Minotaurusz és szemeteskuka
Nem túlzás: a harcrendszer annyira primitív, hogy rendszernek nevezni is komoly túlzás. Ebbe a megalázóan egyszerű felállásba a powerupok, a véletlenszerűen megjelenő, felkapható bónuszok visznek egy kis színt. Alapból csak maroknyi általánosan használható érhető el ezek közül: gyógyító pizza, védelmező szent grál, vagy éppen lovagi dárdaroham indítása. Ezeken felül a legtöbb pálya felkínál néhány oda jellemző extrát is, a western helyszínen például hatlövetűt foghatunk sárga kezünkbe, vagy éppen egy kiszámíthatatlanul őrjöngő bika nyergébe ugorhatunk egy gombnyomással.
Eleinte meglepődötten fogjuk nézni, hogy a többiek milyen extra képességeket is bevetnek: ennek magyarázata az, hogy néha úgynevezett bajnoki karakterek is megnyílnak a játékban. Ezek mindegyike három-három speciális poweruppal rendelkezik, és ha elég sokszor (rettentő sokszor, 30-40+ alkalommal) használtuk azokat, azok végül megnyílnak minden más karakter számára is. Igazán ezek sem erősebbek a többinél, de legalább minimális változatosságot csempésznek az agyatlan vagdalkozásba.
Néhány pálya is nyújt kicsit izgalmasabb dolgokat: a Jurassic Park-pályán például mindkét csapatnak van egy nagy dinoszaurusza, amely rövid ideig az elfoglalandó pontot védi. Ehhez hasonlóan az egyik Ninjago-helyszínen egy fából készült lépegetőszerűségbe is beülhetünk, jóval hatékonyabban védve a pontot, mint gyalogosan. Az egyik Free For All-helyszínt rendszeresen láva borítja el – nyilván ez sem egy agyrepesztően kreatív megoldás, de legalább valami kis extra az amúgy még így is állandó ritmusú, taktikai lehetőségek nélküli csaták végtelen sorában.
Sajnos azonban még ez sem segíthet a LEGO Brawls katasztrófáján. A partijátékok, arénafighterek közt ugyan szerintem már azzal azonnal elvágta magát, hogy nincs eltérés az eltérő kosztümmel szerelt karakterek közt, de ezt még csak tetézi az, hogy a karakterek mozgása zavaróan szellős és lebegős, a konkrét harcrendszer pedig az ehhez a stílushoz illő precizitástól és mélységtől a lehető legmesszebb álló, kifejezetten lehangoló játékélményt nyújt. A csaták 99%-a szó szerint azzal telik, hogy a játékosok vadul lengetett fegyverükkel rohannak egymás felé, aztán a játék valahogy eldönti, hogy melyikük sérül meg és pattan vissza a találkozó hatására. Külön bónuszként a hasonlóan kinéző karakterek őrjöngése közepette igen könnyű elveszíteni saját minifiguránkat a tömegben.
Érthetetlen, hogy ilyen szűkös tartalommal és sekélyes játékmenettel a Namco úgy gondolta, hogy van e mobiltelefonra készült programnak keresnivalója a „nagy” piacon is. 2019-ben, amikor az Apple Arcade előfizetős szolgáltatás részeként megjelent, akkor az ember kipróbálta, majd fintorogva letörölte; most, a 14 ezer forintos vételár kipengetése után ez sokkal komolyabb traumát okozhat.
Érthetetlen, hogy nem elég, hogy nincs benne egyjátékos tartalom, de még a LEGO-kötődés miatt magától értetődő pályaépítés sem került bele a programba. Nincs semmi, csak a végtelen, őrjítően lassú grindelés az újabb színes LEGO-darabkák után – amelyeknek aztán nincs semmi gyakorlati haszna.
Érthetetlen, hogy ennek ki kell jönnie a számból, de az ezer sebből vérző (és már rég döglött) PlayStation All-Stars Battle Royale játékipari titánként magasodik a LEGO Brawls fölé. És aki próbálta azt, az tudja, hogy milyen földbedöngölő kritika ez…
A LEGO Brawls a korábbi iOS-debütálást követően most PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Switch-re és Xbox konzolokra jelent meg.
Összefoglalás
Egy partijátéknak szánt arénafighter program, amely minden szinten azonnal elbukik. Akárhogy is építik át a sárga minifigurákat, nem rejthető el a tény, miszerint csak egyetlen karakter irányítható a játékban, és annak is csak kétféle támadása van! A végtelen grindeléssel megnyitható powerupok kicsit javítanak ezen – csakhogy ennek az a hátulütője, hogy órák tucatjait kell a LEGO Brawlsba ölni…
A LEGO Brawls legjobb pontjai:
- A minifigura-szerkesztő látványos;
- a powerupok kis színt visznek a csatákba.
A LEGO Brawlsleggyengébb részei:
- Egy (1) irányítható karakter!;
- végtelenül primitív „harcrendszer”;
- minimális tartalom van csak benne;
- rondácska, és Switch-en még szaggat is.
Bényi László