Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #26895 üzenetére
Nem mindegy, hogy miképpen váltanak motort. Ők eleve a CryEngine-t is nagyon durván átírták, amit tettek az annyi, hogy az eddig megírt kódot átvitték a Lumberyard alá, amit nem volt nehéz megtenni, mert a használt és az új motor struktúrája megegyezett. Tehát nem sok munkájuk volt ezzel, lévén a saját kódjukkal dolgoznak így is, csak mostantól az Amazontól kapnak technikai támogatást, és használhatják az AWS-t, alapvetően csak ezért váltottak.
Ha mondjuk nem a saját kódjukkal dolgoznának, akkor más lenne a helyzet, de nekik alapvetően nem a Lumberyard képessége kellett, hanem az Amazon Web Services.Eddig nagyrészt a Mantle kódot fejlesztették pusztán amiatt, mert ebben volt a legnagyobb időmennyiségük, illetve ez elfogadta a HLSL-t (ugye rengeteg effektet a játékba az AMD ír, tehát olyan API-n kell lenni, ahol ez tesztelhető). Ugyanakkor már be volt építve a DX12 és a Vulkan támogatás is, csak nem volt leoptimalizálva. Ez nem akkora gond, mert a három említett API alapvetően nagyon hasonlít egymásra, tehát az egyik API-ra írt struktúra helyből alkalmazható a másik kettőre. Vagyis a low-level leképező optimalizálása nem vesz el többet két hétnél. Annyit kell eldönteni, hogy a Mantle-ről merre lépnek tovább. Eredetileg a DX12-re akartak lépni, de inkább a Vulkan API-t választották. Ez összességében a terveket nem vetette hátrább, mert ugyanannyi idő és erőforrás kell az aktuálisan használt kiindulópontból mindkét API-ra optimalizálni. Talán Vulkánra még egy picikét könnyebb is, de ez csak a saját fejlesztési modelljük specifikus hatása.
Persze a shader fordításnál lesz egy kis extra meló, mire a HLSL-ből SPIR-V-t kapnak, de a nyílt forrású infrastruktúrák miatt ez ma már kivitelezhetővé vált.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz TTomax #26898 üzenetére
Nezd nekem nincs bajom a kritikaval, igen a hataridoket nemigen tartjak, ezert jarna nekik egy seggberugas, de nem azert mert nem dolgoznak (400 fejleszto 5 studioban nem a labat logatja), hanem mert idiota optimista datumokat adnak meg.
Azt viszont eszre kell venni hogy ez egy nagy projekt, nagyon nagy Egy MMO+ egy single jatek nem ugrik elo a semmibol. MMO-t nem is tudnek mondani ami 5 evnel kevesebb ido alatt elkeszutl, es akkor meg csak az "olj meg 100 nyulat" hacknslash MMO-rol van szo, aminel az SC meg szazszor komplexebb.
Szoval ami itt a lenyeg, 5 ev utan azt mondani hogy "sosem jelenik meg" meg "idotlen idok ota keszul" szimpla bolondsag, mikor nincs olyan studio aki ezt hamarabb megcsinalta volna, nemhogy ugy hogy kozben szedik ossze hozza a teamet es a penzt.A profitalasra: Ennek az egesznek epp az lenne a lenyege, hogy nincs kiado, ezert nincs aki uti vagja a fejlesztoket hogy marpedig devember 13-ra kesz kell legyen a jatek. Aztan jon az NMS fele hianyzik a fele, meg a 800Mb-os patchek hetekig hogy valahogy gatyaba razzak a jatekot.
Itt epp ez a lenyeg, es ezert turelmes a tamogatok nagy resze, mert az lenne a lenyeg hogy csinaljak meg rendesen.Hogy elkeszul vagy sem, majd kiderul, szemely szerint 145 millioval mar nem hiszem hogy besulne, es en latom hogy mostmar jol haladnak a fejlesztesekkel. Amit megcsinaltak az pedig csucs.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
válasz Malibutomi #26897 üzenetére
Az a baj,ha visszatekintesz a multba egy picit akkor azt láthatod,hogy az esetek nagy részében az ilyen játékok sosem készülnek el.Persze lehet,hogy pont ez lesz az üditö kivétel,ki tudja de én személy szerint erre nem 100,de 10dollárt sem mernék rakni.Az a kérdés is ott motoszkál mindig a fejemben ilyenkor,hogy én mint early acess vásárló mit is profitálhatok ebböl,mert látszólag semmit jelenleg.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Malibutomi
nagyúr
válasz TTomax #26896 üzenetére
Kevesebb mint 100$-al nem titok. Van egy kis kezdo hajom meg egy masik ami olcson kez alatt vett AMD promobol lett. Ennyi.
Egyebkent nem, szerintem nem normalis, de mindenki arra kolt amire akar. Lattam mar embert aki War Thunderre koltott ennyit, sot mobil jatekra is elvernek ezer dollarokat emberek.
Megmondom szerintem hogy kellene minden jozan felnottnek viselkednie. Egy crowdfunding projectbe csak annyi penzt rakni amennyit nem baj ha elveszitunk, mert ez minden ilyen projektnel fennalo lehetoseg. Igy tamogattuk ami tetszik, es nyugodtan varhatjuk mikor lesz kesz. Ha elkeszult orom, ha nem ejj buktam par dollart.[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
válasz Malibutomi #26894 üzenetére
Nagyon off,de nem birom ki.Szerinted az normális,hogy egy játékban 18.000dolcsit lehet költeni?Mert szerintem ez tulmutat minden józanságon.Komolyan kérdezem,mennyivel vagy benne?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #26894 üzenetére
"Lovacskazas meg szex? "
Lol ha nálad ennyi maradt meg a W3 és ME játékokból akkor szerintem is várj a Star Citizenre.
Olyanokon dolgoztak amelyek hasonlóan fontosak voltak az adott játék megalkotásához. Egy játék ugyanis nem csak technikai részből áll, sőt mondhatni az az utolsó szempont."Hmm, csuszas fejlesztes kozben mikozben olyan dolgokat probalnak a jatekba pakolni, amik tulmutatnak az egyszeri gyorsan kiszort tucetjatekokom
ME:A miert csuszott egy evet? Ennyi kellett hogy rondabba tegyek az animaciokat?"A csúszás náluk már hagyománnyá vált, bár mostanra legalább már annyit tanultak belőle, hogy nem mondanak pontos dátumot...
1 negyedévet csúszott, a ronda animációkra pedig majd akkor térj vissza ha ez a "túlmutató" játék megjelenik és a korábban említett hiper-szuper technikai dolgokat maradéktalanul sikerült megvalósítani, mert valahogy fura mód garantáltnak veszed, hogy úgy is lesz"A motorvaltasra irtam a kb nulla raforditast mivel Cryengine->Cryengine valtas volt gyakorlatilag"
3 év fejlesztés után ha motort váltasz az nem nulla ráfordítással történik. Pont a Mass Effectnél volt erre példa a Frostbite esetében, hogy nem olyan egyszerű az.
"Ertem szoval felhozod hogy atirjak a motort az baj, ramutatok hogy nem irnak at semmit, ez kesobbre vonatkozo kijelentes, akkor meg tapsikolsz. Szimpla trollkodasnal azt hittem tobb eszed van."
Mert szerinted eddig nem foglalkoztak a DX12-vel ? Ha nem akkor megint csak egy korábbi -2 éves- ígéretről derül ki, hogy még bele sem kezdtek. És pont ez a legnagyobb gond a projekttel, hogy minden "félkész, fejlesztés alatt, majd kész lesz, még bele sem kezdtünk" állapotban van és még így is lesz egy darabig.
Szóval ja ha valaki bevág egy 2025-ös kommentet az nem feltétlen trollkodás, hanem ennél a játéknál egy halál komoly scenario, mert ilyen ütemben lehet tényleg akkorra lesz kész.
Amúgy meg nem trollkodásból írom, nálam is várós a játék single része, de egyszerűen nem tudok elmenni emellett a fejlesztési "ütemterv" mellett, védeni meg semmiképp sem.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #85552128 #26893 üzenetére
Pont ezért volt szétszedve két részre, és előbb jöt volna a single. Melyik is jelent meg ezek közül ? Semmi.
Elobb is jon a single, de mivel a ketto ugyanazt a technikat hasznalja, a motort meg kellett varni vele
Nem, de van más. A legnagyobb különbség, hogy az említett két játék elkészült, a másik meg ígérgetés szintjén létezik..
Lovacskazas meg szex? Ezek komoly fejlesztoi munkat igenyelnek. Tudsz mondani esetleg konkretumot, aminek a technikai megvalositasa igenyel nehezebb fejlesztoi munkat, ami hasonlo nehezseg mint egy MMO felepitese, vagy amiket fentebb emlitettem? Nem hinnem.
Ja latom kozben szerkesztetted, jott az "elkeszult" utokartya. Gyakorlatilag elismerted hogy nincs bennuk semmi technikailag nehez. Szoval ja kesz studio el tudott kesziteni egy single player jatekot mindenfele technikai kulonlegessek nelkul hamarabb mint egy nullarol indulo studio ami sokkal komplexebb MMO-t keszit. Ez aztan sokkolo.Ez mivel is magyarázza azt, hogy folyamatosan olyan dátumokat adnak meg saját maguk amelyeket nem tudnak teljesíteni ? Ha azt akarod bizonyítani, hogy felelőtlenül ígérgetnek sikerült.
Hmm, csuszas fejlesztes kozben mikozben olyan dolgokat probalnak a jatekba pakolni, amik tulmutatnak az egyszeri gyorsan kiszort tucetjatekokon. Letaglozo.
ME:A miert csuszott egy evet? Ennyi kellett hogy rondabba tegyek az animaciokat?Egy játékon nem dolgozott három stúdió a pénzügyi háttérről semmit nem tudunk. A CDPR mögött pedig senki sem állt.
Nem irtam hogy egy jatekon dolgozott 3 studio, te irtad hogy tobb jatekon dolgoznak, en meg irtam hogy tobb studioval.
"Jövőbeli"
Ertem szoval felhozod hogy atirjak a motort az baj, ramutatok hogy nem irnak at semmit, ez kesobbre vonatkozo kijelentes, akkor meg tapsikolsz. Szimpla trollkodasnal azt hittem tobb eszed van.
A motorvaltasra irtam a kb nulla raforditast mivel Cryengine->Cryengine valtas volt gyakorlatilag
A DX12 Vulkant nem emlitettem egyaltalan hogy mennyi raforditas lenne a valtas de latom a motor es az API kulonvalasztasa nem sikerult.Reszemrol befejeztem, mert tul sok az off, es mar kezdesz elmenni a csusztatasos csavargatas iranyaba, ahhoz meg nincs kedvem.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #26892 üzenetére
" Ha csak egy single playert csinaltak volna az meg lehetett volna 5 ev alatt itt is. Egy single+MMO+studio felepitesre 5 ev nem sok."
Pont ezért volt szétszedve két részre, és előbb jött volna a single. Melyik is jelent meg ezek közül ?
"5 ev alatt semmit nem fejeztek be: 2013-ban 12-en voltak, fel kellett epiteni a csapatot es a studiot, infrastrukturat. Meg 2014-ben is csak 60-100 fo kozott volt a team."
Ez mivel is magyarázza azt, hogy folyamatosan olyan dátumokat adnak meg saját maguk amelyeket nem tudnak teljesíteni ? Ha azt akarod bizonyítani, hogy felelőtlenül ígérgetnek akkor sikerült.
"Mass Effect es a Witcher MMO-k? Van bennuk valami specko fizika? Lokalis fizikai grid? 64bit pontossag hogy tobbmillio km lehessen egy rendszer? Proceduralis komplett bolygok?"
Nem, de van más. A legnagyobb különbség, hogy az említett két játék elkészült, a másik meg ígérgetés szintjén létezik.
"Bioware 3 studioval dolgozott folyamatosan meglevo penzugyi hatterrel."
Te hoztad fel példának a Bioware-t. Egy játékon nem dolgozott egyszerre három stúdió a pénzügyi háttérről semmit nem tudunk. A CDPR mögött pedig senki sem állt. Mondjuk a jelenlegi 145 millióval nem hiszem, hogy pénzügyi gondjaik lennének.
"Semmit nem kell atirni, a jatek DX11-en van, annyi tortent hogy a jovobeli DX12 konverziop helyett jovobeli Vulkan port lesz"
"Jövőbeli" Tehát akkor 2015 óta beszélnek a DX12-ről de még semmilyen formában bele sem kezdtek, most meg már bele sem fognak.
A kb. 0 ráfordítás a motrováltást illetően már csak ezért sem igaz, mert DX11-ről nem "0 ráfordítással" fognak DX12 vagy most már Vulkanra váltani.Azért kíváncsi leszek ha megint sikerül elcsúsztatni a single részt mivel fogják magyarázni.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #85552128 #26889 üzenetére
Nem akartam mar offolni itt, de fogalmatlansagbol 5-os.
A gond az, hogy 5 év alatt semmit sem fejeztek be. A Bioware 5 év alatt kiadott 2 játékot és dolgoznak egy harmadikon, miközben új motorra is átálltak. A CDPR 3.5 fél év alatt majdhogynem feleannyi pénzből egy Witcher 3-at csinált.
5 ev alatt semmit nem fejeztek be: 2013-ban 12-en voltak, fel kellett epiteni a csapatot es a studiot, infrastrukturat. Meg 2014-ben is csak 60-100 fo kozott volt a team.
Bioware 3 studioval dolgozott folyamatosan meglevo penzugyi hatterrel.
Mass Effect es a Witcher MMO-k? Van bennuk valami specko fizika? Lokalis fizikai grid? 64bit pontossag hogy tobbmillio km lehessen egy rendszer? Proceduralis komplett bolygok?
Egyik sem. Ha csak egy single playert csinaltak volna az meg lehetett volna 5 ev alatt itt is. Egy single+MMO+studio felepitesre 5 ev nem sok.Ezek 5 év alatt az általuk megadott határidőket csak tologatják, tavaly motort váltottak, most meg bejelentették, hogy megint átírják a motort mert a korábban hypeolt DX12 helyett most már a Vulkan tetszik...
Motorvaltas: Cryengine-> Lumberyard (ugyanaz a Cryengine csak Amazon AWS tamogatassal) Kb nulla raforditas, de partnerseg az Amazonnal ami kifizetodo.
DX12 helyett Vulkan: Semmit nem kell atirni, a jatek DX11-en van, annyi tortent hogy a jovobeli DX12 konverziop helyett jovobeli Vulkan port leszSzoval ja. Par cikkbol levont vegkovetkeztetes ismet, ahogy mar fentebb is emlitettem.
Azt kellene felfogni, hogy tul sok az info a projekttel kapcsolatban ahhoz hogy valaki par (idonkent clickbait) cikk alapjan velemenyt nyilvanitson.
Pont ezzzel kezdtem feljebb, jon valaki es benyog egy informalatlan kliset, leirtam hogy ez nem igy van, nem lehet 1-2 cikkbol levonni ilyenkovetkeztetest, es jon a kovetezo ember a kovetkezo alulinformalt klisevel.Akit erdekel a tema SC topicban vagy priviben meg lehet vitatni, szerintem tul sok itt az off mar.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz ->Raizen<- #26887 üzenetére
Igen én is olvastam
az ipononazon a másik oldalon a cikket hogy megszületett az első 4K kártya és tényleg impozáns ez a 30 meg 60% emelkedés de azért ha úgy nem vagyunk FANboyok és ránézünk a grafikonokra azt látjuk hogy még a Full hd Gamer monitor ( 144Hz)- et sem értük el..
és ez zsinórban az elmúlt három játékban elmondható
1080P ultra
1080Ti 109 FPS
1080 94 FPS
1070 72 FPS
1440P
1080Ti 71 FPS
1080 61 FPS
1070 48 FPS
Nagyon nagyon messze van még az a 4K alagút vége amikor majd jön a fény de tisztán...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #26879 üzenetére
A gond az, hogy 5 év alatt semmit sem fejeztek be. A Bioware 5 év alatt kiadott 2 játékot és dolgoznak egy harmadikon, miközben új motorra is átálltak. A CDPR 3.5 fél év alatt majdhogynem feleannyi pénzből egy Witcher 3-at csinált. Ezek 5 év alatt az általuk megadott határidőket csak tologatják, tavaly motort váltottak, most meg bejelentették, hogy megint átírják a motort mert a korábban hypeolt DX12 helyett most már a Vulkan tetszik... Szóval ja, van alapja, hogy szkeptikusak az emberek, mert az ilyen elodázott projektek általában nem szoktak osztatlan sikert aratni (ha elkészülnek).
[ Szerkesztve ]
-
Venyera7
senior tag
válasz ->Raizen<- #26887 üzenetére
A fura x is tartja magát szèpen
-
->Raizen<-
veterán
Nagyon erős lett a titan! Igazi 4k ready kártya
[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
válasz Malibutomi #26885 üzenetére
Az a lényeg hogy neked tetszik és bízol a fejlesztőkben.
A jó dolgokra megéri várni.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
imi123
őstag
válasz Malibutomi #26883 üzenetére
Majd az unokáid játszanak vele.
Olyan az mint a fa ültetés.[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz schawo #26882 üzenetére
Mivel 2012-ben volt a kickstarter, es utana meg csak egy maroknyian voltak, olyan nagy fejlesztes elotte nem volt. annyi tortent elotte hogy a kis csapattal osszedobtak a pitch videot, amihez elkeszult egy par (mai szemmel) kezdetleges hajo es embermodell.
2012 decemberben 8 fos volt a csapat, 2013 dec 60fos, 2015 februarban mar 205 fos.Lehet talalgatasokkal dobalozni es azok alapjan elmeleteket gyartani, csak ertelme nincs.
Pont ezt irtam feljebb. Egy ket cikk alapjan, tenyek ismerete nelkul eldontjuk hogy mi is ez, aztan puffogtatjuk hogy sosem lesz kesz. Ami nem is lenne baj, mindenkinek meglehet a maga velemenye, csak egy ido utan uncsi ezt olvasni, ugy hogy tudod 95% hogy az illeto nem nezett utana annak amirol beszel.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Malibutomi #26879 üzenetére
5 eve fejlesztenek
5 éve eladják. Nem ugyanaz. Fejlesztés már kitudja milyen rég kezdődött.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Fred23
nagyúr
Változás: mégis Vulkan-t kap a Star Citizen!
Sikerült meglepniük, de nagyon örülök a hírnek!
-
Malibutomi
nagyúr
válasz TTomax #26877 üzenetére
Nem kell belerakni sok lovet, nem kenyszerit senki senkit ilyen egyszeru.
A poen azert unalmas kicsit mert mindig eldurrantja valaki, miutan elolvasott egy hirt es gondolta mond egy nagyot, anelkul hogy gondolkodna. Idonkent poennak meg elmegy, csak sajna van aki komolyan is gondolja.
5 eve fejlesztenek ketto jatekot, egy nagy single playert, es egy MMO-t, ugy hogy az osszes studiot, teamet, eszkozoket nullarol kellett felepiteni. A Bioware-nek ennyi ido kellett az ME:A-hoz, ami egy nagyobb single player, ugy hogy adott volt a studio, a csapat, a penz.
Kb vizenjarashoz hasonlo csoda lenne ha 5 ev alatt befejeztek volna ket nagyon osszetett jatekot, megis sokan ugy csinalnak mintha evtizedek ota keszulne(pedig ugye nem), anelkul hogy belegondolnanak egyaltalan a miertekbe es perspektivaba helyeznek a dolgokat.(#26878) mlinus
Akkor neked kulon ajanlanam hogy probald perspektivaba helyezni a dolgokat (lasd fent) aztan irj. 5 ev alatt talan egy koegyszeru hacknslash MMO keszul el talan amiben zero fizika van, es semmi ujitas, (vagy egy komolyabb single player jatek) adott studioval es penzosszeggel mogotte.[ Szerkesztve ]
-
mlinus
őstag
válasz Malibutomi #26876 üzenetére
aha, csak én nem poénként értettem
ilyen elképesztő feature creepet még semmilyen játéknál nem láttam. sose lesz kész, ha mindent be akarnak tartani..[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
válasz Malibutomi #26876 üzenetére
Érthető,ha egy jó nagy adag lóvét raktam volna bele én is így reagálnék.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #26872 üzenetére
Nocsak. A DXIL köré húzott infrastruktúra kinyitja a kapukat? Végül is mind a DXIL, mind a SPIR-V nyílt forrású. A fordítók tehát szabadon felhasználhatók, így már csak egy DXIL->SPIR-V konverter kell. Nem elegáns, de tökéletesen működőképes. Gondolom a DX11-et is azért dobják el, hogy a D3BC-t kizárják a fejlesztésből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mlinus
őstag
válasz huskydog17 #26872 üzenetére
azta! alig várom 2025-öt!
-
huskydog17
addikt
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
#65755648
törölt tag
válasz TTomax #26861 üzenetére
Attól függ mikor és mennyiért vette az illető. Aki '14 végén-'15-ben vette 100-120k környékén az tényleg jól járt vele. Aki 2016-ban, netán annak is a második felében vett 970-et még mindig 100k környékén, az már kevésbé.
Ahogy a tesztelő is mondja a videóban, a GTX970 fej-fej mellett van a 4GB-os RX470-el (amit ma 60k körül kapsz), csak többet fogyaszt és tuningban sem jobb (náluk mindkettő 10-15% tuningot bírt).
Ehhez jön hozzá, hogy az új játékokban egyre jobban lemarad az új gen. kártyákról a 970, amit az is bizonyít, hogy míg nyáron 5% körül volt az RX480 8GB előnye hozzá képest, addig az általad is linkelt videón már 18% (mindkét esetben az 1440p-t néztem).
-
TTomax
félisten
-
#45185024
törölt tag
válasz TTomax #26865 üzenetére
980-as kártyákat lehetett kapni Magyarországon 140-150 ezer forintért Ma ennyi egy 1070-es.
Nem az 1080-as 140-150 ezer !!!
Lehet azt rá mondani hogy a 970 utódja mert akkor nézd mekkora a gyorsulás, de a dolgok az árukkal konkurálnak.
Most a Ryzennél is ez a fura nekem mikor valaki azt mondja ez a processzor annak a processzornak az ellenfele csak fele annyiba kerül.
Hát könyörgöm akkor nem annak az ellenfele.
Minden termék az azonos áru termék konkurenciája. A többi csak PR.[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz #45185024 #26864 üzenetére
290x-390x-fury x?
460?
Ezek hogy viszonyulnak az elődhöz?
De hamarosan jön az 5xx széria, ami szintén szép fejlesztésnek ígérkezik. Megvan az új 7800 széria méltó folytatása, hátha lesz vagy 3x kiadva ez is.Amúgy valóban minden rendben a toronyban?
Lehet az árakat nézni de az mindkét oldalon kicsit elszállt, a termék neve megad egy a angsorban elfoglalt helyet ahoz mérten kellene keresni az elődöt. Ez NV-nél logikusan halad AMD meg... mindent összebarmol.
Itt az NV aki kicsit tisztább-átláthatóbb helyzetet ad.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
TTomax
félisten
válasz #45185024 #26864 üzenetére
Ugye most csak viccelsz?A 970 msrpje 329dolcsi volt, a 1070 379dolcsi 50dolcsit ment fel mert az amd a mai napig nem tudott árversenyt kialakitani,nincs mire engedni az árból.A 1080 ára is csak azért esett egy százassal mert kijött a 1080Ti.Ha már a számozásból nem is esik le akkor az NV a saját honlapján is a 970utodjának tekinti a 1070et,de te gondolom még az életben nem jártál ott. [link]
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#45185024
törölt tag
válasz TTomax #26863 üzenetére
Már elnézést de mitől lenne az 1070 a 970 utódja ?
kiadáskori MSI árakat fogok mondani egy 970 es annó 120 ezer forint volt egy 1060-as 116 ezer forint egy 1070 es meg 160 ezer, az hogy mesterségesen feljebb csúsztatok egy kategóriát az csak manipuláció.[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
válasz #45185024 #26862 üzenetére
Miért kellene gyanusnak lennie?A 970utódja a 1070 jó reggelt!A 1060 a 960utódja,vagy akkor az is gyanus legyen hogy a 1070 ugyanazt produkálja mint a 980Ti?Azt persze nem vetted észre,hogy a szerencsétlen 970 alapon hoz egy 470et ugye?Huzva meg egy 480at is?Két év távlatából az elavult hulladék?
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#45185024
törölt tag
válasz TTomax #26861 üzenetére
És az icipicit sem gyanús hogy az 1060 és a 970 is pont min 39 FPSt nyom egy játékban ?
Mennyire örülhetnek most az 1060 tulajok...
Tipikusan arról szól a történet mint a Witcher.
WARNING Figyelem a következő szöveg allegóriát fog tartalmazni WARNING
★★★★★
Főnök megalkottuk azt a kártyát ami a rendkívül gyorsan fog DÍNÓkat renderelni.
De mit tegyünk az új játékunkba?
-Dínót
-De főnök ez a csipkerózsika !
-És ????
★★★★★
De főnök biztos hogy tegyünk az egyenes felületekre is tesszelláció hegyeket mert megoldhatnánk egy háromszöggel is.
-És ???[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
És mit kapott ez a szerencsétlen 970 anno... [link].Azért végül is aki anno megvette nem is járt olyan rosszul....
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellálást igen, de a végső megjelenítéshez használni kell a setupot és a rasztert is, ahol már gyorsabbak a Radeonok. Tehát összességében a Mass Effecthez hasonló nem túlzó, hanem inkább elbaszcsizott dizájnnal nem nyer senki.
Az NV egyébként nem véletlenül nem fejleszti már a GameWorks-ben a tesszellációs effektet. A Deus Ex MD-ben van az eddigi legdurvább háromszögszám jelenetenként, és ezért nyerik főleg a beépített benchmarkot a Radeonok. Hiába számolja ugyanis gyorsabban a nézőpontfüggő tesszellálast a GeForce, ha a raszternél jobban kikapnák.
Ez a fő oka, hogy olyan effektek készülnek a Gameworks-ben, ahol rejtett geometriákat lehet tesszellálni. Ez ugyanis nem terheli a rasztert, ami a Radeonok erőssége. A volumetrikus fényeffektjük pont ilyen. Az ott tesszellált geometria nem megy tovább a raszterre. Na persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy ilyen effektnek semmi szüksége tesszellálásra, de ez már sokadrangú kérdés, hiszen benne van az érintett programokban low minőségben is, ami pici tesszellálást alkalmaz es a minősége szinte ugyanaz. De a lényeg, hogy a raszter miatt nem játszik már senki szándékosan krájsziszkettőset. Még az NV sem, mert többet vesztenek, mint nyernek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz keIdor #26856 üzenetére
Újabbat, de azt nem tudom, hogy melyiket. Ha szerencsénk van megkapja a modernizált light tree leképezőt. De persze az sem kizárt, hogy marad a mostani mozaikos deferred.
Én szurkolok a light tree-nek, mert sokkal gyorsabban kezeli a nagy tereket, mint a mozaikos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Igaz, később megtaláltam a hírben.
Ami nem tiszta még, nvidia-n ugyanannyi gyorsulás lesz mint amd-n? Ha jól tudom az nvidia jobban tűri a túlzó tesszellálást. Ebből nekem az következik, hogy ott nem lesz lényegi gyorsulás. Amiért kérdezem, lehet eltérés a mostani tesztek és a patchelt tesztek között nvidia vs amd között arányaiban?És: ez az optimalizált profil hol is van? Driverben kell aktiválni, vagy a játékban?
5600X 2x16GB 6800XT | ASUS Zenbook 14 UX425 | iPad Pro 12.9 | iPhone 15 | iMac e2008
-
Laja333
őstag
válasz TTomax #26854 üzenetére
Megnéztem. X4 955 mellett mind a két kártya CPU limitre fut. i5 750 és 6700k mellett pedig ugyan az a különbség (~10%) van a két kártya között. Pár % difi van játékonként, ami mérési határon belül van. DOOM-ban nagyon CPU érzékeny a Radeon, Armában pedig az 1060 lódul meg a 6700k-tól.
Júliusi teszt, ekkor még volt ekkora különbség a két GPU között.[ Szerkesztve ]
-
Valdez
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #26849 üzenetére
Nem is az új Frostbite-ra kellett volna lepni, hanem az egyel újabbra, amire elég könnyű lenne váltani, hiszen csak optimalizálást tartalmaz. A könnyűséget jelzi, hogy a Battlefront átváltott rá a legújabb DLC-vel.
A BF1-ben azért vannak átvezetők, hogy azok lejátszása alatt a pályabetöltés megkezdődjön. Akár real-time-ban is meg lehetne oldani, hiszen eleve egy Radeon Pro Duós gépen lettek rögzítve.
Mint írtam a legújabb motorverziót kivéve elég gyenge az animációs pipeline. Minden Frostbite játékot érint a probléma a BF1-en kívül. Ez van. Az új motorban már jobb rendszer van, tehát a jövő fényes.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
BF1-ben tényleg szebbek a felületek, viszont a Mass Effect kb. a Battlefront és a BF1 között lehet overall, előbbit kb. mindenben lekörözi, BF1-től helyenként valamiben szebb/valamiben nem. Ez meg egyáltalán nem rossz ha azt vesszük a BF1 a piacon lévő legújabb FB motort használja a ME-t meg 4-5 éve kezdték fejleszteni az említett két játék előtt. Szóval volt ott közben motor/feature upgrade csak nyilván egy ekkora játéknál nem az van, hogy "kijött az új FB átrakjuk a több száz órás tartalommal megtöltött játékot is alá"...
Az arcanimációkat illetve a frizurákat soha egyik FB játékban sem kellett olyan közelről és részletességgel mutatni mint a DA:I vagy ME-ben, ezért nem tűnt fel korábban/más játékokban soha senkinek milyen pocsék a motor ebből a szempontból ez már a DA:I óta látszik. BF1-ben előrenderelt az összes átvezető is, így meg könnyű...
A Battlefrontban pl .Chewbacca szőrzete, meg a hősök arcanimációja/haja (akiket real emberekről modelleztek le ugyanolyanra) is pocsék. Pedig nem több ezer sornyi dialógust kellett alájuk rakni hanem 1-2 mondatot.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #26842 üzenetére
Ezt én másképp látom. A BF1-nél jobb a PBR. Különösen a fémes felületeké. Az égboltban egyetértek, de abban a Mass Effect megkapta a Frostbite kísérleti rendszerét. Ez a BF1-ből hiányzott. Ebben tényleg jobb a Mass Effect, de másban nem.
Az animáció és a mimika az egyes játékokban azért rossz, mert a régebbi Frostbite verzióknál nehéz volt bánni ezzel a modullal. A BF1-ben azért jó, mert kapott egy sokkal egyszerűbben kezelhető új pipeline-t, ami ráadásul sokkal jobb is. Sajnos ez nem igazán a munkamennyiség kérdése, illetve csak részben, sokkal inkább a felhasznált motorverzió animációs moduljának hiányossága.
Haj megjelenítése dettó ugyanilyen probléma. Öreg a motorverzió.
Ezeket sajnos nem nagyon tudják frissíteni, mert erre van meg a tartalom, így ezt a modult kell használni. Még a fejlesztés elején lehetett volna azt csinálni, hogy kooperációban dolgozik a Bioware a DICE-szal, és akkor esély lett volna a legújabb animációs modult használni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Vigilante
őstag
válasz mlinus #26830 üzenetére
Nah ezt jó látni 1080p-be easy lesz ez a game is nekem.
△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1965 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mlinus #26843 üzenetére
Valójában az a motor sara. A legújabb Frosbite kapott egy jóval jobb animációs pipeline-t. Az egyik hibája volt annak a motorverziónak, amit az új ME használ, hogy elég régi alapra épült az animációs pipeline-ja, igy nehéz volt rajta jó eredményt elérni. Tekintve, hogy elég nagy fejlesztés egy RPG, így kevés erőforrás juthatott erre, ami a rossz alap mellett ennyire elég.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
félisten
Mennyivel jobban teljesit a 1060 az rx480hoz képest ha egy régebbi processzor mellé rakjuk... [link]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Valdez #26841 üzenetére
Dehogynem. A mérések úgy készültek, hogy az AMD javítását kikapcsolták. Ezekhez az eredményekhez képest hardvertől függően 10-20%-kal jobb sebességet fognak kapni a felhasználók otthon, akiket a fair-play nem érdekli, csak nem akarják felesleges számításokkal csökkenteni a teljesítményt.
Nyilván egy tesztnél kérdéses, hogy miképp mérjenek. Aktiválják-e az AMD javítását, vagy várják a programfrissítést és addig a sík felületeket is tesszellálják a Radeonok is, mert az NV nem kínált erre meghajtó oldali javítást ... még. Valszeg, ha a Bioware nem lép, akkor a Metro Reduxokhoz hasonló profilt kap a Mass Effect is. Ott kikapcsolhatatlanul része a profilnak egy tesszellációs driveres korrigálás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mlinus
őstag
a látvánnyal nincs semmi baj, az animációkkal már annál inkább, de az nem hiszem hogy a motor sara
-
#85552128
törölt tag
Látványra ez a motor jobb mint a Battlefronté. Van ami nem szebb van ami viszont sokkal pl. az égbolt vagy a fény effektek. Utóbbi még a BF1-étől is realisztikusabbnak hat, ott szinte mindenhol mintha reflektorba kéne nézni, kicsit sok volt a lens flare... Az űrt is 100x jobban megcsinálták.
Amit a legjobban kritizálnak az a haj és arcanimáció, ebben viszont csak azért nem sül fel más FB játék eddig (a Battlefront igen...) mert kevés lehetőségük volt rá.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Benne van driveres hírben, hogy az optimalizált beállítás kiszűri a sík vagy közel sík felületen történő tesszellálást. Kikapcsolni ezt nem érdemes, mert az rontja az igaz HOS-t. A speciális profil direkt azért van, hogy kezelje ezt a dizajnhibát. Ezt később úgyis javítja a Bioware, mert az NV már tuti veri az asztalt, hogy a GeForce-ok raszterizálójának hatékonyságát tesszellált sík felületek csökkentik, ami a képminőség javulása nélkül rontja a sebességet.
Ha offoljátok a tesszelálást, vagy 4x/8x-re korlátozzátok, akkor az látható képminősédromlást is eredményezhet, bár az eddigi beszámolók szerint a 8x beállítással ez nem vehető észre. Viszont így is a speciális profil a legjobb, mert az csak a dizajnhibákat javítja.
De a Bioware úgyis hoz patch-et erre, vagy ha nem, akkor az NV is meg tudja csinálni ugyanazt, amit az AMD, és ők is nyernek 8-10%-ot. A Metro Reduxokra úgyis megírták a szükséges modult.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Tesselation?
Németesek segítsenek!Felvették az elbocsájtott nvidia bérenc crytek dolgozókat?
[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | ASUS Zenbook 14 UX425 | iPad Pro 12.9 | iPhone 15 | iMac e2008
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #35434496 #26837 üzenetére
4K-ban a BF1 single nagyobb részletesség mellett simán tud majdnem duplaannyit. Egyszerűen csak régi a motorverzió. A Mirror's Edge Catalysthez fejlesztett Frostbite verziót nem véletlenül nem használja a legtöbb EA projekt, ez a második játék, ami erre épül. Optimalizálatlan és bugos verzió az újabb verziókhoz képest. Van két újabb Frostbite. Az egyik a BF1-es, amire sajnos nem olyan könnyű átállni a fejlesztések végén, de a Fifa 17-es és a Battlefront frissített motorjára könnyű lépni. De a Mass Effect bugokat látva, valószínűleg nem ez volt a legnagyobb gondjuk a fejlesztőknek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
ANDROMÉDA 23-26 FPS az 1080-al
[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
válasz ->Raizen<- #26831 üzenetére
A Nokiás doboz csodákra képes.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
addikt
válasz ->Raizen<- #26831 üzenetére
Mázlitok van, hogy egy régi engine verizót kapott a játék, tele bugokkal.
5600X 2x16GB 6800XT | ASUS Zenbook 14 UX425 | iPad Pro 12.9 | iPhone 15 | iMac e2008
-
Asbee
veterán
válasz ->Raizen<- #26831 üzenetére
Nem értem, a 290X-nek egy éve aláznia kéne azt az eldobható kártyát, ahogy itt mondták. És mégsem.
[ Szerkesztve ]
-
mlinus
őstag
-
TTomax
félisten
válasz #45185024 #26828 üzenetére
Nem igazán látok a képen fehéret....nálam ez egy fekete vga amin megcsillan a fény egy piros felirattal.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#45185024
törölt tag
Úgy illik hogy ha volt MSI 1080TI kép itt ami egyébként szép kártya
akkor legyen Vega is
Szeretjük a Fekete Fehér Piros színvilágot ! -
huskydog17
addikt
válasz schawo #26817 üzenetére
A Talos alatti Vulkan implementáció még wrapperen keresztül történik, ráadásul egy szálon megy leképzés. Az új motorral és a többszálú leképzéssel már gyorsabb lesz, de átírni egy motort nagyon sok idő. Ők nagyon is sokat foglalkoznak a Vulkan-nal, mert ők a teljes termékfelhozatalukat arra akarják építeni. Amúgy még ők a leginkább transzparensek ezen a téren.
#26822 Abu85: Köszi a listát, ehhez szerintem hozzávehetjük még az SCS Software-t is, már ők is kísérleteznek egy ideje a Vulkan-nal.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #26825 üzenetére
A verzió az mindegy. Eleve a DX12 is fejlődik, hiszen most kap shader modell 6.0-t, és ettől az API-t még DX12-nek hívják. A Vulkan is fejlődik, bár az 1.1-es verzió valószínűleg csak az év második felére jön.
De maga a Vulkan lesz a jobban elterjedt hosszabb távon. Mint írtam csak is azért, mert a licenelésre felkínált motorok azt választották. A top stúdiók jelentős része valószínűleg marad a DirectX-nél. Már csak azért is, mert ez gyorsabban fog fejlődni, mint a Vulkan. Eleve tervben van már a shader lépcsők egyszerűsítése, illetve a memóriamenedzsment újragondolása. Azt nem tudom, hogy amikor ezekre megjönnek a frissítések, akkor a DX12 DX12 marad, vagy már DX13, esetleg DX12.5. Őszintén szólva lényegtelen.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a DX12 egyik legnagyobb hibája a top stúdiók által az volt, hogy csak nagyon nehezen tudják kiegészíteni a gyártók. Emiatt az AMD, az Intel és az NV is külön szervizkönyvtárat ír hozzá. A DXIL-lel ez sokkal egyszerűbb lesz, mert magát az IR-t úgy építették fel, hogy nagyon egyszerűen rakhassanak bele a cégek vagy a stúdiók gyártóspecifikus kiterjesztést.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz velizare #26824 üzenetére
Ja, csak nem mindegy, hogy azért lesz elterjedtebb mert ténylegesen többen fogják használni, vagy azért mert addigra már a DX12 rég nem lesz tényező hanem az újabb verzió belőle.
Azért is kérdeztem, hogy ez az "elterjedés" a következő 1-2 évben jön e, mert eddig az egy szem Doomon kívül nincs olyan amiben megérné Vulkanra váltani és ott is leginkább az OpenGL-nek "köszönhető".
Nem hiszem, hogy addig jönne új DX verzió a Vulkan meg most váltott nevet.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #85552128 #26819 üzenetére
ez elég értelmetlen kérdés, mert nagyon nem tudjuk megtippelni, hogy meddig lesz vulkan a vulkan, és meddig lesz dx12 a dx12. azaz melyikből mikor jön a következő főverzió.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #26821 üzenetére
De ők eleve DX12-re fejlesztettek az elejétől. Nekik van egy évek óta írt kódjuk, tehát nincs értelme lecserélni. Én sem írnák át 4000 sor rendert és kb. 300 ezer sor shadert csak egy API cseréért, ha az legjobb esetben is ugyanazt a teljesítményt biztosítja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #26813 üzenetére
Vulkan támogatást kínál a jövőben: Epic, Unity, Crytek, Amazon, Valve, id Software, Croteam, Egosoft, Oxide, Silicon Studio, Rebellion, Fish Labs, meg az openszószos motorok fejlesztői.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fred23
nagyúr
"Szerintem mindenképpen a Vulkan lesz az elterjedtebb"
Én örülnék neki, csak egyelőre nem ezt tapasztalom. Chris Roberts, a Star Citizen főnöke is meg lett kérdezve többször is, mi a véleménye a DX12-ről és a Vulkan-ról, azt mondta, DX12 biztosan lesz, idővel talán Vulkan is, de a fő prioritás a DX12. A CryEngine-ből forkolt Amazon Lumberyard-ot használja a játékuk, egyelőre DX11 alatt, a motor egy régebbi változata a CryEngine-nek, DX12 egyáltalán nincs is hozzá, de lesz. Vulkan meg... -majd kiderül, de nem vagyok túl optimista, pedig az Amazon érdeke pont az lenne szerintem, hogy ez a játék Vulkan-t is kapjon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #26819 üzenetére
A játékok mennyisége pusztán a Unity és UE Vulkan melletti kiállása miatt fog a Vulkan irányába eltolódni. Mindkét motorban van ugyan DX12 támogatás, de a Vulkan lesz az elsődleges, így a fejlesztőknek sem lesz értelme a DX12-re menniük, ha Unity és UE motort használnak. Ráadásul a Vulkan annak ellenére jobban áll mindkét motorban, hogy a DX12-höz képest jóval később kezdték a beépítését. Ennyit tesz az, hogy a befektetéseknél látják az értelmét az egyik API-ra költeni, míg a másikra nem. A CryEngine is inkább a Vulkan felé fog menni, ahogy a Lumberyard is, illetve az Open Source motorok is mind Vulkan API-ra mennek a DX11-ről. Aki licencelésből él, annak nincs értelme a DX12-t választania. Be fognak építeni egy alapvető DX12 támogatást, mert az pusztán a hibakeresés miatt megéri, de a megrendelők úgyis a Vulkan módot fogják engedélyezni, mert a jóval több befektetett munkaóra miatt az lesz a jobb.
Úgy gondolom, hogy a top stúdióknak megéri a DX12 mellett maradni, mert a Microsoft gyorsabban fogja fejleszteni, illetve a top stúdiók eleve arra álltak/állnak be, hogy GCN optimalizálásokat hozzanak át a konzolról PC-re, amihez valóban egy GCN-hez igazított API a legjobb alap. Májustól ezeknél az optimalizálásoknál nem is kell az AGS4-re építeni, hanem jön a szabványos shader modell 6.0. A nem csőlátásban konzolra fejlesztő rétegnek a Vulkan mindenképpen jobb API. Sokkal általánosabban kezeli a PC-s hardvereket, ezért a tradicionálisan PC-s fejlesztésekhez mindenképpen ez az ideális.
A PC-s felhasználó is jobban jár a Vulkan API-val, mert ha az általános felépítést nézzük, akkor sokkal függetlenebbül kezeli a hardvereket, mint a DX12. Persze nincs bindless, de nem muszáj ilyen kódot írni, bindless módban a DX12 is rendkívül részrehajló, sokkal jobban kezeli a GCN-t és a Gen9-et, mint bármi mást. A Vulkan inkább trükközve oldja meg ezt a problémát. Igazság szerint elég jól, nem mellesleg a jelenlegi modellje kiegészíthető bindlessé, ha szükség lesz rá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #26810 üzenetére
Szerintem mindenképpen a Vulkan lesz az elterjedtebb, mintsem a DX12. Alapvetően nincs nagy különbség a két API között. Persze apró eltérések miatt fel lehet hozni mindkettő mellett a pró/kontra érveket, de nem tud sokkal többet a DX12. Ami igazi érv mellette az a multi-GPU és az executeindirect. A HLSL shaderek megléte nyilván ma fontos, de a SPIR-V nyílt rendszer, a DXIL is az lesz, tehát igen egyszerű lesz ezeket használva GLSL shadert küldeni DX12-re, vagy HLSL-t Vulkan API-ra. Az új platformok nyíltsága tulajdonképpen lehetővé teszi azt, hogy a magas szintű nyelv igazából ne számítson. Abban írja meg a fejlesztő a shadert, amiben akarja, aztán a nyílt rendszert kihasználva keres vagy ír egy fordítót, ami abból SPIR-V vagy DXIL kódot generál. Ez a jövőben egyáltalán nem lesz probléma. Ma még az a D3BC zártsága miatt, de ez az IR úgyis kuka lesz.
A Vulkan pedig kiegészíthető multi-GPU-val, multidraw indirecttel, akár bindless modellel, tehát végeredményben egyedül a platformfüggetlenség marad meg, mint előny. A többségnek ez sokkal jobban fog számítani, mint annak a kevés csúcstechnikával dolgozó stúdiónak/kiadónak, akiknek amúgy tényleg érnek is valamit a DX12 gyors és amúgy tényleg csúcs fejlesztései. Nem mellesleg nagyon nagy érv még a Vulkan mellett, hogy tényleg úgy építette fel a Khronos, hogy gyártófüggetlen legyen, míg a Microsoft a DX12-t láthatóan GCN-re csinálta az Xbox One miatt, és különböző fallback módok vannak a többi hardverre, ami ugyan nem követel eltérő kódot, de ezek implementációja jobban eszi a processzort, mint a GCN-é. Az Intel is egy brute force fejlesztéssel húzta be magát a legjobb szintekre, ami közel sem hatékony, de volt tranyóbudget bőven rá. Például más ilyet nem tud megjátszani. Ellenben a Vulkan jelenleg rendkívül igazságos az eltérő gyártók hardvereivel, ha lehet ilyet mondani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
válasz huskydog17 #26813 üzenetére
A vulkan ugyanannyira lesz népszerű, mint az opengl volt. Attól, hogy most más nevet kapott, nem lesz kelendőbb.
Asztalira ez egy szem Doom, és 3 régebbi játék viccből berakta techdemónak. Én próbáltam Taloson. Tényleg vicc. -30% átlag fps, -70-80% min fps. 5 percet nem foglalkoztak vele.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
do3om
addikt
válasz huskydog17 #26815 üzenetére
Úgy jött be hogy még azt sem tudtátok megjósolni hogy mi jön kizárólag DX12-re.
Szegény Abu mindig mellélőt még azzal is, a vulkán támogatást még nehezebb megjósolni de úgy látszik valakinek megy.
Attól hogy valami jó, meg van lehetőség a támogatására, semmi biztosíték nincs rá hogy ez megtörténik. Amire könnyebb kiadni a játékot arra már sokkal több az esély.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
huskydog17
addikt
Mivel a Vulkan mobil platformot is támogat a DX12-vel ellentétben, így nem csoda, hogy mobil játékok is vannak a listában. Az 1-1 játék helyett jóval több játék fog érkezni, legfeljebb a te saját egyéni ízlésed szűkíti le le ilyen extrém mértékben a listát, de az már a te bajod.
Elég szomorú, hogy a tények fényében az eredeti kérdésre ilyen következtetést vonsz le, de a lényegen nem változtat, amúgy még azt sem értem hogy hogyan jött be nálad a képbe a DX12 amikor az eredeti kérdésben fel sem merült.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
do3om
addikt
válasz huskydog17 #26813 üzenetére
A listádat átviheted a mobil topikba, a másik fele meg nincs.
Sok mindenre volt eddig is hogy támogathatja, de ez nem egyezik azzal hogy valóban támogatja e.
A másik meg hogy hogyan, megjelenéskor, esetleg pár hétre-hónapra rá, vagy egy évre.
A felsorolt enginekhez meg kb majd 1-1 játék ami PC-re érdekes.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
huskydog17
addikt
A felhozatal még nem nagy, de bővülni fog, ugyanis a Croteam az új motorjánál erre fókuszál, minden játékuk fog kapni Vulkan támogatást, ezen felül ha figyelembe veszed, hogy az Unreal és Unity Engine is out of the box fogja támogatni, akkor jó esély van rá, hogy
Vulkan mögött ott egy id Software, Valve, Croteam és még mások is, csakhogy a legnagyobb neveket említsem. A Croteam korábban amúgy be is jelentette, hogy az összes Serious Sam és a Talos is megkapja a legfrissebb motort a legfrissebb Vulkan kóddal (itt írtam erről egy apró szösszenetet).
A játékok többsége Unreal és Unity engine-el készülnek, mindkettő támogatja/támogatni fogja out of the box.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
do3om
addikt
válasz huskydog17 #26811 üzenetére
Mi az a nagyobb támogatás?
Van a Doom, meg a ....hmmm sorold már hátha neked jobban megy.Mielőtt elkezdenéd a jövőbelátást hogy mit vársz, az érdekel hogy mi az ami van.
Mert gyakran elhangzik itt hogy ez meg az majd csak DX12, meg lesz benne vulkán aztán sok a pofára esés és marad a dx11 meg egy kezdeti fos dx12, vulkán meg sehol.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
huskydog17
addikt
válasz Ren Hoek #26810 üzenetére
Nem, nem fog, legalábbis az elkövetkező néhány évben biztosan nem, ugyanis még jó néhány játék érkezni fog Vulkan támogatással, arról nem is beszélve, hogy a Unity Engine 5.6-os verziójában is lesz Vulkan támogatás.
Vulkan-hoz hatványozottan nagyobb támogatás volt, mint ami valaha volt Mantle-höz.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Fred23
nagyúr
Köszi, ez így viszont nagyon cikinek tűnik! A jelentős stúdióknak sok éven át írt játékmotoruk van, és ha a régi köztes rétegüket nem egyszerű a modernebb köztes rétegre fordítani, el is utasíthatják végleg a Vulkan-t -hiszen ki garantálja, hogy lesz jó HLSL->SPIR-V fordító a közeljövőben?!
Talán még a legújabb "menő" motorok is 4-5 évesek, ki kezd el mostanában 0-ról motort írni, hogy azzal simán használhassa a SPIR-V-t? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoft sikerrel röghöz kötötte a stúdiókat, illetve érdekelne, hogy a Khronos Group-on belül kik találták ki ezt a csak a SPIR-V megoldást, de ez itt már talán nagyon off.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #26804 üzenetére
Gondolom megkapják. Végtére is a technika az AMD-é marad, és úgyis megjelenik a GPUOpenben. A Bethesda csak hamarabb kapja meg.
(#26805) Fred23: Mert kb. százezer sornyi HLSL shader van egy stúdiónál, amit nem olyan egyszerű hordozni. Majd ha elég jó lesz a HLSL->SPIR-V fordító, akkor több lesz a Vulkan port. A DX12 addig is elterjedtebb marad.
A shader nyelv problémáját a SPIR-V és a DXIL teljesen megoldja, mivel mindkét IR köré nyílt infrastruktúra épült.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
válasz Fred23 #26805 üzenetére
Talán mert a célszektorban nem 25% a win10 részesedése.. Az általad linkelt felmérés semmit sem mond a gamer csoportról. Az meg, hogy foscsi laptopokon, forint előtti otthoni PC-ken, meg céges gépeken hány win7 maradt, egyetlen játékfejlesztőt se érdekel.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Fred23
nagyúr
Játékfejlesztők miért nem ugranak inkább a Vulkan-ra, miért áll érdekükben jobban a DX12? A Windows 10 most 25%-on áll.
-
-
#85552128
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest