-be rakták, sRGB/sYCC karakterisztikával... ráadásul Limited Color Range-dzsel
Azt nem tudom, mi volt a terv, mert a beépített thumbnailt már Full Range-be rakták, hogy a gépen jól mutasson
De így már legalább értem, miért csak az sRGB aktív a HEIF-nél a fényképezőben... miért nem lehet ezt szabványosan megcsinálni?
Hogy kicsit poénkodjak is a dolgon: így kaptam az X-Trans V tulajok egy jó kis "X-Trans II módot". Ott volt szokás odab@szósra húzni a tónusokat... na ez pont ezt tudja így.
[ Szerkesztve ]
-
taranis
addikt
válasz madgie #36481 üzenetére
A HEIF-el még nem foglalkoztam annyit, hogy ismerjem az ottani szabványokat, de előbb utóbb eljutok oda is
A héten jön meg a Ninja V+, ezt az X-Trans->Bayer dolgot is tesztelgetem majd. Írtam még decemberben amúgy az Atomosnak és a Fujinak is ezügyben, az Atomos egyből válaszolt, hogy ők nem csinálnak semmilyen konverziót, azt rögzítik amit küld a váz. Így teljesen egyértelmű, hogy a Fuji konvertál, de ők nem válaszolnak. Mondjuk nem lep meg.colorizer.net
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #36481 üzenetére
Tudsz feltenni azonos jelenetről egy sooc Jpeg és HEIF fájlt is? Egyszerűen érdekel, hogy mekkora az eltérés közöttük, mert így a leírtak alapján a sima 8 bites sRGB Jpeg-hez képest őrülten nagy eltérésnek nem kéne lennie (persze, szarok a beállítások, de pont úgy, hogy a Rec.601 és az sRGB karakterisztikája nem ég és föld távolságban van egymástól).
Még a Limited RGB-nek sem kéne akkora gondnak lennie ha jól van alkalmazva (egy csomó tartalmat is így kapunk: Netflix, Disney+, stb).
De érdekel mekkora a különbség a két kimenet között. Ha clipping van a HEIF-ben, az viszont sokkal nagyobb gond, mint az, hogy kontrasztosabb képet ad.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #36483 üzenetére
Ez még egy régebbi példa, de teljesen jól mutatja, mi a baj. És ja, a kiégést nem tudod visszahúzni, JPG szintre sem.
szerk: van egy hülye szelfim, azért eltolja a bőrszínt is.[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
válasz Dino56 #36484 üzenetére
Mostanában én is gondolkozom, hogy kellene egy másik váz T1 mellé. Nagyon szeretem, szerintem soha nem lesz eladva, az én felhasználásomhoz többnyire elég. De azért vannak helyzetek, ahol gyorsabb AF jól jönne. pl gyerekek, kutya fotózása. T1-el is megoldhatóak ezek, de megnézném milyen egy újabb T modellel.
AF sebességben mennyire különbözik a T2 és T3? árban közel a duplája a T3, már ha van egyáltalán eladó darab, de lehet megéri gyűjtögetni rá? -
-
Tavasz13
újonc
válasz Dino56 #36480 üzenetére
A T30-ii hogy viszonyul a T2-höz? Mivel ilyen nehéz találni és a T3 meg már 300 fölött van, plusz a gari miatt fontolgatom az újat is. De félek az már túl kicsi váz lenne, ha eszembe jut majd valamikor egy telét rárakni. Mindenesetre az is szempont, hogy ne menüben kelljen állítgatni mindent.
Off: mennyire kompatibilisak a Fuji RAW file-jai a Darktable-el? Én sajnos azt használom a Nikonhoz.
-
taranis
addikt
válasz madgie #36490 üzenetére
Én a command line híve vagyok, ott az ImageMagick régi motoros, megbízható, és olvas HEIF-et.
Így csináltam a példádból TIF-et:magick.exe 5CAM0505.HIF -compress lzw -depth 16 5CAM0504.TIF
Innen letölthető: [link]
Winen pont úgy néz ki, mint a JPG. Hogy van e a 10 bitnek előnye, az ebből a példából nem nagyon derül ki.colorizer.net
-
b.vr
őstag
válasz Tavasz13 #36491 üzenetére
"Off: mennyire kompatibilisak a Fuji RAW file-jai a Darktable-el? Én sajnos azt használom a Nikonhoz."
Fujinál nem annyira kézenfekvő a raw-konvertálás, és nem csak amiatt mert azzal bukja az ember a rendszerazonos filmszimulációs módokat (hogy azok pont olyanok legyenek mint a vázból kieső jpg-k), hanem az xtrans demosaic miatt külső konverterekkel könnyen lehet élesítési artifactekbe futni. Én ezért a gyári jpg-t használtam (ha esetleg nagyon kellett, akkor inkább vázon belül újrakonvertáltam raw-ból) és utána a jpg-t dolgoztam tovább (nyilván jobban kell kicsit figyelni és behatároltabb mint amikor raw-ból 16 bites tiff-et konvertálnék, de valamit valamiért)
Jópár éve van már X Raw Studio is, de (javítsatok ki ha tévedek) mivel az is a gépet használja így 16 bites tiff-et csak olyannal lehet menteni amelyik váz ezt alapból is tudja (az meg kb a legújabbak meg a gfx-ek)
Persze nem lebeszélni akarlak csak hogy ebből a szempontból azért ez kicsit más lesz mint a szokásos. De hát persze ki kell próbálni netről letölthető mintafájlokkal."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
taranis
addikt
Érdekes hogy ezt mondod, mert pont a vázban történő demosaic az, ami inkább a sebességre van kihegyezve, annál könnyű jobbat találni. Pl. ott van a Darktable-ban lévő Markensteijn 3-pass demosaic, talán a legjobb demosaic algoritmus X-Trans-ra, többek között a Rawtherapee is használja. LR demosaic elbújhat mellette, de szerintem a vázban lévő is.
Annyi, hogy rohadt lassú ezekhez képest, de valamit valamiért.colorizer.net
-
b.vr
őstag
válasz taranis #36494 üzenetére
Ok, én ezt természetesen elfogadom, lévén én ezt a kérdést már jópár éve elengedtem, akkoriban meg ez nem sebesség-kérdés volt hanem hogy egyszerűen a Fuji cégen belül volt meg az a tudás és tapasztalat ami a saját cuccaikhoz kellett. Szóval ha azt mondod hogy nem kell tartani a külsős konvertereknél az artifactektől akkor rendben.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
taranis
addikt
Nem mai dolog ez, 2014 környékén jelent meg a Darktable-ben és a RawTherapeeben a Markesteijn algoritmus, ha jól tudom a parancssoros dcraw kódjából portolták, tehát ott már korábban is benne volt.
Kell tartani a külsős konverterek esetén az artifactektől, nincs olyan recept, ami mindenre jó. Általánosságban a 3-pass Markesteijn az jó, de pl RawTherapee csinál olyat, hogy ezt az algoritmust használja a kép részletesebb részeinél, és egy "fast" demosaicot a kevésbé részletesnél, és a kettőből állít elő egy képet, ez állítólag sok esetben még jobb.
Olyan is előfordulhat, hogy a vázban lévő algoritmus hozza éppen a legjobb eredményt, csak ezt igazából nehéz kijelenteni, mivel a kép, amit látunk, a pipeline vége. Pl. a Fuji simítja a chroma csatornákat, szerintem részint a moiré csökkentés végett, és ebből le lehet vonni tévesen olyan következtetést, hogy jobb ott a demosaic, mert kisebb a moiré. Csak aztán ha megnézzük a színszeparációt az apróbb részleteknél, akkor elmarad az incam jpg az utólag előhívott rawtól.
Mindezekkel nem azt mondom hogy azonnal kezdjen el mindenki Darktablezni, én is csak tudok ezekről, de a magam részéről a Lightroomot húzogatom mert nincs másra időm.colorizer.net
-
taranis
addikt
Apropó, 4 hét után sikerült a Fujiból kiszedni egy egy soros választ a ProRes RAW-nál történő X-Trans->Bayer konverzió ügyében. Ehhez kellett egy middle man, mert a supportban nem ülnek olyan emberek, akik erről bármit is tudnak, és elmondásuk szerint akik tudnak erről valamit, azok nincsenek kapcsolatban a felhasználókkal. Szóval folyamatosan cseszegettem valakit, hogy kérdezzen már meg egy technikust. Az eredmény:
"We make the conversion in the camera to Bayer, it is simply rewriting the Xtrans RGB. pattern into a Bayer pattern, nothing else"
Oké, írtam, hogy ezt sejtettem, de pont a hogyanja érdekelne, mert a két patternben sok helyen más-más színek vannak. Tehát pl van olyan hogy ahol az X-Trans kéket tárol, a Bayer pirosat. Ha a Bayer pirosát az X-Trans környező pirosai alapján interpolálják, az még úgy azt mondom oké. De ha csak simán azt csinálják, hogy oké, nem tudjuk ezen a pixelen a piros értékét, de a szomszéd pixel piros az X-Transban, másoljuk le annak az értékét, akkor azért az úgy erős. Tartok tőle, hogy ezt csinálják, mivel sokkal gyorsabb, mint az interpoláció.
Szóval rákérdeztem, és előhúzták az aduászt:
"The conversion is done in camera, anything more would be proprietary information."
Úgyhogy kicsit tartok ettől, majd kitesztelem ha megjön a Ninja.colorizer.net
-
b.vr
őstag
válasz taranis #36497 üzenetére
"Mindezekkel nem azt mondom hogy azonnal kezdjen el mindenki Darktablezni, én is csak tudok ezekről, de a magam részéről a Lightroomot húzogatom mert nincs másra időm."
igen, nálam is a ráfordítási idő volt a kulcs, és ezért maradtam a Fuji gyári jpg-nél mert attól plusz idő nélkül teljesen konzisztensen artifactek nélkül (mármint ha van is akkor az nem hiba hanem feature) megkapom azt a színvilágot amit szeretnék. Nekem az hogy 16 bites tiffem legyen nem ért meg annyit hogy külső programokkal konvertáljak és kelljen figyelnem egy csomó dologra, de természetesen másnál pedig más a workflow."Oscar bácsi meg nem gyütt"
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...