LEGO Brawls teszt

A bal sarokban: egy LEGO-minifigura. A jobb sarokban: egy másik LEGO-minifigura. A másik hat sarokban szintén. Vajon milyen lehet egy építőkockás verekedős játék?

Üres a doboz

Ritkán látni jelentős forradalmat a verekedős játékok mára talán kicsit kiszámíthatóvá vált világában, de egy dolgot mindenképpen a LEGO Brawls fejlesztőinek javára kell írnunk: olyat mertek meglépni, amire korábban még senki nem volt hajlandó. Egy ideális világban ez nyilván valami elképesztően jó ötlet zseniális megvalósítása lenne, de hát 2022-ről ordít, hogy nem ideális világban élünk. Nem is titkolózok tovább: az általam korábban nem ismert RED stúdió verekedős játékában egyetlen játszható karakter szerepel csupán, akinek nincs ennél sokkal több eltérő támadása sem. Ezt a tényt persze próbálták feledtetni a készítők, de ez olyan eszelős negatívum, amelytől egy sokkal jobban kitalált programot is nehéz lenne megmenteni.

A játék ihletője jól láthatóan a Super Smash Bros.-sorozat volt, vagyis az oldalról látott, többemeletes, platformokkal teli pályákon akár nyolc apró figura is ugrálhat és vadulhat az épp kezében tartott fegyverekkel. A Free For All csatákban mindezt a Nintendo játékához hasonlóan egyetlen képernyőre tömöríti, de a csapatokra épülő játékmódokban azért kicsit szélesebb helyszíneket kapunk. Az életerő-rendszer is hagyományosabb lett: életerő-csíkok a megszokott módon működnek, de az újraéledés a mindenki-mindenki-ellen módot leszámítva korlátlan. Természetesen mindaz, ami a Nintendo szériáját olyan vonzóvá tette – nevezetesen a szinte végtelen tartalom, a teljesen eltérő taktikát igénylő karakterek serege, illetve a tökéletesen kiegyensúlyozott játékmenet – fájóan hiányzik a kicsit hasonló látvány mögül.


[+]

Multiplayer-fókuszú játékról van szó, így még csak kísérlet sem történt arra, hogy valamiféle egyjátékos-módot a játékba pakoljanak. Aki offline, egyedül akar játszani, annak nincs sok lehetősége; igaz, igazából az online játékosok sincsenek elkényeztetve. A főmenüben csak két játékmód látható: a szimpla Brawl csaták, illetve az általunk szerkeszthető feltételekkel zajló Party mód. Előbbiek terén a meccsek előtti pályaválasztó tulajdonképpen a játékmódok közt is dönt: a Jurassic Park-arénában például csak a Control Point mód érhető el, a vízeséses Ninjago pályán pedig őszibarackot kell gyűjteni a nagy haddelhadd közepette.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Mario + Rabbids: Sparks of Hope teszt

    Mario és a rabbidok első találkozása meglepően pozitívan sült el – csak remélni lehetett, hogy az abból sorozatot csináló folytatásnak sem kell szégyenkeznie.

  • Togges bemutató

    Egy kétfős brazil indie-fejlesztőstúdió bizonyította be, hogy a kiváló és újszerű játékokhoz nem kellenek dollármilliárdok. A Togges egy újszerű 3D-platformjáték, amelyben gondolkodni is kell.

  • Swordship teszt

    Mi történik, ha egy shoot ’em upból kivesszük a lövöldözést? Az ösztönünk azt mondaná, hogy valami nagyon értelmetlen, de a Swordship kitűnően tekeri ki a műfaj hagyományait.

  • Frissül a LEGO Brawls

    Az update a tervek szerint alig egy nap múlva lesz elérhető.

Előzmények

  • Rabbids: Party of Legends teszt

    A partijátékok műfaja egy régi szereplő új epizódjával folytatódik, a nyulak sokszor nagyon szórakoztató csatája viszont sajnos csak offline kínál élményeket.

  • The Stanley Parable: Ultra Deluxe teszt

    Mind emlékszünk 2013-ra, amikor a Stanley Parable megjelent, ugye? Lehet megkapaszkodni: a nagyszerű játék most egy kicsit ultrább és sokkal deluxe-szabb formában tért vissza!

  • LEGO Star Wars: The Skywalker Saga teszt

    Réges rég, egy messzi-messzi galaxisban a Traveller’s Tales megalkotta minden idők talán legnagyobb LEGO játékát. De vajon a legjobbat is? Erre keressük a választ.