Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Jorus #9740 üzenetére

    Nos, ez érdekes problem, a Nexuson egy játékos ugyanezzel keresett meg. Vagy százan leszedték, de eddig Te vagy a második akinél ez a probléma előjön, így én valami game setup bugra esetleg patchekre gyanakodnék. Ami elsőre megint valótlannak tűnik, mivel ezek nyers modellek, és -hagyományos értelemben véve- nem moddolja a Skyrimet, ergo ott kellene lenniök.

    - Ha a meshes/varlaisaran és a textures/varlaisaran a helyén van, akkor a resourceök elvileg készen állnak.

    - Mielőtt próbálkozol feléleszteni a modot: Röffentsd be a CS-t, és húzd be a Loriath.esp-t mint active plugint. Fontos hogy active legyen (dupla jobbklikkel választod). Elvileg itt látnod kell a statikus objekteket a Static/Varlaisaran classban. Az ebben levő ABX_xxx.nif fileokból huzogass be egy-két tetszés szerinti objektet bármilyen exterior térségre próbaképp. Ha megjelennek hibaüzi mentesen akkor kizártuk a resource failt, és egyértelműen gamesetup/load order a hiba.

    - Megoldás lehet még a Loriath.esp löködése a load orderben. Mivel én abszolut semmi modot nem használok Sky alatt (pont a fejlesztés miatt hogy ne zavarjon be semmi) így nem tudom megmondani hogy esetleg ütközhet-e valamivel avagy nem. Próbáld meg a legeslegvégére rakni a Loriath-et, így elvileg felülbírál minden más modot, illetve azokat is amik a nevezett területen kotorásznának.

    Majd jelezz, mi az eredmény, mert ha sikerül a végére járni akkor a másik játékost is érdekelheti a megoldás.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Jorus #9762 üzenetére

    Nah:D

    Nem tudom ez milyen elmebeteg CK, biztos a workshopos, de attól ugyanugy kell mennie mint a standalone-ban.

    Data könyvtárban ugye van textures és meshes mappa ami nekünk kell. Ezen belül mindkettőben egy varlaisaran almappa, ebben legyenek a fileok. Tehát textures/varlaisaran-ban a dds fileok, meshes/varlaisaran-ban a nif-ek. Loriath meg a Datában ahogy szokás volt Oblivion alatt is.

    Amik jönnek hibaüzik azokat kaksizd le, gyári bugok, nem érdekesek, semmi közük a modhoz.

    CK-ban a Cell View ablakban Worldspaces pulldown menüjében (ahova most Interiors vagyon írva) válaszd ki Tamriel-t, ugye ez a fő világ (ha kinyitod a menüt, beírod a T betűt oda is ugrik automatikusan). Ilyenkor alatta felsorolja a megnevezett exterior celleket, vagyis a játékbéli kültéri helyszíneket. Tökmindegy, legyen mondjuk WhiterunExterior, ezt keresd ki a nevek közül. Ha rányomsz az elsőre, elkezded írni, ugrik is mindjárt oda. Ha megvan a WhiterunExterior, akkor rajta duplakatt, és elkezdi tölteni. Jön majd néhány gyáribug-hibaüzi, ezeket leokézod. Ha betöltött, látni fogod a terepet a Render Windowban, és kamera a föld felé fog nézni. Görgővel zoomolj feljebb, forgatni ugy tudod hogy az egér legyen a Render window felett, és Shift-et nyomvatartva forgatod - ráérzel majd. Lényeg hogy egy kb-ra látható tereprész legyen az ablakban.

    Ha megvan, baloldalon az Object windowban kikeresed a Static csoportól a varlaisaran alcsoportot, abban lesznek az ABX_blabla.nif-ek. Ezekből egykettőt dragndrop huzogass rá a Render Windowra. Ha megjelenik akkor minden oké, ki is léphetsz mentés nélkül.

    Ha valami nem megy, csak szólj:)

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Jorus #9766 üzenetére

    Az ugy jó ahogy felraktam.
    A varlaisaranon belül van a jg mappa, azért mert elkülönülő texturacsoport:)

    BTW, rendelenesség, kommentár, valaminemjó, stb? Végülis ez egy bétateszt hogy ilyen hamar kiadtam:)

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Jorus #9769 üzenetére

    áááááááááááááztapicsa... most esett le...és tényleg :B

    Na gyorsan ezt át kell javítanom, köszi hogy kivezettél a hülyék mezejéről:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Varlaisaran #9771 üzenetére

    Javítottam is a csomagot, ami immáron magába fogjalja az esp filet is. Az esp is javítva lett, tartalmazza a kifelejtett mapmarkert. Aki felteszi, az a Shimmermist cave körül, és Whiterun felett találja a helyecskét, Abaye-Loriath Nenalatatar néven, városos map jellel. Szorrika a figyelmetlenségemért, Jorus neked meg thanx:)

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    Háj.
    Ha van köztetek egy nálamnál okosabb 3dsmax mágus aki szivesen beszállna egy Skyrim projectbe, legyen kedves pü nekem. Csak elvi tanácsokat óhajtok kérni néhány, számomra nehéz object kifaragásához, creditingért cserébe természetesen.
    Köszi.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz whiteman0524 #9962 üzenetére

    Nincs két egyforma texture, se mesh se semmi. Individuális egységek vannak, eltérő ID-vel, ez így az engine és BOSS szemszögéből. Béla texturája alapesetben (mod struktura felől nézve) nem irja felül Zsoltiét, még ha tartalmuk azonos is - de mindkettő jelen van eltérő IDvel. Ha viszont mindkettő ugyanazt a valamit akarják módosítani, pl. egy modell texturáját:

    1. Mindig a load order-ben legutóbb betöltődött mod által, az adott ID-re vonatkozó, általa elvégzett művelet a végérvényes, avagy az utolsó nyer.
    2. Texturák esetén ezt felülbírálhatja -és teszi is- az archive invalidation, vagy alteration (lásd Oblinál pl. QTP stb). Ez esetben az archiveinvalidation konfigja módosítandó: Eltávolítani a kívánt itemet (pl. textures/zsolti/mittudomenmi.dds), így következő töltéskor nem lesz rá vonatkozó forcing, vagy:
    Másik esetben ideiglenesen törölni a texturát-> végrehajtani egy archive invalidationt->visszahelyezni a texturát, igy szintén elveszti a forcingot, és a legutolsó nyer elv alapján szabadon módosítható.

    BOSS nem szimpátia alapján, hanem összességében értékelve, struktura alapján "dönti el" mi hova kerül, amit a készitők definiálnak tesztelés alatt. Ha Zsolti modja hátrébb kerül az azért lehet mert más szemszögből (modellek, quest, scriptek stb) igy optimális (abb). A mod tipusától függően kézzel lehet ezeket mozgatni - értsd kategóriáján belül = quest mod/texturacserélőmod/landscapemod/stb. Ha neked jobban tetszik Béla háztetőtexturája, következmények nélkül lejjebb mozdítható a neki megfelelő intervallumon belül hogy az érvényesüljék.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Xerxész #9970 üzenetére

    LOD hibának tünik elsőre. Nem tudja behúzni a távoli LOD texturát, igy valami alap lowres groundot mutat helyette. Próbálj a képen látható állapotról tcl-el odamenni légvonalban. Elvileg ahogy közeledsz, szépen lassan ujra fogja rajzolni rendesen a tájat az Actor körül körkörös intervallumban. Ha igy jártál akkor 100% hogy hiányzó LOD túrha a gond.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz kiskornel #9973 üzenetére

    az ő esetében világosan látszik hogy adott távolságon belül csak egy szögletes részben van a hiba, vagyis néhány cell-re terjed ki, ami nem a lod butításának tudható be.
    A látástávolság, vagyis ameddig full-ban renderel az iniből állítható, ahogy Ob alatt is. De a Sky inijét nem ismerem, guglizz sztem utána. Megoldható.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    Még undorítóbb hogy a sárkányoknak nincs clippingjük, vagyis átrepdesnek meg másznak mindenen még a földön is.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Xerxész #10061 üzenetére

    Át tud jönni a fákon, de csak fent, ahol azoknak nincs collisionjük. Ha meghaladja az adott fát, akkor viszont át tud jönni rajta, mitöbb sokszor egy viskón, kőfalon át is dughatja a fejét. Ahogy elnéztem a scriptjüket, nem is akarnak átjönni, csak ha legyengültek és nem birnak már röpködni. Ordenáré parasztság volt ezt így megcsinálni, bár másik oldalról nézve még egy sima humanoidot sem tudnak megcsinálni -collisionözés szemszögéből- rendesen nemhogy egy ilyen bonyolult dögöt.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Xerxész #10085 üzenetére

    Dehogy nincsenek:) Ugyanolyan AI package-ekkel működnek mint bármi más "gondolkodó" lény. Alapvető mozgás/utvonal/reakció mintákból válogat, ezeket esetleg helyzettől függően randomizálja. Megfigyelheted a viselkedésüket. Adott egy sárkány amelyik épp észrevett. Te mozgolódsz egy bizonyos terepen, a sárkány Ai-ja pedig meghatároz leszállóhelyeket, mintaszerü a viselkedése: landing animation-> körülnéz->támad->felszáll. Ha elkergeted és felszáll, de te a közelben maradsz, mindig ugyanazokra a helyekre száll vissza le. A fejed felett is meghatározott utvonalakon (patrol route) halad, szinte előre lehet tudni mikor mit fog csinálni. Ebbe belevisz némi randomizációt függően attól hogy te esetleg helyet változtattál, sebezted őt, ha igen mennyire (tud e még repülni) stbstb. Ugyanígy a sárkányok leszálló pozíciói (pl városban, de van ahol szabadban is vannak) is statikusak, vagyis scripteltek, ezek a "dragon perch"-ek, ami tulképp egy marker a sárkány számára, ahová leszállhat.
    Ugyanugy scriptelt, csak kifinomultabb mint Oblivion alatt - a többi marketingduma. Ott a CK mindent elárul. Akit érdekel, az kis ráfordítással is simán megérti a működését.

    Hogy kicsit Todd javára is szóljak, igen, az AI messzemenően javult, legalábbis a scriptelés lehetőségeit illetően. De ez szerintem érezhető pl Obli után.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Xerxész #10089 üzenetére

    A programozáshoz én sem sajnos, csak a moddoláshoz, de ide pont ez kell.
    Creation Kit-el mindent megtehetsz. Korábban irtam is erről pár sort. CK szemszögéből minden egyes "item" egy-egy egység, egy ID. Ez lehet egy szem kövecskétől Alduinon át egy script, egy textura, egy bármi. Innentl kezdve ezekkel, és a CK scriptelési lehetőségeit használva bármit megtehetsz, persze meg kell tanulni a módját, ami rohadt nehéz, de elnzve sok kmoly modot, én azt gondolom megéri.

    A scriptelés mint olyan, nem olyan egyszerü hogy van alduin, és neki meg van irva (scriptelve) hogy mikor hova repül mit csinál mit mond stb. Meg vannak számára adva viselkedés/tevékenység/harcmodor stb minták, ezek is egy-egy individuális egységet képeznek, ezek az AI package-ek. Ezekből legószerüen van összeállítva a tényleges forgtókönyve, de az is részben dinamikus, vagyis külső tényezők ideiglenesen megváltoztathatják. Evvel voltaképp bármilyen komplex scriptelés megoldható egy lénynek, ez képességeden és kreativitásodon mulik.
    Ilyetén unscriptelni nem lehet. Ha ténylegesen unscriptelsz, kapsz egy egy helyben álló lényt ami nem csinál semmit.
    Ha ezt ugy érted hogy ne legyen "scriptelt", repetitiv, kiszámitható stb a viselkdése, akkor a fentiek alapján ere van lehetőséged. Már az Oblivion is egész komoly Ai-val és belső, saját scriptnyelvvel rendelkezett, a Skyrim Papyrus compliere még durvább ennél is, ezzel együtt a lehetőségek száma is. Mondom ezt azért mert nagy fába vágnád a fejszéd, viszont tuti hogy megéri. Én személy szerint alap dolgokat tudok megcsinálni benne (ütköztetések, lekérdezések, alap dialogusok stb), de látom hogy mások mire képesek vele... szoval végszóként igen, CK-val bármit meg lehet.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz kiskornel #10106 üzenetére

    C64 még nem tudott ilyen grafot, az Amiga meg ennél fényévekkel feljebb volt abban a korszakban:)

    Skyrim átláthatóságával semmi gondom, a jobbára monoton terepen könnyen el lehet navigálni, csak néha kell hegyeket mászogatni, mondjuk az rohadtul idegesítő hogy csak a kijelölt utakon lehet felfelé valamit megközelíteni.
    Az Obli meg egyébként nem átláthatóbb szerintem. Csak egyszerűen szebb világot és élvezetesebb, színesebb atmoszférát nyújt mint az előde, vagy az utóda, emiatt könnyebben megszokható és megszerethető. Sokan szinte minden zegzugát ismerik ennyi év után.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Lenry #10109 üzenetére

    Pontosan erre gondoltam:D Valami sárkányfészeknél voltam így. Fél órát másztam kínlódtam (tcl csakazértsem) namondom végre megvan. Végeztem a sárkánnyal, kipakoltam a ládáját, előrenézek, ott van szembe velem egy kikövezett út szép lankás vidéken, a távolban meg valamelyik település. Ilyenkor van az a "Dovahkiin teee balf*sz" érzésem:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    Nem is értem miért vita trágya hogy Cyrod nagyobb:) Aki kételkedik, tegyen meg egy utat Dawnstartól Riftig, illetve Obliban a Topal Baytól mondjuk Rielle-ig vagy Sancre Tor-ig.

    Szerintem Cyrod földtömege a legnagyobb.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz kiskornel #10128 üzenetére

    Death Lordok és dragonpriestek szerintem a legjobb ellenfelek, főleg ha kettő jön egyszerre:) Ez az amit igazán szeretek a skyrimben. Megfelelő, vagyis egyenrangú ellenféllel kifejezetten élvezetes pörgős csaták zajlanak:)

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz persil #10136 üzenetére

    Ez törvényszerű jelenség ES berkekben, és idővel egyre keményebb lesz. Először a villanyoszlop méretű kardokkal hadonászó dinnyemellű tangásmangák jönnek, aztán a playboynyuszik, a ribancöltözetek a létező összes fétis szerint sortolva még naná, a teddymacik, a my little pony, a chucknorris és a többiek. Viszont a jó oldala, hogy az Obliviont békénhagyták ezek a közegek.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz kiskornel #10139 üzenetére

    Jó stratégiát kell választani ellenük. Én mindig mozgásban vagyok körülötte. Megvárom míg fal kerül a háta mögé, kap egy fusrodaht, aztán amíg észheztér ütöm mint a lovat Ha nincs power akkor szép körbekörbe dancing, csapkodom. Az íjas Lordoktól jobban félek teszemhozzá. De legalább van harci élmény és a győzelem íze is jobb mint anno Oblinál ahol nem volt meg a harc igazi feelingje. Obliban a legelső karim 52.szinten az An arane Cey-el két suhintás volt egy nagy lich. Egy csattintás egy trollocska. Kénytelen voltam iron cuccokkal nyomni hogy legyen balansz:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10143 üzenetére

    A harcrendszer és a harc élvezeti értéke egyike azon nagyon kevés dolgoknak, amelyben a Skyrim a legjobb a TES játékok közül.

    Tökéletesen igaz.

    Alig várom, elkészüljek az ayleid moddal, és végre mehessek csapkodni kicsit:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    Akiket érdekel:

    Kikerült nagy nehezen az Ayleid Transfusion 1.3 verziója, ami lényegében egy építőkészlet szett (asset) Skyrimhez, amivel az Oblivionból ismert ayleid kastélyok felépítésére nyílik lehetőség, egyenlőre csak a kültéri elemek készültek el. További infoért lásd a leírását Nexuson.
    Aki kedvet érez építkezgetni egy kicsit, tesztelje nyugodtan, minden bugreportnak és/vagy észrevételnek örülök, ezzel is előrébb vagyok. Aki nem akar CreationKit-ezgetni, kipróbálhatja a mellékelt modocskát, de előre szólok hogy sebtében összedobott mod, ami önmagában nem baj, viszont mocskosul nagy területet módosít a Dragonsreach mögötti térségben, vagyis ütközésbe kerülhet más modokkal amik szintén itt módosítanának! Ennek tudatában tegye fel mindenki. Köszi a figyelmet.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #10159 üzenetére

    A load order karbantartás hiánya.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #10161 üzenetére

    Tudom, nem is piszkálódni akartam. Ez a jelenség tipikusan a kezdetektől fogva rossz load orderre utal. Logoutos írásaimban leírtam az okát Oblivionnál. Itt is ugyanúgy működik a dolog. Adott egy karakter, aminél felépül egy load order - vagyis az adott mentéssorozat alatt kerülnek be uj modok szép lassan. Elolvasod a readme-ket, megcsinálod ahogy írják, ami jó mert végülis megtetted amit tudtál. Ettől függetlenül a load order mégis rossz mert egy-egy mod készítője ugyan leírja hogy őszerinte hová kéne tenni, de nem számol az időközben kikerülő modokról amik utólag őt felülbírálják (overlapolják). Végsősoron tökéletes megoldás nincs mert mindig lesz egy-egy később kijövő mod ami borítja az egészet.
    Ha uj karit szeretnél kezdeni, és tegyük fel nincs kettő vagy több, egymásnak ellentmondó (ugyanazt módosító) mod fent, én a BOSS használatát javasolnám. Felteszed, elrendezteted vele. Amiket nem tud elrendezni, azokat kisakkozod a readme-ek alapján vagy modtipus alapján : Pl quest/graf/texturacserélő/fegyver/hang/akármi modokat a neki megfelelő tömbbe /részbe) helyezni. 99% hogy hibátlanul fog menni az installod egy új karakterrel és a már meglevő load orderrel. Innentől, ha felkerül egy újabb valami, rögtön BOSSolod hogy kezdetektől fogva jó helyre kerülhessen minden. De ez a régi mentés feláldozásával jár, mert az nem valószinű, hogy jól fog működni. Épp ezért tartom lényegesnek hogy "elromlott" vagy régi (BOSSolatlan) mentésre ne használjuk, csak újhoz.
    Megjártam ezt az utat én is, ne aggódj:D Az Obli installom jó egy év után dőlt szét, úgy hogy tök ismeretlen modokat tesztelgettem, és egyúttal azon fejlesztettem ki két nagy saját modot is! Ez csak is azért mert az Oblivion BOSS masterlistjét nem igazán fejlesztik már, így sok a számára ismeretlen mod szétkavarta az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #10164 üzenetére

    Lementheted a biztonság kedvéért. De a BOSS rendelkezik undo funkcióval is, vagyis vissza tud csinálni egy átrendezés előtti állapotot.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    Az első mod ami az alább bemutatott modomra alapul. Még bétácska, de a képek alapján lehet, érdemes letesztelgetni. Az ötlet nem rossz mindenesetre:)

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10168 üzenetére

    Készül egy nagy mod is, ami elvileg Cyrod területét építené fel skyrim engine alatt az Oblivion alapján. Igen komoly modderek adták a neveiket hozzá, szóval tuti nem tiszavirág téma lesz. Elvileg ott fog igazán debütálni a Transfusion, ellenben meg kell csinálnom az összes interiort is, ami legalább akkora móka lesz mint az eddigiek együtt. De valahogy nem rajongok a dologért, csak féligmeddig. Az Oblit nem lehet megfogni szépségben és feelingben egy Skyrim alapú moddal. Egyrészt a zenéket (mivel az is asset) nem lehet átportolni, ahogy az eredeti hanghatásait sem, márpedig ezek nélkül eleve hatalmas hátránnyal indul. A Skyrim ócska vacak fái köszönőviszonyban sincsenek egy szépen megtextúrált Oblivion (Speedtree) fával, ésatöbbiésatöbbi. Ettől függetlenül beszállok ha felkérnek, legalább lesz benne egy kis Made in Hungary is:)

    Summersetet a fentiek okán nehezen bírom elképzelni Skyrim moci alatt. Azt legalább olyan (ha nem szebb) paradicsomi környezetként bírom elképzelni mint Cyrodot, amihez a Skyrim teleshavasjegesszürke ábrázolásra felkészitett hangjai/texturái/mindene édeskevesek lennének. Itt nem is egy mod, hanem egy Nehrim-szerü Total Conversion lehetne megoldás, legalábbis szerintem. Egyébként lenne hozzá kedvem nekem is, már ami az elf építészetet érinti, a többi nem érdekel annyira. Az ayleid style alapján kiálmodni hogy milyen lehetett az aldmeri építészeti vonal, na ez egy szép kihívás lenne:)

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10175 üzenetére

    Van egy ayleid unokanővérem, aki el tud teleportálni téged Tamrielbe egy háromnapos nyaralásra, de csak Cyrod és Skyrim közül választhatsz, na melyiket választanád? Tudom hogy az elsőt... Nos, hát ettől, és így szép az Oblivion, nem a hádészarok meg az übershaderek miatt. A technikai megvalósulás és lehetőségek persze más kérdés, én sem poénből tértem át erre a motorra, haladni azért kell, mégha csak ennyit is mint a kriésönendzsin:)

    Fakérdés:) Oké hogy szép a textúra, meg húdehádé, csak épp nézd meg a fa felépítését, az ágazását, a levélcsoportokat, a szélben való mozgásukat. Mint egy gügye műanyag vagy kocsonya fa remegne. Ordító visszalépés, csak gondolom licensz okén vették ki a Speedtree-t.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #10171 üzenetére

    Nem teljesen értem én ezt a tilalmat. Biztos hogy valami jogi oka van hogy semmit sem engednek. Megteheted hogy áthozol az obliból bármit, de azt neked kell újracsinálnod, más szóval, technikailag semmit sem tartalmazhat a régiből. Pont ezt tettem az ayleid várakkal is. Lemásoltam az összes modellt kézzel, a nulláról modelleztem újra mindent, így saját munkámként kikerülhetett. Na most, ha akarunk egy Obliviont Sky motor alá, ahhoz mindent ujra kéne kreálni: Modellek, arra textúrák: még megoldható egy páremberes csapattal is pár hónap alatt. Scriptek, questek, karakterek, dialógusok: Mindent újra kell írni. Ki az a hülye aki ilyet elvállal?! Zenék, hanghatások, voice acting: Ki fogja hallás után lemásolni a zenéit, találni megfelelő hangú voice actorokat, aztán azokat összerakni valamiben, és a zenéket ki fogja levezényelni nagyzenekaron?

    Itt a gond ezzel. És akkor mindezt Skyrim motor alá összetákolni... a büdös életben nem lesz belőle az ami volt, überhádéval vagy anélkül sem. Én ezért huzozkodok az ilyen átportolós projektektől... rohadtsok meló, és nem tul meggyőző eredmény.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz kacsyx #10186 üzenetére

    Összedobsz egyet CK-ban:) És az olyan lesz amilyet te akarsz. Épp én is ezt teszem igy unalmas éjjeli óráimban, mondjuk én most csak kibővitem Breezehome-ot egy nagy raktárszobával meg egy gyerekszobával:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10188 üzenetére

    Hát pont erre gondoltam, kérlek. Nem arra hogy ténylegesen melyik játék néz ki jobban "fizikailag", hanem melyik ábrázol szebb "valamit", olyasvalamit ami közelebb áll ahhoz az ideálhoz amire egy ember ösztönösen vágyik, vagy hogy is mondjam... Nade ez meg már megint más téma, nem akarok itten offolni, szerintem érted, hogy hogy értem:). Erre utalt a kérdés is. A többi, vagyis Skyrim, mint játék "jobb" technikai manifesztálódása meg már tény, ezzel nem szállnék vitába, nem is tettem.

    BTW... Az unokanővérem kimondja a spellt, és te ebben a pillanatban ott huppansz le Anvil kikötőjében a világítótoronynál wtf arccal. Három napod van. Mit néznél meg, mit csinálnál? :D

    Whiteman0524
    Hát ha ebből a szemszögből nézzük akkor igen:)

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #10193 üzenetére

    Ez hogy jegesvízbenmeghalsz, meg hasonlók ez melyikben van? A basic needset néztem előbb de abba csak kaja/alvás van, vagy nem tudok olvasni.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #10195 üzenetére

    Köszi! Na ez rohadtjó mod... anno végig röhögtem ki magamat és a Bethesdát, amikor Septimus barlangjáig úszkáltam, tocsogtam, horkereket öltem a jeges vízben mindenféle következmény nélkül:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz whiteman0524 #10200 üzenetére

    Sokkal többet nem, mint az elődeiben. A lehetőségek száma nagyobb ugyan, de kb mint egy OBSE-s Obli, a Morrot nem tudom. A differencia annyi hogy itt messze jobban kihaszálták a papyrusra átnevezett interpreter lehetőségeit mint előtte. Más szóval Obli alatt is simán leprogolható lenne a skyrim bármelyik küldetése (saját alapscriptekkel a radiantos is!). Én is a hanyagság jeleit érzem a játékban ezen a téren. Nekem úgy tűnik, megnézték hogy a halandók mit hoztak ki az oblivion grafmotorjából (obge és társaik) aztán az egészet egy stabilabb valamivé gyúrták. Hibák itt is vannak, sokminden nem is működik rendesen (lásd: enb-k, antifreeze kutyafarka), volt is elég bajom a modellek implementálásánál ezek miatt: értelmetlen kapcsolók a NIFben, egy részük "not implemented yet" a másik részüket be kell kapcsolgatni hogy egy teljesen más funkció működhessen, stbstb...
    Ugyanezt tették az interpreterével, engem igen meglepett hogy alapjaiban minden téren oblivion a motorocska. Alapvető funckiók ötvözésével hoztak létre könnyen és hatékonyabban használhatóbb komplex utasításokat/megoldásokat a scripteléshez, nade innen több a buglehetőség. Ami újdonság volt, az bugos is. Dialogusrendszer, fizika, navmesh, új (és nagyon jó) audio alrendszer, UI stb. Mocskosul jó dolgok, nagyott lépett ezzel a motor az oblihoz képest de nem érzem kiforrottnak még, bár megjegyzem anno ugyanez volt az oblivionnál is morrowind után. Emiatt lehet gondolom az, hogy egyik embernél előjön egy-egy glitch, míg mások értetlenül néznek hogy "hé ilyet még nem is láttam". Valahogy van egy olyan érzésem hogy a hatodik lesz az igazán tökéletes, feltéve ha erre a motorra alapszik majd és nem rakják tele újabb bugforrásokkal.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    Még az elején leszedtem Roggvir nyakából a Talos nyakláncot idő előtt, ami bajhoz vezetett, mert a Gretanak nincs meg az idevágó dialogja hogy megszabaduljak tőle, gondolom emiatt (uesp). Nem akarok setstage-zni ha nem muszáj. Van erre valami egyéb megoldás? Unom cipelni a sok Talos nyakéket hogy őszinte legyek:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10208 üzenetére

    Ez egy tökjó mod alap lenne a Cyrod landmass-ra, mittudomén Nordic Tours, csoportos utazás, nyaralás Cyrodba Odahviing hátán:D
    Úgy komolyabban belegondolva -tegyük fel mindez valóság lenne- nem igazán tudom merre induljak neki, ha csak három napom lenne. Anviltól nem jutnék messze ennyi idő alatt. Legközelebbi ayleid rom Garlas agea, azt megnézném, onnan tovább Kvatch jön de az már akkor is rom volt, talán elérnék Skingradig, vagy ha lopnék egy lovat, elérnék a Rumare tóig. Viszont tudnék igazi textúrákat fotózni az ayleid assethez :DD

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz kiskornel #10230 üzenetére

    Ehhez már tényleg betegnek kell lennie. Mellesleg nem nagy kunszt, ha vannak companionjei, két kigyurt norddal maga mögött tényleg nem kell fegyverkeznie, ráér játszadozni a kis spelljeivel mig a többiek dolgoznak:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz vhunor #10237 üzenetére

    Ebben volt részem nekem is, és idegesítő... eleve miért jön oda egy valaki mikor látja hogy harc megy. Ahogy az is hogy beszélek valakivel, arra téved egy másik, elkezdi mondani a mondókáját, összekavarodnak a subtitle-ek. Idegesítő és bagatell dolgok, inkább ezzel foglalkoztak volna többet mint a buzulással...

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Xerxész #10246 üzenetére

    Ehhez irok egy kis litániát, hogy érthetőbb legyen.

    Vannak worldspace-ek, és interior cell-ek.
    - Az alapértelmezett worldspace egy külteret definiál, ahol érvényesül pl. az időjárás, a fénykezelés, pl.a holdak (masser/secunda) fényei, hanghatások, illetve rendelkezik landmass-el (alap földterület).
    - Az interior beltereket definiál, nincs landmass, a fénykezelése másként müködik mint a kültérnél, valamint alapesetben nem érvényesül sem időjárás, sem hanghatások, semmi, vagyis alapesetben egy nagy sötét üres tér.
    - Mindkét típus cell-ekre van osztva, ezek kb fél Whiterun-nyi négyzet földterületek, ezekből épül fel pl. egész Tamriel. Interior cell is cell-ekre vagy osztva, csak ilyen hülyén nevezték el.

    Tehát amikor belépsz egy interiorba, valójában egy teljesen más worldspace-be lépsz át, ergo játékbvan 'fizikailag" nem Breezehome helyén vagy Whiterun-ban, hanem egy interior cell-ben, ez jelen esetben WhiterunBreezehomeInterior (CK). Valós ablakon kilátásra tehát lehetőség nincs, mivel ez esetben egy exterior cell-ben kellene lennie magával Whiterun-al, de ugye ezt problémás lenne megvalósítani, főleg a collisionök, valamint a fénykezelés szempontjából, illetve nehezen lehetne kontrollálni hogy ki hogy léphet be, stbstb.

    Magyarul te ott valójában nem átlátsz, hanem un. SubSpace megoldást használnak. Átlátszóvá teszi a modder az ablaküveg textúráját, ami elé elhelyez egy Subspace objektumot, ez általában egy box, de asszem Skyrim tud már másféléket is. A box egy virtuális "kis világot" definiál, amiben lehetőséged van egy adott exterior vagy interior adott cell-jeinek megjelenítésére. Vagy úgy hogy meghatározod hogy egy adott exteriorból ettől-eddig a cellig, vagy létrehozzák a kívánt worldspace klónját azt módositva/egyszerüsitve. Előnye hogy szép, dekorativ, és "immerzív", hátránya hogy csupán díszlet, mert csak statikus, animált, fény, és particle (pl szükökut/füst/stb) ami megjeleníthető. AI/Pathgrid nincs, magyarán élettelen a látvány, nem mászkálnak őrök, gyerekek, nem érvényesül az időjárás, legfeljebb az éjjel/nappal.

    Gépigénye jelentéktelen, Obli alatt (Immersive Interiors) is frankón nézett ki, sőt ott megcsinálták azt is hogy az ablaküvegen lefolyik a viz, ha esik az eső, persze ezt saját scripttel. Létrehozása közepesen bonyi, scriptelésre nincs szükség, csak ha speciális dolgokat akarsz létrehozni mint pl időjárás-reaktív effektek stb. És a kérdés jó, miért nem ilyenre csinálták az alapjátékot, holott az engine teljes mértékben lehetővé teszi ezt sőt, már Obli is ugyanigy képes volt rá, és ott sem használták ki erre a célra.
    Ha neki akarsz kezdeni, szerintem kezdd CK tutorokkal, ha eljutottál oda hogy összedobj egy saját házikót, akkor kis befektetéssel simán megcsinálod.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Xerxész #10249 üzenetére

    Ugyan. Igen messze vagyok a komolytól, programozni meg ehhez nem kell tudni, én sem tudok:D A CK eléggé kifejlett és könnyen használható ahhoz, hogy bárki tudjon benne dolgozni és jó eredményeket elérni. Néhány tutort végigjátszol és csodálkozni fogsz hogy nem akkora szám az egész.Itt a forumon meg tudunk segiteni és támogatni ha megakadsz.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Interceptor #10252 üzenetére

    Ez a hiba sokminden probléma együttvéve-> a hulladék Gambyro. Nagy texturacsereberéknél a még be nem töltött texturákat tartalmazó táj felé nézve máris lelagol mert szeretné cachelni őket. Sokszor van hogy ugyanezt a viselkedést kapod pl. egy dungeonban, ahol látszólag semmi töltenivaló (változás) nincs, csak ugy hopp, pár mp homokóra. Ilyenkor vagy előkészít az AI valamit (esemény? bármi), vagy valamit számolgat a script a háttérben, és egy időben hajt végre módosításokat, pl egy dungeonban vagy, de odakinti környezeten közben változtatást hajt végre, vagy a Radiant, ami már Obli alatt is ugyanilyen fura volt, és ismét egy ékes bizonyítéka hogy mennyire nem új engine ez. A legszebb az egészben, hogy ez is olyan hiba ami valakinél van, valakinél nincs, gépről, ramtól függetlenül akár, illetve nem mindegy mi mi után van feltéve, mármint patchek/modok/texturapack. Én a jó öreg Oblis módszerrel ujratenném az egészet, és a textura packot (és igy az összes texturacserélgetős modot) rögtön a kívánt legujabb patch után alkalmaznám, aztán jöhetnek a modok, igy tisztább marad a bsa hash. Ahogy a kollega mondja, okozhatja vram is, én ebben nem foglalok állást mert nem használom hd-ben a skyrimet, de némi lagra igy is lehet számítani, legalábbis ugy gondolom.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Interceptor #10264 üzenetére

    DLC témához nem tudok hozzászólni érdemben, mert patcheletlen vanilla skyrimmel játszogatom a fejlesztgetések miatt, meg egyébként sem érdekelnek annyira, régen sem szerettem a gyári dlcket. Amit felvázoltam, az a motor jellegzetessége, Oblivion és Skyrim alatt tapasztalva, és ezekről merek ugy nyilatkozni hogy tudom mit beszélek, viszont nem tudom ez-az a DLC mit vált ki, mit ír át, modosit, stbstb. Igy vedd a javaslatomat lehetőségnek amit mérlegelj olyanok véleménye függvényében akik DLCznek is.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Valentin90 #10265 üzenetére

    Nálam is ritkán megesik. Ezek az alant említtt beakadások közben jött elő néha. Ha érzem hogy x időnél tovább tart a megállás akkor tudom hogy ki kell lőni a skyrimet és ujra betölteni. Ha ugyanoda elmegyek megint, akkro viszont nem fagy, max lagol ugyanott, de néha még azt sem. Biztosan van oka, de én is keresem erre a választ. És a viccparádé ebben hogy vanilla, patch-eletlen Skyrim is csinálja, mégcsak modokra sem fogható.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Bendőke #10289 üzenetére

    CK nem kínál lehetőséget a savegame szerkesztésre, az csak modulokat kezel. Oblivion alatt erre a Wyrebash lehetett volna alkalmas, de idáig még sajnos nem is láttam kezdeményezést a portolásra.

    Mivel minden saját enchantolt device vanilla eszközökből ered, igy egy lehetőséged van. Oblivion alatt is talán tapasztaltátok páran, ha uninstalláltatok egy modot, a nyomai olykor megmaradnak különböző itemek képében. Pl egy speckó enchantolt kard ugyanugy megmaradt, vagy helyette bedob egy Daedric cuccot. Ez azért volt, mert :
    - Első esetben a modból származó fegyver valójában vanilla kardra egyénieg rakott, esetleg átparaméterezett vanilla enchantok eredménye volt. Igy - mivel az adott item nem igényel külső erőforrást- megmarad, de más FormID alatt.
    - Másik esetben saját mesh/enchantot tartalmazott, így az engine nem tudta azt az eredeti mod nélkül ujrakreálni, ehelyett azokat Daedric cuccokkal szokja helyettesíteni, vanilla FormID-vel. Hogy miért daedric, azt nem tudom, ez az engine szokása.

    Tehát röviden. Fogod a CK-t, megszerkeszted ugyanezeket az itemeket: Duplikálod a kívánt item vanilla megfelelőjét, ráapplikálsz ugyanolyan tipusu/erejü/stb enchantot, majd elnevezed aminek akarod. Ezt eljátszod minden egyes armorral, ékszerrel, fegyverrel, tehát amiket ujra szeretnél alkotni. A fontos az, hogy ne integrálj bele külsős erőforrásokat! Csak a Skyrim.esm legyen bejelölve, active mod nélkül, így csak a vanilla erőforrásokat fogja használni!

    Ha kész, duplikálás utján létrehozol egy saját FormID-s ládikát vagy bármilyen container tipusu itemet valahová (pl saját házadba), belepakolsz mindent, elmented esp-ként, felrakod a modot, és az uj fegyvereket a ládában találod. Ha már nálad vannak, tehát az inventory-ban, akkor lépj ki, szedd le a modot. Ezután a mod mindenestül eltünik majd, ugyanakkor az eszközök nálad maradnak azért, mert vanilla itemekből vanilla enchanttal készültek, tehát nincs szüksége külső erőforrásra. Ha nem tudsz/akarsz vackolni vele, megcsinálom neked CK-ban, és megkapod a modot.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz genndy #10292 üzenetére

    Őszintén megvallom, egyik hibám hogy gyakran a legegyszerűbb megoldásokat nem veszem észre:D :W

    Hát nem tudom, reménykedjen a Skyrim tábor hogy megcsinálják, nagy segítség lenne, ettől (is) lett az Oblivion ennyire profin moddolható. Ugy emlékszem már az Oblivion hőskorában lelankadt a fejlesztés, és azóta semmi hír róla, de ki tudja mi lesz még.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz genndy #10294 üzenetére

    Hozzá szoktam tenni mást is, hogy ha lehetséges ismerje meg az illető azt is ami müködteti a szóbanforgó valamit. Nem elég azt mondani hogy na akkó' csinájjá' encsantos kardot a cékába, hanem hát a hozzá vágó dolgok is, így abban reménykedem hogy jobban átlátja a mechanizmust, bár sosem tudom mit elég vagy már sok hozzá-mellé rakni... magamból indulok ki, mikor kezdtem és még semmit sem értettem, illetve abból, hogy mennyire sz*r a tutorialok 90%a, már ha ilyen esetről van szó mint pl ez is. Meg hát ha én tudok valamit, miért ne adjam tovább, ha szüksége van rá:) Hozzáteszem, ahogy olvasom itt a csapat kommunikációját egymás közt, hát be kell vallanom, full alap dolgokat -mármint player oldalról- nem tudok, sokszor amiket itt beirnak ki-kipróbálgatom, és jéééé, ilyen is van:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Ilsyde #10313 üzenetére

    Ráérsz azzal, ide is kell fél év, meg fél kiló patch mire stabil lesz, jó bethesdás szokáshoz híven. Solstheim, a lovasharc (aminek már akkor az obliban benne illett volna lennie) meg a sárkány mount ezúttal kivételesen felkeltették a kíváncsiságom az eddigi hitvány dlckkel ellentétben.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz freelanced #10315 üzenetére

    Nem azt mondom hogy nem jó, mert Hearthfire is szimpatikus volt nekem, ha másért nem, a gyermek adoptáció miatt. Tartalmi, lényegi, komoly fejlődést egyik sem hozott ahhoz képest hogy mit ad az alapjáték... ez kb olyan mint akkoriban Oblivion DLC-i, azok is éppcsak olyan semmilyenek voltak, kivéve Kotn-t. A Dragonborn viszont alapvető és izgalmas elemeket von be (végre valahára), amiktől lesz igazán jó és élvezetes a játék, még akkor is, ha csak vanilla sztorit játszod (újra).

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Ilsyde #10316 üzenetére

    Részint szarkasztikus költői túlzásnak is értheted, bár érdemes végignézni hány patch-e van azóta:)

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    Most biztos le leszek hurrogva de szvsz egy játék eleve nem ér ennyi pénzeket, nem normális állapot hogy egy rakat bugért elkérnek 10+ezreket vagy többet. Az Oblit is akkor vettem meg amikor ilyen 2-3 ezer köré esett az ára, és ezért se adok többet, inkább megvárom amig kijön valami fapad verzióban. Itt nem a játék eszmei értékéről beszélek, mert az nem pénzben mérhető. Egyszerüen sokallom, és ugy éreztem nekem ezt most ki is kellett itt fejeznem.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz bLaCkDoGoNe #10339 üzenetére

    Hát persze. Csóróság és ha szabad ilyet mondani "zsid*ság" is a részemről. Ha kiadják most 10+-ért, lesz az később mondjuk 3900 eztveddmeg-ben, vagy valami fapadban aztán annyi. Az meg hogy marketingre mennyit költöttek, egyáltalán nem érdekel, ami jó, az felhajtás nélkül is jó. Legyen az ő bajuk, meg azoké akik a marketingdömping hatására vásárolnak meg valamit - fizessék ki ők a marketingesek bérét, ne én. Összességében emiatt és egyéb okok miatt, melyeket nem kívánok részletezni a Skyrim esetében, és számomra 3-5eft közötti értéket képvisel az egész. Ez persze kizárólag az én meglátásom, nem kell osztani, csak kikívánkozott:)

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

Új hozzászólás Aktív témák