Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #14351 üzenetére
Hajrá...hátha az adja a hangot!
Első körben megnézni, hogy feszesek-e a tartó csavarjai.
Nekem egyszer a felicián hengerfej tömítést cseréltek és párszáz kilóméter múlva véletlenül odapillantva vettem észre, hogy le volt lazulva két csavar, ami a kipufogó csonkot tartotta.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Még 1 utolsó kérdésem lenne, 93,6 havi Favorithoz a 975 mm-es, vagy a 950mm-es ékszíj való?
-
McSzaby
őstag
Sziasztok,
nekem ugyan feliciám van, de szerintem ide is nyugodtan írhatom. Fékpofát akarok cserélni a gépezeten, de a fékbetéteknél megjártam. Megvettem a legdrágább Textar betéteket és sajnos zörögtek, sípoltak, csikorogtak, majd megvettem a legolcsóbb unibreaks márkájú fékbetétet és full meg vagyok vele elégedve. Fog annyira majdnem, mint a Textar és sokkal halkabb.
Most ott vagyok, hogy cserélném a fékpofákat és a választásnak a Mintex,Simer,Unibreaks közé kéne esni. Unibreaks már említett, puhább komponens, a Simerről olvastam, hogy kemény, mint a Textar, szal lesz hangja. A Mintex szerintetek milyen? Esetleg a Simer mégsem annyira kemény csak hazudik a google?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
vil59
tag
Sziasztok.
Volna egy kérdésem,ami régóta talány számomra.
Mondják,hogy fűlre is be lehet lőni az előgyújtást.
Nekem most -5 fokon áll,a jel szerint és húz,ahogy kell.Kérdés,a valóságban is itt áll e ilyenkor a dugattyu.Már csak azért is,mert ha -7re állítom,akkor sokkal nagyobb erő van a motorban,feltűnően jobban gyorsúl fel álló helyzetből.Lehet,ez az érték az optimális előgyújtás?Kipróbáltam -10 fokkal is és gyorsulási versenyen éreztem magam.Vagy legjobb,ha elviszem előgyújtás beállításra?
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14362 üzenetére
Igen,értem.A -7fok és a -10 előgyújtással való menetpróba értéket nem műszerrel állítottam be,hanem -7re tettem a tárcsa rovátka jelet majd a gyújtáselosztót balra elfordítva,a 4-es csillagkereket a tüskékkel fedésbe állítottam,majd lerögzítettem.Így ugyan harap a motor,de gondolom nem használ a csapszegeknek,csapágyaknak.Viszont,ha ilyen sok az e.gyújtás,akkor meg miért javul ennyit a teljesítmény? Holott már ilyenkor visszafelé kellene dolgoznia a robbanásnak a hengerekben és csökkenni a húzóerőnek.
De ez csak egy próba volt,amúgy -5ön vagyok.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14364 üzenetére
Igen,elég sok összetevője lehet egy egyszerünek tünő műszaki problémának.
Megy privát. Üdv. -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
98-as Feliciám van még mindíg, nagyon meg vagyok vele elégedve.
A levegő keringetési rendeszerét viszont át szeretném állítani külsőről belsőre, de nincs a konzolon ennek csúszka vagy bármi gomb.
Hol tudnám ezt mégis átállítani? ( már ha lehet ezt szabályozni de gondolom biztosan )
Köszi előre is a választ,
Üdv,
Marco
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! Nos megtettem 1200 km-t már a Favorittal, egy hét alatt, jönnek a tapasztalatok. Az a ronda hang a motortérből, nos az a középső dobból jön, csak felmegy a csövön keresztül a hangja a motortérig. A motor baromira megy. Mind a Favoritnál, mind a Feliciánál azt szoktam korábban meg, hogy úgy félig max3/4-ig benyomva már padló, csak a hangja lesz nagyobb ha jobban benyomom a gázt. Nos ez a rendes padlóra még elég tisztességesen megindul. Fogyasztás 120-s autópályás tempó után 6,7 liter lett, ami szerintem szintén jó. Hibái még, pár kivétellel az összes műszerfalvilágítás izzója kiégett. Ehhez szívesen vennék segítséget, hogyan tudom magam kicserélni. A km óra számláló egyszer hibátlanul megy, egyszer semmit, vettem hozzá fogaskerekeket. A tompított lámpa kapcsolója ronda, azt is cserélném. Illetve, nem lehet finoman gázt adni. Gáz nélkül gurulok mondjuk 2-sben, nagyon finoman meg szeretném nyomni, és ránt egyet az autó mintha erősen nyomtam volna meg. Illetve 110 felett a fordulatszámmérő ugrál. Alatta minden rendben, de úgy 3000-s fordulatszámtól folyamatosan ugrál. Köszönök előre is mindent, és jó érzés egy a másiknál sokkal sokkal erősebb Favoritot is vezetni. Ez alulról is húz.
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
A váltó felől erős süvítő hang jön menet közben üresben gurulva, de már sebességben is hallani.
A váltó szépen veszi a sebességeket és az útja is normális, nem kell az anyósülésen kapcsolni az ötödiket, de egy idő után mintha szorulna kicsit amikor sebességet váltok.
Szerintetek azonnal váltócsere? (Találtam egy tuti jó állapotú váltót.)
Ha váltót cserélek, már a vízpumpát is le szeretném cserélni. Milyen vízpumpát ajánlatok VIKA márkán kívül?
Én ezeket találtam: BGA, DOLZ, VAG GROUP, HEPU
A HEPU hallottam, hogy jó de a többi?
Előre is köszönöm a segítséget! -
peti_s
addikt
válasz Favorit 136L #14372 üzenetére
Hali, csak tipp, de én váltóolajat cserélnék. A VAG Group a VIKA volt a Bárdinál. Amúgy szerintem nem szar mindenben, abban a Favoritban amit most vettem VIKA önindító van, és nagyon jó, mindig pöccre indul a kocsi.
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat, akkor hagyom így egyenlőre,marad külső keringetésen.
Mégegy dolog ami pár napja jött elő, és állandósult.
Este amikor jövök haza meóból a kis órakijelző zöld háttérfénye adott frekvenciával vibrál! Üresben, amikor csak gurulok. Ha éppen gázt adok, vagy pörgetem a motort akkor nem, de amint lelassítok és csökken a fordulatszám, megint elkezdi.
Megállok a pirosnál, szintén megint vibrálni kezd.
Szerintetek mitől lehet? Remélem nem egy komolyabb baj előjele.
A generátort több mint 1 éve újították totál fel. Elszállt a teljes diódasor, meg 1-2 cucc benne, aztán egyszerűen csak megállt hazafele. Nah másnap egyből szerviz, stb. aztán azóta jó.
Ennek a mostani jelenségnek is szerintetek köze lehet ehhez ? Szerintetek mitől lehet ?
Nagyon köszönöm a válaszokat,
Üdv,
Marco
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz kmarco05 #14374 üzenetére
[link]
Ha veszel egy ilyen kütyüt akkor meg tudod nézni hogy alapjáraton tölt e a generátor rendesen vagy ha ugrál az érték akkor be kell avatkozni. De az igazi az volna ha analóg műszert akasztasz rá mert ha ugrál a mutató akkor gond van és idő kérdése hogy megadja magát[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14379 üzenetére
Mármint mi adja meg magát? Nálunk a családi Favorit esetében 12 éve biztos vibrál a világítás alapjáraton. Mármint mindegyik, műszerfalvilágítás, lámpa minden.
Abban amit most vettem mondjuk ez még nem tűnt fel, de lehet azért nem, mert a műszereket sem látom annyira nincs műszerfalvilágítás. Az 5-40-s olajat amúgy csipegeti, és füstöl is vele kicsit, kövire 10-40-t kap.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
-
peti_s
addikt
Köszönöm a választ, nem úgy néz ki hogy azzal az autóval bármi is lesz mostanában kezdve, az utolsó két évben kb 500 km-t ment.
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a tippet Peti! Nem rossz ötlet.
Egyébként milyen vízpumpát ajánlatok VIKA márkán kívül?
Én ezeket találtam: BGA, DOLZ, VAG GROUP, HEPU
A HEPU hallottam, hogy jó de a többi?
Előre is köszönöm a segítséget! -
vil59
tag
válasz bringasisti #14382 üzenetére
Igen,nem villoghat alapjáraton,750-nél,de 500-nál sem.Viszont ez csak akkor van így,legalábbis nálam,ha első indítás után azonnal adok egy gázfröcssöt,ami 1600 fordulat elérését jelenti.Ha ezt nem teszem meg,akkor a feszszabályzó még nem dolgozik üzemen.Tehát hiába van a fordulatszám 1500-on,a generátor nem szolgáltat áramot a fogyasztóknak és az akksit sem tőlti.Ilyenkor valóban enyhén vibrál az összes lámpa fénye.Mint elöbb írták,azért mert ilyenkor az akksi látja el (12.5V)az összes bekapcsolt fogyasztót.Amint 1500 fölé kerül a ford.szám,a feszszabályzó érzékeli a 13.8-14.2 voltot és innentől üzembe lép,vagyis nem engedi a feszt e fölé.Viszont a generátor-sokan nem tudják-1000 ford.alatt is vígan tölt.500-as alapjáraton is 13.8 V. a digi kijelzőm szerint.De csak akkor,ha már egyszer 1500 fölé került a ford.szám.Ha úgy autóznék 3 órát,hogy sem az első beindításkor,sem utána,haladás közben nem érem el az 1500 ford/percet,akkor teljesen lemerűl az akksi,mert a feszszab.nem engedi át a generátor áramot.Amint 1500 fölé pörgetem,látványosan felerősödik az izzók fénye és a gyerták is erősebb szikrát kapnak,megnő a ford.szám,ugyanazon a gázpedálállásnál.
Ha villogna,én biztos első körben gyenge kapacitású akksira gondolnék,ill.feszszab. csere.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
Pontosítok hogy ne legyen félreérthető. A feszültség szabályzóról nincs kapcsolási rajz, de valami késleltetés van benne mint a régi rendszerekben a hőmérséklet érzékelés hogy csak akkor adjon gerjedsztést a generátornak főleg télen mikor már stabil a motor járása mert a generátor lazán benyel 1lóerőt és megállna a motor különben. Ha villognak az égők az azt jelenti hogy feszültség ingadozás van, ami nem lehet! Nyilván mikor még nem tölt a generátor akkor kicsit halványabb a fény, mikor tölt akkor felerősödik de nem villoghat. Az analóg műszer azért ideális mert el kezd sepregetni akkor jobban látni a tendenciát mint a digitálisnál. Én egy 1500- ös kocka Lada voltmérőt rakosgatok mindig az aktuális kocsiba, de ha ez nincs akkor amit ajánlottam. Két éve télen nekem is ugrált a mutató, de mivel hideg volt basztam foglalkozni a generátorral. Aztán mikor meleg lett elfeledkeztem a dologról. Nem volt gond mert a vonat hazahozott.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14387 üzenetére
Igen,a múlt héten beszereztem a szivargyújtóba dugható volt mérőt.Szép piros számok vannak a kijelzőjén.Utastéri világítás bekapcsolásra,(4w)egy tized minusszal válaszol.Elég érzékeny.Ha menet közben több fogyasztó van egyszerre bekapcsolva,(hűtő,fűtőmotor,fényszóró),akkor bizony csak 13 V. a rendszer ellátottsága.Az izzókon nem tapasztalok villlogást,vibrálást,pedig jól le van terhelve a generátor.Úgyhogy nyugodt vagyok...
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14389 üzenetére
Igen,ez sokat segít majd a közeljövőben is,mert tudni fogom az akksi kondícióját.Amúgy két típust szereztem be belőle.Majd teszek fel róla képet.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
Egy ilyen műszer aranyt ér mert konkrétan nekem volt olyan esetem hogy a töltésjelző lámpa kialudt de a műszerem nem mutatott töltést. Persze mindent lekapcsoltam és haza tudtam menni. Szabályzó csere után a motor éppen csak beindult úgy le volt merülve a rendszer. Előre mutatta hogy gond lesz.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14391 üzenetére
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14393 üzenetére
Ez igaz.Most marad a szivargyújtós,ki-be huzogatva 3mm-t.
Van másik problémám.Mikor a szerelő kicserélte a kormányösszekötő rudat és elment 3 percre kipróbálni,utána vettem észre,késöbb,hogy ha a guminyomás lemegy 1.6 bárra,akkor a kormány szitál és közben kicsit balra húz a futómű.Ha felfújom 2.1 bár körülire,akkor nincs szitálás,de érezni a kormányon,hogy alulról kopogtatja a forgás.Nem tudom mit művelt vele,arra gyanakszom,hogy kockásra fékezte a gumit.Talán nem a felni lett ovál,ha rátépett a fekvőrendőrre...mert van ott egy,amerrre ment.Kénytelen leszek új gumit venni,már 7 évesek.Mitől üt a kormány ilyen mértékben,az egyformán lapos gumikkal?Vagy esetleg rosszúl állította vissza a kerékösszetartást és ez rángatja a kormányt? Soha nem volt ehhez hasonló gondom.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
Fogalmam sincs mi lehet a gond, de ha a kerekeket oldal azonosan megcseréled akkor a gumi - felni felvetés tisztázódik. Szerintem ha valamelyik sérült volna annak látható nyoma lenne. Mikor a kocsimat ellopták valami járdának csapták úgy hogy a lengéscsillapító alsó rögzítésnél meghajlott a felni gumi sértetlen maradt. A felnin a súlyokat a helyén látod?
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14395 üzenetére
Akkor a jobb oldalon első hátsó felcserélés és a bal oldalon ugyanez.Kösz,ez nem jutott az eszembe,pedig így kiderül,hogy a gumi,felni hibás-e az adott keréken.
A súlyokat megnézem világosban.
Köszönöm!
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
Igen a gumi forgás iránya nem változhat. Én minden évben mikor váltok téli - nyári garnitúrát szoktam cserélni mert a hátsó gumi nem kopik és maradna egy jó futófelületű de elöregedett gumi használhatatlan páros egy idő után. Mindig a nagyobb profil megy előre, és ekkor a 4 gumi egyszerre megy a kukába.
BENEFON DELTA--------N8
-
Bandi29
újonc
sziasztok! szelephézagot szeretnék állítani mert csörög a motor remélem ez jó megoldás lesz a kérdésem az hogy mi a pontos méret és ha szembe állok a motorral akkor minden második -e a kipufogó szelep? 92 es skoda forman. Előre is köszönöm a válaszokat.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Bandi29 #14398 üzenetére
Szerintem nem volt olyan hangja a verdának hogy bele kellene nyúlni. A szelepek sorba: szívó, 2 kipufogó, szívó stb. Ha a szívó csonkot nézed meg az öntöttvas leömlöt akkor látni, de nincs jelentősége mert egységes 0. 2 milliméter. Mi lett az eső futómű problémával?
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Hobby elektronika
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest