-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Koczó93
őstag
válasz randras_83 #36602 üzenetére
Köszi, igyekszem gyakorolni, fejlődni Igen, ahogy visszaolvastam itt, azt szűrtem le hogy köszönőviszonyban sincs a többi kitobival.
-
Gercsa
senior tag
Fizetéstől számítva a 13. munkanapon meg is jött a Pergear 35mm 1.6
Majd ha hazaértem kipróbálom, remélem szerencsés szám lesz ez a 13.
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
lugosi
MODERÁTOR
Furcsa fókuszproblémát vettem észre (XT-30 II). Egy ideig azt gondoltam, hogy én vagyok ügyetlen (ez továbbra sem kizárt természetesen), de ma készült pár kép, aminél nem értem a helyzetet. AF-S, single point AF, 1/1000 záridó, F/6.4, Fujinon 23/1.4.
Csináltam 3 képet ugyanarról egymás után, kettő éles ahogy kell, egy olyan életlen, hogy nincs rajta egy éles pont. A 23mm, 1/1000 és nem mozgó téma miatt a bemozdulás kb kizárt, 6.4-en meg nyilván a mélységélesség sem kérdés.
Aztán keresgéltem a neten, és kiderült, hogy más is belefutott ilyenbe: [link]Szerintetek mit kellene kipróbálnom még? Ugyanott, ugyanakkor, ugyanolyan beállításokkal készült képek esetén vannak hibátlanul élesek és használhatatlanok, mintha valahol az arc előtt egy méterrel lenne az élesség. Teljesen érthetetlen a dolog, és nem objektívfüggő.
Valami beállítás, ismert dolog, javaslat nincs erre véletlenül?
-
gorgo
őstag
válasz lugosi #36606 üzenetére
Ha ez "megnyugtat", én is jópárszor belefutottam ugyan ebbe, több obival is, leginkább 23/f1.4 és 10-24 ver1. használatakor X-S10 vázzal. Érdekes, nem emlékszem, hogy XE2 vázon emiatt szoptam volna egyszer is.
Megoldás: sajnos ha kritikusan fontos a kép meg kell nézni egyenként belenagyítva. Nem egy képet kellett kukáznom emiatt. És igen, az egérmoziban sokkal nehezebb észrevenni, mint otthon a nagyképernyőn."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
addikt
válasz lugosi #36606 üzenetére
x100V képes ilyenekre, fontos témáról ezért mindig kettő képet lövök ha nincs időm ellenőrizni a képet az adott pillanatban. Review-okban is fel szokott jönni, hogy ennyi pénzért azért ez nem valami szép.
Amúgy ez az egyetlen bosszantó dolog a gépben.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
lugosi
MODERÁTOR
Köszi mind a kettőtöknek. Most annyit tettem a jó ügy érdekében, hogy bár azt hittem, a legutolsó a firmware a vázon, de nem, úgyhogy frissítettem, megnézem majd, hogy ezzel mit produkál. Az az érdekes, hogy azon a képen, ami életlen lett, kitalálni se lehet, hogy hol lenne az élesség, akit fényképeztem az kb 2 méterre volt tőlem, az előtte lévő tárgyak közül semmi sem volt fókuszban, így arra tippelek, hogy valahova az obi közelpontjára tette az élességet, megmagyarázhatatlan okokból. Ráadásul a fókuszpontot is single pointba tettem.
Nézegetem majd az új firmware-rel is. -
Ébri
senior tag
válasz lugosi #36611 üzenetére
Nekem is volt ilyen, de főleg ha gyorsan egymás után AF-S-ben fényképezek, s X-T4-en sokkal kevésbé, mint X-T20-on, valamint valóban úgy tűnik az is számít, milyen obi van fent. De olyan, mintha nem is állítana élességet, s pár centinél ragadna. (Volt olyan képem, ami jó lett, bár elég más mint aminek szántam.)
-
Atomizer
csendes tag
válasz lugosi #36615 üzenetére
Nálam is a régi 23/1.4 csinálja ezt XT20-szal. Napfényes idő, szűk rekesz, tájkép, alig tudom rávenni, hogy végtelenre fókuszáljon. A kijelző alján lévő skálát figyelem ami mutatja milyen távolra fókuszál, és ha látom, hogy 3-4 m-en áll, el sem lövöm a képet. Érdekes, hogy csak kifejezetten fényerős környezetben csinálja. Felrakom utána a 35/1.4-et, az meg szépen fókuszál végtelenre amikor kell neki.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Atomizer #36616 üzenetére
Érdekes, nálam is főleg kinti körülmények között csinálja.
Találtam egy cikket, ami erről szól, és a kommentek is tanulságosak. Telével is próbálták, illetve a 16-55-tel. Elvileg az X-T5-nél javították. [link]
Én is bekapcsoltam a fókusztávolság kijelzését, egy ideig még figyelgetem, de az a baj, hogy nagyon sok esetben nem tudom megismételni pont azt az egy helyzetet (kutyákat fényképezek nagyon sokat, és nem lehet őket rávenni, hogy most légyszi ugyanazt még egyszer - vagy legalábbis nekem nem fogadnak szót ). -
lugosi
MODERÁTOR
válasz madgie #36618 üzenetére
Érdekes ez a jelenség, úgy látom, hogy sokkal elterjedtebb annál, hogy ekkora csönd legyen körülötte. Érdekes, hogy egy tesztben sincs megemlítve ilyesmi.
Csináltam egy fw frissítést a vázon, kiderült hogy vagy 3 verzióval le vagyok maradva. Hátha megoldja, vagy kevesebbszer jön elő.
Komolyan, először azt hittem, hogy frontfókuszos az obi. Aztán édesapámról egy kávézóban csináltam pár képet a szemfókuszt bekapcsolva 1.4-en, és teljesen jók lettek.23/2-t próbáltátok már ebből a szempontból?
gorgo: akkor lehet, hogy régebbi obikra jellemző.
-
madgie
titán
válasz lugosi #36620 üzenetére
23/1.4 (első változat) nálam soha nem volt igazán pontos, megbízható, vagy mittomén, konkrétan éjszaka, csillagokra, kézzel is alig tudtam jól beállítani
Kicsit mintha túl nagy lépésekkel ugrott volna, vagy mittomén.
23/2-vel semmi bajom nem volt soha, azon kívül, hogy közelre lágy f4-ig, meg hát nem túl izgalmas a képe. Viszont gyors, kicsi és ha jól emlékszem, baromi megbízható is.
Aztán az X100V miatt nem használtam, utána eladtam mindkettőt, most az új 23/1.4 van, az is frankó. -
Stauffenberg
nagyúr
Én az XF 18-55-nél érzékeltem furcsa AF anomálát X-T3-on, amikor még ősszel fotóztam viszonylag sötétben a nedességtől csillogós járdát, akkor nem akart végtelenre állítani az istennek sem. Ráélesítettem a kinyújtott kezemre, az oké volt, vissza a járdára (végtelenre) megint elhasalt.
Ki kellett fókuszálnom valami másra (egy megvilágított távoli épületre) azzal meg oké volt (azt hittem egy pillanatig, hogy a végtelenem szállt el), majd újrapróbálva már a járdára is ráharapott.
Azóta sem tudom megmagyarázni miért csinálta.
-
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #36625 üzenetére
Csillogós felület minden AF rendszert meg tud zavarni, régebbi Fuji AF rendszerek az ellenfénytől is könnyen eldobták magukat.
-
Ébri
senior tag
válasz Stauffenberg #36625 üzenetére
Nekem 23/1,4 sose volt, de a 18-55 és az XT-20 gyakorlatilag minden panorámámban belerondított. Most a 10-24 csinált néha ilyet, de annál sokkal ritkábban, s tényleg leginkább akkor, ha sűrűn kattintgatok pl. panorámához.
-
taranis
addikt
X-H2s ProRes RAW gondok:
- Van egy bad pixel a 6.2K raw felvételben, 4db vázzal teszteltük többen, mindenkinél látszik, ugyanott. Atomos-nak írtunk, kivizsgálták, a Fuji küldi a bad pixelt a hdmi feedben. Valszeg tudnak róla, de nem panaszkodtak még elegen.
- Néha, teljesen kiszámíthatatlan módon 24fps helyett fele annyiba rögzül a videó, jó darabos. 2 vázon, 2 különböző rögzítővel reprodukáltam, Atomos szerint ez is Fuji gond lesz, akiknek már írtam, szokás szerint szarnak rá. Fotóparadicsom szerint ne várjak választ, ők sem szoktak kapni. Vagy javítják, vagy nem.
- Hiába a 12bit readout, a shadows le van vágva egy adott ponton, vagy 1FÉ-vel kevesebb dinamikaátfogás van a ProRes RAW-ban, mint az F-Logban, de ezt talán már írtam.
Akkora egy link gyártó ez a Fuji, tököm tele velük. Csomó dolgot jól csinálnak, ezért is van 2 Fujim is, de adott dolgokban meg ilyen jóvanazúgy a többség úgysem veszi észre módon működnek. Ezért is jó, hogy van ez a kaizen (ha van), mert nem kell arra törekedni, hogy hibátlan legyen a váz, majd idővel az lesz (vagy nem).colorizer.net
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz madgie #36622 üzenetére
“23/2-vel semmi bajom nem volt soha, azon kívül, hogy közelre lágy f4-ig”
Ez mennyire behatárolható? Úgy értem a kérdést, hogy mennyire közel, és mennyire lágy. Nekem az 1 méternél közelebbi az gyakorlatilag lényegtelen, de 1-2 méter fontos lenne. Pont az az 1.5-2.5 méter közötti rész amiben az érintett képek nagy része készül, ha a makró távolság a lágy az nem zavar, de a másfél-két méter közötti tartomány fontos lenne.
Annyira kellene az hogy ott biztos és jó legyen, hogy ha azt mondod hogy az akkor veszek egy 23/2-t, de ha annyira nem akkor hagyom. Beltérben is ritkán megyek 2 alá a jelenlegi obival (most fényerőről beszélek) mert az alanyoknál nem lesz jó a kép olyan kis mélységélességgel, tehát a 2-2.8 minimum kell. Így ha F/2-n makró távolság fölött éles, az már nekem jó, de az elvesztett élesség a 23/1.4-gyel nagyon zavar. -
Stauffenberg
nagyúr
-
Ébri
senior tag
válasz lugosi #36630 üzenetére
Tegnap végigfutottam a képeim de nem találtam közelre fókuszáltat F2-n, csak arcképeket, de azok bőven 1m-nél távolabbiak. Mielőtt vettem, keresgéltem egy csomót neten, s akkor találtam képeket közelre amik tényleg elég borzalmasak voltak, de a közel itt kb 50 cm-t vagy kisebbet jelent kb. Úgy emlékszem, 1m felett már OK. Gyorsan rákeresve nem találtam meg a fórumot vagy cikket, ahol erről olvastam (elemezgették kb. hány centitől lesz jobb), szóval úgy emlékszem 1m és felette már OK volt, de simán emlékezhetek rosszul.
-
vakablak93
őstag
Érdekes ezt most a T-30 fókuszgondjairól olvasni. Anno mikor nekem volt akkor már egy idő után negszoktam hogy érthetetlenül meghülyül néha.
Egy idő után már ott voltam hogy visszasírtam a Pana DFD-tNa de majd most , nem bírtam a seggemen ülni és a tavaly ősszeli eladás után meginnt úton egy X-T30
Ezúttal viszont csak egy Viltrox Obi jön hozzá, kíváncsi leszek a Fuji gyáriak után milyen lesz képileg.
[ Szerkesztve ]
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
lugosi
MODERÁTOR
Ma volt egy kis hullámvölgy a munkában, így volt időm próbálgatni magát a jelenséget. Csináltam olyan 300+ tesztképet a 23 1.4-gyel és a 35 1.4-gyel 1.4, 2 és 2.8 rekeszen, és a 18-55-tel 2.8-on 18-on és 55-ön 4-en.
Volt huntolás, de attól függött. A legrosszabb ebből a 3 obiból egyértelműen a 23-as volt, az volt szegénykém hogy 1 és 1.5 méter között ugrált, a távolság a valóságban 1.5 volt. A 35 és a kitobi sokkal jobb volt ebből a szempontból, kb a sorrend 23-35-kit, de ez utóbbi kettő közel volt egymáshoz.
Az első sorozatot egy falinaptárral lőttem, ott a 23-as szó szerint borzasztó volt, olyanokat ugrált hogy csak lestem.
A második sorozat egy plüssállattal lett fotózva, ott mindegyik obi sokkal jobban ment, a 23-as javult a legnagyobbat (volt honnan).
A korábbi képekkel azért nem összevethető, mert közben volt a vázon egy fw frissítés.
A plüssállatot tekintem a valós tesztnek, ez a valós felhasználási körülményekhez nagyon hasonló is, kb azonos távolságról szoktam vele kutyákat fényképezni. Ez alapján az új fw-rel alig volt ugrálás a fókusztávolságban a 23-assal (volt, de se a mértéke, se a darabszáma nem volt jelentős) a plüssállatnál, amire azt mondom, hogy rendben van.A fókusz ugrálását menet közben is néztem a skálán, illetve a képeket kinagyítva hasonlítottam össze.
Csináltam egy összehasonlítást az M43-as gépemmel és a 20/1.7-es obival, ami azon a rendszeren egy nagyon-nagyon éles objektív, de a felvételek nem voltak összehasonlíthatóak a felbontásbeli különbség miatt (16 vs 26 mp).
-
lugosi
MODERÁTOR
Két megoldást találtam ki a 23/1.4 fókuszkérdésére, az egyik egy CL sorozat AF-C-vel, a másik egy focus bracketing (ennek a hátránya, hogy ez csak az első fókuszponttól távolodva csinál bracketinget, tehát a bracketing csak egyirányú). Kíváncsi leszek rá, remélem a hétvégén tudom próbálgatni.
Amúgy utálom az ilyesmit, nem vagyok az a tesztelgető típus, nagyon messze áll tőlem az ilyesmi. -
Atomizer
csendes tag
-
Flashback
addikt
Ha már AF: ùgy tudom hogy a lineáris quad(ro)(?) motoros Fuji lencsék a leggyorsabbak.
Nem találtam listát melyik obik kapták ezt meg.
Csak az hogy melyikben van LinearMotor: [link]
Èrdemes lehet ezt nézni.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
gorgo
őstag
Busójárásra ki milyen obit vinne? Max 2 db választható, mellette lesz még másik vázon a gyereknél (micsoda pazarlás!! ) 18-55.
Szóval: 10-24, 23, 27, 35, 56, 55-200 közül.[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
A Zéé
addikt
Ott a fixekkel nem igazán lehet játszani. A felvonulókat vagy messzebbről tudod fotózni, vagy sehonnan, mert belemásznak vagy a te arcodba, vagy a melletted állóéba. És maga a felvonulás se egy statikus valami, minden csoport random helyeken csinál random dolgokat, amit érdemes lehet megörökíteni (lányokat vesznek ki a tömegből, táncolni kezdenek, villantanak valamit a kocsijukon...)
Sztem a 18-55 a legjobb erre. De mivel "foglalt", én a 10-24-et és az 55-200-at vinném, és attól függően használnám, hogy milyen helyet sikerül találni.
Vagy ha nem a minél részletesebb dokumentálas a cél, akkor a 23 v a 35 közül választanék, aztán lesz ami lesz[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
Stauffenberg
nagyúr
Én az utolsó gondolat mellé teszek egy +1-et: Szerintem annál jobb fotókat kezd csinálni az ember, minél inkább csak egyetlen látószögre szorítkozik.
Csak el kell dönteni, hogy mindent dokumentálni akarunk vagy jó fotókkal hazatérni, ami visszaadja az esemény hangulatát, hordoznak művészi, utcai fotós, dokumentarista, stb értékéket. Ez nyilván nem lehetetlen zoom objektívvel vagy több fix üveggel felszerelkezve sem, de az emberek túlnyomó többségének inkább segítség, ha csak egyetlen látószöggel dolgozhat, mert akkor aszerint kezd helyezkedni, mozogni és kifigyelni a történéseket.
Hardcore sajtófotósok sem csinálják másként, backupnak van egy váz valami nagyobb átfogású zoom objektívvel, de az tényleg csak arra az eshetőségre, ha valami olyan történik aminél fontosabb, hogy meglegyen a fotó, mint a minősége.
-
gorgo
őstag
válasz Stauffenberg #36644 üzenetére
Ahogy vesszük. Itt most tényleg a zoom érvényesült jobban, és mindkettő kb egyformán. Igazából a 16—80 átfogáa lenne a legjobb, de főleg 35-100 közti rész lenne ami nekem a leghasználhatóbb! Ha már fix, akkor a 35 v 56 de ha nagyon rutinos az ember a többi félrelökdösésében akkor a 23 is működhet. Ami inkább kiemelhető: még gyorsabb AF ! "Tiszta" téma fehér holló, rengeteget kell lőni és egyszer lesz ami jó.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
vakablak93
őstag
Na szevasztok,
ismét csatlakozom a topikhoz.
Meginnt egy T30-alEzúttal egy Viktrox 56mm obit vettem mellé. Kicsit benga méretű az obi, a 23mm-es Viltrox is ilyen benganagy?
Mert az a másik látószög amit korábban használtam, és az árukat látva mentem a Viktroxra, de kissé aggódom a méretük miatt.Akarok egy általános üveget és arra keresgélek vmi olcsóbb alternatívát, és a viltrox már 200-250 euró közt elcsíphető használtan, de félek hogy állandó használatra kicsit nagy lenne ezen az apró vázon.
Van aki próbálta hasonlóan kicsi vázon esetleg?Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
Stauffenberg
nagyúr
Én egy zoommal a kezemben azonnal átlényegülök turistamódba, ennek megfelelő kattintgatási vágyakkal. Ami nem baj, ezt kell eldönteni az elején, hogy mit akarok.
Egy fix objektívre hagyatkozva azt nézem, hogyan oldjam meg a feladatot és ennek megfelelően kattognak a kreatív energiákat kipréselő fogaskerekek. Ha nincs tétje és játszani akarok, élvezni a kreatív alkotómunkát, akkor inkább tornáztatom az agyam egy fix objektívvel.
De tény, hogy társasággal ez nem mindig jó, mert folyton elvesztenek. Turista módban meg lesz egy albumnyi fotó, amit a TV-t körbeülve, somlóival a kézben lehet nézegetni.
-
gorgo
őstag
válasz Stauffenberg #36647 üzenetére
Persze, értem. De ennyi embert először és utoljára Prágában láttam (na, azért ott több volt), vidéki esemény létére elképesztő tömeg volt. A téma itt aztán tényleg pillanatnyi, végképp nem vár meg. Itt igazán jól a jó street fotósok tudnak érvényesülni. Nincs lehetőség, (se hely) nézegetni honnan hogyan jobb.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Filmes gép gyűjtemény
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Canon Ixus 285 HS
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)