-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Varlaisaran
senior tag
válasz neko18 #20707 üzenetére
Ha marad a régi környezet, akkor az alapohoz nem nyúlnak, mert nem is tudnak, és nem is szükséges. De kéne gyúrni rajta, hogy felvehesse a versenyt ma.
A renderer a legérzékenyebb pont énszerintem. Ha maradna ugyanúgy NIF/DDS alapokon, esetleg fejlesztve azt, az ENB-k által biztonságosra kijárt úton valameddig. Hozzátéve, hogy egy gyárilag ENB-színvonalú motor is csak akkor lenne ütős, ha a leveldesign/artwork felelősei talán méltóztatnának végre kihasználni azt. Sokan nem is tudják, hogy az Oblivion motorja gyakorlatilag már akkor mindent tudott, amit a Skyrim tud, nem véletlenül tekintjük az elődőt nagyobb mérföldkőnek. De a vicc az egészben, hogy a képességei nagy része (Skyrim-é is) nem, vagy kis mértékben vannak kihasználva. Az elődnél egy részük egyáltalán nem, a havasnál is hébe-hóba voltak alkalmazva, pl a parallax mapping, vagy a valamit is érő multithreading. Ahogy jó kérdés az is, hogy miért 128(!)/512px textúrákkal készült az Oblivion, és miért 512/1024-esekkel a Skyrim, holott mindkettő gond nélkül képes a 4K-ra. Vagy miért vannak mindegyikben elnagyolva a modellek, holott többszörös polygonszám is bőven üzemszerű. Ami meg is adta a táptalajt a valóban értékes modoknak, mint SMIM, Qarl's, HD packok, ésígytovább. Én inkább ezt rovom fel a Beth-nek leginkább, mert erre nincs mentség, hacsak nem valamilyen üzleti/stratégiai megfontolásból tettek így.
Szerintem egyedül a scriptmotor, a Papyrus, ami sokat fejlődött az Oblivion óta, de így is bővítésért kiált; az SKSE (és régen OBSE) hackok pont emiatt léteznek.
Számomra a másik kényes terület a Havok, én azt nem szeretem, mert rettenetesen elavult, és macerás vele dolgozni, user oldalról meg idegesítőek a fizikás bugjai. Csak kérdés hogy mennyire van beintegrálva. Mivel fejlesztői oldalról nézve is alapkő, ebből gondolom nagyon be van, ami miatt nem valószinű hogy kiváltható.Én úgy látom, még lehúzható lenne egy, talán két bőr is erről, de ha nem csupán a fanok szimpátiájára alapozva (akik megveszik így is úgy is) adnák azt ki, akkor lenne pár munkaórájuk benne. De biztos hogy megérné.
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Varlaisaran
senior tag
válasz neko18 #20704 üzenetére
Így van, sokszor az user tudtán kívül hozza olyan helyzetbe a játékot (aztán sajátmagát), ami később bughoz vezet. Túl sok a lehetősége mind a játékosnak, mind magának a játéknak, avagy "nem látja be" a következményeket, amíg az nincs neki leprogramozva, márpedig sokminden nincs, és ami a legszebb az egészben, hogy a többszörösen áttételes következményekre egyáltalán nincs ráhatása, sőt, azok lehetnek újabb inputok neki egy további eventhez. Legjobb példa erre a hírhedt Blood on Ice quest. Sok szereplő érintett benne, ezek egyike haljon meg rossz időben (vagy a polgárháborúban), és úgy marad az egész. De ez nem bug, hanem következmény, vagy állapot. Ilyenkor jön a konzol.
A grafika (technikailag, tehát nem élmény szemszögéből) meg olyan amilyen, csodát nem kell várni tőle, ez egy Morrowind motor, semmi több. Sőt, bizonyos szemszögből visszalépés az elődhöz képest, főleg a növényzeten, és belterekben látszik meg. Az viszont frankó, hogy a Netimmerse motorocska simán megéri a 15. évét, és ahhoz képest viszont az előd, meg ez is bitangul ki tudnak nézni, ha kapnak egy jól összerakott kozmetikázást.Arra kíváncsi leszek, ha esetleg lesz majd TES6, avval hova mennek tovább. Mivel nagy macera lenne átportolni az egész hóbelevancot a TESO motorja alá, gondolom marad a morro motor, csak kérdés tudnak-e még hergelni rajta.
[ Szerkesztve ]
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
-
bugylee
tag
válasz neko18 #20629 üzenetére
Az unoff pecsek nem véletlen kellenek. Bethék elég slendriánul adták ki a játékot, nem véletlen, h az utolsó pecsükben is van dirty edit. A pecseknek menniük kell, sok mod el sem indul nélkülük. Amennyiben fura dolgok történnek olyan modokkal, amik köztudottan stabilak és jók, akkor a load orderben van a hiba. Minél lejjebb van egy .esp, annál inkább ír felül dolgokat. Tehát ha neadjisten van 2 modod, ami uazt a dolgot birizgálja, a load orderben alul levő felül fogja bírálni a másikat.
Mondjuk van egy armor mod, amiben dupla lesz az armor érték. Ha ezután jön egy mod, amiben uez az armor szerepel de más értékkel, akkor ez lesz a játékban is. Azon meg nem kell csodálkozni, ha x modban mondjuk 3 bandita van a házban y modnál meg van 5. Uez igaz a különböző fényeffektes modokkal is, csak ott a fények változnak. Egyikben van x helyen fáklya, másikban nincs, a harmadiknál meg egy gyertya ég azon a helyen. De ha úgy érzed, h te mindent jól csináltál és mégis hiba van a kezdéskor, akkor javaslom tegyél fel egy alternatív kezdési modot amivel átléped a Helgenes procedúrát.
Végezetül ha felteszi az ember azt a 20-40 modot ami igazság szerint alap, na kb akkor lesz olyan a játék, mint ahogy meg kellett volna jelennie.
-
bugylee
tag
válasz neko18 #20623 üzenetére
Teljesen mindegy, h 20 v 50 fps-t ír ki az akármi, ha szemmel láthatóan nem folyamatos a mozgás. Ha megnézed a videón a vizet láthatod, h gyönyörűen szaggat. És ez nem csak a videón van így, hanem minden olyan configon recegni fog a kép, ami nem bírja. Látható ha fordulsz, v a földet nézed futás közben. A kép receg, pedig 30 feletti fps-t ír ki az ENB.
Az árnyék meg nem azért van, h minden fűszál vessen árnyékot, de van egy olyan funkció, h ambient occlusion. Ezt v bekapcsolod v nem. Akkor lesz szép árnyék és térérzet v nem lesz. Ehhez tegyük hozzá a HD textura pakkot, az eredmény meg az, h 1G vramnál nagyon necces az egész. Márpedig az 1G vram eléggé általános, az asztali gépemben nekem is ennyi van. A laptopomban 3G vram van a kártyán, ott ilyen problémám nincs. A CTD-k jelentős része is ebből ered, h megtelik a memória. Hol van akkor még egy több résztvevős csata, aminél fontos a sima futás, különben nem lehet pontosan célozni.
-
bugylee
tag
válasz neko18 #20619 üzenetére
Ja persze, 110.000 ft egy olyan kártya. Azért az a konfig is elég suta, i5 2500K nem egy mai gyerek. Alapból 3.3G, 5 gigán mennyit fogyaszthat vajon? A hűtéséről nem beszélve. Anno azért volt nagy sláger, mert nincs benne szorzólock és lehet pörgetni. Ehhez van kemény 8G ram...
Azért azokkal a számokkal vigyázzunk. 60 fps nem lehetetlen stabilan, csak gép kell alá. Pontosabban kártya mert nem proci függő a motor. Mondjuk 1920x1080 azért általános, ehhez 60 fps ENB-vel nem kis dolog Skyrimban. Azt meg elárulom, h az ÖSSZES ENB uarra az alapra épül. Sőt, régebbi .dll valszeg még lassabb is. Annyi az eltérés köztük, h milyen funkció van bennük bekapcsolva. Ha itt minden fűszál, fa, tereptárgy minőségi árnyékot használ, + van hozzá DoF, SMAA meg egyéb nyalánkság, abból a 60-ból könnyen lesz 20.
A BOSS helyett meg ott a LOOT, az az utódja.
-
-
neko18
senior tag
válasz neko18 #20614 üzenetére
Nexuson ne is keressétek ezt a race-t, én sem találtam meg!
Itt található meg!
és vigyázat mert van NSFW tartalom isEgy orosz oldalra vezet át ahova regizni kell és úgy leszedhető (300MB)
kdxsv
-
bugylee
tag
válasz neko18 #20607 üzenetére
Ez a Skyrim, itt mindenki szép akar lenni. Olyan mint egy sorozat csupa jóképű szereplővel.
Személy szerint az UNP-t még soha nem raktam fel, meg nem is tetszenek az ilyen mangás fazonok. A Redux volt fent, meg XP 32 maximum skeletons, ragdoll, stb., de utolsó telepítéskor kihagytam őket. Igazság szerint azért, h a karim a hátán vigye a pajzsot és ne kézben, nekem nem ér meg 5 modot felrakni és még extra pecselgetni, így most ilyesmi vanilla. Amiket én alapnak ajánlok:
Skyrim Redone - elég sok dolgot lefed. Vanilla, csak nehezebb vmivel.
Vagy Requiem - ez a legnehezebb játékmenet, totál átalakítja a játékot.
Immersive armor+weapons
Weapons and armor fixes és egyéb pecsek
Convient horses, guard dialogue overhaul, stb., a szokásos modok amik nem kavarnak be másnak (v csak kicsit)Frostfall, Wet and Cold és Real Shelter. Alap. Jöhet még új vidék, küldik, (Falskaar,stb.), SIC, SkyTest, és egyéb vackok.
Kép és hang ügyben van választék bőven. Ilyen-olyan ENB, fénybizergáló szarok, injectorok, de általánosságban 4 nagy modhoz lehet kötni mind.
1. CoT - Climate of Tamriel és a javításai.
Talán a legismertebb időjárás+fény mod. Szerintem nem izgalmas, a fényei kimondottan szarok. Mintha nem vettek volna figyelembe bizonyos fizikai törvényeket az alkotók. Nem rossz, csak van jobb.2. RLO - Realistic lighting overhaul
Nem rossz, de semmi extra. Az árnyékai kicsit sötétebbek mint a CoT-nak, de CoT v RLO igazából mindegy.3. ELFX - Enhanced Lights and FX
Sztem nagyon jó mod, csak gép kell alá. Annak ellenére, h állítólag kevésbé gépigényes mint az RLO, képes az fps a béka segge alá esni, viszont tud olyanokat, amiket másik modok nem. Ilyen pl, h a gyertyák füstölnek. Viszont a dungeon és interior eléggé kontrasztos, sokak szerint túl sötét. Sztem pont jó.4. RCRN AE - Realistic Colors and Real Nights
El is érkeztem a mondókám lényegéhez. A legjobb időjárás és fényeffekt mod. A kinti részeken ha változik az idő nagyon, de nagyon élethű. Köd, eső, stb., csak a legjobb. Az exterior részek egyszerűen tökéletesek, na. A fények is teljesen korrektek, bár egy-két apróságot átvehettek volna az ELFX-ből. Jó hír viszont, h injectoros és egy indító panelről állítható benne minden. Így akinek sok a HDR v a szín, nyugodtan állítgathat rajta. RCRN+ELFX, kis megkötéssel elfér a kettő egymás mellett. Az RCRN legyen a kinti, az ELFX meg a benti világítós. Tökéletes lesz.Mert tudni kell, h mindnek vannak gyengéi, ki ebben ki abban domborít. De a legkiegyensúlyozottabb az RCRN. A kinti részeken verhetetlen, belsőkre meg ott az ELFX.
Az, h kell e még ezek vmelyikéhez ENB, az egyéni döntés. Viszont az ENB már önmagában befolyásolja a fényeket, így aztán születhetnek furcsa megoldások. El kell találni megfelelő arányt. Az FPS-nek viszont odaver rendesen és jó vas kell neki. RCRN+ELFX kombó mellé felesleges, az FXAA része is jó.
Hangnak két nagy van, az AO - Audio Overhaul és a SoS - Sounds of Skyrim. A SoS moduláris (város, természet és dungeon), az AO egy szösszenet. Nekem az utóbbi jobban tetszik, sokan a SoS-ra esküsznek. Ekkor már úgy 50-60 modnál járunk, dióhéjban ennyi. Szándékosan nem említettem kurva jó, de félbehagyott modokat, mint az Immersive Interiors, amiért nagyon kár. Átlátszó ablakok, bentről látod, h kint havazik v esik v süt a nap. És azok a fények...
-
GypsFulvus2
őstag
válasz neko18 #14190 üzenetére
Inkább csak a "rend kedvéért" gondoltam, hogy be kéne oda is linkelni. Az Oblivion 1. Hsz-én sokat dolgoztunk anno (főleg Katt), hogy közel teljes és informatív legyen, itt viszont én csak átutazó vendég vagyok.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Tirexi
addikt
-
Tirexi
addikt
-
Prosector
addikt
válasz neko18 #14018 üzenetére
Igy hirtelen:
-a sziklakon biztos van mit javitani, nézz korul Ewi-nél: [link]-a vizesesekhez: [link]
- ha jol latom nincs fent a W.A.T.E.R. [link]
- nekem a fu igy nez ki a lush trees and grass-el ill. a skyrim flora overhaul-lal(summer edition v.1.81)
- lush trees/grass: [link]
-SFO: [link]
Ezeknek altalaban van mas alternativajuk is, ugyhogy ne vedd szentirasnak ezeket, probalj ki tobbet is.
ENB:[link] - en nagyjabol ezt hasznalom, nemi kutyulassal.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz neko18 #14011 üzenetére
Depth of Fieldnek hívják az effektet. A leszedett ENB-ben nézz körül, abban szokott lenni ilyen, általában csak be kell kapcsolni.
Vagy ez lehetett:
DYNAVISION - Dynamic Depth of FieldCsak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G, 12/512 Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garancia!
- OPPO Reno7 5G 8/256GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- MacBook Air m1 2020 100%-os aksi megkímélt, dobozában, kiegészítőkkel!
- Samsung Galaxy A54 5G 8/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garancia!
- Samsung Galaxy A55 5G 8/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest