Új hozzászólás Aktív témák

  • Cartmenn

    tag

    válasz bpasztoi #6015 üzenetére

    És nem kell megijedni
    Próbálom összeszedni az előforduló hibákat amit a fórumon olvastam-tapasztaltam(itt mondjuk a legtöbb benzines és turbós) ha már előfordult legalább 2embernél akik el is mondták  és jól is emlékszem rá : A ködfényszóró foncsor belső-alsó része idővel bebarnul,ez inkább csak esztétika,csere a megoldás kb 10-13e ft/db---------a motorháztető elejének a belső(alsó) peremének a rozsdásodása, csiszolás,alapozás,festés te magad is csinálhatod úgy se látszik--------hűtővíz szivárgás,ez talán mikor újak voltak fordult elő-------az enyémmel együtt már volt 180e környékén vagy 3 turbócsere,vagy javítás,felújítás talán kb 90-180e ft,hogy mitől azt ki tudja,nálam talán a nagyon betertott 27-30ezres olajcserére vezetném vissza,de volt ha jól emlékszem aki felezte a ciklust még is cserés lett-------előfordul olajfogyasztás,mindegy milyen olajjal, én 3félét próbáltam  zavar de ez van,és én ezresenként 2-3decitől nem ilyednék meg  -----a motor hideg indítása után rövid ideig egyenetlen,dadogó alapjárat,talán prémiumabb benzinnel ez csökkenthető-------a környezetvédelmi tálca(motorvédő alsó burkolat), a motor alatt, ha van könnyen leér(a sport még ráadásul pár centivel ültetett),ez ilyen  öklömnyi téglát már ne közölj meg mert odaér--------a bőrkormányon,bőrváltókaron,bőrkézifék karon szétmállik a bőr, kb 25e ft körül bőröznek------klímaterelő hiba,a terelőmotorok végálláshiánya miatti közdarab törés,ha most jól működik majd előjön  van itt szaki aki javítja,le kell bontani az egész műszerfalat kb 3-4óra és olcsóbb mint egy szerviz ----kézifékkar burkolat törés,tán meg lehet fordítani és úgy már nem látszik ----hátsó üléseknél zörgés,forgás pontnál lévő külső csavar levétel,majd a nagy alátét alá kissebb felületű alátét jó meghúz,és talán jó lesz -------első embléma,hátsó ajtónyitó embléma beázás,kifakulás csere 8-14e ft/db kb,de szétszedhető és belülről festhető!! ---------hátsó lámpák párásodása belül,ez ilyen------- hátsó ablaktörlőkar rögzítésénél törés,ez csere-------távirányítóval nem mindig nyit a központizár csak kulcsal,nálam max 3x volt ilyen, a központi zár hiba kb. 2008 közepi gyártásig. Onnan átálltak az újabb ovális kulcsra, azzal megszűnt.------váltó(csapágy) gondok,ez a GM M32es váltójánál lehet probléma,úgy írták hogy 2.-5.-6.sebességben hangot ad a váltó,de ez is pár bravo tulajnál fordult elő-------tanksapka zárhiba,bezárva is nyitható-------eddigre a hátsó kipufogók is rohadnak,de sokszor csak a külső héj,csere utángyártott lengyel kb. 20-25e ft --------napellenző lógása,ez csere-------hűtőventillátor előtét ellenállás hiba(pld. csak maxon megy a venti) ez csere.Meg volt kettőnknél biztos generátor csere,de ezek sok kilóméteresek voltak.A féltengely hiba is előfordul sűrűbben azért,föleg a turbósoknál,a nagyobb nyomaték miatt,ez cserés vagy felújítás jobb minőségben Debrecenben talán --------Az első lámpák fényerejére is van panaszkodás  növelt fényerejű izzókkal talán jobb lesz  --------És fordulhat még elő főtengely szimering hiba.
    ------Bravoban mindegyik elektromos tükör fűtött, a hátsó ablakfűtéssel együtt kapcsol. Ha nem akkor megszakadt a szál. Tükörlap csere, 3-5e ft/db--------
    -t-jet motornál előfordulhat kisebb-nagyobb olajszivárgás az olajhűtő alól. Gyárilag csak kompletten cserélhető, 60-70e ft, de o gyűrűkkel kiváltható a hibás tömítés. Volt erre példa itt is---------------pár autót érint, hogy az első ablakmosó nem működik. Kontakthibás a kar, erősebben kell húzni, szétszedve wd40 segít rajta valamennyit. Nálam szét is tört de az egyedi eset.
    ----pár autónál volt hátsó féknyereg csere idő előtt------ha haldoklik az akksi, változatos parajelenségeket okozhat. Szervo leállás, karácsonyfa-effekt----Télen( hidegben) a irányváltó kar ugrik vissza a helyére.Olajleválasztó sziszegése ,ez csere .Az első futóműnél rugótörés,többnél a bal oldalon ez cserés—de meg kell nézni nincs e dugulva a rugótányér vízkifolyó lyuka ami előidézheti a rozsdásodást.Turbó gumicső repedés ez csere. Kicsit soknak tűnik,de nem jön elő mindenkinél minden--de a legtöbb csak 7-8 éves .
    Vásárláskor ami a lényeg : 1. Féltengely----kigyorsításkor ne rázzon a kocsi, kormány 2. A 2.-5.-6.sebességben meg a többiben se legyen hangos a váltó (m32) 3. Olaj legyen a motorban  4. A klíma fújjon hideget-meleget mindenhová ugyanazt  kellő erővel,a terelő motorok átállását álló motornál is jó ellenőrizni,szépen lehet hallani ha átállnak és megállnak Az esetleges „cicergő” hang a középkonzol felől ,lehet előjele hogy nincs végállása valamelyiknek. A változtatás joga fenntartva  Az esetleges hibákért nem vállalok felelősséget  A dízelesekkel majd folytatjuk 

Új hozzászólás Aktív témák