Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
válasz szabol85 #15347 üzenetére
Karburátor oldalán ezt a két alkatrészt nézd meg. Az hogy van egy kis benzin a karbi környékén az nem biztos hogy előnyös. Meleg motornál indokolt a teljes gázzal indítás hogy a motor kiszellőzőn. Hideg motornál az 1-es torokra a szívató áramlás csökkentő lemeze ráhajlik, meleg motornál függőleges. Az alapjárat beállítását nemrég dobtam fel megtalálod. Gyújtás helyén van?BENEFON DELTA--------N8
-
szabol85
csendes tag
Köszönöm az eddigi válaszolokat. Igyekszem utánajárni a dolgoknak. Az alapjárat eddig jó volt. A gyújtással is csak a szokásos eső utáni elosztófedél bepárásodás. Semmi más. Két indítás között eltelt kb 2-3 hét és sokat romlott ez a beindítás, menet közbeni rángatás. Az akksi rossz, bikázva volt beindítva mostanában, nem tudom ez számít e. Nincs töltőm.
Mégegyszer köszönöm a válaszokat. -
peti_s
addikt
Üdv! Két dolog lenne. Az egyik hogy sajnos egyre jobban ázik be a Felicia, most már a pedálhoz is befolyik, meg a biztosítékdobozba. Hol keressek elvezetőcsatornákat amiket esetleg ki kell pucolnom? Másik, Augusztus közepe tája volt megbeszélve topic talira, aktuális még mindenkinél? Köszönöm előre is, szép estét, üdv. peti_s
-
Kisbatyu75
tag
válasz Mágus2 #15227 üzenetére
Tisztelt Mágus!
korábban [linkeltél] egy képet a váltórúd rögzítéséhez a váltó felőli oldalon. Írtad, hogy ezt be kell ütni a helyére. Erre van valami módszer, mert ma legalább egy órán át próbáltam, de kifogott rajtam. Nagy kalapáccsal persze nem mertem ütni (meg nem is tudtam volna, mert csak bakolva volt a kocsi, nem akna fölött voltam). Fogóval nem tudtam összébb nyomni, hogy esetleg könnyebben be tudjam ütni a helyére. És ha ezt egyszer beütöm valahogy a helyére, és mondjuk váltó szimmeringet kellene cserélni, hogy lehet ezt kiimádkozni a helyéről? Nem is értem, hogy tudott ez magától kiesni.mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
vil59
tag
válasz peti_s #15354 üzenetére
Szia.
Ha a bizt.tábla is vizes lesz,akkor biztos, hogy nem az akksi felől folyik be.
Két másik eset lehet.Kívül a szélvédő gumikéder és a karosszéria nem zár hermetikusan.Ha por,egyéb szennyeződés kerül alá, akkor egy idő után kívülről az esővíz még több koszt hord alá.
A víz felül beszivárog és a gumi elvezető rovátkáin lefolyik oldalt a függőleges oszlopban,egészen a lenti derékszög sarokig.Nekem ott kívül van egy elvezető rés hagyva a karosszéria lemezében.Ha itt akadályozva van a kifolyás,akkor abból a sarokból az összegyűlt víz átbukik a kédertartó lemezen(ha már elrozsdált akkor egyből át is folyik) és ott az utastér belső falán lecsorog a szőnyeg alá, vagy a műszerfal alatti kiszögellésre,ott megszívja magát a hangszigetelő nemeze és olyan helyekre képes elvinni a vizet,amin az ember elcsodálkozik. (nekem a peremes gumitálcában állt a víz, de az szinűltig). Azt hittem,hogy a tetőn van lyuk...
A másik esetem,mikor szintén a gumikédernél folyt be,de itt az ablaküveg vályu alatt bukott át a víz és a jelenség ugyanaz volt mint az előbbi esetben.
--Nagy eső elött be kell készülni a kocsiba egy ledlámpával és figyelni,mi történik.Le kell venni belül az -A- oszlop műa.elemét,hogy az alsó sarokba be tudj világítani.
Én kívül a kéder alá kőrben,óvatosan szilikont nyomtam.Az üveg-kéder találkozásnál pedig kívül alapos takarítás után,hegyes,vékony ecsettel,fekete olajfestéket ecseteltem kőrbe.
Volt már azóta jó pár felhőszakadás,de mióta ezt így megcsináltam,csepp víz sincs belül.Amúgy a csomagtető ablak duplán számít,mert ha ott átereszt a kéder és mivel ott kívül nincs az az elvezető vályu,egyenes úton belűl köt ki az esővíz.Illetve kirohad egy idő után a gumi alatti vízelvezető lemez és akkor meg már emiatt jön be rendesen a víz.Nekem speciel lent a két saroknál,nagy esőben patakban jött be a víz. Sajna,ha hidegebb időben tőrténik ki sem tud száradni a szőnyeg, tartja a vizet.Ennek meg van azért következménye...
Üdv. -
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15351 üzenetére
Hát visszahoztam az autót. És megnéztem hogy a gyújtás a helyén van-e?!... Szerintem nem. Legalábbis ezt találtam a helyén:
Nem tudom hogy ez okozhatja-e az általam említett hibákat. Az elosztófedél belsejét nem fotóztam, de a közepén csak a rugót látom. Nem kellene még ott lennie valaminek? Lehet csak rotort kapni csak magában? Cserélném a fedelet is, de azt tudom, hogy lehet kapni. Ha emiatt csak pl 2 hengerben van égés, akkor lehet ez az oka a karbinál a benzinfolyásra?
Hát így hirtelen csak ennyi kérdés jutott az eszembe. Bocsi. -
vil59
tag
válasz peti_s #15357 üzenetére
Természetesen én csak a saját sufnituningomat írtam le. Világos,hogy az a hivatalos megoldás,ha autóüveges kiveszi a szélvédőt.Az üvegvályuba benyom fekete gumimasszát és így ott nem ereszt át többé.
A baj az,hogy a kéder és a karosszéria közé meg nem tesznek tömítőpasztát. Ez csak egyszerűen rásimul oda.Így viszont,ha a gumi belső felülete sérült ,vagy alatta a fényezés felpattogzott,esetleg rozsdapúpos,akkor így sosem lesz vízzáró.
Jobb helyeken,szélvédő cserénél,mielőtt visszakerül a kéder,körbevizsgálják a felfekvő kasztnifelületet,hogy nincs-e rajta barázda,ami bevezetné a vízet a gumi alá.Én is utólag nyomtam ki körben szilikonnal,mint írtam.Azóta száraz belül minden.
Üdv. -
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15361 üzenetére
Hát így találtam. Szén nem volt benne, csak rotor műanyag darabkák.
-
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15363 üzenetére
Nem tudom. Talán a rugó mert más nincs ott. Amúgy hogy kellene állnia a rotornak?
-
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15365 üzenetére
Ezt a stroboszkópos műszerrel biztosabb megcsinálni nem? Csak mert elolvastam hogy kell gyújtást állítani, de nem szívesen.
-
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15367 üzenetére
Köszönöm. Akkor egy fedél, rotor csere + gyújtásbeállítás és elvileg probléma megoldva.?
-
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15369 üzenetére
Fogalmam sincs
-
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15369 üzenetére
Ha ezeket az alkatrészeket kicseréltem, az normális, hogy a kis műanyag rotor tetejére olaj kerül? Hidegen indul, melegen nincs alapjárat, leáll és a karbi alatt még mindig benzinfolyás van valahonnan. Csak szét kell vkinek szedni azt a karbit...
-
szabol85
csendes tag
válasz bringasisti #15372 üzenetére
Ismét nem tudom. Beraktam tisztán, beindítottam, járattam egy kicsit majd leszedtem megint a fedelet és akkor láttam hogy nedves a teteje. Én olajnak láttam
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #15369 üzenetére
De ez le is van törve, nem?
-
pseudopanda
újonc
Sziasztok!
Favorit 1994-es karbis. Pár napja rejtélyes jelenség.
Amikor bekapcsolom a világítást, a műszerfalon a megjelenik a hátsó ablakfűtés és a ködlámpa narancs indikátora, kb 2/3-ad fényerővel világítva.
Ha bekapcsolom a ködlámpát és az ablakfűtést, akkor minden ugyanúgy marad, csk kicsit erősebben világítanak az indikátorok.Minden világítással kapcsolatos dolog renbenlévőnek tűnik, meg úgy általában is. kb 2 éve volt egyszer ez a jelenség, de pár óra múlva megszűnt, most már 3-4 napja megvan.
Semmi ötletem. Biztosítéktáblán megnyomogttam a biztosítékokat, motortérben ránézésre rendben a kábelek.Előzmény: autómosás és még aznap éjjel nagy felhőszakadás volt a jelenség jelentkezése előtt. Zötykölődős leharcolt utakon járok sokat mostanában. De eddig is érte már eső bőven, eddig is zötykölődött.
Hogy tudnám pl megnézni hogy a hátsó ablakfűtés ténylegesen működik bekapcsoláskor? (hajnalban üljek fél órát bent és ha bepárásodott kapcsoljam be? Jobb ötletem nincs)
Szerintetek merre induljak a hibakeresésben el? Nem szeretem a fura jelenségeket, valami biztos nem jó alapon.
Köszönöm előre a tippeket
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz pseudopanda #15377 üzenetére
Nekem akkor kergült meg a műszerfal kontroll lámpa mikor a beépített zümi zárlatos lett. Lehet kapni olyan "fázis kereső" lámpát amin van egy krokodil csipesz méter kábel végén egy "ceruza" amibe lámpa van végén egy fém tűvel. Felnyitod a csomagtartó ajtót és a szegmenseket megnézed van áram nincs áram.
BENEFON DELTA--------N8
-
pseudopanda
újonc
válasz bringasisti #15378 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Bár a zümit nem tudom mi
Ma egész precíz kórismét szerettem volna írni, és felfigyeltem, hogy a hátsó ablakfűtés bekapcsolásakor hagosan kattan a biztosítéktábla felől. Volt már ilyen ablaktörlő problémájánál, így cseréltem egy biztosítékot és megjavult minden. (a biztosítékkihúzómról lekoptak a műanyag hornyok így használhatatlan-hogy lehet biztonsággal valahogy kiszedni a biztiket? Kézzel elég nehéz volt)
De megfogadom a tanácsot, van egy öreg szaki akinél van ilyen említett műszer és megnézetem vele.
Esetleg a hibát okozhatta, hogy szállításnál valami egyszerre ért a fűtőszál mindkét szegmenséhez?[ Szerkesztve ]
-
pseudopanda
újonc
Teljesen offtopic.
Elnézést hogy ide írok, nem igazán találtam az elmúlt egy évben más fórumot.Hengerfejességgel kapcsolatban kérnék tanácsot, nem a skodáról van szó, hanem daihatsu applauseról. Általában érdekelnének a tapasztalatok, aki már küzdött skodával, előtti, melletti autóval ilyesmivel, szívesen venném ha tapasztalatot megosztaná, akár privátban a fórumon, akár emailban.(pseudopanda@gmail.com)
Nagyon röviden: hengerfejes lett, hűtőre gyanakodott szerelő, de nem az volt, tömítés cserélve lett, elég sok minden felújítva stb, szinte mint új korában olyan lett, majd kb 500 km után elkezdte a fehér gőzt kipufogón ontani és olajtérbe víz folyt. Pár perc után leáll az egyik henger, néha beindul, néha leáll menet közben. Forgalomból kivontam, használhatatlan így, immár 2 éve.
Ami a bizonytalanságom oka: szerelők, netes tanácsadók fele azt mondja hagyjam a fenébe, csak a pénzt vinné, bizonytalan hogy jó lesz.
Másik fele szerint rossz volt a tömítés vagy rosszul síkolták vagy rosszul húzta le a szerelő.
Nem dilemmáznék, ha nem 100-150 ezres tétel lenne a javítás és bizonytaln a kimenet így is.
Bármi ötlet, tapasztalat, kálvária , vélemény (bontassam-adjam el, vagy ujítassam fel) érdekelne.Köszönöm ha megosztjátok kellemes vagy kellemetlen tapasztalataitokat, tippeket adtok.
Sajna megszűnt a daihatsu fórum is klub is, már nagyon kevés van az országban. Gondoltam motorcserére, de kb mint a fehér holló, az is teljesen bizonytalan, 250-300 ezres motorok.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15378 üzenetére
94-es az övé, ott kábel van, valószínűleg ott van szakadás.
-
peti_s
addikt
válasz pseudopanda #15380 üzenetére
Síkolni, újratömíteni szinte semmibe sem kerül, ezzel kéne kezdeni szerintem.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz pseudopanda #15379 üzenetére
A zümi egy utólag beszerelt zümmögő, ha ég a lámpa és kihúzod a slusszkulcsot akkor jelez hogy lemeríted az aksit. A biztosítékot úgy veszem ki hogy lenyomom a rugót és magától kiesik. Kontroll lámpát csinálhatsz magadnak egy foglalat és két kábel segítségével. A Japán csoda a gyerek kocsijával kapcsolatban írtam hogy kezelhetetlen történet ugyanis az a gond hogy számlát még a márka szerviz se ad, reklamálni nem lehet. Nyilván ha valakinek hengerfejes a kocsija és megcsinálják nem fog másnap 9800- as fordulaton közlekedni vagyis nem lett megcsinálva rendesen. Síkolni hengerfejet csak akkor kell ha egy amatőr három agysejtű fasz szerelte a kocsit. Nem ismerem a típust de kérdés hogy a pakolást amit beraktak hol gyártották a Bécsi út melyik végén.
BENEFON DELTA--------N8
-
atr
újonc
válasz pseudopanda #15379 üzenetére
Tipikusan akkor szokott világítani a hátsó ködlámpa visszajelzője, ha a csomagter ajtónak nem jó a testelése. Alapból a zsanéron keresztül kap testet, lehet, hogy elég néhányszor kinyitni és lecsukni az ajtót.
-
vil59
tag
Üdv.
Nekem is volt a kezdetekben ilyen problémám.Mármint a csomagtérajtón lévő világítások eltűnése,villogása.
Nem is értem,hogy tehették a testet a zsanérra.
Én a gumiharmonika melletti kiálló lemezt bereszeltem kb.4mm. mélyen,egy 4-es csavar átmérőjéhez. Ide forrasztott drótvéget csavaroztam.A vezeték másik végét bevezettem a harmonika kábelkötegébe,majd onnan az ajtó zártszelvényébe.Ott volt egy furat,(már az utastéren belül),így hát ott is reszeltem egy csavarnyi lyukat és oda rögzítettem a kábel másik végét.
Azóta fix a testem. -
pseudopanda
újonc
Köszönök minden tippet a hátsó ablakfűtés+hátsó ködlámpa indikátor furcsulással kapcsolatban.
Pünkösdi volt a biztosíték csere utáni királyság, fél nap múlva előjött a problema újra. (plussz pár biztit cseréltem még de semmi)
Most pontosan megnéztem mikor mi történik.
A legygakoribb:
világítás bekapcsoláskor ég a hátsó ködlámpa és ablakfűtés indikátora 2/3ad fényerővel. Világítások rendben, de a hátsó ködlámpa nem ég a kapcsoló megnyomásakor, de az indikátor teljes fénnyel ég (meg az ablakfűtésé is).Sokszor megnyomkodva a kapcsológombokat----egyszer csak jó lesz. Csak akkor égnek az indikátorok amikor a megfelkeő kapcsoló be van nyomva, ég a hátsó ködlámpa is.
Kikapcsolom, majd vissza és rapszodikus: vagy minden jó, vagy kezdi előről az őrültködést.
Szerintetek hol kezdejem a javítást?
érintkezés lesz valahol?Köszönöm a segítéseket.
-
atr
újonc
válasz pseudopanda #15387 üzenetére
Nezd meg a testelest az ajtón. Ha leveszed az ajtorol a karpitot alatta van ket 6os csavar azthiszem feher vezetekkel. Oda van az összes ajtón lévő eszköz testelve és ha kicsit beázik az ajtó szeret elrozsdálni. Azután jön a zsanér wd40-es fújkodása vagy a plusz testkábel behúzása.
-
vil59
tag
válasz pseudopanda #15387 üzenetére
Esetleg megnézheted a gumiharmonikában a vezetékeket,nincsenek-e az ajtó sok fel-le csukása miatt megtőrve a csavarodás miatt és érintőlegesen összeérnek.(pl.két pozitív szál.)Nem mindig megy ki a bizti,csak ha állandó rövidzárlat van.
-
pentoda1
csendes újonc
Sziasztok!
Utángyártott AC pumpa mennyire használható?
-
Kisbatyu75
tag
Skodapatikából rendeltem faudi fejet az ajtóban a kilincshez. Ilyet küldtek: [link]
Ezzel mit lehet csinálni, hogy fel is tudjam használni? A lyuk rajta jóval kisebb, mint a gömb amire rá kellene pattintani.
Másik kérdésem még mindig aktuális, hogy a váltó rúd váltó felőli végén a csapot ([link]) hogy lehet a helyére bejátszani?
Jönnek a hidegebb idők, hamarosan kelleni fog a hidegindító. Hogy tudom letesztelni, hogy jól működik-e? Rémlik, hogy tavasszal mintha nem lett volna már az igazi (nem volt hidegen alapjárat), de nyáron nem volt vele gond.mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #15393 üzenetére
+3613408355 kérdezd meg hogy a 120 és Favorit kompatibilis? Úgy kell szerelni hogy a helyére illeszted és egy vízpumpa fogó segítségével a helyére pattintod a furat azért kicsi hogy a gömb magától ne essen ki menet közben. A váltó stiftet úgy szerelik hogy egy kúpos csap ami a furat mérete alatt van 0.1 tizeddel és a másik végén egy olyan csap van ami a szerelendő alkatrészbe csúszik ezáltal össze vezeti az alkatrészeket helyére kell ütni úgy hogy egy nagy kalapács segítségével ellen tartva megakadályozod hogy kalapálás során a tengely görbüljön. Szívató csak télen állítható téli üzemmódba mivel van benne hőmérséklet hatására működő egység.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni hogy igaz-e az az állítás egy Feliciában a középső kipufogó dob kilyukadása esetén növekszik-e a motor fogyasztása? ( a csőben lévő vákuum eltünése miatt )
Köszönöm a választ,
Üdv,
KMarco
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #15396 üzenetére
Van hatással a fogyasztásra, de nem az említett ok miatt. A lyuk miatt nyomatékszegényebb lesz a motor, jobban kell nyomni a gázt emelkedőkön. Innen jön a többletfogyasztás.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mágus2 #15397 üzenetére
Mindketten ugyanazt mondjuk. Nekem volt hogy a dobon 3 darab két milliméteres lyuk volt és a vizsgán kifogásolták, viszont a motort nem befolyásolja. Ha ki van szakadva és dől a füst akkor valóban a gázlengést befolyásolja és növeli a fogyasztást mert ahogy mondod hervadt lesz a motor.
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
válasz bringasisti #15394 üzenetére
"A váltó stiftet úgy szerelik hogy egy kúpos csap ami a furat mérete alatt van 0.1 tizeddel és a másik végén egy olyan csap van ami a szerelendő alkatrészbe csúszik ezáltal össze vezeti az alkatrészeket helyére kell ütni úgy hogy egy nagy kalapács segítségével ellen tartva megakadályozod hogy kalapálás során a tengely görbüljön."
Hát ez egy kicsit most érthetetlen számomra. Adott egy csap amit be kellene játszani a lyukba. Ez a csap be van vágva, elvileg valahogy összenyomható, hogy beférjen a lyukba. Ezt most akkor rá kell húzni egy másik csapra, ami bevezeti a furatba és együtt beütni?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kisbatyu75 #15399 üzenetére
Egyik vége szűk, befér a lyukon és beleszorul a tengelybe. Onnan csak óvatosan felkalapálod. Alulról felfelé kell beütni. Felül ellentartasz valami nehéz vassal, hogy ne terheld a tengelyt az ütésekkel. Türelmesen óvatosan kávéval együtt 3 perc meló. Nem atomfizika. Célszerszám kell hozzá, ha ezt nem tudod kivitelezni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Prime Video
- Formula-1
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Futás, futópályák
- Crypto Trade
- Mini-ITX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest