-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
b.vr
őstag
amit FEDman és Parci írt, mint érkezőben lévő slr-kialakítású váz, arról lehet tudni valami konkrétabbat? A fujirumorson írnak egy januárban érkező időjárásálló (és fókuszrendszerben is javított) vázról, de példának a FujicaST-t írják (ergonomikus markolat azon sincs) Vagy ez megint egy másik?
Ezek a fényerős zoomok viszont izgalmasak lehetnek. Pl. a nikonnál gyakran emlegetett probléma hogy elhanyagolja a kimondottan DX-re fejlesztett és optimalizált zoomjait - talán majd észbe kapnak ha a pénzesebb vásárlói növekvő része majd esetleg nem FX-re akar továbblépni, hanem marad az aps-c tartományban - csak épp egy másik gyártónál...
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz MC Pite #1012 üzenetére
nem hiszem hogy ezt sony-irányba kellene elvinni, van arra külön topic, de az A7 (még ha a következő revízióban a váz hibáit ki is javítják) gyengéje pont az obipark, mert vagy nincs, vagy ami van az nem kisebb mint egy FF dslr.
Ezeknél a fuji fényerős zoomoknál viszont pont az lehet a poén, hogy kimondottan apsc-re lettek tervezve
(az említett nikon-probléma az, hogy dx-re fölöslegesen nagy (és átfogásban sem feltétlen optimális) ha az fx fényerős zoomjait veszi valaki) Például már ezért kecsegtető alternatíva lehet a felső kategóriás apsc dslr-ekkel szemben.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz MC Pite #1046 üzenetére
a Pana 25/1.4-nek apsc-n nagyjából egy 35/1.8 felel meg (persze függően hogy pontosan milyen méretű apsc szenzorról beszélünk) Legegyszerűbb átváltani mindegyiket FF-ekvivalensre (50/2.8)
Már amennyi jelentősége ennek az összeméricskélésnek van..."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
erre próbáltam utalni MC Pite számára.
Ez matek, az (idealizált) objektív/szenzor párosok összevetését (tetszőleges pontossággal) ki lehet számolni. Aztán persze lehet érdekességképp kísérletileg is ellenőrizni (pl. Roboter cikkében) - de persze nem úgy ahogy a Pite által lelkesen belinkeltekben teszik"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Pite, ezt bizony nem kellene erőltetned...
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
asztaq*rva....
"szerencsére szinte biztos hogy ez csak egy összeollózott fake"
mondjuk az e-m1-nél is sokan (köztük én is) ebben reménykedtünk - hiába...
Mindegy, ha amúgy tudásra nagyot dobbant, akkor mindennel meg lehet végülsi barátkozni...
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Amit a múltkor írtam a Fuji roadmap kapcsán, arról most Thom Hogan: This Month's DX Lens Plea
"That’s the way we should all feel about Nikon’s DX lens offerings, I think. We users keep knocking on the door, but it’s rarely answered, and never by whom we want to see.
I write this because, yes, yet again we have evidence that another of our friend’s does answer the door. In this case, Fujifilm. Did you notice their new lens road map? 16-55mm (24-85mm equivalent) f/2.8 and 50-140mm (75-210mm equivalent) f/2.8 lenses have appeared for their crop sensor camera. Lenses that Nikon’s 15-year old crop sensor DX system still doesn’t have. Go figure."
(és tök jó hozzá a bevezető sztory )
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #1154 üzenetére
"Azért a Nikon DX és a Fujifilm X APS-C között piacilag van nem kevés különbség."
Hát ez persze egyértelmű, van ott (is) erről épp elég cikk, grafikon Ettől még ez egy nagyon valós probléma (olvasd hozzá ezt is)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Ez már kezd átmenni ideológiagyártásba...
Itt van mellettem a G5, még nagyobb is (camerasize alapján) mint a NEX-6 (ami azért így ránézésre egyébként nem az ergonómia csúcsa) - na hát nincs semmi kicsavarodás, pont egyenes csuklóval szoktam fogni, alulról a hüvelykujj-tenyércsatlakozás "párnája" támasztja, és nagyon kényelmesen kézre(ujjra) esik a kiugró markolaton előretolt expo-gomb.
Mindegy, ergonómiai elvek és elterjedtség ide-vagy oda, tényleg mindenki azt tart kényelmesnek ami neki jól esik"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
A kezelőszervekről eddig látottak alapján XT-1 dicséret Thom Hogantól, szembeállítva a Nikon Df-fel [link]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Az volt már hogy (most a mirrorlessrumorson olvasom) hogy az X-T1-re 1.200 eurós ár szivárgott ki?
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #1493 üzenetére
biztos van ilyen is, de nem hinném hogy ez a fő mozgatórugó. A CaNikon duopólium abszolut érvényesül a dslr-piacon belül is, és aztán ez nyomja rá a bélygét a dslr vs. mirrorless arányokra.
Ez a piaci gravitáció, és aztán persze ahogy vannak racionális érvek a mirrorless mellett, úgy vannak a dslr mellett is (nem utolsósorban az óriási objektívválaszték, ahol van bőven jól-árasított is (és nem csak a vacakok között) Ha a használtpiacot is idevesszük, akkor főleg) Ezzel együtt persze van sok hülye "érv", fórumokon meg főleg, ez kétségtelen.Tetszik ez az X-T1 (mármint nem esztétikailag hanem funkcionálisan) A fókuszrendszer teljesítményére leszek nagyon kiváncsi.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"nem az volna a normális, hogy amit konfigurálhatni lehet egy vázon, az mind elérhető a menüből? "
Többet mondok: évek óta az lenne a normális (ez gyártófüggetlen probléma, ha jól tudom még semelyik sem csinálta meg, dslr-en sem) ha számítógépről (tehát ahol van normális monitor, egér, billentyűzet) lehessen konfigurálnii egy jól áttekinthető menürendszerben a beállításokat, különféle profilokat létrehozni, stb, stb. Ennek semmi technikai akadályát nem látom. Persze mivel (teljesen érthetetlen módon, usb-n keresztül már sok éve lehetne, lásd canikon dslr gépek) a tethered shooting is csak kb. tavaly óta kezd terjedni a milc és kompakt szegmensben, erre az óriási, űrtechnikát igénylő ugrásra gondolom még vagy legalább egy évtizedet kell várni...
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Egyetértek Parcival. Követő AF _és_ mirrorrless témában eddig egyedül a Nikon 1-ről olvastam hogy szuper, és az E-M1-ről hogy egész jó. A többi mozgó célpontra felejtős.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
csak egy gyors keresés: [link] "Still, the Fuji X-E2 continuous to remain practically useless for serious action photography (like most other mirrorless cameras). Its subject tracking capabilities are very limited, and both speed and accuracy are much worse when compared to a modern DSLR. Hopefully, Fuji will continue to innovate in this department and make continuous autofocus much more useful than it is today."
(amúgy fentebb vannak egyéb érdekességek is, pl. mikor nem találja el a kép nagy részét kitöltő szobrot hanem helyette a hátteret....)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz MC Pite #1619 üzenetére
"b.vr, 1616-ba pont ezt említettem."
Mármint mit? Hogy az x-e2nél a c af komolyabb célokra gyakorlatilag használhatatlan akárcsak a legtöbb milc, pontosságra és sebességre pedig sokkal rosszabb mint egy modern dslr? Mert akkor tulajdonképpen min vitatkozol?
Ebből a mondatodból indult amúgy az egész: "Értsd, tükrösnél jobbnak tűnik a követő af"
Na mindegy, én kiszálltam
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
b.vr
őstag
Nem arra utaltam hogy ne tudnád kiszámolni
Csak furcsa volt olvasni a (#1740)ban hogy ez kívül van a komforzónádon, és ahhoz kéne mondjuk egy 60/1.8 hogy utánalépj, miközben sokszor, de most alig korábban a (#1731)ben írod hogy mennyire bejött a 45/1.8.
De nem rábeszélni akarlak"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Akkor elég rendesen félreértelmezted amit korábban itt írtam!
Ez könnyen lehet
"És itt van a lényeg, jelenleg az XF 35/1,4 és a XF 60/2,4 között több szempontból is kisebb a távolság, mint az mFT esetében volt az 20/1,7 és a 45/1,8 között volt."
Továbbra sem a meggyőzés szándékával , nekem ebben a tartományban mft-t pana 25/1.4 és oly 45/1.8 van. És bár a 25ös látószöge jól érezhetően szűkebb, háttérelmosása pedig jól érezhetően nagyobb mint a 20/1,7-é, így ilyen értelemben még "közelebb" is van a 45/1.8hoz, szerintem nagyon is karakteresen különböznek. Persze a 25öst sokkal többet használom, igazi általános obim, de amikor a 45ösre van szükségem (tipikusan portré, de nem csak) olyankor kristálytisztán egyértelmű miért nem a 25öst választom. És nem szempont hogy a (#1740) analógiájára, ha mondjuk 45/1.4 lenne, akkor "még kevésbé" gondolkoznék hogy épp a 25öst vagy a 45öst válasszam.
No mindegy, nem ragozom ezt tovább, nem vagyunk egyformák, természetesen elfogadom hogy a 35/1,4 mellé a 60/2.4 nem üti meg Nálad az inger küszöböt, egy hipotetikus 60/1.8 már igen. Szóval nincs a témában további kérdésem
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
És gondolod ha arn-nak lenne a 45/1.8 helyett egy hipotetikus 45/1.4 akkor elkezdené többet használni a 25/1.4 rovására? Magamból kiindulva biztos nem: egy hipotetikus 45/1.4 pont ugyanarra jó mint egy 45/1.8 (sőt, akárcsak egy 42.5/1.2) csak sokkal meg sokkal-sokkal drágább. Egyszerűen az ekv. 85 egy "specialista" látószög (tipikusan portré, de persze nem csak), míg az ekv. 50 egy általános normál, egyáltalán nem meglepő ha az utóbbi sokkal többet van használatban.
Egyébként úgy emlékszem arn még linkelt is egy képeire vonatkozó statisztikát (még a 25 előtti időkből), már ott is látszott hogy ekv 40 körül fotózik a legtöbbet. De hogy egy másik, full frame példát hozzak, RabiMiki le is írta, a képein is látszott, hogy míg mft-korszakban a 25/1.4et használta legtöbbet, azt szerette, és mások is azokat a képeit szerették leginkább, ugyanígy FF-ben is az 50/1.8 volt kiemelkedően a favorit (pedig írta hogy tökéletlenebb mint a 25/1.4 volt, és ott volt mellé a 85/1.4, na ez aztán annyira karakteresen más képet tud full frame-en, amitől még az xf-56/1.2 meg a 42.5/1.2 is érezhetően elmarad)Na mindegy, tényleg kár ezt tovább ragozni, ha Neked nem hát nem
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #1787 üzenetére
Azért az egy FF üveg, Fujira ugyanezt gondolom kisebben is ki lehetne hozni. Meg hát ezen az áron Fujira minek, ha Fujim lenne tuti az 56/1.2-őt választanám, tetszettek is a vele látott mintaképek nagyon, és mégiscsak 1.2-es, portéüvegnél ezt érékelem (nagyjából ugye a ff 85/1.8akkal lehet párba állítani, csak canikonban azért ezek bár ár/értékre kiválóak de nem prémium darabok, teljes nyílás közelében nyilván elmaradnak. Viszont pont az FE55ből kiindulva, a Sony/Zeiss 85/1.8asára viszont már teljesen nyitva is nagyon kíváncsi leszek)
Amúgy egyetértek hogy az FE-55/1.8 is nagyon remekre sikerült, ma épp linkeltem is a sony-topicbnan a dxomark-ismertetőt róla.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Hm, elhiszem hogy szuper lesz de azért ez elég drága, ezer dollárért én tuti nem vennék makró-obit... (nyilván nem csak arra jó, de általános használatra meg ebben az ár-tartományban inkább akkor már fényerős (fix 2.8) pro zoomot (lesz olyan fujira is)
(mielőtt az oly 60/2.8at megvettem (és az messze nem ilyen drága, de remek felépítésű, fókuszlimiteres, kiváló üveg), akkor erősen gondolkoztam hogy inkább valamelyiket a "régi idők" manuálisaiból (pl. "Bokina" és társai) Aztán azzal győztem meg magamat hogy az igazán jók forintban már egy százasért mennek, macerás beszerezni, nagyok és nehezek (bár a táskában azért elfér), de aztán nálam a fő érv az volt hogy nem volt telém (azóta is ez a leghosszabb obim amit használok is) és ha nem makróra használom épp, akkor viszont nekem kell az autofókusz. De ha 1000 usd/eur lett volna, akkor tuti inkább rögtön a 35-100/2.8 és mellé kispórolok még egy jobb manuális makrót)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Na ebben a linkelt tesztben a Predictive Hybrid Autofocus rész nekem tetszik, mert itt is sorozatfotóval van demonstrálva. Viszont szerintetek a nagyfelbontású képeket hogy lehet letölteni a legegyszerűbben flickrről (mondjuk a letöltés onnan ritkán egyszerű...), mondjuk egyszerre az összeset? (vagy ilyen nincs, és ahhoz az kellett volna hogy a szerző feltegye egy szerverre összecsomagolva az egész szériát?) Mert így laptopról kicsiben nem rossz, de azért szívesen végigpörgetném hogy mennyire tartja rajta pontosan az arcon a fókuszt.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz ROBOTER #1847 üzenetére
"Sonyban szarok az obik"
Hm, inkább csak kevés, és drága. Az 55/1.8 nem lett épp egy rossz darab, de ha "pénz nem számít" (az a legkevesebb ) akkor tájképre egy A7R + 24-70/4 szerintem elgondolkoztató (ráadásul nem is elfogadhatatlanul nagy méretű) Vagy az miért nem tetszene? (most az anyagi részét leszámítva)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz ROBOTER #1855 üzenetére
Ezt már a múltkor is szerettem volna megkérdezni: a rövid makrót milyen témához ideális(abb) használni? Nem macerásabb a megvilágítás? (arra gondolok hogy azzal hogy közelebb kell tolni az obit a tárgyhoz, így jobban leárnyékol maga a felszerelés)
(#1857) Parci: plusz hozzá lehet még tenni a 12-35, 12-40 párost.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
hm, néztem a dp3-ról gyorsan két tesztet (egy MingThein és egy luminous landscape), a képminőség ott van!
(#1861) Parci: az ergonómia jogos, pedig MingThein még egy markolatszerűséget is barkácsolt rá
Viszont most délután volt a kezemben az a Samsung amiről a múltkor írtál (amin szinte egy gomb sincs csak a nagy érintőkijelző), a tárcsák-gombok hiányát nem tudnám megszokni, de a markolat, az expo-gomb, a súlyeloszlás - ezeket nagyon eltalálták!"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"kezeli bármi a raw fájljait a saját szoftverükön kívül?"
hát nem lepődnék meg ha nem, mert MingThein a mit-kellene-még-javítani részben megjegyezte hogy a fájfeldolgozást bízzák inkább az Adobe-ra.
(mondjuk az az 50es volt, de gondolom ebben nincs különbség)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Roboter viszont azonos felvétel esetében a konvertált raw és a gépi jpg viszonyáról beszélt: "Jobb a Fuji JPG, mint az LR RAW"
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #1959 üzenetére
Szállítanak objektívet Magyarországra?
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #1963 üzenetére
Sokféle dolgot lehet ide is rendelni (régebben könyveket rendszersen hozattam), de 1 éve amikor fényképezőgépet szerettem volna, azt nem lehetett, ebből gondoltam hogy objektívet sem fognak.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #1966 üzenetére
Hm, ilyen sok a vám? (vagy mi az az "importköltség"?) Viszont szerintem erre rájön még 27% ÁFA.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Gondwana #2268 üzenetére
"Most jött a Fuji az igényekhez az átlagtól jobban közelítő vasakkal, hát elkezdték őket is Poor man's Leicázni."
Hát csak azért mert ilyen értelemben még nem olvastam sehol nyilván nem mondhatom hogy téves, de nekem a szegény ember Leicája az A7 kapcsán volt logikus fogalom, ugyanis mint mirrorless ÉS fullframe, lehetett rá olyan digitális hátfalként tekinteni amire adapterezve felcsavarhatóak az M-mount üveg (meg persze még egy csomó más is) és visszaadja ugyanazt a képmezőt, és mindezek mellett egy digitális Leicához képest olcsó (ettől lesz szegény ember leicája )
Ti viszont most itt mintha úgy használnátok hogy a Fuji kezdi betölteni azt a minőségi és presztizs szerepet, amit korábban a Leica. Ez szerintem azért egy más aspektus - mondjuk persze nincs ennek olyan nagy jelentsége.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #2277 üzenetére
Mint írtam értem hogy erről beszéltetek. Erre mondtam hogy ez egy másik aspektus.
(amúgy nem bontottam ki x100 limted editiont selyemmel bélelt fa dobozból és kábé kismilló dolog előzi meg ezt az élményt a személyes prioritási listámon, de természetesen elfogadom hogy ez szintén lehet egy óriási élmény Nincs ezzel semmi gond)Én ezzel szemben a "szegény ember Leicája" kapcsán arről beszéltem amiről már az A7-tel kapcsolatos első híreknél is, és amíg a Fuji nem lesz FF, addig hiába adapterezed, az M-mount üvegekkel nem azt kapod amit Leicánál kapnál. Az A7nél meg (leegyszerűsítve) igen
De még egyszer, természetesen elfogadom hogy a szegény ember leicája abban a kontextusban is oké hogy (bár a megfizethető(bb) presztizs fogalompárban érződik azért egy kis feszültség) az elit-szerepét veszi át
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
nyilván ezért írtam "látószög/fényerő párosokról"
De még egyszer, ha hipotetikusan lenne minenre megfelelő natív fuji obi, az sem változtatna ezen, mert én egyszerűen csak arról beszéltem amiről pont elég szó volt az A7-pletykák kapcsán, ahol a "szegény ember leicája" nem a presztizs-szempontokra hanem arra vonatkozott hogy innentől aki a legacy üvegeket akarja használni (pl. mert van belőle neki egy csomó, Steve Huff nem véletlenül volt olyan lelkes) annak onnantól már lett lényegesen olcsóbb alternatívája a digitális hátfal választásához. Ennyi.
Ettől még mondom, elfogadom hogy érvényes a "presztizs" összefüggésben is (bár akkor a "poor man's leica" az a "szegény ember presztizs fényképezője" ? De részemről mehet így is )
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Világos de most tényleg nem arról volt szó hogy kinek mi a megfelelő (én sem szeretnék nagyüzemben manuálozni, sem leicával, sem sonyval, sem semmivel), hanem egyszerűen csak a "szegény ember leicája" jelentésén. Ennyi. Na de asszem ezt most kitárgyaltuk
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gaming notebook topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Gitáros topic
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)