-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ébri
senior tag
válasz randras_83 #37601 üzenetére
Én Londonba 16-80 + 10-24 + 70-300 + 23+35+50-t vittem, de végül állatkertbe nem mentünk (70-300 nem kellett), a múzeumokban elég közelről elég nagy dolgokat kellett fényképezni (23-ast is ritkán tudtam feltenni), s ezért volt a 10-24 nagyrészt fenn, de 16-80 makrója is jól jött néha, szóval város + vidékre én 10-24+16-80+23-t fogok vinni valószínűleg ha nem akarom telepakolni a hátizsákom.
-
gorgo
őstag
Mindig oda jutok, hogy át kéne variálnom itt a kis obiparkomat, csak hát nincs "kedvem". Asszem egy X100V-vel is kiegyeznék (álom). Vagy kölcsönözni/kölcsönkérni egy 16-55-öt, még ez akár megvalósítható is...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
dabgergo
őstag
Köszi amúgy a korábbi X RAW studio ajánlását, abban volt nekem nagy segítség, hogy finomhangoltni tudtam h milyen in-camera beállítások tetszenek a legjobban, ezt könnyebb volt így h egy már elkészült képen változtatgatom.
Egyébként 21-étől lesz kapható a Viltrox 27 1.2.
Nagyon gondolkozom h erre vagy a Fuji 33 1.4-re cseréljem-e le a 35 1.4-et, ami nekem túl lassú, bár hatalmas előnye a mérete.
Fő gond amúgy h 33 1.4 gyakorlatilag használtan itthon nem kapható... a VIltrox meg újonnan is meglehetősen olcsó, csak éppen a mérete durva. 75 1.2-nél nem gond a méret, az mégiscsak egy tele, de egy ilyen mindenes lencsénél már nagyobb gond szerintem.gorgo:
Kubába amúgy én kb. vinnék minden amim csak van. USA-ba is vittem anno és nekem megérte cipekedni, de ez csak az én maximalizmusom, de tényleg nehéz előre látni h mi fog éppen hiányozni. Nekem a tele pl. mindig hiányzott utazásokkor ha nem vittem el, de az uw is...[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz dabgergo #37605 üzenetére
Én is nézem Viltrox durván jó cuccokat nyom ki, nem drága cserébe méretes (persze muszáj annak lenni, ha nrm 4FÉ vinyettát akar a sarokba).
Ami az utazást illeti, én az élmény megélésére helyezem a hangsúlyt a fotózás masodlagos. De azért az is fontos. Szal nem akarok málhás szamár módjára megélni egy ilyet, ezért nehéz tervezni. Főleg hogy ami jó lenne az pont nincs a táskában. Egy mindenes zoom, egy mindenes fényerős fix. Amúgy a 27-es palacsintát tuti viszem, zsebben is elfér és elég éles.
Na nem sír a szám, valami lesz (egyelőre még nem is biztos az indulás)."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha nem baj, hogy SOOC Jpeg-ből egy kis mobilos Lightroommal megsimogatott fotók (most nem férek hozzá a RAF-okhoz), nagyjából 4K felbontás környékére leméretezve, akkor szívesen mutatok párat (egyedül az 56mm-es dunakorzós látkép eredeti felbontás, de ezen is van valamennyi in-camera élesítés).
Sigma 30mm f/1.4:
Sigma 56mm f/1.4:
És a kakukktojás 26 megapixellel (f/4-re lerekeszelve):
Szerk: Most látom a fórummotor leméretezte, majd feldobom valami tárhelyre. De igazából ilyen nagyon technikai "tesztfotókat" bárhol találni az interneten.
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Sok film simnél látom h a noise reduction az -4 vagy -2.
Nekem így nagyon furán túlélesített sok kép 100%-on (főleg rosszabb fényviszonyok között észrevehető, mintha mobilos kép lenne...), bár nem tudom h tényleg e miatt-e.
Nem vettetek észre hasonlót? Miért ennyire népszerűek ezek a negatív értékek NR-nél? Nekem úgy tűnik h barmi éles e nélkül is a kép.[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz Stauffenberg #37607 üzenetére
Jók, köszi!
Basszus, amit nem értek, hogy 3-4-5 éve nem nagyon volt 3rd party AF ojjektív a piacon, talán egy-két Zeiss kivételével. Most meg ellepnek minket a kincsik, koreaiak, mindenféle jósággal. Mindenki kicsengette Fujiéknak a beszállót , vagy Fuji megnyitotta az X-rendszerét (ez "érdekes" piaci húzás lenne)?
Mindenesetre egyre jobban viszket a kezem, évek óta nem változtattam az üvegeken..."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
dabgergo
őstag
Majd keresek képrészletet, lehet h nem a NR okozza, nyilván a sharpening okozhatná még logikusan de az csak +1-en van, majd tesztelem azért.
320-as meg 640-es ISO-nál is fel vélem fedezni, de ISO se annyira befolyásolja csak kicsit jobban láthatóvá teszi. Kontúrok túlélesítése is jellemző ezekben az esetekben. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #37619 üzenetére
Én is azt vettem észre, hogy nagyon kevés képnek áll jól, ha 0-tól felfelé van az élesítés.
-
dabgergo
őstag
Leszedtem 0-ra én is az élesítést, kíváncsi vagyok jobb lesz-e, sztem majd -1-en is tesztelem, LR-ban elég jól lehet úgyis utólag élesíteni.
-
madgie
titán
válasz dabgergo #37621 üzenetére
Mínusz élesítéssel akkor jó kísérletezni, ha pluszt graint adsz neki, totál levett élesítés mellett a gépen belüli grain tök jó, szinte "analógos" érzést ad.
Már persze annak, akit nem zavar az ilyesmiEgyébként alapesetben szerintem 0 legyen az élesítés, Fujin mindig az az alap, aztán a NR szokott -2 és -4 között lenni, ízléstől függően.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #37622 üzenetére
Életemben nem fotóztam még digitális géppel direktben monokrómra, de itt az Acros szemcsézettsége ahhh!
Amikor már annyira sötét van, hogy csak a köztéri lámpák fénye amivel fotózni lehet, akkor gyakran átpattintom Acrosra, amit csak azóta csinálok, hogy visszajöttem Fujira pár hónapja.
X-T3 + XF 18-55Itt szerintem egy hete sem volt meg a gép és teszteltem az e-shuttert éjszaka, ki lehet szúrni, de én attól még csípem ezt a fotót. (Szerk: Át fogok szokni valami rendes megosztási módra, mert ez a fórummotor alaposan pusztít mindent a szénné tömörítéssel).
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37623 üzenetére
Jaja, az Acrosnak megvan a saját frankó zaja, de én most egyébre értettem, sok esetben ha nulla élesítés mellé tolsz egy nagyméretű, erős graint gépen belül, az sok lesz. Ha viszont visszavett élesítést választasz mellé, tök finommá "szelídülnek" a szemcsék. Eternával kombinálva finom tónust is kapsz emellé
Az Acrost amúgy én is szeretem. -
addikt
válasz Stauffenberg #37623 üzenetére
Írh Lezsónak, hogy kaparjon a kép tömörítésen vagy fizess elő
Más. Ha leveszed minuszba az élesítést az konkrétan lágyítja is a képet? Vagy csak nem élesít egyáltalán?
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
arn
félisten
válasz Stauffenberg #37623 üzenetére
ez gondolom nem az elmult napokban keszult
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz madgie #37627 üzenetére
Köszi a tippeket, általában konstans acros-Y szűrőn van, rengeteg nálam a régi filmes beidegződés, ott is sárga szűrőket használtam fekete-fehérhez (többféle sárgám volt, talán még valahol megvannak, elő kéne keresni).
A régi filmes beidegződések miatt nekem nagyon jó egyébként a fuji mint rendszer (váz, obi), ráál a kezem a rekeszgyűrűre, és a zársebességre. Nagyon szeretem az xt30-at, de a következő vázam egy számjegyes lesz, önmagában az iso tárcsa miatt. Ha még pluszban a C módok is tárcsán lennének (mint az xs20-on) akkor az még jobb lenne. -
arn
félisten
Mi befolyasolja legjobban egy obi szinrenderet? Mitol lehet, ha elhuz bizonyos helyzetekben vmi tonusba?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz madgie #37633 üzenetére
Canonnal a 35os rendere fura, foleg a fujis kepeket visszanezve. Ez nem tunik fel se az 50nel, se a 85nel. Vmikor helyes, vmikor meg ilyen sargas fonnyadt az egesz, es nem igazan tudom korrigalni, vagy nagyon kinlodos. Gyanitom osszefugg a vaz automata feheregyensulyaval, de vmi felreviszi. Foleg a napos es a meleg tonusos kepeken szembetuno.
Ha az ember csak a 35os fotokat dolgozza fel, ugy lehet hozzaszokok, es nem feltuno, de ha keveredik mas obival, vazzal ugy kilog a lolab.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Stauffenberg #37623 üzenetére
pedig tuti láttál nálam acros grain-t instán, az egyik éjszakai kedvencem
szerk: lehet studival kevertelek
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
lugosi
MODERÁTOR
A régi Fuji okostelefonos alkalmazásban volt az a lehetőség, hogy automatikusan átküldte a telefonra az elkészült képeket. Az új X Appban ezt a funkciót nem találom. Benne van és én vagyok ügyetlen, vagy kivették belőle?
-
lugosi
MODERÁTOR
Megyek kirándulni a közeljövőben, és nem nagyon csináltam videókat eddig, de most szeretnék, ezzel kapcsolatban kérem a tanácsotokat.
A váz egy X-T30 II.
Amit szeretnék: elfogadhatóan jó minőségben családi felvételeket csinálni, egyszerre maximum néhány percben. Én FHD-ra gondoltam, van egy 4k megjelenítőm is most már, de úgy érzem hogy a FHD is jó nekem.
Sima családi videókhoz milyen framerate-et állítsak be? 25? 30?
Milyen bitrate-et válasszak? Csináltam pár felvételt 50-nel, hullámzott a nádas a szélben és elég gyenge lett. 100 elég? (A file-ok mérete sem szeretném, ha elszállna.)Videóban az xt30-cal tracking fókuszt lehet beállítani? Nem baj ha nem (csak nem sikerült megtalálnom a menüben, ha lehet, akkor beállítom, ha nem, nem).
-
madgie
titán
válasz lugosi #37638 üzenetére
Ne csinálj FHD-t, az összes Fuji (meg kb minden más modern MILC) gyenge abban, 4K-n adnak szép képet. Ha akarod, otthon leméretezheted majd, szebb lesz, mint az FHD outputja a kamerának.
Framerate = amit akarsz. 25 az EU "szabvány", de önmagad szórakozatására mindegy, 30 is ugyanúgy megteszi. Nem broadcast célokra megy
Normális objektumkövető tracking nincs videóban, még a H nagytesókban sem, agyfasz. Vagy egy adott mező van, ami ott marad, ahol van, vagy automatikusan engeded, hogy ő kövesse, amit akar -
lugosi
MODERÁTOR
válasz madgie #37639 üzenetére
Köszi szépen. Megfogadom a tanácsod, akkor 4k-ban készítem el, most már hogy van olyan gépem ami nem esik össze egy 4k videónak egyáltalán a lejátszásától is (szegény 12 éves lenovom ), meg tudom csinálni, hogy ha kisebb file kell, akkor mac-en vagy az ipad-en csinálok belőle egy összevágott FHD videót.
Akkor, gondolom, ha már úgyis vágva és méretezve lesz, akkor legyen a 4k is a maximum bitrate-tel, a 200-zal?
Ja, és konténer mp4 inkább vagy mov? Mac-en lesz feldolgozva.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #37638 üzenetére
Én is maradnék a 4K mellett (200 Mbps bőségesen elég) és nem tudom milyen objektívvel mész neki a feladatnak, de a jó OIS elengedhetetlen lesz ha nem akarsz egy rázkódó, utólag is nehezen stabilizálható valamit gyártani (feltéve ha nincs gimbalod vagy állványról videóznál). Az XF 18-55mm egyébként elég jó ebben.
Én a végső outputnak is simán adnék 4K-t, oda már nem feltétlenül kell magas bitráta, sőt lehet VBR (variable bitrate), de ez a tartalom jellegétől is függ. Exportáld H.265-ben a végén (bitrátákat kísérletezd ki) és nem fog csillagászati tárhelyet foglalni. A tárhely árak (NAS, külső SSD, stb) folyamatosan esnek, bánni fogod később ha a 8K küszöbén állva megelégedtél az FHD-val némi tárhely spórolásból.
Én mostanában kezdek szűkölködni az 1TB-os külső SSD-men, amit a MacBookhoz vettem (további backup tárhelynek egy PC-t használok de nem NAS üzemmódban), de 1,5 év alatt annyit estek az árak, hogy ma már 2TB-ot is hozzám vágnak annyiért.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
Köszi mind a kettőtöknek. A H.265-ben felvenni nem tudok, mert az XT30 azt még nem tudja, de átkonvertálni majd feldolgozáskor át tudom szerintem.
Két SD kártyám van, egy 128-as lassabb (v30, 90 MB/s), és egy gyorsabb de kisebb, 64 gigás (v30, 150 MB/s). Mind a kettő Sandisk Extreme.
Úgy emlékszem, a 64-essel nem volt gond a 4k-val amikor próbáltam, a 128-assal szerintetek kísérletezzek, vagy az nem lesz elég? Amit az SD kártyákról tudok, az alapján a 90 illetve 150 MB/s az olvasási sebesség lehet, és a V30 mind a kettőnél a 30 megabites garantált írási sebességet jelenti.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #37643 üzenetére
A 4K 100 Mbps mellett mindkét kártya elég gyors lesz. Ha átszámolod a 100 Mbps-t, az 12,5 MB/s-re jön ki, ennyit minimum tudnia kell a kártyának írásban. Kis pontosítás: A V30 nem 30 Mbps garantált írást jelent, hanem 30 MB/s-et (240 Mbps). Kisbetű-nagybetű számít a mértékegységeknél.
Ha H.264-ben rögzít a kamerád, ne konvertáld már sehova, elég a végső exportnál H.265-ben menteni.
Kérdezted korábban a konténert, én az MP4-et preferálom, de csak mert előfordulhatnak eszközök, amik a MOV-ot nem eszik meg (ritka, de amilyen agyalágyult okos TV-k vannak, néha meglepődök az emberi butaságon, hogy milyen limitációk csapnak arcon néha).
Az XF 18-55mm teljesen oké lesz videóhoz, nagyon baba OIS van benne. Arra azért figyelj, hogy ha videó közben zoomolsz, akkor a rekesz visszaeshet f/2.8-ról f/4-ig és azt csúnyán fogja lekezelni (nem tud fokozatmentes írisz állítást, fotóra tervezett blende van benne). Egyébként normális fényviszonyok között én f/5.6 és f/8 között használom, de ez fotóra is igaz többnyire. Ha bokézni akarok, arra ott vannak az f/1.4-es Sigmáim.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #37645 üzenetére
Köszönöm, az általatok leírtak alapján ma csináltam néhány próbafelvételt. Ez alapján a 100 és a 200 megabites felvételt is bírta a kártya, és az általatok javastoltak szerint 100-asban fogok felvenni.
Ugyanazt videóztam két próbafelvétel erejéig ugyanott, ugyanakkor (kutya üldögél a fűben, volt sok részlet, a szőre, a fű, a háttérben falevelek), szemre nem tudtam megmondani a különbséget a 200 és a 100 között. Úgy, hogy ha nagyon akartam, rá tudtam fogni valamennyi különbséget, ha megállítottam a képet, amikor nem mozgatta a fejét, és kivágtam a videóból egy kockát, ez egy nagy mértékű nagyítás volt. Ott a szőrzeten szerintem meg lehetett mondani a különbséget, de lehet, hogy csak akartam látni.4k 25 fps 200 megabit esetén 20 másodperc videó volt 540 mega, ugyanez 100 megabit esetén 270. Ez azt jelenti, hogy egy percnyi videó lenne másfél giga, tíz percnyi 15 giga, ennyit a majdani felvételek nem szeretném, ha foglalnának, legalábbis a Fotókönyvtárba biztos, hogy fhd-ra leméretezve teszem el őket, ahogy írtátok. De külső tárhelyre elteszem eredetiben is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #37646 üzenetére
Számolj utána, amikor elmented a kész anyagot "Youtube minőségben" ott mondjuk egy átlag 40 Mbps elég neki (pl: VBR 30-50 Mbps), ebből legyen 10 perc mondjuk 6 GB környéke ha H.264-ben maradsz, de a még hatékonyabb H.265-öt választva inkább 4 GB környéke.
Nálam ilyenek amúgy Youtube-on vannak privát listázással, nem kell helyben tárolni és a normális minőségű meg ott van a backup meghajtón.
-
arn
félisten
A youtube 1080p egy elmeny, lassan kaputelefon szint.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #37642 üzenetére
Megvolt a pár videó a hétvégén, egy kivételével mind a 18-55-tel készült, viszont az az egy a 35/1.4-gyel, egy kicsit reszketős, pedig próbáltam stabilan tartani. Érintetted itt az utólagos stabilizálást, gondolom akkor levág a sarkokból. Ezt milyen programmal lehet megcsinálni? Fejből nem emlékszem pontosan, de elég rövid, 11-12 másodperc a videó. Ha nagyon bonyolult a dolog, akkor ráhagyom, mert nem elengedhetetlen, csak ha lehet, akkor megpróbálnám.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- BestBuy topik
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Bemutatkozott a OnePlus 5
- BMW topik
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Megjött a Corsair One szériás asztali gépeinek legfrissebb generációja
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen