Új hozzászólás Aktív témák
-
tsiga18
tag
Nincs véletlenül valakinek elfekvőben bontott első sárvédője feliciához (jobbos és balos is) és el akarná adni? Ha esetleg még szürke színű is lenne, az maga lenne a mámor
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Annyira meglazult a motorháztető nyitó bowdenem hogy már ki se tudom nyitni a tetőt. Tudja esetleg valaki hogy nincs-e a Felicián olyan hely vagy lehetőség ahol be lehet nyúlni valamivel és meg lehet húzni úgy hogy felnyissa a motorháztető ajtót?
Ha megvettem az új bowdent, házilag ki lehet cserélni? Van esetleg linketek hozzá hogy hoygan megy ez ?
Köszönöm a válaszokat,
Üdv,
KMarco
-
bringasisti
Topikgazda
-
kmarco05
csendes tag
Köszönöm, megvárom MÁGUST mindenképpen mert már sajnos próbáltuk hogy egyik nyomja másik húzza de nem nyílt ki sajnos.
-
kmarco05
csendes tag
Köszönöm!! Megpróbáljuk, hátha összejön.
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16192 üzenetére
Szia!
Nekifogtam mégegyszer, átkötve van töltés nélküle nincs, járattam, átkötve, ha visszakötöm a visszajelző kábelt, akkor nem jó. Lámpa világít.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16209 üzenetére
Az a probléma hogy nem arról a generátorról beszéltünk ami fent van hanem amit szétszedték. Azért van töltés mikor a segédkábeles megoldást használod mert a zárlat alkalmából a három zöld dióda átégett amire azt mondtad hogy kimérted és tökéletes. A segédkábeles megkerüli a hibás alkatrészt bárhová el tudsz így menni, de ha leállítod a motort bontani kell a segédkábelt mert folyamatosan meríti az akkumulátort. A segédkábeles áramkör áramfelvételét mérd meg és az értéknek megfelelő zöld nyilas diodát cseréld ki.
BENEFON DELTA--------N8
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16210 üzenetére
Az van rajta amit szétszedtem, már összerakva. 1db generátor volt mindvégig és 2db fesszabályzó.
Ezt mértem ki, jó volt, és azóta össze is raktam.
Ne haragudj, ha nem vagyok érthető, sajnos előfordul, megpróbálok mindent leírni minél részletesebben.A probléma ott volt, hogy a generátort nem raktam vissza a kocsiba,nem kötöttem akkura, hanem megforgattam önmagában egy motorral.
Szóval, ha jól értem:
Segédkábellel tölt, így ezek lehetőségek maradnak:
A fekete diódák közül valamelyik tönkrement, vagy több is,
Rossz a feszültségszabályzó.Esetleg, hogy a műszerfalon lévő izzó nem 1,2W-os? Cseréltem már azt már is tudja a fene, a könyvben volt valami róla.
A fekete három diódát kimértem, de azért is szét fogom szedni mégegyszer, ilyesmire eddig képes voltam, így nem értem
A szabályzók keféin ott van a tápfesz.Megpróbálom tovább rajtahagyni a segédkábelt, és nagyobb fordulatra emelni a motort....
Köszi a tippeket, és bocs ha érthetetlen vagyok
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16211 üzenetére
Lényeg: mikor a generátor forog olyan ki feszültség ébred ami a dióda nyitó feszültségét nem haladja meg. Ezért kap áramot mikor a gyújtást ráteszed a kontroll 1.2 Watt égön keresztül a szabályzó. Így már keletkezik annyi feszültség ami a dióda nyitó értékét meghaladja és a zöld nyíl dióda táplálja a feszültség szabályzót. A kontrollámpán átjövö áram kevés ezért nem ad le teljesítményt a generátor ha a zöld nyíl dióda hibás. Ne variálj cseréld a diódát! Mert megvan az a veszély hogy rajta felejted a gerjesztést a generátoron és a forgórész tekercs elköszön.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16211 üzenetére
Ha cseréld a zöld nyíl diódát úgy kell bekötni hogy a pozitív pólus a feszültségszabályzó szegmensére adja az áramot.
BENEFON DELTA--------N8
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16213 üzenetére
Milyen dióda jó bele amit lehet kapni?
Vagy csak a bontott jó? -
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16214 üzenetére
Bocsáss meg nekem nem szoktam kekeckedni mindenki megmondja, de nem értékek! Leírtam hogy mikor a segédkábeles megoldással a generátort használod ( fényszóró ablakfűtés ventilátor 1500 as fordulaton ) akkor mérd meg a feszültségszabályzó áramfelvételét és a boltban tudni fogják milyen dióda kell neked. Kiveszed a régit és lehet hogy még látszik a felirat ami alapján beazonosítható.
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
Helló! Tudja valaki hanyas imbusz kell a hengerfejcsavarhoz, az enyémet eltörtem, nincs meg, az autó meg messze van,hogy lemérjem, vennék krovaszemet! Köszi előre!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
10-re emlékszem,de már semmi nem biztos!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16218 üzenetére
Jaja! Azt tudom! Amúgy megtaláltam a régi levelezésbe!
Köszi![ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
lazloka
újonc
Üdv, sziasztok!
Abszolút ujoncként írok, az elmult napokban találtam rá erre a topikra. Azóta bőszen olvasgattam visszafelé hátha találok valami okosságot a problémámra, de nem sikerült úgyhogy segítségét kérnék.
Adott egy 95 ös Favorit, lassan 2 éve vagyok büszke tulaja, (első kocsim). Jelenlegi problémája pedig, hogy amint kb üzemmeleg szintre melegedik a motor, akkor alapjáraton, vagy alapjárat közeli fordulatszámon először csak fel-fel villan, később pedig folyamatosan világit az olajnyomás visszajelző. Első körben olajgombát cseréltünk, ami nem segített sajnos. Annyi összefüggést vettem még észre, hogy üzemmeleg motornál ha a tompított világítás fel van kapcsolva akkor teljesen világít a visszajelző, ha nincs akkor pedig villog. Illetve mielőtt felmelegedne teljesen, akkor tompítottnál villog, azt kikapcsolva pedig megszűnik.
Nagyon szépen megköszönnék bárminemű tanácsot, segítséget! Az autószerelési tudásom kicsit korlátozott, de lelkes újonc vagyok.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz lazloka #16220 üzenetére
A Zsiguli volt hajlamos hogy az olajpumpa ricni megcsúszott és vagy volt olajnyomás vagy sem. Itt egy dolgot kéne megnézni hogy az olaj nem túl híg, az olajszűrő rendben van, a nyomás csökkentő szelep rugó golyó rendben? A kocsiban használsz zümi néven ismert kütyüt ami ha kiveszed a sluszkulcsot és ég a világítás akkor hangot ad ?
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
Helló! Kuplung komplett cserélve, fogaskoszorú cserélve, önindító hétfőn érkezik, (feli) , a hengerfej tömítés , talán 7-végén kicsere, megint újítottam az autón egy csomó mindent! VIVA forman! Nem tudnám eladni a kocsit, nincs az a píííz!!
a csoda csak a skoda
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz lazloka #16220 üzenetére
Szia!
Az alapjárat rendben van? Melegen 800-900nak kell lennie, favoritnál nem jellemző az alacsony nyomás, inkább a 120-asnál. Nekem mikor játszottam vele, 400körül kezdett villogni a lámpa.
Mérj egy olajnyomást az a biztos, de ha nincs rá lehetőséged, akkor a nyomáshatárolót meg kell tuningolni egy alátéttel, ártani nem fog, főleg ha sok km van a kocsiban. Az olaj ne legyen túl híg, mint fentebb írták, de ha megemeled a nyomást, és elalszik a lámpa akkor elfáradt a rugó, (ami mégegyszer megjegyezném nem jellemző ennél a motornál) megoldva a kérdés -
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #16225 üzenetére
Szia.
Valóban, nálam is 400-nál kezd el pislogni a tőltés lámpa,ha leveszem az alapjáratot a csavarral. Így,egy kis gázfröccsöt adva, elalszik,majd újra visszaesvén a fordulat,ismét villog.Ha ráadom a tompítottat,kicsit leesik a fordulat és folyamatosan világít a lámpa. Hiszen az olajnyomás is kisebb lett ezáltal.
Még az is előfordulhat,hogy valamelyik olajcsatorna részlegesen eldugúlt,vagy a főágban lévő olajszűrő belseje tömítődött el és visszafogja a nyomást.
(valahol hallottam, hogy szilikon giliszta kerűlt a rendszerbe...) 😂[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16225 üzenetére
Az olajnyomást hogy lehet megmérni? Vesz egy nyomás mérő órát meg csináltatni hozzá egy hidraulika műhelyben egy csatlakozó tömlőtt?
BENEFON DELTA--------N8
-
OCTAMD
őstag
Mágus2!
Klíma nélküli fabia1esnél lehet olyat csinálni,hogy tolatásnál belső levegőkeringetésre kapcsoljon?
Vagy ezt csak a klimás tudja?
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
lazloka
újonc
köszönöm szépen a sok választ, igyekszem mindegyikre maradék nélkül válaszolni 🙂
Az olaj 10w40-es eneos, ami kb fél éve lett cserélve a szűrővel együtt. A nyomás csökkentő szelep rugóról nem tudom hogy merre keressem illetve mi számit rendben-nek?
Olajnyomást mérni sajnos nem tudok, műszerem sincs hozzá. De ha minden igaz a jövőhéten egy szerelő elvileg ránéz, és megméri.Alapjáratom szokott néha ingadozni 1-200at de általában tartja a 7-800as értéket.
A kontroll lámpás tesztet pedig egy kedves barátom segítsével megejtjük, amint összefutunk.
-
vil59
tag
Tegnap megejtettem a motorolaj cserét (Total,15w-40),valamint a seb.váltó olajat is egyúttal. Ez a Castrol EP 80w-90 manuál.Itt a gépkönyv 2,4 litert ír.Valóban ennyi is került bele.Visszatéve a meghajtó fogaskereket,majd újra kivéve,látszódott, hogy épp csak belelóg az alja az olajszintbe,ahogy kell. Így, kivéve a fogaskereket,beindítottam a motort. Ment alapjáraton és benézve a meghajtó nyíláson,láttam, hogy van az alján olaj.Ekkor,a karbinál adtam rá fordulatot és eltűnt az addig ott lévő olaj,ami egy bedugott csavarhúzó szárán előzőleg kb. 5mm-t magasságot mutatott. Majd mikor visszaejtettem a fordulatszámot,akkor azonnal ismét visszafolyt az eltűnt olajmennyiség a lyuk aljába. Tehát ez azt jelenti,hogy alapjárat felett nincs meg a kellő olajszint a seb.váltóban,mivel a meghajtó fogaskerék alsó nyúlványa ilyenkor nem ér bele az olajba.Ami álló helyzetben igen,hisz ez jelenti a megfelelő olajszint meglétét.
Mindenesetre a 2,4 liter helyett, így akkor 2,5 litert öntöttem bele.Most akkor is lötyög olaj a furat alján, ha felpörög a motor. -
KisCobiii
aktív tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a favoritnál az előgyújtás vákumcsővét a szívósor felé, azt hova kell csatlakoztatni pontosan? A szívósorra, vagy a karbihoz? Illetve, hogy ha a kettő közül az egyikre rámegy, akkor a másik szabad csőcsonk helyére mi kerül?
Remélem érhető volt amit írtam, előre is köszönöm a válaszokat!
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
KisCobiii
aktív tag
válasz bringasisti #16234 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!
Azt hadd kérdezzem meg, hogy az olajbetöltő nyílásból szív vákumot?
Ennek mi értelme van?"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
bringasisti
Topikgazda
válasz KisCobiii #16235 üzenetére
Van egy törvény hogy a kartel gázt nem lehet a szabadba engedni, ezért megy vissza a motorba. A szívócső vákuum azért van az elosztóra kötve mert ha gyorsan forog a motor és elveszed a gázt akkor a motor rész terhelésen üzemel és a gyújtást az égési sebesség változása okán módosítani kell.
BENEFON DELTA--------N8
-
lazloka
újonc
Sziasztok, még egy kérdéssel fordulnék hozzátok.
Váltóval kapcsolatban, a probléma pedig hogy hideg időben a váltó felől olyan borzasztó "karistoló" hang jön, ami egyrészt elnyomja a motor hangját is kb, másrészt a fél lakótelep arra kel reggel Ha benyomom a kuplungot, abbamarad, illetve a nagyon hideg időkben fordult elő, hogy benyomtam, és halkan, tompán hallottam még. Alapjáraton, és menet közben is hallható, kb 5-10 perc melegedés után marad abba. Most hogy az éjjelek is enyhülnek, szinte teljesen megszűnt. Viszont azért aggódok, nem tűnik egészségesnek..
Szerelővel beszéltem, ő ugye rögtön váltó cserét ajánlott a hangra, mondván hogy váltót nem éri meg bontani.
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek is rögtön a komplett váltó cseréje legyen? Kinyomócsapágyot olvastam még korábbi hozászólásoknál, az is okozhatja a problémát? Előre is köszi![ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz lazloka #16238 üzenetére
Ha szerelő lennék én az egész kocsi cseréjét javasolnám természetesen a saját műhelyemben. Mivel nem vagyok szerelő ezért azt javaslom hogy ne foglalkozz vele. Szoros a váltó és mikor hideg az olaj akkor " dolgozik " . Kicsit télen hagyni kell míg az olaj fel nem melegszik mert különben a szinkron gyűrű bánja.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz lazloka #16238 üzenetére
Helló.
Nálam is hasonló a helyzet, annyi különbséggel, hogy nem jelentkezik ilyen durván.
Nem olyan régen írtam itt erről, alaposan ki is tárgyaltuk a témát.
Kinyomott kuplungnál csend van, felengedve jön a súrlódó hang. Nálam még plusz annyi, hogy üresben,egy pici lejtőn állva,még el is indul magától. Persze, csak úgy hangyasebességgel. Leállított motornál a saját súlyától nem gördül meg ugyanezen lejtőn.
Amúgy, sok mínuszos időben,(főleg akkor) ennek a jellegzetes súrlódó hangját simán be tudom helyettesíteni avval, mint mikor az ötödik sebesség anyája lelazúl és sír a váltó. -
lazloka
újonc
Ismételten köszönöm a tanácsokat, meg is nyugtattatok kicsit, akkor ezért nem fogok komplett váltót cserélni
Egyébként update az olajnyomásos témához: most mérte meg szerelő, alapjáraton 1bar 3500-4000 körül pedig 4 bar. Üzemmeleg motornál természetesen. Visszakerestem a korábbi kommentekben, irtátok, hogy mennyik az értétek úgyhogy örülök a fejemnek szerelő szerint valószínűleg valami szar utángyártott lehetett a gomba, amit cseréltünk.
Mindenesetre holnap kiderül, hogy felsóhajthatok-e. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16242 üzenetére
Bízzunk benne, hogy még nagyon sokáig el lesz így.
Az enyém 2006-ban került hozzám,de ez a hang ugyanígy,ugyanilyen mértékben megvan.
Mintha így találták volna ki. 😈 -
KisCobiii
aktív tag
válasz bringasisti #16236 üzenetére
Köszönöm szépen a gyors és magyarázó választ!
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16212 üzenetére
Szia!
Vettem új diódàkat, a régieket próbàlom kiszedni, és bàr azon kívül hogy nem teljesen egyforma értékeket mérek rajtuk, ugyanolyanok mint az újak a műszer szerint.
(egyik irànyban kb 0.4V másikban szakadás)
(lekötöttem őket, úgy mértem, mert javasolta valaki, hogy azt is le kell)
A gond az, hogy alul leforrasztom, felül nem megy, olyan mintha préselve lenne, vagy én nem tudom.....
Ilyenkor mi a teendő? Vagy ez ilyen találd fel magad történet?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16246 üzenetére
Ha figyelmesen megnézed a bal oldali diódát akkor látni hogy a lemez kifliből ki van hasítva egy fül és arra van forrasztva. Az hogy a dióda tökéletes az azt jelenti hogy mikor nem a segédkábeles megoldással használtad a generátort akkor a műszerfal visszajelző kábelt nem tetted a helyére és a generátor mint többször írtam nem indul el ha a kontrollámpán keresztül nem kap áramot[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16247 üzenetére
A lámpát mindig visszadugtam a helyére, a diódahídnál a másik felére gondoltam, azzal nem boldogultam.
Tudom hogy a tények alapján hülye vagyok, én is ezt hinném, ha más írná, de ha hiszed, ha nem, ez nem tölt, csak a segédkábellel, akkor is ha lehetetlen
Ha hazaértem lefotózom, hogy néz ki a teteje.
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz AsUsLaptop01 #16248 üzenetére
Hogy pontosabb legyek, az a fele nem enged, ahova raktad a nyilat, a másik fele simán lejött, de mint említettem lefotózom amint tudom.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16249 üzenetére
Mivelhogy a kihasítás lefelé mutat azt csak akkor fogod tudni forrasztani ha kiveszed a kiflit. Az ne tévesszen meg hogy ez egy 120-as generátor fénykép mert a Favorit ugyan ilyen csak a feszültségszabályzó integrálva van, de az elektronika stimmel.
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen